- Shell script topik
- Linux Mint
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Az USA tisztifőorvosa figyelmeztető címkét ragasztana a közösségi médiára
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- Netflix
- Milyen routert?
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- Facebook és Messenger
- ASUS routerek
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hi!King
őstag
válasz
#54625216 #78 üzenetére
Ezt néhány szóval nehéz leírni, de nagyon röviden a brandépítést milliószor jobban csinálják, illetve ami még fontos, hogy a fejlesztésük és a marketing összhangban van, ami a konkurenciáról nem mondható el, különösen nem pl. a Microsoftról.
De a jó marketing stratégia a közhiedelemmel ellentétben nem azt jelenti, hogy szart adsz el magas áron, a marketing része az is, hogy jól fel tudod mérni mi is kell a fogyasztóknak. Első kettő iPhone-nál írtam is, hogy úgy tudtak befutni, hogy amit csináltak marketing és termékfejlesztés szempontjából is zseniális volt, mert ugyan minden szempontból külön-külön voltak jobb konkurens termékek, viszont ők egy egyszerű, letisztult terméket hoztak létre, amelyekkel a konkurenciával elllentétben nem a gadget geekek, hanem az átlag user igényeit vették figyelembe.
Egyébként a Tesla-t mondod, hogy nem költ marketingre, ami amúgy nem igaz, legfeljebb nem annak nevezik, de a legjobb példa arra, hogy a marketing stratégia nem a marketingre költés mértékétől függ. A korábbi elektromos autó próbálkozásol, amelyek nyilván a kis mérethatékonyság miatt drágák voltak, de kicsik és a kis hatótávjuk miatt csak városban használhatóak, valamint rondák is voltak, így a drágaságukkal ellentétben semennyire sem voltak menők, akinek praktikus lett volna, annak pénze nem volt rá, akinek pénze volt rá, annak esze ágában sem volt ilyet venni. Ezzel szemben a Tesla fentre pozícionálta az első autóját, így már összeért a potenciális fogyasztóréteg anyagi és igény szempontból, ami marketing szempontból (is) zseniális, márpedig a termék helyes pozícionálása mi lenne ha nem marketing.
-
M1995
aktív tag
válasz
#54625216 #78 üzenetére
Az Apple marketing trendet diktál, divatot teremt, de mindennek a jó termék az alapja.
15-20 éve a suliban mindenki tudta kinek van iPod a zsebében, mert fehér fülhallgató a fekete madzagok tengerében. Jobs amikor visszatért a színes Mac gépek az unalmas Windows gépek között. (Doktor Szöszi)
Nem csak technikai specifikációkkal reklámoznak, hanem márkaneveket találnak ki amit a nem kockák is megjegyeznek és tudják az jó pl. nem azt mondják számokkal milyen felbontás, hanem Retina kijelző. Nem 1-120 Hz LTPO kijelző, hanem ProMotion kijelző.
Nem wifi file transfer hanem AirDrop és így tovább Touch ID, Face ID, Dynamic Island, Haptic Feedback, Magic Trackpad...
USA-ban a videóhívás szinonimája a FaceTime, a tablet = iPad.Jól ráéreznek a tech világ negatív kifejezéseire is, más cégek AI és virtual reality őrületben vannak, az Apple ML (machine learning) szót használja, hogy a készüléken helyben zajlik a feldolgozás biztonságosan és VR helyett AR (augmented reality) vonalon fejlesztenek.
Egy-egy funkciót lehet késve hoznak be más gyártókhoz képest, de az Apple gyakran jobban csinálja meg, vagy megfűszerezi és úgy terjed el. Pl. a Nokia Lumia tudott mozgó fotót készíteni, de az Apple megvalósítása miatt terjedt el a Live Photo. Az iOS widgetek késve, viszont lehet stackbe pakolni és szépek.
A cégek közül az Apple jobban figyel a kisegítő lehetőségek funkciókra, fényévekkel a többiek előtt vannak. Ahogy egy vak használja az iPhone-t számomra varázslat és most iOS 17-ben lesz olyan is felveszed a saját hangod és helyben a készüléken anélkül bármi szerverre kimenne, a processzor feldolgozza és tud beszélni a készülék a te hangodon, ami később betegség esetén jól jön nem egy általános robothang a text to speech.
Ami nagyon sokat számít, a fizikai Apple boltok jelenléte és customer service. Nem nagyon van olyan, hogy Google bolt, Microsoft bolt. Másik dolog, hogy egy kézben a hardver-szoftver és mivel nem reklámokból élnek, van egy sallangmentes user experience: a beépített appok mint Mail, Notes, Pages stb... egy Gmail, Outlook alapból reklámos, ha nem fizetsz elő. Egy default Windows és Edge reklámos gagyi ahogy kinéz, MacOS és Safari letisztult. Aztán a Mac, iPhone, iCloud, AirPods, Watch, Apple TV stb. ökoszisztémában az Apple szolgáltatásokkal összeérnek a dolgok, amit így egyben más gyártó nem tudott megcsinálni.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
it A múlt hét végén lépte át a 3 billió dolláros határt az Apple, és azóta is fölötte van. Ennek több oka is van.
- Tudományos Pandémia Klub
- Mobil flották
- Milyen légkondit a lakásba?
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Ukrajnai háború
- Gaming notebook topik
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
- Shell script topik
- Linux Mint
- További aktív témák...
- Eladó Konfig Ryzen 5 2600X 16GB DDR4 256GB SSD 500GB HDD GTX1660 6GB!
- NVidia és AMD videókártya pasztázás, thermal pad csere! RTX 3060/3070/3080 stb.
- NVidia videókártya pasztázás, thermal pad csere! RTX 3060/3070/3080 stb.
- Lenovo ThinkPad T480s i7 8650U 16GB DDR4 256GB M.2 NVME QHD (2560x1440)
- UniFi U6-LR, U6-Lite, UAP-AC-PRO, 4xUF-RJ45-10G, 22 patch cable
- Nikon AF-S 70-200mm f2.8 G VRII Objektív Valóban Új Gyári állapot Doboz Szövettok Garijegy 70-200
- Astell & Kern AK70 mk II DAP keveset használt, karcmentes, eredeti dobozával
- Game boy és Gameboy Color / Advance GBA játékok (ง '-' )ง
- Nintendo 3DS játékok (ง '-' )ง Budapest Nyugatinál, 3990Ft/db
- JVC HA-FW01 Wood IEM - különlegessége, hogy a fülhallgatótest fából készült