- Hálózatokról alaposan
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- ASUS routerek
- Asustor NAS
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Milyen program, ami...?
-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
#TOTTI
őstag
-
#TOTTI
őstag
válasz dellfanboy #87852 üzenetére
Meglátjuk nyáron, most nem bántom a karbit, a görgő mixnek hála, mintha másik motoron ülnék, úgy gyorsul és halad mint azelőtt soha. Plombálom és ha elkopik a görgők párjait fogom betenni. Végsebesseg is 30 méterrel előbb megvan. De jól tettem, hogy kipróbáltam, semmilyen korábbi jelenség nem volt meg amire panaszkodtam, mecseken felfelé gps 65-ig elment ahol eddig 55 volt. A legutolsó 10km alapján késznek nyilvánítom.
-
#TOTTI
őstag
válasz macilaci78 #87854 üzenetére
Csak betettem egy 90-es főfúvókát, jobb nem lett, cserébe néha darál hosszabb tartott nyélgáz után fullad egyet, ha újra ráhúzom. Most kicsit nyitottam a légszűrőn, kivettem egy szűkítő pipát, de próbálni már nem próbáltam.
-
setup
junior tag
[kép]
Sziasztok ehhez jó valamelyik olcsó plexi rostély nem tudjátok? Tiszta karc, rendelnék másikat, ha filléres.[ Szerkesztve ]
-
Zoli bácsi
őstag
Nem lenne egyszerűbb benzinálló üzemanyag csövet feltenni, és bele egy átlátszó szűrőt..? Ott is látszana az üzemanyag.....
-
setup
junior tag
válasz Zoli bácsi #87863 üzenetére
Elvileg létezik átlátszóban amiből nem lesz trutyi, de ami a forróságot is elviseli az szerintem mind fekete. Ilyen 60 fokig jó csöveket átfejtésre szoktak használni, nem üzemre. Kikeményedhet, megtörhet, valami él belekarcol kirepedhet csak a baj lehet vele.
-
KTMHobby3
tag
Nem elvileg, hanem a valóságban is ilyeneket használunk. Én már több mint 50 éve. Igaz hogy kicsit megsárgul, meg hogy megkeményedik, de nem folyat. A mostani motoromon is ilyen van, amit pár év után lecserélek, de fekete még sosem volt rajta.
Milyen forróságról írsz? Ha egy motoron nagyobb a hőmérséklet, mint a környezeti, akkor az már ég. Akkor meg már mindegy. -
#TOTTI
őstag
Már majdnem minden össze állt erre új problémával állok szemben, amióta a karbi cserélve lett, nehazebben indul a robogó. Automata szivató jó, be van húzva és ki is megy, kézivel is hasonló. Mindig elindul, de valahogy nem az igazi. Másik karbivel 5 nap után is egy rúgás. Légszűrő csonk kivéve, de még így is kicsit dús a keverék, bár a gyertya vége barna, ha kiveszem elég fekete a végét leszámítva. Lehet vissza állok az eredeti fúvókára és meglátom, de nem tudom ez befolyásolhatja-e?
-
setup
junior tag
válasz KTMHobby3 #87865 üzenetére
Ti lehet, én feketét használok és azt is fémspirálban.
Éppen a napokban találtam meg egy menetes kupakú borosüveget, amibe anno benzint tettem még amikor még a szilót vakartam le konyhai munkalapról abból locsolgattam a rongyra. Teljesen el is felejtettem, hogy a maradékot bedobtam az üveggel együtt egy dobozba. Kinyitottam, nulla lerakódás, pedig két ujjnyi por volt már az üvegen, nem tudom pontosan mennyit állt, de rengeteget, nem egy telet hanem teljes naptári éveket. Szóval ez a megromlik a benzin a télen a tankban c. történet ez egy kényelmes magyarázat, de a valami oldódik az üzemanyagrendszerben a sokkal valószínűbb, ha tavaszra tele a karbi trutymóval és innen jogos a kérdés, hogy minek szívni bármi olyan alkatrész miatt, amiből az idális is filléres? Elég ha megtűzi a nap nyáron a fémet és 50 fokos a bármi is. Egy 60 fokig használható cső szerintem egyszerűen nem való járműre. Egy fűkaszára esetleg.
-
Tamás9x
őstag
válasz Zoli bácsi #87863 üzenetére
Lehetne de nem fer el csunya. A tank amigy is mosva van igy nem nagyon van mit szurni. Nincs burkolat a motoron azon a reszen, es rovid tavot kell atvezetni. Aeroxon volt. Oda fekete cso kerult abban is volt lerakodas.
Setup: ezt a bomlast sokan atnyalaztak mar teszteltek is, es nem kenyelmes magyarazat es hoax hanem letezo dolog Minnel.tobb adalek...
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
Tamás9x
őstag
válasz Zoli bácsi #87873 üzenetére
Ezek minden éven lassan 10 éve... Majd akkor linkeljünk már iylet, ha be is vezették.
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
Zoli bácsi
őstag
válasz Tamás9x #87874 üzenetére
Jah, tudom, csak érdekességképp linkeltem. Amúgy szerintem hamarosan lépnek, a rollereket is elég hamar szabályozták.Régebben írtam, felénk 10 év alatt gyakorlatilag eltűntek a kamu ötvenesek. Amíg 10 éve napi szinten volt olyan, hogy az országúton alig bírtam autóval (Szabályokat, sebességkorlátozást betartva) megelőzni a rendszám nélküli motort, ez mára gyakorlatilag megszűnt. Érdekes ez az ABS dolog, ezen az alapon a biciklire is kéne, nem is kell profi kerékpáros ahhoz, hogy valaki elérje a kismotor sebességét.
-
Tamás9x
őstag
válasz Zoli bácsi #87875 üzenetére
Nem tűnt el, nekem is 190-es a kamu 50-es motorom, és 10-ből 8 ismerősnek nem 50-es henger van alatta.
Az ABS-nek nagyon örülök, de a roller is oylan lesz, hogy eco modban vana turbo sportban pedig tud 25-öt, átállítom a kerékméretemet, és már csak 25-ö mutat, billentyűkombinációval, vagy fékkarral indítva váltok módot. Ott nézem hülyének a rendőrt ahol akarom, FW frissítés pedig 35mphttps://www.youtube.com/@kisstontour
-
Árpi001
senior tag
Sziasztok,
Suzuki adress 4 t, pár napos állás után nagyon nehezen indul, gázadagolással
maradt alapon,és pirosnál melegen egyszer le is állt .
Reggel szintén nem elsőre indult,illetve pár ,másodperc után leállt.
Utána kis gázadásra maradt alapon.
Ez mitől lehet?A Föld a Naprendszer elmegyógyintézete.
-
setup
junior tag
válasz Rivaul #87869 üzenetére
Ha meg kell állni a kaszával egy fél órára a fa alatt, mert hát… valami van a karbival tudod. Ott dupla haszon.
Csak azért értetlenkedem, mert én anno a szívócsonk bilincs alatti részét bekentem szilikonzsírral, mielőtt ráhúztam a bilincset, hogy a bilincs éle véletlenül se tudja valahol beleenni magát a csonkba. Lehet felesleges, de kicsit nyomi volt már az a bilincs és nem volt éppen kéznél új, gondoltam nem árthat. Aztán a maradékot, ami az ujjamon maradt meg rákentem a benzincsőre. Hogy ez mennyire volt jó ötlet… hát összeszedte a port rendesen a spirálig a szezon alatt.
Mindegy, emiatt is lehúztam a spirált letöröltem a retket, hogy csekkoljam kövi szezon elején, nincs e kirepedezve valahol. Hajlítgatom, ugyanolyan rugalmas, repedés sehol 10+ éves cső. Baja nem lett egy kis szilikonzsírtól, csak retkes volt. Ilyenkor nekem mindig az a gondolatom, hogy ha a gyári bármiből jó és tartós minek kicserélni? Főleg „futam” üzemidőre tervezett racing holmira, ami nem viseli el az utcai használatot, mert a gyártásakor egyszerűen nem szempont, hogy hónapok meg évek múlva mi lesz vele pl. szűrők stb.
Persze nekem mindegy, meg aki akarja úgy is csinálja. Csak mondjuk ha egy csőnek változik a színe vagy pl. megkeményedik nehezen hiszem, hogy ez annak a jele lenne, hogy elviseli a környezetét, inkább egyértelmű bizonytéka annak, hogy nem viseli el, de no offense nekem végül is tökmindegy, csak pont MOL kúton tankolt benzin volt az üvegben is és nekem picit fura, hogy az nem döglött meg, de lehet véletlen. A másik meg az átlátszóság. Ha vannak dolgok, amikhez fény kell, akkor ezen dolgok miatt nem kell aggódnom, ha nem engedem be a fényt. Oké ez már kicsit trollkodás ...csak érted, akik az üzemanyag összetételét variálják lehet nem arra gondolnak elsőnek, hogy áttetsző az az üzemanyagcső, ami gyárilag fekete. -
Tamás9x
őstag
Önnyugatás helyett érdemes utánna néznia fázisszétválásnak.
Tudom, hogy biztonságosabb saját magunknak hazugságokat generálni, de ezt hírdetni is egy szakmai fórumon káros.
A benzin bomlik, ha hiszed ha nem.[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
FeniX-
aktív tag
válasz Rivaul #87882 üzenetére
Hát, a fene megette a 3 milliót. Inkább a saját egészsége a fő tét.
Egyik volt osztálytársam pár éve nyaraláson leugrott valami szikláról, és a bokacsontja pár centit felpasszírózódott a lábában. Azóta is vacakol vele.
Motornál is hasonlók vannak, de fő, hogy életben maradjon.
(Mi lett vele egyébként?) -
Rivaul
addikt
válasz FeniX- #87883 üzenetére
Beszéltek telefonon mert felhívta hogy ennyi volt. 8 napon túl gyógyuló és kórház de semmi maradandó szerencsére. A barátom mondta hogy ez egy jel volt, mert nagyon gondolkozott rajta hogy eladja-e, de most már abban a korban van hogy valami kisebb, biztonságosabb után néz. Most még inkább úgy gondolja, jól döntött. Szerintem is.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
macilaci78
nagyúr
válasz FeniX- #87885 üzenetére
Egy ismerősöm anno egy 900-as CBR-t hajtott, mellette egy régi kereklámpás Lada volt az autó. Szereti a hangját, a motorozás szabadságát, láttam motorral közlekedni. Bakker, szabályosan öreguras volt. Betartotta a sebességhatárokat, a zöldnél nem lőtt ki, hanem szépen kigurult, amíg a következő lámpa is zöldre váltott, nem cikázott a sávok között, nem előzgetett az országúton. És ezt egyedül is így csinálta, nem csak akkor, amikor a mennyasszonya volt az utasa.
Ez a belevisz a hülyeségbe dolog sajnos nagyon valid, pont ugyanolyan "jellemhiba", mint autósoknál az agresszív magatartás, büntetőfékezés. Elsimerem, nekem is jól esék néha a szabályokon túlmenően is használni a járművet, de messze nem ez viselkedés az alapállapot. Egy időben sokat jártam a 47-es Szegedről Békéscsabára, akkor még majdnem végig csak 2×1 sáv volt. Nyáron, mezőgazdasági szezonban nem okozott gondot traktor, kombájn mögött 30-cal cammogni, tudtam, hogy ő is csak muszájból megy ott, illetve az a gép ennyit tud. Volt táblával is jelölve, mikor lesz 2×2 sávos az út, akkor el lehet hagyni a lassú járműveket. Persze volt, aki képtelen volt visszafogni a ménest olyannyira, hogy a szemből sziránázva érkező mentő húzódott le.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
TurpiUrfi2
tag
Szevasztok!
Biztos volt már, tök őszintén egyelőre nem olvastam vissza. (Most kezdem a fórumot.) - Első robogómat szeretném megvenni. Autós voltam világ életemben, de most voltam 1 hónapot Ázsiában és rákaptam a motorozás ízére. (Kint 150-es Yamaha Aerox-ot vezettem általában, kint egyébként kutyát macskát nem érdekli, hogy van-e nagymotor jogsid. ) Itthon azért ez más. Nem kockáztatnám.
Telekre dolgozni járásra kellene, napi össz. 10-20 km (10-10 km oda-vissza) útra. 50cm3 gondoltam első körben mert nincs idén a már a sem a 125-s kiegészítő jogsit letenni sem nagyobb motort keresni. 2T- 4 T? Nem tudom, nekem mindegy amit ajánlotok. De egy kicsit 4T felé húznék kulturáltabbsága miatt.
Megbízhatóság, gazdaságosság és tartósság lenne a fő szempont, nem a sebesség vagy a kinézet. Amiért én főképp venném a gépet, hogy ne a 100-n 7 litert evő benzines kombimmal kelljen kijárnom és ne is az kopjon.
Fontos lenne az is, hogy azért hogy ne lopják el az első héten. Nyugat - Magyarországi megyeszékhely központjában parkolnám, utcán , vaskorláthoz láncolva. Télre garázsba lenne elrakva.
Arlimitbe nem mennék bele.
Köszi nektek!
-
FeniX-
aktív tag
válasz macilaci78 #87886 üzenetére
Azért valljuk be, hogy nagyon ritka az ilyen sofőr.
Erről jut az eszembe, hogy mennyire egy nehéz műfaj megfelelő motort választani.
Ismerőseim mindig kérdezgetik, hogy hogy van ez a motornál, hogy én nem tudom eldönteni, hogy melyik lenne a jó és folyton variálok.
Sajnos nem értik, hogy amíg az autónál, ha beleülsz, akkor az olyan lesz, amit abban a pillanatban érzel, a motor egyáltalán nem biztos, hogy egy 10 perces rajta üléstől a szalonban (vagy a használt motor vásárlása előtt) tökéletes választás lesz.
Most az van, hogy a derekam elkezdett vacakolni. Nem tagadom, a közelmúltban párszor meg is emeltem magam, viszont megfigyeltem, hogy ezen a chopperes kismotoron ez az előretett láb pozíció, plusz az, hogy a telitalpas lábtartón, ha rá kell lépni a fékre, akkor egy fél-lábemelést kell csinálni (vagy féloldalasan folyton rajta tartom a fékkaron a lábam, de akkor a lábtartót a sarkammal érintem), ez nagyon "megküldi" a derekamat.
Most 1 éves a motor és szép apránként jött ez ki. Amikor a szalonban néztem, vagy ráültem, ezek nem jönnek ki.
Bosszantó apróság, de olyan, mint az eggyel szűkebb sisak: az első 10 percben csak 1 kis kellemetlen érzés, 1 óra motorozás után meg agyműtétet hajtanál végre magadon, csak lekerüljön már végre a fejedről az a vacak![ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
válasz TurpiUrfi2 #87887 üzenetére
Szia, előbb-utóbb ázsiában is fogják nézni, sőt, ha jól tudom már vannak is kinyilatkoztatások, hogy Európai túristák ne vezethessenek robogót, pont amiatt, mert sok volt az össze-vissza vezető motoros.
A kérdésedre visszatérve: a 4 ütemű 50-es az teljesen erőtlen. 45km/h végsebességre számíthatsz, amivel üzembiztosan el tud menni hosszabb távon. Aki azt mondja, hogy megy az 65-70et, az valótlant állít. Cserébe valóban 2-3 literrel megúszod, de ezt bármelyik 125-ös négyütemű is lazán tudja, és azoknak van futóművük, meg normális kerekük is.Nem írtad, hogy mennyire forgalmas helyen akarod használni és a főút, amin mész, milyen sebességű. Ha egy ilyen "gyorsforgalmi" út jellegű (~70km/h) akkor semmiképpen sem, de oda a 2 üteműt sem javasoljuk általában.
Ha város jelleg, és reggel van egy kis dugó is (~40-60km/h) oda még talán jó lehet.
Mindenképp érdemes normális motoros kabátot (+ protektor dzsekit!) venni, meg egy normális zárt bukósisakot.
(Szomszédom évek óta esőkabátban "nyomja", és a 3 éves gumijai minden minta aljában szarrá vannak repedezve.. van ilyen "játékos" is, azonban Te légy felelősség-teljesebb)Ilyen jófogásos, meg vaterás romokat nem nagyon érdemes venni, ha nincs szerelői ambíciód és úgy en bloc távol áll tőled a műfaj.
Ami tényleg fontos, hogy ne dőlj be azoknak a "haveri", "szakértői" tanácsoknak, hogy "a 4 ütemű is megy 60-nal csak ki kell venni a fojtást", stb.. nincs ilyen.
Ez az elektromos joghézag nagypapa-bicajok után a második leglassabb jármű.
-
Tamás9x
őstag
válasz FeniX- #87889 üzenetére
2.25 os gumival 3,4bar nyomason 1p39fmb pz19-es karbival megy 65-ot De ahogy kap egy szembeszelet vagy emelkedot azonnal visszaesik, szoval nem valotlan, csak reszigazsag. Dinamikus terepre eletkeptelen. A kekesre 1-2-es sebessegben eppenhogy csak feltotyogsz vele.
Igy megy a zs190-em is 140-et sik talajon, szel nelkul kemeny es keskeny gumikkal. Szakadekba biztos tudna 160-at is.[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
Tamás9x
őstag
válasz FeniX- #87891 üzenetére
Eles forgalomban eletveszelyes a 4t, 2t-ben az 50-es eletkepesebb. Azert irtam, hogy en is vegig jartam a 4t-50 macerat, a vegen olcsobb es eletkepesebb volt 125-4t-t venni.
Tehat "A hír igaz. De nem Jerevánban, hanem Tbilisziben. Nem Moszkvicsokat, hanem Volgákat. És nem osztogatnak, hanem fosztogatnak."https://www.youtube.com/@kisstontour
-
TurpiUrfi2
tag
válasz FeniX- #87889 üzenetére
Szia! Nagyon köszönöm a részletes válaszod! -- Egyébként hasonló véleményeket hallok. Az a helyzet, hogy a moci felhasználási köre meglehetősen korlátozott lenne, ezért is gondoltam rá, hogy megfelelő lenne a 4T /50: Vidéki megyeszékhelyről telekre kimászkálás - 8-10 kilométer. Illetve alkalomadtán akkor városon belül rohangálás. Nagyritkán 20 kilométerre szőlőhegyre , egy fürdőtóra kimoccanás. Nyáron havi egyszer. Ezek ugyan főutak de messze nem olyan forgalmasak mint egy pesti elkerülő, az utazóközönség türelméről nem is beszélve. Itt is vannak balfa....k, de azért sokkal lassabb minden és türelmesebbek az emberek.
Ezeket a gyenge menetteljesítményeket hozzák a Piaggio Liberty-k, Fly-k, Aprilia Scarabeo-k is hozzák? Csak mert főképp ezeket a nagyobb kerekeseket nézegetném.
125 ok, nekem is bejövős a kategória de nincs meg rá a kiegészítő jogsim. Idén nem fér bele időben. Nem tudom ez a rendszám nélküli 125-zés ez müködik még? Ha igen akkor ebből a kategóriából milyen 4 T lenne javasolt?
Ázsiáról annyit, hogy őszinte legyek nem tudom elképzelni hogy belátható időn belül szigorítanának a motorozási szabályokon. Es itt a rendes városi - vidéki környezetről beszélek, nem a túrista szigetekről ahol a nyugatiak össze vissza törik magukat, mert becuccolva száguldoznak. Az egy másik történet. Nézzetek körül Bangkokban vagy Saigonban....durva)
-
Tamás9x
őstag
válasz TurpiUrfi2 #87894 üzenetére
Rendszam nelkuli jatekot en is csinalom, de ha minden igaz ebben a honapban elviszik, es valtok legalisra. Penz hiany miatt kellett reckiroznom, meg nem volt jogsim, de azt megszereztem idokozben. Ha beled koccannak, vagy elesel,esetleg egy gyorshajtasod van es lemeszelnek, az nagyon gaz. Egy 70-es henger vagy 50-es hosszabb lokettel, sem eri meg ha baj van. B125 gyorsan megvan akar 1 honap alatt is.
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
FeniX-
aktív tag
válasz TurpiUrfi2 #87894 üzenetére
Ezt a "kamu-ötvenesezést" - kérlek ne csináld, ha 1 mód van rá.
Itt minden "erőnkkel" azon fáradozunk mindig (persze, csupán verbálisan, ill. válaszokban, tanácsokban), hogy ez végre minél hamarabb teljesen eltűnjön.Egyébként - igen - a nagykerekű 40T 50-esek is ugyanazt tudják. Sok futár használ a nagyvárosban kymco agility 50-est 4 üteműt.
[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
válasz FeniX- #87896 üzenetére
De egyébként mindig fel szoktam ajánlani alternatívaként, hogy ha ilyen 10km körüli utakról van szó, akkor az elektromos bicaj is tök jó lehet!
(edzettségtől függően, de kb. közepes erőnléttel simán izzadás nélkül letudható hamar a táv sík terepen. 1 óra alatt 15-ös átlag az kb. tök közepes szint)
-
macilaci78
nagyúr
válasz FeniX- #87897 üzenetére
1 óra alatt 15-ös átlaggal a 10 km 40 perc, robogóval meg fáradtságmentesen 30. Munkábajárás esetében nem mindegy, hogy egy héten 1-2 órával többet tölt el az ember "munkával".
Amellett egy bevált típusú elektromos bicaj összemérhető egy jó állapotú robogóval. Az új árakat is össze lehet hasonlítani.
Az meg, hogy ki mennyire izzad, egyénenként változó, hogy ki mennyire szeret, pláne.
Biciklit sokkal nagyobb valószínűséggel lopnak, mint robogót.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
KTMHobby3
tag
válasz macilaci78 #87898 üzenetére
Nem tudom Neked hogyan jöttek ki ezek a számok, de robogóval 30 perc túl sok. Én évekig Babetta 207-essel jártam dolgozni 6,5 km-re. Átlagban 9 perc volt, ebből 3 km városban. Átszámítva 10 km-re 14 perc lenne. A Babettákat meg nem lopják. Aki nem ismeri, el se tud vele indulni. Tolni meg nem lehet, mert elfogják az elkövetőt.
-
macilaci78
nagyúr
válasz KTMHobby3 #87899 üzenetére
15 km/h átlagsebességgel 2/3 óra alatt teszel meg 10 km-t, az pedig 40 perc.
Budapest, Zuglóból Újbudára, 9,7 km, 35 perc. Lakásból már kabátban le a 2 szinttel lejjebb lévő teremgarázsba. Sisak, kesztyű, berúg. Nem volt dugó, de szokás szerint a lámpák nem zöld hullámhoz vannak hangolva. Munkahelyen teremgarázsban lévő tárolóban letámasztom a robogót, sisak, kesztyű, tárolót bezárom, ránézek az órára.
Város és város között van különbség.
Tolni pedig lehet, legalábbbis velem a kutya sem foglalkozott, mikor a lerobbant robogóért csak másnap mentem vissza hazatolni. Természetesen semmilyen motoros cucc nem volt nálam, például sisak. Ha épp nem a lakatot vágod le róla, senki rád sem néz tolás közben.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen