- A streamingszolgáltatások összecsomagolása lehet a következő divat
- Folytatja a leépítéseket a Tesla
- Kriptovaluták és az adózás
- Reklámblokkolók topikja
- Mozilla Firefox
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- 242 millió dolláros szabadalomsértési ügybe keveredett a Microsoft Cortanája
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Napvihar miatt akadoznak a SpaceX Starlink műholdak
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
huszi.gyb
senior tag
válasz runner 125 #41550 üzenetére
Naja. Régebben már kifejtettem miért nincs nagyobb... De lesz. Idővel. Addig meg marad ez
www.dongosofor.hu
-
AndrewTdi
addikt
-
DigitXT
félisten
válasz AndrewTdi #41552 üzenetére
Felejtsd el, ezek nagyon sz*rok. Világítana mindenhova, csak
oda nem, ahova kéne... Még a xenon szórt fényénél is rosszabb,
mivel a fény nem egy pontban keletkezik, mint az izzónál (és kb.
a xenonnál is, csak ott nagyobb térfogaton), hanem egy felületen.Csak és kizárólag olyan foncsorban jó a LED-es fényforrás, amit
ahhoz terveztek; legalábbis itt cikkeztek róla, és ezt el is hiszem.
(Ahogy természetesen a "gagyixenonos" leírásukban is van igaz.
Csak csúsztatnak, amikor azt idézgetik, hogy az izzó jobb lehet,
mint a xenon, mert itt elhallgatják, hogy tök más lámpatestben...
Valahogy úgy igaz, hogy sz*rból várat a xenon sem csinál. Tehát
HA van lehetőség hatékonyabb lámpatestre, úgy hajrá. Ha nem?)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz AndrewTdi #41554 üzenetére
Eeegen, ez hívják H4-nek. Neked meg H7-ed van, szóval nem túl izgalmas...
Amúgy tényleg jó fénye van egy ilyen CREE LED-nek (van olyan zseblámpám),
pláne, hogy ez sokkal nagyobb darab, nagyobb teljesítménnyel (+hűtéssel) stb.
De figyelembe véve a Totalcaros cikk állításait, nem triviális, hogy jó ötlet lenne!Az nem nyerő, hogy te látsz, de szemből aztán senki semmit. A legrosszabb
párosítás meg az, hogy te sem látsz, meg a szembejövők sem, LOL. Ha már te
sem látsz, legalább ne vakítson a gép: ezt tökéletesen tudják a gyári izzók is. -
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #41555 üzenetére
Izzó témában van ötletetek a Tacthoz?
Most számoltam össze, tavasszal kb újra megveszem, de akkor egy darabig rendben lesz (remélem). Végülis új gumik, fékbetétek, szilentek, tankzár (most hiányzik), szilent csere az első keréknél... stb meg lesznek rajta. De akkor már látni is szeretnék És az a pár1000 nem oszt, nem szoroz már, ha mindent megcsináltatok.
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #41559 üzenetére
Köszönöm. Nem lett nagy baj, ma megyek a donorért. Ittas volt a sofőr, kp-ban rendezte. (Kifizetett, mire megéreztem a piát rajta). Szerencsére nincs nagy gond, két idom tört, meg villa csere lesz. Maya témára visszatérünk, köszönöm az ajánlatot. Ha minden igaz, hétfőn el is készül a Honda.
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz huszi.gyb #41560 üzenetére
Nem lett semmi. Gyöngyös mellé elmentünk a Tactért. "felújított motor", járó motorral várt (gyanús). Első fékkar nincs(meg még sok más se), tükör nincs. Ezt tudtam. Ezen kívül patent. Tökéletesen át lehet köpni a rágót a taposón (ja ezt én szakítottam ki mondja a tulaj). Találtam még az idomokon törést, meg, ahol le van b@szva a fényezés. Bocsánat, az csak a bicikli volt, nincs leb@szva. Ezek után pofátlan 35 000Ft-os ajánlatomat kiröhögték, amikor telefonban kérdeztem, alkuképes volt, 60-ról 55-re. Gondolta, ha ennyit utazunk csak megvesszük. Úgyhogy haverommal 140km-t megtettünk fölöslegesen, egy fölösleges törés után... Fölösleges volt ma felkelni. Ezzel búcsúzom mára
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
Az oké (fenét, de "szokás"), hogy koppintják, de még ki is állítják? Fail.
OFF: már 148, s diszkózik* a tartalék jelző, de álló helyzetben még nem
világít: ilyenkor még nem szokott belemenni 8,5 ilternénél sokkal több. A
9L 150-re meg kerek 6L 100-ra, és ebben benne van az elején 30 km-nyi
"8,6L" is... Alakul, úgy érzem: hazafelé tankolok, aztán lehet, hogy kéne
menni egy nagyobb karikát az országúti 4L alatti mérésért. De hideg van.*: gyorsításnál világít, lassításnál elalszik, leköveti a benya lötyögését.
[ Szerkesztve ]
-
-
kcsa
veterán
Kicsit lazább téma, de rendszeresen visszatér a topicban (aki már látta, sorry )
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #41564 üzenetére
Nem, ezt az autó lökhárítójának a sarka. Talpon maradtam, nem borultam el. A kormányt meg a tükör kapta el (meg a kezemet is, de már alig zsibbad a kisujjam ) (Azt nem tudom, hogy a kereket mi...), elvileg nem padkáztam el, gyakorlatilag lehet... szerk... Végig gondoltam, nem padka volt, mert a bal oldali műanyag teleszkópvédő is tört, azon az oldalon meg csak a kocsi volt.
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #41562 üzenetére
Na, megvan a városi 6, innentől lehet számolgatni:
158 km@9,53L, de ebből 30 km 8,6L/100?, tehát a
karbi beállítása után a fogyi 6,95L 128 km-re: 5,43Nyomtam egy mini (104 km) "túrát", az 4,4L/100
Szvsz ennek a magyarázata, hogy amit állított*, az
a nagyobb tempónál annyira nem játszik. De azért
volt pár település az úton. Budaörs/Páty/Zsámbék
Tök/Perbál/Tinnye/Piliscsév... (Itt elfogyott az út.)
Ráadásul rengeteg trakesz kóricált. Volt előzgetés.
(Van egy pár jó kanyar, csak már hideg/sötét van.)*: alapjárati rendszer: negyed gázállásig dolgozik?
-
DigitXT
félisten
Az-az, a kesztölci út, most nézem a térképen! Totál céltalanul mentem,
még jól is jött, hogy elfogyott az út, fordulhattam visza. Egyetlen célom
volt, hogy belerakjak ~100 km-t nem városi körülmények közt: sikerült.
Nem mondom, hogy 1:1-ben uaz volt, mint a 4,7-es mérés, de hasonló.
(Néha előztem a 100-zal "repesztőket" is ~120-szal - mert miért ne.)Szerk: 1 szembejövő villantott xenon miatt. Vissza-villantottam neki.
Szerk2: a lényeg, hogy a 4,5-5,5 körüli fogyival simán elégedett vagyok.
[ Szerkesztve ]
-
dJ Peer
aktív tag
Elment a fényezőhöz, remélem nem fog nagyon elütni.
-
DigitXT
félisten
Köszönöm a megerősítést, már csak egy kérdés motoszkál a fejemben:
mikor 120-nál nyelezve (előzés) a mögöttem haladó koromfelhőt látott,
nem EZ a (beállításbeli) probléma okozhatta, hanem a koszos légszűrő,
nemde? Cseréltem, segített: gondolom az minden terhelésnél játszik.
(Összességében: minden esetben túl dús volt a keverék, több okból is.)Mindenesetre "tanulópénz" volt az a 20-30(?)L "elkormolt" üzemanyag.
Amikor éreztem, hogy gond van* az alapjárattal, nem a "szervizleírást"
kellett volna felütni, és az ott leírtak szerint(!) korrigálni - megjegyzem,
a melléklevegő csavart még csak meg sem említi -, hanem: SZERELŐ!
Nem azért, mert olyan extra nagy dolog, de 2K-t bőven megért volna.*: alacsonynak éreztem. De nem akárhogy: írtam is, hogy "chopperes".
Na az a puffogás/dohogás volt az, amikor fuldoklott a sok benyától.[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
-
killer1203
senior tag
Sziasztok
Olajszivattyút sikba köszörültettem ahol a blokkra csatlakozik ott is sikba van, blokk átmosva minden tiszta, viszont meleg motornál még mindig nincs olajnyomás, főtengely és dugattyű és gyűrűk cseréje előtt még rendben volt.
Még valami ötlet hogy mit náézzek még meg ?
Xsara 1.6 16v | Motorola Defy
-
SzlobiG
félisten
válasz killer1203 #41580 üzenetére
Jó egyáltalán a szivattyú?
-
Den
veterán
válasz killer1203 #41580 üzenetére
Tehàt a szivattyú külső és belső forgórésze, és maga a szivattyúház is fel lett köszörülve, és mindegyikből ugyanannyi lett levéve? Mert ha nem akkor valamelyiknél a felületek közt rés lesz, ami összeköti a nyomó és szívó teret.
www.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz DigitXT #41578 üzenetére
Igen lehetett a légszürő miatt is ( járt már nálunk olyn gép ami a kosszos légszűrő miatt kb 5000-et bírt forogni, és okádta a füstöt és az elégetlen benzint, csípte az ember szemét), plusz az alapjárati rendszer dússága némileg max gáznál is dúsba tolta a keveréket, amihez jött a nyelezésnél a gyorsitófúvóka által bespriccelt plusz benzin. Az a "tötymögős", lassú alapjjárat is tipikuus tünete a túl sok benzinnek, ilyenkor szokta azt is, hogy gázelvételre nagyon leesik a fordulat, szinte leáll, és lassan szedi össze magát és áll be a stabil alapjáratra.
www.simson4t.hu
-
Topiccsendőr
addikt
válasz killer1203 #41580 üzenetére
főtengelycsapágyazás az nem görgős itt hanem sikló emlékeim szerint.
főtengelycsapágyhézag mennyi? Ki kellene mérni plastigauge-el, lehet nem jó betét lett véve, és hatalmas a hézag ott pedig elmegy a nyomás.
olaj viszkozitása mi?[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
killer1203
senior tag
Az jó kérdés hogy a szivattyú jó-e, egy kevés olajat öntöttem bele és megforgattam és igy nyomta kifele magából ahogy kell, de aki látott már Leonardo olajszivattyút az tudja mire gondolok.
És igen az egész szivattyú fel lett sikoltatva, külső belső és a forgó részek is rendes műhelybe ahol legfőképp ezzel foglalkoznak.
A főtengely csapágyhézagot viszont nem tudom hogy mennyi lehet valószínűleg akkor megint szétkell bontani a blokkot Egyébként 10w40 es olaj van benne. Főtengely henger és dugattyú csere előtt viszont 5w40 es olaj volt beleöntve és azzal nemvolt ilyen gond.
Xsara 1.6 16v | Motorola Defy
-
SzlobiG
félisten
válasz killer1203 #41585 üzenetére
Most nem mondom, hogy az olaj a baj, de miért 10W40-es olajat öntöttél bele mikor a könyve szerint is 5W40 kell bele, na meg előtte is azt használtál.
-
killer1203
senior tag
válasz SzlobiG #41586 üzenetére
A fórumon olvastam hogy sokan azzal használják, de amúgy próbáltam a leengedett 5w40 es olajjal is amibe kb 30km ha volt, de azzal is ugyan ez volt a gond.
De kb 4-5 hónapig szét volt szedve és a garázsba volt a blokk, de nemhiszem hogy valami ellenne tömődve, átmostam már a blokkot 2x is..
Xsara 1.6 16v | Motorola Defy
-
True
aktív tag
válasz Topiccsendőr #41588 üzenetére
Pedig a motor életében hidd el van, ugyanis az 5W az full synt, míg a 10W az csak rész synt... A két olajnak eltér a kenési tulajdonsága... 7 éve dolgozom az iparban...
Szerk: De nála egyértelmű, hogy nem az olaj hideg viszkozitás érték miatt nincs nyomás...
Szerk2: A 10W-40-es olaj többnyire meg sem közelíti az 5W-40- által támasztott teljesítményszintet...
[ Szerkesztve ]
Nem postázok még mutteromnak sem... Telószám az adataimnál volt, amíg az új PH láthatatlanná nem tette...... ja a mágnesmotort, csak ráadásnak csináltam...
-
True
aktív tag
válasz runner 125 #41590 üzenetére
"A viszkozitasnak semmi köze a szintetikussaghoz." Nem is írtam ilyen értelmezéssel!
Viszkozitása pedig minden olajnak van, még a sütőolajnak is...Nem postázok még mutteromnak sem... Telószám az adataimnál volt, amíg az új PH láthatatlanná nem tette...... ja a mágnesmotort, csak ráadásnak csináltam...
-
Topiccsendőr
addikt
A ket olajnak biztosan elter a kenesi tulajdonsaga-HIDEG motornal. A szintetikusnak kisebb lesz a kinematikai viszkozitasa 40 fokon mint resszintnek. Talan a szivattyuzhatosaga is lejjebb van. A fullszint es asvanyi kozott ennyi a kulonbseg. A hidegoldali viszkozitas. Nem az, h egy uberfasza olaj automatikusan!
Nem ertem nekunk miert lenne ez fontos egy olyan problemanal, ami meleg motornal jon elo.A teljesitmenyszint teljesen mas teszta.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
Pedig de!
A szintetikus olaj azert szintetikus, mert a viszkozitasi indexe jobb, mint egy asvanyinak. A viszkozitasi index mutatja meg, mennyit valtozik a viszkozitas a ket szelso ertek kozott, azaz hidegen es melegen.Az iparban egyebkent mit dolgozol?
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
kcsa
veterán
válasz Topiccsendőr #41593 üzenetére
Azért nem teljesen így van Nem véletlen vannak eltérő minősítések az egyes olajok teljesítményszintjére (ahogy True is írta) és egyéb tulajdonságaira. Nem csak a viszkozitás teszi az olajat
-
SzlobiG
félisten
válasz killer1203 #41587 üzenetére
Csak az a gond vele, hogy 10W40-ből gondolom nem full synth olajat használtál mivel alig van olyan és a rotax kényes ezekre csak is minőségi full synth olajjal érdemes használni nem hiába írja a könyve is azt. Igen szoktak 10W40-et mikor már 40-50k km van benne, de én még akkor se önteném bele.
(#41588) persuader A válasz neked is érvényes az ásványi olaj max fél szintetikus. A másik meg, hogy így kezdtem a mondatom: "Most nem mondom, hogy az olaj a baj"
[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
oké, magyarázatot kérek, nem pedig csak annyit, hogy ez azért nem így van.
ezt előtte tessék átolvasnia résszintetikus elnevezés általában marketing miatt kellett, de alavetően egy olyan viszkoitású olaj, amelyik 5w 40 vagy 0 w 40 soha nem lesz ásványi, természetesen ezzel együtt a teljesítményszintje is kitolódik.
de egy 10w vagy 15w 40 az nem lesz soha szintetikus.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
kcsa
veterán
válasz Topiccsendőr #41596 üzenetére
A szintetikus olajok előnyei az általad linkelt cikkek végén is szépen össze vannak foglalva. Én pusztán arra gondoltam, hogy azonos viszkozitású olajok között is előfordulnak eltérő teljesítményszintűek - ha eltér a viszkozitás is, akkor ez pláne igaz.
-
Den
veterán
Nem akarok nagyon belefolyni az olaj vitába, de egyrészt van 10w40-es szintetikus olaj, másrészt a teljesítményfokozatot nem ez, hanem betűk jelölik, harmadrészt a rotax blokkra 3 féle viszkozitást ad meg a service manual: 0w30, 5w40, 15w40, teljesítményfokozatra pedig SF vagy SG
www.simson4t.hu
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen