-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
Sziasztok,
elsősorban napi munkába járáshoz keresnék autót. Jellemzően a XVI.ker.-ből Budaörsre fogok közlekedni vele, (oda-vissza 40km) de időnként be kellene menne a városba és egy évben párszor az országon belül hosszabb utak is előfordulhatnak. összeségében egy évben 12-15K Km-re számítok.
186 magas vagyok és 100kg, így kis autót semmiképp nem szeretnék, minimum egy Focus méretre gondoltam, mivel finnyás is vagyok a jobban felszerelt példányokat részesíteném előnyben. Alapvetően szeretek vezetni és kicsit autóbuzi is vagyok, de lehet, hogy inkább egy kényelmes szofisztikált autóra volna szükségem. Inkább a német, bajor márkát részesítem előnyben, japánok jöhetnek még szóba amik mellett számomra csak a racionalitás szól. Benzin motor párti vagyok, a dízel nem nagyon fog meg és ekkora éves futásteljesítmény mellett nem is éri dízelben gondolkozni véleményem szerint, így egy takarékos de nem lomha benzinest szeretnék.
Kb. 1,2m ftom van a vásárlásra, de ha van valami tuti tipp kicsit többért, akkor hajlandó vagyok áldozni még rá.Amiket eddig nézegettem:
Ford Focus 2001-2004 1.6-18
Ford Mondeo 2003- 2.0
Honda Civic sedan 2001-2003 1.4-1.6
Honda Accord 2.0 2003
Toyota Avensis 1.6-1.8 2001-2003Titkos favorit BMW E39 (Touring) 2001-2004 525i(A) 520i
A szívem mélyén ezt szeretnék venni, de a normálisabb jobban felszerelt példányok már 1.5M-tól indulnak, nem nagyon szól mellette racionális érv a fenntartás szempontjából.Válaszaitokat, ötleteiteket előre is köszönöm.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
Volt egy Megane II kombink jól felszerelt 2.0, de nem rajongtam érte. Volt vele jó pár problémánk, megvédte az életemet egy karambolban, van jó szerelőm is hozzá de több Renault nem szeretnék. (Volt még más Renaultunk is 96-2012-ig is: Laguna I 2.0 8V 5 évig, Laguna II 2.0 ide 4 évig, Laguna II V6 6 évig)
[ Szerkesztve ]
-
őstag
-
őstag
-
őstag
válasz V.Stryker #40023 üzenetére
Superb az már nagyon nagy, idősödő édesapám egy Super II-vel tolja, nagyon jó koci, imádom vezetni de ekkora egyszerűen már felesleges (kicsit kemény a fotóműve a rossz utakon, amúgy minden tip-top)
Ha minden "drága" hozzá és árban és korban is már ezen a területen járunk. akkor már inkább egy e39.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
Felteszek egy meredek kérdést, Peugeot 406 1.8 2.0 benyás mi a véleményetek?
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz neduddki #40061 üzenetére
Node engem fl utáni benziones érdekelne azokról mi a tapasztalat.
Almerakat néztem még, de arra sem állt fel különösebben, talán inákább egy Focus, de ha kevesebbet fogyaszt, vagy megbízhatóbb és nem nagyon gagyi, vagy hangos pl autopályán, akkor még szóba kerülhet ez is.
-
őstag
válasz EQMontoya #40063 üzenetére
Összefoglalom, hogy hol tartok most.
-Évi 12-15K KM-re keresek benzines autót, 186 cm 100Kg vagyok és válogatós, inkább az igényes, praktikus megoldásokat választom, még ha többet is kell rá áldoznom.
Kombira nincs szükségem.
Nagy vonalakban, amit szeretnék:
- Ne rohadjon, ne legyen törött,
- ne legyen hangos autópályázáskor sem,
- kényelmes ülése legyen esetleges hosszabb utakon is (pl. 1.4 Tdi Fabia kombi zaj és kényelem szempontból gázos volt),
- ne legyen nagyon magas az üléspozíció (pl Megane II.)
- ne kopogjon, ne zörögjön
- értelmesen nézzen ki az autó belseje, (a frissítés előtti Avensis I. nem nagyon ilyen )
- lehetőleg legyen könyöklő elől,
- értelmes helyen legyen a szivargyújtó, a szélvédőre szerelt konzolba tett telefon, navi szempontjából (pl Fabia nem ilyen),
- lehetőleg értelmesen szóljon benne a rádió, bár valószínűleg veszek bele egy másik fejegységet, ami BT-s, iPhonos, vagy kerül bele egy Dension multimédiás illesztő
- lehetőségekÉlvezet szinttől már elvárom, hogy :
- jó legyen vezetni,
- jó minőségű legyen az utastér,
- legyen benne tempomat,
- xenon (mert este nem látok olyan pengén),
- ülésfűtés ha bőrös,
- multikormány.A-B közlekedésre (+Focus) 1M Ft-ot szánok, A-B+élvezetre 1,5M Ft-ot. Három kategóriát állítottam fel magam előtt:
A-B közlekedés:
- Almera, Avensis, Civic sedan, 406A-B közlekedés + élvezet
-Focus, IS200, Mondeo, E39 520i, E46 318i, 320iNirvána:
BMW E39 525i (touring)Vélhetőleg a hétvégén fogok érdemben közelebb kerülni a végső csapásirányhoz, mert szombaton elmegyek egy pár kereskedésbe és megnézem a fenti típusok nagy részét.
Ezt követően még azt kell kikalkulálnom, hogy a nagyobb autó kb. mekkora plusz költséget jelent fenntartásban.[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz neduddki #40121 üzenetére
No de miért, az nem mutatja a varázsgömb?
Szerintem ezt meg kellene vennem, annak ellenére, hogy nem vagyok japán autó, vagy Avensis rajongó. Ma került fel. Kérem köpködjétek meg:[link]
Mivel első tulaj és végig márkaszervizes volt így valószínűleg "rendes" olaj volt benne, de ha nem is akkor a motor elvileg még garanciális. Hogyan lehet megtudni kiszűrni a nem megfelelő olaj által előidézett hibát?
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz zoo8800 #40185 üzenetére
Én is (elég) szkeptikus vagyok, bár édesapám is kb 8 km-re lakik a munkahelyétől, évente szerintem ő sem megy többet 13-15k km-nél, tehát akár még igaz is lehet. Ezt is egy idpsebb úr használta, aki jövő héten veszi meg új Toyotáját, ahol ezt is vette és ahol most árulják.
-
őstag
A 7.gen (2003-2008) Accordokról mi a véleményetek, van valakinek tapasztalata velük fenntartás tekintetében (2.0 i-vtec, 2,2 icdti) ?
-
őstag
Sziasztok,
Az elmúlt pár napban megnéztem 1-2 autót autókereskedésekbe, 1-2-öt ki is próbáltam. Megnöveltem a rendelkezésre álló keretet (2M Ft), mert megtetszett egy-két újabb típus. Mai friss élmények közé tartozik egy 2007-es Seat Leon 1.8 TSi (160Le) Stylance 120K KM első tulajdonostól, szinte újnak néz ki. Másik jelölt egy Accord 2.0 Executive My. 06 (100k km) amit nem tudtam kipróbálni, de ma megnéztem egy 2004-es szintén 2.0 Sport felszereltségűt. Sajnos kb 10-15 percet tudtam csak eltölteni az autókban így nem tudtak mély benyomást tenni rám.
Az volna a kérdésem, hogy a 1.8TSI motor megbízhatóságáról, valamint magáról a Leonról mik a tapasztalatok, mert különösebben nem találtam sem tesztet sem vásárlói visszajelzést erről a párosításról. Kicsit tartok a turbo motortól, mert nem tudom, hogy az előző tulajdonos, hogy használta, mennyire vigyázott rá. Egy átvizsgáláskor gondolom, hogy nem nagyon lehet ezeket megállapítani és nem lehet érdemi következtetéseket levonni.
Az Accord mellett több racionális érv van, (egyszerűbb motor konstrukció, nagyobb helykínálat, talán jobb fogyasztás, nagyobb kényelem, autópályán vélhetőleg csendesebb) de a Seat sportos bunker hangulata pillantok alatt megfogott (a német autókat szeretem, nem vagyok különösebben Japán párti) közvetlen kormányzásával, jól támasztó ülése, rugalmas nyomatékos motorja, kellemes hangja. Egy kicsit talán inkább erre vágyok a szofisztikált autóink után amiket eddig vezettem, elvégre még fiatal vagyok (27, 10 éve vezetek), most kell inkább egy sportos autót venni, nem 35 éves koromra.
Mindenféle lehetőség kavarog a fejemben, így megpróbálom egy táblázatba önteni, hogy el tudjam dönteni merre érdemes elindulni. Nem akarok sokat tökölni, mert amit elsőre kinéztem Avensist (ami racionalitás aljának és omegájának volt tekinthető) ma el is vitték.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz EQMontoya #40787 üzenetére
Kipróbáltam az IS-t, elvileg nem volt törve, szépen futottak az élek. 10 évig egy gazdája volt, januárban vizsgázott, Németországban cca 160k km-el, szervizkönyv végig vezetve volt, motortér kicsit koszos volt. Érzetre egybe volt, nem csörgött nem zörgött, jól feküdt a kanyarban, a gyorsulás nem volt erőteljes, kicsit jobbat vártam. Sportos közvetlen, szép volt a hangja, jó volt a váltója (fém gombos volt ez sport felszereltségre utal? Sperr?) Viszonylag elfértem benne, kb mint egy Almérában, bár ennek nagyobb a csomagtartója talán kicsit több a lábtér hátul.
Itt ott azért meg volt kopa belül, meg volt egy kis kőfelverődés javítás a motorháztetőn, fel kellene polírozni a bal oldali fényszórót is, de ez egy tizenkét éves autó, nem lehet hibátlan ennyiért. Kikellene takarítani kívül belül alaposan még, kellene rá 4 alufelni mert a rozsdálló dísztárcsa nem mutat túl jól. Kéne egy új váltógomb. meg át kellene nézetni. Az autókereskedők műsorba pont beleillik. Átírással kis ráköltéssel együtt vélhetőleg megáll 1,5misibe.
De még mindig döntésképtelen vagyok.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
Azt kellene eldöntenem, hogy most megér-e 0,5-1m Ft-ot (bár egy normális e46 inkább 2m, így nincs árdifferencia) egy kb 4-6 évvel fiatalabb autó (Leon, Mondeo, Accord) ami élményben kevesebbet ad mint egy e46, is200, stb, de 3-5 év múlva vélhetőleg könnyebb lesz eladni, talán kevesebb lesz a fenntartási költsége, kevesebb a futásteljesítménye. Vagy ugyanúgy nem egy élményautó, hasonló korban van és a célnak ugyan úgy megfelel pl. Mondeo, Civic sedan, Focus, de
-
őstag
Ezeket a megbízhatósági listákat mennyire lehet komolyan venni?
Top 10: a legmegbízhatóbb alsó-középkategóriás használt autók
-
őstag
Ma ujra megneztem a leon 2007 1.8 tsi-t masodik probakorre is elegge bejon, viszont a motorjarol nem talaltam semmi informaciot megbizhatosag szerviz kolseg tekintetben. Spritmonitor szerint nem veszes a fogyasztasa, csak a turbos mivolta miatt vannak ketsegeim, mennyire lesz eladhato 5 ev mulva, es addig mennyire lesz szervizigenyes.
-
őstag
válasz neduddki #40929 üzenetére
? 2007 év végi az autó, tizen valahanyadik hónapi.
Holnap megkérdezem az Seat Szabot, és a Fay utcai szervizt, hogy mit tudnak mondani az autó előéletéről, mert ezekhez hordták szervizbe. A szerívkönyv szerint a 120e KM-es szervizt is megcsinálták rajta. Pénteken pedig, elvisszük átvizsgálásra a Skoda palotába, mert oda járunk 2-3 éve a Superbbel és mivel már ismernek remélhetőleg rendesen át fogjak nézni és ha minden rendben van, akkor megvesszem.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
Sziasztok,
most, hogy eldőlt, hogy holnap megveszem a Leont 1-8 tsi-t és jön a tavasz aktuálissá vált a kérdés, hogy milyen nyári gumit érdemes rá venni. A jelenlegi téli gumi a gyári 16"-os alufelnin van, a gumi mérete pedig 205/55 R 16. Alu felnit nem feltétlenül tervezek beszerezni, talán inkább majd acéfelnit télire, hacsak nem érdemesebb inkább 17-est venni, annál is inkább, hogy valamilyen komolyabb riasztót is szeretnék bele. Mi a véleményetek a pl a Blue16-ról?
Harmadik feladvány, hogy milyen Bluetoothos kihangosítót és hol érdemes beszereltetni, amivel a iPhoneról a zenét át lehetne lőni? (eddig a Dension volt szimpatikus megoldás)Válaszaitokat, ötleteiteket előre is köszönöm.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
Sziasztok,
Itt is megpróbálok érdeklődni mert a VW Audi Seat topicban nem nagyon válaszoltak a szaktársak.
Érdeklődnék, hogy Budapesten vagy környékén melyik szervizbe érdemes hordani a Seat Leon -esem ha esetleges probléma lépne fel vele vagy éppen a kötelező karbantartás kellene elvégezni rajta. (Januárban elvégezték rajta a kötelező 120-as szervízt a Seat Szabónál, azóta nem sokat futott a kocsi, így egyenlőre nem kell mennem elvileg)
Jelleg 205/55-ös téli gumi van a 16"-os gyári felnin, így elgondolkodtam, hogy használtan beszerzek hozzá 17"-os gyári Audi/Seat/VW használt felnit, leginkább új 225/45-ös gumikkal. Van esetleg valakinek tapasztalata, hogy mennyire "élhető" a nagyszerű budapesti utakon a Leon sportos futóműve mellett ez a párosítás? autoalkatresz.hu, racingbazar.hu oldalakon kívül hol érdemes még körbenézni?Válaszaitokat, ötleteiteket előre is köszönöm.
-
őstag
válasz neduddki #41440 üzenetére
No akkor ott is szétnézek. Alapvetően kevésbé vágyom rá, de ha jobb lesz a tapadás irányítás érezhetően akkor (ismerősök szerint akik próbálták, bár szerintem inkább placebo) elgondolnék rajta.
(#41439) đension: eddig rosszat nem igazán olvastam róla, plusz ez is bíztató,
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz neduddki #41446 üzenetére
Jogos. Kell egy pofon, hogy észhez térjek.
így olcsóbb a gumma is és nem kell másik felnit keresnem, amit lehet lelopnak egy szépnapon...
Még riasztó, rablásgátló kérdésben vagyok bizonytalan. Tetszik a blue16 de lehet, hogy elegendő volna egy egyszerűbb kevésbé komplex cucc is, bár ha utólag derülne ki, hogy a jobbfajta kellett volna az több mint kellemetlen.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
Sziasztok,
Tegnap átvettem a Leont és utaztam is benne 2-2,5 órát, városban, autóúton. Minden nagyon frankó az autóval kapcsolatban. Viszont rájöttem, hogy nem kell a 17-es kerék, bőven elég lesz a 16-os is A keresztbordák a legnagyobb ellenségeim. Voltak olyan útszakaszok a vége felé, amik fel is k@rták az agyam, mert fáradtan nem kívántam ezt a pattogást, remélhetőleg meg tudom majd szokni idővel.
A motorja nagyon teszik, dinamikus (nem kérdez, pikk-pakk megindul mindenhonnan), csendes és elég jól megy, hangja nem vérpezsdítő, de kellemes. A fogyasztásra még nincs releváns adatom, de úgyhogy azért meg-meg kínáltam az átlag nem ment 9,3 fölé) Az utat jól fekszi, agilis a kormányzása, vigyázni kell vele, mert szinte észrevétlenül át lehet vele hágni a kreszt, nem is kicsit.
A futómű lehetne kicsit halkabb, a műanyagok lehetnének kellemesebbek de ez a magasabb kategóriák kiváltsága, így viszont egy fiatal, nagyon jó állapotú, jó kiállású autóhoz jutottam hozzá amit jó úton élvezetes vezetni.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Autós kamerák
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Ukrajnai háború
- Videó stream letöltése
- További aktív témák...