- Crypto Trade
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Hálózati / IP kamera
- Hálózatokról alaposan
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- ASUS routerek
Új hozzászólás Aktív témák
-
udimension
csendes tag
válasz Robi_73 #2429 üzenetére
A ma reggeli első indításnál rögtön kapcsolt a venti. Szerelőhöz elgurulva végig járt a ventilátor. (két sarokra van a szerviz)
Relét természetesen nézte, egyiket kicserélt egy másikra, nem állt le a venti akkor sem, gondolom egyszerre két relé nem lehet rossz.
Minden kapcsolódó csatit, kábelt átnéztek, hibát nem találtak. Viszont összedugdosás után nem kapcsolt be a venti.
Két óra múlva elvitte a szerelőm egy hibakód-olvasásra. Odafelé azonban járt a ventilátor, odaérve már nem. Természetesen nem volt hibakód.
Azóta használva volt az autó, nem indult el a ventilátor. Hőfokjelző működött.
Viszont azt mondta a szerelő, hogy az akksi nagyon gyenge, azt holnap veszek bele, illetve egy szenzort/gombát, ki hogy hívja. Párezer forintos tétel. Amúgy is lenne egy EGR szelep és egy PCV szelep tisztítás, úgyhogy ez már nem tétel.Ahogy olvastam, egy rosszalkodó akkumulátor is tud meglepetéseket okozni.
Használom, holnap megkapja az új akksit, már nyolc éves a régi.
Köszönöm a hsz-eket.
-
Biqci
aktív tag
válasz Robi_73 #2632 üzenetére
Jó összefoglalás, ezt érdemes elmenteni. Talán még a rádiót említeném, mert a gombok tudnak érdekességet(kontakthiba, rendellenes működés) produkálni, de ez a kormány gombokra nem vonatkozik. Valamint a rádió vétel érzéketlenebb az átlagnál...
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
Biqci
aktív tag
válasz Robi_73 #2634 üzenetére
Igen, még a kézifék... A fiam Pro'ceed-jén rendszeresen kell állítani, tegnapelőtt volt műszakin és megint utána kellett állítani. Hogy miért? Ez meg a rádió ami gond nála, szerencsére a 2 literes benzines szíjas, így a lánc gond nem játszik. Ami viszont érdekes, hogy semmi rozsda nincs a karosszérián, de a motorblokk, de csak az, ami öntöttvas az tiszta rozsda. De csak az. De amúgy tök mindegy, mert olyan nincs, hogy az gondot okozzon, vastag ott az anyag
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Robi_73 #2656 üzenetére
Hidegindítás után pl alapjáraton nem "csörög" az 1.4 Vengad? Nem is tudom tudok e még ilyenről.
Forum/topikok/cikk/szerelő alapján a ki kell fogni mellé még beírnám a max 10.000kmenkénti olajcserét ott is spec szerinti max 5W30. 10W30/40 hiába megengedett garantálja a láncgondokat.
és hogy a katalizátor ne "omoljon össze" ha igen motor kuka. (Szar benzin vagy követ kap)Amúgy kiváncsi lennék, hogy 7év/150kkmen belül Kia mit csinál a lánccserékkel. Leginkább azért mert a lánc úgy volt reklámozva, hogy soha nem kell cserélni.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
#74459392
törölt tag
válasz Robi_73 #2653 üzenetére
Még mindig nem tudom, van-e az autóban tpms 😄 Szelep alapján van, viszont indításkor nem villan fel az ezt jelző lámpa. Ha lemerül az elem a szenzorokban (vagy elég ha csak az egyikben?) akkor hibát jelezne? Lehet az elemet cserélni vagy komplett új szelepet kellene venni?
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Robi_73 #2658 üzenetére
Nem az első 2sec csörgésre gondolok hanem az első 5perc amíg hideg a motor alapjáratos zakatolásra ami ha üresen/sebességben 2000re felpörgeted eltűnik. Ilyened nincs? Ha nincs csináltál vele vmit? Én első 5000km utánc seréltettem egy olajat raktak bele 5W40et ez nem oldotta meg a fentit. Ha rákérdezek a válasz lényegében az, hogy ez ilyen.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
udimension
csendes tag
válasz Robi_73 #2668 üzenetére
Sajna ennek a kezelésijében nix infó Átböngésztem.
A videóba belelestem.
Kérdés, hogy vajon nálunk egy gyűrűzéssel mi oldódik meg? Ha be vannak állva a gyűrűk, be vannak kokszosodva, akkor az gondolom már roncsolhatta is a hengerfalat.
Lehet, hogy jobb lenne nem szétszedetni. Nagy meló, sok pénz, kérdéses végkifejlet. És egy száloptikás megsasolás sem biztos, hogy segítene. Amiből meg lehetne győződni arról, hogy a hengerfalak nem sérültek. A szerelő elmondása szerint volt oktatáson és ott mutatták, hogy a száloptikás vizsgálat alapján szétkapott motornak semmi baja nem volt.
Persze ha tudnánk, hogy ez a gyűrűzés megoldás, akkor nekiindulnánk és megtartanánk az autót, de így inkább eladjuk.
Magánszemélyként nem tudunk venni plusz garanciát/jótállást sem a meglévő autónkra, amit egy kereskedőnél történő vásárláskor köthetnénk. Ez is röhej. (Mapfre, stb..) -
Pistu77
csendes tag
válasz Robi_73 #2661 üzenetére
Sajnos igy igaz, szet kell hozza barmolni. Ki van ontve gyantaval. Szerintem nem eri meg szorakozni vele. Alirol 13eft a komplett szett es "gyari". En rendeltem az optimahoz 2 szettet es tokeletesen mukodnek.
@kayaman: De ha pomaz fele jarsz szolj es megnezhetjuk muszerrel van e benne
[ Szerkesztve ]
-
ginola
addikt
-
ginola
addikt
válasz Robi_73 #2744 üzenetére
Általában bepakolok a kocsiba, elindítom (kinyomott kuplunggal, a féken állva, üresben 2 izzítás után), kinyitom a kaput - ez 1-1,5 perc - kiállok, becsukom a kaput és indulok.
Sajnos nálam nincs ülésfűtés, de kikapcsolt fűtéssel 8-10 perc alatt "bemelegszik" a kocsi, bekapcsolt fűtéssel majdnem dupla idő ez! -
bandika0626
senior tag
válasz Robi_73 #2744 üzenetére
Miért? Te milyen motorolajat használsz? 20w50-et. Az biztos, hogy úgy ledermed, hogy vágni lehet. De egy 5w30 vagy 5w40 azért annak nem szabad.
AMD RYZEN R7 1700, Cooler Master MasterLiquid 240, MSI X370 SLI PLUS, Corsair 2x4GB DDR4 3600MHz,Asus dual 1060 3G , Gigabyte GTX 1060 3G , Coolermasters GX 450, WD Caviar black sata3 500GB, SSD samsung 830 64GB.
-
bexinho23
őstag
válasz Robi_73 #2754 üzenetére
Az ügyfélkapus lekérdezés szerint az autó végig forgalomban volt, szépen látszik az átlagosan növekvő km óra. Jelenleg egy autóbeszámítás miatt került az autókereskedő tulajdonába (2008 óta működő, kizárólag autókeresekedelem tevékenységgel bíró, jó értékelésű, 1 fős cég, növekvő rábevétellel). Nagyon korrekt volt a kereskedő, ő ajánlotta fel, hogy elvihető a szomszédos településbe is állapotfelmérésre, vagy nyugodtan vihetek magammal szakembert is, aki átnézi. A szervízkönyvben az első éves kötelező szerviz volt bejegyezve, más nem. Erre nem tudott ő sem választ adni, mondván a hölgy, aki beadta az autót, nem is tartotta igazán fontosnak a szervizkönyv leadását, hogy nincs nagyon bejegyzés. Ebből én arra következtettem, hogy ha megbízható, saját szerelőnél tartotta karban, talán még jobb is, viszont lehet a spóroláson volt a hangsúly számára, ez viszont nem hangzik jól ez a mentalitás. Nyilván állapotra vesz az ember, így szakemberrel, autodiagnosztikással nézetném meg.
Van is egy helyi szakember, aki kifejezetten ezzel foglalkozik, sokan ajánlották. Rengeteg olyan hibát talált meg nagyon hamar, amit korábban több autószerelő sem. Szóval a referenciája elég jónak számított számomra, hogy beszéljek vele telefonon.
Mikor említettem neki az 1.6-os i30-at, hozzátette, hogy azért azt tudnom kell, hogy ezek a motorok gyárilag problémásak voltak. 1.4, 1.6, 2012-2014 körüliek. Valami dugattyú gondok (nem értek hozzá, nem is nagyon értettem mikor mesélte). A Hyundai időközben próbált ezen javítani, amit teljesen csak 2015-2016 környékére tudtak "megoldani". Értelemszerűen sok mindenen múlik, hogy mikor következik be a baj, de elkerülhetetlen. Átlagban 200ezernél, de használattól függően akár hamarabb is, vagy később. Viszont akkor motorcserés a történet, ami egyrészt nagyon drága, másrészt hónapokba telik, és az előélet sok esetben kérdéses. Szóval ennek tudatában érdemes nézelődnöm.
Hogy ha van alapja a dolognak, akkor azért számomra magyarázatot is adhat arra, hogy miért van annyi behozott i30-as (2012-2014), amit 1-2 év, vagy hamarabb adnak tovább a jelenlegi tulajok. Lehetséges, hogy a külföldről behozott, már visszatekert i30-asokkal sincs minden rendben? 2,5-3 milliót sajnálnék olyan autóra kiadni, ami mögött ilyen probléma erősen megbújik.
Az előző széria végén lévőkkel van ilyen probléma? 2010-2012? Abból is látok sokat, sajnos lényegében csak külföldről behozottakat (Ausztria, Németország). Ismerősömnek van (2009), ő szereti, nagy problémája nem volt még vele.
-
vihartigris
őstag
válasz Robi_73 #2928 üzenetére
Lehet, hogy nem jól írtam mit akarok kérdezni.
Amikor kigyullad a sárga lámpa akkor kb. 40 km-t ír a hátralévő útnak.
Ekkor saccra 38-40 liter lehet tankolni, de elméletileg 50 litert lehetne beletölteni. Ez 25% eltérés, ez nagyon sok, nem hibahatáron belüli.bármi reciproka a semmi
-
kw3v865
senior tag
válasz Robi_73 #2955 üzenetére
Köszi az infót, ez alapján igencsak meggondolandó, hogy nem kéne kockáztatni...
Ennyire gyenge a KIÁ-k összeszerelési minősége Oké, ez csak egy autó, de ennek a harmada is sok. A Corollámat 2006-ban vettem, újonnan, és csak egy légzsák-cserére volt egy visszahívás tavaly, amikor már bőven nem volt garis. -
Istikee007
tag
válasz Robi_73 #2959 üzenetére
Ma is előfordult és figyeltem az immo lámpát, és amikor nem indult akkor nem világított a lámpa. Utána kulcs ki be indul, viszont az alapjárat 500 körül volt és a check engine is későn aludt el, kb. 15 másodpercre rá a fordulatszám is beállt a normális értékre.
Az immo antenna csatlakozást érdemes valamivel megtakarítani, vagy mit érdemes ilyenkor tenni?
-
Gravity1234
tag
válasz Robi_73 #3325 üzenetére
Sziasztok!
Ehhez a tamakorhoz most annyi friss infom van, hogy tegnap, es tegnapelott is +14-16 fokban nem produkalta a fent leirtakat.
Tehat szinte 100% ban az latszodik hogy hidegben, 10 fok alatt kezdi el csinalni.
Nem tudom ez jelent e barmit, vagy kizar e tobb lehetoseget amit itt 1-2 ember irt mint potencialis hibaforras. Igy viszont egyelore nem jelentkeztem be vele szervizbe, mert nem fogja produkalni a hibat.Olympus OMD-EM5 + Mzuiko 12-40 Pro 2,8
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Robi_73 #3586 üzenetére
gépkönyv úgy alakult, hogy ajánlott olaj 5W30 de átmenetileg egy ciklusig használható 10W40 is.
aztán cakkra uaz a motor ajánlott olaj 0W20 de átmenetileg egy ckilusig használható 5W30al is.1szfe/2szfe tipikus örökélet+1nap japán motor. 0W20al 15.000kmenként cserélve 500.000km után gyári a vezérlés, nincs mérhető olajfogyasztás. (Utóda az 1nrfe ahol viszont hiába 10.000kmenként cserélik a 0W20at 200.000kmnél már fixen eszi. Általában meg már 150.000kmnél meg kell bontani. És az 1krfe is egy trágya.)
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
MODERÁTOR
válasz Robi_73 #3640 üzenetére
Ez mekkora összeg lehet? Nem tudom mi volt cserélve, számlákat nem csak szerviz könyvet kaptam amit töltöttek garancia idő alatt. Gyári KIA diagnosztikai eszköz szerint is stimmelt a km óra állás (nem tudom egyáltalán több helyről olvassa-e ki).
[ Szerkesztve ]
"Ott szimatol a sarkadban vasfogait csattogtatva, minden egyes hétköznapod: kirúzsozott medvecsapda."
-
Robi_73
őstag
válasz Robi_73 #3644 üzenetére
Ami lemaradt a szelepállítás munkadíja, mert még nem szedtem szét ilyen motort, így arról nem tudok nyilatkozni róla. Szerintem nem lehet olcsó, mert meg kell hozzá bontani a vezérlést ha jól gondolom, mivel a szelepállítás nem korongos, hanem fix tőkés-poharas kialakítású, amit egyben kell cserélni és ahoz meg kell bontani a vezérlést. Kétlem, hogy célszerszám segítségével annyira összenyomható lenne a szelep, hogy kiférjen a tőke. Amikor pedig a gépműhely felújítja a hengerfejet és szelephézagot állít, a szelep hosszát rövidíti meg a szükséges mértékben, nem a tőkét cseréli. Szóval nem lehet egyszerű és olcsó játék a szelepállítás...
Robi73
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen