-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
#TOTTI
őstag
Csutkakormányos Benelli 49X-et vennék, újan sajnos már nem tudok, itthon egy volt hasznaltautón azt is elvitték! Tud esetleg valaki?
-
#TOTTI
őstag
válasz Rico45 #48134 üzenetére
Igen mert kb. 3 évjárat van belőle. Itthon is ritka, már kínai a benelli, de fekvő minarellis, mint egy F12 AC, van hozzá mindenem. Csinálnék belőle egy 15 lóerő körüli gépet, kerékpár helyett. A sima is szép, csak tetszik a csutkakormány és ezen minden adott. Garanciálisat meg nem szeretnék.
-
#TOTTI
őstag
Az mitől lehet, hogy Malaguti F12-nél állásában folyik a hengerbe a benzin?
-
#TOTTI
őstag
válasz Bogyó bá' #48289 üzenetére
Köszi. Tegyek rá egy új karbit vagy érdemes tisztítani? Bár még nem láttam a motort, de elvileg ennyi a baja, hogy a gyertyánál álla a benzin és nem indul. ha kompresszió van, illetve indulna a motor, akkor lehet érdemes vele foglalkozni és megvenni?! Agyalok rajta mert jó ára van és gyári a fényezés, bontatlan blokkal.
[ Szerkesztve ]
-
#TOTTI
őstag
Az én F12-esem is ezt produkálja amit a videón látok, hogy az elején elindul egy fordulaton, majd 10 körül felpörög nem kicsit, utána pedig tartja majd olyan 70 körül újra erőre kap, elvileg nem igazán szabadna érezni ilyen hullámot, könnyebb görgő a gyári 6.2-es helyett 5.9-es vagy 5.5-ös mint az Aerox-ban segítene ezen?
Óra szerint elmegy egészen 90-ig, fölé pedig útviszonytól és hátszéltől függően, Sito Plus kipufogó van rajta, ami elvileg nem igényel semmi egyéb módosítást.
Korábbi F15-ös az ki akart szaladni alólam gázadásra, azon egy Leo Vinci ZX volt.
-
#TOTTI
őstag
válasz wharfedale #48457 üzenetére
Köszi ez nem az én videóm, Youtube-on találtam, de hasonlót produkál!
Ugyanúgy 10-nél indul meg csak olyan 70 körül erősödik fel újra. 2 napja vettem a motort gyertya nélkül, amit vettem bele, hozzá ajánlott NGK-t, sajnos még nincs vele tapasztalatom, nem indult, de most már működik a benzintank alatti membrános benzincsapból jövő benzincső száraz volt. Felnyomtuk benzinnel majd rá a csapra, azóta 55 km-ert mentem 6-7 leállítással gond nélkül és két napra rá is második rúgásra indult, szóval komoly baja nem volt.Az állapotát ezt leszámítva kitűnő, olyan mint az új (fakult matricákat, szennyeződéseket leszámítva.)
A felpörgés nem is baj, de jó lenne 0-tól pörögne és nem 10 körül.
Van 5,5 grammos görgő szettem, ill. Malossi variátor szíjam azt rá fogom tenni majd, amit még F15-höz vettem de nem használtam. A blokk azonos.
Illetve karburátor beállítás érdekelne még.
[ Szerkesztve ]
-
#TOTTI
őstag
Malaguti F12-es benzintankot tud valaki? 2000 körüli a motor.
-
#TOTTI
őstag
Így vagyok a Malaguti F12-essemmel, 50e Ft volt. Amit vettem hozzá: 4,3 görgő 4,9-es helyett, Malossi szíj, red filter, szivótorok, bontott tank+benzincsap, hiányzott a gyári hézagoló, azzal lett tökéletes.
15 éves, bontatlan blokk, 14e km.
0-60 GPS szerint 10sec.
GPS szerint 79 a vége, ami óra szerint 95, dobnak lefelé 100 felett is mutat, ami 87 valóban.
Gyári hézagoló nélkül a szíj széles volt elején vacilált 1 napja van ebben az állapotban, 85e Ft-ba van, de van egy stage6 5,75gr.-os görgő pluszban.
Kipufogó: sito plusNagy köszönet wharfedale fórumtársnak a folyamatos jó tanácsokert.
[ Szerkesztve ]
-
#TOTTI
őstag
http://m.ebay.it/itm?itemId=180424727674
Erről mi a vélemény? Láttátok már ilyet? Érdemes megvenni, használt lenne 10e Ft.
-
#TOTTI
őstag
Kész lett a gépezet.
(Malossi szíj, stage6 görgők (4,25gr), hézagolas, új főtengely anya, vizpumpa felújító, új szivótorok, red filter, új gazmarkolat, új Ngk gyertya, új tank, benzincsap, gyári matrica eltávolítása, mert azt már rózsaszínre szívta a nap, wurth muanyagfelujitóval kezelve, sito plus kiégetve )
Nagyon jól startol, szinte kiszalad alólam a hézagolasnak köszönhető. Sík úton jelenleg óra szerint 85, 4,9-es gorgovel gyorsabb, de van váltási lyuk, pont a hasznos tartományban. (30-60)
[ Szerkesztve ]
-
#TOTTI
őstag
Az miért van, hogy giannelli kipufogó beszerelese után hullámzik a váltás, lassan indul, húz majd megint gyengül, majd óra szerint 70-től megint húz 90-ig kb. 4,3gr görgő, gyári pufoval jó. Sőt ami furcsa, amíg rajta van a szívató, nem gyengül annyira vissza. (F12) Rakják bele 4gr-os görgőt?
-
#TOTTI
őstag
válasz szentkuti11 #49163 üzenetére
Szíj Malossi, ki lett hézagolva, kisebb görgő lett téve, 4,9 helyett 4.3 SITO Plus kipufogóval tökéletes, 0-tól húz 75-ig. Gianelli reggel felraktam jó is volt, Pörgött bár éreztem a két hullámot de épp hogy, sokkal erősebbnek tőnt, aztán 15-20 km után elgyengült, hidegen megint jó. Vissza tettem a gyárit azzal mondhatni kitűnő a váltás. Anyagot kaphat eleget, mert dombnak lefelé még 100-nál (óra szerint is húz és pörög felfelé), amúgy bontatlan blokk, csak a görgő szíj (hézagolással) lett cserélve 14e km után azaz pár hete.
Amúgy a motor nagyon rendben van erősnek mondanám, cseréltem ezen felül benzintankot, csapot, szívócsonkot, red filter, főtengely anya és a többi, de a blokkhoz nem nyúltam, önindító nem indít, tettem bele újat de azzal sem.
Amúgy a jelenség teljesen ugyanaz, mint ami a 4,9-es görgőkkel volt a 4.3-ra csere megoldotta, de nem akarok olyan kicsi görgőt bele.
Meg szétszerelni sem akarom mert a nyár végén eladó lesz és ebben az állapotában nem lehet panasz, azt is fontolgatom, hogy eladom a giannelli extrát, nem akarok hozzá hangolódni.
-
#TOTTI
őstag
válasz Dealer95 #49166 üzenetére
Nekem méretes bele, bár hallok egy kis fals hangot néha. A karbin bármit állítok alapjáratot befolyásolja, de menet közben szinte semmit nem számít. A gyári Sito-val pedig minden jó, bárhova állítom pörög megy.
Olyan 65-től úgy elkezd húzni mint indulásnál, és tartja is a gázreakció is hirtelen, pillanatok alatt fordulaton van. 80-ról 90 3-4 sec. alatt megvan.
A gyárival kerek 75 a vége, de addig húz rendesen. Ennyire más tartományban dolgozna, mert kisebb görgőm nincs de bepróbálok egy 4gr-ost, ill. még egy kipufogó tömítést is vennem kell mert kicsit kifúj, az is közre játszhat?
[ Szerkesztve ]
-
#TOTTI
őstag
válasz Dealer95 #49168 üzenetére
Nem mér pontosan 90 az 79, 100, az 84 A vége már nagyon nagyon csal!
Sygc Speedometerrel naplózom.A 75 viszont olyan 67 körül van.Ha görgőt cserélek akkor még jobban fog pörögni és ha megint lemegyek 6x0,3grammot akkor megint lassul a gépezet igaz nem számottevően, de mondjuk egy próbát még megér.
[ Szerkesztve ]
-
#TOTTI
őstag
válasz Dealer95 #49170 üzenetére
ZX-em volt, F15-ön még görgőt sem kellet cseréltem igaz kb. 9 éve akkor az 2-3 éves motor volt. Ez a mostani ez 18 Bár a forgalmi 99-es.
Gyári fényezés, csak a fakult matricát távolítottam el, minden elem gyári és szinte hibátlan.
Amúgy én is árulom 16-ért a Giannelli-t, mert amilyen jól működik nélküle, olyan nehézkesen vele, és nem akarom szétkapatni a variátort és légkulcsom sincs otthon, ezért macerás a görgő csere, bár 100 méterre a gumis megcsinálja szívesen, legalább is eddig segített.
Hibásként lett véve, de csak a benzincsap volt rossz nem kapott anyagot a karbi, ha állt egy kicsit, fel kellett nyomni benzinnel a csővet akkor megint lett körforgás.
[ Szerkesztve ]
-
#TOTTI
őstag
Az mitől lehet, hogy nem megy az önindító de akkura téve teker?! Egy kábel megy rá azt testtel kéne mérnem? Vagy hogy tudom kimérni?
-
#TOTTI
őstag
válasz gyáliSanyi #49338 üzenetére
A1-el is vezethetsz 150-est ha bele esik bizonyos korlátok közé. Utána olvastam úgy látom ez már nem teljesen lehet igaz.
[ Szerkesztve ]
-
#TOTTI
őstag
Letettem a A1(B125)-et pár napja, van olyan lehetőség, hogy A kategória 1 éven belül 8+2 óra vezetés + 2 vizsga, azaz 45-50e Ft. 1 éven túl 2 éven belül már 16 óra vezetés kell + vizsgák. B125 - re ugye A1-et kapunk 30 ezerért.
-
#TOTTI
őstag
A1 (B125)-ös jogsi átvétele után 3 héttel már leadtam az igazolást (A) és várom a 4. jogsimat az idén!
-
#TOTTI
őstag
válasz 30z.Samu #50770 üzenetére
Egy erősebb kétütemű motornál 80-90-ig többször is érzi, hogy megránt.
Amúgy nekem meglett az A kat., de nem vágyok nagyobb motorra, jelenleg Malaguti Madison 3-at nézegetek Piaggio 250-es blokkal, pedig a fő célom egy Yamaha FZ6N volt, de többnyire csak közlekednék vele, és azt is általában 100 alatt, ezért néznék egy fiatalabb, 4 ütemű és kényelmes robogót, ami alkalmanként jó akár 50-100 kilométerre és két személyre.
-
#TOTTI
őstag
válasz 30z.Samu #50931 üzenetére
Én is így voltam, de 125-öst papírost használhatót keveset láttam ezért léptem tovább az A-ra ami kb. 70e Ft-ból megvan. Egy Mala F18-asom volt, de inkább nem helyeztem forgalomba. Viszont az A1-en (B125) megbuktam egyszer még a pályára se kellett rámennem, sőt a motort se kellett szinte kitoljam.
-
#TOTTI
őstag
válasz ludsimon #56840 üzenetére
Én szépen lassan elkezdtem tuningolni Malaguti F15-öt 2003-ban, mindent cseréltem (főtengely, henger, kipufogó, karburátor, hajtás, végáttétel, kuplung) sehogy nem volt összhangban, csak a végére. Azt értem el, hogy GPS szerint 120km/h körül ment, evett 6 de inkább 8 litert egy tankkal volt, hogy nem mentem el 100km-ert, külsőleg ramatyul nézett ki az állandó szerelgetéstől, a kipufogóból (leo ZX) ömlött az el nem égetett olaj, aztán az lett a vége, hogy szépen ledarálta a főtengely racsnikat a variátor, mert annyira pörgött, hogy éreztem a rezgéseit, majd, amikor 3000 kilóméterenként kellett csapágyat cserélni, meguntam, persze közbe el is csúsztam vele, de azért jó volt! Ha akartam kerékre állt, ha csak kisit akartam akkor volt, hogy leestem róla, hanyatt!
2 évnyi zsebpénzem ment rá akkor fél év alatt! Ablakmosással pótoltam ki a locsoló pénzt!
Ja és még annyi: Csak kipu. tuning nincs, variátor, fuvóka és kontraszt rugó csere minimum kell, hogy ne csak a fogyasztásod és az elhasználódás nőjön.
-
#TOTTI
őstag
válasz ludsimon #56847 üzenetére
Csalókán van skálázva az óra, 80-nál már 3/4 kört megtesz! Amúgy ezt tudja egy jó blokk, nekem óra szerint 90km/h körül ment, az első kilométereit már fojtás nélkül szaladgáló F15. Persze nem nyeleztem, vártam vele vagy 300 km-ert! De régen volt már.
Ez ugyan nem az én videóm, csak neten találtam, itt is megvan a 0-60 óra szerint 7sec. mint a te videódon, mégis alig mászik az óra. Hangja alapján gyári kipufogó.
Ami viszont friss tapasztalat és általam végzett kis hobbi volt tavaly nyáron, egy 1996-os Malaguti F12 feltámasztása, cél a gyári állapot volt, de az új alkatrészek kívántak egy nyitottabb kiput. 12 -es karbi volt rajta, ment is rendesen GPS szerint 80 körül lejtőnek 87, óra szerint 100 felett!
[ Szerkesztve ]
-
#TOTTI
őstag
válasz ludsimon #57009 üzenetére
Egy 50-70 - es gép, ahhoz, hogy "ugorjon" nyugodtan számolj 5-7 litert! Ez a matek ez semmire nem jó, a hajtáson el fog veszni, nem lesz egyenletes a teljesítmény, az az egy biztos, hogy a fogyasztás nőni fog!
Ha csak ugrani akarsz vele, akkor tegyél egy stunt áttételt.
[ Szerkesztve ]
-
#TOTTI
őstag
Sziasztok,
SR 50 morini ditech > karb.Ingyen kaptam, de megbecsülöm, amit kell cserélek, javítok.
Mikuni karburátor, motoforce racing cdi már benne volt.Pár óra (10-12) alatt így állok, péntekre gumik kivételével kész.
Régi hobbim volt ez a robogóigazítás, de 10 éve nem volt már ilyesmi. -
#TOTTI
őstag
válasz macilaci78 #86499 üzenetére
Már szomszéd hozza a régi Speedfightot. :) De az téli projekt lesz, ha lesz.
-
#TOTTI
őstag
Sziasztok, tudnátok ajánlani olyan sportkipufogót ami gyári 50-es 2T (Morini) hengerhez oké, Régebbi motorokon Leo Vince ZX (+15km/h cserébe lenn gyenge), Gianelli Extra is kontrasztrugót kért nagyot emelt a fordulaton és feborult a rend, ahogy nézem talán a technigas next R? Dizájn és hang a lényeg teljesítmény elég kb.
[ Szerkesztve ]
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Sorozatok
- Politika
- A Play Áruházban is fellelhető a legjobb Samsung segédalkalmazás
- World of Tanks - MMO
- Automata kávégépek
- Filmvilág
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Atomenergia
- Feltörték a PROHARDVER!-es regisztrációmat! (vagy elvesztettem a belépési emailcímemet)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
- Új állapotú Ubiquiti Unifi G4 Doorbell Pro + Chime dobozában eladó - UVC-G4 Doorbell Pro UP-Chime
- Noble Chair EPIC
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen