Hirdetés
- Feháborodott az Apple, a Meta az iPhone-felhasználók üzeneteit akarja olvasgatni
- A luxusmárkáknak kell a bitcoin, az USA jegybankjának nem
- Letiltja az USA a politikusokat a telefonhívásokról és szöveges üzenetekről
- Nagy áttörés jön a napelemek piacán, nem kell annyi hely a paneleknek
- Belenyúlt az USA az Epic Games igazgatótanácsába, nyomoz az NVIDIA
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hi!King
őstag
válasz #54625216 #96 üzenetére
Pedig de, változtatja, érdemes megnézni egyes témákról mit gondoltak a választók, es mit gondolnak egy-egy sikeres kampány során (lásd pl. oroszbarátság). Nem a pártpreferenciákról beszélek, mert pont hogy egyes témákról alkotott véleményben mérhető politikában az a jelenség, hogy a marketing az igényeket is képes lehet változtatni, ami persze a vállalati szférában is megvan.
Ráadásul ugye poitikában sok olyan téma van, amiről nem tud semmit a választó, és először a politikusaitól hall róla, akik így teljesen torz képet is adhatnak róla. Megjegyzem, az iPhone-nál is tényező volt ez, mert a legtöbb potenciális fogyasztó nem is hallott mas gyártók okostelefonjairól előtte, amiben mint írtam a többi gyártó bénasága volt benne mind termékfejlesztés, mind marketing terén, így az Apple definiálhatta az okostelefon fogalmát, utána őket igyekezett utánozni a többi.
-
dabadab
titán
válasz #54625216 #92 üzenetére
Tehát a kampány pont, hogy nem változtat a választók akaratán
De, ez simán benne van, főleg ha olyan témákra hegyezik ki, amikről amúgy a választónak fogalma sincs (lásd még: pomogácsok), mert addig se azzal kell foglalkozni, amik egyébként zavarják a t. választókat, de nincs rá igazán jó (és főleg látványos) megoldás.
DRM is theft
-
senior tag
válasz #33802016 #54 üzenetére
Minden cég egy kb demót mutat be a nagy konferenciáin ez nem újdonság.
autógyártók megvannak?
Az a lényeg, az apple boltban megvéve azt kapta a user amit ígértek, pedig akkor még nem volt ilyen felkapott brand az apple.
az ipod ketsegkivulszinten eleg jo cucc volt.Emlékszem a 2 magos procis LG optimus 2x-et kiadták hogy elsők legyenek, de az android nem támogatta nativan a dual-core-t, igy egy jo kis bughalmaz volt hónapokig.
Új S23 / S24 / S24+ / S24 Ultra rendelhető! /// People with passion can change the world for the better |||
-
senior tag
-
#54625216
törölt tag
"Amit leírsz, a célcsoport kiválasztása, a termékek pozícionálása, a modellek száma az mind-mind nagyrészt marketing stratégia, nem csak az marketing, hogy milyen logót gyártanak, és a márkát hogyan reklámozzák az elérhető reklámfelületeken. "
Mondom, ebben nincs vita köztünk, csak sokan a marketing kifejezést nem arra értik, amit valójában jelent és leegyszerűsítik annyira, hogy "van egy akármilyen cuccom és ráveszem az embereket, hogy megvegyék". Innentől meg teljesen mindegy, hogy a "marketing" valódi jelentését magyarázod-e, vagy próbálod megértetni, hogy egy cég sikere nem a vásárlók átverésén, fanatizáláson vagy valami okkult tudatalatti manipuláción múlik, hanem lehetnek nem különösebben bonyolult racionális okai is.
Ez olyan, mint a politikában a "kampány" kifejezés.
Az ellenfél ugyebár csakis a "kampánynak" köszönheti az eredményét, ami alatt azt illik érteni, hogy egybites üzenetek sulykolásával ráveszik az embereket, hogy mást gondoljanak, mint addig. Miközben a kampány lényege a választói akarat szondázása, hogy a politikus azt mondja, amit hallani szeretnének tőle és azt viszik le egybites szlogenek szintjére, hogy a politikával nem foglalkozók ingerküszöbét is elérje. Tehát a kampány pont, hogy nem változtat a választók akaratán, hanem a pártot próbálja olyan színben feltüntetni, mintha az lenne a legalkalmasabb a választói akarat érvényesítésére. -
M1995
aktív tag
válasz #54625216 #89 üzenetére
Talán az iPhone 5C volt egy budget kísérlet, de gyorsan fel is hagytak vele, egy iPhone ne legyen műanyag hátlapos, csak rontja a márka prémium érzését. Az igaz 100 ezres telefont és 150 ezres laptopot nem árulnak, de foglalkoznak legyen megfizethető kategóriában is Apple termék. iPhone SE volt amit tudtak olcsóbban adni, de normális házban. Lett Apple Watch SE is, megfizethető áron. MacBook Air, iPad Air szintén megfizethető kategória. AirPods több ársávban. Most ne magyar kezdő tanár béréből induljunk ki, hanem egy nyugatiból. Apple-nél még ami budget a jelenben, hogy használtan vehetsz 2 éves készüléket és még 3 évig simán használható és még azután is kap biztonsági frissítést, tehát még valamit kapni és érte használt piacon. Mert amióta saját tervezésű processzort használnak, ez megoldható és ők írják a szoftvert, ők diktálják a frissítéseket. Android terén ez mindig káosz volt a szolgáltatókkal. 7-8 éves MacBook Pro gépeket is látok hardveraprón elmenni.
Ami még sokat számított: normális kamera API, amikor felfutott az Instagram akkor látni lehetett melyik selfie iPhone-ról és melyik Androidról, mert előbbin az Instagram app normális kamera API hozzáférés, Androidon a 3rd party appok gyakorlatilag csak screenshot készült. [link] [link]
Hasonló történet zajlott le az üzenetküldés terén is. Apple-nél iMessage és FaceTime egyszerű és fix pont bevezetés óta és könnyű csalogatni vele új vevőket. Android esetében a Google tucatnyi chat appot kaszált el és kezdett újra. Amerikai piacon ez sokat számított.Beépített appok minősége jó és nincs felesleges sallang. Android vonalon a Samsung is ráhúzza a saját felületét, a Xiaomi is, előtelepített feleslegek és akkor mezei user csak nézett miért van kettő böngésző, galéria stb.
Ha user megszokta és megkedvelte az iOS szolgáltatásait, akkor kevésbé érdekli a Samsung mennyivel több RAM, 120 Hz és nincs notch stb. mert hiába, ha nem iOS fut rajta. Fejlesztőknek kezelhető mennyiségű készülékre kell fejleszteni és az iOS zártsága miatt kisebb a kalózkodás is. Ráadásul egy Android gyártó más Android gyártókkal is kénytelen versenyezni, bár a Samsung kimagaslik. -
Hi!King
őstag
válasz #54625216 #89 üzenetére
Amit leírsz, a célcsoport kiválasztása, a termékek pozícionálása, a modellek száma az mind-mind nagyrészt marketing stratégia, nem csak az marketing, hogy milyen logót gyártanak, és a márkát hogyan reklámozzák az elérhető reklámfelületeken. Ebben egyedül a logisztika nem közvetlenül marketing, viszont az részben a marketing stratégiából következik.
A hasonlóan erős márkák meg messze nem annyira erős márkák, többek között azért nem, amit írsz, lásd a Samsung gyengébb márka, pont azért, mert a budget kategóriában is jelen van, így a márka = minőség imázs ott például nem működik. A márka erősségéhez meg mindaz hozzátartozik amit leírtál, nem csak a logó, valószínűleg nem is működne, ha holnaptól tök más stratégiával használnák ugyanazt a logót, pl. egy budget telefon kiadása veszélyeztetné a márkanév értékét.
A Samsunggal való összevetésben azért szerintem vannak más tényezők is. A szőnyegbombázásnak ott nem is az a legfontosabb eleme, hogy vannak sikeresebb és kevésbé sikeres termékek, hanem hogy ha szélesebb skálán gyártasz, akkor fentről lefelé csorgathatod a fejlesztéseket, kifizettetve a K+F költségeket a felső kategória vásárlóival, és így versenyképes tudsz lenni a budget kategóriában is, miközben a mikrochip gyártás eleve skálázza a termékeket, azaz fel tudod használni az olcsóbb vagy épp a kifutó chipeket az alsó kategóriába. A Samsung stratégiája is sikeres, csak nyilván nem annyira, mint az Apple stratégiája, főleg azért nem, mert a Samsung stratégiájával több a konkurens, és ahogy írtad is, az Apple stratégiájához magasabb a belépési szint.
Ami még fontos tényező, hogy az Apple ebbe a pozícióba az iPhone sikere miatt tudott eljutni, illetve benne maradni, mert azelőtt egyébként nem muzsikált jól a cég, hiába volt menő akkor is a Mac, akkoriban voltak gondjaik. Szóval ebben benne van az is, hogy ők voltak az elsők, akik széles körben piacképes okostelefont tudtak fejleszteni. Ne feledd, akkor még nem is létezett budget kategória, csak a többi gyártó inkább zsebszámítógépet akart eladni a kornak megfelelő számítógép fogalomra építve, ami aztán nem jött be telefonoknál.
[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
A leírtakkal egyetértek azzal kapcsolatban, hogy mitől erős márkanév az Apple, de hasonlóan erős márkák léteznek és mégsem érnek azok a cégek 3 billiót.
Szvsz az Apple tök egyszerű elvet követ: becélozzák a prémium kategóriából a lehető legszélesebb fizetőképes réteget (a budget kategóriával nem foglalkoznak) és kevés fajta terméket terveznek, de azokat a végtelenségig hozzácsiszolják a célcsoport igényeihez. Mivel így felső kategóriás termékekből tudnak több százmilliós nagyságrendben eladni, brutálisan le tudják szorítani a gyártási költségeket.
Mások azért nem tudják ebben követni, mert ez az üzleti modell nagyon kockázatos: ha az a kis termékpaletta nem találja el a célközönséget, akkor bukik az egész. A kockázatok minimalizálására ezért hatalmas apparátust működtetnek és ennek része a marketing és a brand építés. Ha pedig valaki az Apple példáját akarná követni, akkor úgy kellene csinálnia, mint az Apple, csak pár évtizednyi hátrányból.
A Samsung és a többiek inkább a "szőnyegbombázás" stratégiát választják: szélesebb közönséget fednek le szélesebb termékpalettával, így ha egy-egy termék megbukik nem húzza le magával az egész céget.
Így viszont nem tudják ugyanazt a prémium minőséget olcsóbban kihozni, mivel egy adott típust csak kisebb volumenben gyártanak.
Ezért az Apple valamivel a konkurencia feletti áron tudja eladni azt, ami harmad annyiba kerül neki.
Tehát nem arról van szó, hogy az Apple legyártja ugyanazt amit a többiek, rárak egy Apple logót és eladja a többszöröséért, hanem fordítva: a többiek nem tudnak kellően az Apple árai alá vágni, mert kisebb a mozgásterük.[ Szerkesztve ]
-
M1995
aktív tag
válasz #54625216 #78 üzenetére
Az Apple marketing trendet diktál, divatot teremt, de mindennek a jó termék az alapja.
15-20 éve a suliban mindenki tudta kinek van iPod a zsebében, mert fehér fülhallgató a fekete madzagok tengerében. Jobs amikor visszatért a színes Mac gépek az unalmas Windows gépek között. (Doktor Szöszi)
Nem csak technikai specifikációkkal reklámoznak, hanem márkaneveket találnak ki amit a nem kockák is megjegyeznek és tudják az jó pl. nem azt mondják számokkal milyen felbontás, hanem Retina kijelző. Nem 1-120 Hz LTPO kijelző, hanem ProMotion kijelző.
Nem wifi file transfer hanem AirDrop és így tovább Touch ID, Face ID, Dynamic Island, Haptic Feedback, Magic Trackpad...
USA-ban a videóhívás szinonimája a FaceTime, a tablet = iPad.Jól ráéreznek a tech világ negatív kifejezéseire is, más cégek AI és virtual reality őrületben vannak, az Apple ML (machine learning) szót használja, hogy a készüléken helyben zajlik a feldolgozás biztonságosan és VR helyett AR (augmented reality) vonalon fejlesztenek.
Egy-egy funkciót lehet késve hoznak be más gyártókhoz képest, de az Apple gyakran jobban csinálja meg, vagy megfűszerezi és úgy terjed el. Pl. a Nokia Lumia tudott mozgó fotót készíteni, de az Apple megvalósítása miatt terjedt el a Live Photo. Az iOS widgetek késve, viszont lehet stackbe pakolni és szépek.
A cégek közül az Apple jobban figyel a kisegítő lehetőségek funkciókra, fényévekkel a többiek előtt vannak. Ahogy egy vak használja az iPhone-t számomra varázslat és most iOS 17-ben lesz olyan is felveszed a saját hangod és helyben a készüléken anélkül bármi szerverre kimenne, a processzor feldolgozza és tud beszélni a készülék a te hangodon, ami később betegség esetén jól jön nem egy általános robothang a text to speech.
Ami nagyon sokat számít, a fizikai Apple boltok jelenléte és customer service. Nem nagyon van olyan, hogy Google bolt, Microsoft bolt. Másik dolog, hogy egy kézben a hardver-szoftver és mivel nem reklámokból élnek, van egy sallangmentes user experience: a beépített appok mint Mail, Notes, Pages stb... egy Gmail, Outlook alapból reklámos, ha nem fizetsz elő. Egy default Windows és Edge reklámos gagyi ahogy kinéz, MacOS és Safari letisztult. Aztán a Mac, iPhone, iCloud, AirPods, Watch, Apple TV stb. ökoszisztémában az Apple szolgáltatásokkal összeérnek a dolgok, amit így egyben más gyártó nem tudott megcsinálni.
[ Szerkesztve ]
-
kenwood
veterán
A commentedet olvasva rogton az ugrott be,hogy laposfoldesekkel olyan vitaba kezdeni, ahol tenyeket hozol fel, nem tul eletkepes strategia. Meg csak a 26. hozzaszolasnal vagyok, de mar bent van a popcorn a mikroban.
#36 [link]
[ Szerkesztve ]
Mi kell az alaplapba? Procibol egy, Rambo 2. <> Egyetlen vizmolekulaban tobb hidrogen atom van,mint ahany csillag az egesz naprendszerben
-
Hi!King
őstag
De, nyugaton is jellemző, csak nem a fehérgallérosoknál, meg úgy egyáltalán az áruhitel sem kelet-európai sajátosság. És nem csak, nem is elsősorban az ár a jelenség legfőbb része, a legfontosabb része, hogy a fogyasztó azonosulni akar a branddel, aminek a termékeit veszi, vagy épp vele szemben határozza meg magát, ez az Apple mellett egy rakás más márkánál is megvan. Vagy pl. két konkurens márkánál, lásd pl. Intel vs. AMD hitvita is van, de vannak teljesen más szektorokban is ilyenek. Pl. sportmárkáknál épp USA-ból hallottam először, hogy létezik Nike és Saucony fanok ellentéte.
-
veterán
válasz #54625216 #76 üzenetére
Marketing alatt szerintem te a markkomot érted, ami csak egy alhalmaza a marketingnek. Abban egészen biztos vagyok, hogy a Teslánál igen komoly marketing költés van.
Egyébként a markkom része is érdekes kérdés. Az Apple nem költ olyan sokat, de a resellerei biztosan. Én is kapom folyamatosan az iStyle reklámokat, hírleveleket. Ezek nem jelennek meg az Apple számaiban, hiszen teljesen független cégekről van szó.
[ Szerkesztve ]
-
Hi!King
őstag
válasz #54625216 #78 üzenetére
Ezt néhány szóval nehéz leírni, de nagyon röviden a brandépítést milliószor jobban csinálják, illetve ami még fontos, hogy a fejlesztésük és a marketing összhangban van, ami a konkurenciáról nem mondható el, különösen nem pl. a Microsoftról.
De a jó marketing stratégia a közhiedelemmel ellentétben nem azt jelenti, hogy szart adsz el magas áron, a marketing része az is, hogy jól fel tudod mérni mi is kell a fogyasztóknak. Első kettő iPhone-nál írtam is, hogy úgy tudtak befutni, hogy amit csináltak marketing és termékfejlesztés szempontjából is zseniális volt, mert ugyan minden szempontból külön-külön voltak jobb konkurens termékek, viszont ők egy egyszerű, letisztult terméket hoztak létre, amelyekkel a konkurenciával elllentétben nem a gadget geekek, hanem az átlag user igényeit vették figyelembe.
Egyébként a Tesla-t mondod, hogy nem költ marketingre, ami amúgy nem igaz, legfeljebb nem annak nevezik, de a legjobb példa arra, hogy a marketing stratégia nem a marketingre költés mértékétől függ. A korábbi elektromos autó próbálkozásol, amelyek nyilván a kis mérethatékonyság miatt drágák voltak, de kicsik és a kis hatótávjuk miatt csak városban használhatóak, valamint rondák is voltak, így a drágaságukkal ellentétben semennyire sem voltak menők, akinek praktikus lett volna, annak pénze nem volt rá, akinek pénze volt rá, annak esze ágában sem volt ilyet venni. Ezzel szemben a Tesla fentre pozícionálta az első autóját, így már összeért a potenciális fogyasztóréteg anyagi és igény szempontból, ami marketing szempontból (is) zseniális, márpedig a termék helyes pozícionálása mi lenne ha nem marketing.
-
#54625216
törölt tag
Ez csak a költés hatékonyságát írja le, azaz ha a reklám költség egy része kidobott pénz, akkor az mindenki másnak is az. Tehát nem magyarázza meg, hogy ha valaki szerint csak ezen múlik egy cég sikere (értsd: innováció, termék és szolgáltatások minősége, stb. nem számít csak a markerting), akkor miért ne tudná más utána csinálni.
2021-ben pl. a Procter & Gamble 8.1 milliárd dollárt költött marketingre (ez az összes PR, reklám, stb. költség), az Amazon 4.8-at, az Apple meg 2.7 milliárdot, a Tesla pedig (szinte) semmit.
Ehhez képest a Procter & Gamble a 24. az Amazon az 5., az Apple az 1., a Tesla pedig a 6. volt a cégek piaci kapitalizációjának listáján.
Ez nem jelenti azt, hogy a reklám kiadásoknak általában véve ne lenne értelme, csak annyit, hogy a cég piaci kapitalizációja és marketing költségvetése között nincs egyenes arányosság, ahogyan azt páran itt feltételezik.[ Szerkesztve ]
-
Hi!King
őstag
válasz #54625216 #72 üzenetére
Egyébként Európában valószínűleg sokkal nagyobb aránya lehet a Mac usereknek fanatikus, mint az iPhone usereknek, mert az iPhone sokkal mainstreamebb mint a Mac. Az USA azért más tészta, ott több a Mac.
Amúgy érdekesség, hogy valaki emlegette a filmek hatását, az amerikai filmekben sorozatokban én is felülreprezentálva látom az Apple eszközöket, tök érdekes volt mikor egy spanyol Netflixes sorozatot néztem, és ott meg Microsoft termékelhelyezés volt, egy csomószor Surface-eket használtak, és nagyon feltűnően.
-
#54625216
törölt tag
válasz #33802016 #62 üzenetére
"Nem azt mondtam, hogy lévgár az alma, mert van épp elég fanatizált, meg életérzést bevett egyén aki fenntartja a céget és termelni fogja neki a profitot."
Eddig kb. 2.24 milliárd iPhone-t adtak el összesen a világon, másodpercenként átlag 10-et. 2023-ban az aktív iPhone userek száma 1.5 milliárd.
Szerinted a vásárlók hány százaléka "fanatizált, meg életérzést bevett egyén"?
Másfél milliárd? -
Hi!King
őstag
válasz #33802016 #67 üzenetére
Mivel valahogy el kell ide hozni, és a legtöbb telefont Kínában gyártják, amit nem, azt is valamely ázsiai vagy óceániai országban, ezért de, a többit is hurcolásszák. Az adóparadicsomos módszert meg minden más cég is csinálja, pl. a globális minimumadó ez ellen lett kitalálva.
Magadnak mondasz ellen, mivel ha a növekedést hajszolják, akkor pont hogy nem mindenki más kárára gazdagodnak, mivel nem zéró összegű a gazdaság, hanem növekedésre képes. Ha meg megnézed a mai átlagember jobban él mint 100 éve, pedig sokkal többen vagyunk, még a harmadik világban is nőtt az életszínvonal. A terméket meg olyanra csinálják meg, hogy megvegyék az emberek.
A kapitalizmus nem valami fentről ránk kényszerített rendszer szemben az autokrata izmusokkal, bizonyos formákban már a mai modern kapitalizmus előtt is léteztek ezek a piaci mechanizmusok, amik működésben tartják. Szóval olyan nem lesz, mint ahogy a mai szélsőjobbosok és szélsőbalosok gondolják, hogy egyszer csak megdöntik a kapitalizmust a tömegek, mert nincs rajta mit megdönteni, csak az lehetséges, hogy az állam ráteszi a kezét a magántulajdonra, és diktatúrát vezet be, elég sok ilyen volt a 20. században nálunk is...
-
Dragon3000
veterán
válasz #33802016 #67 üzenetére
Ezzel tudod mi az egyetlen gond? Nem tudsz egy céget sem mondani, aki ne csinálná ezt. A többi márka csúcs telefonjai is iphone áron mennek vagy még drágábbak és azok is ugyanúgy végig mennek a fél világon és ugyanúgy hatalmas profit van rajtuk. Nem tetszik az apple és az iphone terméke nem gond, de ennek semmi értelme amit itt folytatsz. Amiben nagyon pofátlan a cég, inkább az amennyit elkér a nagyobb tárhely/memória kiszerelésekért, illetve különböző kiegészítőkért, akár csak egy szaros kábel a telefonhoz...., ebben a többi cég még nem mert úgy árazni, mint az apple.
-
#33802016
törölt tag
És még sem kerülnek annyiba... kétlem, hogy egy kínai telefont, vagy japánt össze vissza hurcolászónának, gyártás miatt a fél, vagy egész világon. Arról már nem is beszélve, hogy az alma is elrejti a pénzét adóparadicsomokba, hogy lehetőleg minél kevesebbet kelljen adózni.
Összességében, az emberek egy kis része gazdagodik a többség kárára. Ez a kapitalizmus. A folyamatos növekedés hajszolása. Megtudnák csinálni a termékeket jobban, tartalmasabban is, csak nem érdek vedd meg drágán, fogyassz sokat, pörgesd a gazságot.
- Ez már általánosságban írva.
moleculez, ebbe születtél bele, de nem volt mindig kapitalizmus a világban és nem is lesz feltétlenül. Mindennek meg van a maga ciklusa.
Nem kávézóm
További szép napot. Ezt bőven túlbeszéltük.
[ Szerkesztve ]
-
#33802016
törölt tag
A probléma ott kezdődik, hogy a valóságban nem létezik profit. A profitot úgy éred el, hogy valahol valami sérül, hiány keletkezik. Az almát míg elkészül végig utaztatják a fél világon, hogy minél olcsóbban legyártsák, és minél drágában eladják. Ugyan ezek a cégek papolnak a környezet szennyezésről és akkor itt be is fejezem a gondolat menetet...
* nem a tisztességes nyereségről van szó, mert az beletartozik a költségekbe.
Nem győztél meg, a legtöbb igazi feltaláló nem profitált a találmányából a colatól kezdve Teslaig, leetne sorolni.
[ Szerkesztve ]
-
Hi!King
őstag
Az én személyes preferenciám sem az Apple, de érdemes szembeállítani, hogy mit csinált az Apple-el szemben a Microsoft a mobil piacon akkor, amikor eldőlt ki lesz a befutó, mert hibát hibára halmoztak, előbb a mobilra nagyon nem optimális felületű Windows Mobile, majd a Windows Phone verziónkénti inkompatibilitása, a Nokia-val kézenfogva balfaszkodtak, miközben otthagyta őket a világ. Vagy mondhatnám a TabletPC-t, az sem véletlenül bukott meg.
Az Apple ott és akkor azért futott be az okostelefon piacon, mert a többivel szemben rá tudott érezni a fogyasztói igényekre, egy egyszerű, letisztult, kis érintőképernyőre optimalizált rendszerrel, amibe nem akartak egyből minden funkcionalitást beleerőszakolni, illetve szintén egyszerű, letisztult formatervezéssel. Aztán később a funkcionalitás is bővült persze.
@Boond
Igazából nyugati bérek mellett nem jelentős tényező, hogy 300 dollárért vagy 1500 dollárért veszel telefont, amit egyébként a többség naponta több órán át nyomkod, meg ugye azonos kategóriában nem ekkora a különbség, hanem sokkal kisebb. Ugyanez igaz laptopra is, ha intenzíven használod, főleg ha munkaeszköz. Nem az fogja eldönteni, hogy egy Macbook Pro-t vagy egy Dell Latitude-ot veszel munkára, hogy esetleg az előbbiből a kiválasztott modell 20%-al drágább, hanem a preferenciád, hogy melyikkel szeretnél dolgozni. Mondom úgy, hogy ha nekem kell választani, akkor egyértelműen utóbbi, akkor is ha az lenne a drágább.[ Szerkesztve ]
-
#33802016
törölt tag
Nézd az ő szempontjukból jól csinálták. A Saudi Aramco, az Alma és a Google anyavállalata a 3 legértékesebb cég a világon. Nem olyan rég konkrétan a Saudi cég volt a világ legértékesebbje. Nem azt mondtam, hogy lévgár az alma, mert van épp elég fanatizált, meg életérzést bevett egyén aki fenntartja a céget és termelni fogja neki a profitot.
Egyszerűen csak annyit mondok, hogy reálisan nem ér annyit a termékük. Aki meg akar költsön rá csilliárdokat, vegyen fel hitelt.
[ Szerkesztve ]
-
-
Hi!King
őstag
válasz #33802016 #56 üzenetére
Ha nem veszi senki, akkor majd lejjebb vesznek az árakból, de mivel ezt nem teszik, ezért feltételezhető, hogy megveszik ennyiért, aki meg nem, az megveszi más gyártók termékeit.
Na de az is a siker része, hogy van egy fanatikus vásárló rétegük is. Szerintem más cégnél is örülnének, ha sikerül elérniük, hogy minél több márkahű fogyasztójuk legyen.
-
-
#33802016
törölt tag
Nem az a piaci ára.
Reális ár, a bekerülési költség, és egy korrrekt haszon, nem dupla, tripla extra profittal eladva.Az amit írok azaz Ájfon debütálása volt. Ha a bemutatáskor félkész termékekről számoltak volna be a jelenlévő sajtosok, akkor az iphone meg is bukott volna. Ezért kellett trükközni. Gyakran van az,hogy egy cég piacvezető újító egy szegmensben, aztán a többiek is utolérik, vagy jobb alternatívát is kínálhatnak, idővel. Nem véletlenül van a kereskedelmi háború sem az usa és kína között.
Megjegyzem - ez igaz, volt pár jó vagy érdekes ötletük. De az iphone is akkor került elő amikor Steve visszatért a vállalathoz, tudomásom alapján.
[ Szerkesztve ]
-
Hi!King
őstag
válasz #33802016 #54 üzenetére
A reális ára egy készüléknek az, amennyiért megveszik. A személyes preferenciáink persze eltérhetnek ettől, én sem veszek iPhone-t, nem csak az ára miatt nem, de egy profitorientált vállalat pont akkor sikeres, ha el tudja adni a termékeit úgy, hogy minél többet keressen rajta. Ez meg sok tényező együttes hatása, többek között a marketingé is, de önmagában a marketing kevés lenne.
Amit írsz, ott gondolom prototípusok voltak, és az volt a cél, hogy a funkciókat bemutassák amik majd a véglegesben benne lesznek. A véglegesben meg gondolom már tudtak váltani a funkciók között.
Megjegyzem az iPhone azért tudott anno nagyot menni, mert a konkurens okostelefonok akkoriban rohadtul nem tudták eltalálni a tömeges fogyasztói igényeket, inkább csak a geekeknek szánt kütyük voltak. Emlékszek, én is röhögtem azon, hogy mennyi mindent nem tud az első majd a második iPhone, az alma fanok meg bizonygatták, hogy minek ez meg az (pl. copy-paste sem volt egy ideig). Csak nem ez volt a lényeg, hanem az, hogy kaptak egy akkor nagyon egyszerűnek és letisztultnak számító, mobil eszközre szánt felületet, egyszerű megoldásokat, és nem az érdekelte a fogyasztót, hogy mit nem tud, amit a konkurencia meg igen.
-
#33802016
törölt tag
Ne viccelj már 10-20 ezer egy egyszerű "usb" kábelért? Normálisak ezek? (és ezek még 2020 előtti számok)
50 rugó egy kártya olvasóért amit kispóroltak a laposból? Hülyének nézik ezek az embereket?
És akkor még ott van az ezernyi megkötés a "zárt" rendszerük miatt.Valamennyi filmben egyébként almát használnak, ez is a RR, marketing, pszichológia és életérzés része. Sok összetevője van a dolognak. Az almának vásárlóinak van egy olyan csoportja, akiknek már már szektás hajlamai vannak.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz DarkHeart84 #46 üzenetére
Szerintem iphone-t pont nem a gazdagok vásárolnak nagy számban, sőt, a csóróbb rétegekben státusszimbólum, szóval ők megveszik hitelre is. Elég fasza világban élnénk, ha annyi gazdag ember élne a Földön, ahányan iphone-t vásárolnak.
Az irreálisan drága dolog meg...ez akkor lenne valid, ha lenne tökéletesen ekvivalens alternatíva a piacon olcsóbban. A valóság pedig az, hogy nincs. A iphone amúgy rendszeres tesztgyőztes, az M1-M2 notebookokat még megközelíteni sem tudja senki. A marzs nagy részét ezek termelik meg az alkalmazásbolt.
-
#33802016
törölt tag
válasz #54625216 #50 üzenetére
"Egyébként azt tudjátok hogy indult az alma karrierje? pl az iphone? 5 készülék volt használva és felváltva mutatták őket a közönségnek, mert nem lehetett váltani a funkciók között, mert akkor lefagyott. Ezt okosan a pultra letéve, másikat felvéve oldották meg. Sokkal később egy Natgeo azok a xyz évek műsorából derült ki. Azért volt szükség erre a csalásra, mert akkor a projekt már ott bebukott volna".
Ha kiderül azon a bemutatón, hogy félkész állapotban van, szerinted ma tartanának itt? Volt olyan youtuber aki kipróbálta az alma után a konkurenciát és meglepődött, hogy töredék árért olyan funkciókat tud, amit az almánál már régóta ígérgetnek, de nem elérhető.
Sokad dob a marketing, a státusz szimbólum, az életérzés. Reális ára biztosan nem ennyi egy készüléknek.
Az is kiderült, hogy az adatokat is ugyan ugy letudják nyúlni, ha akarják. Pár éve volt botrány, hogy az fbi, cia feltudja törni, volt hátsó hozzáférése az almához. (milyen meglepő).Valóság: Köszönjük okoska. Megnézed akkor csökkenő tendencia van a dollárban való tartaléknak. Amit most kibocsát az usa kötvényeket az pedig 4% felett tudja megtenni, lesz gondjuk bőven majd meglátod.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz #54625216 #50 üzenetére
tenyleg nem ertik az 1xu forumozok, h az Apple peldaul supply chain management-ben a vilag tetejen van, nincs olyan ceg jelenleg a vilagon, aki a vilag 200 orszagaban egyszerre piacra tudna dobni egy technologiai termeket tobb 10 millio peldanyban
while (!sleep) sheep++;
-
Hi!King
őstag
válasz #54625216 #50 üzenetére
Na de hát épp ez az, hogy a brand építéshez nem ilyen egyszerű, már önmagában a PR sem lesz attól a legjobb, ha a legjobb PR-osokat szeded össze, de ez csak egy nagyon kis szelete az egésznek, ahhoz hogy a termékeidről elhiggye a fogyasztó, hogy valami pluszt ad, egy rakás csapatnak kell hatékonyan együtt dolgoznia, fejlesztőknek, formatervezőknek, PR-osoknak, marketingeseknek és persze a menedzsmentnek is. És mindezt nem egyik pillanatról a másikra, hanem sok-sok év munkája kell hozzá.
Amit a legtöbben úgy tekintenek, hogy az Apple túlárazott, az valójában annyit jelent, hogy sikeresebbek, hiszen többet tudnak elkérni a termékeikért. De semmiképpen sem túlárazottak, mert ezeken az árakon megveszik a termékeiket, ha túlárazott lenne, az annyit jelentene, hogy nem veszik, raktárra termelnek, és hamarosan csődbe jutnak. Nem ezt látjuk.
A részvényei meg pont azért érnek sokat, mert sikeresek abban amit csinálnak. Nyilván a tőzsde túl is szokta tolni a dolgokat, amikor egy cég sikeres, hatalmasra nőtt és köztudatban van, akkor még ehhez képest is magas árazás tud kialakulni, meg ugye a passzív befektetési módszerek is öngerjesztően hatnak, hiszen az eleve felülsúlyozott részvényből többet vesznek.
-
moleculez
veterán
válasz DarkHeart84 #46 üzenetére
Rolls Royce-is igaz ugyanez🤔
Még nincs kész, de már majdnem elkezdtük!
-
#54625216
törölt tag
válasz DarkHeart84 #46 üzenetére
Tételezzük fel, hogy ez így van: miért az Apple ér 3 billió dollárt? Más miért nem tud irreálisan árazni és gazdag vásárlói rétegeket meggyőzni?
-
DarkHeart84
csendes tag
Mert irreálisan drágák a termékeik.. és van egy réteg akit meggyőztek hogy kell nekik.. ráadásul gazdagok.
A rend, csak egy megtervezett káosz
-
#54625216
törölt tag
A cikkhez:
"Sok amerikai cég teljesít hasonlóan: a Microsoft 2,5 billió dollárt ér, de 1 billió dollárnál értékesebb az Amazon, az Alphabet és az NVIDIA is. A Tesla és a Meta árfolyama több mint megduplázódott, az NVIDIA az AI-őrület miatt 190 százalékkal erősített."
Év elején, amikor a Tesla árfolyam csökkenése kapcsán ment a huhogás, hogy kész, a Tesla-nak annyi, EV-re nincs kereslet, tele a raktár eladatlan kocsikkal mert Musk szélsőjobbos és így büntetik a vásárlók, stb. próbáltuk elmagyarázni, hogy az összes tech cég árfolyama hasonlóan csökkent, azaz általános trendről van szó. És láss csodát: tök ugyanazok a cégek, amik az év elején még mélyponton voltak most szárnyalnak, a Tesla-t is beleértve. Nahát.A VisionPro gyártás pletykákat meg nem tudom milyen logika alapján kellett ide rángatni, vagy a három billió dolláros kapitalizációt majd egy még csak be sem vezetett termék fejlesztőknek szánt első generációs verziójának állítólagos gyártási nehézségei fogják érdemben befolyásolni?
-
#33802016
törölt tag
A konteot egyébként egy kommentelő hozta be, de nem zavarjon senkit... így kell eltéríteni a dolgokat, más irányba.
Nyilván vannak totális baromságok, mint a lapos födl és hasonlók, meg vannak teljesen nyilvánvaló dolgok, amiket időről időre maga a destruktor is le leplez...
[ Szerkesztve ]
-
Hi!King
őstag
válasz #33802016 #42 üzenetére
A nem egy dologról kiderült az annyit jelent, hogy nagyon kis töredéke azoknak, amely konteókat nagyon nagy határozottsággal hirdettek emberek, és azok nagy része sem úgy.
És nyilván amiknek van valóságalapja, azok többsége valóban max. hónapok vagy évek múlva derül ki, mert a konteók többsége olyan, hogy sokkal több embernek kellene benne lennie, mint hogy a titok tartható legyen.
-
#33802016
törölt tag
AZ illuminátusok egyik vezetője mondta, hogy ha van egy titkod mond el mindenkinek és örökre titok marad. Nyilván vannak oltári baromságok is.De nem egy dologról már hónapokkal fél évvel vagy pár évvel stb kiderült, hogy igaz volt, pedig milyen össztűz zúdult arra aki ki merte mondani... Netán már nem is él. Ennyit a konteok valóság tartalmának lehetőségéről.
Én itt abba is hagyom, mert nem ezért szóltam hozzá.
[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
válasz GoodSpeed #19 üzenetére
Több évszázados találmány a kapitalizmus, csak mondjuk a középkorban egy korábbi verziója futott Feudalizmus néven, majd jött a feudálkapitalizmus, és a XIX. században Karl Marx elnevezte kapitalizmusnak.
Aztakurva.
Aztán csodálkozunk, hogy az átlagmagyar semmit nem ért a gazdaságból.DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz Tesztelo.hu #10 üzenetére
Tehát rohadtul nem a cég teljesítménye az érdekes
Segítek: a cég jövőbeli teljesítménye az érdekes. Ha ezt sikerül megérteni, akkor a többi már magátólértetődő.DRM is theft
-
#33802016
törölt tag
válasz #54625216 #33 üzenetére
És az neked meg van, hogy korábban az amerikaiak és a szaúdiak együtt léptek fel azok ellen akik nem dollárban adták el az olajt, most pedig pont a Szaúdiak adják el többek között már jüanért is? Valamint Kína hatására kibékültek olyan országgal, országokkal akikkel régóta konfliktusban álltak? AZ OPEC/+ esetében pedig Oroszországgal működnek együtt és sorra beintenek az amcsiknak? Vagy hogy felvételüket kérik a Brixbe?
Okoz ez elég fejfájást az amerikaiaknak, a dollár jövőjét illetően. A Világban az a tendencia,hogy leépítik a dollár tartalékokat...
Egyébként azt tudjátok hogy indult az alma karrierje? pl az iphone? 5 készülék volt használva és felváltva mutatták őket a közönségnek, mert nem lehetett váltani a funkciók között, mert akkor lefagyott. Ezt okosan a pultra letéve, másikat felvéve oldották meg. Sokkal később egy Natgeo azok a xyz évek műsorából derült ki. Azért volt szükség erre a csalásra, mert akkor a projekt már ott bebukott volna.
[ Szerkesztve ]
-
Pikari
addikt
válasz #54625216 #33 üzenetére
Az kemény, már a wikipediabejegyzésed is úgy kezdődik, hogy word used with three distinct meanings, often confused
A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.
-
őstag
Eljutni az Apple-től az elmebeteg konteókig. Nice.
-
#33802016
törölt tag
válasz #54625216 #27 üzenetére
Ennél is jobb a helyzet. Később bejelentették, hogy nem is volt. Kamu volt az egész. Ha jól emlékszem ezt angol miniszterelnök mondta el.
Most már vehetsz olajat Jüanért is Szaúdiaktól. Ebből is látszik,hogy változik a világ.
Szaúdiak sem ugranak Amerika minden kérésére, sőt ellene mentek, ezért kellett amerikai stratégiai készleteket felszabadítani.A dollár pénzhatalmi eszköz. És folyamatosan értékelődik le a világban, nem csak a dollár. Hogy mi veszi át majd a szerepét, az majd kiderül.
A lényeg, nem azért van a dollár ott ahol van, mert olyan értékes, hanem azért mert Amerika még meghatározó.
[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
"Senki sem azért számol el dollárban mert imádja, hanem mert jobb mint más valuták."
Olajat milyen devizában tudsz még venni?
Irak annak idején megpróbált euróért olajat árulni és azon nyomban megjelentek náluk a tömegpusztító fegyverek, amiket az USA egy különleges katonai hadműveletben végül nem talált meg. -
strogov
senior tag
válasz #33802016 #24 üzenetére
"Csakhogy Amerika adósságát a világ egyre kevésbé akarja finanszírozni"
Senkit sem azért vesz állampapírt mert kötelező, hanem azért mert megéri. Senki sem azért számol el dollárban mert imádja, hanem mert jobb mint más valuták. Ergo ha a "világ" majd nem akarja finanszírozni őket akkor majd nem fogják. Tavaly még nőtt is a dollár részesedése a világpiacon ... a swift-en több volt a növekedés, mint amennyi a teljes yuan tranzakció.
Az amcsik dollárban adósodnak el. Ha gond lenne a kifizetéssel, akkor romlik a dollár értéke ami elősegíti, hogy ne legyen gond a kifizetéssel. -
-
strogov
senior tag
válasz #33802016 #21 üzenetére
Amerika nem örök, de az emberek vagyonfelhalmozása igen. Ergo bármit is hirdessen egy rendszer, a vége az lesz, hogy az emberek vagyont akarnak. Ha egy rendszer mást hirdet akkor az vagy változik az emberi természet irányába, vagy elbukik ... vagy mindkettő. Kína váltott. Vagyonosodási lehetőséget biztosít annak aki nem ellenséges az uralkodóval.
[ Szerkesztve ]
-
válasz #33802016 #21 üzenetére
Pontosan! Eddig a világtörténelemben az összes világbirodalom elbukott. Szinusz hullám. Elbuktak az egyiptomiak, a görögök, rómaiak stb... csak mondjuk azért annyi idős korukban, mint amennyi most az USA, még nem voltak jelei Kína veszi át a stafétát.
be quiet! Pure Base 500DX || be quiet! Pure Power 12 M 750W 80+ Gold || BQ! DARK ROCK PRO 5 || ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI || AMD AM5 Ryzen 7 7700X, Corsair 32GB KIT DDR5 6000MHz Vengeance || XFX Speedster SWFT 319 RX 6800 CORE || SAMSUNG 980 PRO 1 TB || ASUS Xonar U5 ||Windows 11 Pro FPP
-
"Az igaz, hogy gyengül a kapitalizmus, de nem hinném, hogy ez túlnyomórészt a politikán múlik"
Több évszázados találmány a kapitalizmus, csak mondjuk a középkorban egy korábbi verziója futott Feudalizmus néven, majd jött a feudálkapitalizmus, és a XIX. században Karl Marx elnevezte kapitalizmusnak.
Ha megnézzük a XX. századot: legyőzte a fasizmust, a nácizmust (ezek nem teljesen voltak ugyanazok), a szocializmust és a kommunizmust. Az utóbbi kettő (mert aközött a kettő között is van különbség) főleg a szocializmus volt tartós. A Szovjetunióban a bal oldali piacgazdaság hét évtizeden keresztül tartott. Mi lett a vége? Bukás. Mi lett utána? Kapitalizmus. Magyarországon 4 évtizedig tartott: mi lett a vége? Bukás. Mi jött utána? A kapitalizmus legvadabb formája a vadkapitalizmus.
A történelemből az olvasható ki, hogy lehet, hogy visszaszorul, akár évtizedekre, de csak bizonyos régiókban, és eddig ott is újból elterjedt. Abban élünk most is.
Amerika sosem ismert más piacgazdaságot, és a legtöbb világvezető cég amcsi.
be quiet! Pure Base 500DX || be quiet! Pure Power 12 M 750W 80+ Gold || BQ! DARK ROCK PRO 5 || ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI || AMD AM5 Ryzen 7 7700X, Corsair 32GB KIT DDR5 6000MHz Vengeance || XFX Speedster SWFT 319 RX 6800 CORE || SAMSUNG 980 PRO 1 TB || ASUS Xonar U5 ||Windows 11 Pro FPP
-
moleculez
veterán
válasz Tesztelo.hu #10 üzenetére
Valahogy így Ezen a szinten a termék a pályaudvari kóborkutyát nem érdekli, gyárthatnának zoknit is.
Még nincs kész, de már majdnem elkezdtük!
-
kilua
senior tag
Azért, mert divat amerikai techcégek papírjait mert úgyis mindig többet fognak érni, hiába nem ér annyit.
A kriptopiac teljes értéke ma 1,2Billió dollár, majdnem az apple fele, mert hátha mégis a kripto lesz a jövő lol
Ennyire logikus sokszor a tőzsdén az hogy mi mennyit ér.
[ Szerkesztve ]
-
V.Milán
tag
válasz Dragon3000 #14 üzenetére
Azokkal a 350k-s kerekekkel igazán prémiumnak érezheti magát az ember (én speciel csak hangosan felnevettem az ajánlat láttán). Vajon más cég is tudna ilyet csinálni?
K̵̡̮̬̱̜͙͓̪̄̓͝N̷̪̄̾̈́Ų̵̢̦͕̟̰͇͉͂̓͜X̸͖̀͛͝Ǩ̸̻̲̯͂͌̓̎̂̔͛͘͝Ṋ̷̛̺̍U̵̢̦͔̼̺͉̦̲̖̙̽̈̌̋͒X̶͕͔̗́̓̉̈́̑̾̾͝͝K̴̨̹̯̞̂̏̎Ņ̷̰̻̙́́͐̂̏̄͛U̷̬̺̘̩̺͙̮̙͌̌̈X̴͇̆˜”*°•.˜”*°• E-L-I-T-E •°*”˜.•°*”˜K̵̡̮̬̱̜͙͓̪̄̓͝N̷̪̄̾̈́Ų̵̢̦͕̟̰͇͉͂̓͜X̸͖̀͛͝Ǩ̸̻̲̯͂͌̓̎̂̔͛͘͝Ṋ̷̛̺̍U̵̢̦͔̼̺͉̦̲̖̙̽̈̌̋͒X̶͕͔̗́̓̉̈́̑̾̾͝͝K̴̨̹̯̞̂̏̎Ņ̷̰̻̙́́͐̂̏̄͛U̷̬̺̘̩̺͙̮̙͌̌̈X̴͇̠͓͉̭͉̆
-
V.Milán
tag
Az igaz, hogy gyengül a kapitalizmus, de nem hinném, hogy ez túlnyomórészt a politikán múlik. Egyszerűen ugyan lehet, hogy az eredeti elképzelés marha jó volt (és ugyanezt el lehetne mondani akár a kommunizmusról is),de amint az embereket elkezdi elvakítani a pénz, az összes ilyen rendszer meginog. Mi meg innen csak azt látjuk, hogy előbb-utóbb ez a rendszer is felemészti önmagát; megjelenik egy új trendi gondolkodó, kitalál valami újat, és néhány évtizedig megint nyugi lesz.
K̵̡̮̬̱̜͙͓̪̄̓͝N̷̪̄̾̈́Ų̵̢̦͕̟̰͇͉͂̓͜X̸͖̀͛͝Ǩ̸̻̲̯͂͌̓̎̂̔͛͘͝Ṋ̷̛̺̍U̵̢̦͔̼̺͉̦̲̖̙̽̈̌̋͒X̶͕͔̗́̓̉̈́̑̾̾͝͝K̴̨̹̯̞̂̏̎Ņ̷̰̻̙́́͐̂̏̄͛U̷̬̺̘̩̺͙̮̙͌̌̈X̴͇̆˜”*°•.˜”*°• E-L-I-T-E •°*”˜.•°*”˜K̵̡̮̬̱̜͙͓̪̄̓͝N̷̪̄̾̈́Ų̵̢̦͕̟̰͇͉͂̓͜X̸͖̀͛͝Ǩ̸̻̲̯͂͌̓̎̂̔͛͘͝Ṋ̷̛̺̍U̵̢̦͔̼̺͉̦̲̖̙̽̈̌̋͒X̶͕͔̗́̓̉̈́̑̾̾͝͝K̴̨̹̯̞̂̏̎Ņ̷̰̻̙́́͐̂̏̄͛U̷̬̺̘̩̺͙̮̙͌̌̈X̴͇̠͓͉̭͉̆
-
Pikari
addikt
Túl politikai jellegű lenne kifejteni, amit tilt az oldal szabályzata. Nem hiszem, hogy a helyzet javulni fog a közeljövőben, inkább rosszabbodni.
A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.
-
Tesztelo.hu
senior tag
Az egész részvényárfolyam az elemzőkön múlik: Ha az elemzők romlást várnak és romlanak a cég számai, de nem annyit -> részényárfolyam növekszik. Ha az elemzők javulást várnak, és javul is a cég, de nem annyit -> részvényárfolyam csökken.
Tehát rohadtul nem a cég teljesítménye az érdekes, hanem, hogy az elemzők mit várnak. Ezen röhögök évek óta...
-
Ez mennyibe kerülhet vajon normális árazással?
be quiet! Pure Base 500DX || be quiet! Pure Power 12 M 750W 80+ Gold || BQ! DARK ROCK PRO 5 || ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI || AMD AM5 Ryzen 7 7700X, Corsair 32GB KIT DDR5 6000MHz Vengeance || XFX Speedster SWFT 319 RX 6800 CORE || SAMSUNG 980 PRO 1 TB || ASUS Xonar U5 ||Windows 11 Pro FPP
-
akom
őstag
Mert ezt ennyiért megveszik.
-
Pikari
addikt
Mert a kapitalizmus világszerte gyengül, és emiatt a dolgok értéke pénzben kifejezve egyre kevésbé van szinkronban azzal a tényleges értékkel, mint amit a szabad piac diktálna.
A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.
-
sittes79
addikt
Mert amerika pénzmosodája azért.
-
t72killer
titán
Mert a dollár ilyen keveset ér?
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
Vannak olyan magáncégek, amelyeket a világ leggazdagabb embere sem tud megvenni.
be quiet! Pure Base 500DX || be quiet! Pure Power 12 M 750W 80+ Gold || BQ! DARK ROCK PRO 5 || ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI || AMD AM5 Ryzen 7 7700X, Corsair 32GB KIT DDR5 6000MHz Vengeance || XFX Speedster SWFT 319 RX 6800 CORE || SAMSUNG 980 PRO 1 TB || ASUS Xonar U5 ||Windows 11 Pro FPP
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest