-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
brumi1024
veterán
Hat azert velemenyes, hogy jobbak voltak-e. Csak nehany erdekesseg:
1990-ben volt ~1944000 db autó, 2019-ben ~3812000.
Az 1990-es evekbeli itthoni jellemzo autoparkon kis tulzassal elve munkanapban volt merheto a 0-130, eleg komoly a kontraszt a mai 4 masodperces Teslak mellett.
Es ami a leginkabb meglepo adat: feleannyi autora 1990-ben volt 27801 szemelyi serulessel jaro baleset, ebbol 2432 halaleset, 2019-ben 16627, 602 halalesettel.
Ez utobbi foleg annak a tudataban meglepo, hogy a Wartburg 353 80-120-as ideje idealis korulmenyek kozt 25.6 masodperc mig egy Model 3 Performance-e gyakorlatilag barmikor 2.
[ Szerkesztve ]
-
szőröscica
addikt
válasz polonic #287992 üzenetére
Az, hogy ez csupán markentig bullshit, szándékos megtévesztés, van ország, ahol be is tiltották ezzel a megnevezéssel történő reklámozását: [link]
Azt sugallja, hogy ez egy jobb, fejlettebb technológia, mint a PHEV, és szakmaiatlan is.
Maradjunk inkább a sima hibrid (soros/párhuzamos technológiától és pártállástól függően) vagy HEV kifejezésnél. Sry, nekem ez nagyon bántja a szemem valamiért, biztos van valami gebasz az agyammal.
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz szőröscica #288004 üzenetére
Ez meg fingreszelés a Norvégok részéről.
A kifejezés csupán arra utal hogy nem a usernek kell töltenie, hanem magát tölti - ami tejlesességgel igaz rá.⭐ Stella
-
MC Pite
veterán
válasz kisza25 #287975 üzenetére
Most meglestem, Obertraun és Bad Ausee között 23%os tábla van, ott simán(tud gyorsítani még, nem erőltetve) mentek kettesben az idáigi gépeim (1.8, 1.6 Picasso, 1.6 Megane hatos váltóval még kényelmesebben). 5 fővel megpakolva már ha valaki szüttyög, kellett volna az egyes. Berchzesgadennél ez is történt, az is hasonló.
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
nagyúr
válasz szőröscica #288004 üzenetére
Szerintem ez csak a megnevezések és azok értelmezésének a problémája.
Belegondolva az összes hibrid öntöltő is (lehet), hiszen a toyota féle rendszer kis akkuval dolgozik, amit a motorra kapcsolt generátor és a fékezési energia tölt fel.
A Plug-in hibrid pedig ugyanez egy plusz csatlakozóval.
A norvégok szvsz a fingot reszelik ezzel.
Tény, én is inkább a plug-int hívnám öntöltőnek, és a toyota félét sima hibridnek.
Nem tudom miért sugallná azt, hogy jobb pusztán mert ez a megnevezése
Egy elektromos autó alapból nem lehet hibrid, a toyota lehet öntöltő hibrid, a plug-in meg mondjuk külső áramforrásról IS tölthető hibrid.
Olyannak érzem ezt, mikor a mikrógyártót perelték, hogy nem volt ráírva, hogy macskát ne száríts benne.[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
polonic
félisten
válasz szőröscica #288004 üzenetére
Hú ezt én nem veszem ilyen komolyan. És ha belegondolsz önmagát tölti ténylegesen.
Valószínű tényleg nálad van a baj. -
brumi1024
veterán
Hat csak arrol volt szo, hogy a regi keskeny gumi jobb volt, de nem lehet egy parametert kiemelni es hasonlitani, mert emellett eleg sok minden mas is valtozott. Az, hogy azonos parameterek mellett a keskenyebb gumi jobb hoban egy bizonyos hatarig igaz, sok teszt is van rola.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz brumi1024 #288015 üzenetére
Túlgondolod. Az akkori keskenyebb gumik helyzeti előnyben voltak a (jellemzően ma alkalmazott) szélesebb gumikkal szemben nagy hóban, ezért sem állt le az élet olyan könnyen ha leeset 15 centi hó. Erről volt szó csak részemről.
Nyilván 35+ év alatt orbitális fejlődés volt ezen a téren tapadásban ez nem kérdés és egy mai széles téli agyon veri az akkori keskeny 4S keverékes és nyári mintás gumikat bármilyen körülmények között.
És most felveszem a mikispim. Ha nem látod akkor Ctr+F5.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
szőröscica
addikt
válasz brumi1024 #288015 üzenetére
A Tyre Reviewsnak volt egy marha jó tesztje erről pár hete: [link]
Az jött ki, hogy minimális különbség van egy széles és egy keskeny gumi között hóban ugyanazon modell esetén, nem lehet egyértelműen kijelenteni, hogy a keskeny jobb lenne, nem kell ez legyen a döntő érv vásárlásnál.
Viszont ha az a kérdés, hogy ugyanannyi pénzért keskenyebb prémium, vagy szélesebb alsópolcos, akkor nem kérdés, a prémiumot kell vinni.
-
brumi1024
veterán
válasz szőröscica #288017 üzenetére
Na hat akkor tenyleg minimalis a kulonbseg.
Qru: Macen nem megy a Ctrl+F5.
A ho temara: UPS csomag, USA-bol. 30-an adtak fel, tegnap mar Magyarorszagon volt, Nemetorszagon, Csehorszagon keresztul jott, vegig ki volt irva varhato szallitasi datum. Beert Magyarorszagra, kozponti eloszto, a kiszallitasi becsles eltunt, statusznal megjelent, hogy az idojaras kesleltetett kiszallitast okozhat. Igaz is, elszoktak a verofenyes napsutestol a hovihar sujtotta nyugat Europa utan.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Tom1939 #287989 üzenetére
Mindenhol van shop, bent kell fizetni. (TF-en akart a kutas tankolni helyettem egy Cepsa kúton, mondtam, hogy nagyfiú vagyok... aztán ott érdekes volt a fizetés, nem zárom ki, hogy meg akartak malmozni.)
Nem drága. Max, mint itthon. Azt nem értettem, hogy a zöldság-gyümölcs miért nem olcsóbb. A helyi banán kilója 1.69, a kaliforniai paprika 2,99. Itthon ugyanennyi, közben ott termelik helyben.
-
macilaci78
nagyúr
válasz brumi1024 #288003 üzenetére
Nem a gyorsulás a leggyakoribb hibaforrás, hanem az elégtelen lassulás. A baleseti statisztikák a fejlődő autópark miatt csökkent, de az autó megállításáért felelős rendszerek is fejlődtek, nem csak a gyorsulás. És most már odáig jutottunk, hogy szériafelszereltségként helyetted tapossa a féket.
De régen se azért előzgettem, vagy mentem gyorsabban, mint mások, mert jobb kocsi volt a seggem alatt, hanem mert egész egyszerűen gyorsabban akartam menni, mint más. Továbbra is tartom, hogy amelyik személygépjármű ma átmegy műszakin, az bőven kiszolgál mindent, amit a hazai kresz megenged itthon.
Most meg azért kell a 300 paci, meg másfélszer ennyi nyúlmókus, mert enélkül nem lehet előzni országúton. Mondjuk, tényleg elég nehéz belőni a busz mögül kisandítva, hogy a szemből jövő valóban csak a megengedett 90-nel jön, vagy 160-nal
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Hachiko95
aktív tag
válasz brumi1024 #288012 üzenetére
Mondjuk a technológia sok esetben silány minőség gyártásra van már használva. Gumi topikban szoktak lenni pár éves szétrepedezett gumik.
M539 Restoration-nek (YT csatorna) meggyűlt a baj az új Lemförder kínai gyártású szilentekkel, 2x kellett a munkákat megcsinálni. Azt mondta, ami nem "Made in Germany" már megy is vissza.
Legutóbb azt láttam, hogy 40 éves Bosch, Beru gyújtás alkatrészek műanyagja szebben meg van munkálva mint az újnak, ami Beru esetében már kínai, Boschnál talán spanyol. -
macilaci78
nagyúr
válasz szőröscica #288017 üzenetére
Bruminak igaza van, hogy ez több összetevős dolog. Benne van az ABS is vastagon, ugyanis az nem engedi megcsúszni a kereket, teljesen mindegy, milyen széles. Egy ABS nélküli autó viszont tudja blokkolni, ezzel maga előtt képezve a hóból egy kis éket és ha a sofőr érti a dolgát, akkor ezt ismételgeti: picit blokkol, picit csökkenti a fékhatást, így éket ékre halmozva rövidebb fékutat tud elérni havon.
A tapadásra meg: kell felület és kell tömeg is.
Tsebacsi: Mert kisebb felületre nagyobb nyomás jut, ezáltal jobb lesz a tapadás - A szélesebb kerekek nagyobb, nehezebb autók alá kerültek, így az egységnyi felületre eső tömeg is maradt. A gyártó sem hülye, hogy a tapadás rovására a végletekig emelje a gumiméretet.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
válasz focvis #288025 üzenetére
Gyerekkoromban emlékszem, hogy volt egy hét, amikor nem kellett iskolába menni, de tanítás volt. Tehát aki nem tudott bemenni az iskolába, annak nem volt igazolatlan hiányzása, de a tanárok azért dolgoztak. Mondjuk, elég tingli-tangli volt az a hét.
Első nap talán Apánk vitt minket suliba, második napra már rendeződött annyira a helyzet, hogy bringával menjünk.
Bár ez inkább '93 környékén volt. '87-ben még ovis voltam, lehet, akkor volt olyan nagy hóember építve az udvarunkon, hogy Apám a 12 literes fazekat tette fel kalapnak, létráról.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Hachiko95
aktív tag
válasz szőröscica #288017 üzenetére
205 lehet keskeny mostani viszonylatban, de régen elég széles volt. Régi autókon 165-185 volt általános.
Biztos van előnye a keskenyebb gumiknak nem véletlen használják a rally-ban, keskenyebb dolgok jobban vágnak, belevág a hóba, jégbe.#288023macilaci78
Ugye ezek a sebességhatárok elég rég óta vannak, lényegében a régi autókra voltak kitalálva, azok sokkal közelebb mentek a határhoz. Most pedig szinte a 300-500 lóerős átlagautók korát éljük, miközben nem lehet gyorsabban menni, sőt egyre több mérőkamerát telepítenek.
Ezért is lett biztonságosabb és egyben unalmasabb a közlekedés/autózás. -
BigBlackDog
veterán
válasz szőröscica #288009 üzenetére
Szerintem még a kocka Lada is töltötte önmagát (generátor volt, akkumulátor volt) és önindítóval még korlátozottan villanyos üzemmódra is képes volt.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz dellfanboy #288031 üzenetére
Pont a minap néztem, hogy már 15,6 év és bőven nem látszik a trendforduló...
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
válasz macilaci78 #288026 üzenetére
Szerintem lassan mindenki elbeszél a másik mellett, én ebből akkor most inkább kimaradnék.
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
MC Pite
veterán
válasz tboldi #287895 üzenetére
Na én is szétgugliztam magam téli szélvédő mosóval.
30 án lecsapattam az autót, vagy sampon vagy pici wax mehett a szélvédőre, ilyenkor csíkoz, a szenzor miatt töröl folyamatosan mint a katonatiszt, ha kell, ha nem. Megoldás hogy otthon lemosom fasza tisztára az üveget.
Namost a németeknél ez a Sonax '14, '18, '21 és '23ban (és a Hellánál és egyéb helyeken) tesztgyőztes lett. Nem csak nem fagy ki, nem cefreszagú, de még rendesen tisztít is (include fékpor, gumipor, korom, stb).
Van ahol -40, van ahol -70esnek írják, előbbi a helyes (cikkszám ugyanaz), 1:1ben -20at tud.
Rendelek ilyet (anyámnál a beszerár a boltban 9998Ft 20% kedvezménnyel, 2600al olcsóbb a webshopokban ). Amúgy is Prelix vagy Wynnst szoktam, ha ez tényleg jó, simán megéri.Ha valaki még szintén cumizik néha az esőszenzorral, érdemes kipróbálnia.
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
-
Hachiko95
aktív tag
válasz dellfanboy #288031 üzenetére
Szelektív a kiemelés, a "szinte" szó lemaradt.
Újat a régivel összehasonlítva. Azt hiszem 15.5 év a magyar autópark átlagéletkora, de ha visszamegyünk 15.5 évet nyilván nem új autókkal járkált mindenki. De biztos fiatalabbal a mostanihoz képest.A lényeg, hogy kb. ezek a sebességhatárok voltak 50 évvel ezelőtt is. Most pedig egy 2 liter turbó 300 lőerővel új autók között nem különösebben extrém. Sőt 15-20 évvel ezelőtt is tudták már a kompakt autók a 200-300 lőerőt. Egy H Astra GTC/OPC, Focus ST/RS.
-
szőröscica
addikt
válasz macilaci78 #288026 üzenetére
Ez rendben van, de manapság már elvétve találkozol ABS nélküli autóval.
-
dellfanboy
senior tag
válasz Hachiko95 #288039 üzenetére
aabban egyetertek, hogy a technika fejlodott, de a masik oldalon az user sajnos nem. ertsd nem lett jobb reflexe egy atlagjoskanak, sot ma mar mindenki a telefont nyomkodja vezetes kozben es el se indulnak az emberek ha nem szol vmi radio/zene a hatterben, tehat a figyelmuk se ffokuszalt jobban a vezetesre, egyre tobb a reklamtabla az ut mellett, a forgalomban reszt vevo autok nagyreszet kozlekedni hasznaljak, letudni minel hamarabb A-B utazast.
talan a telexen volt az elmult 1 heten 1 cikk, hogyha 150lenne a limit akkor aranyaiban sokkal tobb baleset lenne..
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
szőröscica
addikt
válasz Hachiko95 #288028 üzenetére
Nyilván egy spéci versenyguminál lehet kijön, amit írsz.
De ott a videó, feketén fehéren látszik, hogy egy modern utcai autónál gyakorlatilag nincs számottevő különbség egy 205-ös meg egy 255/275-ös felállás között. A szélesebbet tudják úgy tervezni, hogy másabb a mintája (ugyanannak az abroncsnak is), ezért simán kompenzálja azt, hogy nagyobb felületen osztja el a tömeget.
-
Hachiko95
aktív tag
válasz macilaci78 #288038 üzenetére
Igen, azért mert ezeknek nem kihívás elérni a sebességhatárt, nem mész ott a limit közelében, mint azokkal az autókkal amikre ezek a sebességhatárok ki lettek találva.
Ebbe beletartozik minden, hogy jobb a kasztni, azonos sebességnél az sokkal jobban bírja az ütközést. Az sok elektronika, jobb fékek minden. -
tototos
őstag
válasz F_Zolee #288041 üzenetére
Én azt látom, hogy itthon azért sok olyan autó is átmegy a műszakin aminek már bezúzva lenne a helye. 20 25 éves autók például az 1.9 tdi motorral ami szinte használt olajjal is elmegy.
Az már más kérdés, hogy kinek jó, ha az autó minél hosszabb ideig használatban marad. A gyártóknak nem annyira, hiszen ők értékesíteni akarnak.
Hanula Barnának volt egy előadása, amikor arról beszélt, hogy azt a pénzmennyiséget amit a gyártók elköltenek egy euro 7 motor kifejlesztésére, odaadnák az embereknek, hogy cseréljétek le a régi kocsitokat újabbra máris sokkal kevesebb károsanyag kerülne a levegőbe. -
Hachiko95
aktív tag
válasz dellfanboy #288042 üzenetére
Biztos a képességek gyengébbek, azért mert az autó helyetted dolgozik, a sok elektronika és alapvető egyensúly kezelése pedig nincs meg.
Én nem is szeretem a kijelzőket, egyrészt gyorsabban avul tőle az autó, másrészt nem akarok kijelzőt nézni menet közben, nekem elég egy szimpla Din slot.Egyébként lehetne emelni a sebességhatárt autópályán, a kulcs szerintem az, hogy számítasz-e arra a sebességre. Hiába lehetne menni itthon 160--200 km/h-val egy jó minőségű szakaszon, de most hogy 130 a limit az átlag ilyen sebességre nem számít. A németeknél meg bármi jöhet, lehet 250-nél megelőz valaki és szerintem ez nagyrészt benne is van ott a fejekben.
-
F_Zolee
veterán
válasz tototos #288046 üzenetére
Nem is azokról beszélek amit már a bontóban kéne látni.
"Az már más kérdés, hogy kinek jó, ha az autó minél hosszabb ideig használatban marad. A gyártóknak nem annyira, hiszen ők értékesíteni akarnak."
Ezt mondom, hogy nem így kéne kezelni. Régebbi autók modernizálása pl. Nem boldog boldogtalannak autója legyen. Cégek is csak így tudják megfizetni a dolgozót. Aztán ha lejár a lízing akkor meg lehet bezúzni pl, mert a csodás gyári előírásoknak megfelelő karbantartást kapta vagy még annyit se. Emberek sem becsülik meg aztán mindenféle pottyantóssal is eljárnak aztán a rendőrség is partner ebben de persze ha valamit kiszúrnak, hogy nem gyári máris tömeggyilkos az illető. De az már más téma...
-
tototos
őstag
válasz Hachiko95 #288047 üzenetére
Vezetéstechnika oktató mondott egy jó dolgot a vezetéstámogató rendszerekről. Az a gond, hogy ezeket belerakják az autókba de senkit nem tanítanak meg használni őket. A sávtartó meg adaptív tempomat kombóval azt hiszik, hogy már önvezető kocsijuk van aztán majd mindent megold helyettük.
Sajnos oda jutottunk, hogy a biztonság jelszava alatt olyan dolgokat pakolnak az autókba, amiktől biztonságosabb lesz, de sok vezetésre alkalmatlan embert is közutakra engednek ezáltal. Lehet megkövezni, de én a jogosítvány kiadást szigorítanám.