Új hozzászólás Aktív témák

  • #54625216

    törölt tag

    válasz M1995 #88 üzenetére

    A leírtakkal egyetértek azzal kapcsolatban, hogy mitől erős márkanév az Apple, de hasonlóan erős márkák léteznek és mégsem érnek azok a cégek 3 billiót.
    Szvsz az Apple tök egyszerű elvet követ: becélozzák a prémium kategóriából a lehető legszélesebb fizetőképes réteget (a budget kategóriával nem foglalkoznak) és kevés fajta terméket terveznek, de azokat a végtelenségig hozzácsiszolják a célcsoport igényeihez. Mivel így felső kategóriás termékekből tudnak több százmilliós nagyságrendben eladni, brutálisan le tudják szorítani a gyártási költségeket.
    Mások azért nem tudják ebben követni, mert ez az üzleti modell nagyon kockázatos: ha az a kis termékpaletta nem találja el a célközönséget, akkor bukik az egész. A kockázatok minimalizálására ezért hatalmas apparátust működtetnek és ennek része a marketing és a brand építés. Ha pedig valaki az Apple példáját akarná követni, akkor úgy kellene csinálnia, mint az Apple, csak pár évtizednyi hátrányból.
    A Samsung és a többiek inkább a "szőnyegbombázás" stratégiát választják: szélesebb közönséget fednek le szélesebb termékpalettával, így ha egy-egy termék megbukik nem húzza le magával az egész céget.
    Így viszont nem tudják ugyanazt a prémium minőséget olcsóbban kihozni, mivel egy adott típust csak kisebb volumenben gyártanak.
    Ezért az Apple valamivel a konkurencia feletti áron tudja eladni azt, ami harmad annyiba kerül neki.
    Tehát nem arról van szó, hogy az Apple legyártja ugyanazt amit a többiek, rárak egy Apple logót és eladja a többszöröséért, hanem fordítva: a többiek nem tudnak kellően az Apple árai alá vágni, mert kisebb a mozgásterük.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák