- Aliexpress tapasztalatok
- Mobilinternet
- Ingyenes vagy akciós szoftverek
- A Coca-Cola következő nagy újítása az AI
- 3 évre zárnák börtönbe a legnagyobb kriptotőzsde korábbi vezetőjét
- Windows 11
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Átjutottak a Ciscón, betörtek a kormányok hálózataiba
- Musk szerint már jövőre itt vannak a Tesla Optimus humanoid robotok
- Kínában túl sok az EV, fokozódik az árháború
-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
EQMontoya
veterán
válasz focvis #159419 üzenetére
2000 köbcentiméter lökettérfogatnál nagyobb motorral szerelt hibrideket zárják ki.
Ez azert ebben a formában nagy baromság, mert ez turbó szorzó nélkül pont az Atkinson motoros (nagy lokterfogat, kis teljesítmény) autókat bünteti, de egy tsi siman oké.
Meg persze a dízeleket, mert adott lokterfogatbol ott ugye kevesebb lovat lehet kihozni.Same rules apply!
-
Doki16
addikt
válasz focvis #159450 üzenetére
Hát ha ezt a 50 km-es korlátot meghoznák akkor én megszívnám. Papíron 37km amit elmegy. Amúgy többet tud a valóságban.
De ha a valóságot néznénk akkor a Outlanderek lennének az elsők amik elvéreznének. Soha nem mennek el azok már 50 km-t. Vért verítéket kínlódva fűtés nélkül bírt menni 35-öt és 86%-os volt az akkumulátora a kocsimnak. Benzinben is annyit zabálnak mint két GTE.Csak azért félek, hogy elveszik, mert akkor nagyon bezuhan az áruk nekik.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
rbalint88
addikt
válasz EQMontoya #159454 üzenetére
Szerintem ugy lenne korrekt, hogy az osszteljesitmeny (loero)szamanak minimum otodet kellene tudnia tisztan villannyal megtenni. Akkor tehat kaphat a 600Le-s dugong is zold rendszamot, ha a 120km megvan villanybol.
A visszamenoleges zoldrendszam elvetelt tulajdonos/uzembentarto valtashoz kotnem elso korben. A jelenlegi tulaj elhet a kedvezmenyekkel, de az uj tulaj mar a kedvezmenyek hianyanak tudataban veszi meg az autot. Esetleg ki lehet kotni egy vegso hataridot, mondjuk 2025 vagy 2030, amikor automatikusan elveszti a kedvezmenyeket es kotelezo a rendszamcsere, mondjuk muszaki vizsgaval egybekotve, igy ket ev alatt kiporog a jogosulatlanok kore ontisztulassal.
A geofencing nem hulyeseg, a belsoegesu egyseg hajtoanyaga alapjan nem differencialnek, mert pl autopalyan egyaltalan nem hatranyosabb a dizel, mint egy benzines, sot.
Azt erzem, hogy ezt a kerdeskort is durrbeledegyorsan modon akarjak megoldani, amitol eletszerutlen lesz a szabalyozas. (nem erint olyan sok embert, ezert nem baj ha szar lesz, csak lassak hogy dolgozunk, meg szopatjuk a gazdageNbert) -
Doki16
addikt
válasz focvis #159458 üzenetére
Nekem nem kell a V60
Ha elveszik a zöld rendszámot akkor is villannyal járok.
Minek nyírok én ki milyen akkumulátort? Próbálom a legjobban védeni a Golfban, 5A-el töltök mindenhol. Ettől kímélőbben nem is lehet használni.A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
EQMontoya
veterán
válasz rbalint88 #159456 üzenetére
Teljesen egyetértek az általad leírtakkal.
Pont ezert írtam, hogy hátrányosan érinti a dízelt, mert szerintem Focvis Volvoja környezetvédelmi szempontból semmivel nem rosszabb Doki GTE-jenel, mindkettő csak városon kívül pufog, ott meg a dízel is oké. Szoval csak azert bevonni, mert 2000ccm fölött van, nagy butaság.
Ugyanez igaz a PiH RAV4-re, ami hamarosan kijön, abban is 2.5 körüli Atkinson lesz, asszem, ettől meg szinten nem kellene szivatni.Same rules apply!
