-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
6030D
Ármester
válasz MC Pite #209992 üzenetére
Mivel nem fogok egy teli tankot így kiautózni, így várom az ötletet, hogy tudnánk pontosan megmérni.
A kamionost még egyszer talán ki fogom próbálni, mondjuk 10-20 km-en. Amúgy tök mindegy, olyan dimbes dombos részen lakunk, hogy ma is volt minden 3,5-től 4,3-ig, szóval majd egyszer ha az Alföldön nyaralunk, esetleg döntök rekordot. Egyelőre nekem ennyi elég.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
válasz 6030D #210001 üzenetére
Nekem ilyen fogyasztasokat még pillanatnyiban sem ír egyik autóm sem talán ha 6alá tudnám vinni
Mondjuk seattal még nincs sok taapsztalat, de inkább megy, mint jól fogyaszt[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
janakbacsi
őstag
válasz molnarpeter #210000 üzenetére
Rendben, köszönöm.
"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."
-
Qru
MODERÁTOR
-
MC Pite
veterán
válasz 6030D #209974 üzenetére
Kellene #FocvisChallenge tag, vagy egy google excel a teljesítőknek
Nem ilyen távon gondoltam a fogyasztást csekkolni, csak gontoltam megvan egy kb viszonyítás 10-20 tankolás után mennyire pontos a BC.
Pl Picasso valós -3 - +2 decit írt, rövidtávozás függvényében. Megan 0 - +3, a 2o8 meg gyakorlatilag pontos. (+/-1 deci).
Nálam a tsik pár decivel alá tippelték a valóst. (2-3, max 4 decivel)kisza25: Hagyd a turbósokat, gyere a szívó mezőnybe:
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz MC Pite #210006 üzenetére
Gyáh, küldésre koppintottam feltöltés helyett: [kép]
Vagy indítok PiteChallenget, ami egy tankra (legalább 30 liter, vagy 400km szól a kihívás)
Szívók 1200kg felett 5,5 liter, újabb/könnyebb szívók 4,5. Turbósoknál 5 és 4 liter, dízelekkel 4 és 3,5 , hibridekkel 4l, súlyhatár nélkül[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz MC Pite #210007 üzenetére
Ú, ne legyek kirekesztő...
Phev benzines része mint a hibrideké, ev-k 1400kg alatt 8,5kWh, felette 11kWh.
Finomítási javaslatok jöhetnek[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
-
dokee78
félisten
-
MC Pite
veterán
válasz cappa72 #210009 üzenetére
Abban nincs olyan sok kihívás, de lehet egy 1500kg feletti kategória és ott 7 liter (turbótól függetlenül). [link]
kisza25: Hát a Tipo nem segít sokat a jó fogyiban, de tréninggel még javíthatsz az eredményeken
Qru: Azzal én se vállalnám. Könnyítés itt a fél tanknyi táv, és egyszeri tankolás is elég. Vannak kutak, ahol kevesebb megy bele, erre pont jók
dokee78: Igen, beleírnám.
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Qru
MODERÁTOR
-
szőröscica
addikt
Szép autó, kár, hogy már egy C osztály is 25 misi.
Mondjuk ebből engem egy plugin érdekelne igazán, elvileg jó nagy akkut kap ez a generáció. -
MC Pite
veterán
Nincs ilyen kikötés hogy sík terep
Legalább 400km belső égésűeknél(EV-k esetén 36kWh bruttó kapacitás alatt 100km, felette 200km) trip utáni telitöltés viszont van, úgyhogy ennek az aktív kihasználásához felfelé trélerezni kell. És lehet olyan pontosan tankolni, mint a röhejes fogyasztásmérős cikkekben (a semmitől több az is, de 150 km random kútoszlopnál tankolva simán 1-2 liter szórás lehet benne!)cappa72Hát csinálhatunk egy szorzót is.
Így motiválóbb/igazságosabb? [Piteféle fogyasztási Challenge]
Sajnos nehéz belőni, hogy legyen kihívás is még benne, főleg az EV kategóriában, ahol pl Kia/Hyundai/Tesla úgy fogyaszt, hogy kb külön kategória kellene nekik és a többieknek.[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
barnam_
nagyúr
válasz szőröscica #210018 üzenetére
Szép, az tény. Az alapár 40 ezer € körül van a németeknél a legkisebb motorral / felszereltséggel. Nem mintha az olcsó lenne.
Amit viszont nem értek: nem lehet hozzá már Exclusive külsőt választani, tehát nincs nagy króm hűtőrács és nincs csillag a motorháztetőn. Abszurd! -
nagyúr
válasz szőröscica #210018 üzenetére
Nekem is bejön! A 20M pluszos ár sajnos már általános ebben a kategóriában. Engem is az egyik PHEV érdekelne leginkább, az új C63! Abban elég erős villanymotor lesz, de az akku mérete eléggé karcsúnak tűnik (6.1kWh).
-
nagyúr
válasz barnam_ #210020 üzenetére
Ezt azzal magyarázták, hogy nincs igény rá, sokkal több ilyen "AMG" style hűtős lett rendelve, nem volt értelme megtartani a másikat. Pedig jó buli nézni elől a Birodalmi Csillagot
#210021bulikavagyok: Csak 6kWh? Az lófing, a 330e-dben is több van most
[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
brumi1024
veterán
válasz MC Pite #210019 üzenetére
Az EV ertekek (a belsoegesuekhez kepest) nem konnyure sikerultek. A Model 3 a motor1 tesztjeben rekorder a 11.9 kWh/100 km-es fogyasztasaval, de a tablazatbol az 1700 kg-os kategoriat erositi.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
barnam_
nagyúr
válasz Tsebacsi #210022 üzenetére
Elhiszem, sokkal több Avantgarde külsős használt Mercit látok mint Exclusive-at. Valószínűleg azért is, mert most már az előbbi a széria, az utóbbiért pedig fizetni kell. Míg régen fordítva volt.
Amúgy hihetetlen mennyit nőttek az autók az évek során: egy ilyen "baby" Benz ma már akkora mint egy W124-es E osztály 30 évvel ezelőtt, egy mai E osztály pedig akkora mint egy S osztály 20-25 évvel ezelőtt.
-
MC Pite
veterán
válasz brumi1024 #210023 üzenetére
Reszelhetünk rajta... Ha van konkrét érték, jöhet mi lehet reális.
Kona 1.7t, e-UP 1.2t, Model3 1.7t, e-Golf 1.6t, stb. Azért 80-al/városban összehozogatnak 10-12 közötti értékeket, és ha már terjednek a Springek is, oda is kell valami motiváló érték
De Spring/eUP is elég közel eszik a Modell3hoz (mármint hasonló, spórolósabb üzemben), pedig van közöttük fél tonna. SZóval nem tudom hogy lenne jobb, ötletek jöhetnek.Qru: Tripet ugyan általában tankolástól kezdünk, de Bubival kapsz ennyi fórt, már csak 375km-en kell ügyesnek lenned
Halkan jegyzem meg, hogy nem biztos hogy síkon a leghatékonyabbak az autók. Probléma a dombságban/magyar hegyvidéken a jobb fogyasztás kiaknázását honfitársaink szabotálják sajna, így kb este 10 és reggel 5 között lehet lendületesen és takarékosat menni. Vagy a B megoldás hogy nem itthon kell összehozni .
[A 'pumpálós' technikának síkon sztem nincs értelme, hegyen viszont remekül alkalmazható, nekem egy egy tisztább körnél 2-4 deci mínusz szokott lenni a síkhoz képest.][ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
veterán
válasz barnam_ #210026 üzenetére
(Szvsz) a mai modern formák sportosságot sugallnak, azokhoz anakronisztikus hatású a klasszikus Mercedes hűtőmaszk. Szó szerint tatás.
Annak idején mikor egy 124-esre felpattintották a sport hűtőmaszkot, az egyenesen dzsipó hatású volt, főleg piros színben.
Nagyon tetszik az új C, az elődje úgy szintén. Diamond hűtőráccsal szeretném, a Panamericana nekem már bunkó.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MC Pite #210027 üzenetére
"Probléma a dombságban/magyar hegyvidéken a jobb fogyasztás kiaknázását honfitársaink szabotálják"
Ez pontosan így van, a legtöbb itthoni autós nem tud hegyvidéki körülmények között autózni. Legutóbb egy Barvo ment előttem és mindegy egyes kanyar előtt 45-re lassított, miközben még a Jazz is elkanyarodik ott 70-el simán, úgy hogy még nagymuter sem érzi soknak a tempót az anyósülésen. Ráadásul az okoskák kb az egyetlen előzési helyre záróvonalat festettek most fel...#nincsbennetarcsi
-
barnam_
nagyúr
válasz focvis #210029 üzenetére
Nekem a tatás tetszik Elhiszem hogy a sportosság és az AMG külső az eladható, de nagyon vicces ez a kettő egy lapon említve egy 150 lovas 200d-vel
A 124-en dzsipó hatású volt, mert az SL (R129) motorháztető+maszkot tették rá. Jobb esetben csak a hűtőrács betétet cserélték, de az is hülyén néz ki.
-
brumi1024
veterán
válasz MC Pite #210027 üzenetére
Jobban megnezve a spritmonitor linkeket, az eUpnak a minimuma 11,61 (az osszes tobbi adatkezelesi hiba), a Teslanal is gyanusak a 11.85 alatti ertekek (durva amugy mit tud a Model3 a joval konnyebb/gyengebb eUphoz kepest). Az updatelt ertekek amugy realisabbak, foleg ha ezt tekintjuk beugronak a versenybe.
[ Szerkesztve ]
-
MC Pite
veterán
Tessék, Bubi és az EV tábor visszajelzései alapján updateltem egy kicsit: [link]
Pumpálós: Gyorsítasz, elengeded, gyorsítasz, elengeded. Vannak plattnerezők akik síkon is tolják, hogy jobb hatásfokú tartományban legyen az autó, de sem a hajtásláncnak nem olyna jó, sem az ember idegeinek, sem a többieknek. Eltekintve a sok baromtól aki bambaságból egy így.
Nade, hegyvidéken már nem is olyan nehéz így menni, és besaccolni úgy, hogy meg-megtolod, hogy minél többet elmenj még motorfékkel, majd az apexen megint lehet neki tolni annyit, amivel kb a kövi csúcspontig jó az ember.
Nem sok különbség van a normál hegymenethez képest, csak ha erre figyel az ember, akkor fele-negyed annyit fogja használni a gázpedált és több lesz a motorfék valószínű.
Pulse and glidebrumi1024: Ne feled, hogy az éves, sokezer km-es átlag, meg egy-egy trip hogy mennyi, az különböző érték! Tegnap 3,7-el mentem haza, de egy literrel több az átlagom. Viszont adott autóknál ott van a fogyasztási eloszlás diagram, ott látszik mi az, amit mondjuk 5-10× is már megcsináltak egy-egy telitöltéssel.
Pl nálam a Megane:
5,7l 7×
6,0 31×
6,3 17×
6,7 5×, stb.
Kihívást akarok, de nyilván nem elérhetetlent; de nem is olyat, amit könnyedén lehet bármikor hozni.
Igen, van pár gyártó/modell, ami sokkal jobban fogyaszt a többinél (tesztek alapján is). De ha a többieknek állítjuk a mézesmadzagot, a Teslások kiröhögnek[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MC Pite #210036 üzenetére
Felfelé szoktam alkalmazni, hogy a kanyarbejáratig tartson a lendület, így fékezés nélkül bevehető a kanyar. Síkon nem de lefelé sem (ott simán motorfékkel megyek).
Akkor Bubival egy 6,6-ot kéne hoznom? 1390 kg de nézhetem a 1.4t-s sávot?
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
MC Pite
veterán
Ja, általában így vagyunk vele, de ahol vannak lefele olyan hosszabb lankásabb részek, ahol nyomni szoktuk a gázt, azt érdemes megreformálni.
Az állandó és kapcsolható összkeréknél nem tudom nem tudom nem túl lágyszívű-e az 5 és 10%... Akik ezt többet nézegették egyes autóknál mennyi többletfogyit okoz, jelezzék ha módosítani kéne.
Amúgy pl én se nagyon tudom a Megane-al megugrani a táblázatos beugró értéket. Nem teljesen lehetetlen(5,56 volt már 656km-re), de arra azért gyúrni kell, meg szerencse is kell hozzá. De hát nem a 2008 as autó(mert a motor már '98óta kínálatban van) konstrukcióhoz igazítjuk a normát, mert 1.2 tce-k már röhögve megugorják (kb fél liter mínusz).
Szívó meg turbós oszlop sztem túlzás már, de ha van igény, akkor szívók kb 4,7, turbósok kb 4,3tól kezdenének.[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
veterán
válasz MC Pite #210040 üzenetére
Szerintem túlbonyolult, nem az olimpiára készülő birkózók vagyunk, ahol 6-8 súlycsoportban, két stílusban, két nemnek osztanak érméket.
Turbós, nem turbós - mikrohibrid, hibrid, PHEV, EV - ennyi kiló, annyi kiló.
És van erre kb. 20 potenciális pályázó.Ha akarok, kreálok olyan kategóriát - pl. fehér, 5 ajtós, leszakadt szárnyú, 18-as kerékkel szerelt, bármilyen lökettérfogatú, bármilyen üzemanyagú autók - amiben 99,9%-os eséllyel én vagyok a
világbajnoktopikbajnok. 🤗Meg a teljes tank. Minek? Felezi az érdeklődést. 1-2x megcsinálom a plattnert (4,8 a legjobb ezzel), de biztosan nem fogom magam ezzel büntetni 1100 km-en keresztül (55 liter megy bele ha felfújom).
30 liter -> 600-700 km. No way.Dobj be 3-4 neked szimpatikus lökettérfogatot, és jól van. Dízel mínusz X% (pl. 20).
[ Szerkesztve ]
-
MC Pite
veterán
Nem kell spritmonitorozni, csak tankolásos eredmény, beírásra elég (legalább 400km-re, ev-knek kevesebb).
focvis: Úgy ki ki jártas vagy az állami tender kiírásokban
Bármire nyitott vagyok. Lökettérfogat manapság nem tudom mennyire jó, az ezres szívót veri egy 1.5 csí.
A FC-en meg az optimista BC-k segítenek (valójában is jól fogyasztanak,l a tsi-k csak nem feltétlen annyit ) Meg Qru, kisza meg cappa meg se próbáljákMúltkor a milyen autót topikban felmerült, hogy mennyi a relatív takarékos(pl az 1.6T Sportage); tessék, itt az eléggé takarékos ultimate táblázata
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Kickass
őstag
Nem szó szerint idézve, de:
'Béláim, túltoltátok...' -
Qru
MODERÁTOR
válasz MC Pite #210040 üzenetére
Jah Bubinál az erősebb motorfék miatt néha 4-es kapcsolok lefelé, hogy haladjunk is. Jazz-nél a (relatív) hosszú fokozatok meg a kis ccm miatt elég gyenge a motorfék azzal tényleg 3-asban végig jössz egész jó tempóban.
Ha automata lenne Bubi akkor le tudnám mérni (azokban kikapcsolható az awd és akkor sima fwd-ként működik). De a 10% elég szigorú érzésem szerint.
#nincsbennetarcsi
-
válasz MC Pite #210014 üzenetére
Az FB csoportban csomóan járnak el 5,5-6,5 literrel.
Nem az a baj, hogy nem tudom, hogy hogyan kellene jól fogyasztani, hanem hogy ahhoz a fajta közlekedéshez nincsen türelmem
Amúgy az ibiza 1,6- al még jobb fogyit tudnék, mert könnyebb, de azt meg végképp nem úgy használom jelenleg
Amúgy 6,2- vel jöttem haza vele, barátnőm ment elől az insigniával ( 60ekm átlaga 8,2, ha már fogyi), de szórakoztam azzal, hogy lemaradok, aztán felgyorsulok, mert próbálgattam, hogyan megy
Amúgy ibiza mennyivel kisebb, mint a tipo[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg