-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Shepherd0729
friss újonc
Sziasztok!
Azért írok ide hátha valaki tud segíteni, mert én már abszolút tanácstalan vagyok..
Adott egy 1999es 1.6os Fiat Brava (A4000 motorkód dal) ami egyik percről a másikra elkezdett nehezen gyorsulni, dadogni, fulladni, nehezen indulni, végül már nem is indult.
Első körben gyertya - gyertyakábel - trafó ellenőrzés, egyik sem hozott eredményt, mind megfelelően működik.
Holtpont jeladót cseréltem, semmi változás.
Würth autós program felcsap, fojtószelep potenciométer működési értékek kikeresve, kimérve, itt is tökéletes minden. Ugyanez az alapjárari motor esetében is megvan.
Befecskendező szelepek ellenállása kimérve, itt is a gond. Van egy szakadt, azóta cserélve. A hiba egyik része megoldódott, az autó indul, cserébe a legkisebb gázpedál érintésre le is áll a motor.Itt már egyik ismerősöm áthozta az ugyanilyen paraméterekkel rendelkező autóját, mintegy "donor" autóként. MAP szenzor kicserélve, a hiba maradt. Vízhőfok érzékelő kicserélve, a hiba maradt. A gyertyák - gyertyakábelek - trafót is kicseréltük hátha de a gond megmaradt.
A generátor töltése 13,8 alapjáraton, az alapjárat stabil, "hibakód" nincs a műszerfalon. Lambdaszonda csatiját széthúzva, "vészüzemben" is megmaradt a probléma.Itt már elengedtem a saját részről történő javítást, elvittem szervizbe az autót (márkafüggetlen szervizbe), otthagytam de 4 nap után hívtak hogy tanácstalanok és nem tudják mi a probléma. Gépet nem tudtak rátenni mert ez még OBD 1 csatis, olyan gépük meg nincs (a legközelebbi gyári szerviz pedig fényévekre van).
Van itt valaki aki látott / tapasztalt már esetleg hasonlót és adna tippet hogy mit lenne még érdemes megnézni?
-
ivana
Ármester
válasz Shepherd0729 #174855 üzenetére
Ennek van ecuja, szóval érdemes lenne kiolvasni. Szerintem ennek még fiat 3 pines csatija lesz.
Plusz ha injektort cseréltél le kéne húzni egy időre az aksit (asszem 30 perc, de néhány óra biztos elég), akkor törlődnek a betanult értékek és újra tanulja.
-
ivana
Ármester
válasz Shepherd0729 #174855 üzenetére
Plusz: bezinszűrő mikor volt cserélve?
-
MasterMark
titán
válasz Shepherd0729 #174855 üzenetére
Nálunk amikor ez volt, akkor ez volt a tankban: [link]
Switch Tax
-
Shepherd0729
friss újonc
válasz ivana #174857 üzenetére
Nincs külön szűrő, legalábbis én nem találtam sem a tanktól a motortérig, sem konkrétan tankban. Külföldi fórumokon úgy olvastam hogy kompletten egybe van építve a szivattyúval.
Igen, a 3 pines csatija van, rendeltem is egyet hátha azzal előrébb leszek.
Az akksisarukat lehúztam most, holnapra meglátjuk mi lesz.
Köszi a tippeket! -
MasterMark
titán
válasz Shepherd0729 #174859 üzenetére
Maga az a műanyag házzal szokott egybeépítve lenni, ami bele van merítve a tankba. A szivattyút ki kell belőle szerelni, és átszerelni az új műanyagházba az új szűrővel együtt.
Ja meg a szintjelzőt is, meg mindent ami rajta van. De ha rákeresel hogy adják a szűrőt, akkor látni fogod.
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
Shepherd0729
friss újonc
válasz MasterMark #174858 üzenetére
Igaz ami igaz, maga az üzemanyag szint is most elég alacsony.
A tiéd ugyanígy leállt gázra ettől a sok mutyitól? -
hacki87
senior tag
válasz Shepherd0729 #174859 üzenetére
Szivattyú alján fém háló kb a szűrő a fl előttibe a jobb hátsó kerék előtt a küszöb végénél a műanyag alatt volt a szűrő.
-
MasterMark
titán
válasz Shepherd0729 #174861 üzenetére
Aha, aztán a végén már be se indult. Amit linkeltem akörül ha visszaolvasod ott látod mi volt.
hacki87: A fémháló csak az előszűrő, meg arra van hogy valami nagyobb darab ne dugítsa el.
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
Shepherd0729
friss újonc
válasz MasterMark #174863 üzenetére
Megtaláltam az írásod, egy próbát megér a tank tisztítás is. Köszi a tippet.
-
ivana
Ármester
Érdekes ezt nem tudtam, mondjuk a haynes manual szerint is:
"On later 1.6 litre models, and all 1.2 litre
models, an in-line fuel filter is not fitted (even
though the plastic cover panel still appears
under the car). On these models, the only
filters are fitted to the base of the fuel
pump/sender unit, inside the fuel tank - these
are not routinely replaced." -
KTU
addikt
válasz Shepherd0729 #174868 üzenetére
Rákerestem:
Nem kompatibilis
Nem ismertpersze ha jól adtam meg az adatokat.
E10 üzemanyag check
[ Szerkesztve ]
"Sajnálom, a válaszok készen vannak, csak jól kell kérdeznie."________Magyar Xiaomi Mi 10 Lite 5G #monet____https://t.me/MagyarXiaomiMI10Lite5G
-
nagyúr
Focus hírek: Olaj felénél, víz nem fogyott látszólag. Úgy látszik az olajfogyasztás megmaradt. Minő meglepő
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
Integrale
veterán
válasz Shepherd0729 #174855 üzenetére
Injektor, MAP, vízhôfok jeladó és társai buzerálása utàn, resetelni kell az ecut, ehhez pedig MES (MultiEcuScan) kell. Veztengely holtponti jelado is lett cserelve?
Uzemanyagcsovek rendben? Injektorhid is ok, nem szivarog, nyomast mertetek?
FL utan csak szivattyuval egyben cserelheto a szuro, ami meg hasonlot tud okozni, az az Evap szelep, jobb elso sarvedoben van az aktivszenes tartaly, ott van a szelep is (valamelyiknek a szivosornal, a jobb elso torony iranyaban.Ivana: milyen Lancia?
[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
Shepherd0729
friss újonc
válasz Integrale #174873 üzenetére
Programom van, 3 pines csatlakozóm még nincs, ha minden igaz a héten lesz. A MAP és a holtponti jeladó csere után az akksisarukat levettem, ha ez számít.
Ebben a típusban nincs külön vezérműtengely jeladó sem.
Csöveket is megvizslattam, nem láttam rajtuk repedést, törést, bármi nyomot ami utalhatna arra hogy levegősödik a rendszer.
Az injektorhíd is jó ilyen szempontból.
Nyomást nem mértünk még, azon az elven gondolkodva hogy állandó 2.5-3 bar nyomás van a rendszerben. Alapjáraton is meg fordulaton is, az alapjárat viszont nagyon szép, akkor elméletileg jó a nyomás. Vagy rosszul gondolnám?Az Evap szelepnek is utánanézek holnap, köszönöm a tippet!
-
-
válasz Shepherd0729 #174855 üzenetére
üzemanyag rendszer lett nézve? szűrő, pumpa, csövek? olyan mintha nem kapna naftát
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Integrale
veterán
válasz Shepherd0729 #174875 üzenetére
Ha alapjaraton jo, attol meg lehet a pumpaval gond. Akksi saru levetele nem szamit resetelesnek.
A fojtoszelepház még lehet ok, abban van egy fojtoszelep, azon egy jelado (also csatlakozo) es van egy alapjaratot szabalyozo resz, az a felso csatlakozo.
Erdemes megnezni azt is, mivel mindent figyel az ECU"Bad reklám is reklám too"
-
Shepherd0729
friss újonc
válasz kisza25 #174878 üzenetére
Konkrétan még a pumpát kell ellenőrizni, a többi rész elméletileg jó, bár ugye a szűrő is egyben van a szivattyúval.
Integrale:
A fojtószelepet és az alapjárati motort kimértem, jók az alap értékek, normál módon változik a feszültség a pillangó szelep mozgatására.
Ha megjön a 3 pin-es kábel mindenképpen előrébb leszek akkor, addig pedig megnézem az Evap szelepet, meg átteszem a "donorból" a szivattyút.Még valami, a kopogás szenzor elég rossz állapotban van, meg van repedve a háza az érzékelőnek. Ez is lehet gond?
[ Szerkesztve ]
-
Integrale
veterán
-
tboldi
nagyúr
válasz kisza25 #174877 üzenetére
Na, most azt olvastam az indexes Jazz fórumom, hogy az autó egy egyszerű padlóra gyakorlatilag nem csinál semmi különöset, némileg gyorsul, és ennyi, viszont ha felengedi a kedves user a pedált egy pillanatra és utána nyomja tövig (ez egyfajta kickdown), akkor az ECU "felülír" mindent a teljesítmény érdekében, vagyis lehet, hogy olyankor kikapcsolná a kompresszort is. Ezt ki kell próbálnom.
[ Szerkesztve ]
-
CactuS
Arcképgyáros
Totalcar nálam teljesen meghülyült, kikapcsolt adblock mellett is visít, hogy éhen fognak halni. Bekapcsolva viszont jó. Ha nekik ez kell.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
-
-
nagyúr
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz bulikavagyok #174892 üzenetére
Assistance = bérli valakitől az autót, ha jól tudom, akkor ez Hertz-es ,ezért ilyen felszerelt. Ez a szín nekem a szívem csücske, de 2 gyerek mellé nem merném soha bevállalni, na nem mintha ilyet terveznék venni mostanában.
BigBlackDog: Hogy legyen ami elvakítson, ha úgy süt be a nap.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
brumi1024
veterán
válasz bulikavagyok #174892 üzenetére
Biztos hogy bőrözött? Képről nekem műanyagnak tűnik (bár a felbontás miatt nem biztos). Gyakran raknak művarrást manapság a műanyagokra.
-
racskobalazs
senior tag
Sziasztok!
Két kérdésem lenne, eléggé kezdő vagyok autós témákban, ezért írok ide:
Az egyik, hogy tegnapi nap autópályán tapasztaltam, hogy ráz a kormány két sebességtartományban, úgy kb 90-100 és 115-125 között. Közte, felette, alatta nincs ilyesmi gond. Mitől lehet? Keréknyomásokat néztem, azok elvileg nem eltérőek.
A másik pedig, hogy a fényezésen felül apró rozsdafoltok jelentek meg, kb 2-3mm maximum, tele van velük a tető. Ezzel lehet valamit kezdeni? Garázsban állós.
Autó: 2003 Daewoo Kalos 1.4Előre is köszönöm!
Az elmélet az, amikor mindenki tudja, de semmi sem működik. A gyakorlat az amikor minden működik, de senki se tudja miért. Az informatika az, amikor semmi nem működik és senki se tudja miért.
Új hozzászólás Aktív témák
- Költségmentes! 61xxx KM, Jaguar XE L4D Prestige 2.0D Automata.
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- ArenaRacer Craftsman Gamer szék
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.