-
-
Doki16
addikt
válasz kisza25 #159461 üzenetére
Tehát használom
Amúgy igen, lemerítem és feltöltöm. Sajnos igen ettől elhasználódik(#159460)EQMontoya: Sőt az a djzel még jobb is lehet a GTE TSI motorjánál. Ha már ennyire forrástól forrásig nézzük a dolgokat, akkor a D5 még lehet 600k km után is megy az 1.4TSI meg sehol se lesz.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
stickermajom
addikt
válasz Doki16 #159459 üzenetére
Az ingyen parkolás nekem jól jött volna a cég előtt. (Bár valószínűleg úgyis félteném és beállnék a mélygarázsba. ) De ha pl. megvonják a GTE-től hátha esik annyit az ára, hogy 4-5 évi teljesítményadó és az átírás kijöjjön belőle.
Minden esetre én már felkészültem: [kép]
[ Szerkesztve ]
-
válasz Doki16 #159462 üzenetére
ezért jó a nyagyobb hatótávú, mert ott játszhatsz olyat, hogy csak 80%-ig töltse, meg nem meríted le annyira, mert akkor nincsenek teljes ciklusok
stickermajom: a lehetőség nálam is adott, de nekem mikor lesz villanyosra pénzem, azt nem tudom
[kép]
[kép][ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Doki16
addikt
válasz kisza25 #159465 üzenetére
Bármikor váltanék egy nagyobb hatótávúra, nem a döntésképtelenségem az oka, hogy GTE-t vettem
Nagyon szívesen beülnék a legkisebb Kona-ba is. De egy az, hogy nincsenek fizikailag kapható formában, meg nagyon drágák.(#159464)stickermajom: Én nem lennék boldog, mert nagyon komoly veszteség lenne nekem eladáskor
A kedvezmények egyáltalán nem érdekelnek. Jó dolog, de nálam pont nem számít a parkolás meg ilyenek. Viszont ha elveszti akkor tutira zuhan legalább egy millát az áruk.A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
#89309696
törölt tag
válasz kisza25 #159465 üzenetére
Látom ott is ki szokott nyílni a dobozka, szigszalag forever.
Nekem itthon egy darab 16A van, úgyhogy kihagyom az elektromos autó töltést. Melóhelyen viszont van 3x32A, többet nem lehet, mert az már magasabb tarifába esne.
Igaz mivel szopkodja a villanyt a cég 3x16A-nél többet nem tudnék kivenni belőle, azt sem mindig.
Tényleg amúgy a falitöltőn lehet állítani mennyivel töltsön? Logikus lenne pont emiatt. -
Doki16
addikt
válasz #89309696 #159467 üzenetére
Ne aggódj mert átlag PHEV nem vesz fel többet 10A-nél 230-on. Nagyon max 16A. A V60 tud 13A-el.
Vannak olyan töltök amin állítható az áramerősség. A GTE-nél a fedélzeti töltőelektronikát lehet állítani 5-10-13-16 A között. Ez a jobb megoldás szerintem, mert forrástól függetlenül mindig annyival tölt amire állítom.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
-
veterán
válasz Kickass #159469 üzenetére
Van min., de szvsz az konkrétan a 6 Amper, ahogy a max. pedig 13 A, pedig 16 A-t fel tud venni. (Maxra állítva + ment a porszívó ugyanarról a fázisról, leverte a 16 Amperes kismegszakítót. Bivaly porszívó volt.)
Konnektorról valamivel lassabban is tölt (13 A), mint type-2-ről (16 A).Kérhetsz hálózat-bővítést; 6000 Ft/Amper áron. Túl lehet élni, és inkább most kérném, mint 5 év múlva mikorra jobban elterjednek az EV-k és emiatt szűkülhet a felosztható kapacitás.
(#159461) kisza25: Yes, erre utaltam szenya' módon. Nem kizárt, hogy az Outlander akksija ki van centizve; kicsi a puffer a bruttó és a nettó kapacitás között. (V60-nál az rémlik, hogy bruttó 11,2 és nettó 8 kWh, azaz jól kellene bírnia a 0-100-0% ciklust is a nettón belül; de részemről igyekszem 20 és 80-90% között használni, mert a két végső érték sokkal jobban degradálja a lítium akkukat.)
[ Szerkesztve ]
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz kisza25 #159465 üzenetére
Akkuk esetén mindig csak a nettó-t tudod 100%-ra tölteni, bőven van rajta tartalék a legtöbb elektromos autóban. Egyik kolléga talán itt, talán a másik topikban levezette a dolgot, lényeg a lényeg, hogy az akkunak nem ellensége a használat, töltésnél pedig ugye az elektronika figyel arra, hogy pl: a vége felé ne nyomd bele a cuccost, mint süket a csengőt. Nyilván az nem használ neki, ha villámoznád éjjel, nappal, főleg, ha hűtése sincs az akkunak (Leaf).
focvis: Fater máshogy látja, abba igaza van, hogy a vagyonszerzésit utólag nem fogják kiírni, lehet még a törvény előtt kéne névre vennie egyet. A holland piac pedig nem gondolnám, hogy megroppan, ha itthon nem lesz zöld rendszáma az autónak. (Amúgy azt látom, hogy nagyon tetszik neki ez a Volvo, még jobban, mint a Passat (a Toyotát megértem, az tényleg nem egy szépség )).
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
Gaben92
őstag
válasz Doki16 #159466 üzenetére
Ha kibasz veletek a kormany akkor hozhatod hozzank eladni az autot. Legolcsobb fapados Golf GTE az itteni hahun most 19.000€, Passat GTE 22.000€, 200.000km alatti V60 pedig 17.000€.
Amugy ezt a 2000ccm-es limitet kivancsi lennek melyik dilettans barom talalta ki...
CactuS: Azt szerintem en vezettem le valahol de mar nem emlekszem merre.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz Gaben92 #159474 üzenetére
Szerintem igen. Te építed az elektromos hajókat, ugye? (Vagy ilyesmit. )
focvis: A környkén nincs igazából tesztalany, de megy majd tesómhoz úgyis Balatonfüredre, ott keres magának egyet, amit tesztel, aztán véglegesíti a tervet.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
j.bravo
addikt
válasz rbalint88 #159456 üzenetére
Van benne ráció Talán annyival egészíteném ki - még ha genyaság is, természetesen nem a topiklakó PHEV-eseknek szól, csak ha elv, akkor elv - hogy lóerő/x (akár 5, ahogy javaslod, de később emelhető) de legalább Y km (mondjuk 50, ez is reszelgethető hogy mennyi legyen konkrétan)
Whatever.
-
Doki16
addikt
válasz stickermajom #159472 üzenetére
Van az a pénz amiért eladom neked Gyere gyorsan vedd meg még amíg nincs átírási költség és zöld a rendszám
(#159474)Gaben92: Azta az nagyon kemény. Itthon olcsóbbak. Én a nagyon jól felszerelt példányt vettem 16400 eur körül.
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz j.bravo #159477 üzenetére
Az 50 km-es távval az a baj amúgy, hogy pl: a Plugin Prius P4 is kiesik akkor (gyakorlatban), de papíron a hármas biztosan, pedig egyik sem erős és nem is izomautó. Nyilván valakinek mindig fájni fog, csak jó lenne legalább egyszer az életeben nem kretén szabályozást hozni.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
Gaben92
őstag
válasz CactuS #159475 üzenetére
Nem epitem öket csak a hybrid/full elektromos meghajtok vezerleset irom.
Doki16: Mocskosul dragak az autok nalunk, a jol felszerelt peldanyok arat meg meginkabb megkerik. Nem tudom mennyi meter van a Golfodban de szerintem 20-22k-ert verekednenek erte. (Ha van kedved besaccolni itt a kinalat: [link] )
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz Gaben92 #159480 üzenetére
Van büntetővám vagy valami adó a külföldről behozott autókra? Ilyen árak mellett simán megérné átmenni a környező országokba 1-1 autóért.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
-
gzbotii
veterán
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
válasz CactuS #159471 üzenetére
Szerintem én linkeltem, meg Gaben92 vezette le.
tudom hogy működik, tudom hogy van bent tartalék, de nem véletlenül tudod beállítani a Tesla nál is hogy 80% ig csinálja csak a gyorstöltést[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
-
Magnum_
nagyúr
Most neztem meg egy alig hasznalt, de nagyon jol felszerelt 420i-t, egyik vezeto nalunk, megmutatta, szamomra tokeletes auto. Lenne.
[ Szerkesztve ]
I humbly and respectfully decline™
-
addikt
Szép napot!
Renault Megane 2 normál izzó helyett érdemes berakni ilyet?
Osram Night Breaker Silver H7 +100%4500 Ft körül lenne párban itt helyben.
Vagy mit érdemes a normál izzó helyett, hogy nagyobb legyen a fényerő?
-
tboldi
nagyúr