- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- Hálózatokról alaposan
- ASUS routerek
- Asustor NAS
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Milyen program, ami...?
- Aliexpress tapasztalatok
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Z()L3
tag
válasz #TOTTI #86698 üzenetére
Köszönöm, anyag gondra gondolok én is. Variátorra nem gyanakszom, minden elem gyári, vált is ahogy illik. (leszedett berúgófedélnél néztem mit csinál) Holnapra ha lenyugszom, megpróbálom higgadtan beállítani a karbit. Már arra is gondoltam hogy az alapjárati fúvókát bizergálta valaki....lehet olyan hogy kicsi lenne? Talán Simsonos leírásban olvastam, hogy bizonyos gázállásig az alapjárati fúvókának is nagy szerepe van. Direkt szűrőm nincs, egyedül a pipát szedtem ki a szűrőből.
Kipufogót is ki kéne égetnem normálisan, mert szerintem ott sem kerek valami....amióta megvettem, iszonyat büdösen pufog ja és eléggé füstöl...egy elcseszett kiégetés során ma pont ugyan olyan fehér füstöt sikerült előcsalogatni...a gondolatom az, hogy el van tömődve és nem tud rendesen kipufogni, felizzik a belseje és azért füstöl...[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
Ne fuss felesleges köröket, tipikus variátor (hangolás) hiba amit leírtál, méghozzá kuplung. Hiába cseréltél mindent "gyárira", valami akkor is megváltozott. Nézd meg a kis rugókat a kuplungban, cseréld őket le eggyel erősebbre. Az van, hogy ahogy bemelegszik a variátor, közben minimálisan megváltoznak benne a dolgok. Ez miatt van az, hogy hidegen még jól indul, de bemelegedve meg lomha 20 km/h-ig.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Z()L3
tag
válasz sityupityu #86702 üzenetére
Nem csak hogy lumha, búg, nem pörög ki....ja és füstöl ugyanúgy vált meg vágódik ki a kuplung mint hidegen.
Nagyobb fordulaton kapcsolóra kéne állítani a kuplungot ezek szerint? Túl kicsi fordulaton kapcsolna ahol még nincs erő? -
Topikgazda
-
Z()L3
tag
válasz sityupityu #86704 üzenetére
Ma pont megyek alkatrészbolt felé...nézek rugókat. A kipufogóval mindenképpen dolgom van, ha kiégetés-beállítás után sem lesz jó holnap tuti ez jön.
Mindenképpen be kell állítani, lett ez már mindenfele tekerve.... -
Topikgazda
-
csongi
veterán
A kipufogo kiegetesen kivul mas modszer nincs.
Atmosni?
Az ami onnan kieg, siman belehalna egy tucat ember zart terbe.Egettem mar ki.
De kersek mas megoldast. Faj latni mi tortenik.Azon agyaltam, egy alapos asztatasos mosas. Brigeciol pl.
Amit utana le tudok adni mol kuton.
Forro vizzel kiobliteni. Ami bent marad elparologna sztem. -
nyogo83
Topikgazda
válasz csongi #86707 üzenetére
En regebben haztartasi zsiroldo, azon belul is kifejezetten suto/grill tisztito folyadekot hasznaltam. Egyik veget ledugozod, masikon felontod es parszor atforgatva, atrazogatva hagyod hogy feloldja a kokszot.
Ha nagyon durva, akkor elotte "fellazitottam" a kokszot. Egy darab 1 meteres drotsodrony, egyik vegen szetbontod a szalakat, a masik veget pedig egy furo/csavarozo gep tokmanyba befogatod. Azt bedugva leomlo felol szepen ki lehet a durvan lerakodott kokszot szedni.
-
Zoli bácsi
őstag
válasz Tamás9x #86710 üzenetére
Csak vigyázzatok vele. Gumi dologra ne menjen, meg a kezetekre se. Húzzatok gumikesztyűt. Egyszer takarítottam, lehet nem pont ezzel a fajtával, hasonlóval. Kesztyű nélkül.... Szinte az ember bőrét is feloldja, napokig nem győztem kézkrémmel kenni a kezem, vékony és száraz lett a bőr...
A brigéciol, főleg a mostaniak, tényleg gyengébb. Más mint régen volt, mintha 10X hígabb lenne..... -
Tamás9x
őstag
válasz Zoli bácsi #86711 üzenetére
Folyamatosan ezzel mosok, már nem húzok kesztyűt, Ultradermmel összeöntve nagyon szépen leszed, szinte mindent. Gumival eddig nem volt gond.
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
Z()L3
tag
válasz sityupityu #86706 üzenetére
Anyagot teljesen kilőtem, szép a gyertyakép...marad ugye a kuplung...tegnap lekéstem a messzebb lévő boltot, a közelebbibe meg nem volt rugó....
Egyébként...pontosan hogyan is kéne váltania a variónak?
A kuplung fogással egyidőben, egyszerre vagy utána?
Én most úgy nézem egyszerre indul el befele a szíj mikor fogni kezd a kuplung, talán egy nagyon minimálisan előbb. -
csongi
veterán
AM6 minarelli 50 2T vizes motonál mit jelent a Macifüles elnevezés?
-
fanci
tag
Sziasztok!
Kaptam már tőletek hasznos tanácsokat talán most is tudtok segíteni. Suzuki sepia robogó 15év állás után harmadik rúgásra beindult de két perc után mindig le is állt. Karbit kipucoltam, probléma megoldódott de jött másik. Alapjárat nagyon magas lett (korábban rendben volt) nem lehet már alapjárat csavaarral állitani rajta, és nagyon nehezen indul.
Most viszont rájöttem hogy ha inditás előtt betömöm egy rongyal a légszűrőház beömlőjét akkor szépen indul és az alapjárat is rendben. Mi lehet a probléma? -
Tamás9x
őstag
-
BLUE TORNADO
senior tag
Sziasztok!
A Rieju MRX és a Rieju RR tansapka megegyezik egymással? Vagyis az RR sapka felmegy az MRX tankra?Az egész világon az alkoholizmust betegségként kezelik. Egyedül nálunk kérdezik meg: - Miért nem iszol? Beteg vagy?
-
csongi
veterán
válasz Zoli bácsi #86719 üzenetére
Koszi.!
-
IMIIKE1998
őstag
Sziasztok!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy Ti mit tennétek a következő helyzetben?
Közlekedni és motorozgatni kellene egy 50-es kismotor. Jelenleg van egy Babetta 210 a családban, azt használatom, viszont költeni kellene már rá, mert az egész hajtás kopott. Ami viszont ennél nagyobb gond, hogy nehéz hozzá szerelőt találni(aki elvállalja), illetve silány minőségűek a pótalkatrészek.(Bowdenek tartóssága kritikán aluli.) Azt láttam, hogy 100-150k-ért már lehet kapni 50-es 2T robogókat használtan. A kérdés, hogy költsek inkább a Babettára vagy keressek használtan egy "újabb" robogót abban a reményben, hogy találni hozzá szerelőt meg normális pótalkatrészeket. Igazából kezdő motoros vagyok, így nem kell, hogy jobban menjen, mint a Babetta. Továbbá drága motor sem, mivel közös tárolóban lenne.
Előre is köszi a segítséget![ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz IMIIKE1998 #86731 üzenetére
Hosszú távon megéri egy újabb robogó, kérdés, mibe fog kerülni, mire tényleg jó lesz. Ugye a használt lehet lutri.
Vannak stabil konfigok, amikhez minden is van motor és hajtáslánc oldalon is, pl Minarelli. Ezeket a szerelők is szeretik, mert van alkatrész, ismerik, meg tudják jóra csinálni.Viszont belefuthatsz abba, hogy a 100k-ért motorra ráköltesz még ennyit, mire felgumizod, variátor görgők, szíj, kuplungrugók, karbi, légszűrő, stb. Nem egyszerre, de mondjuk 1 éven belül.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
csongi
veterán
válasz IMIIKE1998 #86731 üzenetére
Ez nekem kusza lett.
Rossz minosegu bovden tart vissza a javitastol?
Venni kell jot, es jol kell megcsinalni.
Ha egy Babetta szerelse gondot okoz a szerelonek, akkor egy 150 ezres robogo meg urteknika lesz sztm.Itt egy pelda, szerelonel jart szervizelt vies blokk.
Kokanyolas mentes. Ment a motor, hasznalatban volt.
Jelenleg 80 ezres alkatresz rendeles, es utangyartott, a munkadijat csaccold hozza. Kb 50 ora munkaido memt eddig ra.
Csak azert csinalom, mert csalad tag. Valos helyzetben ez mar bontasra itelt.
Es kb ez a piaci helyzet.
-
Gabis
őstag
Sziasztok! Remélem nem gond ha nem kifejezetten magával a motorral kapcsolatos a téma. Olvastam, hallottam, hogy egy új bukósisaknak kicsit inkább szorítania kell (érzed a tartást). A kérdésem az lenne, hogy ha a homlokom felső része kicsit kipirosodott a próba alatt, és látszódott egy varrásnyom is a homlokomon az még belefér, vagy ennek azért nem szabadna már? Túl kicsi, vagy a fejformámra nem jó?
-
-
Tamás9x
őstag
Simán beleférhet, ez a fejformától és a kilakítástól függ,olvass utánna mennyit fog engednia sisak,nehogy kotyogjon a végén a fejeden, szorítania kell, de fájdalmat még ne okozzon.
Van az előröl-hátulról nyomós módszer, marad e réshomlokodnál, illetve tart e az arcod vagy ki tud esni a sisakból.[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
Gabis
őstag
Rivaul és Tamás9x köszönöm. Nagyon jó áron volt a sisak, ezért motoszkál bennem ez a "majd tágul az annyit" gondolat, de azért a varrásnak nem kellene a búrámon maradnia szerintem se. Ha hátulról megnyomom, akkor sem tudom bedugni még az ujjam hegyét se, pedig nyomást, fájdalmat nem érzek.
[ Szerkesztve ]
-
Tamás9x
őstag
Nekem is rajta volt a varrás, és a minta, most olyan passzos,mintha a nagyobbikat próbálnám rá original a fejemre azt a pár hét szenvedést megérte. Esetleg mosdkia bélést, akkor is enged.
Ha fájdalmat okoz akkor már nem a bélés enged, hanem a nikecell nyom.[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
Gabis
őstag
Köszönöm mindenkinek a tanácsokat.
-
IMIIKE1998
őstag
válasz macilaci78 #86732 üzenetére
Igazad van, erre én is gondoltam, hogy a Babettáról legalább tudom, hogy nagyjából milyen állapotban van. Errefelé rengeteg futár van és szinte mindegyik 50-es robikat hajt, télen-nyáron, egy olyan gépbe belefutni óriási szívás lehet.
#86733 csongi: Nem, csak tudod, annyira nem értek hozzá, időm sincs túl sok és azt nem szerelgetéssel akarom tölteni, hanem használni. Jó lenne, ha a rendszeres szervizeltetésen kívül nem kéne ezzel vacakolni, hogy mikor szakad már megint el a bowden vagy hogy miért folyik már megint az üzemanyag/olaj vagy hogy miért nem indul.
Viszont értem, mire gondolsz, rengeteg a lehajtott hulladék, plusz a futárok télen-nyáron, szakadó esőben is gyilkolják ezeket a robogókat és szinte lehetetlen megmondani, hogy nem-e egy ex-futárgépet akarnak rádsózni.(Főleg, ha nem értek annyira hozzá.)[ Szerkesztve ]
-
Tamás9x
őstag
válasz IMIIKE1998 #86741 üzenetére
Ahogy emeled a szintet, úgy fognak nőni az alkatrész árak is.
Bovden mizzériában, nem rég volt egy egyedi méretem amit nekem kellett megoldanom, keményforrasz rézzel, és még tart... már 2* annyi ideje mint a gyári. Ha van egy öreg nyugdíjjas ismerősöd aki régen szerette ezeket akkor fillérekért megcsinálja neked.https://www.youtube.com/@kisstontour
-
csongi
veterán
válasz IMIIKE1998 #86741 üzenetére
Gyerek korom jarmuve volt a babetta.
A teljesito kepesseghez merten kell hasznalni.
Emlekszem, a sok kulteren tarolt jarmurol, persze hogy sok volt a muszaki hiba. De nem a motor hibaja.
Es, ha vigyazol ra, ennek az erteke csak novekszik.
Kaphato jo minosegu utangyartott allatresz.Oda kell figyelni ra. A szukseges karbantartasokat meg kell csinalni. Olajozni, allitani...stb.
150 ezeres robogonal sztem nem lovok melle, ha kb 150 koltseggel szamolhatsz egy vizes blokknal.
Amit a kepen latsz, annak a veteli ara 120 ezer volt.
Egyszer koltottek ra 60 ezret, amibe volt ket gumi, es a fekbetet.
Most alkatreszek 80 ezer.
Talan most eletkepes lesz, egy teljes felujitas utan
Blokk, meghajtas, fekek, villamossag.
Kb 100 munkaora. Szerviz munkadij 300 ezer alatt nem lenne meg. Lehet viszonyitani a bovdenhez kepest.
Ezek kozlekedesi edenyek. A vegletekig kihajtva, hiszen csak akkor lesz rentabilis.
Ha nem a telejesitmeny es tuning a cel, akkor a leghuteses robiknal kevesebb a hiba lehetoseg, de kevesebb a tuning potencial is.
De ez csak az en velemyem. :)[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz IMIIKE1998 #86741 üzenetére
Én úgy értettem, hogy a 150 ezres robogóból is jó eséllyel lehet értelmes, stabil gépet csinálni. Pénz és idő kérdése. Ha jó alapot veszel, tehát jó konstrukció (ebben tudnak segíteni a tapasztalt fórumtársak), jó állapot (ehhez kell szerencse és egy hozzáértő az oldaladon vásárláskor), akkor kevesebbe kerül. Ha nem jönne össze, akkor pedig egy jó szerelő, meg tőled valamennyi képesség arra, hogy fel tudd ismerni a hibát és el is tudd magyarázni a szerelőnek. (Durva sokat számít ám, ha egy-egy hibajelenség jól van lekommunikálva.)
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
El-Telya
csendes tag
Robogósokat ellenőriztek a rendőrök .[link]
-
malagutif122
tag
Scarabeo első féknél a fékcsőt le vettem hogy a fékolaj ki follyon azóta nem tudom le légteleniteni, hogy lehet ezt megcsinálni?
-
IMIIKE1998
őstag
válasz csongi #86743 üzenetére
Hát robogóból mint írtam, nem kell erős, egy sima léghűtéses 50-es jó lenne.A fő probléma, hogy ez tényleg egy "leharcolt" kategória, nagyon meg kell nézni, mit vesz meg az ember, mert mellé lehet fogni nagyon.
#86744macilaci78: Igen, csak ki kell fogni. Mondjuk télen lentebb vannak az árak, lehet akkor érdemes lesz majd nézelődnöm.
#86746Debilon: Jó, de rengeteg 50-es is van, ami többet megy, mint 45, akkor azokat is kapkodni fogják kifele? -
Rivaul
addikt
Basszus. Ha újoncként olvastam volna a topicot az elmúlt 2 napban, soha nem lenne robogóm. Még majdnem engem is lehoztatok az életről Azért ennyire nem drasztikus a helyzet szerintem
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
csongi
veterán
válasz Rivaul #86749 üzenetére
Attol, mert jon-megy megall, nem azt jelenti, hogy hibatlan.
Vagy nem tudsz rola, es idovel fogsz tudni rola.
Regio fuggo, es az orszag nyugati felen lecsapodik az ertelmes jarmupark. Delre keletre jelentosen tobb a rom ami lekerul.
Egy tuti allapotu robogo sem orokkevalo. Ha nincs szerelo, es n rudos javitani magad, akkor sem jobb a helyzet.
Új hozzászólás Aktív témák
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Fűnyíró topik
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- Projektor topic
- További aktív témák...
- Új állapotú Ubiquiti Unifi G4 Doorbell Pro + Chime dobozában eladó - UVC-G4 Doorbell Pro UP-Chime
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Jura F50 V2 automata kávéfőző
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest