-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
runner 125
nagyúr
válasz mocsanisi #13695 üzenetére
Alapjárati, főfúvóka kivesz, kifújat. Noh, meg a légszűrőt is pucold ki. Esetleg a szívócsonk alatt lévő membránt is megnézheted, ha nem zár rendesen, hasonló tüneteket produkálhat attól is.
Ha, ezeket nézted és továbbra is fentáll a hiba, meg kell nézni a szíjat, variátort. Esetleges görgőmegszorulástól / túlkopottságtól nem tudtak szétszaladni a centrifugális erő hatására, s így megragadt egy bizonyos tartományban - ez eredményezhette, h nem ment jobban.Hajrá.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Topiccsendőr
addikt
válasz mocsanisi #13695 üzenetére
Az istenért sem szeretnék fórumon keresztül motort javítani, mert úgy nem lehet.
Én előbb gyanakodnék arra, hogy a variátorodnál vannak gondok. Ha jól írtad le a problémát és én is jól értettem akkor a variátorcsap. Megszorul rajta a variátor és tulképp nem tudja visszarángatni a szíjadat a hátsó szíjpálya. Emiatt a nyomaték ami a főtengelyeden van, nem képes feljebb tornázni a fordulatot, mert rossz az áttétel.
A legutolsó dolog lenne maga a blokk amire gondolnék, pláne gyertya mert simán beindult. Karbira sem gyanakodnék, mert simán beindult.
Inkább hozzáértőhöz vigyétek, mert ezek is csak tippek, amiket én írok és egyáltalán nem biztos, hogy ez a baja.
Ha az a baja, amire én gondolok, akkor a variátorhoz is kellene célszerszám, hogy levegyétek, de miután leveszed és semmit nem csinálsz, csak visszarakod, működni fog. Egy ideig. Aztán megint ezt fogja produkálni, mert a csap szinterbetétje (az ékszíjpályában, vagy variótárcsában van a betét) ki van kopva, és nem keni önmagát, ezért megszorul a varió. Ha nem szinterbetétes, akkor is valami miatt megakad a csapon a tárcsa. Szerencsésebb lenne, ha a röpsúlyokkal lenne baj, de olyat én nem láttam, hogy attól beakadna a varió. Ettől függetlenül nem mondom, hogy nem történhet meg, mert lát az ember olyanokat, hogy nem is gondolna rá... Az is lehet hogy a csap berozsdásodott, mert valakinél sokat állt a robogó, vagy valami van a felületén amitől a variótárcsa megakadhat, de akkor az már előjött volna többször is.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz mocsanisi #13713 üzenetére
Mielőtt elfajulna a dolog. Tényleg semmi értelme, hogy mindenféle hangutánzó szavakkal bemutasd a motor járását. Így ezt nem lehet. Semmit nem lehet ezzel kezdeni. Még a hiba körbelövését se. Egyszerűen én egy tipikus hibát írtam, ami elég gyakran előfordul. Ha nem akarsz magaddal kiszúrni, akkor elviszed olyan emberhez, akinek megvannak a célszerszámai, ért hozzá, különben a házi barkács sokba kerülhet hosszútávon.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
mocsanisi
senior tag
válasz mocsanisi #13715 üzenetére
Óóóó hogy ba**ná meg a jó... Most vagy én vagyok a hülye, vagy hiányzik a légszűrő a motorról. Na jó én komolyan visszamegyek az eladóhoz és beverem a pofáját... Lehet akkor hogy megvan a probléma oka... A kérdés hogy mi csesződhetett szét így. Úristen hogy lehettem ekkora hülye
[ Szerkesztve ]
"Vékony srácoknál a kockahas olyan, mint dagadt csajoknál a nagy mell. Nem számít..."
-
runner 125
nagyúr
válasz mocsanisi #13716 üzenetére
Ezek szerint el volt öregedve a légszűrőcsonk és leesett, vagy nem volt rajt a bilincs. Nem érdemes visszamenni, 2k-ért vegyél rá egyet.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
-
DigitXT
félisten
válasz mocsanisi #13715 üzenetére
[link] Jövő héten szerintem fel is keresem, mert nekem is van némi gondom a gépemmel, ma este egy kicsit szétkaptam, jól nézett ki. De sok értelme nem volt az egésznek, csak ismerkedtem a cucc felépítésével. (Meg kizártam egy-két hibaötletet, hogy mitől lehet, hogy csúnyán ledadog, ha olyanja van. Igazából a korábban beírt kis akadozásos történet "fajult el", szóval én mondtam, hogy nem lehet lesz*rni, ha valami nem megy tökéletesen, abból előbb-utóbb szívás lesz.)
-
runner 125
nagyúr
válasz mocsanisi #13796 üzenetére
Király, reméljük tartós lesz.
_
Eagl3
Gratula.
_
Hatalmas riszpekt Persunak itt is, elakadtam az itthoni robogó elektromos kínjával, ő viszont hozta a szakértelmet, nemhiába szerelő.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Tothgera30
Ármester
válasz mocsanisi #13856 üzenetére
...betettem jó kis zenéket halkan, de csak egyik füles volt bent hogy mindent halljak, bár elég halk volt a zene hogy mindent észleljek... - Bocsi, de ezt kétlem hogy mindent észleltél. Ellenzője vagyok a motorozás közbeni zenehallgatásnak, még autóban is elvonja a figyelmed egy csekély részét, de ott nem ér annyi inger mint motoron, sőt egy egy tonnás gyilkológéppel mész ölni és még védve is vagy a karosszéria által. Motorozásnál, ahol sokkal több dologra kell egyszerre figyelned, több zajt hallasz, és többet is kell hallanod, mert nincs semmi komolyabb védelem számodra. A jelen esetben zenét egy olyan hangerőre kellett állítanod hogy a szélzaj ne nyomja el, tehát mondhatjuk hogy ha ugyanazon a hangerőn hallgatod egy csöndes szobába, az már hangosnak számít, tehát összevetve mindent, az egyik füledet eltompítottad, így hallani nem tudtál vele, érzékszerveid egy részét arra használtad hogy "érezd" a zenét és öngyilkos jelöltként motoroztál éjszaka, mikor néha felbukkan egy-egy autós (netán alkoholtól bódultan), és ők sötétben nem figyelnek rád. Míg motoron ülsz, szinte láthatatlan vagy az autósok számára, így akár mögéd settenkedhet egy autó és mikor te kanyarodsz, szépen maga elé fordít és átmegy rajtad, engem is így ütöttek el pár éve, persze most mondhatod hogy veled biztos nem történik meg, ezt pár éve én is eljátszottam, azóta már nem, mert olyan mint az orosz rulett. Továbbá a motozásnak vagy egyfajta feelingje, ez egyből érvényét veszti, ha zenét hallgatsz közben.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz mocsanisi #13859 üzenetére
...Okés, értelek megfogadom a tanácsod... - Jobban is jársz, mielőtt önkéntes szervdonor leszel .
...ugye robogón ülök nem nagymotoron, így a sebesség az kicsi... - Tudod hányan mondták már ezt !? . Egy ilyen robogó 70-80-90km/h-val képes menni, ha ekkora sebességgel telibe kap egy 80-90km/h-val közlekedő autó (rosszabb esetben egy 2-3 tonnás gépjármű) akkor egy gerinc/csigolya -törést minimum beikszelhetsz a bakancslistádon . Lámpába pedig erősebb izzó az autós/motoros boltban, illetve kísérletezhetsz még Lexus Type első lámpákkal, azok közül sok erősebb izzóval, jobb kialakítású foncsorral szerelt van, de az igazi áttörést egy Xenon szett hozná."A pokol nem hely, hanem állapot"
-
r-chee
őstag
válasz mocsanisi #13949 üzenetére
Nem kell flex a művelethez, egyszeri tolvajok szerszáma az erővágó. Ha jó kondiban is van hozzá az illető, pikk-pakk elköti féltett motorunk/kerékpárunk: videó_1, videó_2.
DE előfordulhat könnyen, ha flex-el megy a tolvaj, nem fog senkit zavarni, csupán páran megkérdik, mit csinálsz, oszt tovább állnak: videó_3.Szal sosem tudhat az ember biztonságban semmit az utcán (sokszor még közvetlenül kerítésen belül sem).
[ Szerkesztve ]
Origin (BF3, BF4) nick: r-chee *** BFBC2 game nick >> r-chee [HUN] --- Logout blog bejegyzéseimnél >> BFBC2 és Battlefield 4 PH! játékosnévsor és magyar szerverek listája
-
Tothgera30
Ármester
válasz mocsanisi #13949 üzenetére
...Akkor alkalmazza a bicajos trükköt. Rárakja a saját zárát. Megvárja míg a gazdája a motorért megy, majd észreveszi a nem odavaló zárat. Persze a tulaj elszalad erővágóért, addig nyitva van a motort, esetlegesen benne a kulcs, így tolvaj emberünk kinyitja a zárat és megy dolgára a frissen szerzett prédával.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
r-chee
őstag
válasz mocsanisi #14103 üzenetére
A csattogásból következtettem rá. De lehet az is, hogy valami relé vagy elektronika zárlatos. Csak találgatok.
Mindenképpen szét kell szedni kicsit, megnézni, nem látszik-e valami rendellenesség. Csattogó hang forrsását is szerintem be lehet azonosítani némi odafigyeléssel, biztos ott lesz a probléma forrása is. Célszerű lenne elvinni valami autóvillamosságal foglalkozó ismerőshöz a mocit.PLaci58: Látom, vágod a témát. Nem is értem, miért tőlünk, mezei halandóktól kérdeztél .
[ Szerkesztve ]
Origin (BF3, BF4) nick: r-chee *** BFBC2 game nick >> r-chee [HUN] --- Logout blog bejegyzéseimnél >> BFBC2 és Battlefield 4 PH! játékosnévsor és magyar szerverek listája
-
runner 125
nagyúr
válasz mocsanisi #14134 üzenetére
Tudod; szarból várat...
Nyers, de ezek a konkrét tapasztaltok és tények, amit sajnos a Te példád is igazol.Lehet venni occsóba, jó vételnek tűnő robogót, de rá kell költeni 40-50k-t, h megbízható legyen.
Azért hajrá.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
r-chee
őstag
válasz mocsanisi #14144 üzenetére
Szerelőknek megemlítetted egyáltalán ezt a hibát?
Megint csak tippek:
Lefejteni a burkolatot, végignézni az összes elektromos csatlakozót/dugót, hogy nincs-e valamelyik elégve/megolvadva, s emiatt zárlatot okoz. Világítás kapcsolóba is érdemes lenne bekukkantani, ha szétszedhető, hogy nincs-e összeégve.
Az említett csattogás milyen jellegű? Nem lehet, hogy egy zárlat miatt önindítód aktiválódik lámpafelkapcsolásra, és az kerrog-kattog-csilingel s ha mocid injektoros (?) bezavar neki az állandó áramfelvétele, ezért burul meg az egész?[ Szerkesztve ]
Origin (BF3, BF4) nick: r-chee *** BFBC2 game nick >> r-chee [HUN] --- Logout blog bejegyzéseimnél >> BFBC2 és Battlefield 4 PH! játékosnévsor és magyar szerverek listája
-
Tothgera30
Ármester
válasz mocsanisi #14146 üzenetére
Én sohasem kapcsoltam fel a lámpát az előző motorjaimon, csak ezen meg automatikusan felkapcsolódik. Bár a zsaruk sohasem szóltak míg nem égett, nem érdekli őket. Bár egyértelmű előnye hogy hamarabb észrevesznek ha világít a lámpád.
#14147 Brogyi: Nekem is tetszik, bár az elején még nem jött be, de bátran bele merek menni egy kanyarba 60-70km/h-val, és első fékkel operálok végig.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
GabN73
addikt
válasz mocsanisi #14156 üzenetére
Tuti gyújtás hiba. Gondolom ahogy felkapcsolod a lámpát nem tud adni elég nagy szikrát a gyertyád.
Először megnézném hogy van a gyújtás beállítva.
Egy kábelellenőrzés-van e szakadt vagy nincs, minden faszán testel e.
Gyújtást lekap, felrakatni egy másik motorra.Bár még így is elég sok dolog van amit fel sem soroltam hogy mi okozhat galibát, de a gyújtás háza táján nézelődj.
-
r-chee
őstag
válasz mocsanisi #14156 üzenetére
Ahogy a #14102-ben írtam, ez gyújtás hiba lehet. Van egy állórész (a tekercsek ugyebár), és körülötte a forgórész. Lehet, fellazult az alaplap, forgórész pedig megsértette valahol. Csörgés is innen jöhet.
[ Szerkesztve ]
Origin (BF3, BF4) nick: r-chee *** BFBC2 game nick >> r-chee [HUN] --- Logout blog bejegyzéseimnél >> BFBC2 és Battlefield 4 PH! játékosnévsor és magyar szerverek listája
-
-
runner 125
nagyúr
válasz mocsanisi #14170 üzenetére
Nekem sincs, én csináltam.
mod.
Közben moddoltam az előző hsz.-t.
mod.2
Azt, h vajon ki lehet-e lazulva az állórész, a harang lehúzása nélkül is tudod csekkolni, egyedül a burkolatot kell levenni a kipufogó felőli oldalról.
Egyébként meg ne kenődj el. Nézd a jó oldalát, megtanulsz ezt-azt, ami csak hasznos lehet az életben. Annó én is így kezdtem, sőt - néha még most is szopok vele és töröm a fejem, h mi lehet a probléma. De, általában meglesz a megoldás. A vidi alapján a motornak pedig egészséges, erőteljes hangja van.
Hajrá![ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz mocsanisi #14173 üzenetére
Hm, abban bíztam, h nincs benne, és azért kevés neki a feszkó a lámpához, de akkor ezek szerint nem.
Érdekes tényleg. Ez a hiba mostanság jött elő, vagy már akkor is produkálta amikor a Táborinál volt?
Eltolni hozzá megint, h elkérjen 10-15k-t nem érdemes szvsz.
Gyertyakép okés? Másik gyertyával próbáltad?
Annyit még tegyél meg, h beregelsz Egü fórumra. Ott van SR topik, rakd be a vidit meg írd le a problémád, hátha más is járt már ilyen cipőben és tud segíteni.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
r-chee
őstag
válasz mocsanisi #14180 üzenetére
Durca. Gondolom többek között a felső gyűrű látható a dugattyú falán . Biztos a henger is mehetett a kukába.
Origin (BF3, BF4) nick: r-chee *** BFBC2 game nick >> r-chee [HUN] --- Logout blog bejegyzéseimnél >> BFBC2 és Battlefield 4 PH! játékosnévsor és magyar szerverek listája
-
-
DigitXT
félisten
válasz mocsanisi #14216 üzenetére
Az egyik a feet-forward stílus, a másik meg ilyen sportrobogós...
Tök ellentétesek persze, egy a közös bennük: egyik sem WC-n ülős.A hagyományos motorhoz az utóbbi stílus áll közelebb. (Viszont azt
nem minden robogó tolerálja, ahogy nem minden robogón lehet előre
felrakni a lábad: bizonyos típusokon - pl. retró - abszolút nincs hova.)
Az előre rakott láb inkább chopperekre hajaz: tök kényelmes, stb. -
PLaci58
őstag
válasz mocsanisi #14237 üzenetére
Teljesen buta ötlet, de nem lehet, hogy el van kötve valami nálad?
pl a fesszabályozó rákötve a gyújtótekercsre?
Alapjáraton lámpával jó, ráhúzod a gázt és lefullad (1. video)
A 2. videon - mint amatör - utógyújtásra tippelném azt a csattogó hangot, mintha visszapöfögne a karbiba. (lehet rossz már a fülem )
Mindenképpen olyan helyre érdemes vinni, ahol ismerik az adott típust."Nincs végzet, csak ha magad is bevégzed!"
-
-
DigitXT
félisten
válasz mocsanisi #14250 üzenetére
Mekkora igazság... Az 50-es robeszeket különben sem arra találták ki,
hogy városok közt ingázzunk... Városon belül fasza, kicsi, minden.
Országúton viszont látszik, hogy nem oda való, még ha 80-90-et megy is
nyélen.* Ha állandóan nagyobb távokra kellene járnom, és városon belül a
mozgékonyság annyira nem lenne szempont, akkor 250-es maxi / fölötte.*: teszem hozzá ez egy rendszám nélküli segédmotor-kerékpártól bőven
sok, ha jól tudom szabálytalan is. (Ha tehát valakit a jogsi tartana vissza
a nagyobb köbcentiktől: érdemesebb megcsinálni, és venni egy nagyobb
gépet, mint súlyos pénzeket beleölni, hogy végre gyorsuljon 10 km/h-t...)vicces: "sokhelyről azt hallom, olvasom hogy"
A messziről jött ember ugye... Meg hát ha te is ilyen jó súlyban vagy,
akkor azért annyira nem kell csodálkozni, hogy nem annyira bírja a gép.
(Anno 55-60 kg-os gyerekként még én is mondhattam, hogy hogy hasít
a DT50. Ha azt akkor leírom egy fórumba, és most a 90-95 kg mellett
szeretném ugyanazt az élményt átélni, szvsz erősen csodálkoznék.)Igazából ha van jogsid, akkor semmi nem szól egy nagyobb, rendszámos
gép ellen. Biztosítás egy évre kijön 5K-ból, adó meg 2-3K-s tétel. (Jó, két
évente műszakira kell vinni, de ha valaki fent tud tartani egy motort, akkor
ez a ritka kiadás nem lehet "tétel". Karbantartani meg mindegyiket kell...)
Új hozzászólás Aktív témák
- Robot fűnyírók
- Autós topik
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Vezetékes FEJhallgatók
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- LEGO klub
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Macska topik
- További aktív témák...