-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
mmcc02
tag
Érdekes, mert ezt érzem, de a görgőkröl nem jött le
Úgy tudom a CVT-s 60/40, nem tudom mennyire tud áthajtani/összezárni, a kéziváltós meg alapból 50%/50%, amit 80%/20%-ra tud módosítani.
* Gondolkodom, tehát vagyok, ez a kérdés, válasszatok! Avagy röviden: Gondolkodom, tehát válasszatok! * Búbos páka *
-
mmcc02
tag
válasz
#89309696 #211316 üzenetére
Igen, valaki úgy magyarázta, hogy szorzással lehet a legjobban leírni a működését, a kevésebb nyomatékot kapó tengely többszörösét adja a másiknak. 0-val szorozva messze nem lehet jutni, ezért jó az ESP/kipörgésgátló vagy legalább a kézi/üzemi fék használata ilyen szélsőséges esetekben.
[YouTube - Torsen diffis Audi görgőkön] - a legelső eset pont azt példázza, amit Reggie0 is írt. Szoktam nézni a videóikat, van sok Haldexes is.
szerk: lassú vagyok
jó móka az összkerék hóban/sárban, bárhogy is működjön. Ha meg kell, akkor a legbutább is tudja 80%-ban azt, mint a legjobbak.
[ Szerkesztve ]
* Gondolkodom, tehát vagyok, ez a kérdés, válasszatok! Avagy röviden: Gondolkodom, tehát válasszatok! * Búbos páka *
-
mmcc02
tag
válasz
MasterMark #211314 üzenetére
Igen, az a setup annyiban szerencsés, hogy egy biztosítékkal le lehet oldani a komplett hátsó hajtást, ha szükséges (pl. első tengelyt megemelve vontatni)
+ Reggie0
Hmm, van ebben ráció, végülis ha a Torsen nyomatékkülönbségre reagál, akkor kinyomott kuplungnál az kb. 0, a kerekek szabadon forognak.* Gondolkodom, tehát vagyok, ez a kérdés, válasszatok! Avagy röviden: Gondolkodom, tehát válasszatok! * Búbos páka *
-
mmcc02
tag
válasz
MasterMark #211312 üzenetére
Igen, Torsen esetén. Viszkósnál kell a fordulatszámkülönbség, hogy a folyadék felmelegedjen és megnőjjön a viszkozitása.
* Gondolkodom, tehát vagyok, ez a kérdés, válasszatok! Avagy röviden: Gondolkodom, tehát válasszatok! * Búbos páka *
-
mmcc02
tag
válasz
MasterMark #211307 üzenetére
A diffi a tengelyek közötti nyomatékkülönbségre (Torsen esetén) vagy fordulatszámkülönbségre (mezei kéziváltós, viszkós diffizáras Subaru) reagál, teljesen mechanikusan. Ha minden együtt forog (gurul az autó), akkor nincs, vagy nem jelentős a különbség (kanyarodáskor nyilván van - ha gyorsabban kanyarodok teljesen eltekert kormánnyal, akkor érzem, hogy összefeszül a hajtás az XV-ben). A román hivatalos szerv úgy emlékszem az első műszaki vizsgán simán leugratott a görgőkről fékméréskor (nem én vittem az autót, nem láttam, csak mesélte aki vitte). Idén nyáron műszakin ugyanúgy mérték, mint a nem összkerekeseket, és nem ugratott le (talán már nem működik úgy a viszkós zár mint újabb korában, vagy nem volt elég a 4-5 kerékfordulat).
* Gondolkodom, tehát vagyok, ez a kérdés, válasszatok! Avagy röviden: Gondolkodom, tehát válasszatok! * Búbos páka *
-
mmcc02
tag
válasz
cappa72 #194193 üzenetére
Minél nagyobb a sebesség, annál inkább.
Saját mérés alapján (Subaru XV 2.0 benzin, kézi váltó, Thule WingBar, Thule Pacific 600 doboz):
GPS szerinti 140-nél 9 helyett 12 l/100km. Városi sebességeknél gyakorlatilag nem számít.Elvileg max. 130 ennek is a megengedett, gyakorlatilag nem fog leesni nagyobb sebességnél sem.
Érezhetően nagyobb a szélzaj, és az oldalszélre érzékenyebb lesz az autó, viszont alkalmankénti hosszú utakon ki lehet bírni, a plusz párszáz liter és pl síléceknek hely sokat számít.
* Gondolkodom, tehát vagyok, ez a kérdés, válasszatok! Avagy röviden: Gondolkodom, tehát válasszatok! * Búbos páka *
-
mmcc02
tag
XC40!
* Gondolkodom, tehát vagyok, ez a kérdés, válasszatok! Avagy röviden: Gondolkodom, tehát válasszatok! * Búbos páka *
-
mmcc02
tag
válasz
bitpork #77937 üzenetére
A hivatalos román vizsgaállomáson, Brassóban (10+ munkapont) is le vannak maradva: a Subarut a fékpad kidobta, mert nem volt görgőjük, amit a másik tengely alá tegyenek. Ezt megcsinálták kétszer, majd beírták, hogy fék OK...
Ezek szerint rocket science az AWD.
És ez most volt, júniusban.
[ Szerkesztve ]
* Gondolkodom, tehát vagyok, ez a kérdés, válasszatok! Avagy röviden: Gondolkodom, tehát válasszatok! * Búbos páka *
-
mmcc02
tag
válasz
gzbotii #68754 üzenetére
Nekem nem igazán volt a román iratok miatt rossz tapasztalatom/problémám, bár főként német nyelvterületen/re utaztam. Egyszer egy parkolóban a román rendszámos autóra elég durván rányitották az ajtót (legalább 2 cm mély horpadás), de ez lehet véletlen is.
* Gondolkodom, tehát vagyok, ez a kérdés, válasszatok! Avagy röviden: Gondolkodom, tehát válasszatok! * Búbos páka *
-
mmcc02
tag
válasz
Kornel #43350 üzenetére
A minap jöttünk-mentünk egy Opel Mokkával (1.4 T), végig az M3-on. 140 km/h tempomattal keletről nyugat felé a BC nagyjából 9 liter körül mutatott, a másik irányba meg mintha 8 körül lett volna, de határozottan kevesebb (a csúcs és a minimum is). Gyakorlatilag ugyanannyi volt az autó tömege, klíma is ment végig. Rátankolásos mérés nem volt, 1 tankkal jártuk meg az egészet.
Valószínűleg a passzátszél is közrejátszik
[ Szerkesztve ]
* Gondolkodom, tehát vagyok, ez a kérdés, válasszatok! Avagy röviden: Gondolkodom, tehát válasszatok! * Búbos páka *
-
mmcc02
tag
válasz
gzbotii #32888 üzenetére
Ezzel én is egyetértek.
Sőt, ami szerintem nagyobb probléma (lesz), az az új autóknak (leginkább a "szentháromság" Audi-BMW-Merci, ami nekem feltűnt) tompított mittudoménmilyen technológiás fényszórói. Most még arra világítanak, amerre kell, és úgyis zavarnak éjjel, de mi lesz majd ezekkel 5-10 év múlva? Rengeteg autó világít össze-vissza, még a hagyományos halogénizzókra azt mondom, hogy ok, ki lehet bírni, ha a szemembe világít. De amikor ezek fognak a szemembe világítani, mert pl. összetörik és -tokányolják az autót, de lámpát beállíttatni már nem viszik el...
* Gondolkodom, tehát vagyok, ez a kérdés, válasszatok! Avagy röviden: Gondolkodom, tehát válasszatok! * Búbos páka *
-
mmcc02
tag
Apropó váltóáttételek: pályázok a legrövidebb vátó címére. Renault Kangoo 1.9D (65LE @ 4500 rpm).
Fordulatszámmérő nincs, de kb. 150 km/h a végsebessége, tehát kb. 100 km/h @ 3000 rpm. A hangja ezt tökéletesen alátámasztja, 130-nál füldugó használata ajánlott!* Gondolkodom, tehát vagyok, ez a kérdés, válasszatok! Avagy röviden: Gondolkodom, tehát válasszatok! * Búbos páka *
Új hozzászólás Aktív témák
- Poco X7 Pro bemutató (videó)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Lancia topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Új design és okosabb AI: megjött a Galaxy S25 készülékcsalád
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Tippmix
- Házimozi belépő szinten
- Renault, Dacia topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest