- Microsoft Excel topic
- YouTube
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Mobilinternet
- Crypto Trade
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Synology NAS
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
#89309696
törölt tag
Igazi paraszt módjára kicseréltük a traktorban az olajat, de a régi szűrőt tettük vissza, mivel nem volt a boltban belevaló, rendelgetni kéne. Hát mi arra nem várunk. Kicsöpögtettük a régiből aztán ment vissza, bele az új olaj, tökéletes. Nem kell akkora hisztit csapni ebből, nem az első eset, hogy így cseréltünk olajat. Nyár végéig röhögve elmegy így, fél év, aztán majd az akkori olajcserével megkapja az új szűrőt is.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
-
#89309696
törölt tag
válasz molnarpeter #158704 üzenetére
Ha azt veszem alapul, hogy a longlife olajjal elmegy egy autó 20-30ezret, ha megfelelőek a körülmények hozzá, amihez ugyanolyan szűrő kell, akkor ha hármat nem is, de két 10ezres olajcserét kibírnak az autó szűrői is. Persze nem javasolt, meg hülyeség is mikor 1500Ft a márkásabb szűrő a legtöbb átlagautóba, de ha olyan kutyaszorítóban van az ember akkor szívbaj nélkül bent hagyhatja a régi szűrőt és elmehet Horvátországba is nyaralni vele, semmi nem fog történni, a kocsi örülni fog az új olajnak és annyi (nyilván ne azt a szűrőt hagyjuk bent amibe pont előtte ment a 30ezer Km).
De máshogy is meg lehet közelíteni, ha választani kell 2 év 20ezer Km olaj+szűrő csere vagy 1 év 10ezer Km olaj+2év 20ezer Km szűrő csere között akkor a másodikkal sokkal jobban jár az autó. Ha a második esetnél tegyük fel már kinyit a biztonsági szelep akkor az elsőnél is bőven kinyitott már és az első olaj az ami öregségéből/telítettségéből adódóan sokkal kevésbé köti meg a koszt szűrés nélkül.
OBD csatin keresztül folyamatosan naplózva szerintem látni lehetne ahogy csökken az átlagos olajnyomás majd hirtelen megnő az átlag mikor már átengedi a megkerülőn a szűrő. Nem lepődnék meg ha ez 30ezer felett jelentkezne csak. Bár ennek egyik feltétele, hogy egy olyan motorról beszéljünk amiben nincs 6 Kiló olajsár.Munkagépeknek megvan az az előnye, hogy sokkal kevesebb a hidegüzem, ezért az ebből eredő kopadék is, meg az üzemanyag, pára is az olajban, így kevésbé koszolja össze a szűrőt is az átlag autóhoz képest. Meg persze nincsenek szétfeszítve meg kigrammozva, 2.2 literből 60 lóerő, hajjajjj. De vannak 1.6 literes 35 lovasok is.
Persze az MTZ verhetetlen 4.7 literből kihozott 50 lóerővel, annak kenés se kell.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz CactuS #158694 üzenetére
Vegyetek üléspróbát egy V60-ban, amiben motoros az ülés, azt sejtem, hogy a nem motorost tágabb határok között lehet állítani, viszont a Summumban szériában motoros a bal1.
Nehéz dög a V60, hiába a Mondeo platform, minden masszív benne, nincs kikönnyítve, talán még igazi Volvonak tervezték, érzésre el fog menni 500 000 km-t különösebb (zsebbenyúlós) probléma nélkül. Megvan július óta, közel 17 k km: eddig 2x vettem észre, hogy regenerált a DPF; az olajból fogyott 1 pálcikányi (1/4 liter) és ugyebár nem telítődik gázolajjal, mert csak hosszútávokat megy a dízel; nem zörög, nem nyikorog semmi. -
nagyúr
[link] Az új DS nagyautó. Nem nézne ki rosszul, sőt, habár oldalról belelátni más típust is. Belül is a részletek nagyjából egyediek, de ez a színválasztás erős gyomrot kíván. Kár hogy a német hármas mellett Franciaországon kívül tartok tőle nem sok vizet fog zavarni
[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
-
McSzaby
őstag
Sziasztok,
vettem egy Lada 21011-t, amit elkezdtek felújítani. Én lennék, aki befejezi. Papírjai rendben, de ideiglenesen ki van vonva a forgalomból és nincs rá műszaki évek óta.
Egyelőre írtunk egy biankó adásvételit, amire dátum nem lett írva, de mielőtt befejezném a felújítást, azelőtt szeretném névre venni a gyereket.
Kérdésem az lenne, hogy hogy tudok névre venni egy autót, ami egy csupasz bódé, de még sárvédő sincs rajta? Saját motorja, alvázszám, minden rendben csak darabokban az autó
#ThankYouSirAlex #ThankYouLouis
-
-
McSzaby
őstag
válasz molnarpeter #158711 üzenetére
Ideigelenesen kivont. Lehet ilyet mondani, akkor aktívan kivont.
#ThankYouSirAlex #ThankYouLouis
-
molnarpeter
nagyúr
válasz McSzaby #158713 üzenetére
Ez csak másodkézből jövő info, de nem mindenhol szeretik átírni a kivont autókat, lehet, hogy az első ügyintéző vissza akarja előbb helyezni forgalomba. Átírás után meg kivonod fél évre pár ezresért.
Sima műszaki elég lesz utána, nekünk régi rendszerben véglegesen kivont cuccokhoz csak NKH vizsga játszott.
[ Szerkesztve ]
-
stickermajom
addikt
Ha a biztosító kevesebb összeget ítél meg, mint amennyibe az autó javítása kerül, akkor ugye elvileg van lehetőség kipótolni saját pénzből. Ezt a különbözetet be lehet hajtani a károkozón?
-
Reggie0
félisten
válasz stickermajom #158717 üzenetére
Elvileg lehet ilyesmiert pereskedni, de ezt egy ugyved majd ugyis elmondja.
-
EQMontoya
veterán
válasz stickermajom #158717 üzenetére
Nem.
A biztositoval kell megegyezned, vagy perre menned.Szamlas javitasnal, ha nem hajlando a javitas teljes osszeget teriteni a szamla elleneben sem, akkor valamilyen jogalapra kell hivatkoznia. Avultatas, mittomen.
Ezt tudod vitatni, akar a biztositonal is elhetsz panasszal, akar perre is viheted, ha nem sikerul megegyezni.Same rules apply!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz stickermajom #158717 üzenetére
Mire hivatkoznak? Új autónál még kgfb esetén sincs avultatás...
Amúgy ahogy EQM mondja, perre kell menni. Szerencsére a bírók is utálják őket, 10 esetből 10-szer ellenük ítélnek (tapasztalat).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
stickermajom
addikt
válasz EQMontoya #158719 üzenetére
Ha ez igaz, akkor ez röhej ebben a formában. Kiütöttek egy 1 éves autót alólunk lassan másfél hónapja, a károkozó vígan vezet azóta is, rendőrségi határozat sehol nincs még, a biztosító meg nagyban hallgat a pótszemle óta és még a végén nekünk kell zsebből kifizetni a maradékot vagy évekig pereskedni. Sok értelme így ennek az egész KGFB mizériának nincs.
A vétkes majd megússza egy 30 ezres csekkel, ugyanúgy vezetheti ész nélkül a 20 tonnás billencset, a vétlen félnek meg milliós kára származik az egészből, amit az ég világon senki nem térít meg..Qru, nincs még info tőlük. Az eredeti 1,8-ra megvolt a jogalap, de a mostani 2,4 óta nagy kuss van. A szervizzel beszéltünk, ők mondták a kipótolós lehetőséget, ha esetleg elutasítanák.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz stickermajom #158721 üzenetére
Isten hozott nálam öcsém, ez a való világ...
-
Reggie0
félisten
válasz stickermajom #158721 üzenetére
Perelni elvileg mindenert lehet. Akar azert is, mert emiatt kellett autot berelned.
-
EQMontoya
veterán
válasz Reggie0 #158724 üzenetére
Azt azert indokolnod kell, hogy az auto a munkaba jarasodhoz nelkulozhetetlen, vagy ceges esetben bevetelkiesest okozna a hianya.
De tenyleg egy faszsag az egesz. Torvenyileg szarul van megcsinalva. Egyreszt az, hogy olyan cegen kell bevasalni a karodat, akinek nem vagy ugyfele, tehat rohadtul nem erdekelt abban, hogy Te a korulmenyekhez kepest pozitiv tapasztalatokat szerezz.
Masreszt nem kotelesek fizetni olyan dolgokat, mint a sulyado, gfb, autopalya matrica es hasonlok idoaranyos dija, ami tenyleg wtf? Nyilvan nem nagy tetel, de baszd meg, az milyen mar, hogy a kocsid all, mert masok osszetortek, es arra az idore is Te fizetted a matricat.Szoval tipikus magyar megoldas az egesz, olcso, de legalabb szar is.
Engem is csunyan le akartak huzni, mikor az elozo IS-t osszetortek alattam, ilyenkor jol jon nemi jogi jartassag, vagy egy jogasz a csaladban. Esetleg ismeros szerelo, aki eleg arcpiritoan vastag szamlat ir az adott javitasrol. Bontott alkatresz, magas munkadij, azt nem tudjak avultatni.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
McSzaby
őstag
-
stickermajom
addikt
válasz EQMontoya #158725 üzenetére
A bérautót megindokoltuk, a javítás idejére (6 nap) meg is adták volna. Halottnak a csók körülbelül, másfél hónapja le van támasztva az autó... Abba már beletörődtünk, amúgy is sok volt a stressz melóban, szóval asszony táppénzen van, nem létszükséglet most így az autó.
Csak felhúztam magam a szervizben, hogy még esetleg nekünk kéne bármit is fizetni, azért mert egy álló autóba belerohant valami barom.. -
stickermajom
addikt
válasz stickermajom #158727 üzenetére
Ahogy sejtettem, megy a szarakodás.
2444800 Ft-ig van jogalap a biztosító részéről, a szerviz ennél 50-100k-val több költségre számít. (Naná, ez így jó nagy fejőstehén nekik.)
3 opciót vázoltak:
- Nyilatkozunk a biztosító felé, hogy lemondunk a további kárigényről (bérautó + értékcsökkenés)
- Bontott alkatrészek
- Kifizetjük a különbséget.Őszintén szólva egyik sem tetszik. Ok, a bérautóról lemondunk, de az értékcsökkenésről miért tennénk?
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz stickermajom #158730 üzenetére
Nem akarlak biztatni semmire, főleg mivel nálunk ezt a lakatos cég intézi, de ők pl: rendszeresen noszogatják ügyvéddel a biztosítót hasonló eseteknél és nem kellett még egyszer sem a tényleges perig elmenniük. Biztosító is tudja, hogy hol a helye, csak az átlagember inkább elengedi a dolgot, így nyernek egy halom pénzt (ezen is).
EQMontoya: Apám megnézném egy MX5ben, bár nem lenne sokkal szebb látvány, mint én.
Focvis: Kipufogó tisztítás?
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
molnarpeter
nagyúr
válasz stickermajom #158730 üzenetére
Ha bontott cuccal betakarná az összeg, szerintem megfontolandó (főleg, ha az új alkatrész utángyártott lenne).
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz molnarpeter #158733 üzenetére
Nem tudom milyen alkatrészről van szó, de 1 éves autónál ettől én a legtöbb esetben elzárkóznék.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
Qru
MODERÁTOR
válasz stickermajom #158730 üzenetére
Exbiztosítósként azt javaslom amit EQM is: egy ügyvéddel írjatok hivatalosan egy szép dörgedelmes levelet (ha van jogász ismerős az is elég, a lényeg, hogy a neve 2 betűvel hosszabb legyen mint a miénk). Akkor nagy eséllyel meggondolják magukat.
Mondom 4 év alatt amíg ott voltam egy pert sem nyert a biztosító károsulttal szemben.#nincsbennetarcsi
-
veterán
válasz MasterMark #158738 üzenetére
1. lépés: veszel egy retkes kipufogójú Golf 7 GTI-t.
2. lépés: lemosod, megvárod míg megszárad.
3. lépés: veszel az OBI-ban* 000-ás és 00-ás acélgyapotot / acélgyapjút.
4. lépés: a száraz kipucsövet megtisztítod a száraz acélgyapjúval.*Ebay-ről is rendelheted (steel wool), de az OBI-ban jobban megéri.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #158741 üzenetére
Ha ésszel csinálod akkor nem. Haver a szélvédőt is ezzel takarítja (mondjuk én azt azért nem merném).
#nincsbennetarcsi
-
-
Qru
MODERÁTOR
-
Magnum_
nagyúr
-
veterán
válasz MasterMark #158741 üzenetére
Ahogy a többiek írják - aránylag ésszel, a rákövesedett retket súrolva. Nem krómozott acél, hanem rozsdamentes, polírozott acél (inox).
Hogy őszinte legyek, ami olyan állapotban van, mint az 1. fotón, abból nekem nem sikerült olyant kihozni, mint a 3. fotón szereplő. Sokkal jobb lesz, de közelről azért maradnak opálos részek. A 3. fotóhoz a rendszeres tisztogatás (akár egy nedves törlőpapírral) erősen ajánlott.
Vilikének. V60 kipu a mosás után 9 nappal, ~ 600 kilométerrel és ~ 30 liter gázolajjal később:
Köszönet a DPF-nek.
Nagyítva az alsó inox-szegélyen némi oxidáció megfigyelhető, ezt csak drasztikusabb polírozással lehetne eltüntetni, annyit nem ér, élőben szép így is.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen