- KAÜ/Ügyfélkapu – már elérhető a kétfaktoros hitelesítés
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Jön Trump, Zuckerberg és a Meta pedig 180 fokos fordulatot vett
- Nem tetszik az EU-nak az új díj, amit az Apple a fejlesztők vállára tesz
- Windows 11
- AliExpress tapasztalatok
- Facebook és Messenger
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Batch programozás
-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topiccsendőr
addikt
Szerintem az olaszok formatervezésben járnak az élen, de összerakni autót, vagy motort, azt nem tudnak. Olvastam egy tesztet, Benelli, Aprilia, Ducati és még valami motort hajtottak a versenypályán, természetesen mindegyiknek volt valami baja... oljcsöpögés, kitámasztó elhagyás stb. Ez azért gáz, mert 4 - 6 millába kerültek... Más... Alfa 166, 4 éves, volt már benne motorcsere, rohad a küszöb. ÉS ISMÉTLEM, 4 ÉVES!!!!
[Szerkesztve]Explosión de dos tiempos
-
ngabor2
nagyúr
De, a Derbi felé hajlottam, és még igen erősen versenyben is van a 3 év garanciájával...
Ha CPI=Keeway, akkor kiesett.
A Sym, mint írtam kb. 50 éves, taiwani cég. Ha ennyit tudok róla, az egy kicsi +nak elmegy, főleg, hogy 300e-be kerül egy igen pofás jószága a Hüsénél... (Sym Jet2) Az a -60e Ft elég meggyőző tud lenni, ha az ember hitelt vesz fel
A TGB-ről pár tesztben olvastam, hogy elég jó, az egyik 14''-os kerekű járgánya nekem is tetszik, de a többi se rossz.
A Daelim árcédulája igen közel van a Derbihez, úgyhogy csak emiatt került egy picit lejjebb, ha a többi kiesne, akkor marad a Derbi. -
Yaye
őstag
válasz oettinger01 #393 üzenetére
Az a baj, hogy az árcédula még csak a prémiumságnak sem a garanciája. Az Aprilia szalonban megtapogattam a Mojito Custom-ot (=Habana), mert eredetileg azt akartam venni (pontosabban annak az egyszerűbb változatát). Azon is 600k-s cédula fityegett, de az az egész motor olyan gagyi, kínai érzés volt hogy nem is értettem. Mindenhol ócska műanyagok, a ''króm'' mindenhol csak foncsorozott műanyag, a kasztni szánalmasan reszketeg, még amiről az ember azt hinné hogy krómozott kormányszarv, arról is kiderül hogy egy rosszul illeszkedő, sorjás műanyagdarab... Műszakilag pedig a világon semmi különös.
-
simonzé
addikt
A CPI megegyezik a Keeway-jel, csak más a forgalmazó, ezért más a neve. Pl. a Keeway Matrix = CPI Matrix. Szóval ez annyira nem menő.
A Sym asszem koreai, de nem esküdnék meg rá. Nem tudok róla semmit.
A TGB (The Golden Bee) valami maláj, vagy ilyesmi, de én nem bíznék meg egy Arany Méhecske nevű gyártóban...
A Daelim nagyon jó véleményeket kapott mindenfelé. Az koreai, és exportál blokkokat olaszo.-ba is... Azért ez sokat elárul.
Eddig nem a derbi felé hajlottál? Az nem olasz, hanem spanyol.I don't fit in. I fit out.
-
ngabor2
nagyúr
No, utánanéztem a CPI-nek is, taiwani cég, 91-ben alapították... tehát kb. 14-15 év tapasztalat. A Sym pedig 50 éve van a pályán! Nem hangzik rosszul, valamelyik külföldi oldalon néhány jó értékelést is olvastam róla.
-
Yaye
őstag
válasz oettinger01 #391 üzenetére
675k? Az 50-es? Húbazz, az autóm nem ér annyit jóformán
-
oettinger01
őstag
igen létezik 250-es változata is és azt hiszem ugyan az a teste is, de még azt nem forgalmazzak csak pár hónap mulva. 675000 az ára ami persze nem olcsó de ha azt nézzük mit kap érte az ember akkor már nem tűnik olyan vészesnek. aa konkurenseknél jóval többet nyújt mind műszakilag, mind design szempontjából.
A széles mosoly titka, VTEC szelep nyitva!
-
Robi_73
őstag
válasz Topiccsendőr #331 üzenetére
A kipufogóba van behegesztve egy szűkítő, no meg 0,65-ös főfúvókával van lefojtva a motor. 500km-es szervíznél kiveszik a fojtást (kivágják), és 0.95-ös főfuvókát szerelnek be. Így fojtással, kb 1.6-1.8 LE-re leadására képes a motor ! A szervíz után várhatóan 5.5-8 LE leadására lesz képes a motor. A többit majd meglátjuk. A váltó 6 sebességes. A tesztek szerint, a fojtás kivétele után 90km/h körül van a végsebessége. A 3 lovas Simson SR 50-es mocim vége is, 80km/h környékén volt (van).
Robi73
-
ngabor2
nagyúr
Tehát a TGB egy elég jó név... akkor ezt megjegyzem, a Derbi mellett tartom versenyben. Mivel nagyon jó kinézetű TGB-k is voltak. Árban verik a Derbit, de ahoz meg olcsóbb az alkatrész. Menni folytás nélkül mindkettő megy legalább 70-nel, ami nekem bőven elég, sőt. Alapból pedig ha jól tudom, minden robi folytással kerül ki, amit az első kötelező szervízkor ki lehet hivatalosan, garanciavesztés nélkül vetetni. Tényleg, mikor van az első szervíz? Úgyértem mihez kötött? 1000km? Vagy x hónap?
A másik, amiben egyelőre vacillálok, az egy kötelező kiegészítő, a bukósisak. Szerintetek milyet érdemes venni? Szemüveges vagyok, gondolom emiatt a ''bebújós'' (bocs, nem tudom a rendes nevét, de biztos értitek, aminek az állrészénél is műanyag van) talán nehézkesebb, mert a szemüveget le kell venni felvétel közben. Viszont az áll nélküli verzió az van olyan biztonságos? Mondjuk nekem a kényelmetlenség ellenére a bebújós tetszik jobban, nem tudom, miért.
motoros kreszkönyv van valahol a neten? Csak úgy eszembe jutott, hogy talán nem ártana régi tudásomat felfrissíteni... -
Yaye
őstag
válasz oettinger01 #383 üzenetére
Mit lehet tudni erről a GP1-NR-ről? Jól értem hogy ugyanabból a gépből van 50estől 250ig? Mennyiért mérnek (majd) idehaza egy 50est ebből (ha kapható egyáltalán)?
-
ReDPiTTY
tag
válasz oettinger01 #383 üzenetére
gp 1?az újat? az nagyon állat!
Einstein nagy igazsága: "Csak két dolog végtelen: a világegyetem és az emberi hülyeség.De a világegyetemben nem vagyok olyan biztos.”
-
ReDPiTTY
tag
válasz oettinger01 #381 üzenetére
az szomorú,bár ha a biztosító fizet,akkor még jól is járhatsz!fizet?
Einstein nagy igazsága: "Csak két dolog végtelen: a világegyetem és az emberi hülyeség.De a világegyetemben nem vagyok olyan biztos.”
-
ReDPiTTY
tag
de ez legalább itt áll a garázsban
Bővebben: linkEinstein nagy igazsága: "Csak két dolog végtelen: a világegyetem és az emberi hülyeség.De a világegyetemben nem vagyok olyan biztos.”
-
oettinger01
őstag
nem tudom hallottatok e már a derbi nevezetű robogókról
ha valaki járt a motorkiállításon ott megcsodálhatta a derbi GP1 New Revolution nevezetű robogóját. A neten nincs rajta ez a fajta csak a régi GP 1 valamiért
Iszonyatosan feladta a leckét a derbi a konkurenseknek ezzel a robogóval, mert rengetek olyxan dolgot vezetett be a drebi ezzel a szériával ami megelőzi a konkurenseket, és maga a motor is eszméletlen gyönyörű! A fej idom olyan agresszív, mint egy R1-esnek, nagyon hosszú a tengelytávja, ezálltal nagyon lehet dönteni a mocit, kipróbáltuk az importőrnél. Yamaha aerox, Aprilia ditech mind komolytalannak tünnek ez mellett! Szerintem......A széles mosoly titka, VTEC szelep nyitva!
-
Den
veterán
daelimre, tg-re rákerestem, elég nagy cégek régóta gyártanak robogót, tgb pl. 1978 óta. taiwani, és koreai cégek, egyébként oem gyártástn is csinál a tgb valszeg ő is egyike azoknak akik a nagy japán márkák robogóit gyártják
http://www.dmc.co.kr/eng/
http://www.tgb.com.tw/www.simson4t.hu
-
Zenty
őstag
Hup ezt el is felejtettem sr50 ven mellet azt hiszem ez teccik még:Bővebben: link
Igaz nem robogó ,de ha már 50 köbcentGuild Wars - Zenty a survivor
-
Zenty
őstag
-
ngabor2
nagyúr
Elmentem ma a Hüse motorboltba Bővebben: link... csak hogy bonyolódjon a helyzet. Ott szép nagy a választék, van egy csomóféle távol-keleti robogó, egyik jobban néz ki, mint a másik. És viszonylag olcsó, 300e környékén van elég sok (300-350e). Ismét felmerül a kérdés: távol-keleti, vagy olasz? A következő, általam eddig nem ismert márkákból vannak jól kinéző cuccok: CPI, Sym Jet2, TGB (ebből több modell), Daelim S-five. Infó róluk? Állítólag azalatt a 3 év alatt, mióta forgalmazzák, nem volt velük panasz és probléma...
Az olasznak nagy előnye, hogy olcsóbb az alkatrész, viszont általában drágábbak maguk a motrok. Úgyhogy nagyon cifra a helyzet. Asszem addig fogom ezen rágni magam, míg meg nem lesz rá a keret, addig gyűjtöm az infót mindenről. -
Den
veterán
-
Den
veterán
válasz Topiccsendőr #368 üzenetére
szerintem sem , de máshol is használnak ilyen légszűrőket ahol szintén értelmetlen, ott egy ''velocity stack'' nevü ''lemezzel (amibe egy tölcsérforma van marva), akadályozzák meg az erőtlenedést, ami leginkább hirtelen gáznál jön elő.
www.simson4t.hu
-
simonzé
addikt
A két ütem kontra négy ütem párbajról ennyit mondanék:
''Szív...
Sürít...
Gyújt...
Kipufog...
Szív...
Gyújt...
Benntart...
Kipufog...''
Melyik kettőt lehetne ebből elhagyni?I don't fit in. I fit out.
-
Den
veterán
válasz oceanearth #349 üzenetére
nem 100% amit mondok, csak ötlet. egyik ok lehet kopott henger/dugattyú, a másik hogy ahogy felmelegszik a porlasztó megváltozik a benzin/levegő arány
www.simson4t.hu
-
simonzé
addikt
400 ropi sok pénz. Az Apriliák nagyon jók, de egy minőségi kétütemű olasz motorral hajtott Derbit újonnan megkapsz ennyiért. Annak 90 a vége a fojtás nélkül. Szerintem aludj rá egyet!
Mondjuk az Aprilia SR-ek nagyon jók! Ráadásul 3 év garancia van rájuk... Lehet hogy ebbe a PókOmbre mociba én is beneveznék?!?I don't fit in. I fit out.
-
Den
veterán
válasz Topiccsendőr #356 üzenetére
igazából kéne hozzájuk egy speckó ''illesztő lemez'', ami megakdályozza hogy az áramlási sebesség lecsökkenjen a kisebb ellenálású légszűrő miatt
www.simson4t.hu
-
Topiccsendőr
addikt
Volt, amikor már éreztem a motoron, hogy elég poros a szivacs, akkor többet evett valamennyivel. Benzinben kimosod, rácsöpögtetsz 1 csepp olajat a közepébe meg a széleire nagyon nagyon keveset és jól összegyűröd. Ennyi az egész. De ha szétszeded, úgyis látod, mennyire mocskos. Be lehet lőni egy idő után, hogy hány kilóméterenként kell megcsinálni... A légszűrő spray meg a fém sportlégszűrőhőz kell, szivacsoshoz nem.
Explosión de dos tiempos
-
oceanearth
őstag
válasz Topiccsendőr #359 üzenetére
ezt te sem írtad komoylan
-
Den
veterán
válasz Topiccsendőr #345 üzenetére
nincs itt szó új dolog fejlesztéséről, egy nagyon eccerű dolog ez (a 4ütemü technikát nehezeb volt adoptálni robogóhoz Bővebben: link (a nevére rosszul emlékeztem, nem jetstream hanem strato charged)
sajnos a fejlett világban az emberek annyira kritikátlan fogyasztó robotokká váltak,hogy azt veszik amire a reklámszöveggel beprogramozzák őket.
nade nem offolom tovább a topicotwww.simson4t.hu
-
NeoXon
csendes tag
válasz Topiccsendőr #358 üzenetére
Huhh, nekem is szeria szurom van, es a szivacsot utoljara 2 honapja mostam, pedig jartam mar eleg poros helyeken is (szel az ut szelerol befujta a port, en is szetkohogtem magam, nemhogy a motor). Szoval akkor ezt nehany hetes rendszeresseggel erdemes megtisztitani, ha surun jarok vele?
Ja, es ez a legszuro spray pontosan micsoda? Nekem azt ajanlottak valahol, hogy finoman ''martsam meg'' olajban a szivacsot, persze ugy, hogy kozel se lehessen erezni, hogy olajos (tehat ne tocsogjon!), es akkor a levegoben levo apro szemcsek jobban fennakadnak, mint a sima szaraz szivacson. Ehhez akarmilyen olaj jo vajon? Vegulis direktbe nem erintkezik semmivel, a lenyeg, hogy jo nagy viszkozitasa legyen, hogy az ataramlo levego ne szedje ki belole az olajat, mert az nem esne jol a karburatornak / motornak.
Vagy ha a spray a jobb megoldas, akkor ilyet hol es milyen neven lehet kapni? -
Topiccsendőr
addikt
válasz oceanearth #357 üzenetére
Lehet, hogy a sportlégszűrőd került 3k-ba a széria meg 5k-ba?
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz oceanearth #357 üzenetére
Az meg a másik, hogy amikor napi kb 80 km-mentem, a széria szivacsot is másfél hetente kellett mosnom, nem tudom ti hogy bírjátok azzal a fém vacakkal...
[Szerkesztve]Explosión de dos tiempos
-
oceanearth
őstag
válasz Topiccsendőr #356 üzenetére
hát nem tudom lehet, bár a szerelő ismerős és nem hiszem, hogy csak poénból rakta rá a légszűrőt ráadásul nem is kellett érte fizetnem. szvsz sztem ez is csak ilyen urban legend, de legalább a hangja az durva nem mintha anélkül nem lenne jó
-
Topiccsendőr
addikt
válasz oceanearth #355 üzenetére
Nem tudom mi bajotok a széria légszűrővel, az több, mint jó... Ezek a sportlégszűrők, ha nem a szivacsosról van szó agyonütik a kétütemű motorokat. A benzint kiköpi rajtuk a karbi, máris fel van oldva a légszűrőspray. Én is próbálkoztam vele, de csak sz@rabb lett. Lassabban ment, mint a széria légszűrővel. Na ezek a sportlégszűrők az igazi nagy mókusvakítások, legalábbis a49-68cm3 kategóriában...
Explosión de dos tiempos
-
oceanearth
őstag
aham köszi én is erre gondoltam. egyébként sport légszűrőm van, vszínű beszedte a sok port, a szerelőm mondta is hogy ezt sokat kell tisztítani és befújni légszűrő olaj sprayel, úgylátszik megérett erre
én általában hagyom vagy 5-10 percig, mert nagyobb a henger meg elég sok a tuning rajta, utána 2 km bejáratás aztán ami a csövön kifér megsem állok 95-100ig
CASTROL TTS vagy CASTROL R2
ezek a legfjobbb olajak, csak az egyik megszűnt és a másik van helyetrte a 2 olaj ugyanaz csak az egyik már megsuzűnt sosem tudom melyik
[Szerkesztve] -
oceanearth
őstag
válasz Topiccsendőr #350 üzenetére
ja
-
Topiccsendőr
addikt
Szerintem a légszűrőhöz semmi köze. Mi tud ott felmelegedni, amitől ne kapna levegőt? Valószínűleg a kuplungod melegszik fel. Én legalábbis ezt figyeltem meg a SuperZ-n. Az istenért nem akart úgy gyorsulni, mint hidegen. Fullszintetikust kérj egy benzinkutastól ő majd ad valamit. A hátsó kerekednél, lent a dobfék állítónál van egy csavar a blokkon, az a leeresztőcsavarja, de addig amíg nem fordul körbe a kilóméterórád, ne is nyúlj hozzá. Nehogy motorolajt rakj bele! Cipőt a cipőboltból, hajtóműolajt a hajtóműbe. Ez a kuplungmelegedés meg természetes, nem tudtok vele mit csinálni, csak ha vesztek rá egy tuninghajtóműházat- vagy mit, ami szellőzik, úgy viszont minden mocsok belemegy...
[Szerkesztve]Explosión de dos tiempos
-
NeoXon
csendes tag
válasz oceanearth #349 üzenetére
Valszeg nem jol kapja a levegot. Legszurot csekkold meg. Egyebkent nem tom jog-oknal pl. miert van ugy elrejtve a muanyag boritas ala a legszuro bemeno nyilasa. Ha folyamatosan hajtom a motort, egy jo ora utan elkezd levegoert kapkodni, es visszaesik a teljesitmenye. Ilyenkor le kell allni kicsit, aztan ujra jo lesz.
Egyebkent ti mennyi ideig hagyjatok hideg inditas utan jarni a motort, mielott utnak indultok? En kb. 1-2 percet szoktam, aztan az elso kilometeren meg nem huzatom meg, addigra bemelegszik, aztan utana mar megy rendesen.
Ez a fullszintetikus 2T olaj mit jelent? Ez kell legyen rairva a dobozara? Ha valaki tudna ajanlani egy konkret tipust, ami tutira jo bele, azt megkoszonnem. Ja, es a hajtomu olajcserehez milyen olajat vegyek? Oda gondolom sima motorolaj kell, nem 2T. Meg azt is jo volna tudni, hogyan eresztem le a regit (Yamaha artistic jog). Gondolom nem csak fel kell tolteni a faradt olajra ra... -
koax
tag
Az a helyzet, hogy azt az 1500km-t én tettem bele. Nagyon vigyáztam rá, nincs semmi baja. Csak 80ig mér de mentem már vele gyorsabban is. Alig fél éves.
Új ára: 500.000.-
Ki az a hülye aki ennyit kiad egy robogóért? -
Topiccsendőr
addikt
válasz oceanearth #349 üzenetére
Mit jelent, hogy jobban megy? Jobban gyorsul?
Explosión de dos tiempos
-
oceanearth
őstag
valaki meg tudná modnani, hogy miért van az, hogy a robogóm jobban megy hidegen mint melegen??? na jó nem úgy hidegen, mert nem szoktam beindítás után parketta gázon menni, hanem miután egy kicsit bemelegedett, de még nem teljesen, akkor jobban megy mint ha teljsen bemelegedett volna
-
koax
tag
Hi!
Kaptam egy ajánlatot egy Aprilia SR 50 LC-re 1500 Km 400.000ft.-
Ennyi pénzért megéri szerintetek?
Bővebben: link
Bővebben: link
És a festése is pont ilyen.
[Szerkesztve] -
Topiccsendőr
addikt
Hát elég hülye marketingeseik lehetnek, ha az előzőnél rosszabb menetteljesítménnyel és nagyobb szervizigényű koncepcióval akarják megmozdítani a piacot. Nem, szerintem itt nem erről van szó. Itt van pl. az autóipar-Wankel. Vagy motoroknál Norton-Wankel. Le se sz@rják, pedig jobb. Kérdés, hogy mennyit akarnak kiadni az emberek egy bizonyos technológiáért. Mivel fejleszteni egy vadonat új, vagy egy nem kiforrott dolgot sokkal nagyobb kockázat, akkor mondhatjuk, hogy a marketingesek és a vásárlók 50-50 nem támogatják az ésszerű megoldásokat. Ha így gondolod a marketingesek döntését, akkor egyetértek.
Explosión de dos tiempos
-
Grunya
aktív tag
válasz gyulabacsi #343 üzenetére
Valóban. Most látom, hogy itt a közelemben is van egy kereskedés, ahol forgalmazzák. Azért az biztos, hogy ilyesztően olcsó... Vond le a 25% ÁFA-t, meg a kisker hasznát, ami gondolom nem 2000 Ft. És akkor még a szállítási költségről nem beszéltünk...
Miből dolgoznak ezek a kínaiak? (Vagy korea?)
Nagy dilemma az biztos. -
Den
veterán
válasz Topiccsendőr #338 üzenetére
több részből áll = több hibalehetőség, és a 4 ütemü _sokkal_ több alkatrészből áll.
Azt meg hogy melyik mászaki megoldás a jobb, nem az dönti el hogy a gyártók mit akarnak gyártani . A 4-ütemü motorokat azért hozták be a robogók világába, mert kellett vmi újítás amivel a robogópiacot meg lehet mozdítani, hiszen a tökéletes robogótechnológia már 20 éve adott, a 4 ütemü váltásról nem a műszaki osztályon döntöttek, hanem a marketingeseknél
a környezetvédelmi előírásokat kétütemüvel is lehet teljesíteni, befecskendezés nélkül, elég az 1920-as évek végén használt réteges feltöltést használni, mint azt teszi pl a komatsu a jetsream motorjaiban, de kínai cégek is gyártanak euro 4-es kétütemü blokkot, igaz nem robogóhoz, de ez csak elhatározás kérdésewww.simson4t.hu
-
Grunya
aktív tag
válasz gyulabacsi #332 üzenetére
Nekem is nagyon tetszik ez az Agility. Meg úgy tudom, hogy ez a Kymco nem is annyira dzsunka név...
Szervíz több helyen is van az országban? -
Den
veterán
válasz gyulabacsi #339 üzenetére
a fogyasztás valóbban jobb, bár az a 2 liter erős tulzás . Az árkülönbséget az életben be nem hozod a benzinen, ha meg neadjisten a motort kell javíttatnod...
www.simson4t.hu
-
gyulabacsi
tag
a fogyasztás is egy szempont, ami szerintem egy 4ütemünél jóval alacsonyabb.
ez a modell spec akkor eszik 2litert 100on ha huzod neki folyamatosan mint állat..
tuningra visszatérve lehet csak egy jó kis kipuffantó kellene és kész.
durvát azért sem akarok , nehogy aztán csak zabálja a benzint. -
Topiccsendőr
addikt
Hát igen, a két ütem az két ütem... Csak ezért nem tudak kihozni többet. Sérülékenynek nem nevezném, csak több részből áll. De ezzel a parasztvakítással nem értek egyet. A négy japán gyártó már 2000 -re ígérte, hogy nem fog gyártani 2t motorokat... Vajon miért? A befecskendezéses 2t örvendetes dolog, de drága is.
Explosión de dos tiempos
-
Den
veterán
válasz Topiccsendőr #336 üzenetére
csak sokkal bonyolultabb, drágább, sérülékenyebb, és a legtutibb tuningkészlet sem fog annyit kihozni egy adott lökettérfogatú 4ütemüből, mint egy ugyanakkora (és jóval olcsób, tartósabb) 2ütemüböl 4 ütemü motor egy fölösleges parasztvakítás robogóban
www.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz gyulabacsi #332 üzenetére
mivel négyütemű, sokat már nem tudsz tuningolni rajta, amit mégis az bonyolultabb mint egy kétütemüt. Szvsz jobban jársz egy kétütemüvel minden szempontból.
www.simson4t.hu
-
Topiccsendőr
addikt
válasz gyulabacsi #332 üzenetére
Szerintem a négyüteműknek sokkal jobb hangja van, sportdobbal, mint a kétüteműeknek. Láttam a városban asszem egy Runnert, sportdobbal, azt hittem, valami KTM LC4 Supermoto jön, olyan állat hangja volt. Tuningolni sztem nem érdemes robogót... Nem éri meg... Amennyit költesz, amit kapsz, arra a rövid időre...
[Szerkesztve]Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
Hogy érted azt, hogy balesetveszélyes? Szerintem a vezetési stílusoddal van baj... Ezek az olasz gépek elég jól gyorsulnak... Talán nem pörgeted eléggé, azért nem érzed. Nekem volt egy Cagiva Elafantom, minden fojtás benne volt, ezért bírt ki több mint 20 000 -et hiba nélkül....
Explosión de dos tiempos
-
gyulabacsi
tag
Hali!
ismeri vmki a Kymco nevet?
én kipróbáltam a legolcsóbb modelljüket:
Bővebben: link
sztem penge
jó kis 4ütemü motor van benne.
nagyon kellemes.
bejáratás után a szerviz veszi a ki a fojtást.
utána megy 70-75öt elvileg.
hogy lehetne tuningolni szerintetek?
70es henger?
vmiféle sportdobbal milyen hangja lenne?
(tudom nem számítok sokra, de azért csak jobb mint ilyen 2ütemüeknek) -
Topiccsendőr
addikt
Ebben az MX 50-esben milyen fojtás van? Illetve miért a főfúvókát cserélik ki? Nagyobb hengert raknak rá, vagy mi? Főfúvókát csak extrém esetekben cserélnek... Különben egy 50-estől ne várj túl sokat, hiszen csak 50-es. Örülj, ha végre megy 80Km/h, az már egy jó motor. Hány sebességes?
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
Én úgy figyeltem meg, hogy ezeknek a kis japán gépeknek a telójában semmi más nincs, csak egy rugó, meg zsír, azt' csókolom. Maximum levegő van benne... A SuperZR -től kezdve van gázos rugó hátul, de elöl ugyanaz a trágya van. A legjobb első telója (olajos) a Yamaha Axis-nak van...
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
Szerencséd, van, nekem is volt egy Artistic-om, amit elég sokáig nyűttem ( 8 000 km) Motorba csak fullszintetikus olajat tegyél, amit a kerék mellett látsz, az a hajtómű olajnyílása, túl gyakran nem kell cserélni, ha jól emlékszem 100cm3-kell belerakni. Nekem is volt teló gondom, az első és a hátsó is megadta magát 5 000 km után ezeken a sz@r utakon. Mondjuk egy biciklinek komolyabb a telója... Eléggé játékszerek ezek a kis japán robogók... Nekem a hátsó kerekemnél az volt a probléma, hogy nagyobb oldalfalú gumiköpeny került rá, és beleért a vázba egy-egy kátyúnál. Nézd meg a gumiméretet, meg hogy hol koptatta ki azt, amihez hozzáér... Egyébként meg a blokk elnyűhetetlen, a kuplung is...
Explosión de dos tiempos
-
ngabor2
nagyúr
Akkor mihelyt meglesz, kiáltok érted. Valami egyéb lánc is kell, amivel ki tudom kötni (tudod, a zongorához, vagy akislányhoz, esteleg a zongoraszékhez... na jó, hagyjuk a MÓKÁt, a többiek úgyse értik ), mert tényleg képesek megfogni és elemelni.
Én is figyeltem, hogy annak ellenére, hogy azt mondtad, nem gyártanak új 2T-st, elég sok helyen lehet kapni. Ezek szerint mégiscsak. De hallottam olyat, hogy ezek az újabb 2-üteműek már nem szennyeznek annyira.
És amúgy ha jól tudom, Piaggio motor. -
Yaye
őstag
Az olaj nem ajánlat kérdése. 2T olajat kell beletölteni. Abból, és a tankba tankolt sima benzinből keveri ki magának a gép menet közben a kétütemű keveréket. Előre is megkeverheted a keveréked, de az külön macera és ilyenkor ki kell iktatni az olajszivattyút is, szóval minek, ha egyszer a gép megcsinálja neked. Van különben olcsóbb olaj is, de azért gagyit ne vegyél, szerintem a jó olajat hosszabb távon meghálálja a motor, és egy liter különben is baromi sokáig elég (vagy tízszer tankolhatod tele a jog-odat belőle, abból megtehetsz vagy 1000-1500 kilométert!)
A hátsó telóban lehet hogy gáz van, nem olaj. A keréknek szerintem nem volna szabad semmihez hozzáérni, még ha egy nagy kátyúban felütközik is a hátsó futómű, akkor se. Az volna a gyanúm, hogy ott valami nincs egészen a helyén.
A hajtóműolajat az én egykori robimban 12000 (tizenkétezer!) kilométer, vagy két év után kellett cserélni.
[Szerkesztve] -
simonzé
addikt
Zongora??? Hát ez MÓKÁs volt. ;)
Jól döntöttél. A Derbivel egy Piaggio (vagy Aprilia?) technikát kapsz. Az ütemek számával ne foglalkozz, mindkét választás könnyen megindokolható. Egyébként az Atlantist gyártják mindkét változatban (én azt hittem, hogy ezekben az EURO3-as időkben már nem gyártanak az EU-ban kétüteműt).
Majd kérném bemutatni a mocit. Fotókat is közzétehetnél róla. Lakat ügyben jelentkezz nálam, tudok egy nagykert, ahol némelyik lakatot 40%-os áron megapod. A tárcsafékzárat bármelyik motoros boltban megkapod, én a Kassai/Árpád tér sarkon (Debrecen) vettem.I don't fit in. I fit out.
-
NeoXon
csendes tag
Sziasztok!
Par honapja vettem egy Yamaha Artistic Jog-ot, tok jo allapotban van, meg vagyok elegedve vele. Viszont felmerult ket kerdes a hasznalata soran:
- Az olajtank kijelez. Elmentem benzinkuthoz, ott 2-stroke motorolajat ajanlottak, melybol 1 liter csekely 3200 Ft lett volna. Tudom, hogy vannak motorok, amibe a kevereket 1:40 aranyban kulon el lehet kesziteni sima 95-os benzin plusz ezen olaj keverekebol. Viszont az ules alatti kis tartalyba is ezt a tipust kell tolteni? Nincs valami olcsobb, de jo megoldas? Ja, es milyen tipust ajanlotok?
- A hatso lengescsillapitommal valszeg gond van, de nem tudom pontosan hol lehet a hiba. A hibajelenseg az, hogy ha van egy nagyobb bukkano, akkor olyan, mintha a hatso villa fennakadna, vagy a kerek a vazhoz a kerek feluletevel hozzaerne, nem tudom mi adja ki a hangot, de olyan kb., mintha a dudat megnyomnam :) En inkabb ez utobbira tippelnek, es a hang pedig valszeg az, hogy a gyorsan forgo kerek surolja a sarhanyot (vagyis hat az ules alatti sart felfogo muanyag lemezt). Volt mar valakinek hasonlo gondja? Mit kellene cserelni, azt a hatso rugot/teleszkopot? Mikor megvettem, szetkaptam az egesz mocit darabjaira, tobbek kozt azt is leszereltem, es megtisztogattam. Fura volt, mert az hittem az a kulso rugo csak a kemenyebb rugozast szolgalja, es azt gondoltam, hogy a ''rugoban rejlo'' teleszkop valamifele olajjal van toltve es az szolgalja a lengescsillapitast. De nekem nem ugy tunt, hogy abban olaj lenne.
- Baloldalt hatul a kerek kozeleben van egy kis feher sapka, rajta OIL felirattal. Gondolom ez lehet a valtoolaj. Ezt milyen idokozkent kell cserelni? Ja, es ha cserelem, akkor hogyan lehet leereszteni, majd ujratolteni? Es milyen tipusu olajjal?
Hat, elso nekifutasra igy kb. ennyi lenne. Kulonben jo a forum, mar hetek ota kerestem hasonlot robogo temaban, es orommel lattam, hogy vegre megnyilt egy! :) -
Robi_73
őstag
Sziasztok!
Ma megvettem a aprilia MX 50-st. Hát mit mondjak, tetszik is meg nem is. Kb 70 km van most már benne, de próbálom minél hamarabb bejáratni, és elérni az 500 km-t hogy kivegyék a folytást , és kicseréljék a fő fúvókát.
Ami tetszik
- Dizájn
- Nagyon jó futómű (feszes, nem pattog el, kátyukat most már észre sem veszem)
- Kiváló fékek
- Jó váltó (pontos, csendes)
Ami nem tetszik
- A motor annyira le van folytva , hogy szerintem az már balesetveszélyes. (emelkedő, kerszteződésen történő áthaladás,stb)
Remélem az 500-as szervíz meghozza a kívánt, változást külömben igen csak morcos leszek.
[Szerkesztve]Robi73
-
neongorack
senior tag
válasz oceanearth #320 üzenetére
Végre válaszolt valaki! Köszke így már felvilágosodtam! Th-X!
-
oceanearth
őstag
válasz neongorack #319 üzenetére
4-5 lityis. full gázon sztem megeszik vagy 4 litert, de ha annyi eszed van, hogy full gázon menny vele, akkor megérdemled, hogy kikönyököljön a hajtókar a blokk oldalán. kb 5-7 lóerős
-
neongorack
senior tag
#286? Légyszi valaki ismét számolnom kell! Meg az is kérdés, hogy hány LE-s?
Előre is th-X! -
ngabor2
nagyúr
Először is [nyálcsorgatós szmájli]... naon állat. remélem a bank nem lesz lusta, és hamar intézik a kőccsönömet, vehetem a Derbit. Ez tűnik a legolcsóbbnak a ''jól néz ki'' kategóriában. Remélem valóban a 2T-t láttam. Mi a különbség vajon a Derbi Atlantis City 50 2T és 4T között? Vagy ez az ütemszámot akarná jelenteni? Valahogy nehezen tudom elképzelni, hogy kopp ugyan olyan kasznit raknának egy 2 és egy 4-ütemű motor köré...
Amúgy mindenképpúj motrot szeretnék, a 3 év garanciában valahogy jobban bízok, mint abban, hogy ''30e-ből full fel lehet újítani''. Ha kiadok rá egy rakás zsét, akkor az legyen jó.
Amúgy hol lehet ilyen keréklakatot kapni? Egyre majd talán beneveznék. és még hozzálakatolom egy zongora lábához is Bocs... -
Yaye
őstag
válasz oceanearth #309 üzenetére
Nem spórolták le, az a szögletes csíkos fekete felület az ott hátul. Vagy nem.
[Szerkesztve] -
Den
veterán
elég fura szerzet ez egy pocket bike, ilyen minimotor, kis étütemű mocival. Ez egy elég rzusnya darab, de vannak marha jó kis gépek, a nagymotorokat utánzó külsővel, vízhűtéses motorral, slick gumival, stb..
Bővebben: linkwww.simson4t.hu
-
sharpapa
senior tag
-
Yaye
őstag
Baazzzz.... ezt nézzétek : Bővebben: link
-
Den
veterán
-
Yaye
őstag
válasz Topiccsendőr #296 üzenetére
Hát nem ugyanaz a szituáció az biztos. Nekem a tanksapka eleve nem záras, úgyhogy csak a gyújtást, a nyeregzárat meg a kesztyűtartót lehet szétkúrni, mondjuk legyen darabonként egy tizesért, de a motor sem 100k-t ért hanem 350-et.
[Szerkesztve] -
Topiccsendőr
addikt
Azért nem nagyon értem, amit magyarázol, mert a fejemben ez a képlet van: gyártók=márkák. Én úgy képzelem, a gyártó a felelős minden minőségi hibáért. Az importőrnek megvan a választási joga, hogy melyik gyártó termékeit hozza, azaz melyik márkát. Tehát ezek után maga a márka fog lebőgni, nem az importőr...?
Explosión de dos tiempos
-
Den
veterán
válasz Topiccsendőr #301 üzenetére
az utolsó mondatod arról beszélek
Bővebben: link
itt ha szétnézel, találsz egy rakás gyártót, és sok modellt több gyártónál is mregtalálsz.
A kiválazstott gyártóról szóló oldalon találsz infót a cégekről és képeket is. Látni fogod hogy a sufnitól, a több tízezer négyzetméteres gyárig terjed a paletta.
(sajnos keverdik a listában a motoros roler és a robogó mert mindkettő ''scooter'' )www.simson4t.hu
-
Topiccsendőr
addikt
Mit értesz azon, hogy a legolcsóbbat veszi? Ahogy olvastam a tesztekben, nemcsak anyagok minőségével az összeszerelési minőségével is baj van. A gyorsan kopó egyéb alkatrészeken, mint pl. az 5 000 km után kettétörő kipufogón kívül. Ez is az importőr hibája lenne? Vagy vannak olyan, kínai robogó márkák, amik minőségiek, csak drágábbak, ezért nem hozzák?
Explosión de dos tiempos