-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
szabonagyur
félisten
-
nagyúr
Mi sem lennénk boldogok, de nyugi, meg kell tartani amíg garis, mindenképp törekedj a full helyreállításra, akár az elemek teljes cseréjére is.
Ne engedj semmiben. Utána egy ugyanolyan új autód lesz, no para. Ha eladod buksz rajta sokkal sokkal többet.Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
Qru
MODERÁTOR
-
Ck.
addikt
válasz Tsebacsi #175204 üzenetére
Lökhárító, sárvédő, fényszóró...ezekből mindből létezik utángyártott ha jól gondolom? A fényszórón még csak-csak tudom ellenőrizni a gyári logó meglétét, de egy cserélt lökhárító és sárvédő elemnél hogyan tudom megállapítani, hogy gyári vagy utángyártott? Mert ilyen esetben az elem csere is rejt magában kockázatot, nem? Nem értek a témához, lehet hogy teljesen hülyeséget beszélek.
Csere helyett javítás esetén a hézagokat ugyanúgy meg lehet nyom nélkül egyenletes gyári állapotra csinálni? A fényszórón szerintetek polír segít vagy ott csakis a csere játszik?Qru:
Borzasztó a Te sztorid is, én biztos ott kaptam volna infarktust a helyszínen.[ Szerkesztve ]
-
mekker
őstag
válasz fant0mi #175198 üzenetére
És oda még csak nem is a kormos rendszámtartókat küldik, hanem a tisztát.
Данное сообщение (материал) создано и (или) распространено иностранным средством массовой информации, выполняющим функции иностранного агента, и (или) российским юридическим лицом, выполняющим функции иностранного агента.
-
Qru
MODERÁTOR
Létezik belőlük utángyártott, bíznod kell bennük mert bontás nélkül a lámpát leszámítva nem lehet ellenőrizni.
Biztosítónál volt olyan, hogy utólagos szemlén lett ellenőrizve, hogy gyári-e amit beszereltek (csalás gyanús eseteknél ez bevett szokás).
Na most vagy ott állsz felettük mikor szerelik vagy elviszed máshova megbontatni... egyik sem túl életszerű. Egy olajcserét még én is végig “okoskodok” de egy lakatos meló azért jóval hosszabb dolog.#nincsbennetarcsi
-
Ck.
addikt
Hát nem tudom mivel járok jobban, kikötni a kizárólagos elemcserét és csakis gyári alkatrészeket engedélyezni és bízni benne, hogy valóban úgy is történik,
vagy
nem ragaszkodni mindenáron az elemcseréhez, csak a szakszerű és minőségi javításhoz és ez esetben maradnak tuti eredeti alkatrészek. -
freeknight
őstag
Pokol, ami most van az utakon.
37-esen mentem tegnap, ma meg vissza, katasztrófa. 10-15 autós karavánok tötymörögnek 70-80 között ingadozva, és nem lassú jármű tartja fel a sorokat, hanem rendes személyautó. Mindenki beáll vonatozni, pedig teljesen biztonságosan lehetett volna előzni, ha nekem is sikerült többször is az 1,4 szívó Lacettimmel. Valaki tart 3 autónyi követési távolságot, de nekiáll önkéntes rendőrködni, és hatalmas dízeles füstöt fingva tol neki egy padlót, nehogy már előzni merjem teljesen biztonságos egyenesben, és még villog is a manőver befejezése után (nem is értettem mire fel?). Szokásos másfél órás utamat majdnem 2 óra alatt sikerült abszolválni, pedig én sokszor tudtam előzni.
Részvétem azoknak, akik holnap fognak hazautazni, el nem tudom képzelni, mi lesz a hosszú hétvége utolsó napján. -
freeknight
őstag
Uh, na ez nagyon durva, sajnálom, hogy ilyen történt veled.
Ez amúgy márkaszervíz? Mert akkor mindent gyári állapotba fognak visszaállítani.
Sima szakszerviznél lehetnek gondok, próbálj meg ragaszkodni legalább a bontott dolgokhoz.
Egyébként meg chill out, nem tűnik túl tragikusnak a helyzet, meg merem kockáztatni, hogy lámpán kívül nem is kell elemeket cserélni, egyedül az a-oszlopnál lehet baj, illetve a lökös mögötti rész kérdéses, de így videóról szerencsére ez nem nagy dolog. Bár tudom, hogy téged ez most nem nagyon vigasztal
Szerintem eladni ennyi miatt butaság lenne.[ Szerkesztve ]
-
szabonagyur
félisten
válasz freeknight #175210 üzenetére
A 37-s egy különös állatfaj A vonatozás rendszeres rajta és vannak részek ahol még tartalékkal is nehéz előzni ha összejön egy nagyobb karaván.
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
Qru
MODERÁTOR
válasz freeknight #175210 üzenetére
Tnap elott ugyanez (igaz nem a
37-en), buszt senki nem merte megelozni. Egy Hastra meg Optima ott togyogott. Lenyomtam oket egyenkent, biztos gondoltak, h na a hulyegyereknek de sietos... de hat sztem ok meg most se ertek haza.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
freeknight
őstag
válasz szabonagyur #175212 üzenetére
Pedig alapvetően egy nagyon jó vonalvezetésű út, mindössze egyetlen várossal a teljes útvonalon, simán lehetne jönni 110 tempomattal végig, teljesen biztonságosan. Teljesen érthetetlen, ilyen enyhe kanyarokban mi az istennek kell lefékezni 70-re, teljes agyrém.
Előzni valóban nehézkes, mert sok a kanyar, meg szinte végig fák vannak az út mentén, de nem megoldhatatlan feladat, ha nekem is sikerül 0 tarcsival.Egyébként én havi egyszer legalább megjárom a Taktaharkány-Sárospatak közti részt, nagymamám a bodrogközben lakik, hétközben sokkal kellemesebben lehet haladni, max csak a kamionok tartanak fel, de valahogy munkanapokon sokkal kellemesebb, tempósabb a forgalom ritmusa.
Qru: itt az volt a durva, hogy még csak nem is busz/kamion/c-type bontószökevény furgonos tartotta a sort, hanem minden esetben személyautó, simán lehetett volna ezeket előzni, de inkább mindenki beáll a konvojba.
[ Szerkesztve ]
-
sutszi
veterán
válasz Magnum_ #174792 üzenetére
Köszi az infót. Közben amikor ezt írtad már Bolognában toltuk be vacsira a tésztát meg a pizzát... 14-én indultunk kora reggel és tegnap...vagyis ma 2:20-kor sikerült hazaérkezni. Annyira tetszett a 8 nap Olaszország, hogy kitoltuk amennyire lehetett, így még zárásképp Triesztben vacsora volt és naplemente... 20:30 körül indultunk haza...de hulla fáradt voltam. A végén már percenként számoltam vissza...és sokkal rosszabb volt így letolni azt amit induláskor ébredés után kipihenten.
2661km-t mentünk összesen. Fogyi adat még nincs. Tankolásos blokkokat nem számoltam össze. De előre terveztem a tankolást és igyekeztem spórolósan menni, mert olasz kúton 2 tankolás volt. 1,38 és 1,40 EUR árakon. Sírtam.
De a szlovénenkél Sezanaban kerek 1 EUR volt a 95 és 1,XX a 100-as...
Én amúgy 8l körülre tippelek. Klíma az non stop ment. Anélkül hóember vagy.BP -> Trieszt -> Bologna -> Rimini -> Bologna -> Montecatini Terme -> Siena -> San Gimignano -> Pisa -> Montecatini Terme -> Montecatini Alto -> Firenze -> Velence -> BP
Az aláhúzott helyeken volt a szállás, a többi állomás volt.
A szlovén/magyar határon mikor nyújtottam volna át a papírokat...tovább... Az autópálya eleje sokáig 110-es. Úgy 70-80km-en. Utána hullámzó. Alagút, vagy kanyar lassítva van. Amúgy vaj sima az út végig.
Olasz/szlovén határ meg nem is volt... konkrétan még az üdv itt nálunk tábla sem. Gőzöm sincs hol mentünk át...
Olasz pályák és utak is nagyrészt jó állapotúak. Volt olyan pályarész ahol 0 felfestés volt...sáv meg egyebek. Igaz csak kis szakaszon. Látszott, hogy új aszfalt. 1-2 sima út volt hepe-hupa. De amúgy korrekt nagyon. Fix trafit nem mutatja a waze mindet. De táblával szólnak előtte és nem egyszerű kiszúrni. Mindenhol IS körforgalmat építettek. Sokszor akkora ívben, hogy 40-el mész bele, mert annyira gyors és 3 sávos.
Indexet nem is kéne beépíteniük...nem használják. Szinte 0. Amúgy lazák, és kicsit szertelenül vezetnek, de semmi agresszív, vagy egyéb viselkedés. Pályán belsőben is képesek percekig jönni mögötted és csak utána villantanak. De indexet itt sem szeretik használni. Sok helyen van átlagsebesség mérő trafi, szóval nem éri meg gyorsan menni. Bologna - Rimini az konkrétan egy egyenes vonalzó mentén húzott vonal...szóval nem meglepő, hogy ott így mérnek.
Triesztben szinte csak kicsi kocsit látni, meg vételen robogót. SUV szinte semmi. És minden kocsi tele van parkolási sérülésekkel...szó szerint mindegyik ahogy besétáltunk a belvárosba ez volt... Szűk kis utcák, iszonyat meredekségű hegyoldal. A többi helyen már színesebb a volt a kép. Elég vegyes a géppark. Sok az Alfa Romeo nyilván.
A pályázást érdemes mérlegelni, mert mocsok drága... Éjjel nappali automata benzinkutak használata is egy élmény.Verdát nem fotóztam. Főleg mert 1 nap után már retek lett. A végére meg főleg. Idő kevés volt mosogatni.
De sok nagyon szép hely van...neheze jöttünk haza.
[ Szerkesztve ]
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
Cicero
őstag
Autópályán rázott a jobb első kerék, félre is húzott a kormány, úgyhogy 90-es tempóval jöttem végig, ott még nem volt érzékelhető. Otthon konstatáltam, hogy hiányzik az érintett felniről a centirozó súly. Mikor máskor, mint a hosszú hétvégén...
Vasárnap este mennék vele még haza, 50 km, főúton, 70-el. Lehet belőle gond? Kerék csapágy? Nonstop gumis nincs a közelben... -
sutszi
veterán
válasz brumi1024 #175218 üzenetére
Az első Rimini után Castelloban volt estefelé. ENI kút volt. Nem pálya. Simán a városban.
A második meg Montecatini Termében volt, az meg ESSO kút. Szintén önkiszolgáló városi kút.
Nézegettem mindenhol menet közben és 1,37-nél alacsonyabbat nem láttam. Azt is elvétve... 1,38- 1,41 volt a tartomány.
Pályán eleve nem is akartam tankolni. Ott ilyen 1,5-nél indultak.Full alap E5 95-ös benzin volt.
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
-
szabonagyur
félisten
válasz freeknight #175214 üzenetére
Igen alapvetoen nem lenne rossz, foleg miota nincs teleultetve viraggal
Az a baj alapvetoen 2 opcio van, 70-80 vonatozo vagy az igazan gyors csoport
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
nagyúr
válasz stickermajom #175220 üzenetére
Mi holnap délután 1 körül indulunk le, pénteken haza, utcsó pihi idén félek tőle, ki kell használni amit lehet...
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
Biqci
aktív tag
válasz sutszi #175219 üzenetére
Nálunk most 1,31Euro a 95-ös és 1,35 a jobbik a Shell-en, pont most néztem. De ilyenkorra már olcsóbb is szokott lenni, délelőtt még drágább volt. Nem a pályán, hanem a városban
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
sutszi
veterán
válasz Biqci #175224 üzenetére
Az is szép... De te merre vagy?
Egyébként én soha nem tankolok pályán. Olyan még nem volt, hogy SOS ott kellett..meg akkor is inkább kérnék 5-7 litert amivel egy normál árú kútig jó vagyok...
Az én két olasz tankolásom között volt 2 nap különbség. Lehet, hogy közben árat emeltek, mert nagyon egy áron adják szinte...vagy sokat kell menni az ocsóbbért.Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
Biqci
aktív tag
válasz sutszi #175225 üzenetére
Németország, a francia határ mellett. Egyébként a franciáknál még drágább, ide jönnek át tankolni.
Sőt bevásárolni is, mert minden drágább ott.
Tankolni a pályán én sem tankolok, inkább Autohof-nál, ott lényegesen olcsóbb, mint direkt a pálya mellett"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
EQMontoya
veterán
Ma 351-ért tankoltam a fehérvári Auchan kúton. És a nyamvadt MX5-öt nem bírom 8L fölé tornászni vegyesben, pedig tényleg próbálkozom
Same rules apply!
-
Nem feltetlen mennek bele, hivd fel a biztosítót, meg utana is eldontheted, hogy te javittatod, vagy ok. Bar talan Cat N lesz a lampa miatt, polirral nem szarakodnak, az egybol csere. Ha ok javitjak, kerdes, hogy tudsz reklamalni, ha szarul vagy neked nem tetszoen, hezagokkal, stb. javitjak meg. Nekik van erre biztositasuk egyebkent is.
-
pècsimunkás
addikt
válasz brumi1024 #175218 üzenetére
Ausztriában olcsó a benzin, kb mint Magyarországon.
A német árakhoz képest 20 cent/ literrel szoktam olcsóbban tankolni, ha megyek haza, vagy jövök vissza.
Németországban is maradt az E5, de van E10 is.
Nem is értem, otthon miért szűnt meg az 95- ös E5.Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
-
válasz kisza25 #175231 üzenetére
De azt még mindig nem tudjuk, hogy ez márkaszervíz volt-e? Ha nem, én nem szórakoznék velük semmiképp, azonnal vitetném át márkaszervízbe, a többit meg majd intézi a biztosító. Mondjuk 5 napos autóval mit keresett volna máshol?
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
veterán
válasz parandroid #175232 üzenetére
Néhány éves Mercedes C osztály PHEV, akkumulátort cserélt volna benne egy nem márkaszerviz, de nem sikerült nekik.
(Szerintem.)A lámpa csere OK. Sárvédő javítás nem OK, amiatt értékcsökkenési igényt támasztanék.
[ Szerkesztve ]
-
válasz focvis #175233 üzenetére
Ja, hogy hat napja vette, de nem újan! Aha, így összeállt. Ebben az esetben az autó értékétől függ, hogy márkaszerviz legyen-e, illetve attól, hogy garis-e. Bár ha eleve más szervizbe vitte, akkor gondolom olyan mindegy.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
AMD Power
titán
válasz stickermajom #175220 üzenetére
Nálam alap az,hogy se pénteken se szombaton Balaton felé nem indulunk el! És vasárnap nem indulsz haza.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
Ck.
addikt
válasz aero. #175229 üzenetére
A helyreállítás teljes lebonyolítását átvállalják, valamint javasolták, hogy külön a saját biztosítónkat ne értesítsük, így nekik is jobb ha a saját partnerükkel csináltatják meg, valamint így az én autóm kártörténetében sem fog bejegyzés szerepelni, illetve a biztosításomban sem lesz semmilyen feljegyzés és kockázati áremelés emiatt, valamint az autó sem lesz cat-os.
Akik jártasak az angol biztosítós dolgokban, ott kérdésem, amennyiben ragaszkodnék ahhoz, hogy egy általam megválasztott, konkrétan a márkaszervizben végezzék a javítást, akkor ilyen esetben már mindenképp a biztosító bevonásával járna a dolog, illetve a márkaszerviz köteles lenne feljegyzést készíteni az autó javításáról a különböző nyilvántartásokba? Vagy ilyen esetben is kikerülhető ez a része és maradhat nyomtalanul a dolog? Van ebben valakinek tapasztalata, egész pontosan hogyan működik ez odakint?peterkeT:
Ez egy független szervizhálózatban történt, nem márkaszervizben. Az autóra egyébként 3 év garancia van, de szintén nem gyári garancia, hanem a vásárláskor kiterjesztett 3 éves korlátozott garancia, amit egyébként bármilyen szervizben lehet érvényesíteni, de ez most a konkrét esetnél nem releváns.[ Szerkesztve ]
-
Azért releváns a garancia, mert szakember azonnal látni fogja az autón, hogy sérült. Ha nem az csinálja most meg (vagy az ő szervizpartnere), aki adta a garanciát, akkor azt a 3 éves garit azonnal bukod (gondolom fizettél érte, vagy árnövelő tényező volt).
A szerviz meg azért akarja kihagyni a biztosítót, mert azzal neki is romlana a besorolása, drágulna a biztosítása. Te ismered őket, én nem bíznék meg bennük, ha most megcsinálja, de nincs se hivatalos, független kárfelvétel, se semmi, akkor nincs alapod reklamálni, ha nem úgy sikerül a javítás, ahogy remélted. Marad a polgári per, ahhoz meg sok sikert, és kitartást. Kiegészítés: ha még azzal is jöttek, hogy neked emiatt drágul a biztid, akkor tutira kummantottak, semmi közöd az ügyhöz, alapszabály, hogy ez téged nem érinthet hátrányosan. Szóval megy a nyomásgyakorlás ezerrel, ha ez nem jelent neked semmit, akkor mindegy is.
Másrészt, ahogy korábban írtam, aki ért hozzá, azonnal le fogja venni, hogy az autó sérült. Ha se kártörténet, se számla, akkor szerinted mit fog szólni a sztoridhoz egy vadidegen? Te elhinnéd csak úgy, akárkinek, használtautó vásárláskor, hogy ezért lett javítva a fél hátulja, és semmi para, minden tök szakszerű, csak nincs papír róla...
Szóval én most beszélnék egy ügyvéddel (nekem Németországban pont emiatt van jogi biztosításom), és intézze ő az egészet, hivatalosan, biztosítóstul, lepapírozva, leszámlázva. Persze az autó értékét még mindig nem tudjuk, de ha hibrid, meg h idáig eljutottunk, akkor gondolom nem valami ‘úgyismindegyneki’ bontószökevény.
Illetve az lehet még, hogy a garanciádban szerepel ilyesmi kitétel, hogy mi van nem saját hibás balesetnél, még az is lehet, hogy intézik neked az egészet. Értesítened mindenképpen kell őket úgyis, ha nem akarod bukni a garit (erre is kell lenni protokollnak).
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Ck.
addikt
válasz parandroid #175243 üzenetére
Itt Angliában ha megtörik a vétlen ember autóját, akkor a vétlenek is felmegy a biztosítása sajnos, ezt nem ők mondták, hanem én aggódók emiatt már a 0. perctől.
A többire most egyelőre nem tudok mit mondani, nemsokára indulunk párommal megbeszélni a továbbiakat
Ránézésre elegyébként csak a lökhárító igényel fényezést, ami “csak” egy műanyag elem, valamint kell egy másik lámpa és megigazítani a sárvédő illesztését, amin maga a fényezés ugyanúgy makulátlan maradt. Ez is akkora hatalmas mutatvány, hogy annyira könnyű rosszul megcsinálni?[ Szerkesztve ]
-
Gergőke88
addikt
válasz stickermajom #175240 üzenetére
Zamárdiban van nyaralonk, időben kell indulni és akkor nincs probléma. Szombat reggel 6.30ig el kell indulni és nincs baj. Hazafele meg vasárnap 1-2 körül.
-
sutszi
veterán
Sok érdekes megoldásuk van amit itt is lehetne alkalmazni... Lidl parkolóban volt árnyékolt beálló. Semmi extra, csak egy vászonzsák... Egy dimenzió különbség a napon parkolással szemben. És nem is horror a kivitelezés. Évente egyszer kell leszedni/feltenni itthon az esetleges hó miatt.
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
rbalint88
addikt
-
freeknight
őstag
válasz rbalint88 #175247 üzenetére
Vagy nem a Balatonon kell venni
Én ezt a balatoni témát már 10 éve elengedtem, már akkor is drága és sz*r volt, csak a turista megkopasztása a cél. Iszonyatos embertömeg, ordibálás, nappal gyerekek és parasztok, éjjel részegek és parasztok.
De a magyar ember nem tud elvonatkoztatni ettől a kádári "magyar tengeres" nosztalgiától.
Ezerszer jobb, olcsóbb, és pihentetőbb helyek vannak manapság már országszerte, csak kicsit tovább kell tekinteni a mainstreamtől. -
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen okostelefont vegyek?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- MIUI / HyperOS topik
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Futás, futópályák
- Politika
- Mit tehetsz jogilag, ha átvertek, megkárosítottak a Hardveraprón?
- Gaming notebook topik
- Wise (ex-TransferWise)
- Elárulták, hogy miért nem volt internet a fél kontinensen
- További aktív témák...