-
IT café
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
2ozzmexy
aktív tag
Valaki használ ilyen Sebring Snow nevű téligumit?
Van esetleg valakinek hosszabb távú tapasztalata vele?
Akárhogyan "túrom a zinternetet", nem találok semmilyen tesztet róla, csak annyit tudok ami a címkén volt, meg hogy a Michelin csoport tagja.
Az autó "apataxi" BP-en, meg évente 2-3 alkalommal megyünk vele autópályán 100+ km távolságra."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Predator2 #36668 üzenetére
Nem feltétlenül, de itt mindenki azt fogja mondani h jobb a téli...
- Mennyi a téli profilmélysége? (némely típuson kettő jelző van a barázdában, egy 4mm-nél és egy 2mm-nél) Ha még több mint 4mm a mélysége és nem kezdett el leválni a futófelület mintája, akkor a téli a nyerő.
- A nyári mikori és milyen állapotban van?
- Milyen autó/Hol használod? (Ausztriába ne akarj menni most nyárigumival, mert visszafordít a határőr)"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz 2ozzmexy #36671 üzenetére
Ha nekünk nem hiszel:
Így vannak a gumik "optimalizálva", ezt a keverék, a lamellák, a barázdák és még egy rakás paraméter módosításával érik el. A nyári szetted 7fok alatt drasztikusan rosszabbul fog tapadni.
Ezt pedig tapasztalatból mondom (ezért sem járok gumishoz csak 4-5 évente), mindig akkor kell menni sürgősen és halaszthatatlanul valahova, amikor a legrosszabbak az útviszonyok, vagy lemész valahova szép időben a nyárival, de amikor hazafelé kell jönni, tuti akkor lesz az év legnagyobb havazása/ónosesőzése/lefagyása/havasesőzése, stb.Hogy miért nem járok gumishoz BP-en csak néhány évente azt majd egy másik alkalommal leírom...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz #12901120 #36686 üzenetére
Szia! Szitu hasonló volt nálam a Vitarával, 3 opciód van jelenleg:
- elfogadod a 250+10 szerelés ajánlatot
- veszel Te is szerelt kereket Sebring Snow-val most 189ezer (küldök linket ha kell)
- vadászhatsz össze mindet egyesévelDöntsd el melyik a legjobb neked. A Sebring Snow budget kategória, én sem tudok sokat mondani róla, itt még nem válaszoltak a többiek nekem sem. A Vitaran eddig egész jó 450km után, BP és autópályán használatban.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Kornel #36695 üzenetére
Köszi a választ, tudom h nem egy Conti vagy Michelin.
A kérdés igazából arra irányult hogy ti tudtok e többet mondani róla mint a címke. Az tűnt fel, hogy egyezik a Kormorán Snow-val a minta, bár gondolom az sem ajánlott. Nem várok csodákat, én 185 ért vettem a 4et lemezfelnin, TPMS szeleppel centírozva, csak fel kellett rakni. 4felni 60, 4szelep 80, munkadij 12... Belátható hogy nem valami drága gumi van rajta, de már így is budget felett voltam...erre futotta. Csak nem tudom róla semmit, azon kívül h C a nedves úton... Jeges út, kopás, havas út, száraz út, semmit... Ha van ilyen adatotok akkor azt megköszönöm. A fogyasztásra meg a zajra magasról teszek, a kopás sem izgi mert a szelepben 5evre van méretezve az elem... 🤣[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz rbalint88 #36698 üzenetére
+1!
De leírom ide is, hátha nem fogalmazzunk egyértelműen - balazs- nevű taggal:
gyári könnyűfém felnin Vitara és S-cross: 215/55R17,gyári téli szett yokohama lemezfelnin 215/60R16
Nem akar nem gyári méretet, csak a TPMS és a méret miatt méregdrága a gumi. Próbál pénzt spórolni, amiben igaza van, a kérdés az h mi mennyit ér meg neki..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Kornel #36702 üzenetére
Nos, az nagyon nem váltóméret... Volt valahol egy kalkulátor rá, amiben ha megadtad a mostani gumi adatait és kiválasztottál egy új könnyűfém felnit, akkor kidobta hogy mekkora gumi kell rá.
Én ezt a részét sosem értettem, van egy 5milliós autód és 10ezer forinton vacakolsz...
Mielőtt felhozod, igen, én is beleestem ebbe a hibába a Sebring-el, de mentségemre szóljon hogy a készlet hiány és színfelár kombinációja miatt a kocsi is a tervezettnél 300-al drágább volt... ott sajna elment az a pici plusz ami bele volt számolva. Mellesleg régen (10-15 éve) még nem adtak volna el új autót novemberben nyárigumival...Bár ha jól tudom nem tiltja semmilyen rendelet a nem gyári, de mégis váltóméretű kerekek használatát.
Nekem a toyota az előírt 185/65/r14 helyett átment műszakin is a téli szettel (185/55r14) és a nyári szettel (185/60r14) is. Nem egyszer hanem zsinórban többször is. Azon kívül hogy rozsdás a kipufogó soha semmit nem írtak a papírra...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Azért vidék és vidék között is van különbség, kétlem hogy egy kisvárdai gumis annyira van leterhelve mint egy dabasi... (itt most nem a két várost szeretném minősíteni, hanem a potenciális ügyfelek számára szeretnék rávilágítani)
Mellesleg ezért nem járok gumishoz csak 4-5 évente, mert BP-en szeptember közepétől január közepéig tele vannak, aztán márciustól júniusig. Amikor nekem kell mennem messzire és kellene cserélni téli-nyári szettet, akkor sosincsen időpont sehol... úgyhogy felnin van mindenkét szett, ha sietek egy óra alatt kész a csere mosással szilikonozással.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
4évszakos gumiból melyiket ajánlanátok egy új Vitarára 215/55R16 méretben?
A Michelin CrossClimate+ XL-re gondoltam (vagy Barum Quartaris 5 XL), de ha akadna olcsóbb az nem baj. Pótkereket rakok össze hozzá és így nem kellene külön téli és külön nyári pótkerék. A mankókerék nekem nem szimpatikus megoldás..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz blakey #36717 üzenetére
Jogos, bocsánat, elírtam 215/60R16. Lemezfelnire szeretném feltenni és bedobni a pótkerék helyére, mert így kapnék egy teljesértékű pótkereket kb ugyanabban az árban mint a mankókerék, amit télen-nyáron használhatok.
Ő lenne még esélyes [link]Durdefekt kapcsán rossz financiális emlékeim vannak a defektjavító készletről... a mankókerékkel meg tudtommal 80al mehetek max, ami egy Krk-Délegyháza viszonylatban igencsak idegörlő tempó
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz kisza25 #36724 üzenetére
Úgy is lehet, bár ezt azért furcsálom, mert a szomszédnak júniusban azért kellett plusz 2 hetet várnia a kocsira, mert télivel volt gyárilag szerelve és át kellett szerelni...
Nekem november közepén nyáriszettel adták,de lehet kereskedője válogatja."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz tboldi #36781 üzenetére
Kíváncsi vagyok a "nyárigumisok éves találkozójára" (az árokban) én is, remélem nem leszek a részese...
Bár ma reggel már láttam döbbent arcokat a zebra előtt állóra fékezett kerekekkel csúszkálni... Eskü ezt lehetett leolvasni az arcukról: "Hú bazz' ez a fehér vmi nagyon csúszik..."[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Saccco #36794 üzenetére
Csak az a méret nekem nem jó, 215/60R16-nak az nem váltómérete... Bár most hogy mondod megnézem mi lenne váltómérete, hátha nyernék egy kis plusz helyet a "pótkerék-mélyedésben"... Vagy ez para lehet szerinted közúti ellenőrzésnél?
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Tom1939 #36797 üzenetére
Igen, mert Te az alufelnire rakattad fel, nem?
Nekem a téli lemezfelnin van a Vitarára (215/60R16) és a nyári szett van a gyári könnyűfém felnin (215/55R17). Csak én arra gondoltam, hogy veszek egy darab gyári lemezfelnit (12-13ezer) + 1db gumit abból amit linkeltem és így lesz egy tuti pótkerekem, ami "szezonálló".
A régi kocsihoz 10(!) felni van, 5 téli (lemez) 5 nyári (könnyűfém, talán BBS) és cserélgettem eddig szorgalmasan, de öregszem, lustulok meg egyébként is"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz CsigaGyilkos #36804 üzenetére
Ne haragudj, de én eleve nem szeretem ha különböző az első-hátsó abroncs, mind méretre mind mintázatra.
A téli szettből szerintem nem szerencsés eltérő mintát feltenni, nekem rossz tapasztalataim vannak róla, meglepően tud tőle viselkedni a kocsi havon és jégen.Igen tudom hogy lehet törvényileg 1,8mm profilmélységű nyárigumival is autózni, nem tudom próbáltad e már esőben, a Tokiói hajszás menőgyerekeknek biztosan tetszett volna, nekem annyira nem jött be, az első gumisnál a kukába dobattam. (nagyon sokat fizettem a soron kívüli cseréért, de a családom biztonsága részemről nem pénz kérdése, a többire ott a mastercard). Törvényileg/jogszabályilag mindkét megoldásod belefér, de én nem tenném ha első a biztonság...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz CsigaGyilkos #36807 üzenetére
Félre értettél szerintem, arra próbáltam utalni hogy a jogszabályok sok olyan dolgot megengednek, ami már túl van a biztonságos határon. Noha feltehetsz különböző méretű/mintázatú abroncsokat, de a biztonsági szakemberek szerint nem ajánlott, mivel az eltérő mintázat miatt a jármű első és hátsó tengelye másképpen tapad adott körülmények között, bár ez függ a súlyelosztástól és sok egyéb tényezőtől.
Drasztikus példát mondok, tuti nem csinálna ilyet senki (és nem is ajánlom):
Első tengelyen lévő gumik havas úton B minősítést értek el a teszteken, de a hátsó tengelyen lévőknél csak E ugyanez a minősítés, magyarázzam mi fog történni? (BMW-d van, gondolom sejted egy tempósabb kanyarban hogyan fog reagálni...)A jogszabályok úgy vannak kitalálva hogy univerzálisak legyenek, nem tesz különbséget traktor, kombájn, SUV és 320i között, pedig laikusoknak is szembetűnő a különbség
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Motion_Blur #36819 üzenetére
Eladó? Az évi átlag 1380km-es futás, az a kocsi még bejáratós
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Motion_Blur #36821 üzenetére
Gondolom olajcsere is csak 3szor volt benne összesen... Nem baj, annak legalább az óráját nem kell tekerni Egyszer eladja egy neppernek, nem fogja elhinni hogy csak 25ezer van benne.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Motion_Blur #36823 üzenetére
Na azt biztosan nem, főleg mióta bioetanol van benne... de jó hogy mondod, nekem is le kellene engedni a régiből, mert baj ha lesz ha megint be kell indítani...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz kisza25 #36836 üzenetére
Jó reggelt! Nem tudom hol mennyi hó volt, de Újpalotán ha csak két centi esett volna, akkor nem késtem volna másfél órát tegnap reggel...
A másfél óra az volt mire 4 autót letakarítottam meg kilapátoltam a hóból. Viccet félre téve, olyan erős 5-10centi közötti hóréteget takarítottam le a kocsikról, meg ellapátoltam a környékét hogyha menni kell akkor ne hordjuk bele. (persze a bunkó szomszéd is az enyém mellé fogja lesöpörni, de már ellapátolni nem fogja... )
Mellesleg láttam ma reggel az arcokat akik nem takarították le a kocsit... hát éjjel frankón ráfagyott.
A Sebring Snow XL vizsgázott benne, nem volt olyan félelmetes azért, bár a sok 3betűs is tuti segített... na nem 40-el mentem be a körforgalomba, de nem akart kitörni a háta, nem úszott fel az eleje stb.Idei tél eredményei részemről (eddig):
Új Vitara Sebring Snow XL (2019) 215-ös gumi 1120kg a kocsi, rosszabbra készültem... 3-4*
G Astra Dunlop Winter Response 2 (2019) 4*
Corolla E11 Barum Polaris 3 (2014) 3-4*
Auris Mk1 Kormoran All Season (2012-13) 2-3*[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz dethroner #36839 üzenetére
Ki lehet, bár típusa válogatja. A contisat 10-ből 6-szor beletörik a gumisok már akkor, amikor még csak a gumit szedik le a felniről... Fröccsöntött műanyag a nyaka, egy rosszul elkapott kátyú is beletöri vagy ha túlhúzzák az anyát (vannak gumisok akik inkább erősek mint okosak, tisztelet az igen ritka kivételnek). Én a helyedben nem vacakolnék, megrendelném a gyárit (mégha drágább is), mert ezeknek a gyenge pontja az elem. Ha lemerül 2-3 év után 5-6 helyett,akkor már vissza is jött a szerelés költségével a gyárihoz képesti árkülönbözet. (magánvélemény, a döntés a tiéd )
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz tboldi #36845 üzenetére
Ezt adom, a Vitara a másik 3 szívóbenzineshez képest eléggé harapós... már 1500-tól tolja magát, szinte alig érek a gázhoz és tolom le az előttem lévőt az útról.
"olyan akarat van benne, áh... múltkor voltunk nyíregyen' végig nyomni kelletett a féket mert ment magától...nyóc' perc alatt bárhonnan a bosnyákon vagyok mint a mentő" (Hadházi László) Bocsánatot kérek a többiektől, de nem tudtam kihagyni.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz dethroner #36848 üzenetére
A gyári suzukinak fém a nyaka, az utángyártott "univerzális" (made in china) ali-experss-es Continak (nem Conti az csak vmi koppincs) műanyag... Tudod, amit úgy kell programozni hogy milyen kocsira fog felkerülni.
Ha megnézed, a két képet és egymás mellé rakod, feltűnik a különbség.
Tudom drága a gyári, de van rá gari amit bármelyik márkaszervízben érvényesíthetsz és van tartalék ha eltörik a fiúk átszerelésnél. A sarki gumisnál valszeg rendelni kell ha eltör egyet..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz AMD Power #36850 üzenetére
Azért a skandináv népek most lefordultak a röhögéstől a székről szerintem...
Annyiban igaza van, hogy sok embernek úgy látom újdonság hogy az a fehér valami csúszik.. hát igen, járni kellett volna fizika órára"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz AMD Power #36852 üzenetére
Én nem azért mentem busszal reggel mert nem merek vezetni (mint írtam fentebb a Sebringeket kivittem a Vitarával sétálni ), de féltem az új kocsit, nem magamtól hanem a sok "majomtól" itt BP-en. Amikor elindultam még 5-10centi hó volt az utakon mindenhol, gondoltam jobb lesz a busz, mert ha belémcsúsznak az egyhónapos kocsival, tuti vér fog folyni...
Délután már enyhébb volt az idő, de még így is sikerült havas körforgalmakat találni meg hókásás/latyakos utakat. Hozta az "alsópolcos gumi" amit vártam tőle, messze van a Polaris 3-tól, a TS860-tól meg fényévekre, de meglepően tapadt és nem sipákoltak a hárombetűsek sem, kicsit tekert az ABS vészfékezésnél, de annyi belefér.
Meg nem is állatkodtam vele (még bejáratós), szépen nagyfaterosan, de így 6,2-t evet az 1,4T[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz dethroner #36856 üzenetére
1,4 BoosterJet, nem akarom hajszolni.
A szalonban azt mondták 3000 fölé ne forgassam (6ezernél kezdődik a piros ), 6-osban 2900-as fordulaton ha benyomom a tempomatot akkor 128-at ír... nekem így jó na, jobban alszok tőle
Majd ha lesz már benne 5-6ezer km, akkor talán meglövöm picit...
De így is tolom le az előttem lévőt, lásd: #38648[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz tboldi #36868 üzenetére
Leírom szívesen hogyan csinálom, de nem itt mert tele OFFoljuk, ha visszajöttök a Suzukis topic-ba, akkor ott leírom.
Hogy legyen ON is, tudjátok hogyan lehet egy lemezfelnire szerelt gumi fizikai méreteit kiszámolni a gumi adataiból?[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Köszönöm Cifu, ez segített, csak én nem találtam ilyet, hanem fejben próbáltam visszamatekozni.
Bár nem tökéletes mert a szélességre a gumi szélességet adja meg, de ugye az ballonosság függő... Mert ugye a 215/60R16 esetében a 215mm a futófelület szélessége, ettől az "oldafal széle kicsit kintebb esik", remélem érted mire gondolok.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Tom1939 #36880 üzenetére
Amennyire kint élő magyaroktól tudom, ott nem olyan gyakori hogy havazik vagy jégbordás az út mint nálunk, enyhébb a tél sokkal náluk. (bár lassan itthon is tavasznak néz ki ahogy kikukkantok az ablakon...)
Ezért lehet hogy jobban teljesít egy "britt télen" a 4évszakos, de pont ezért teljesít mondjuk finnországban jól a szöges gumi, minden éghajlatra az oda legalkalmasabb abroncsot, ez mottóm. Itthonra télen télit, nyáron nyárit, több millió felhasználó nem tévedhet, vagy mégis?"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz johnny82 #36914 üzenetére
Nekem valami Lidl-s van, ami W5 márkájú gumiápoló habspray, be kell vele fújni az oldalfalat, megvárni amíg beszívja és megszárad.
Én így csinálom: Ősszel nyáriszettet leveszem, felteszem a télit a kocsira. A leszerelt kerekek kapnak egy autósamponos mosást majd tiszta vízzel öblítés. Ezután körbeforgatom őket kavics/szög/facsavar után kutatva, kavicsokat egy régi fázisceruzával kipiszkálom. Ezután lefújom a gumiápolóval az egyik oldalát, megszárad,kerék átfordít majd a másik oldalát is lefújom. Ha megszáradt megy le a pincébe a tartóra. A Te esetedben ezzel a gumitejjel én mosás után egy szivaccsal (hígítás nélkül) áttörölném a gumik oldalfalát és hagynám megszáradni. Tavasszal kiderül mennyit ért...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz #27070592 #36940 üzenetére
Annó amikor megörököltem egy autót a szüleimtől 8 éves korában (85ezer az órában), még a gyári Michelin abroncsok voltak rajta bő 6-8mm (!) profilmélységgel és tökéletesen jók voltak. A pótkeréken 16éves koráig volt az a gumi és nem látszott semmi sem rajta, mintha akkor téptem volna le a matricát róla, csak már féltem feltenni defektkor...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Újabb gyöngyszemre bukkantam: link
Csatolok két képet és magyarázza el nekem valaki hogy ekkora sületlenség hogyan jöhet ki belőle. Be lehet úgy állítani, hogy az újrafutózott téli megverje a Polaris 5-t, vagy egy 4évszakos elverje a TS860-at "téli körülmények között".A második képet ajánlom figyelmetekbe, valaki küldje már be a Continak, hogy a Barum fejlesztését túltolták.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz K Norbi #36998 üzenetére
Bizony, az a fránya p-T görbe..
@tom1939: naná hogy számít... Nyomoero és nyomott felület hanyadosa minél nagyobb annál jobban "kapaszkodik" az úton, tehát hiába jó egy gumi 185/65R15 méretben egy astran, egy könnyebb swiften már nem úgy fog viselkedni... A teszt eredmények ezért tudnak butasagot mutatni..
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Tom1939 #37000 üzenetére
Azért sok más is közre játszik, allgrip snow esetén nem tudom milyen nyomatékot ad előre és hátra, de ugye ott az EBD is közre játszik nálad a kiporges gatloval... Lehet focvis esetén ezek ki voltak kapcsolva vagy másik autó stb. (nem tudom ő milyennel jár)
Nekem is kopkodi mindenki a Sebring Snow-t de az első kerekes Vitaran egész jól muzsikált eddig... Kopkopkop"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Micsoda? Komolyan nézik műszakin!?
A corolla 10 éve nem látott olyan gumit ami a könyvében van.. A téli 185/55 a nyári 185/60 a könyvében meg 185/65 van írva... Még sosem reklamaltak érte... Ez nekem új."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Kornel #37055 üzenetére
Akkor kérlek vilagosits fel mi a különbség, mert ha a Mozaik utca nem normális, akkor nem tudom mi az...
Egyébként a műszaki vizsga egységes mindenhol, az a tulajdonos aki csak akkor cseréltet vmit ha műszakin szólnak érte az egyenesen közveszélyes...
Nem hinném hogy bármi eltérés is van két vizsgaközpont között, mivel az ott ellenőrizendő lista előírás nem ők találják ki. Megvesztegethetőek, de megnézik rendesen..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Mivel eléggé OFF a téma, így nem szeretnék mélyebben belemenni és nem is szeretnék vitába szállni itt senkivel, de:
1. a műszaki vizsga KöHÉM rendelet (nem tudom a számát fejből de némi guglizás után tuti kideríthető)
2. a műszaki vizsga != elsőforgalomba helyezésnél szokásos műszaki vizsgávalTi a másodikról beszéltek, én az elsőről. Amikor először/újra forgalomba helyezel egy járművet az a vizsga eleve nem 30ezer hanem 8ezer (közlekedés főfelügyeletenél) és ott tényleg csak azt engedik át ami a típusengedélyben benne van. Az időszakos műszaki vizsga elő van írva a fentebb említett rendeletben, és abban szó sincsen arról hogy milyen felni/gumi lehet egy autón, csak az hogyha valamilyen átalakítás van az autón ami annak közlekedésben való részvételét biztonságilag károsan befolyásolja és nincsen engedélyezve. Ha belekötnek valamibe a kerekek kapcsán, az általában az ha kilóg a kasztni síkjából (nagyobb ET mint a gyári) vagy túl kopott a gumi esetleg beleér a kasztniba a gumi a nem gyári felni stb. miatt.
Sok autószerelő így próbál némi "zsebpénzhez" jutni, mert az ügyfél úgyis utolsó utáni pillanatban fog menni és nem fog elmenni máshoz. Itt a fővárosban ez nem para (nem tudom máshol hogy van), itt ha kötözködnek elküldöd melegebb égtájakra és elmész két utcával arrébb ahol szó nélkül kap egy friss műszakit, max adnak egy listát hogy mire X év múlva jössze ezeket csináltasd meg.
Hogy legyen némi ON is: Nem tudjátok hol lehetne teszteredményeket találani az olyan gumikról, amik nem szerepelnek az ADAC tesztekben? (Sebring Snow még mindig és nem találok róla semmit...)
@Motion_Blur: Szép, bár mindenki így csinálná...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz kenguru99 #37067 üzenetére
Köszönöm a linkeket (autónavigátorban nem igazán hiszek), de megnézem.
A kormoran már nekem is feltűnt hogy hasonló a minta, a többiről nem tudtam. Mindegyik a Michelin negyedvonalas/harmadvonalas terméke amennyire én tudom. (Kormoran, Riken, Taurus, Sebring, Tigar, Strial)"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Én a Polaris 3-at használtam 185/55R14 méretben egy ABS nélküli kocsiban. 2013 óta ez a második garnitúra belőle és abszolúte meg voltam vele elégedve, ár/érték arányban öreg autóra (15+ éves) nincsen jobb. Azon a kocsin pont ugyanazt hozta mint a TS850 (a típusszám nem biztos, régen volt, akkori conti TSxxx (2012)), viszont ugyanezen árért volt akkor Falken HS449 Eurowinter is, na az csapnivaló volt, egy szezon után eladtam 2012-ben.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Félek ezzel ledobok egy atombombát itt a fórumban de muszáj megkérdeznem:
Téli gumi lemezfelnin ez okés, de dísztárcsával vagy anélkül inkább?
Ahány embert kérdeztem, annyi választ kaptam... Jó a dísztárcsa télen vagy nem?"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz molnarpeter #37122 üzenetére
Nem nézik, műszakin sem az úton meg pláne különben a traktorok nagy szószban lennének vagy a keleti platós kisteherek (Hyundai, Kia, mazda, toyota) ugyanis azokon hátul még a felni is más méretű. A jogszabály annyit hogy azonos tengelyen kell stimmelnie.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz molnarpeter #37120 üzenetére
215/60R16, most vettem és fél is raktam... Kevésbé tűnik skót autónak így és vki azt mondta hogy a csavar meg az agy nem fog rozsdásodni. Nem tudom igaz e, a régin nem volt soha, de azon már 6 évesen rozsdás volt...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz kisza25 #37164 üzenetére
Azért a kettő nem egy kategória, mondjuk árban sem...
A TS830-850 az elsővonalas, a Barum pedig másod márkája a Continak, értelemszerűleg a TS lesz a jobb rendes téli körülmények között. Ami kis hazánkban van, az nem tél, csak annak csúfolt valami... Majd amikor az eresz alatti hordóba belefagy a víz novemberben és március végéig ki sem olvad, majd akkor lesz tél. Egyébként szerintem hibás a naptárunk vagy az időjárásnak elfelejtettük elküldeni, mert ma is 14fok lesz BP-en... Aztán majd márciusban lesz -10fok... már egy ideje figyelgetem és mintha az időjárás jó 1-1,5 hónapos lemaradásban lenne a naptárhoz képest.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Nos, tovább gyűrűzött a dísztárcsa mizéria:
Mintha dobná le a felni magáról (biztosan nem tetszik neki ), ezért arra gondoltam hogy rákötegelem. Ellenjavaslat?
Hó nem nagyon van a fővárosban, inkább nedves és néha jégbordás út, ezért nem gondolnám hogy probléma lesz a dísztárcsából. Viszont félek hogy egy óvatlan kanyarban lepattan és balesetet/anyagi kárt okoz/eltalál egy gyalogost/biciklist/motorost stb."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Új hozzászólás Aktív témák
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- KERÉKPÁR / BRINGA / ALKATRÉSZ beárazás
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- Alkalmazásbemutató: Keep
- Gaming notebook topik
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- További aktív témák...