- Felháborodott az Apple, a Meta az iPhone-felhasználók üzeneteit akarja olvasni
- A luxusmárkáknak kell a bitcoin, az USA jegybankjának nem
- Letiltja az USA a politikusokat a telefonhívásokról és szöveges üzenetekről
- Nagy áttörés jön a napelemek piacán, nem kell annyi hely a paneleknek
- Belenyúlt az USA az Epic Games igazgatótanácsába, nyomoz az NVIDIA
-
IT café
A Microsoft Excel topic célja segítséget kérni és nyújtani Excellel kapcsolatos problémákra.
Kérdés felvetése előtt olvasd el, ha még nem tetted.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Delila_1
veterán
válasz jackal79 #40792 üzenetére
Az INDEX függvény első paramétere a terület, amiben keresni akarsz. A második a sor meghatározása, ezt adjuk meg a HOL.VAN(MAX(...)) függvénnyel. A harmadik az oszlop, ahonnan a "soradik" értéket akarod meghatározni. Ebben az esetben ez 1, mivel a dátum az első oszlopban található.
Programozó: hibás programok megírására és kijavítására kiképzett szakember. Többet ésszel, mint ész nélkül.
-
bexinho23
őstag
válasz Lasersailing #40795 üzenetére
Szia!
Valóban ez az oka az eltérésnek. Köszönöm.
-
Lasersailing
senior tag
válasz bexinho23 #40793 üzenetére
Szia,
Ha jól értelmezem Neked nem excel gondod van:
Áprilisban 17 db olyan munkanap van, amikor 8 óra 30 percet kell dolgozni és 3 munkanap amikor 6 órát
17*8.5 + 3*6 = 162.5
Te viszont F2, G2 cellák alapján 20 munkanap * 8 órával számolszTehát a Nálatok az "aktuális havi elérhető munkaóra" nem 160 óra, hanem 162 óra 30 perc.
Üdv.
-
bexinho23
őstag
válasz Fferi50 #40791 üzenetére
Szia!
Lehet félreértem a kérdést, vagy éppen rosszul fogalmaztam a kezdő leírásomban, de az előző havi balansz, az az előző munkalapról lesz kézzel átmásolva. Pl. májusi munkalapon az A10 cellába az áprilisi munkalap A8-as cella adatát fogom átmásolni.
A problémám az, hogy amit A8-ban szummázok, havi balansz (Akt.havi egyenleg - Előző havi egy.) nem egyezik meg a B10 (Summa napi munkaidő egyenleg) cellatartalmával. (Értelemszerűen az oka valahol meg van, de nem tudok a jelenlegi gondolatmenetemről másikra áttérni)
Az A8 cella alapvetően a 31. sor összegző adatát veti össze a aktuális havi munkaórával, ezzel megadva, illetve ebből az összegből levonásra kerül az előző hónapban összegyűjtött balansz. Na most ez 2,5 órával több, mint a B8-ban lévő cellaérték, ami a 38. sort összegzi, majd vonja le belőle az előző hónapban összegyűjtött balanszt.
A 38. sor lényege, hogy napra pontosan látni lehessen, hogy hány perc +/- keletkezett.
[ Szerkesztve ]
-
jackal79
aktív tag
válasz Delila_1 #40790 üzenetére
Szia! Az M oszlop mutatja a napi ingadozást (max-min), itt az látható, hogy szept.5-én csütörtökön van a legmagasabb érték.
Módosítottam a függvényt (=INDEX(A2:M11;HOL.VAN(MAX(M1:M11);M1:M11;0);1)), de vmiért a szept.6-át írja ki.
A függvény legvégén a 0és1 mit jelent?
Köszi -
Delila_1
veterán
válasz jackal79 #40788 üzenetére
Ha az eladások számát (B oszlop) kell figyelembe venni, akkor
=INDEX(A$1:B$11;HOL.VAN(MAX(B1:B11);B1:B11;0);1)
ha viszont a csúcsot (L oszlop), akkor
=INDEX(A$1:L$11;HOL.VAN(MAX(L1:L11);L1:L11;0);1)
Programozó: hibás programok megírására és kijavítására kiképzett szakember. Többet ésszel, mint ész nélkül.
-
oke
senior tag
Sziasztok!
Szerettem volna egy makrórögzítéssel egy kb 50 000 soros táblában szűrni. Kb 300 féle megnevezés van, ebből szerettem volna csak néhányat kivenni a szűrésből, tehát a nagyrésze, kb 41 000 sor bejelölve maradna. A a makrórögzítés viszont kiakadt - Too many line continuations. Mi a megoldás erre?
-
jackal79
aktív tag
Sziasztok!
Sajnos ismét elakadtam.
Adott az alábbi tábla:Ezt a feladatot kéri:
10. Írjon függvényt az A13-as cellába, amely azt a dátumot jeleníti meg, amikor a legnagyobb volt a napi mozgás! [3 pont]Ebben tudnátok segíteni, sehogy nem jön ki. Gondolom a HA függvényt kell alkalmazni, csak azt nem tudom, hogy a dátumot, hogy fogja megjeleníteni.
Köszi!
[ Szerkesztve ]
-
bexinho23
őstag
válasz Fferi50 #40784 üzenetére
Az A10 cella egy szabadon beírható mező (ha védve van a munkalap, akkor csak azok a cellák jelölhetők ki, amelyek módosíthatók. Csak szerkeszthető állapotban van jelenleg).
Tervem szerint úgy működne a havi szintű jelenléti nyilvántartás, hogy minden hónapra lenne külön munkalap és az A10 cellába az előző hónap balansza lenne beírva.
-
Fferi50
Topikgazda
Szia!
Makróval (majdnem) mindent meg lehet csinálni. De azt ugye tudod, hogy pl. a cellaméret és a nyomtatási méret az nem ugyanaz.
Wordben pedig megadhatod pl. hogy hány oldalt (etikettet) nyomtasson egy oldalra, hasábba rendezheted stb.
Egy próbát szerintem megérne az a körleveles forma.
Ha teszel fel elérhetően egy mintát, biztosan találsz segítőket hozzá.Üdv.
-
Pakliman
tag
Szia!
Neked valami ilyesmi kell:
Public Sub Rendez()
Dim i As Long
With ActiveWorkbook
For i = 1 To 6
'Feltételezzük, hogy a FŐ munkalap neve: FML
.Worksheets("FML").Copy After:=.Worksheets(.Worksheets.Count)
With .Worksheets(.Worksheets.Count)
.Name = "Rend_" & i
.Cells.Sort Key1:=.Columns(i), Header:=xlYes
End With
Next i
End With
End SubTedd be egy mindig elérhető munkafüzetbe (Összefoglaló->personal füzet) és rendelj hozzá egy billentyű kombinációt.
[ Szerkesztve ]
-
bexinho23
őstag
Üdv!
Segítségre lenne szükségem, mert nem jövök rá a megoldásra. Van egy jelenléti ív, ami egy kerek hónapra szól. Amit tudni kell róla:
- Standard munkaidő: H-CS 7:30-16:30; P 7:30-13:30
- A napi egyenleg (táblázat legalsó sora) ezt veszi figyelembe
- Figyelve van, hogy 6 óra előtt ne vonjon le munkaszünetet, 6 és 9,5 között -30 perc, 9,5 felett -50 perc
- Figyeli a napi balansz, hogy ha pénteken fizetett szabadság van, akkor +2 óra legyen, ha pl. hétfőn van szabadság, akkor -30percAmi a kérdésem:
A napi balansz összegző (Summa napi munkaidő egyenleg) kijön 0-ra (példa kedvéért mindent egy időpontra írtam), viszont a havi balansz (Akt.havi egyenleg - Előző havi egy.) 2,5 órával többre jön ki.Nem jövök rá, hogy ez hogyan lehetséges, miért nem egyeznek. Remélem valaki tud rá magyarázatot adni, vagy segíteni, hogy mi az ami nagyon el van rontva a táblázatban.
-
visit
tag
Üdvözölök mindenkit, sosem jártam itt.
Olvasgattam, nem ismerem az itteni szokásokat, remélem megfelelő módon teszem fel a kérdésemet.
Van egy FŐ munkafüzet lap, sok-sok sorral, és 6 oszloppal. Szeretném a sorokat az A oszlop szerint rendezni, és ezt egy új lapra áttenni. Majd ugyancsak a FŐ lapot a B oszlop szerint rendezni, és ezt a következő lapra áttenni. Így tovább. Ekkor lesz a FŐ lap plusz 6 rendezett lap.
Ha ezt egyszer kellene megtennem, még sok-sok művelettel meg tudnám tenni. Csak naponta 10-20 ilyen FŐ lapot kell így rendeznem, és szeretném valahogy megkönnyíteni a munkámat.
Tudna nekem valaki segíteni, hogy ezt automatizáljam?
Köszönöm szépen a hozzászólásokat.
Üdv, István -
mdk01
addikt
válasz Fferi50 #40780 üzenetére
Viszonylag sok etikettet kellene gyártanom naponta egyforma formátumú, de különböző tartalmú excel táblából, jó lenne az excelen belül megoldani.
Nincs rá mód, hogy egy cellába egyesítsem több cella adatait különböző módon formázva?
Azt követően, meg addig játszok a cella méretével ami majd jó lesz az adott méretű etikett perforálásához.
Nem túl elegáns, de ha nincs jobb megoldás..... -
mdk01
addikt
Sziasztok,
Van arra valamilyen lehetőség, hogy lehetőleg excel-en belül etikett címkére tudjak nyomtatni?
Netet túrtam, de semmi hasznos.
Most próbálkozok az APLI saját programjával, mert állítólag kezeli a xls-t, de egyelőre nem jutottam vele sokra.
A legígéretesebb megoldásnak ez látszik, de sokat nem mutat és a nyelvezet sem egyszerű.
Esetleg valakinek lenne valami ötlete excelen belül? Értelemszerűen a különböző sorok az etikett címkén belül az egyes cellák tartalmát írná ki.
Köszönöm -
Fferi50
Topikgazda
válasz Laciahegyrol #40772 üzenetére
Szia!
1. A Workbooks("*.*") mi szeretne lenni? Mert munkafüzet nevet ilyen módon nem lehet megadni.
2. Mi a tartalma az I15 cellának? Egy betű vagy valamilyen betűcsoport?
3. Nyelvi beállítások rendben vannak? Milyen karakterkódolás van abban a munkafüzetben, ahol keresel?
4. Egy mintát ha feltennél elérhető módon, lehet okosabbak lennénk, mert így csak a levegőbe durrogtatunk.Üdv.
[ Szerkesztve ]
-
Laciahegyrol
csendes újonc
válasz sztanozs #40708 üzenetére
Köszi a próbálkozást!
Sokat kerestem a neten, de nem találtam a megoldást.
Annyival tudom még kiegészíteni, hogy a saját xlsm kiterjesztésű táblázatomban dolgozom és egy nem saját xls táblázatból kell adatot kinyernem.
Így az alábbi módon nem különbözteti meg az "ő" és "ű" karaktereket:
holvan = WorksheetFunction.Search(Workbooks("*.*").Sheets(1).Cells(i, 15), ActiveWorkbook.Sheets(1).Cells(j, 12))
Ha a cellák tartalmát változókba rakom, úgy sem működik...Ha esetleg lenne más megoldás, úgy is jó...
Köszi előre is!Üdv: Laci
-
Heavyrain
őstag
Sziasztok, gyors segítségre lenne szükségem, mert FKERES-el nem tudom megoldani, egymásba ágyazott HA függvényekkel meg nem szeretném, ha máshogy is lehet.
Adott egy ilyen tábla, ahol a keresendő értéket szeretném egy A vagy B vagy C kategóriához rendelni, amennyiben beleesik az adott kategória tartományába. Szóval itt a zöld helyén "C"-nek kéne lenni. Hogy tudom megcsinálni egyszerűen?
Köszönöm! -
ny.janos
tag
válasz MarioAna #40759 üzenetére
Hibásan jelölted ki a tartományodat a feltételes formázáshoz.
Töröld a létrehozott formázást, és hozd létre újra úgy, hogy az első sort nem jelölöd ki ($A$2:$C$100).(A jelenlegi képletedben a 3. sor átlagtól történő eltérése alapján formázza a 2. sort, a 4. alapján a 3-at stb.)
[ Szerkesztve ]
-
Fferi50
Topikgazda
válasz MarioAna #40759 üzenetére
Szia!
Valami szőr biztosan van a szitában, mert nálam szépen műxik (tudom, ez téged nem vígasztal).
Nézd meg légy szíves a feltételes formázás szabályainál a szabályok kezelésében, hogy mely szabályoknak milyen az érvényességi területe. Ott elvileg ki kell derülnie az ellentmondásnak.Üdv.
-
MarioAna
senior tag
válasz Fferi50 #40757 üzenetére
Hello!
Azért írtam az A2-3-4-et, mert onnantól lefelé is vannak adatok, de az A2-B2-C2 lenne az első sor valóban.
Az átlag a D2 cellában van, a G-H-I cellákban pedig az A-B-C oszlopok átlagtól való eltérése van.
kép
Megpróbáltam ezt a képletet, de a 8-9. sornál már hibázik (C9 értéke 25, a D9-ben található átlag 26, így 1 a különbség és mégis pirosra színezi .
Pedig a logika helyes, én is ilyesmivel próbálkoztam korábban.Üdv
[ Szerkesztve ]
-
Fferi50
Topikgazda
válasz MarioAna #40756 üzenetére
Szia!
Háát, a kép és a szöveged szépen ellentmond egymásnak.....
Az az A2-3-4 cella az éppenséggel A2-B2-C2 lesz ugye? Az átlag pedig a D2 cellában van.
A +- eltérést pedig úgy nézheted meg, hogy az eltérés abszolút értékét veszed. Kijelölöd a 3 oszlopot, majd
feltételes formázás képlettel: = ABS(A2-$D2)>10 .
Az érvényesség pedig a 3 oszlop.Üdv.
-
MarioAna
senior tag
Sziasztok!
Adott egy 3 + 1 + 3 oszlopnyi adathalmaz és az első három oszlopot szeretném megformázni a második 3 oszloptól függően kondíciós formázással. Lényegében a jobb oldalon szerepel az első három oszlopban lévő adatok átlagától lévő különbség.
Azt szeretém elérni, hogy ha az A2-3-4 stb cellában lévő szám plusz-mínusz 10-el eltér az átlagtól, akkor az pirossal jelölje, ha a plusz-mínusz 5-ön belül van, akkor pedig zölddel.
Valószínűleg én bonyolítom túl, de már nem tudok logikusan gondolkodni így vasárnap délután . Tippre még a második 3 oszlop nélkül is meglehet egy függvényből (elvégre A-(átlag(A222)) szerepel pl az F2 cellában.
Előre is köszönöm!
[ Szerkesztve ]
-
zzz012
csendes tag
Sziasztok!
Azt szeretném megkérdezni, hogy a következő feladatot hogyan lehetne a legegyszerűbben megoldani (H.f) Van egy csomó kérdés, minden megy, de ezzel nem bírok.
Táblázat A oszlopában létszám adatok B oszlopban településnevek C -ben régiók nevei. Hogyan tudom kikeresni adott régióhoz tartozó legnagyobb település nevét esetleg létszámát. Index hol.van max -al próbálkoztam, de még egy feltétel a C oszlopra valahogy kellene. Köszi! -
Fferi50
Topikgazda
válasz huliganboy #40751 üzenetére
Szia!
Az egyes kérdésekre adható válaszokat az adott sorba be tudod tenni. Pl. a B5 cella adatérvényesítési területén levő értékeket másolás - transzponálás módon teheted a körlevél megfelelő oszlopai alá - így a sorrend is megmarad. Ugyanez igaz az igen-nem választékra is, csak persze itt egyszerűen be tudod írni a két cellába.
Azért még mindig nem értem, ha Excelt szeretnél kiküldeni, akkor mire fel kell a körlevél funkció?
Csinálhatsz egy sablont a kérdéseidnek megfelelően az általad kívánt színes-szagos formában (lásd az Excel sablon mintái!), sablonként elmented és az alapján nyitod meg az új munkafüzetet. Azt elküldheted mindenkinek. Ráadásul az összesítés is valószínűleg egyszerűbb lenne, mintha Word fájlokat kapnál vissza.Üdv.
-
huliganboy
addikt
válasz Fferi50 #40749 üzenetére
Szia!
Van sok sok nyomtatványunk, amit az ügyfeleinknek adunk ki. Ha velünk kapcsolatba akarnak kerülni, vagy üzletelni szeretnének velünk akkor ezeket a nyomtatvány csomagokat kell kitölteniük. Egy csomag esetenként 20-25 word fájlból is állhat.
A tendencia az, hogy 90% hiányosan, vagy hibásan kitöltve hozza azokat vissza. Sok mindent kipróbáltunk már köztük az acrobat űrlapot is, de nem volt célravezető; véleményem szerint az egyes dokumentumok sűrűsége, lapszáma miatt...
Így arra gondoltam, hogy a nyomtatványok kitöltendő vagy éppen jelölendő részeit felviszem egy korlátozott excelbe, és ott ha mondjuk nincs kitöltve valami azt tudja felé jelezni a program (pl feltételes formázással pirosan kiemeli a cellát stb.), majd behúzzuk körlevél mezőként....
A terv ez (volt?):
Munka1 lapon A oszlopban a kérdések, B oszlopban a válaszok szabad karakteres, dátum, fix karakteres, legördülő listás stb. mezők formájában.
Ezeket manuálisan sima = jellel Munka2 lap 1 valamint 2 sorába "hívnám" meg...
Végig gondolva egyelőre kivitelezhetetlennek tartom. Tudom van access, de sok ügyfél nem rendelkezik ezzel, excel azért majdnem mindenkinek van....
példafájlok:
Köszi
[ Szerkesztve ]
-
Fferi50
Topikgazda
válasz huliganboy #40745 üzenetére
Szia!
Már nem világos, mit is szeretnél valójában. Word körlevelet Excel adatok alapján? Excel-ben körlevél formátumot? Minek a lenyíló, ha nem az Excelben van a körlevél?
Wordben kiküldött körleveleket szeretnél Excelben összesíteni?
Jó lenne ezt tisztázni előbb szerintem.
Talán mutass egy mintát is hozzá.Üdv.
[ Szerkesztve ]
-
Pikkolo^^
addikt
Van egy alábbi táblázatom és az lenne a kérdésem hogyan lehetne a legegyszerűbben összeadadni vele az adott termékek árait, azaz a tojás összesen 600 Ft, az alma pedig 1100 Ft, a többi adott. Régebben mintha csináltam volna ilyet, de már nem emlékszem melyik függvény volt az.
-
huliganboy
addikt
válasz Fferi50 #40742 üzenetére
Igen ez tiszta... Kérdés, hogy összesítsem egy külön lapon?
Tehát a munka1 lapon van az "ürlap".
A munka1 lap A1 cellájában a kérdés, a B1 cellában mondjuk 4 válasz legördülő listában...
A munka2 lapon összesítem A1 B1 C1 D1 a kérdések, de alájuk hogy huzom be a megadott válszt lehet nem is lehetséges, csak forgok rajta...Köszönöm
-
Fferi50
Topikgazda
válasz RAiN91 #40743 üzenetére
Szia!
Elképzelhető, hogy olyan tartományokat határoz meg, amelyek nem egybefüggőek, ezért nem tudja törölni. Bár akkor hibával meg kellene állnia.
A Range("A1") az első cella a munkalapon.
A CurrentRegion az A1 cella körüli összefüggő tartomány, amelyet egy üres sor és egy üres oszlop határol.
A Columns(5) ennek a tartománynak az 5. oszlopa. Ebben keressük az üres cellákat és rendeljük hozzá az egész sort.Talán érdemes megpróbálni így:
Sub Sortorles2()
Dim ures As Range, terulet As Range
Set ures = Range("A1").CurrentRegion.Columns(5).SpecialCells(xlCellTypeBlanks).EntireRow
For Each terulet In ures.Areas
terulet.Delete
Next
End SubDe problémát okozhat még esetleg az összevont cellák létezése is.
Persze ha túl nagy a terület, amit használsz, akkor lassú lehet a törlés így is.
Üdv.
-
Fferi50
Topikgazda
válasz huliganboy #40741 üzenetére
Szia!
Mivel a körlevél forrása az Excel egy-egy sora lehet, ezért a 3 lehetséges választ külön-külön cellákba kell felvinni. Ezután a Word-ben a körlevél törzsben oda teszed a mezőket, ahol látni szeretnéd.
Tehát az Excel sor így nézhet ki pl.
Kérdés1, válasz11,válasz12,válasz13,kérdés2,válasz21,válasz22,válasz23Üdv.
-
huliganboy
addikt
válasz Fferi50 #40740 üzenetére
Értem, köszönöm, ezt szoktam alkalmazni, ha olyan cellát vizsgálok ahol nincs érték...
Más:
Ugye ez az Excel tábla egy körlevél formanyomtatvány adatbázisnak készül. Vannak olyan pontok a word levélben ahol egy bizonyos kérdésre mondjuk 3 válasz lehetséges, és az utasítás szerint alá kell húzni... Na már most az excelben a 3 választ legördülő menüből lehez választani.. Ti hogyan oldanátok meg a Word nyomtatványban a megjelenését?Köszönöm
[ Szerkesztve ]
-
Fferi50
Topikgazda
válasz huliganboy #40739 üzenetére
Szia!
Pl. A2 cellában a képlet van, ha a B1 cellában IGEN van, akkor megjelenik a kérdés, ha más, akkor üresnek látszik a cella.
Üdv.
-
huliganboy
addikt
válasz Fferi50 #40738 üzenetére
Közben gondolkoztam is, nem jó a plusz sorok beszúrása, mivel körlevélhez lesz egy másik lapon összesítve a tartalom, így fix cellákból kell építkezni....
Ellenben képlettel lehet feltételesen megjeleníteni szöveget (kérdést).
Itt arra gondolsz, hogy a cella maga üres, de ha a válasz igaz megjelenik benne a szöveg?
Köszi
-
Fferi50
Topikgazda
válasz huliganboy #40736 üzenetére
Szia!
Bármit beszúrni csak makróval tudsz.
Ellenben képlettel lehet feltételesen megjeleníteni szöveget (kérdést).
Pl. HA(B1="IGEN";"Kitől kaptad?";"")
és így tovább.
Feltételes formázással a színezést is megoldhatod.
Az 5 sor válasz után feltennék egy újabb kérdést az A oszlopban, amire a B oszlopban válaszolni kellene szintén igen/nemmel, pl. Kaptál mástól is?
Ezután a feltételt erre a B oszlopban levő cellára érvényesíteném, és így tovább válasz lehetőségenként.Üdv.
-
Fferi50
Topikgazda
válasz RAiN91 #40735 üzenetére
Szia!
Az üres cellákat a Range.SpecialCells(xlCellTypeBlanks) metódussal kaphatod meg.
Pl.set ures=Range("A1").CurrentRegion.Columns(5).SpecialCells(xlCellTypeBlanks).EntireRow
A törlés pedigures.Delete
Persze az egész mehet egy lépésben is, a változó hozzárendelése nélkül.
Üdv.
[ Szerkesztve ]
-
huliganboy
addikt
Sziasztok!
Excelben van mód arra, hogy ha az A1 cellában van egy kérdés amire a B1 cellában legördülő választási lehetőség van akkor a B1 cella egyik megadott értékének választásakor az alatta lévő sorba több általam megadott sort szúr be...... Ez sem megoldás mert igen válasz esetén előre nem meghatározható hány tömb sort kellene beszúrni....
Csak hogy érthető legyen:
A1: Kaptál e már hímes tojást? B1: IGEN/NEM
Ha B1 igen akkor fel kellene sorolni hogy kitől és mikor stb.
Hogy oldható meg, hogy az user maga adjon hozzá új sorokat az én általam megadott tartalommal ami az igen válasz esetén releváns?
Köszönöm előre is!
-
RAiN91
őstag
Sziasztok
Üres sorokat szeretném törölni, hogy az adatok között ne legyen rés. Van egy makróm rá, de nagyon lassú, 36.000 Sor esetében, fél óra alatt nem végzett, le is állítottam. Hogyan lehetne begyorsítani, vagy máshogyan megközelíteni a sortörlést? Köszönöm.
Sub Sortorles2()
Dim i As Integer
For i = 25 To 3 Step -1
If Cells(i, 5) = "" Then
Rows(i).EntireRow.Delete
End If
Next
End Sub -
Fferi50
Topikgazda
Szia!
A szűrés után látszó cellákat megkaphatod a SpecialCells tulajdonsággal:
set latszo=Intersect(Cells(1, 9).CurrentRegion, Cells(1, 9).CurrentRegion.Offset(1, 0).Columns(9)).SpecialCells(xlCellTypeVisible).EntireRow
A 9. oszlop látszó celláinak sorait tartalmazza, az első sor (fejléc nélkül).
Ezt ezután egy lépésben törölheted, vagy másolhatod.
latszo.Delete
vagy
latszo.Copy Destination:=celrangeÜdv.
-
Fferi50
Topikgazda
válasz Lokids #40726 üzenetére
Szia!
Két apróság, az egyik biztosan fontos, mégpedig ez:
A honapok név tartománya A1 kezdetű legyen, ne pedig B1
A másik, az Adatok névnél az eltolás 13 értéke helyett 22 legyen (mivel az adatok vége elvileg a V oszlopban lesz (a hónapokat a V oszlopig terjesztetted ki). Ha most nem is okoz problémát, később biztosan.Üdv.
-
oke
senior tag
Egy oszlop szűrt sorait hogyan tudom makróval törölni, ha a sorok száma változó? Hogy tudom mindig az aktuális számú sorokat törölni?
Makrórögzítéssel készült, már némi átalakítással:
ActiveSheet.Range("$A:$X").AutoFilter Field:=9, Criteria1:= _
"=nem kell", Operator:=xlOr, Criteria2:="=ez sem kell"
Rows("1999:1999").Select
Range("B1999").Activate
Range(Selection, Selection.End(xlDown)).Select
Selection.Delete Shift:=xlUpIlletve lenne egy B verzió is, hogy a fenti szűrt sorokat nem törölném, hanem áthelyezném egy másik munkalapra.
[ Szerkesztve ]
-
Fferi50
Topikgazda
válasz Lokids #40722 üzenetére
Szia!
Első kérdés: Hány x van szerinted a 2019. április hónap oszlopában?
Mert itt a képen egy sem látszik
Kipróbáltad másik hónappal?Jó lenne látni a névkezelőben, hogyan vannak a nevek meghatározva. Arról tudsz képet mutatni? (Légy szíves képként feltölteni és nem másolni, mert akkor külön meg lehet nézni.)
Üdv.
-
oke
senior tag
válasz Fferi50 #40713 üzenetére
Sejtettem, hogy nem egyszerű, de hogy ennyire .
Annyit nem ér a dolog. Valószínűleg úgy oldom majd meg, hogy a tevékenységeket két "blokkba", külön excel fülre szedem (elvileg megoldható) és a két blokkhoz külön hozzárendeléseket készítek. Így blokkonként elég lesz az irányítószám a név beazonosításához.
-
-
Fferi50
Topikgazda
válasz pvt.peter #40716 üzenetére
Szia!
Szerintem már itt is volt olyan téma, ami megfelel a kérdésedre, csak most nem érek rá böngészni, légy szíves tedd meg.
Emlékeim szerint nevek használatával meg lehet oldani, de kellenek segédoszlopok és persze megfelelő képletek az adatérvényesítés rugalmassá tételéhez. Azt hiszem, megy makró nélkül is.Üdv.
-
pvt.peter
őstag
válasz Fferi50 #40711 üzenetére
Tökéletes lenne az a megoldás erre amit mondtál,de nem tudok adatszűrőt használni úgy, hogy össze legyen "nyomva" egyetlen egy sorra a táblázat
Az a három legördülő lista egy másik sheeten helyezkedne el soronként, mint ahogyan az alábbi képen is látható:
Bármennyi sor lehet.Vagy esetleg megtudom oldani azt, hogy az adatszűrő 1 sor magasságú legyen?
Gyakorlatilag a "belsejében" történne meg a szűrés.[ Szerkesztve ]
Ez egy .50-es rombolópuska, elég szép visszarúgással.
-
Lokids
addikt
válasz Fferi50 #40714 üzenetére
Magyar az excelem, de érdekes, mert az ELTOLÁS-t nem ismeri, de az OFFSET-et igen.
PL: =OFFSET(eprojekt!$A$1;0;0;DARAB2(Tevekenyseg);13)
Furcsa.A lenyílót te miért raktad az O1-re?
Nekem az új hozzáadott munkalap A1 cellájában van, ahol a felhasználó majd nyugodtan választhat.
Mondjuk lényegtelen, hogy hol van.[ Szerkesztve ]
If you chase two rabbits you will lose them both.
-
Fferi50
Topikgazda
válasz Lokids #40712 üzenetére
Szia!
Igen, a Névkezelőben vidd fel a neveket.
"A1 cella értéke nálam fix cím: "Elvégzendő feladat". Gondolom akkor A2-től fog indulni minden."
Nem, a neveket úgy vidd be, ahogyan írtam, csak a munkalap nevét változtasd meg. Csak az eredmény képletében legyen a -SOR() helyett -SOR()+1.
(Az Excelben nem névtér van, hanem Hivatkozás, amire a név mutat. Szerencsére hivatkozásként képleteket is meg lehet adni.)
Ha nem magyar Exceled van hanem angol, akkor az angol függvényneveket kell használnod.Üdv.
[ Szerkesztve ]
-
Fferi50
Topikgazda
Szia!
Erre mondják azt, hogy klasszikus adatbázis feladat, ami nem Excellel oldható meg optimálisan. Hiszen ha belegondolsz, ez legalább 3 dimenziós táblát jelent. Minden emberhez tartozik a tevékenysége és az irányítószáma alapján egy mátrix.
Már csak azért is érdekes ez, hiszen az 1111 irányítószám alatt nem csak Attila végezhet festést, hanem gondolom még több másik ember is.
Tehát "alaptáblákat" kellene létrehoznod az emberekre, a tevékenységekre, az irányítószámokra, közöttük pedig "kapcsolómezőket" kialakítani a kereséshez. A keresés pedig összetett lesz, az INDEX és HOL.VAN függvényekkel lehet megoldani szerintem.Üdv.
-
Fferi50
Topikgazda
válasz pvt.peter #40704 üzenetére
Szia!
Miért nem jó erre a normál autoszűrő???
Ha kiválasztod az A oszlopban a bbb-t akkor csak 5 érték marad és ennek megfelelően csak az eee és fff értékek választhatók a B oszlopban, ha eee-t választasz a B oszlopban, már csak 2 sor marad látható, így a C oszlopban a kkk és lll szűrhető.Mire szeretnéd az eredményt használni?
Üdv.
-
Fferi50
Topikgazda
válasz Lokids #40700 üzenetére
Szia!
Kicsit többet kell vele dolgozni, de meg lehet oldani.
Mivel az x jelek ismétlődnek, ezért az ismétlős keresésre kialakított képletemet alakítottam egy kicsit.
A képlet feltételezései:
Egy munkalap első oszlopában vannak a tevékenységek, az első sorban pedig a hónapok.
A legördülő listaválasztó pedig ugyanezen munkalap O1 cellája tartalmazza.
Ahhoz, hogy "munkalapfüggetlen" legyen a képletünk, létre kell hozni az alábbi neveket:
Természetesen a Munka1 helyett az adataidat tartalmazó munkalap nevét kell írnod. Ha azon a lapon állva szúrod be a neveket, akkor magától hozzáteszi a munkalap nevét, a hatókör munkafüzet legyen/maradjon.Tevekenyseg: =ELTOLÁS(Munka1!$A$1;0;0;DARAB2(Munka1!$A$1:$A$200);1) (a 200 helyett a nálad levő adatok utolsó sorát meghaladó számot írj.
Adatok: =ELTOLÁS(Munka1!$A$1;0;0;DARAB2(Tevekenyseg);13)
honapok =Munka1!$A$1:$M$1 ' az adatok első sora, amely a hónapokat tartalmazza
honap =Munka1!$O$1 ' ez lesz a lenyíló cellája
keresem =INDEX(Adatok;0;HOL.VAN(honap;honapok;0)) ' itt keressük meg az aktuális hónapot
Ezek után a tömbképlet a következő:=HAHIBA(INDEX(Tevekenyseg;HOL.VAN(KICSI(HA("x"=keresem;SOR(Tevekenyseg);"");DARABTELI(keresem;"x")-(DARABTELI(keresem;"x")-SOR()));SOR(Tevekenyseg);0);1);"NINCS TÖBB")
A tömbképletet Ctrl+Shift+Enter billentyűkombinációval zárjuk, az Excel kapcsos zárójelbe teszi.
Ezt a képletet a munkalap első sorába kell írnod és húzhatod lefelé, ameddig "NINCS TÖBB" értéket nem kapsz. Ha nem az első sorban kezded a képletet, akkor a -SOR() helyére -SOR()+X képletet írd, amelyben az X a kezdő sor száma -1!Remélem, jól gondoltam, mire van szükséged.
Üdv.
-
oke
senior tag
válasz Lasersailing #40707 üzenetére
Szia!
Kicsit megfordítom, hátha így jobban érthető:
A példából kiindulva:
Attila a 1111 és 1112 irányítószám alatt végez Mázolást
Géza a 1111, 1112 és 1113 irányítószám alatt végez festést és a 1112-ben tapétázást stb
Ezek vannak a segédtáblában.Az "A" és a "B" oszlop a fő tábla, ahová a "C" oszlopba kell hozzárendelni a segédtábla segítségével.ki is a munkavégző. Azt a csatolt képen meg is van oldva összetűzéssel, látszik a szerkesztőlécen a függvény.
Amivel gondom van az a segédtábla kialakítása. Ha a példában látható módon szeretném hozzárendeléseket elvégezni, az emberkéket a tevékenység+irányítószám pároshoz hozzárendelni, akkor rengeteg variációt kellene elvégeznem, mivel a tényleges táblában 300 féle feladat 100 irányítószám és 20-30 ember van.Tehát hogy a valóságban meg tudjam állapítani, hogy Attila végzi e az adott munkát az adott irányítószám alatt- feltételezve, hogy ő 50 típusú feladatot végez mind a 100 irányítószám alatt - 50*100 sort kellene felvennem a segédtáblába. Ezt hogy lehetne egyszerűsíteni.
[ Szerkesztve ]
-
sztanozs
veterán
válasz Laciahegyrol #40706 üzenetére
[ Szerkesztve ]
JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...
-
pvt.peter
őstag
válasz Fferi50 #40699 üzenetére
Köszönöm szépen a választ.
Rájöttem időközben, hogy ez egy bonyolultabb dolog, mint gondoltam, főleg ha korlátozott a környezet, értem ez alatt azt, hogy nem használhatok makrót.
Mellékelek egy képet, hogy miből is indulok ki.Nos, ebből szeretnék egymástól függő dinamikus legördülő listákat készíteni.
Lenne egy listám, ami az A oszlop értéket tartalmazná ismétlődés nélkül,
majd lenne egy másik listám ami a B oszlop értékét tartalmazná az előző oszlopban kiválasztott érték alapján,
majd lenne egy harmadik listám ami pedig a C oszlopban levő értéket tartalmazná, az előzőleg kiválasztott érték alapján.Gyakorlatban:
Ha kiválasztom az első legördülő listában a "bbb" értéket, akkor a másodikban már csak az "eee", illetve az "fff" értéket választhatom ki. Ha itt kiválasztom az "eee" értéket, akkor a harmadikban kizárólag a "kkk", illetve "lll" értéket választhatom ki.
Megoldható ez makrók nélkül? Ha igen, hogyan?Ez egy .50-es rombolópuska, elég szép visszarúgással.
-
oke
senior tag
válasz Fferi50 #40698 üzenetére
Szia,
A nevek is egy segédoszlopban vannak (lesznek), de most igazából a tényleges hozzárendelésnél vannak a "segédtáblában".
A 300 tevékenység az adott (bővülhet is, de az külön téma), de mind a 40 000 sornál meg kellene határozni irányítószám segítségével a hozzá tartozó nevet.
Itt egy kép, mini kivitelben, jelenleg hogy tudnám megoldani. Hogy melyik tevékenységhez melyik név tartozik, azt az irányítószámmal együtt kell előre meghatároznom, csak ennek variációja nagyon sok egy segédtáblához, szerintem.
Remélem így érthető
[ Szerkesztve ]
-
sztanozs
veterán
válasz Laciahegyrol #40701 üzenetére
Nem kezeli úgy, csak nem tudja az UI megjeleníteni Unicode karakterként. Amúgy milyen Office verziót használsz? Nálam simán működik:
[ Szerkesztve ]
JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...
-
Laciahegyrol
csendes újonc
Sziasztok,
VBA-ban az a problémám, hogy egyik cella tartalmát (nevet) kéne megkeresnem egy másik cellában, de az "ő" és "ű" betűket "o" és "u"-ként kezeli. Ha változóba rakom, akkor is, ha csak a cellát adom meg a függvény megfelelő argumentumába, akkor is. Így az ilyen neveket nem találja.
Mi lehet erre a megoldás?
Előre is köszönöm!Üdv:
Laci
Új hozzászólás Aktív témák
- NORTON 360 for Mobile! 1 eszköz, 1 év! DOBOZOS, BONTATLAN!
- Eredeti Microsoft termékek - MEGA Akciók! Windows, Office Pro Plus, Project Pro, Visio Pro stb.
- Új, bontatlan World of Warcraft gyűjtői kiadások
- Számlás!Steam,EA,Epic és egyébb játékok Pc-re vagy XBox!
- Adobe Előfizetések - Adobe Creative Cloud All Apps - 12 Hónap
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest