Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
Robi_73
őstag
válasz bandika0626 #2746 üzenetére
Hidd el tudom miről beszélek. Indítottál már motorfelújítás után teljesen "száraz" motort? Ott az első indításnál nem hiába vesszük el a motortól a benzint és a gyújtást, mert néha 2-5 percbe (motor és a kenési rendszer méretétől függően) is beletelik mire elalszik az olajnyomás lámpa. És ez nem azt jelenti, hogy minden kenési helyre eljutott a motorolaj. Sok alkatrésznek hidegindításnál a leállítás után a felületén megtapadt olajfilmréteg biztosít csak kenést, ezért fontos a jó viszkozitású, jó minőségű motorolaj használata. Ilyen a motor legmagasabb, legtávolabbi pontja például a vezérműtengely, himbák, hengerfal stb... Mikor ilyen hideg van sokszor lehet hallani, hogy szinte visít az olajszivattyú, mikor megtöri az olajat, mert akkora ellenállása van a dermedt motorolajnak. És ennek a dermedt, besűrűsödött valaminek kell bejárnia ezt az utat. [link]
Gondolom láttál már ilyen összehasonlító tesztet is? Itt látható mennyire megváltozik a hideg motorolaj halmazállapota. Ennek a motorolajnak kell milliméteres furatokon, százados illesztésű alkatrészeken átjutnia, a gravitációval is megküzdve. [link]
Szerk.: A második link javítva.
[ Szerkesztve ]
Robi73
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen