- Hálózatokról alaposan
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- ASUS routerek
- Asustor NAS
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Milyen program, ami...?
-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Madball
csendes tag
válasz WoodrufF #86400 üzenetére
Nem értem, mire gondolsz. SMKP max 40-el mehet (ha tábla nem mond kevesebbet). Ha ennél gyorsabban mész, akkor megbüntethet gyorshajtásért.
Ha SMKP-ra SMKP kötelezőt kötsz, akkor van biztosításod. Akkor is, ha szabálytalankodsz vele és balesetet okozol (pont ez a lényege a kötelezőnek). Ha nem SMKP-d van (pl. 70-es henger), akkor nem megfelelő kategóriára kötöttél biztosítást, így az érvénytelen (+nincs műszaki rajta, ..).
-
Madball
csendes tag
válasz WoodrufF #86400 üzenetére
Azt hiszem rájöttem, mire gondolsz! A 45-km/h átlépésével nem válik SMKP-ből nagyobb kategóriássá a motorod. Van egy tervezési maximum a gyártó oldaláról 45-nél, de ez csak annyit jelent, hogy ennél nagyobb sebességnél nem garantálják a megfelelő működést, nem erre készült (pl. hogy a fékék meg tudják-e állítani 60-ról a motort egy lejtőn), ettől még képes lehet gyorsabban haladni.
Ráadásul a 45 km/h-t nem lejtőnek hátszéllel kell feltétlenül érteni, pl. egy hegyvidéki országban, ahol utast is lehet szállítani SMKP-vel, azért kell teljesítmény hegymenetben. Természetesen egy cingár motorossal az Alföldön képes lesz 45 fölött menni, de ez már a tervezett felhasználáson kívül esik (és szabálytalan is). -
perge666
veterán
Na végre bővült a flotta egy hőn áhított motorral.
Egy újabb Yamaha BWS S50.
Na ennek most nagyon örülök. Kereskedésből vettem Nyíregyházán,nem szalon állapotú,de nekem első látásra szerelem lett,ez a tipus a gyengém.
Majd csinálok róla fotót,de most megyek és olyat csinálok vele amit nem mondhatok el. -
Rivaul
addikt
válasz WoodrufF #86400 üzenetére
Tekered, csavarod a dolgokat. Ha 70-el neki csatansz valaminek robogóval, ott a fejed leszakad. De ez lényegtelen is. Nem csak 70-el okozhatsz balesetete. Ha 30-al húzod meg a kocsit? 125/50-nél instant bukó. Meg nincs olyan hogy 70-el okoztam balesetet. Volt balesetem többel mint a megengedett (autóval). Soha nem merült fel mint gond vagy tényező. Nem is tudják igazolni hogy 50 vagy 70-el történt ha csak pont akkor nem állnak ott.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
Topikgazda
válasz perge666 #86403 üzenetére
Emlékeim szerint talán múltkor még mondtam is, hogy lehet, hogy ismételten bws lesz belőle mert szereted a tereprobogó formát (én is így vagyok vele).
Akkor mondtam még alternatívaként a piaggio stalkert.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
macilaci78
nagyúr
válasz WoodrufF #86398 üzenetére
Smkp -al a soroksárin 70nél kivesz a rendőr, csak megbüntet valahogy? - Ennek kicsi az esélye. Nagyon kevés olyan rendőrautó van, amin van hitelesített sebességmérő berendezés. Nyilván tudja, hogy gyorsabban mész a kelleténél, de hitelesített eszköz nélkül nem tudja igazolni. Ma már az kevés, hogy "Dehát a rendőrautóval 70-nel mentem utánad". Persze ettől neked még nem feltétlenül lesz jó: megállít, berendeli a gépet vizsgálatra, stb.
Ha van hitelesített sebességmérő, vagy megállít, vagy rendszám hiányában nem tud azonosítani.Amúgy miért merül fel időről időre a szabályok kikerülésének lehetséges módjai?
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
-
WoodrufF
tag
válasz Madball #86401 üzenetére
Segédmotoros kerékpárnak nevezzük azokat a járműveket, amelyek legnagyobb sebessége nem haladja meg a 45 km/órát, motorjuk hengerűrtartalma legfeljebb 50 köbcentiméter, teljesítményük pedig 300 W és 4 kW közé esik. Ide sorolható ennek megfelelően többek között a robogó és a quad is.
Lehet, hogy valamit tényleg félre értek.
Szerintem nem azért SMKP mert 50es, hanem mert nem tud 45KM/h -nál többel menni.
Ha többel tudna menni az már nem smkp, így a rá kötött biztosítás is érvénytelen, szerintem. -
macilaci78
nagyúr
válasz WoodrufF #86408 üzenetére
Rendben van, igazad van. Definiáld kérlek a mérési körülményeket is!
Ahogy azt már leírták itt, nem mindegy, hogy Alföldön egy cingár pilótával mérik, vagy alattam hegynek felfelé.Illetve még egy adalék: gyári új állapotában a fojtások is sokat hozzátesznek a 45 km/h maximális végsebességhez. Nem hagyják kifutni a variót, kipufogóban vak cső, korlátos ECU, vagy fordulatszám...
Alattam megy kényelmes 50-et a BWS-em. Kíváncsi vagyok, perge666 alatt mit menne, aki szintén hozzá van szokva a típushoz és tudja, mit lehet tőle elvárni.
A másik oldalról: Ha többel tudna menni az már nem smkp, így a rá kötött biztosítás is érvénytelen, szerintem. Nos, akkor mit csináljon a robogós társadalom túlnyomó többsége? Mert elég kevés olyan robogó van kis hazánkban használatban, ami 2T, max 50ccm és nem képes átlépni a 45 km/h-t. Ne kössön biztosítást?
De mondok egy merészet: jogsija sincs rá.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
WoodrufF
tag
válasz macilaci78 #86409 üzenetére
Ha olyan 50esed van ami többel megy mint 45km/h, azt A1 kategóriára le kell vizsgáztatni, t ehát nem köthetsz rá smkp biztosítást.
-
macilaci78
nagyúr
válasz WoodrufF #86410 üzenetére
Még mindig nem definiáltad a sebességmérés körülményeit. Van olyan körülmény, ahol nem éri el a 45-öt, de még a 30-at sem.
A robogók rendszámosítása meg többek között a levizsgáztatáson bukik el. Mintha egy fűnyírótraktort akarnál egy MTZ-vel egy kalap alá vonni.
[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
WoodrufF
tag
válasz macilaci78 #86411 üzenetére
-
perge666
veterán
válasz sityupityu #86405 üzenetére
Igen említettem a BWS-t meg voltam is megnézni egyet,meg le is hoztak egyet,de elég kehesek voltak meg drágán is adták volna. ( egyik 120 másik 145-re lett lebeszélve de elengedtem )
Amit most vettem az sem új,vannak hibái,de egybe van és indul könnyen,jön-megy.
13 óra óta egyfolytában tesztelgetem,beletettem egy kevés kilómétert,többször megálltam,indítottam és úgy muzsikál ahogy kell.
A szíj eléggé meg van rajta nyúlva meg szerintem a görgőket ki fog kelleni cserélni,máshoz szerintem nem kell nyúlni.
Gilera Stalker lesz az amit ajánlottál,de elég drágán mennek,200 felett.
macilaci78 : Úgy rémlik hogy tavaly már említetted a nagymotor jogsit,akkor végül csak belekezdtél.
Én is tervezgettem,de nekem egyáltalán nem lenne kihasználva,itt Nyíradonyba meg a környéken bőven elegendőek ezek a kis 50-es csettegők. -
perge666
veterán
válasz macilaci78 #86414 üzenetére
A te BWS-ed kipufogójára rá van írva hogy katalyzer?
Nem tán katalizátor van a kipuba? Az előző BWS-embe nem volt. Ennek a kipuja olyan tompa hangu,fura a fülemnek hogy ilyen csendes,vagy csak el lenne picit tömődve?A külön olajzást nem tudom hogy működik e ezért öntöttem a benzinbe egy kis olajat.
Eddig a kertbe járattam 30-40-el,beletettem szűk 20 kilómétert,erre most kivittem a kövesútra jól kihúzattam és csak 55-öt megy alattam de azt stabilan tartja. 6 kilómétert jöttem nyélgázon és úgy ontotta magából a fehér füstöt mint egy gyárkémény.
Most vagy jó az olajzója és nem kellett volna neki a +olaj,vagy a kipufogóba van lerakódva a sok kosz,olaj és az ég kifelé.
Amikor leállítottam még vagy 2 percig a csövön elég jól jött kifelé az a fehér füst.[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
válasz Madball #86402 üzenetére
Rosszul tudod. Ha 45-nél többel mész egy segédmotorral, az a meghatározás szerint nem segédmotor többé, tehát nem csak a gyorshajtásért büntethetnek meg.
Régebbi megfogalmazás még jobb volt. Az valahogy így szólt: "Segédmotoros kerékpárnak minősül az a két, vagy háromkerekű, belső égésű robbanómotorral hajtott jármű, mely sík terepen önerejéből 45 km/óra sebességnél gyorsabban haladni nem képes"
Ha jól rémlik. Lehet, hogy nem szó szerint idéztem.
Ezt módosították tízenX éve és akkor lett az, hogy bele vették az elektromos motort és úgy módosították, hogy "tervezési sebessége 45km/óra".
Azt ne felejtsük el, hogy a "tervezési sebesség"-re a gyártó homologizálta a cuccot, tehát csak addig fér bele a kategóriába, ameddig ezeket az előírásokat teljesíti. Ezért is kerülnek bele mindenféle fojtások. ( Bár ez mégsem mindig sikerült nekik, mert van, amelyik minden fojtással is képes 50 felett haladni folyamatosan.) A fojtások eltávolítása után, mivel már 45km/óránál nagyobb sebességre képes, ezért már nem fér bele a segédmotor kategóriájába. Tehát, ha 45km/óránál gyorsabban (50-nél azért még nem szólnak) hajtasz segédmotorral, akkor az már nem csak gyorshajtás.Egyébként AM kategóriában a megengedett legnagyobb sebesség 40km/óra, nem 45km/óra.
Amúgy 50ccm-es motort is le lehet vizsgáztatni rendszámosra, ha egyébként teljesíti az ehhez szükséges követelményeket. Például, hogy teljesíti az autópályán előírt minimum 60km/óra végsebességet. Hengerűrtartalomra alsó megkötés nincs, tehát egy 50-es is beleférhet az A1 kategóriába.
[ Szerkesztve ]
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
mumtaz
senior tag
válasz mumtaz #86417 üzenetére
(Lejárt a szerkesztési idő. )
Azt kifelejtettem, hogy 40 km/órát jelentősen (a 70 már túl sok) túllépve a rendőr már nem csak a gyorshajtásért büntet, hisz már nem csak a jogsiban engedélyezett 40, hanem a segédmotorra vonatkozó 45km/órát is "jelentősen" túllépted. Bár a rendőrök egy fokkal jobbak és elnézőbbek ilyen téren a biztosítóknál, mert némi sebesség túllépésnél azért ők is még csak ejnye-bejnyéznek. 70-nél már ők sem. Ha viszont baleset is történik, és a helyszínelésnél, meg szakértők bevonásánál kiderül, hogy a valóban 50-es robogó akár csak 10km/órával is túllépte a sebességet, ott már lehet baj rendesen mind a biztosító, mind a rendőrség részéről.-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
Topikgazda
válasz perge666 #86413 üzenetére
Gilera stalker-t akartam írni, nem tudom hogy honnan jött a piaggio...
A képeden lévő gépből volt több is nekem, sőt, az egyik átalakítva még mindig meg van. Ugyanilyen kipufogó volt mindegyiken, de nem volt rajtuk ez a fémtábla, műanyag védő volt helyette. Ilyet még nem is láttam...
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
macilaci78
nagyúr
válasz perge666 #86415 üzenetére
Igen, volt rajta felirat. Anno 20+ éve jobb oldalán csúszott kicsit a fűvön és a dekor rögzítő fülek deformálódtak. Végül az Eleven Motornál vágattam le.
És igen, katalizátoros.Nekem is ez a forma van, de az első keréknél van plusz sárvédő, aminek a hegye bele tud érni a felső idomba.
[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
perge666
veterán
válasz sityupityu #86419 üzenetére
Ez Svájcból lett behozva,még az eredeti adás-vételi papirja is meg van. 2001-es évjárat,lehet ott valami szabályozás miatt árulják így.
Nem csak a kipufogón van ez a Catalyzer felirat,fel is van matricázva kétoldalt hátul,ha a fotóra ránagyítasz akkor látszik is az egyik matrica. Szerintem gyári.macilaci78 : Akkor szerintem sikerült vennem egy közel azonosat a tieddel,csak a tied erősebb,az én 182 centimet és 90 kilómat szűkös 55-el viszi,de nekem jó így egyelőre.
Én azt a katalizátort lehet kiszedem belőle valahogy,nem tetszik így a kipu hangja.[ Szerkesztve ]
-
perge666
veterán
válasz macilaci78 #86422 üzenetére
A szíjon Yamaha felirat van,gondolom ez még a gyári,ideje lenne lecserélni. 165xx km van benne és mér a mutatója meg minden,ez akár lehet valós is.
Te szíjból meg görgőkböl a gyári méretet raktad vagy rakattad bele vagy variáltál valamit?Nekem a papirján 2001.01.31 van irva és AXA WinterHunter. ( Téli vadász )
Yamaha BW’S50 -
-
tupper
újonc
Probléma: a nemrég vásárolt motor adásvételi papíron a motorszám rovat vízszintes vonallal kihuzva. Pedig megnéztem, van szám (Piaggio Fly 50 4t a motorblokk leghátsó végén)
Eladásnál vagy bármi más helyzetben lehet ebből gond? Mi lenne a megoldás?
Mi lehet az oka, hogy rutinos eladó egy városszerte ismert kereskedő-szerviz boltban így tudatosan kihúzza? -
Rivaul
addikt
válasz tupper #86427 üzenetére
Nincs vele semmi gond. Egyszerűen nem kell. Rendszámnál smkp szerepel, aztán alváz szám és ennyi. Van aki bele írja a motor számot, van aki kihúzza. Biztosításhoz sem kell. Ez ilyen.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
Topikgazda
válasz macilaci78 #86420 üzenetére
Akkor neked a spy verzió van nem? Egy-két idomban különbözik csak...
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz perge666 #86423 üzenetére
Elméletileg ez a forma nem lehet 2001-es, mert 99-ig gyártották. 99 után kicsit változtattak a burkolaton, de csak egy ráncfelvarrás volt, alapjában véve az egész motor ugyanaz maradt.
A 99 utániak így néztek ki elölről:
Elég rossz képet választottam. a lényeg az elején pl az, hogy a lámpák már nincsenek úgy kitüremkedve oldalról nézve mint a tiednek, és az orr része is hegyesebb, amolyan szúnyogosabb lett.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
macilaci78
nagyúr
válasz sityupityu #86430 üzenetére
Igen, SPY van nekem.
Nekem a lámpás idom a kormány alatt kezdődik és a szúnyogorrig ér előle, egybe van. A kéőeden a lámpa melletti csavarfejből arra tippelek, hogy maga a lámpa egy különálló elemben van rögzítve.
perge666: Stage 6 Sport Pro variátor, Dr. Pulley görgőszett, Malossi X-Special variátorszíj
Kikerestem a feljegyzéseimből, EGÜ Motors-tól rendeltem.
Óraspirálom szakadt el, csak a gyári vált be. Mivel meguntam a kísérletezgetést és az OEM Parts-ról a postázás aránytalanul drága, van egy bontatlan meghajtóm feleslegesen, ami az első kerék és a spirál közt van.
Az eredeti, sérült idomokat is őrizgetem még.
Illetve az otthoni garázs távirányítója be lett építve a fejidomba, a műszerfal fölött vannak a vízmentes kapcsolók.
Utángyártott légszűrő, mert a gyáriban már elforgott a csavar, illetve már a vastagabb Reisser csavar is.
Kapott egy oldalsztendert is, mert a középsztenderrel feleségem nem boldogult.
Szeretnék majd idővel egy kis cipőcskét a sztenderdre, mert összekarcolja a friss műgyantát a tárolóban.
Ez is olyat húz, indulásnál, de még lépésben haladásból is, hogy ha nem kapaszkodnék a kormányba, leesnék hátra. Egykerékre azért nem akar állni, alattam biztos nem.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
perge666
veterán
válasz Rivaul #86424 üzenetére
Karbit nem néztem milyen van rajta,de egyelőre hibátlanul üzemel. Nem tuningolom,egy megbízható viszonylag kis fogyasztású robogót szeretnék faragni belőle.
Tegnap szűk 30 kilómétert beleraktam,3/4-ed tankkal kaptam,és még a felénél picit feljebb van.
Ma reggel eljöttünk a Fekete Erdőbe egy kis vakációra,péntekig nem motorozok. -
perge666
veterán
válasz macilaci78 #86434 üzenetére
Igen működik rajta minden.
-
Rivaul
addikt
válasz perge666 #86433 üzenetére
Úgy volt hogy a hónapba szabin leszek és megcsinálom végre. A főtengely mád tavaly óta meg van hozzá. Csapágy, szimering meg egy henger szett kellene. Viszont ahogy most kinéz az anyagi helyzet. Lehet hogy ebben az évben így marad ahogy van...
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
kircsi28
aktív tag
Sziasztok!
Megérkezett a a Piaggio NRG Power DT-hez a 70-es Malossi hengerszett, főtengely szimering stb.
A kérdésem az lenne, hogy a karburátorban (17,5 Dellorto) a gyári fúvókát mekkorára érdemes cserélni?kipufogó van rajta egy Giannelli go
köszönöm -
FeniX-
aktív tag
Imádom ezeket a régi kisfilmeket.
"guruló szatyor".2:09-nél az a kukásmellény, amibe beöltözik... hát elismerésem. Szerintem 10 mp alatt lefogy 5 kilót, az olyan szaunát csinál. :-)
[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
válasz FeniX- #86439 üzenetére
"Szerintem 10 mp alatt lefogy 5 kilót, az olyan szaunát csinál."
Akkor egy olyanra vevő lennék.Egyébként ezeken a filmeken (nem csak ezen) mindig ámulok azokon a járgányokon, amikből manapság sajnos már csak elvétve látni az utcán. Pláne jó állapotút.
Jawa Mustang, Jawa Babetta 207, Simson S50B, vagy S51B/N/stb...
Csak, hogy az ismertebbeket említsem.S51B-m volt. Persze némi Tábori tuninggal. Azt 2002-ben lopták el.
Volt Babettám is 207-es és 210-es is. Mindegyik házilag tuningolva. A 210-esnek 65km/óra volt a vége. Az nagy szó volt.Boldog emlékek.
[ Szerkesztve ]
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
mumtaz
senior tag
válasz #TOTTI #86444 üzenetére
7 év!? Az úgy nem rossz.
Bár azért ennyi állás után csak ellenőrizni kellene azt a variót, meg szíjat és a végáttételben olajat cserélni. Vagy ezek is megtörténtek?-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
mumtaz
senior tag
Na most kellett rájönnöm, hogy ez nem olyan, mint a biciklizés.
4 évvel ezelőttig, ameddig rendszeresen bütyköltem a Jetforce-ot, már a mért adatokból kapásból tudtam, hogy mi a baja. Sőt, sokszor már a hangjából, vagy abból, hogyan veszi a fordulatot.
De most!? Tiszta kezdőnek érzem magam. Egész nap bütyköltem, de nem jó. Dadogva veszi alapjáratról a fordulatot, valamint nehezen és 10000 környékén is mintha kihagyogatna.
És nem jövök rá, miért.
Úgy érzem, hogy újra bele kell rázódnom.-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
tupper
újonc
Piaggio Fly 50 4t-be vennék némi alkatrészt.
Melyik boltot / webshopot ajánlanátok?
Esetleg (ha ilyet le lehet írni) melyiket nem?
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen