- Hálózatokról alaposan
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- ASUS routerek
- Asustor NAS
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Milyen program, ami...?
-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tamás9x
őstag
válasz malagutif122 #86800 üzenetére
800? meg ha 2000-et irtal volna :D
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
csongi
veterán
válasz mumtaz #86795 üzenetére
Az eleg sok valoban.
Akkor a dugo es henger parossal van valami.
Ha ontott vashenger, akkor a dugo nem stimmel hozza.
Lehet rossz csomagolas.
Ha CNC valami henger, akkor lehet a hemger is ludas.De a talalgatas elott, merni kell.
A leszedett es kiszedett alkatresz legyen a mervado.
Mindent merj le. Ott kiugrik a disznosag. -
csongi
veterán
válasz malagutif122 #86800 üzenetére
Ebbol eleg nehez megmondani, mi az a mely karc.
Ha tulsagosan benyomod a munkahemgert, bennmaradhat.
A rugo gyenge vagy rovid, akkor is.
A fekdolyadek nem szerelesi kellekanyag. Ha azzal rakod ossze, szorulni fog. Egy ido utan biztosan. Lekopik, nem lesz utanpotlasa.
Es a vizet is ossze szedi, es oxidalja az alut. -
mumtaz
senior tag
válasz csongi #86802 üzenetére
Lesz is méregetés. De amúgy kb. 100%, hogy a dugó a rossz. A hengerek magassága poénra tök egyforma. A ket Airsal is, a gyári is. Még az évek óta lerúgott, porosodó kínai 10000Ft-os öntöttvas henger is. 1-2 tizedes, vagy százados eltérés van közöttük.
Már csak az a kérdés, hogy az Airsal véletlenül csomagolt rossz dugattyút hozzá, vagy eleve minden szettet rossz méretű dugattyúval adnak. Mert utóbbi esetben hiába rendelek akkor hozzá másik dugattyút, az sem lesz jó.
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
-
mumtaz
senior tag
válasz csongi #86808 üzenetére
Nyilván ez a megoldás. De az akkor sem megy csettintésre. Mert mint írtam, nem lehet tudni, hogy ezt cseszték el, vagy ehhez eleve rossz szettet gyártanak.
Méretek meg nincsenek megadva. Hiába méregetem le a dugattyú méreteit, ha nem tudok méret szerint rendelni és az Airsal sem ad meg adatot a dugattyú méreteivel. Ha lennének adatok, kiderülhetne, hol a hiba.
Mindenhol csak az átmérőt adják meg, de a dugattyú magasságát, a csapszeg helyzetét, vagy hasonlókat nem. Szóval hiába méregetem le, az alapján nem lehet a gyártónál ráellenőrizni.[ Szerkesztve ]
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
csongi
veterán
válasz mumtaz #86809 üzenetére
Ebben az esetben nem a gyarto ertekeire kell hagyatkozni.
Okolszabalyok vannak.
Ha nem jo a csapszeg dugo teteje tavolsag, akkor nem jo
En egyszeruen lemernem lerajzolnam, es a meretezett skiccet kuldenem el, reklamaciokent.
Majd kidurja a forgalmazo, milyen a gyar altal megadott meretek.Sztem ne komplikald. Nem a vasarlo dolga, meghatarozni a hibat.
Azt majd a forgalmazo megteszi.
Neked jelezni kell csupan.Kerdesem.
A fotengely forgaspomtjatol, megfelelo tavolsagra van a hajtokar?
A hajtokar hossza lehet egyforma a regivel ettol fuggetlenul.
-
mumtaz
senior tag
válasz csongi #86810 üzenetére
Mivel álmomban nem gondoltam, hogy nem lesz jó, úgy raktam össze, mert eléggé időhiányban szenvedtem. Minden másra kellett idő, csak a robincsra nem jutott soha. Április óta van folyamatban a project, de valaki, vagy valami, vagy az időjárás mindig közbejött és csak 1-2 óráim voltak rá. Na mindegy.
Meg, mint mondtam, nem gondoltam, hogy nem lesz jó.
"A fotengely forgaspomtjatol, megfelelo tavolsagra van a hajtokar?"
A kérdésedre ott a válasz a korábbi hozzászólásomban, hogy a gyári, a kínai öntöttvas és a korábbi 70-es airsal hengereknél jó volt a préstáv. Utóbbi meg is adta, hogy a gyári és az utángyártott főtengely geometriája is teljesen megegyezik. Ebben azért vagyok biztos, mert a 70-es henger már volt fent az utángyártott főtengellyel és ott néztem préstávot, ami megegyezett a gyári főtengellyel mért préstávval. Ráadásul néztem az illeszkedést is és teljesen jó magasságban volt a dugó teteje a felső holtpontban és az alsóban is éppen a kipufogónyílás pereméig ment le.
Na ezért teljesen biztos, hogy nem a főtengellyel van a baj.
Az meg, hogy az új 50-es airsal henger és a korábbi hengerek magassága tizedre megegyezik kizárja azt is, hogy a henger magasságát cseszték el.
Tehát kizárásos alapon nem marad más, csakis a dugattyú.
Namost az Airsal híresen szar a szállításban. Mikor még nem volt gáz, meg covid, meg hasonlók, 3 hónapig kellett várni a hengerre, mire megjött. Sracing-nél az én akkori mizériámnak hatására vették ki a kínálatból az Airsal hengerszetteket.
Mellesleg jegyzem meg, hogy akkor még azt hittem, hogy nem volt legyártva és ezért tartott sokáig. De ami hengerszett megjött, abban a gyártási év 2014 volt ráütve, én meg 2018-ban rendeltem.
Na akkor vajon mennyi idő lehet nekik foglalkozni egy dugattyú problémával!?
Nekem nem lenne baj, ha kiderülne, hogy véletlenül elcsomagolták és nem a hozzá való dugattyút adták. Rendelnék másik dugattyút. De ehhez akkor is valahogyan ki kellene, hogy derüljön, hogy Ők hibásan ezt a dugattyút adják hozzá eleve, vagy csak az enyémet csomagolták félre. Ehhez meg kellenének a méretek, hogy szerintük ez a hengerszett milyen dugóval kellene, hogy jöjjön. Ha ugyanazok a méretek, mint amivel nekem jött, akkor hibás a gyártás és akkor az utánrendelt dugattyú is rossz méretben jönne.
Ha nem, akkor meg el van csomagolva és akkor lenne értelme rendelni dugattyút.
Utóbbi lenne a szerencsésebb. De ha az előbbi áll fenn, akkor lehet hozzá más gyártmányú dugattyút vadászni, ami szintén nem egyszerű eset, de legalább van minta.-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
KTMHobby3
tag
válasz mumtaz #86811 üzenetére
Most már én is kíváncsi vagyok hogy pontosan milyen motorhoz rendelted a szettet. Az Airsal rengeteg típushoz gyárt szettet. Én a Motomotors-tól vettem a motoromra, sok féléből választottam ki a nekem megfelelőt, amit kértem azt küldték. Csak fel kellett szerelnem, minden passzolt.
-
malagutif122
tag
válasz csongi #86803 üzenetére
A fék dugattyún van 2 karc körömmel érződik 800as vizpapirral óvatosan meg csiszoltam karcot nem vitte ki. De belül a fő fékhengerbe is van egy kopás fekete bevonat le van kopva. Megpróbálom össze rakom olajzás nélkül. Alul a fék nyeregbe akarom még a dugattyút ki szedni takarítani, ott a gumi tömítésre össze rakáskor lehet tenni fék olajat?
Tettem fel képet ilyen a kopás rajta. -
Tamás9x
őstag
válasz malagutif122 #86814 üzenetére
Vizes csiszolópapír, a 800-as csak ront a helyzeten, nem tudom kellően eléggé leírni 1000-2000-3000... minnél nagyobb a P utáni szám annál finomabb a szemcse, minnél kissebb annál durvább felületet lehet vele csinálni, ami akad. Ha egy sima kopás volt a 800-as vizes papírral csak durvítottál rajta.
Aeroxba 3000-es paírral kellett körbepolírozni a belső felületet, hogy...mozogjon... de még így sem lett tökéletes.[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
mumtaz
senior tag
válasz KTMHobby3 #86813 üzenetére
Peugeot Jetforce TSDI. De a változat mindegy, mert a C-Tech, ami a karburátorost jelöli, ugyanezzel a HL1-es blokkal van szerelve, csak az olajzó furat van máshol rajta.
Peugeot szerelte ennek a blokknak a változataival a Buxy-t, Speedfight 3-at, stb. De alapvetően mindegyik ugyanaz. Éppen ezért nincsen náluk külön feltüntetve blokk típus, csak annyi, hogy álló, vagy fekvőhenger, illetve, hogy AC, vagy LC. Mert csak ebben van eltérés.
A hengernek saját alakja van ennél a blokknál, ami külsőre sem egyezik semmivel, tehát a komplett szett félre rendelése, vagy félre csomagolása is kizárt. Egyedül, ha mondjuk Malossi vagy Polini szettet rendelne az ember, akkor lenne különbség, mert azok alapvetően térnek el a gyári formától.
Tehát, hogy értsük a dolgot. Ebből nincs más változat. Nem lehet félre rendelni, mert nincs más változata még apró eltéréssel sem.
Ez a 70-es szett, ami tök jó volt:
Ez pedig az 50-es szett, ami nem jó:
Nyilván alapvető különbség van közöttük, de mindkettő ugyanahhoz a felépítéshez készült. Ugyanahhoz a főtengely geometriához, csak kisebb hengerűrtartalommal. Egyéb különbség a dugattyúban, hogy 70-esben csak egy gyűrűs változat van. A hengerforma mindenesetre látszik mindkettőn.-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
-
macilaci78
nagyúr
Na, megvolt a kerékcsere és hát másként viselkedik a robogó. Első, hátsó is cserélve, hátsóba belső is került a biztonság kedvéért. Munkába jövet kb 9 km-t mentem csak vele, egy út.
Mintha nehezebb lenne a kormány, illetve bedőlésnél ellen kell tartani a kormánynak. Fura.
Keskenyebb is a gumi, most 120/70 R12 van fent, az előző lehet, hogy 130/70 R12 volt.A nehezebb kormány az, ami jobban foglalkoztat. Ez valaminek a tünete, vagy csak megszokás kérdése?
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
csongi
veterán
válasz macilaci78 #86822 üzenetére
Végre tapad a gumi
-
macilaci78
nagyúr
válasz csongi #86823 üzenetére
Nem azt érzem, mint az 5 évvel ezelőtti cserekor. Akkor a kb 20 éves gyári gumi lett cserélve újra. A buszöböl nyomvályúiban lecsúszott az aljára a hátsó kerék. Cserekor felhívták a figyelmem, hogy a formaleválasztónak le kell kopni, az első 100 km-en óvatosan, mert csúszhat. Ehhez képest 10 km-rel később már a nyovályú taréján mentem...
Viszont akkor a kormányzásban nem éreztem változást, csak utólag belegondolva egy-egy kanyarban megijedtem magamtól.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
zombei
aktív tag
válasz macilaci78 #86824 üzenetére
Guminyomás szokott ilyet okozni, nézz rá arra is.
-
macilaci78
nagyúr
válasz zombei #86825 üzenetére
2,3 bar-on volt elöl-hátul, én felfújtam egységesen 2,5-re. Majd este indulás előtt megint ránézek, hogy enged-e valamelyik. De abból kiindulva, hogy már a parkolóban egyből feltűnt a kormány nehézsége, kétlen, hogy az alacsony nyomás lenne az ok. Na, majd 100 km után újragondolom.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Tamás9x
őstag
-
Tamás9x
őstag
válasz macilaci78 #86828 üzenetére
Igen. Nekem is durvan betapad a friss gumi. Kuzdeni kell vele.
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
macilaci78
nagyúr
válasz Tamás9x #86829 üzenetére
Na, nem kotyog semmi. Ma tudtam venni szelepfordítót. A hátsó kerékben belső van a tejgely felé mutató szeleppel. Nem is tudom rátenni a manométeres pisztolyt. A Xiaomi akkus kompresszornak azért jobban hajlik a csöve.
Az AKH gumisnál vettem, mondták, hogy teherautóra való, réz, 45°-os. Ne hagyjam rajta a motoron, mert olyan súlya van, hogy elviszi a szelepet a centrifugális erő, sérülni fog a tövénél a gumi. Hát jó, ülés alatt elfér.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Topikgazda
válasz mumtaz #86821 üzenetére
Régebben írtam, hogy a pl malossi hengereknél kell nagyon odafigyelni ami a préssávot illeti, mert ott rendszeresen el van b@szva. De ott valóban a hengermagassággal van a gond. Hengertalp tömítés nélkül 1,5 mm préssáv volt többször mérhető. Ez ugye plusz munkát jelentett nekünk is amikor az adott setup-ot raktuk össze. Ez nem 5 mm mint nálad, de ez sem normális. Vashengernél 0,8-1mm között az optimális.
5 mm, atyaég...--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz macilaci78 #86824 üzenetére
Ez a 100 km-es dolog akkora marhaság a formaleválasztóval... Mondjuk már halottam többet is ezzel kapcsolatban...
Elmész egy parkolóba, elkezdesz kanyarogni a motorral jobbra-balra, fokozatosan egyre jobban döntve, és kb 2 perc múlva nem lesz rajta már semmi sem.
Nagymotoros fórumokon (nem pont erre gondolok ami itt van, ezt nem olvasom) szoktak olyan orbitális hülyeségeket írni ezzel kapcsolatban, hogy az ember haja égnek áll tőle.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
macilaci78
nagyúr
válasz sityupityu #86832 üzenetére
Az előző cserekor a Kék Holdban mondták, mikor átvettem a gépet. Most nem mondtak semmit a Profi Motorszervizben.
Most este a piroshoz gurulva döntögettem.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
FeniX-
aktív tag
Sziasztok, anno volt "izzós" fejtegetés, ha jól emlékszem.
A BA20D izzóból melyik volt, aminek volt is látható fénye? (12v/35w/35w)Köszi!
-
Gabis
őstag
Pont jókor jött fel a téma. Én is pont ilyen izzót keresek BA20D 35/35W a Scarabeo-ba. Tegnap este úgy tudtam csak hazamenni, hogy mennet közben ütögettem a lámpabúrát, mert olykor-olykor elment a világításom. Ezt a kontakt hibát most reggel megpróbálom megkeresni, de ez a történet eszembe juttatta, hogy jó lenne ha lenne nálam tartalék izzó is. Eddig találtam körte alakút (szerintem ez van benne most is) meg keskeny, hengereset is. Normál és halogént... Ez a 2006-os Aprilia elbírna egy halogént is, vagy maradjak a hagyományosnál? Előre is köszönöm.
-
FeniX-
aktív tag
Én is arra gondoltam, hogy esetleg valamelyikőtök használta-e már az Osram-féle nightbreakert, ebből a típusból. (a régi mocin HS1 típusú volt abból, emelt fényerővel ugyanakkora teljesítménnyel, és nem volt baja a foncsornak tőle)
De persze az Osram mintha nem gyártana ilyet, vagy csak bénán kerestem.
[ Szerkesztve ]
-
Gabis
őstag
válasz FeniX- #86837 üzenetére
Osram-ból csak ezt találtam tegnap.
Azt a két hátsó érintkező fület szerintetek lehet kapni külön?
[ Szerkesztve ]
-
Zoli bácsi
őstag
Nem tudom hogy láttok vele, az én használtan vett Libertymben is valószínűleg ez volt. Sötétben hoztam haza. Mintha egy gyertya világított volna...Inkább sejtettem hol járok, mint láttam. Az új ugyanilyen teljesítményű halogén izzója ezerszer jobb.
Nem is értem miért erőltették még az ezredforduló után is ezt a régebbi technológiát, mikor már évtizedek óta van halogén....
Nemrég vettem egy biciklit, agydinamós, Led lámpákkal..Fogalmam sincs mi mekkora teljesítmény, de azt tudom hogy kb úgy világít mint a régi Liberty..... Vagy a régi Simson. (A 6V-os) -
KTMHobby3
tag
válasz FeniX- #86843 üzenetére
A motoromban már 5 éve ledes világítás van. A bilux ledes izzó 6/6W-os, a fényereje egy 45/45W-os izzóéval azonos. A fénye fehér, ami nappal is jól látható. Egy 15W-os világító tekercsről működik, mert annyi is bőven elég a világításhoz. Sokkal jobban világít, mint a hagyományos, vagy a halogén izzók. Ez a jövő, erre kellene fejlődni.
-
KTMHobby3
tag
válasz macilaci78 #86845 üzenetére
Tudod ez olyan dolog, ami a Te biztonságodról, életedről szól. Ha Neked fontos hogy lássanak, a Te döntésed hogy mit szerelsz fel a motorodra. Nekem bejött, ma is, mert látta az autós hogy jövök, mégsem hajtott ki elém, pedig megtehette volna, mert elég távol voltam.
Ebbe mindenki bele akar kötni, pedig ez csak a világítósról szól. Azzal meg mindenki egyetért hogy egy SMKP max 40-el mehet, de azt senki nem veszi komolyan. Akkor most melyik veszélyesebb? A világítás, vagy azok a motorok, amik 90-nel is tudnak menni? -
Tamás9x
őstag
Ne kezdjük már el ezt megint.
Am BA20D helyére lehet bemegy más foglalat, és ott már többa választék, lehetőleg fém, ne műanyag.
[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen