Hirdetés
-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dolby
senior tag
válasz Citroware #149726 üzenetére
Szerintem az tartja jól az árát amit sokan venni akarnak, tehát vegyél bármit amit TC-on erőszeretettel ajánlanak, az emberek nagy része ha nem is közvetlenül de részben onnan tájékozódik. Pl a sokat emlegetett Jazz sem csak a valós minősége miatt tartja jól az árát szerintem, hanem a híre miatt, és hogy sokan keresik/veszik.
Persze ez csak a sima amortizációra vonatkozik, ha kifogsz egy peches példányt ami szétesik alattad akkor hiába a jó hír, sokat veszítesz rajta pár év alatt is.- Nyugalom, a hosszú élet ritka!
-
vzsryl
nagyúr
válasz Citroware #149726 üzenetére
Japánok, VW konszern (VW, Skoda, Seat), modernebb koreai típusok.
Leginkább a következő típusok: Corolla, Avensis, Civic, Jazz, Accord, Swift, Mazda 3, 6, Golf, Passat, Polo, Octavia, Fabia, Ceed...
[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
BigBlackDog
veterán
válasz Citroware #149726 üzenetére
#csakahonda
Viccet félretéve a saját véleményemet, tapasztalataimat meg tudom osztani Veled. Alapból az értékvesztés legnagyobb része szerintem az első 4-6 évben megvan, azután már relatív kisebb összeget lehet bukni egy autón, az újkori vételárához képest (persze, ha vigyázva van rá és rendesen megkapja a törődést).
Ahogy észrevettem francia, olasz márkák esetén relatív gyorsabban bekövetkezik az értékvesztés. Takarékosabb, benzines konstrukciók és megbízhatónak, alacsony fenntartási költségigényűnek titulált autók (pl. Swiftek, Jazz, Corsa) is jól tartják az árukat használtan az eddig általam látottak alapján. Szerintem igazából a kereslet-kínálat határozza meg ezt a dolgot eléggé nagy mértékben. Nagy kereslet és ehhez nem elég nagy kínálat esetén mászik felfelé az ár. Így aztán néha eléggé elborult árakat lehet (?jogosan?) elkérni egy szép, megkímélt hibamentes autóért, ami a márkájából/típusából kifolyólag egyébként is keresett, megbízható konstrukció. Nem sokban, de azért az is erősen befolyásolhatja, hogy mennyire volt megkímélve, ápolva az évek az autó, mivel vevői szemmel az aktuális állapotot érdemes nézni elsősorban.
Használt (8 évnél időseb), kis-közepes méretű autónál én 3-7% évenkénti értékvesztéssel szoktam kalkulálni.
Itt írtam le régebben még a véleményemet ezzel kapcsolatban. De a korábban írtak és a fentiek is csak a saját nézőpontomat adják vissza, ez meg nem feltétlen esik egybe a valósággal.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Citroware #150053 üzenetére
Arra lesz a keret, ami megmarad. 1 millából sincs gondtalan autókázás. A használtautó elromlik. Ezzel jobb ha számolsz, mielőtt az utolsó pénzedet kicsengetnéd a vételárra. Nem véletlenül nem ajánlottam drágább autót. Amire neked kell, abban hamarabb megkotlik, mintha többet használnád.
[ Szerkesztve ]
-
aero.
veterán
válasz Citroware #150053 üzenetére
1m forintig, főleg alatta ezek kissé irreális elvárások, nem úgy értem, hogy a gatyádat is ráköltöd, hanem elég nagy százalékkal benne van a pakliban, hogy a futóműre költeni kell, nyikorogni fog az ajtó, letörik 1-2 műanyag elem, stb. Mázli kell a jóhoz, nekem van egy 21 éves autóm, amit tavaly nyár végén vettem, eddig gondtalan az üzem (értsd. fűtőventit cseréltem, olajat, szíjat, egy defekt, izzók), szóval ezzel szerencsém volt. Én a helyedben szívóbenzin Clio-t, Fabiat, Golfot stb. néznék, olcsón karbantarthatóak, de mindenképpen számolni kell nyűgös dolgokkal. Vásárlás után olaj + vezérlés (ha szíjas) csere alap.
A rövidtávos üzem is káros hosszútávon (nem melegszik be a motor, az olaj hamarabb elveszti a teljesítőképességét, savasodik), ezért azt is érdemes 8-10e körül ledobni.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz Citroware #150055 üzenetére
Amennyiben gondtalan autózás kell 3 évre, akkor újat kell venni.
Ha ez nem pálya, márpedig a a keretből kiindulva nem az, akkor egy egyszerű technikát kell venni, amiben kevesebb dolog mehet tönkre, illetve az alkatrész árak is olcsóbbak.
Vehetnél 1M-bol gyönyörű focus 1-et, de ha hozza kell nyúlni a hátsó futóműhöz, az mondjuk 150k, ha mindent kicseréltetsz, és akkor még nem volt baja, mert csak kopó alkatrészekről beszélünk. Ezért ajánlotta Mágus az egyszerű és olcsón fenntartható autót.
Egyébként a használtautó el fog romlani, főleg 1M-ért.[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Citroware #150055 üzenetére
pl. A teljes kipufogó egy év alatt szarrá rohad alatta, mert belülről széteszi a kondenzvíz, annak kell 10km mire kiszárad. A fékek hamarabb fognak elrohadni, mint elkopni. Az olaj télen 2000km alatt a párától elkezd habosodni... Soroljam? Hidd el, ha mondom, többet árt a rövidtávozás, mint a napi 100km pálya.
Nem a keveset használt autó a jó, hanem a normálisan használt és rendesen karbantartott.
[ Szerkesztve ]
-
sagesz93
addikt
válasz Citroware #150050 üzenetére
Esetleg Suzuki ignis, swift / opel corsa, astra?
Én nagyon hasonló feltételekkel 2éve, viszont csak ~750k kerettel vettem egy fiat puntót, foglalkozósabb autó átlagosan több nyűggel, de nem volt drága a fenntartása ennek sem, lehet csak én fogtam ki egy jót. (de a pályát nem igazán bírja az 1.2 8v)
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Citroware #150055 üzenetére
C corsa vagy egy mk6 Fiesta jo lehet, kicsi, takarekos auto mindketto. 1M-be boven talalsz jot. Ha megis kene egy kicsit nagyobb, akkor Focus1, G astra, 7gen civic. Ha tetszenek az alfák akkor a 147-es nem rossz, de talan foglalkozosabb mint a többi fent emlitett darab. Ami meg kisauto es nagyon jo, az a Yaris es a Jazz, de mindketto dragabb auto mint a C corsa vagy a Fiesta. Punto 2 facelift sem rossz valasztas.
-
8th
addikt
válasz Citroware #150050 üzenetére
Néznék egy egy tulajos szervíz könyves F Classic-ot mondjuk ezt. A legolcsóbban fenntartható autók egyike. Olcsó a biztosítása, olcsó hozzá az alkatrész, olcsó felgumizni, elfogadhatóan fogyaszt, jó értelemben véve egy totál igénytelen autó tényleg egyszerű mint a faék. Azt napi öt kilométert pedig klíma nélkül is ki lehet bírni.
A demokrácia a csőcselék uralma
-
-
Vesztor87
senior tag
válasz Citroware #150055 üzenetére
Korábban azt gondoltam hogy ha egy megbízható és normális autót veszek akkor gondtalan autózás vár, csak olaj és benzin kell majd a vasba. Tavaly vettünk egy N16-os Almera-t, szeretem, kényelmes, megbízható, de kellett rá költeni. Pedig semmi nem romlott el szinte. Vigyáztak rá, vezetett szerviz könyve volt (nem végig márka szervizben persze), méretpontos ülés huzat, csomagtér tálca, emelő stb. rongyba csavarva hátul ahogy kell. De jött az, hogy használjuk, vagy elhasználjuk ezt az autót? Inkább előbbi, ezért mindent cseréljünk időben, és tényleg legyen megcsináltatva rendesen. Motor és váltóolaj csere, szűrők cseréje, nyári gumi szett (új, nem használt), téli gumi szett (új), motortartóbak csere, spirálrugó repedés miatt csere párban, önindítónak néha hangja volt-> felújítás, akku 7 éves volt, simán indította az autót, de nászútra külföldre mentünk, jön majd a tél, indító áram nem volt sok (kimérettem), akkor akku csere egy két apróság ... Elment 300k... Az auto 13 éves 190k km-t futott, 600e-be tudtuk bealkudni (750-ről), de ezekkel már millába van ez is. Szval sajna ráköltös sajna
[ Szerkesztve ]
-
válasz Citroware #152167 üzenetére
Nekem csak a poloval van tapasztalatom, 1.4-es teljesen jó a városi cirkálásra és amiket leírtál. Igaz ebből az összegből az FL-variáns már felejtős. Inkább a 2002-2005-kiadásúak vannak, azokat nem tudom hogy megéri-e avagy sem, tapasztaltabbak majd megírják.
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
-
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Citroware #152230 üzenetére
Focus rohadósabb+hátsó futómű összetettebb (egy kategóriával drágább rendbetenni, de jobb), beltér ízlés kérdése. Golf galvanizált (első sárvédők felül+küszöbnél a dobbetétet kiszedve ellenőrzésre ajánlott - fel szokott gyűlni a kosz alul, ha nem tisztítják ki kb évente, felül pedig van egy szivacs, amire a márkaszervizes megoldás végül a levágása volt - gyakorlatilag kiszeded és kész; csomagtérajtó kilincs környéke illetve sarkai érdemlegesek még megnézésre), de benzinesből az 1.4 nem ajánlott, illetve trafók szokták feladni néha, és fogyasztásban nem bajnok (dízel más tészta, de város+keret gondolom kizárja).
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Citroware #152703 üzenetére
Fóka rohad, G4 csak pár helyen és az is megelőzhető nagyrészt. VW hátsó futómű egyszerűbb(olcsóbb), de benzinesek trafót kérnek néha, illetve volt egy váltó szegecs baj (hibás már nem nagyon van a piacon). Beltér egyéni dolog, szvsz a Golf harmonikusabb, zörgés 15-20 évesen mindkettőben lesz. Focusban a hátsó lábtér nagyobb. Golf 4 utolsó évjáratait javasolnám, kesztyűtartó nagyobb, fehér index, finomabb kidolgozású kapcsolók, stb; illetve ESP-s darabot keresnék (egyéni preferencia, az első jeges körforgalomban jól jön ).
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Citroware #152712 üzenetére
1.6-ból SR-t megbízhatóbbnak mondják, mint a 16V-t. Spritmonitoron nézd meg a különböző motook fogyasztását, az 1.6 nem annyira takarékos, városba OK, de vegyesre már megfontolható valamelyik nagyobb blokk is.
Rozsda sok tényezős, töbet számít, hogy mikor és hol futott, osztrák téli autót kevés km-rel is csak óvatosan éznék meg. G4 azért nem rohad, mert galvizált a karosszéria, a Focus 1 viszont nem.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Citroware #152713 üzenetére
Ezt így nehez megmondani. Fugg attol hogy milyen az adott tipus alvazvedelme, a festés minősége, attól hogy mikor és hol használta a tulaj, pl. van aki esőben/hóban elő se veszi a gépet (pl. egy mx5-ot), az se mindegy hogy földúton vagy pályán használta, ha pályán akkor melyik országban, pl. Ausztriában más az összetétele az anyagnak amit a pályára szórnak, emiatt jobban rohadnak az ottani vasak. Ezen kívül az is számít, hogy amikor állt az autó, akkor épp hol tette azt, kint aszfalton, vagy fű felett vagy garázsban stabilan 15-20 fokban.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Citroware #154539 üzenetére
Ha nem javítható az elem akkor új/bontott elem kell az meg márka és típus függő árban. Leginkább attól függ használt autónál, hogy mennyit fut/futott belőle az utakon. Amiből sok van ahhoz jellemzően olcsóbb az alkatrész.
mod:
Napfénysüti: Nekünk a Fiatunk rohadt szét így de okosan még 1 évvel a műszaki lejárta előtt meghirdettük. Este 6-kor tettem fel a hirdetést hahu-ra, reggel 8-kor már alá volt írva az adás-vételi az új tulajjal...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
-
Johnny_vT
senior tag
válasz Citroware #165217 üzenetére
XC90 D5?
Relatív jól fogyaszt, ha AWD, akkor terepen is elboldogul, olyankényelmeslehidalsz, a bele mindent IS elnyel és nem olyan kényes a futóműve, mint a BMW-nek. Cserébe nem néznek tahónak, de mégis van road presence.
Vagy ugyanez V8-cal, ha sok a pénzed, jó a szerelőd és szereted az autókat
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen