-
IT café
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Löncsi #10449 üzenetére
Te magyarázod bele, hogy az NV köcsög. Nem mondott ilyet senki. Ha megnézed, akkor arról volt szó, hogy mégis hogyan lehet így elbaszni egy játék tesszellálását. Mivel ez abszolút művészi oldalon van elrontva, így az NV erről nem tehet, ugyanakkor meg kellett volna fontolni a DX11 beépítésének késleltetését, vagy más tesszellálási formát kellett volna választani. Ami biztos, hogy ez így nem jó. És ez a tesszellálás általános megítélésének rossz.
A GI hol bugos a DiRT Showdownban?
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
FireKeeper
nagyúr
válasz Löncsi #10449 üzenetére
én csak a flame-keltő hozzászólásodra reagáltam egy szintén flame-keltő hozzászólással
#10453: na most meg ne sértődj már adott egy játék, amiben elcsesztek pár dolgot a grafikán. ehhez az NV a nevét adta. erre persze az ellentábor rácuppant, ahogy minden "jó" ellentábor tenné. ezen te felhúzod magad, és egy olyan "üzleti megoldás" felhánytorgatásával vágsz vissza a nem is tudom.. megbántott márkahűséged védelmében, amit a te általad favorizált cég is éveken át használt/használ. én csak erre az ellentmondásra akartam rámutatni.
[ Szerkesztve ]
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 IV || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
Löncsi
őstag
válasz FireKeeper #10452 üzenetére
[ Szerkesztve ]
Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz FireKeeper #10452 üzenetére
Az NV-t ide szerintem nem érdemes belekeverni. Ehhez max. tényleg csak a nevüket adták, de többet nem. A nevüket is kárnak. Ez tisztán művészi munka hiánya. Az NV-nél nem dolgoznak művészek, csak programozók, de ha tényleg erre akarják vinni a grafikát, akkor lehet, hogy nem árt felvenni egy rakás művészt, mert a tesszellálást nem lehet csak úgy leprogramozni.
(#10453) Löncsi: Úgy működik ahogy kell. Fel kell rakni az utolsó steam patchet és ott van benne az opció. A werzióval vannak gondok, mert az Advanced Lighting teljes egészében utólag került bele. A steam verzió frissítés után tökéletes. Gondolom a dobozossal is így van.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Löncsi
őstag
válasz FireKeeper #10452 üzenetére
Jó, de minek kell ide írogatni? Kurvára nem érdekel, ennyi erővel bemehetnék az AMD találgatós topikba fikázni az AMD-s megoldásokat, elbaltázott játékokat, (van bőven) de nem teszem.
Mind1, részemről nem írok többet ide, pár hónapig tök jó volt itt a hangulat sztem.
[ Szerkesztve ]
Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28
-
Oliverda
félisten
válasz Löncsi #10455 üzenetére
Baromi unalmas az, hogy bizonyos időközönként besértődsz mint egy óvodás és eljátszod a hattyú halálát, utána pedig úgy teszel, mintha nem történt volna semmi. Ha nem tudod elviselni az ellenvéleményt, valamint azt, hogy olykor a saját hülyeségednek állítanak tükröt, akkor a fórumozás valóban nem neked való.
[ Szerkesztve ]
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
fatallerror
addikt
belépek a ph-ra és látom h mennyi hsz értesítés van innen én meg hosszú perceket töltöttem a sok komment átnézésével h melyik tartozik szorosan a témához (azt hittem h azért ez a sok hsz mert van info a gtx 660ról -.-) de egyiksem szóval pfffffffffff
ne itt bunyózzatok már, jó lenne ha vki kipucolná a fölös hsz-eket (ezt is persze)don't tell me what i can't do!
-
Löncsi
őstag
válasz fatallerror #10463 üzenetére
Csak azért ment a balhét, hogy ugrassunk.
Ez a visszavágás a fals a GTX660 infódért.
[ Szerkesztve ]
Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28
-
tombar
senior tag
válasz fatallerror #10463 üzenetére
azért ezekből a vitákból elég sok mindent meg lehet tudni, illetve sok érdekességet is meg lehet ismerni. csak ki kell szűrni a lényeget
am már én is mindig nyáladzok arra a telibek**t 660asra, de csak átvágtok szal screw you guys, im going homeEverybody knows, you dance like you fuck. So let me see you dance!
-
FireKeeper
nagyúr
válasz tombar #10465 üzenetére
hát pedig a 660 tényleg jöhetne, ha azt jól sikerülne leskálázni, az jót tenne a piacnak. egyrészt lenne potens NV kártya a középkategóriában, másrészt a konkurneciának is lépnie kéne új kártyákkal és/vagy árcsökkentéssel, mindegy, a felhasználó jól jár.
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 IV || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
nagyúr
emlékeim szerint a secret worldot nem sokkal a dreamfall után kezdte el a funcom, úgyhogy 5-6 éve fejlesztik már. a béta idején még fogadkoztak, hogy rendbeteszik a sebességet - amit linkeltél, az már a release verzió? az nagyon kínos lenne...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
tombar
senior tag
válasz FireKeeper #10466 üzenetére
tényleg jöhetne a gond az h közben a visszaesés miatt nyomják fel az árakat.
Everybody knows, you dance like you fuck. So let me see you dance!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Kérdés, hogy mikor döntöttek a DX11 implementálása mellett. Ha ezt nem a fejlesztő döntötte el, akkor simán lehet Batman: AC effektus, amikor a megjelenés előtt két hónappal jött az NV-től "a gyorsan rakjátok bele, ártani nem árthat". Majd a megjelenés után a sűrű patchhullám, és végül többszálú parancsátadás kivétele, mert sehogy sem működött. Ha ez játszódott le a The Secret World esetében, akkor lehetett hasonlóan kevés idő az egészre. Ráadásul itt a DX11 lényegében csak tesszellálás, amire újra kellene dizájnolni a játékot. A Batman: AC-be is raktak egy csomó tesszellálást, de nem a felületekre, mert tudták, hogy azok re-design nélkül nem fognak erre jól reagálni. A Crysis 2-ben ezzel próbálkoztak, de ott is sok az UV mapból a dizájnhiba, lásd a fenti kép (de legalább a téglafal jó ), több felület csak fel van bontva és hiányzik a displacement map, vagyis maradt teljesen sík az egész, ami irtó logikátlan.
Igazából az NV-nél a TWIMTBP program alapvetően jól dolgozik a DX11 implementálásának segítségén, azt beszámítva, hogy a csapat mára inkább a Tegrára dolgozik, tehát semmiképpen sem szabad összehasonlítani a manapság dupla annyi játékot magának tudó Gaming Evolved hatékonyságával. Nyilván a partnerprogramok büdzséje eleve különböző, és ezt az NV még két területre fordítja, vagyis ma már a PC-s TWIMTBP kevesebb büdzséből dolgozhat, mint a "konkurens" partnerprogram, ami csak PC-re koncentrál. Ez nyilván limitálja a lehetőségeket. Tehát ha ezt beszámítjuk (és be kell), akkor összességében nem látok az NV-nél technikai problémát. Az eredményekben viszont vannak gondok, gondolok itt a Batman: AC-re, a Crysis 2-re és most erre az új programra. Nagyon fontos lenne, ha az NV nem az utolsó pillanatban kérné a DX11 implementálását, mert az nem szerencsés. Minden programban maradhatnak hibák, de a Batman: AC esetében konkrétan nem futott semmin a Day0 kód, ilyenkor szokták kivenni a kódot, hogy majd egy patchben berakják, mert semmi értelme, ha a legerősebb konfigokon is 20 fps alatti a sebesség. Ez egyértelműen a kapkodásnak és a tesztelés hiányának a jele. Az is fontos, hogy ha a DX11-ről az az elképzelésük, amit a TSW-ben látunk, akkor a programozók mellett, rengeteg művészt kellene felvenni az NV-nek. A tesszelláljunk mindent agyon dologgal alapvetően nincs probléma, de ez csak akkor működik, ha a játékot fejlesztő csapat jó dizájnmunkát végez. Ha ez nincs meg, akkor az NV hiába írogatja a programkódot, az eredmény rossz lesz. Ezért kellene elgondolkodni a művészek alkalmazásán, mert ilyen elképzelések mellett a programozók szerepe nem túl jelentős.Nem tudom, hogy béta vagy release. Egy külföldi netes ismerősöm kérdezte a hétvégén, hogy ennek a játéknak miért maradt ilyen gány a tesszellálása. Magából a szövegkörnyezetből azt feltételezem, hogy látta a bétát, és a release esetében sem változott a helyzet.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Löncsi
őstag
A legnagyobb poén az, hogy a Batman AC-ben az nV oldalán nem is ajánlja a DX11 fícsöröket ( meg lehet nézni az Optimise fület). Szóval sok értelme tényleg nem volt szerintük sem.
Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Löncsi #10470 üzenetére
Azt azért nem ajánlja, mert a DX11 nagyobb terhelést ró a VGA-kra, így nem lesz olyan GeForce termék, ami mindent kimaxolva futtatja a játékot. De ha van egy erős négymagos procid, akkor szimplán átrakod a PhysX-et procira és akkor gyorsabb lesz a feldolgozás, továbbá mehet a DX11 is. Ezt az NV nyilván nem ajánlhatja fel, mert akkor önmaga ellen beszél, hiszen kereken leírja, hogy procival gyorsabb a PhysX, mint GPU-val gyorsítva, amit nem szabad a felhasználók elé tárni.
Egyébként az a fő baj, hogy a Batman AC-ben a rigid body szimulációt átrakták GPU-ra. Na most ez jól hangzik elsőre, de másodjára már nem, mert a működés eléggé problémás. GPU-n ezt nagyon nehéz megoldani, mert rengeteg adatot kell másolni a központi és a grafikus processzor között, ami ugyan nem fogja leterhelni a PCI Express buszt, de a késleltetést ettől még megkapja a rendszer. Ezért gyorsabb egy erős procival a Batman AC CPU-s rigid body móddal, mert bár a proci önmagában kevesebb számítást tud elvégezni, de akkor is dolgozik, amikor a GPU-s mód másolgat a külső buszon, és ilyenkor a számítás szimplán áll. Emellett még ott a context switch problémája is, ami nem javult a Kepleren a Ferminél mért értékekhez képest. Ez sokszor érdekes dolgokat tud előidézni. Nehéz leírni, de hirtelen lassulásérzetet jelent, amellett, hogy a rendszer kihasználása esik egyet, majd újra visszaáll. Ez minden CUDA-t (PhysX-et) használó játékban előfordul. Ha viszont magas a grafikai terhelés, akkor maga a probléma jóval sűrűbben jön elő. Ez a hardver működéséből ered, vagyis kivédhetetlen. Olyan hardver kell, aminek a context switch teljesítménye gyorsabb. Szóval rengeteg a probléma ma a GPU-s fizika körül. Alapvetően az egész addig működik jól, amíg részecskeszimulációk szintjén marad. Amint bejön a GPU-s rigid vagy soft body, már gondot jelent, hogy a dedikált GPU messze van a processzortól egy külső busszal összekötve, illetve a lassú context switch sem segít ezen. Előbbin az segít, ha megtörténik az integráció, míg utóbbin a jóval több regiszterterület tud gyorsítani.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Löncsi
őstag
Úgy adódik megnézem, amúgy az nV jobban odafigyelhetne az implementációra, legyen az DX11 vagy Physx.
Ezt a lassulást amit leírtál JC2-ben éreztem is (GPU Water), ez úgy néz ki h pl. állsz 1 helyben és legyen az fps 45. Elkezdesz mozogni/fordulni, közben lezuhan az fps 30-ra, megállsz és vársz egy picit majd visszakúszik 45-re.Képek a GTX660-ról:
[link][ Szerkesztve ]
Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28
-
FireKeeper
nagyúr
-
Oliverda
félisten
válasz FireKeeper #10474 üzenetére
http://semiaccurate.com/static/uploads/2009/10_october/Fermi_end_plate_cropped.jpg
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Löncsi #10472 üzenetére
Olyasmi. Bár nem feltétlen kell állni és várni. Bármikor megeshet a lassulás. Szimplán lassú a context switch.
Most eléggé kavart ez az egész piac az új architektúrákkal, legalábbis fura, hogy ennyire másképp látják a cégek az irányt. Volt ugye a régi AMD VLIW, vagy hivatalos nevén TeraScale és az NV Fermi architektúra. Ezeknél a context switch nem volt gyors, de nem is volt elvárt, mondjuk úgy, hogy hozták azt, amit kellett. A Kepler valamiért leragadt a Fermi szintjén, miközben az AMD a GCN-nel a context switch teljesítményt félelmetesen kigyúrta. Itt ugye azt kell nézni, hogy a GK104-ben a regiszterterületek összkapacitása 2 MB, míg a Tahitiben 8 MB. Ez brutális eltérés. Szóval a helyzet nem könnyű a fejlesztők oldaláról sem. Szerintem nem sokan számítottak arra, hogy a Kepler inkább visszalép a compute képességek tekintetében a Fermihez képest. Ennek a logikáját csak akkor értem, ha az NV a Tegrához tervezte. Valószínűleg így is van.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Löncsi
őstag
válasz FireKeeper #10474 üzenetére
Ez egy annyira ES változat, hogy nem is működik.
Ez a legendás, csavaros GTX480, sztem mindenki ismeri.
Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A GPU-s rigid és soft body az integrációval jó lesz, persze vannak a szoftveres oldalon kérdések, hogy milyen algoritmus lehet jó, de ez kitapasztalható. A context switch viszont ekkor is probléma, oda kigyúrt architektúra kell.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz FireKeeper #10481 üzenetére
A Maxwell APU kell a PhysX-hez. A Kaveri az nem fog CUDA-t támogatni.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
akkor azért meg kellene nézni, hogy a release-ben is ez van-e. azt mondta a funcom a béták mellé, hogy a gfx téren nem tökéletes a dolog, majd fixálnak. az első béta egy ismerősöm gtx295-jén úgy ment, mint egy kamaz, a második már felgyorsított zil szintre .
szóval volt progress. de ha ezt hagyták az éles változatban... hmmm...[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
tombar
senior tag
mozgolódás
az a kérdés h hónap elején vagy végénEverybody knows, you dance like you fuck. So let me see you dance!
-
tombar
senior tag
válasz Löncsi #10485 üzenetére
pletyiznek itt össze vissza gk 106nak elvileg 256osnak kellene lennie.
a 660 ti-re cirka 7950es sebességet írtak. persze ez mind csak híresztelés. az lenne mán a legjobb h kidobnák a cuccosokat.
btw a gts 650 ti-n röhögtem, de a képen már nincs rajta
amúgy a 192 bit az olyan lesz szerintetek, mint az 550 tinél? 128+64 bit? mert akkor lehetnek gondok tényleg[ Szerkesztve ]
Everybody knows, you dance like you fuck. So let me see you dance!
-
bsh
őstag
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Hiába van 32 ROP, ha három raszterből áll a setup. Az NV láthatóan megpróbálja tartani az 1:1 raster:rop arányt a Keplernél. A GK107-nél ebből 1:2 lett, és látod, hogy úgy viselkedik a termék, mintha 8 color sample lenne órajelenként, holott 16 van. Túlságosan szétvagdossák a Fermi óta a setupot. Majd a következő nagyobb ráncfelvarrásnál a legfontosabb fejlesztés az lesz, hogy az NV függetlenítse az uncore részt a core-tól, ahogy az AMD teszi a GCN-nél. Ezzel anélkül skálázható a core, hogy az uncore részt módosítani kellene. Ezzel a Kepler skálázhatósága minden méret mellett közel lehet a lineárishoz.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz tombar #10488 üzenetére
Lehet olyan is, de ha 1,5 GB a VRAM, akkor biztos, hogy nem lesz asszinkron a vezérlés. 2 GB VRAM-mal természetesen már flex mód kell 192 biten. Azt viszont kizártnak tartom, hogy lesz 2 GB-os verzió. Túlságosan negatív lenne a hatása. Lesz 1,5 GB, a gyártók pedig opcionálisan csinálnak 3 GB-ost és kész.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Löncsi
őstag
Abu elméletből indult ki. És az nVidia is. De hozzá kell tenni a GK107 esetében a DDR3 ramokat, lehet GDDR5-el más lenne a szitu.
[ Szerkesztve ]
Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28
-
Löncsi
őstag
Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28
-
Löncsi
őstag
Ilyen nincs.
Geforce oldalon lehet igényelni GW2 béta kulcsot. Minden tökéletes, kivéve az, hogy nem írja ki a kapott kódot ( ) és mivel már regisztráltam, előttem az egyik mail címem.
[ Szerkesztve ]
Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ha a skálázás lineárishoz közeli teljesítményszintjét nézzük, akkor abban a GCN jobb. Ha azt nézzük, hogy melyikből lehet összerakni egy olyan működő rendszert, mely kevesebb tranyót igényel, akkor a Kepler a jobb. Az NV-nek a Tegra miatt az utóbbi fontosabb.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Processzorra való vizesblokk az ASUS ROG-os portfóliójában
- Gyúrósok ide!
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Háztartási gépek
- TCL LCD és LED TV-k
- Május 7-én lesz az új iPadek bemutatója
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- E-roller topik
- További aktív témák...