- Az OpenAI szerint az USA-nak sürgősen újabb adatközpontokra van szüksége
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Elon Musk nem kér a TikTokból
- Sweet.tv - internetes TV
- Corel Draw topic
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Mikrotik routerek
- ASUS routerek
- Hálózati / IP kamera
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lacerta
aktív tag
válasz
rob210 #306321 üzenetére
A vadi új Deore kerékagyaimban épphogy annyi zsír volt, hogy a golyók nem estek ki belőle amikor összerakták. A hátsó kerék szabadonfutójában szintén csak nyomokban.
A drága shimano platformpedálom csapágyai 300km alatt teljesen kotyogósra lazultak, mert a gyárban nem húzták meg rendesen az ellenanyákat.
[ Szerkesztve ]
-
MC Pite
veterán
válasz
rob210 #306141 üzenetére
Még a végére a keresőnek # lámpa
9999 Ft-ig:
Aldis emlékeim szerint 4000Ft-os elemes Aldis szett, korrelt hátsó lámpához egy nem rossz első ajándék[link]
Aldis 7000Ft-os 70luxos szett (első+erős hátsó, akkus, fényerő érzékelős): [link] (Hasonló a Lidl 6000-es szettje)
Ezek után az itthon kapható matricamárkák lámpái 20ezerig ettől kevésbé jók.
Volt pár használhatóbb lámpa amit próbáltam, de idővel akku vagy töltés gyene pontnak bizonyult, ebbe az ársávban nem merek mást ajánlani.10.000-19.999Ft
RHL1000 illetve Sofirn BS01 a beépített akkusokból már erősebb, szélesebb / homogénebb fényük van, nem vakítósak, téli tekeréshez, ingázáshoz (heti 10x használat) is OK.Ha belefér akcióban, Wuben és Lumintop cserélhető akkusai.
20.000Ft-tól:
Fenix-ek (21től felfelé; mert van egy olcsóbb lámpájuk is, de annyival nem olcsóbb hogy megérje 21/25-höz képest, tényleg csak azoknak akik nem akarnak sötétben menni, de nem akarnak kétes minőséget venni).[ Szerkesztve ]
Spark RC TB | Fastroad SL2 | Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
MC Pite
veterán
válasz
rob210 #306127 üzenetére
Öhm... Lámpát lámpagyártótól érdemes venni.
Velotech, Bikefun és csillió egyéb névvel a (nagyon) olcsó kínai lámpákat találod (képkeresővel így majd féláron megveheted őket. TYC szint, Van wezel-nek csomagolva 1,5-2x áron. Műszakira jó, de 1-2 év és sok bosszúság után kuka sokszor.
Általában jellemző rájuk:
-nincs hővédelem
-nincs alacsony fesz védelem (akkukat ki lehet nyírni)
-töltésnél sincs agyonvédve, olykor leolvadnak, kigyulladnak (2 ismi velotech/bikefun lámpája gyulladt ki/füstölt)
-nem cserélhetős az akku általában, és alsópolcos, 2-3 év alatt olykor sokat romlik
-nem stabilizált a fénye (bekapcsoláskor 400 lumen, 15 perc múlva 340, egy óra múlva 280, stb)
-hűtés gyenge, kivezetve a testre jellemzően nincs
-köze nincs a valósághoz a megadott fény (néha a runtime sem)
-nagyon hideg fényük van, nagyon alacsony színhűséggel (CRI)
-nem csak az emitter, a fényerőszabályzás is olcsó (nem hatékony, és/vagy vibrálhat pl füves részeken zavaró)
Aszfalton kicsit zavaró hogy a színek kinvannak hipózva ezekkel a <70CRI-s lámpákkal, terepen már veszélyesen összemosódbakna dolgok és piszok nehéz megkülönböztetni néha, elég fárasztó így menni.
-töltöttség visszajelzés nemmtúl következetes-nem bringalámpás a UI - minden rendes gyártónál ugyanúgy kapcsolod be és váltod, praktikusan hosszú nyomással be és ki, duplaklikk a villogás, rövid nyomás a fényerőváltás, ezt könnyű menetben nyomni. Ja, kurva idegesítő hogy a villogásokat is a módok közé rakják, illetve a turbót is. Rendes lámpákon ha beérsz lakottra, átnyomod duplaklikkel villogóra hogy a gyalogoknés kereszteződésnél autósok jobbannlássanak, kiérve duplaklikkel vissza folyamatosra.
-nem feltétlen hasznosak an eljesítmény fokozatok. Jó ötletnek tűnhet a 100/50%, drágábbakon 3 részre osztva, de hasznosabb a lámpa/foncsor/akku figyelembevételével találni hidegben (névleges 50%át tudják 0 fok körül) is jól használható fokozatokat (körbe, villogások nélkül).
-a pokolba külön hely kellene azoknak, akik 2-3-4-5 emiterre szedil szét, külön módokkal meg SOS móddal a villogás mellé - persze be a körbe, a módok közé. Nem 18 mód kell, hanem 3-4+1 (instant elérhető)Lámpás oldalakon ezért sincs ezekről teszt, a hozzám hasonló hobbista hülyék írogatnak fórumba (lámpás topik itt a ph-n) meg redditre hogy melyik milyen (vetítési képek, szín, üzemidő, szétszerelés emitter hűtésről, stb).
Amit meg szabad venni legolcsóbb azaz Aldis, Lidlis lámpa.
Messze nem hibátlanok, de nem veszélyesek, és stvzo szerintiek (nem vakítanak), max nem elég homogén a széles közeli és a távolba (mocsok távolra) világító zóna.Utána Sofirn, Wuben, Lumintop lámpák ami már lámpagyártó, és bátran megvehető (persze nem.árt tudni mire keressüknés olyan változatot venni). Mindnek van pár gyenge pontja, de van bennük akarat, kezdő bringásnak jók.
Utána van pár puccosabb márka, Cateye, Sigma, srb, de ezekből az ár/teljesítményben szerintem kiemelkedő jó a Fenix, úgyhogy nem is nagyok veszek más nagy brandtől. Ezek örökös darabok, kánikulába, esőbe, mínuszokba, eséssel, rázkódással, ügyes és pótolható felfogatással, stb stb.Szóval ezt konkrétan nem próbáltam, tesztfélékben sokszor szerepel ilyen vagy valamelyik tesója, és minden fentebbi pont igaz rá.
Itthonról aszfaltra BC25R vagy Sofirn vagy Lumintop, terepre BC21/26/30, vagy Wuben ha olcsón kell. Illetve normális akku és töltő a külön akkusoknál, amintélen kb kötelező (mezzsebben melegen a pótakkuval).[ Szerkesztve ]
Spark RC TB | Fastroad SL2 | Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
MC Pite
veterán
válasz
rob210 #306105 üzenetére
A google photosnál vagy vársz egy kicsit (mikor már nagyban nézed a képet), vagy info gombra kattintasz, és megjelenik a szöveg, ott van hogy melyik melyik.
Igen; há' így lehet rendesen összehasonlítani
Spark RC TB | Fastroad SL2 | Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
Ixion77
addikt
válasz
rob210 #306047 üzenetére
A profi elektromos szerszámok nem arról szólnak hogy egyszer megveszed és örökké használod, hanem hogy egyszer megveszed, aztán örökké lesz hozzá pótalkatrész. Mint minden gépben, úgy rendszeresen kell cserélni bennük a kopó, súrlódó, elhasználódó alkatrészeket. Ha bármilyen márkájú ütvecsavarozót veszel, és az 6 év alatt sem használódik el, az nem azt jelenti hogy olyan jó minőség, hanem hogy nem használtad eleget.
Amit itt állítotok, az olyan mintha azt írná valaki hogy vettem Milwaukee láncot, gyári olajjal használom, és 6 év után is ugyanolyan jó mint új korában... Lehetséges, csak akkor nem használtad évi több ezer kilométeren, esőben, porban.
Az Aldis meg nem (csak) azért sz*r, mert gyenge lenne lenne a felépítése, hanem mert nem kapsz hozzá semmit, ami a professzionális üzemeltetéséhez szükséges. Ennek ellenére lehet, hogy jobban megéri két havonta eldobni és újat venni, ahogy itt már említette valaki, mert még úgy is olcsóbb."Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
Fall-N
veterán
válasz
rob210 #305929 üzenetére
Apósom és a sógorom is építkezésen dolgozott (sógorom a vállalkozó, de dolgozik is, apósom már meghalt, de kőműves volt), és mindig Parkside sarokcsiszolót vettek. Mai napig mind működik, pedig jópár éve használják. Rengeteg betonacélt vágtunk vele, aki csinált már ilyet az tudja, hogy a vastagabb fajtákat nem olyan könnyen vágja el a "flex" sem. De csempe és sok más is vágva volt velük. Előtte egy Bosch szolgált vagy 20+ évig. De a mostani Bosch (zöld a hobbi célú) sem az, mint a régi. A kék, ipari az most is jó, de az ára is.
Speedy007: Ez sajnos a 100 Ft-os kategória. Hidd el, hogy a Parkside ennél jobb. (Azt azért hozzáteszem, hogy ezt is lehet használni otthoni dolgokra, csak nem bicikli szerelésre). A Beta, Park Tool, Wera meg tényleg örök élet. Kínai boltban sem szabad semmilyen szerszámot venni, még kőműves kanalat sem (ami nem egy bonyolult valami), mert az meg rozsdásodik. Nem véletlenül nyalódott el az a csavar. Ha annyira nagy nyomatékkal lett volna ráhúzva, akkor már megsérült volna a gyárban. Kihajtani meg elvileg könnyebb valamit.
Az meg régóta tudvalevő, hogy a németek elég korrekt minőségű szerszámokat tudnak csinálni. Egy csomó nagyobb márka van, ami német. Wera köztük amúgy is etalon. Sok hagsúlyt fektetnek a dizájnra és az ergonómiára is, nem egy kaptafa egyik cuccuk sem.
[ Szerkesztve ]
-
arcitec
addikt
válasz
rob210 #305799 üzenetére
Ahogy #305803Mezga Aladár is írja. Azonban csapszeg prést azt - egy jobb fajtát - beszerezhetsz, mert ha láncot cserélsz, akkor az hosszabb mint ami kell és azt azzal tudod úgymond "vágni"- rövidíteni. A patentszem teljesen jó, vannak amik elvileg csak egyszer bonthatóak - bár itt többen is többször is visszarakják, de lehet külön patent szemet is venni, nekem is van tartalék...
[ Szerkesztve ]
Kereskedőnek akkor se higgy, ha ló legel a sírján!
-
Fall-N
veterán
válasz
rob210 #305667 üzenetére
Egyáltalán nem rossz az XLC (OEM ahogy a legtöbb. Lehet az Acor vagy a King Tony gyártja Tajvanban, de úgy emlékszem Acor). Valószínűleg a BSG sem teljesen német, azt is ott gyártják a Távol-Keleten.
Ahogy írtam korábban, általában +/- 4 % hibahatárral dolgoznak, ami semmi. 7 és 7,028 Nm között nüansznyi a különbség. Az én BBB kulcsom is elég pontos, van hozzá mérési tanúsítvány. BSG Technic sem pontosabb. Egy Wera, Park Tool, Beta már más kategória, de az áruk is.
[ Szerkesztve ]
-
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
rob210 #305667 üzenetére
Nem ismerem, de árából kiindulva nem lehet olyan nagy eresztés...vagy te kalibráló vagy, esetleg kalibráltad már, mert akkor nem szóltam.
#305669RobbyJr...nem atomfizika ez és nem is kell tizedes pontosságra húzni mindent, de nem is értem honnan jött szóba itt a kalibrálás mikor írtam, hogy egyértelműen túlhúztam. Százezres kulcsot vásárolni, vagy a meglévőt hitelesíteni, kalibráltatni pedig egyértelműen túlzás, ha annyira xar lenne egyik, vagy másik akkor a Gugli tele lenne panaszokkal.
A Rose. vagy Canyon is amolyan beállított nyomatékú apró xart ad kerékpárjaival és azzal sincs semmi baj.
#305670ZolkoW...nem rossz az, ha a fékkar miatt nem kell lefejteni a markolatot is.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ZolkoW
őstag
válasz
rob210 #305666 üzenetére
ááá, már mindenki kívülről fújja, hogy ide is a 3D nyomtatás lenne a megoldás, de a főni úgyse bízik benne
Végre azt az idegesítő extra biztosítót (amit meg kell nyomni, hogy kinyithasd a bilincset - már ha ezen a részén van, nem emlékszem) is ki lehetne iktatni belőle. Kicsit úgy érzem, a Shimi feleslegesen túlbiztosít mindent, vagy csak túl sok perük volt már. (nem hiszem, akkor a többi gyártó miért nem óvatoskodik ennyire?)
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
RobbyJr
őstag
válasz
rob210 #305667 üzenetére
Ha van közelben kerékpárbolt, ott általában van kalibrált minőségi nyomatékkulcs, és ott meg lehet nézni a kettőt mennyi az eltérés.
Nekem van egy Rose, meg egy Temus is, és pontosak voltak, mikor a kalibráltal össze mértem.Nincs lehetetlen, csak maximum Te nem akarod eléggé!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
rob210 #305646 üzenetére
Nincs ott már semmi anyag, a kör fele, melyen átmegy a csavar a bilincs másik, menetes részébe letört.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
arcitec
addikt
válasz
rob210 #305519 üzenetére
Ez mióta van így, mert az enyémre is utólag került fel!
És a vonóhorog ára + szerelési díj oszt csókolom. Bár még az is lehet, hogy pont a műszaki vizsgán került fel, de semmikép nem volt külön műszaki rá. Előre meg volt tervezve, és nem tegnapra kellett.Jó pár éve volt. Igaz az óradíjak is mások voltak, de még a 200eft is sok szerintem. E szerint azonban célszerű vonóhoroggal kérni az új autót semmit nem bánt az ott, pláne ha leakaszthatós.
[ Szerkesztve ]
Kereskedőnek akkor se higgy, ha ló legel a sírján!
-
ZolkoW
őstag
válasz
rob210 #305409 üzenetére
működik, de hogy hosszú távra milyen? a műanyag bepattintós adapternél jobb. mocorog valamennyit, és sajna az egyik hasonlóm elhagytam, mert jó ötletnek tűnt fenthagyni, mikor patentossal mentem. szóval sokat nem volt alkalmam használni, ja, arra készülj, hogy forgatni kell a jó oldalhoz, de lehet vele élni.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
MC Pite
veterán
válasz
rob210 #305278 üzenetére
[https://www.bicyclerollingresistance.com/specials/tpu-inner-tubes]
A Ridenow nehezebb (36g) változatát szokták ajánlani, aliról korrekt árban van. Egy pár normális/márkás belső (pl fél light, normális szeleppel) 5000 Ft itthon is. Olcsókból minden 3.-al szoptunk, azt kerülöm inkább.Spark RC TB | Fastroad SL2 | Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
MC Pite
veterán
válasz
rob210 #305238 üzenetére
Öhm, most linkelhetnék egy tucat yt videót, cikket és tesztet; de vagy elhiszed, vagy rákeresel (vagy megkérsz minket hogy keressünk és linkeljünk):
Csak hátránya van. 25ös nem is nagyon szerepel már ezekben jó ideje.Gyorsabb, jobban tapad, jobban fékezhetó egy 28-30-32es. Mit ne mondjak, kukkantsd meg mivel mennek a nagy versenyeken (szélesebb felnikkel mennek mint amekkora a montimon van), vagy az elmúlt sokéveben hogy jönnek ki a bringák.
[https://www.bikeradar.com/features/pro-bike/tour-de-france-tyre-tech] , illetve [https://velo.outsideonline.com/road/road-racing/tour-de-france/every-tire-teams-using-tour-de-france-2024/]
Na ezek után, ha ők ezekkel mennek, ahol semmi más nem számít, mint a sebeség, akkor...Saját gépeken próbálgattam jóféle 28, 30, 32 és páromén 37mm-es verziókat. Most a haladósra 30 után 32est rakok, a 37es meg a földutas használat miatt kell, meg mert jobban gördül és sokkal komfortosabb mint a régebbi defektvédős 32-es gumi. Mikor vettem bringát, volt rajtuk 25ös, nyilván azt is kipróbáltam, de hamar mentek ajándékba valakinek.
Tudom, tartja magát ez a huszonsokéves berögződés, hogy a kőkeményre fújt virsli gumi gyorsabb, de nem az
Tudod, mint az ásványi 10W40 mindenbe is jó harminc éve - vagy nem.[ Szerkesztve ]
Spark RC TB | Fastroad SL2 | Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
MC Pite
veterán
válasz
rob210 #305226 üzenetére
Helló, megteszi az is, de eléggé az alja.
Fitnessek is játszanak, akár 30-32es gumival? Courier DT pl, agilisebb, strapabíróbb szar utakon.
Testbike bolha, bikemag apro.Hasaggymeg: Jobbulást!
Én csak gurulva merem a telót nézni térképpel, de 95%ban megállok, volt 1-2 majdnem esésem belőle.[ Szerkesztve ]
Spark RC TB | Fastroad SL2 | Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
rob210 #106443 üzenetére
A kerékméret nincs egyenes összefüggésben a haladóssággal....a 26"ostól való megválást ugyanakkor értem.A nem túl hosszú,haladós tekerésekre aszfalton a fittness az igazi.
(#106439) r.levente75 ...és még húst is puhítottak alatta.Amúgy alsó nélkül én sem nagyon nyomom,talán 1-2x fordult eddig elő.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
válasz
rob210 #105333 üzenetére
Ehhez egy ilyen szerszám kell: [link]
és hozzá egy 21-es villás kulcs, vagy esetleg egy állítható fejű villás kulcs.
Ha nagyon rá van szorulva, lábbal is rásegíthetsz, de a legjobb satuba fogni a szerszámot, ráilleszted a kereket, és a keréknél fogva akkora erőkarod lesz, hogy nincs az a rárohadt racsni ami le ne jönne.
Egyébkén óramutató járásával ellentétesen hajtod le. Ha nem így lenne akkor a pedálozáskor letekeredne.
Egyébként ha már súrlódik benne a kosz, akkor jobban jársz ha kidobod a fenébe és veszel egy újat. Nem javaslom a szétszedését. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
rob210 #105333 üzenetére
Általában ellentétes irányban,éppen ezért kell a láncos kulcs is ellentartani,
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
őstag
válasz
rob210 #104442 üzenetére
Keress másikat. Az a villa vagy már nem mozog, vagy nem fog, vagy a gumi alatt, belül szét van már rohadva...
Annak a bringának az új ára volt kb 65e Ft.Magas vagy? Itt egy.
Vagy ha nem mész sokat emelkedőn, akkor ott a Decában. Garancia miatt is jó választás.ígyvanferi: Ez a 2013-as kép lehet, amikor a nagy árvíz volt. Általában 3-4 méterrel lejjebb van.
Hasaggymeg: a sárvédőt a bowden mögötti (hlf?
) csavar tartja.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
WunderKinder
aktív tag
válasz
rob210 #103210 üzenetére
Az Aldis teljesen vállalható, feleségem már két éve nyúzza. Semmi probléma nem volt még vele. Első használat előtt mindenképpen kell rajta csinálni (vagy csináltatni) egy nullrevíziót, mert a mi példányunkon szinte semmi nem volt meghúzva, a hátsó agyban nem volt zsír, a fékek meg a váltók is összevissza álltak.
-
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
rob210 #92481 üzenetére
Eljött az idő meghuszonkilencesedni.Gondolom hegyi bringád volt,így szerintem keress egy 21" -os twentyninert.
Tothgera...a vicces,vagyis inkább szomorú az,hogy míg a Szlovákok,Lengyelek és lassan már a Románok és Bulgárok is elhúznak mellettünk kerékpárgyártásban,mi a Schwinn-Csepel egy-egy jobb darabja óta csak szerencsétlenkedünk.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
deicide
veterán
válasz
rob210 #62010 üzenetére
Tényleg nem. Outiban talán kicsit jártasabb vagyok, de a jelenlegi Kelly's Quartz-om az lassan 10 éves lesz és MTBkhez semmit sem értek.
De végülis az is elég lehet, ha bedobtok pár modellt, amit érdemes lenne megnéznem.
koxx: A 42 is elég lehet, a jelenlegi MTB-n is az van, de aszfalton az nekem már nagyon kevés. Terepen a 42 is jó, tavaly pont elég volt földúton a 42/12.
[ Szerkesztve ]
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
entropy
tag
válasz
rob210 #61878 üzenetére
Köszi a választ! Megnéztem a küllőket, nem laza egyik sem sajnos. nehéz megmondani, hogy honnan jön a kopogó hang, kivettem a kereket próbáltam úgy előidézni de nem sikerült. Megpörgettem a tengely végeinél a kezemben a kereket nem éreztem semmi rezonanciát sem. Oldalirányú mozgatásra egy minimálisan mozog talán a kerék, de kotyogásnak nem nevezném (1-2 mm talán...). Az első kerék is ugyanannyira kimozog oldalirányba hangtalanul.
-
-
válasz
rob210 #61861 üzenetére
Folyamatban, de akkor is a penzugyi tenyezo eleg utos lesz szerintem. Egyszerubb belinkelni a tapasztaltabbak velemenyet errol, mint megprobalni meggyozni ugy, hogy nekem meg sose volt hidros rendszerem.
Szoval a v fekemnek hatul van egy kis problemaja, nem egyenletesen huzza vissza, vagyis behuzas utan az egyik oldal "ottmarad" a felnihez kozel, ha kezzel hozzanyulok, akkor visszaall az eredeti allapotba, de ha behuzom egyszer, akkor megint ott marad. Otlet?
[ Szerkesztve ]
Everybody lies.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
rob210 #52171 üzenetére
Meglehet igazad van,mert a váltó rugója meggyengült.Az nem szerelő amelyik azt mondja szokj hozzá és nem ad tanácsot megoldásra!
(#52170) belaazallat...én 100-200 km között törlöm és fújom.Ha hasonló körülmények között tekersz,akkor logikus,hogy hasonló időközönként kenjed.Enyémen még nem igazán láttam dzsuvát (másén annál többet!) ,jóval előtte kenem,mintsem látható lenne rajta a kenés hiánya,vagy a fekete,homokkal teli lerakódás.Most valami KMC 10SL van 5500km-el benne és még a 0.75 nyúlást nem érte el.Amúgy a gyártók sem ajánlanak semmi oldószert a szappanos vízen kívül.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
rob210 #50875 üzenetére
Nekem lasali szerelő fórumtárs ajánlotta ezeket a fékpofákat,miután az eredeti Deore-k nagyon sz@rnak bizonyultak. Alu felnim volt,amit már említettem,és tökéletesen működtek/működnek a régi bringámon,másként sosem ajánlottam volna őket.
(#50876) Runner_fxr...lehet van valami szennyeződés a felniken,mert az enyémen kifogástalanul működtek/működnek.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-
válasz
rob210 #50819 üzenetére
A felni es fekpofa anyaga is szamit. Lehet masik fajta felnivel nincs hangja. Ezt nem lehet tudni biztosan. Lehet a felnin szennyezodes. Torold at a felnit pl brigeciolallal vagy valamilyen zsirtalanitoval. Majd utana meg vizes rongyal is teljesen tisztara. Hatha segit. Illetve az is fontos, hogy a fekpofak parhozamosak legyenek a felnik fekezofeluletevel. A helyes beallitashoz sokszor nem eleg ha behuzod a feket es meghuzod a betetek rogzitocsavarjat, ha elmaszik a pofak dolesszoge akkor pl egy nevjegykartyat a betet egyik sarka ala teszel amerre elmozdult es ugy probalod meg a beallitast. Attol fugg mennyire maszik el, van hogy eleg 1db nevjegykartya,de van hogy 2 vagy 3 is kell.
-
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
rob210 #50819 üzenetére
Nézd meg a fórumtárs linkelte videot,de én csak feltettem őket és ámúltam a hatékonyságuktól és csendességüktől.Felnim Ryde zac pro volt.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
bunddog
tag
válasz
rob210 #50819 üzenetére
Nekem is bevált és neked is be fog
íme: Kerékpár karbantartás - 4. rész, Fékrendszer műszaki ellenőrzése
[ Szerkesztve ]
-
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
rob210 #50722 üzenetére
Ezt ajánlom,tapasztaltam mennyire jó.
http://ebike.hu/termekek/fek/fekpofa/v-fek-imbuszos/2370_avid-rim-wrangler-2-imbuszos-fekpofa-v-fekhez/
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
rob210 #50681 üzenetére
Időnként azért vannak ott jó árak,amit szerintem a felvásárlói erejéből fakadóan ki tud küzdeni a nagy gyártóknál mint a Fuji,vagy KTM. Hogy mennyire etikus valamit kezdetben akkora árréssel forgalmazni,az másik kérdés.Az etika nem igazán tartozott soha a kereskedők jelleméhez,minden annyiba kerül amennyiért még el lehet sózni.A vásárló "legális" átverése ma már tudományág,lásd pl. a kóla meg a dobozos sörök mennyiségével trükköző legújabb burkolt áremelését.Azt mondják az a jó kereskedő aki úgy b@szik ki veled,hogy még örülsz is neki mennyire jól jártál.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
imyourfriend
őstag
válasz
rob210 #50217 üzenetére
Párszor megnéztem a videót, egy kétoldali spd tényleg jól jött volna meg alapvetően jól is jön mikor az ember tanulja a dolgot.
(#50218) Normi01: Nekem 4 évig egy PD-M520 volt fent, most pedig egy PD-A600-as van de még fél év után is néha néha lenézek hogy megfelelően sikerült e bekapcsolni a cipőt.
Mellesleg nagyobb túrákon nincsenek gondjaim vele, attól független hogy egy oldalas pedál. Nem abból adódóan hogy Ultegra szint, hanem úgy van eltalálva a súlypontja hogy mindig beáll és csak előre kell lépni meg már be is kattant.
A PD-M520-nál meg kellett bohóckodni néha néha, persze az A600 15k volt odakint, az M520 pedig fele annyit kóstál (majd 100 grammal nehezebb is egy pár belőle
)
-
fpeter07
veterán
válasz
rob210 #49576 üzenetére
Ezt alairom, a nemzeti parknal vagyok gyakorlaton. nagyon szep es nyugodt videk.
Szerk: a terulet nagy reszet erdo boritja. Van sok turautvonal, a dombok meg ki tudjak farasztani az embert. Montisoknak is terem baber. Kar, hogy en nem nyaralni jottem ide.[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
rob210 #49576 üzenetére
Azért a Balaton felvidék sem kutya...persze nekem is inkább a Pilis,Börzsöny,Mátra,vagy éppen a Bükk tetszik jobban.Fel-le és erdő,az a kedvencem.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
szjoci
őstag
válasz
rob210 #48801 üzenetére
Engem a hajlított kormányon az idegesített hogy a lámpa és a km óra ferdén áll rajta. Egy ilyen kiegészítővel oldottam meg. Szép (szerintem) és elfér rajta kényelmesen a lámpa és az óra. Már ha ezek miatt nem férsz el rendesen a kormányon.
(#48805) vendingo: nekem is fekete van (ilyen), nincs semmi problémám vele
[ Szerkesztve ]
-
-
Because
őstag
-
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
rob210 #46847 üzenetére
Minden benne van a csomagban és több mint szükséges egy gyereknek.
OUTISOK...a tárcsafék feltartózhatatlanul érkezik világotokba!
(#46843) venember83 ...picit néha izzadságszagú ahogy a gyártók igyekeznek egyedivé és felismerhetővé tenni saját márkájukat.Annak a törésnek aztán nem sok köze lehet a geometriához. Annál több a dizájnhoz.Amúgy meg impozáns ahogy az a stucni belesimul a vázba. Inkább tetszik nekem is mint nem.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
belaazallat
addikt
válasz
rob210 #46492 üzenetére
Kaoosvàron van nekem. Kölcsön tudnàm adni, csak meg kellene okdani a budapestre szàllítàst.
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
Napfénysüti
nagyúr
válasz
rob210 #42089 üzenetére
lehet nem elszek népszerű de megmondom őszintén van ahol az autóuton megyek a tiltó tábla ellenére (Pákozdon belül például).
Egyszerűen annyira összevissza megy ott a kerékpárút hogy mire állandóan átmennék a másik oldalra ki-, be csatolva az SPD pedált megőrülnék. Nyáron meg mikor a Velencei tó mellett tele van a bringaút kocakerékpárosokkal akkor amiatt kész életveszély rajta menni. Kár mert a déli parton tök jó a bringaút ott amíg nincs a nyári csúcsforgalom mindig azon megyek mert élvezetes, kanyargós és minőségi.Més que un club!
-
válasz
rob210 #41869 üzenetére
Megnézed milyen széles a kerék, veszel bele a legolcsóbb belsőből amit kapsz, mondjuk cst-t. Ha 26"-os akkor az nem trekking hanem valami monti szerűség, a trekking 622-es szokott lenni. Az Örsön van ridebike ott tudsz venni például.
De lehet ragasztani is
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Az OpenAI szerint az USA-nak sürgősen újabb adatközpontokra van szüksége
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Végre bemutatkozott a Google Pixel 4a
- Kemény üzenetet küldött a gyártói részlegnek az Intel társvezetője
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Milyen monitort vegyek?
- Házimozi belépő szinten
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- LEGO klub
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest