-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
üszök
őstag
válasz korcsillio #48287 üzenetére
Az unoka öcsémnek ilyen van,de már ki hajította belőle a gyári blokkot,fekvő minarelli van jelenleg benne neki.
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
-
üszök
őstag
válasz korcsillio #48294 üzenetére
Én az eladást választanám,mert elég bonyolult az a blokk. Nem passzolt bele a minarelli faragni kellett rendesen,hogy bele menjen. Létezik ebből karbis de az nem tudom milyen blokk. Ment neki először karbival a gyári blokk,de elég fika volt.
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
-
üszök
őstag
válasz korcsillio #48296 üzenetére
Ő is azért vette meg mert szép.
A blokkon kívül nagy hibája még szerintem,hogy nagyon nehéz. Nem hívott fel mikor vette,pedig kézzel lábbal lebeszéltem volna róla. Asszem 120-ért vette,akkor is sz@r volt. Volt kis kínlódás még a gyári blokkal,utána jött a Minarelli. Az rendesen szét van faragva,most olyan 260k környékén jár a motor,és az bosszantja a legjobban,hogy az én hirtelen felindulásból vett 75k-s motorom ugyan úgy megy.Van egyébként eladó blokk alkatrész ha kell,ott van a majdnem komplett blokk eladó sorban.
Grillo
(fanatikus tag)Mennyit kérsz érte? Nekem 2 motorom is rajta van a listán.
[ Szerkesztve ]
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
-
wharfedale
csendes tag
válasz korcsillio #48301 üzenetére
Szia!
Probléma lehet, alacsony kompresszió, valahol fals levegőt szív (pl: főtengely szimmering), kompresszor probléma (nem hoz létre, vagy elejti a nyomást).
Ezeket kellene első körben ellenőrizni. -
üszök
őstag
válasz korcsillio #48301 üzenetére
Megkérdezhezem mennyit akar érte kompletten,és mi a használható belőle.
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
-
wharfedale
csendes tag
válasz korcsillio #48303 üzenetére
Az értékeit, így fejből nem tudom.
De a legjobban úgy járnál, ha elvinnéd egy hozzá értő szerelőhöz. (olyanhoz aki nem csak simsonokat szerelt)
Rengeteg időt, pénzt, bosszúságot megspórolsz magadnak.
Jobban jársz, mintha vaktában el kezdesz alkatrészeket vásárolni, és koránt sem biztos, hogy rosszak.
Alapjaitól vizsgálja át a motort, megnézi a membránt, szimmeringeket, kompressziót mér, megméri az üzemanyag és a kompresszorának (nem kompresszió) nyomását.
Ellenőrzi az injektor fejet, benne a nyomásszabályzóval (ez is tönkre szokott menni).
Lerakódásokat, csőcsatlakozásokat, tömítettségeket.
Az injektoros technika sajnos nem nagyon tolerálja az otthoni bütykölést. -
kcsa
veterán
válasz korcsillio #48330 üzenetére
Meg is érdemled.
-
Skizz
addikt
válasz korcsillio #48330 üzenetére
Itt meg szakad éjcaka óta. Pedig már gurulnék.
-
huszi.gyb
senior tag
válasz korcsillio #48330 üzenetére
Bőr kabát, farmer, hentes kötény... 70km/h-nál nem fáztam.
www.dongosofor.hu
-
üszök
őstag
válasz korcsillio #48330 üzenetére
Én meg most fejeztem be a fűnyírást,és szakad rólam a víz. Eszek valamit,és megyek is motorozni valamerre.
[ Szerkesztve ]
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
-
D@reeo
aktív tag
válasz korcsillio #48373 üzenetére
Értem, köszi.
Ennek a tesztnek mennyi ideig kéne futnia? Egy idő után abba marad a kattogás?
Mindenképpen szakszervizbe kell majd vinnem úgy érzem, de jó lenne minél több lehetősséget kizárni.
Én az injectorra gyanakszom, valószínűleg eltömődött és ezért fulladt le menet közben/nem indul be.
Pécs környékén esetleg tud valaki megbízható és jó (meg persze nem aranyárban dolgozó) szervizest aki rá tudna nézni a gépre?Videó (Bocsi, véletlenül fordítva kaptam fel a telefont )
Köszi
-
D@reeo
aktív tag
válasz korcsillio #48375 üzenetére
Majd kicsit később megnézem hogy abbahagyja-e.
Én nem merem szétszedni, nem értek hozzá. Spurit öntöttem én is bele 1 flakonnal, reméltem hátha kitisztítja, de semmi. Mondjuk elejétől fogva nehezebben indult, gázt is kellett húzni, hogy beinduljon. Egy injektor tisztítás/felújítás mindenképpen ráfér. -
D@reeo
aktív tag
válasz korcsillio #48375 üzenetére
5 perc után is tovább kattogott (az olajcsövet megfogva valóban az kattog, mert érezni a lüktetést) hol gyorsabban hol lassabban, így levettem a gyújtást.
-
wolfnet
tag
-
szentkuti11
addikt
válasz korcsillio #48475 üzenetére
A regadó attól függ, hogy mennyi idős a gép, egészen pontosan mikor helyezték először forgalomba. Az átírás vagyonszerzési illetékkel, eredetvizsgával, új forgalmival együtt 30 körül szokott lenni, de a regadóra is érdemes 30-40-et minimum szánni. Ezek után már csak a biztosítás van hátra, erre már nehezebb fejből számot mondani, legegyszerűbb, ha végigfuttatsz egy kalkulátort valamelyik alkusz oldalán.
[ Szerkesztve ]
-
szentkuti11
addikt
válasz korcsillio #48478 üzenetére
350 körül van, de átírási költségeket és biztosítást arra is fizetned kell.
[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
válasz korcsillio #48478 üzenetére
30 akkor is lenne, ha magyart veszel. A mennyit érre... Így, hogy nem láttam/próbáltam 0Ft.
Hahu-n, OLX-en, Képesmotoron nézd meg mennyiért mennek.www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
-
huszi.gyb
senior tag
válasz korcsillio #48484 üzenetére
Sajnos ebből sem tudom megmondani, bár első ránézésre képről nem vészes. De! Nemrég hozzám került DigitXT Majesty-je. Elég jó állapotú gép, előjött pár dolog, ha azoknak vége, mondhatni tökéletes. Eddig kb 100-120k-ban van benne: műszaki, néhány apróság csere, meghajtásban a szíj kicsit rosszalkodott, csapágyak cseréje... Szóval ezért mondom, nem mindegy az alap... Mi lett volna, ha még az sem jó, ami ezen rendben van? (Hátra van még szelepszár-szimering (esetleg gyűrű), jövőre új gumik, és ülés újrahúzás).
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
-
üszök
őstag
válasz korcsillio #48481 üzenetére
60 biztos kevés. Ott a hirdetésben,hogy 27 a regadó,első forgalomba helyezéses vizsga 30k körül,rendszám,forgalmi,törzskönyv 18k eredet vizsaga is kell szerintem 15k,ha a te nevedre szól a kétnyelvű adásvételi akkor asszem nem kell vagyonszerzési illetéket fizetni,ezt megoldja hamisít egyet. Ha felhívod megmondja mennyiből jön ki pontosan.
És ha megveszed 20-30k akkor is rámegy ha szinte semmit nem cserélsz.+ Az ülés rondán van megcsinálva azzal a folttal,meg a ragasztott plexi sem túl szép.
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
-
kcsa
veterán
válasz korcsillio #48484 üzenetére
Azért jó ha tudod, hogy X8/200 meg úgy általában az X8 híre nem túl jó - jellemzően elektronikai hibákkal terhelt, amik jó drágák.
szerk.: a használtjármű piac nem hazudik, motornál sem, ahogy autónál sem. Nem véletlenül olcsó az, amit úgy áraznak be
[ Szerkesztve ]
-
szentkuti11
addikt
válasz korcsillio #48513 üzenetére
Szerintem a 4000 nem egészségtelen. Nekem mikor az 50 4T fülre 2-3000-nél elindult, akkor nagyon erőtlenke volt addig, amíg fel nem pörgött.
-
30z.Samu
félisten
-
üszök
őstag
válasz korcsillio #48799 üzenetére
Hát szerintem ha 100-120 között kapsz érte jól jártál. Aki ismeri a típust tuti nem veszi meg.
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
-
Skizz
addikt
válasz korcsillio #49603 üzenetére
Lehet hogy muszáj lesz. Szemműtétem volt pár napja. Ha nem találok egy segítőkész szomszédot nyomatékkulccsal akkor cseszhetem.
-
Weeman1
veterán
-
mumtaz
senior tag
válasz korcsillio #57692 üzenetére
DuckTape?
Azt már Savage-ék is megmondták, hogy mindenre jó.Én a mozgalmasabb videókra inkább vettem egy rosszabb telefontokot, amin van övcsat és kivágtam belőle ott, ahol a kamera van. Így egy szíjjal, vagy szinte bármivel magamra tudom rögzíteni. Akár sisakra is.
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
horvathkrisz
addikt
válasz korcsillio #58028 üzenetére
Peugeot?
Lesz gondod vele... -
üszök
őstag
válasz korcsillio #58033 üzenetére
Mondtam neked tavaj,hogy add el ha megy azonnal. De még lehet azt is,hogy meg se vedd. Tudok hozzá alkatrészt ha kell. Az egyik ismerősömnél áll egy ilyen komplett blokk.
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
-
Den
veterán
válasz korcsillio #58100 üzenetére
Így nehéz megmondani, de nem lett volna szabad elindulni vele. Valami mechanikua zaj, valami épptönkremenni készülhetett, es amikor megszűnt a hang akkor ment végleg tönkre. Valószínüleg.
www.simson4t.hu
-
kcsa
veterán
válasz korcsillio #58100 üzenetére
Kívánja a kanna benzint és egy égő gyufát
-
félisten
válasz korcsillio #58100 üzenetére
Ezt azonnal le kellett volna allitani es szetszedni. Ez egy komoly femes, daralo hang.
kcsa
[ Szerkesztve ]
-
Redneck
veterán
válasz korcsillio #58100 üzenetére
Én is valami gonosz csapágyra tippelnék. Nem hiszem hogy forgácsolódás hangja lenne.
Főtengely/hajtókar környéke? Bár a robikhoz nem értek úgyhogy inkább passz.Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
-
frigoo
aktív tag
válasz korcsillio #58106 üzenetére
Egy tipp, bár nem biztos:
Nézd meg a hengerfejet és a kipuf. tömítést. -
dzso22
senior tag
válasz korcsillio #58106 üzenetére
Kompresszió maradt a motorban?
A legfontosabb,hogy a kacsák előtt mindíg legyen víz!
-
Den
veterán
válasz korcsillio #58106 üzenetére
Pontos tippet és forgatókönyvet nemtudok így mondani csak példákat ami okozhat olyat, hogy van egy zaj, majd megszünik, és utana megáll a motor.
A zaj forrása lehet valami segédberendezés hajtásának, vagy magának a segédberendezésnek a hangja. Pl vízpumpa, vagy olajpumpa. Valamelyik döglődik, mert belekerült valami, vagy eltört vagy szétkopott vagy bármi, ami zajr kelt, egy darabig tekeri a motor, majd teljesen beáll, megszorul, de nem tudja megfogni a főtengelyt (pl mett szíj hajtja, vagy van egy menesztő ami túlterheléskor eltörik, mert az a dolga), a motor meg tovább, de a kenés vagy a hűtés megszűnik. Vagy lehet egy döglődő csapágy ami zörög ahogy forog, de egy idő után beáll, viszont a m
komplett csapagy el tud forogni a fészkében. Nem zörög, mert a gördülőelemek állnak benne, és a momplett csapágy forog el a fészkében. Extrém eset, de láttam már több ilyet.De lehet hogy valamit beszippantott a motor, az kóvályog a forgattyúsházban, majd a felömlőkön felviszi a légáram és kiköpi a kipufogón. Láttam márilyet purejet letört fél pillangószelepével, ami károkozás nélkül ment kersztül a blokkon, de láttam elszabadult tűgörgőt, ami épp a felömlőn repült be a hengertérbe, félig be is jutott mikor telibekapta a felfelé haladó dugattyú, és szépen bepaszírozta a hengerfal és a dugó közé.
Nem mondom hogy nálad biztos ez történt, de gyanús hogy a mechanikus zaj, és a később megálló motor közt kapcsolat van. Lehet, hogy úgy sérült hogy nincs kompresszió, lehet, hogy a tönkrement főtengelycsapágynál tud olyan falsot szívni, hogy nincs gyuladóképes keverék
De persze az is lehet hogy nincs összefüggés, és csak szar a gyertya, ami kint még ad szikrát, de a hengerben nyomás alatt már nem.
[ Szerkesztve ]
www.simson4t.hu
-
kcsa
veterán
válasz korcsillio #58342 üzenetére
Már néztem múltkor is. Ha akku rendben, akkor kicsi eséllyel lehet szemre megmondani, bár nekem az is hihető lehetőség, hogy ha hibakódra fut (injektor hiányában biztosan, nekem is megvolt ) akkor nem fecskendez be több benzint,mert tudja hogy nincs mivel.
-
mumtaz
senior tag
válasz korcsillio #58396 üzenetére
Mi? Ok. A tank a Jetforceon lent van, tehát a mezei benzincsap ugrik, így marad a szivattyú.
Karbi kell persze. Szívócső alakítás.
ECU van benne. Az vezérli a gyújtást is?
A többi hogy van megoldva?Azért kérdezem, mert agyalok azon, hogy renberakom a Speedfighton, amit még kell és eladom. Bár most is megy, de nagyon tetszik a jetforce.
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
mumtaz
senior tag
válasz korcsillio #58412 üzenetére
Ez tényleg gyönyörű. De szerintem annyira nem tudsz illuminált alkoholos állapotba kerülni, hogy ezt elcseréld egy olyan bringára, mint az enyém. Vagy a szopási együtthatója mindent visz?
Lauda: Igen. Erről beszélek. A költségarányok valahogy nem úgy adják ki magukat. 60000-ért megvehetsz egy robogót, amire mondjuk kell venned 1 karbit 15 ezerért, meg egy hengerszettet 30 ezerért. És akkor még nem is beszéltünk az egyebekről. Baromi rossz az arány. Pláne, ha csak használati eszközként és nem hobbiként - aminek ugye más az élményindexe - tekintünk a dologra.
[ Szerkesztve ]
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
üszök
őstag
válasz korcsillio #58409 üzenetére
Mint írtam már,van egy ismerősömnek ilyen. Először ő is karbisra alakította,de nem ment igazán jól. Gyujtás maradhat,annélkül nem megy a műszerfal. Hengerfej is maradhat,egy gyertyát kell tenni az injektor hejére. A levegő kompresszorból csak a görgőt kell kivenni. A gázállás érzékelőt is meg kell mahinálni,meg kell egy vákumos benzin pumpa,mondjuk a Runneré.
A pure jet annyiban jobb a di-tec nél,hogy ott meg van a szíjas olajozás,így egyszerűbb karbisra alakítani.
[ Szerkesztve ]
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
-
félisten
válasz korcsillio #58412 üzenetére
Ez a jetforce robogo megkockaztatom a legszebb 50-es amit eddig lattam.
ludsimon Kettős tomegűt ki lehet váltani atalakítóval,
Mar amelyiket ki lehet. Faterom 1.6 PSA HDI peugeot-jaban konkretan nem lehet.
[ Szerkesztve ]
-
üszök
őstag
-
ludsimon
veterán
-
ludsimon
veterán
-
addikt
válasz korcsillio #58611 üzenetére
vagy kuplungrugó...
bakker, az a 6os csavar mit helyettesít a karbin? A szívató karját?
[ Szerkesztve ]
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
Den
veterán
válasz korcsillio #58611 üzenetére
Előbb igazítsd meg a karbit, mert ott simán falsot szívhat, és az okozhatja a gyengeséget.
www.simson4t.hu
-
ludsimon
veterán
válasz korcsillio #58618 üzenetére
De attól még kinyírhatod a motort ha több levegőt szív!
Az meg kis kuplungrugó lesz valószínű ha olyan későn nyit, de inkább nézd meg szedd le az oldalát és indítsd be! Finoman húzd a gázt addig amíg nem kezd a kuplung fogni.
Ha elkezd váltani és befelé vándorolni a szíj a hátsó tárcsán mielőtt a kuplung fogna akkor valóban gyengébb rugó kell, ha nem akkor jó lesz.
Nem biztos hozzá kell nyúlni![ Szerkesztve ]
undefined
-
Den
veterán
válasz korcsillio #58618 üzenetére
Ja, tehát húzod a gázt és csak 5000-nél kezd el gurulni? Ez lehet túl könnyu görgő vagy túl erős kuplungrugó. Ha a blokk gyári, és ez így most zavar, akkor tegyél mindenből gyári paraméterűt.
www.simson4t.hu
-
dzso22
senior tag
válasz korcsillio #58614 üzenetére
Mielőtt ehhez a kettőhöz nyúlnál mérd meg a szíjat milyen vékony és ellenőrizd nincs e megnyúlva.
A legfontosabb,hogy a kacsák előtt mindíg legyen víz!