- Synology NAS
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- Hálózati / IP kamera
- Aliexpress tapasztalatok
- Hálózatokról alaposan
- Amazon Prime Video
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
malagutif122
tag
Találtam most neten 1998-as scara első telót ennek akasztós a fék nyereg felfogatás mint az enyémen
csak a villanyaknál befogatástól félek nem biztos hogy egyezik megnézni személyesen nem tudom messze van, enyém meg 2005-ös nem biztos hogy jó hozzá.
A régi rozsdás telóra azt mondta a szerelő ha ki tisztítja egy kicsit fog javulni de jó nem lesz.
Ez lenne a 98-as scara telója.
[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
Na, ezt is megértük! Pintér Sanyi szerint az elektromos roller KRESZ-módosításig SMKP-nak számít, tehát jogsi, bukósisak, biztosítás, max 40 km/h és nuku járda.
Más: ez a motoros ruha gyártó vállalható? Itt van lehetőség méretre igazítani, hátha kapnék megfelelőt.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
FeniX-
aktív tag
válasz macilaci78 #86208 üzenetére
Ez biztos hiteles forrás? Elég humbuk egy oldal es külső keresessel nem talaltam hasonló referenciát. Nagyobb hiroldalak is lehozták?
Pl itt téves infonak írjak a fentieket. [link][ Szerkesztve ]
-
seller007
tag
Kérlek segítenétek 2 kérdésben
Meghalt az aksim, van értelme drágábbat venni?
Hidegen első rúgásra indul mindig, de ha melegen akarom berúgni, akkor csak gázkar adagolással lehet beindítani. Mi lehet a baj? -
Tamás9x
őstag
-
Zoli bácsi
őstag
válasz seller007 #86210 üzenetére
Szerintem drágábbat igen, de nem a legdrágábbakat. Én a középmezőnyből vennék, szóval a legolcsóbbakat hanyagolnám.Utánanézegettem, olvastam az aksiknak, mert azt hittem a z alig használt robogómnál 2 év alatt kuka lesz az aksi. A legolcsóbbak általában 1 szezont bírnak, szerencsével többet. A középkategória azért elmehet 2-3 szezont, igazából a legdrágábbak sem bírnak sokkal többet. Én ezt szűrtem le az olvasottakból.
Az én saját véleményem az, hogy bármelyik akkumulátor élettartamát kis odafigyeléssel meg lehet hosszabbítani. (Töltés, elektromos dolgok beállítása a járművön, tisztán tartás, üzemen kívül tölteni, elektrolit szint figyelése ha olyan az aksi)
Érdekességképp: Gyári, új Piaggio Liberty-vel vett akkumulátornak gyakorlatilag nincs önkisülése. 3 éves lesz, alig megy, télen kéthetente-havonta próbálok rátölteni, meg persze nyáron is ha nincs indítva, mindig azonnal csepptöltésre áll a töltő.
Nincs rajta márkanév, de a gyárinak írt aksi motoros webshopban 30e. lenne bele, kíváncsi lennék ki gyártja. -
perge666
veterán
válasz Zoli bácsi #86214 üzenetére
Nekem gyárilag Yuasa van a Derbibe ami augusztusba lesz kereken 5 éves,és még mindig jó hálistennek.
Párszor már énis raktam fel töltőre kíváncsiságból,de mindig percek alatt maxon volt.
Mondjuk nekem a Derbin nincs önindító,dudát mondhatni nem is használom,indexeket szoktam,meg ugye digitális a piciket kijelzőm és annyi.Más : Kirolytosodott a kuplung bovdenem és akadt mikor behúztam. Rendeltem másikat de kb.2-3 centivel hosszabb mint a gyári volt és ki kellett hézagolnom hogy jó legyen.
Pedig elvileg az én motorom tipusa és gyártási éve is ott szerepel a kompatibilitási listán!
1 hétig jártam bringával dolgozni miatta,és nem akarok várni még 1 hetet. Majdcsak 8000ft-ért küldhettek volna jót is.Meg mi van ha rendelek másikat és az is ilyen lesz?Papiron ez is jó volt. -
perge666
veterán
válasz perge666 #86216 üzenetére
Ááááá,de benéztem a rendelést,ezt nem hiszem el.
Kinéztem a megfelelő kuplungbovdent,de nem raktam be a kosárba,közbe kerestem egy kuplungkar feszítő rugót is és visszamenve a bovdenhez egyel feljebbit rendeltem meg ami Derbi Senda R 99-es évjárathoz jó ami EBE50 blokkhoz való és nem D50B-hez.
USER ERROR!!
No komment -
macilaci78
nagyúr
válasz Zoli bácsi #86214 üzenetére
Nekem a Bosch 5. éve van bent, most vettem észre, hogy gyengélkedik indításkor. Telente havonta rá szoktam dugni az olcsó Lidl-ös töltőt pár napra, de ennyi.
Következő szezonra veszek újat gumival együtt.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
válasz macilaci78 #86208 üzenetére
Oké. És a motoros ruházatról mi a véleményetek? Elsősorban protektoros kabátot tervezek venni.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Zoli bácsi
őstag
válasz macilaci78 #86219 üzenetére
Mivel "véleményetek" volt, én is bele vau-vau....
Röviden, tömören: Vegyél! A legolcsóbb is többet ér a semminél. Motorosnak nincs karosszéria a teste körül, aki napi szinten megy, pláne ügyelni kell a biztonságra.
Mint vonuló mentőszakápoló, az a véleményem, hogy legfontosabb a motorosnak a jó sisak, meg persze a gerinc védelme. Láttam tolószékes húszévest. Motorost persze.
Egy protektoros kabát védi a gerincet, a könyököt. Egy kesztyű is kell, az ember ösztönösen a kezét maga elé teszi, ha bukik, szerintem.
Motoros nadrág szerintem annyira nem fontos, de egy térdvédő jó lehet hosszú szárú nadrággal.
A motorost sok mindentől meg tudja óvni a ruházata. Tudom sokba kerül, mert ha előkerül a nagyolló [link] motoros balesetnél, a törött végtagú sérült azért könyörög, hogy próbáljuk meg lehúzni róla a ruhát, ne vágjuk le.
Meg sokszor gallyra megy a ruha. De inkább menjen tönkre a ruha bukásnál, mint műtétek, hosszú rehabilitáció. -
seller007
tag
válasz Zoli bácsi #86220 üzenetére
-
macilaci78
nagyúr
válasz Zoli bácsi #86220 üzenetére
Nem az volt a kérdésem, hogy vegyek-e, hanem hogy amit linkeltem, az jó-e.
Egy általános használatra szánt Columbia kabát nekem 10 évig teszi. Egy motoros kabáttól 5 évet várnék el, persze baleset nélkül.Robogó lesz, a lábaim közt nem lesz semmi, ami maga alá gyűrné, így a nadrág, cipő talán annyira nem létkérdés. Meg szerintem már benőtt a fejem lágya, nem keresem a veszélyt. Persze tudom, két keréken segítség nélkül is lehet nagy baj.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
FeniX-
aktív tag
válasz macilaci78 #86222 üzenetére
Nem látom a linket.
xTREem, nagyon sajnálom. Reméltem, hogy hátha ez lehet a gond. Lehet, hogy több hibatényező is van és talán az egyiket kiiktattad.
A hajtásban minden smakkol? Gyári motyók vannak benne? -
xTREem
tag
válasz FeniX- #86224 üzenetére
Nem "gyári" a hajtáslánc, hanem annak megfelelő. Felújítás előtt (az akkori hajtáslánccal) is ezt csinálta, ezért álltam neki a javítgatásnak. Igazából egy piaggio blokkos szerkezetnél nem nagyon van mit variálni a hajtásláncon, ha nem tuningos alkatrészekről beszélünk.
Jelenleg a varióban 6,5g-os görgők vannak, hátul 25kg-os kontrasztrugó (a gyári kb. 22 kilós) a vadi új komplett cserélt szíjtárcsában.Azóta szétszedtem a szívótorok-memrán részt, ránézésre teljesen korrektnek tűnik, a lemezek teljesen zártak.
Amit még nem cseréltem ki, az a karburátor.ui.: a link az eredeti hozzászólásomra mutat
[ Szerkesztve ]
-
xTREem
tag
válasz Rivaul #86226 üzenetére
A porlaszton van a szivato, egyszeru ketallasu, menet kozben nem szabalyozhato. Allo helyzetben picit is nyitom, instant leall a motor.
Az a gond, hogy ha felmelegszik a motor, akkor nehezen indul meg. Ma kiprobaltam, h allo helyzetbol nyelgazzal indulnek. Hat... Semmi valtozas a negyedgazhoz kepest, max melyebb hangja van. Melegen jo 2 masodpercig kuplungol, mire meglodul, hidegen rendesen kapaszkodni kell.
[ Szerkesztve ]
-
seller007
tag
Helló,
Szeretnék robeszozáshoz kesztyűt és dzsekit.
Budapesten a belváros közelében hol van széles élő választék (olcsóbb árfekvésben is)?
Köszi! -
nyogo83
Topikgazda
válasz FeniX- #86235 üzenetére
Haver anno Ybr tankjat fenyeztette at ilyen mattra fenyezonel, 2 honap utan a nadragja koptatta eloszor kicsit fenyes szerure, aztan egyre csunyabbra.
A fenyezo anno probalta lebeszelni, hogy sokan ugy gondoljak kevesbe maceras, igenytelenebb a matt fenyezes, pedig pont ellenkezoleg En is regen az egyik autom lokharitojat fujtam at egy serules utan mattra, egy darabig tok szep volt, de utana ketszer megbantam, amikor a legkisebb huzas(akar egy kemenyebb kartonlap) is csunya nyomot hagyott rajta.
A normal fenyezesen a kemeny lakkreteg nagyon sokat ved az ilyen behatasoktol.Biztos letezik belole valami magas minosegu strapabiro 2k festek, illetve hozza 2k matt lakk, de annak masabb a felulete is mint ennek, meg gondolom nem annyi mint a sima.
Szerk:
Hiaba "kulso behatas", de egy probat megerne irni egy mailt a kozpontba(ne oda ahol vetted, rendszerint lepattintanak), meseltem en hogy jartam es minden problema nelkul egy uj tankot kaptam gariban(pedig en voltam a hibas, hogy levertem a lakkot/festeket rola a tanksapkaval).
A szentendrei kozponttal nagyon pozitiv ilyen garis ugyintezessel a tapasztalat.[ Szerkesztve ]
-
Rivaul
addikt
válasz nyogo83 #86237 üzenetére
Tudom hogy új, de esetleg matt fólia mehetne rá. Az a fényezéssel ellentétben borzasztó ellenálló. Komplett autóm volt így fóliázva. Ha valami érte, egy kis nedves törlés és volt-nincs. Vagy ha még annyira nem vészes, akkor áttetsző is van pont a védelem miatt.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
FeniX-
aktív tag
válasz nyogo83 #86237 üzenetére
Ah, nem nagyon akarok macerázni vele. Egyfelől, mar majdnem 2000km ment bele, a szervizkonyv meg üres, masodsorban meg amig melegebb van, ugyis ezt a terdvedot fogom hasznalni. Mas serulese nincs, igy egyutt tudok ezzel elni.
Egyelore a gorilla tape megfogja, bar nem szép, de tojok rá.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz FeniX- #86165 üzenetére
90-100 miért nem jó autópályán? Van külső sáv, nem kötelező 130-al menni
Az én véleményem szerint azért nincs helye ilyen motornak a mai világban az autópályán, mert még a kamionok (szakmabeli vagyok) is tachográf tiltásig mennek folyamatosan. Ami azt jelenti, hogy valós, gps pontossággal mennek kilencvenet, ami egy személyautónál vagy motornál mérve simán lehet 95 vagy 100 km/h. Tehát magyarán mondva még a kamionok is kerülgethetnek (ha az adott helyen pont szabad nekik, gyakorlatban nem érdekli őket, hogy szabad e) amikor a külső sávban mész. És igen, az is igaz, hogy még autópályán is max 80-al mehetnének, de attól még 90-el mennek, amihez a legtöbb esetben még autópálya sem kell nekik.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz xTREem #86197 üzenetére
"nyúlik az álló helyzetből elindulás ideje"
Ebben van a lényeg. Nem karburációs problémád van ahogy a többiek gondolják (persze ez csak az én véleményem), hiszen az nem csak a közvetlen elindulásnál jelentkezne, ez tipikusan a hajtás elmelegedésére utaló jel. A dolog érdekessége, hogy az ilyen alap, a gyárira hajazó konfligokra egyáltalán nem jellemző ez a hiba, hanem inkább a tuningolt (azoknál is az erősebben) gépeknél gyakran előforduló jelenség ez. Első körben cseréld ki a kuplungrugókat eggyel erősebbre. Ha ezután is fennáll a jelenség, akár csak részlegesen is, akkor próbálj bele egy 30 kilós kontrasztot. Ettől nem fog kevésbé melegedni, hanem kicsit még jobban, viszont sok mindent tud ellensúlyozni, és lehet hogy megoldja a problémádat. Ne foglalkozz vele, hogy gyárilag nem való ilyen erős bele.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz FeniX- #86198 üzenetére
Ebben a jó időben abszolút nem rendellenes, hogy szívató nélkül is könnyen beindul hidegen. A saját összerakású asszony bws-e is ugyanilyen, semmi szívató nem kell neki ilyenkor, még akkor sem ha napokat áll.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz seller007 #86210 üzenetére
"Hidegen első rúgásra indul mindig, de ha melegen akarom berúgni, akkor csak gázkar adagolással lehet beindítani. Mi lehet a baj?"
Semmi. Egy csomó vasnál előfordul, hogy melegen muszáj neki egy minimális gázt adni.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
mumtaz
senior tag
Tegnapi ténykedésem: [VIDEÓ]
Azért csak copogattam kicsit, mert úgy tűnik, hogy az "új" hengerfejben az injektor csavarjainak menete kicsit el volt nyalva, így nem is tudtam meghúzni a gyári csavarokat. Kénytelen voltam picit hosszabb csavarokat kotorászni. Mázli, hogy még volt fél centi zsákfurat végig menetezve.
Ez egy bontott hengerfej volt, mert amik nekem vannak, azokat átalakítottam 70ccm-esre, ez meg most 50-es lett.
A hajtás még nincs belőve, mert ilyen állapotában elég vicces lenne kimenni vele az utcára. Mondjuk éppen ezért nem került be sem az új szíj, sem görgők.A főtengely új. Egy utángyártott nemtom már milyen gyártmányú. Picit tartottam tőle, mert C-Tech-be való és nem TSDI-be. Első ránézésre annyi a különbség, hogy a rajta lévő excenter 180 fokkal el van forgatva. Ez hajtja TSDI-nél a levegő kompresszort. C-Technél az üzemanyag szivattyút, vagy olajpumpát. Már nem tudom.
Meg volt rajta más is, hogy az indító fogaskerék ricnije szélesebb rajta valamiért. Azt meg eredetileg a varió nyomólapja támassza meg, de mivel ezen a ricni szélesebb, ezért a fogaskerék lötyögött. Ez hallható a videó első két részletében, ahogy csilingel és kopog.
Tettem egy távtartó alátétet a nyomólap és a fogaskerék közé és így már jó. Hallani is a videó harmadik részében, mennyivel halkabb lett.Üzemanyag nyomást is visszaállítottam gyárira. Azért is - meg a kidolgozott rengeteg olaj miatt is - lett sokkal stabilabb a járása.
Egyetlen dolog van még, ami nyugtalanít. A préstáv. A 70-es hengernél nagyon kicsi volt a préstáv. Ennél a hengernél viszont legalább 1-1,5mm-el nagyobb. Ez iszonyat nagy, de lejjebb venni már nem lehet, mert a hengertalp már így is csak pasztázva van. Nem néztem a kipufogó járatnál, de simán benne van a pakliban, hogy ennél a főtengelynél picit rövidebb a hajtókar. Egymás mellé kellett volna raknom a kopott 70-es, meg az új 50-es hengert, hogy egyforma magasak-e. Na mindegy. Majd meglátjuk, hogy megy.
[ Szerkesztve ]
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
mumtaz
senior tag
Ohh. Még egy dolog, amivel nagyon szívtam. Tegnap a féknyergeket is felszereltem, de 4 órát csesztem el a rendszer feltöltésével és nem lett jó. Fognak a fékek, de nagyon kell húzni a kart.
A cumi ott volt, hogy vákuum-al próbáltam feltölteni/légteleníteni a rendszert. Van egy jó nagy injekciós fecskendőm, amibel kb. 6x beleférne a teljes folyadékmennyiség, tehát bőven elegendőnek kéne lennie egy vákuumozáshoz. A gond inkább a légtelenítő csavarokkal van. Hiába vákuumozom, ha fellazítom a légtelenítő csavart, "falsot szív" a csavar mellett. Ugyanez fordítva is, ha kilazítva hagyom a légtelenítő csavart, ömlik ki mellette is a fékfolyadék. Kivettem őket és megnéztem. Szinte végig menetesek. Csak egy pici része van, ahol a gumisapka gyűrűje fekszik fel. Tehát nincs O gyűrűnek, vagy hasonló tömítésnek hely.
Így aztán nem is igazán tudtam légteleníteni. Mert hiába vákuumozom, a légtelenítő csavaron keresztül mindig jön belőle levegő.Próbáltam lentről feltölteni a fecskendővel, de úgy meg értelem szerűen orrán-száján ömlik a fékfolyadék a légtelenítő csavar mellett.
Tegyek egy O gyűrűt a légtelenítő csavarra? Vagy mit csináljak? Valami ötlet?
[ Szerkesztve ]
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
kircsi28
aktív tag
Sziasztok!
Egy kis segítséget kérnék, múlt héten csütörtökön vettem egy Yamaha Jog RR-t, egész hétvégén motorozgattam vele, minden rendben volt, viszont ma reggel amikor munkába indultam volna már nem indult be. Apróbb javításokat megcsináltam, letakarítottam mindenhol stb. ilyen kis "karbantartás féle" volt a hétvége. Izzócserék stb.
Este hazamentem vele, leállítottam és ma reggel semmi...
Pontosabban nagy nehezen elkapta, de nagyon alacsony volt az alapjárat és gázadásra le is állt, kb. 10 percig szórakoztam vele aztán feladtam.
Az automata szivatóra tippelek, lehet nem működik rendesen? az biztos, hogy széthúztam a csatlakozóját, lehet azt fordítva összedugni, előfordulhat, hogy attól nem működik?
14 fok volt reggel, eddig a hétvégén amikor beindítottam inkább délután volt és sokkal melegebb, lehet nem is jó a szívató, csak nem tűnt fel mert meleg volt?köszi
-
nyogo83
Topikgazda
válasz mumtaz #86246 üzenetére
Jartam igy en is.
Ha nincs ott gyarilag hely az o gyurunek, akkor nem tennek oda, nem biztos hogy tomitene annyit legtelenitesnel, hogy elorebb lennel. Utana pedig betekerve mar nem a menet zarna, hanem nagyreszt a tomites.
En megprobalnam hagyomanyos modszerrel, vakum nelkul legteleniteni. -
mumtaz
senior tag
válasz nyogo83 #86248 üzenetére
Próbáltam úgy is. Az a baj, hogy húzod a kart, feloldod a légtelenítő csavart és normál esetben, amikor kiegyenlítődik a nyomás, akkor visszajutna némi levegő. Ezt - is - lenne hivatott kiküszöbölni, hogy a rádugott csőben fékfolyadék van, hogy azt szívja vissza és ne a levegőt. De itt meg fals úton mindig jut vissza levegő a rendszerbe.
De egyébként légtelenítő csavarnál nem a menet zár legfőképpen, hanem a végén a kúp. O gyűrűt a peremhez rakni maximum az lenne a legrosszabb eset, hogy meghúzva az O gyűrű kitüremkedik alóla, vagy elszakad. De akkor már úgy sincs rá szükség.
Jó lett volna nekem az alulról feltöltés is, mert - mint mondtam - az a fecskendő bőven elegendő lenne. De úgy nyomja kifele a csavar mellett a folyadékot, hogy a negyede sem kerül bele a rendszerbe. Az a baj, hogy arrafelé kisebb az ellenállás.
[ Szerkesztve ]
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
nyogo83
Topikgazda
válasz mumtaz #86249 üzenetére
Vagom, hogy nem a menetnel tomit. De a kup felett van oldalt a furat a csavaron, ha a kup ele megy a tomites, akkor nem biztos elorebb vagy.
A masik, hogy nem tudom hogy olyan vekony o gyurut tudnal-e oda rakni, amit biztonsagosan ossze tudsz nyomni es nem romcsolja a kupos felulettel ha rahuzod. Kivulre nincs ertelme rakni, ahogy irod.Amugy gany megoldas, de esetleg a legtelenito csavar menetere egy vekony menet teflon szalag?(autonal mar talalkoztam ilyennel, elsore nem ertettem miert van ott)
A kerdes, hogy a feknyeregben van-e a menet/feszek kitagulva, vagy a legtelenito csavar nincs a helyzet magaslatan es esetleg egy masikkal passzosabb penne.En ugy legtelenitettem ilyenkor, hogy epphogy csak megnyitottam a legtelenito csavart es mielott a feket vegallasba huztam volna, elzartam. Igy nem tudott levegot visszaszivni, viszont tobb felfolyadek kellett atpumpalni, mire nem lett levegos. Az teny, hogy igy nem latod a legaprobb legbuborekokat, de meg lehet csinalni.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Új állapotú Ubiquiti Unifi G4 Doorbell Pro + Chime dobozában eladó - UVC-G4 Doorbell Pro UP-Chime
- 3D nyomtatott versenypályák
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest