Hirdetés
- Felháborodott az Apple, a Meta az iPhone-felhasználók üzeneteit akarja olvasni
- A luxusmárkáknak kell a bitcoin, az USA jegybankjának nem
- Letiltja az USA a politikusokat a telefonhívásokról és szöveges üzenetekről
- Nagy áttörés jön a napelemek piacán, nem kell annyi hely a paneleknek
- Belenyúlt az USA az Epic Games igazgatótanácsába, nyomoz az NVIDIA
Új hozzászólás Aktív témák
-
Nos lehet naiv a megközelítésem, de azért kb végtelennek vehetjük a föld idejében a vizet, mint hidrogén forrást és a napot mint energiaforrást.
E két tényező azért elgondolkodtató
A közte kialakított infrastruktúrát kellene az emberiségnek létrehoznia.
Ez ugyan nincs ingyen de a tudás és a gyártói kapacitás adott.
Csak mint sokszor említettem a pénz(vagyon, hatalom) imádata ami gátat szab ennek.
És magában az emberi természetben benne van a birtoklási vágy.
Ez az egy tényező amit ha kivennénk a rendszerből megoldódna a probléma.
Nos ahogy most halad a világ, ez a vágy egyre több és több emberben felszínre tör.
Szóval megoldás nem lesz rá a mi életünkben biztos.Mindenki jó valamire. Ha másra nem, hát elrettentő példának. "Chasing Spiders and overheat"
-
senior tag
válasz Gargouille #94 üzenetére
Hogyan is hangzott ez pontosan?: "A legújabb benzinüzemű autók között van olyan aminek tisztább a kipufogógáza, az gyakorlatilag ugyanolyan minőségű mint Budapesten jelenleg a levegőminőség."
és ez egy bottleneckje is ugyanúgy az egésznek.
mintha tudomást sem vennének vagy vennétek arról, hogy egy kémiai labor a kipufogórendszer, ami rendszerből ha egy elem is sérül máris más a kibocsátás.
A levegő tisztaságú kipufogógáz gyakorlatban nem létezik túl hosszú ideig.
dízelbotrány ugye.
A 2.-3. Tulaj már kiüti az egr-t, dpf-et stb.Ezek ugyanúgy az utakat róják 10-20-30 évig okádva a gyári adat többszörösét.
Nem véletlen lobbiztak az autógyárak, hogy az Euro7-be ne kerüljön a kibocsátás 200k km-ig garantálása.Amit mondanak a tudatos álnaív félrevezetés!
Ezzel szemben az akkugyár kibocsátása könnyebben lekövethető, szankcionálható, kalkulálható, ahogy az EV-ké is.
Nyilván nem a magyar uram bátyám rendszerből kell kiindulni.[ Szerkesztve ]
Új S23 / S24 / S24+ / S24 Ultra rendelhető! /// People with passion can change the world for the better |||
-
"20+éve hallhatjuk már ezt az új akku technológia dolgot. Mégse történik semmi jelentős,", csak ólomakku helyett már az elektromos autó lítiumossal megy. A telefon meg nikkel helyett lítiummal. A lítiumos akkuknál volt 2 nagyobb technológiaváltás.
Nem történt semmi..." 1800-as évek végén már volt elektromos autó ami aksival működött"
Azt is tudod, hogy milyennel?Ha szerinted az erőművi technológiák nem fejlődtek semmit, azzal meg nem tudok mit kezdeni...
Mutogatni való hater díszpinty
-
Elf
aktív tag
válasz Gargouille #94 üzenetére
"Hogyan is hangzott ez pontosan?: "A legújabb benzinüzemű autók között van olyan aminek tisztább a kipufogógáza, az gyakorlatilag ugyanolyan minőségű mint Budapesten jelenleg a levegőminőség.""
Kérném annak a benzinüzemű autónak a típusát, márkáját, aminek a kipufogógáza gyakorlatilag ugyanolyan minőségű mint Budapesten jelenleg a levegőminősége.
Tehát folyamatonan belélegzem és nem fulladok meg 3 perc alatt, hanem csak a várható élettartamom csökken 5-8 évvel.
Az hogy kiragadok egy mért értéket (gyanítom Pm10) ami tényleg kisebb mint a szennyezett levegőé, és ez alapján kijelentem hogy tisztább az akkora csúsztatás hogy nincs rá szó.
Sajnálom.Számomra hihetettlen hogy annyira minden napunk része lett az hogy önös érdekből mérgező gázokat eregetve közlekedünk, hogy hosszasan érvelve sem lehet ezt észre vetteni emberekkel ezt a tényt.
Igazából ez a fórum is erről szól.
Éghető anyaggal hajtott, büdős belélegezhetetlen gázt eregető, itt-ott mérgező anyagoktól csöpögő, esetenként felgyulladó autókből, melyekkel évente 10ezerszám sebesítüjük meg embertársainkat figyeljük, hogy a Dél-Korei garázstűz milyen veszélyeket jelez számunkra.
Furcsa. Nekem. -
X2N
őstag
20+éve hallhatjuk már ezt az új akku technológia dolgot. Mégse történik semmi jelentős, pár %-al nagyobb kapacitás növekedés van a jelenlegi akkumulátor technológiában, és kifulladt a dolog, az új cellák megmaradnak érdekesség szintjén, nem lesz belőle tömeggyártás. 1800-as évek végén már volt elektromos autó ami aksival működött ennyire új ez a "technológia", 70-es években Amerikában már lehetett elektromos autókat vásárolni. Az áramot mégis szénerőművekkel termelik a legtöbb helyen a világon. Az atomerőművek sem lettek sokkal jobbak, pedig azt is fejleszteni kellene, mint ahogy a kínaiak teszik most a folyékony sóolvadékos tóriumreaktorokkal....A fúzió meg 40 éve is mese, ahogy most is. Az a baj hogy idő nincs már...meg nyersanyag se lesz mire feltaláljuk a megoldást. Hacsak az időgépet nem találják fel előbb...
[ Szerkesztve ]
-
Persze, hogy nem érted, mert nem ez a mentalitás.
Egyszerűen a valóság az, hogy a lítiumakkuval nem csinálsz nagy marhaságot, akkor nem gyullad ki.
@Gargouille : "Persze bármi változhat a jövőben, lehet valaki feltalálja az akkuk szent grálját 5 év múlva, "
Fejlődés viszont ven, tehát legalábbis a tendenciákat figyelembe lehetne venni.
Új akkutechnológiák is vannak, amik 10 éve se voltak. Szóval azt kéne.
A videó ott van a hallgatnivalók között...Mutogatni való hater díszpinty
-
Gargouille
őstag
Minden bántás nélkül mondom, hogy vagy nem értetted meg, amit mondtak, vagy szelektíven akartad hallani és direkt félreértelmezed, leegyszerűsíted.
A jelenről beszéltek tényszerűen, lévén a jövő még nem létezik. Abból amit most tudunk erről az egészről, logikus következtetéseket vonnak le. Persze bármi változhat a jövőben, lehet valaki feltalálja az akkuk szent grálját 5 év múlva, ami olcsó, könnyű és környezetbarát. Lehet. De jelenleg nincs kilátásban sem ilyen technológia. Lehet 10 év múlva feltaláljuk a térkaput és értelmetlenné válik az egész. De jelenleg erre nem mutat semmi jel. Tehát csak arról tudunk értelmesen beszélni, amit most tudunk, abból pedig adódik minden, ami elhangzott.
"Újra és újra elhangzik hogy a gyártás, a szállítás, a fogyasztás mennyire környezetszennyező és káros majd ebből nem az a konklúzió hogy a 80 kilós testünket ne tonnás vassal cipeljük hanem csak annyi hogy ne elektromossal. "
Lévén, hogy valóban baromi környezetszennyező a gyártás és a szállítás is, sőt a fogyasztás is, azt is közérthetően elmagyarázták, hogy miért. Mivel a nyersanyagok nem ott vannak ahol a gyárak, így szállítani kell. Mivel szállítanál nyersanyagot? Kerékpárral?
"A modern belsőégésűből tisztább levegő jön ki, mint a városok levegője!"
Hogyan is hangzott ez pontosan?: "A legújabb benzinüzemű autók között van olyan aminek tisztább a kipufogógáza, az gyakorlatilag ugyanolyan minőségű mint Budapesten jelenleg a levegőminőség."Nem azt mondta, hogy az összes autónak és nem azt, hogy tisztább, hanem, hogy vannak már olyanok (értsd. lehet ilyet készíteni, hiszen már létezik egy-egy ilyen modell), aminek a kipufogógáza ugyanolyan minőségű (értsd. megközelíti azt, nem jobb, de érdemben nem is rosszabb) mint Budapest levegőminősége.
De nem akarlak én meggyőzni semmiről, az élet majd úgyis eldönti, hogy mi lesz az elektromos közlekedés jövője, csak várnunk kell és meglátjuk. A videót csupán azért linkeltem, hogy ellensúlyozza a sok tényként előadott, vágyvezérelt féligazságot és csúsztatást a témában (pro és kontra).
Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.
-
X2N
őstag
Mi történhet ha egy liftben akarsz szállítani lítium ion aksit és nem tudsz elmenekülni? Tanulságos, 3:49-től...
-
Elf
aktív tag
válasz Gargouille #58 üzenetére
Befellegzett az elektromos autóknak? | egyetem tv
Megnéztem.
Nekem fura, hogy a jelen helyzetet változás nélkül kivetítik a jövőre ebből levezetve hogy valami miért értelmetlen, gazdaságtalan, lehetetlen.
Ugyanezzel a módszerrel lett anno kijelentve hogy nem lehet minden háztartásban telefon, vagy nem mehet jármű 100km/h nál gyorsabban…
Még furább amikor a következő mondatban elmondják a megoldást de nem veszik észre.Újra és újra elhangzik hogy a gyártás, a szállítás, a fogyasztás mennyire környezetszennyező és káros majd ebből nem az a konklúzió hogy a 80 kilós testünket ne tonnás vassal cipeljük hanem csak annyi hogy ne elektromossal.
És a 43. percben elhangzott az, amit azt hittem a 20. században hagytunk:A modern belsőégésűből tisztább levegő jön ki, mint a városok levegője!
Első gondolatom az volt, hogy a fickó szájába nyomok egy kipufogót ás addig rugdosom a gázt amíg megtisztul a tüdeje. De aztán elmúlt. Bocsánat.
És az egy óra záró gondolata:
Kínán azért nyomja az elektromos autózást mert kevés fosszilis forrása van a többit instabil országokból kell beszereznie sebezhető kereskedelmi utakon, és ezét teljesen érthető és jól csinálja amit csinál.Hogy ez miért nem igaz Európára?
Sajnos ez már nem derült ki mert vége a felvételnek.Azért köszi.
Nem hittem volna hogy 2024-ben még elhangzanak ilyen mondatok "nyilvánosan". -
-
arnyekxxx
veterán
A hűtés nem probléma, hütőtoronnynal egy patak mellett is tudnak atomerőművet üzemeltetni. Paks hűtésével annyi a gond, hogy 50 éve a környezetvédelem jegyében beleirtak a szabályba egy szép kerek 30 fokot határnak ami akkor távolinak tűnt, és ez szentírás lett mert hát olyan az élővilág, hogy 30 fokon vidáman él 31 fokon meg egy nap alatt kipusztul.
Ráadásul ez a kicsit melegebb zóna csak a folyó egyik partján egy párszáz méteres szakaszt érint, a hal meg olyan, hogy ha nem érzi jól magát akkor odébb tud úszni.
-
arnyekxxx
veterán
válasz Gargouille #43 üzenetére
A házadat ugyanúgy le tudja égetni egy lángoló mobil mint egy lángoló autó, csak az autót sokkal kevesebben tartják a fejük mellett éjszakánként.
-
arnyekxxx
veterán
válasz Feketelaszlo #44 üzenetére
Aztán mégis volt már elpukkanó telefon meg lángoló laptop.
A villanyautókat meg nem usb-ről töltik.
-
félisten
És ezt miért nekem címzed? Hol olvasható olyasmi az Általad linkelt anyagban, hogy a lítiumos akkukkal üzemelő elektromos autók oltása ne lenne komoly probléma?
Egyébként nagyon kíváncsi lennék egy olyan statisztikára (minden prekoncepció nélkül), amelyik nem tartalmazza a baleset következtében bekövetkező tüzeket. Tehát az utóbbi időben elhíresült spontán tűzeseteket tartalmazza hagyományos és elektromos / hibrid autók vonatkozásában.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
Gargouille
őstag
Általában kerülöm, hogy bármit linkeljek, mert úgyse nézi meg senki, mindenki csak mondja a magáét, pápápápá. Nem hittem, hogy meghallgatja valaki, csak tettem egy reménytelen kísérletet, hátha... Respekt!
"Marketingbullshitek korát éljük, ahol lelkes dilettánsok dumálnak, finanszíroznak meg szavaznak meg mindenféle butaságot."
Tűpontos."Azért kíváncsi leszek meddig tart ez a greenwashing, s vajon a tanulságokat kandzsival vagy cirill betűvel fogják megírni."
Vagy botokkal felkarcolni egy barlang falára.Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.
-
válasz Gargouille #58 üzenetére
Na, meló közben meghallgattam, ez tényleg jó. Ritka az ilyesmi sajnos.
Marketingbullshitek korát éljük, ahol lelkes dilettánsok dumálnak, finanszíroznak meg szavaznak meg mindenféle butaságot. Azért kíváncsi leszek meddig tart ez a greenwashing, s vajon a tanulságokat kandzsival vagy cirill betűvel fogják megírni.
[ Szerkesztve ]
Thinkpad P16 eladó: 16(24) mag(szál), 96 GB RAM! | Make Asia Great Again!
-
MrCsiT
addikt
A linkelt cikk maga kiemeli vastaggal: "Based on this, in EV and hybrid vehicles, it seems to be mostly battery issues that can lead to fires."
- nincs is több kérdés a témában, és teljesen felesleges lemenni oviba: "Ovó néni, a Benzines Béla is meg tud gyulladni?!" Nem érdekel senkit, mert nem az a téma, hanem ugye az akkuk megbízhatósága és gyulladásai.Illetve, a cikknél még a FAQ érdekes:
"#2 – Where do most vehicle fires start?
Most vehicle fires are caused by a crash." - azaz, a statisztikában listázott számok nem a "hoppá, állok a garázsban és meggyulladtam" esetet taglalják, holott elsődlegesen erről kellene beszélgetni, ha figyelembe vennénk a témaindító írást az akkuk típusának kiadásáról.hcl:
[ Szerkesztve ]
"Nekem a "link" egy hivatkozás legyen, ne egy ember ?!" - by Mr.CsiT
-
Gargouille
őstag
.
[ Szerkesztve ]
Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.
-
-
Gausz
aktív tag
https://www.autoinsuranceez.com/gas-vs-electric-car-fires/
Itt van egy csodás kép a 100ezer autóra eső tűzesetekről:
Ha kicsit lejjebb görgetsz, akkor ott van az is, hogy a belső égésűeket hívták vissza százezer számra elektromos hibák miatt. -
félisten
válasz arnyekxxx #40 üzenetére
Nem is állítottam, hogy akár csak arányaiban több villanyautó égne le, mint belső égésű motoros. (A fickó régi jóslatai egyébként nagyon pontosan beváltak -- mivel értett hozzá és biztosra ment.)
DE!
Más jellegűek és más körülmények között történnek ezek a leégések, nem is beszélve az oltás lehetőségeiről.
A közvetlen környékemen az elmúlt két évben három hagyományos autó égett le az utcán (2 Ford, 1 BMW). A tűzoltók jöttek, és nagyon gyorsan eloltották a tüzeket, minimális járulékos kár mellett -- mivel maga a tüzelőanyag ilyenkor nem szokott meggyulladni, felrobbanni.
Egy lítiumakkutűz viszont már egészen más kávéház. Oltási szempontból igazi, nagyjából megoldhatatlan rémálom, és sokszor nem nyitott térben, hanem az autó nyugalmi állapotában történik, ahol aztán mindent visz az elolthatatlan, magas hűmérsékletű tűz.MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
X2N
őstag
Építeni lehet atomerőművet csak minek ha már a jelenlegit se tudjuk 100%-ig kihasználni, Paks se megy full gázon a hűtővíz miatt..
A paksi atomerőmű működéséhez másodpercenként nagyjából százezer liter hűtővízre van szükség, a felmelegedett hűtővizet pedig az erőmű visszaengedi a Dunába. Ez elég sok víz, átlagosan nagyjából a Duna vízhozamának tizedét használja fel a cég.Az erőműnek azonban gondosan oda kell figyelnie erre a kiengedett hűtővízre, hogy ne okozzon óriási környezeti károkat a Duna élővilágának leforrázásával. Gondolom az élővilág nem like-olja a bőven 30fok feletti vizet...
[ Szerkesztve ]
-
válasz moongoose #64 üzenetére
Az a baj a megközelítéseddel, hogy nagyon naiv. Mert egyébként egyetértenék abban, hogy a hatásfok nem számít, csak hát az energia továbbra sincs ingyen. Továbbá nincs mindig világos, a szél sem fúj állandóan. Ezért az energia tárolására kell valamilyen megoldás, a hidrogén erre sajnos pont zsákutca, lásd ahogy fent írták. Pedig hidrogén kapcsán érdekes lehet az az ammónia-hidrogén oda-vissza alakítgatás, de könnyen lehet, hogy ez is csak egy szokásos scam volt, mert több éves "találmány", de azóta se hallottunk róla.
Az olcsó, kvázi ingyen és emellett STABIL energia a nukleáris lehetne. Errefelé kellene feljeszteni, hogy leskálázzák az erőműveket kisebbre, modulárisra, mert az nem normális, hogy 50 év kell egy atomerőmű felépítéséhez. Továbbá ott a tórium-alapú erőmű, ami sokkal biztonságosabb, jobb sok szempontból.
Thinkpad P16 eladó: 16(24) mag(szál), 96 GB RAM! | Make Asia Great Again!
-
válasz LurkerSheik #53 üzenetére
Az egyenáram nem probléma.
A napelem ezt az energiát szolgáltatja, egy generátor szintén egyenáramot állít elő, amit egyenárammal táplálva motorként működik. Elég sok megoldás lenne az egyenáram előállítására.
Az elketrolízishez így adott a nap energiája.
Ez még mindíg korlátlan energia aminek mint írtam nem kellene nézni a hatásfokát és a szekunder oldali veszteségét.
A jó sok, még több elvén lenne bőven hidrogén.
De ehhez összefogásra, és a a gyarló emberi érdekeket kellene félretenni.
Csak itt látom a hibát az egyenletben.
Holt tömeget a hajózás fénykorában sem kedvelték.Mindenki jó valamire. Ha másra nem, hát elrettentő példának. "Chasing Spiders and overheat"
-
Ezekiell
veterán
A toyota majd megfinanszírozza zsebből az egész hidrogénes autózás alapjait? A töltőállomásoktól kezdve mindent?
Mintha egy amcsi cég már csinált volna ilyet máshol, Tesla valaki?Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
válasz Gargouille #58 üzenetére
Pfúj, 1 órás videó? Kinek van erre ideje? Amit nem lehet egy 8 másodperces tiktokban összefoglalni az fakenews!
IRÓNIA OFF.
[ Szerkesztve ]
Thinkpad P16 eladó: 16(24) mag(szál), 96 GB RAM! | Make Asia Great Again!
-
"De ez nem annyira gáz."
Ez KIBACOTT gáz."Eciginél van az úgynevezett mecha mod, "
Ami még az előzőnél is gázabb, de az előző is gáz!@moongoose : "A sok akkuval mi lesz majd?
Mert mindig csak tolják, hogy azt majd akkor oldják meg amikor odaérnek."
Nem "majd megoldják". Folyamatosan fejlődnek az újrahasznosítási technikák.
Amúgy az megvan, hogy az elégett, olaj alaú üzemanyaggal mi lesz? Meg a finomítók hulladékával? Meg ami a kitermelés közben kerül ki?"Ugyan ez is drága, veszélyes, szintén ritka földfémek kellenek hozzá, viszont akár a kőolaj származékokkal működtetett gépjárműveknél, "
De attól még szépen tud robbanni az is.[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
Gargouille
őstag
A hidrogénhajtás meg a hatásfokok meg akku újrahasznosítás és egyéb kérdésekben javaslom az alábbi beszélgetést, ami kijózanító és reális képet ad az elektromos autózásról illetve a sok tévhitről, amik tényként keringenek a témában itt a fórumokon és úgy általában a közbeszédben:
Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.
-
A toyota majd megfinanszírozza zsebből az egész hidrogénes autózás alapjait? A töltőállomásoktól kezdve mindent?
Nem hiszem, de esetleg lehet valami áttörés, mert érdekükben áll. Ott helyben esetleg működhet, majd kiderül. Globálisan nyilván esélytelen a jelenlegi tudásunk alapján.
Thinkpad P16 eladó: 16(24) mag(szál), 96 GB RAM! | Make Asia Great Again!
-
válasz LurkerSheik #53 üzenetére
Ez gondolom nem nekem akart menni, mert nem én kapzsiztam.
[ Szerkesztve ]
Thinkpad P16 eladó: 16(24) mag(szál), 96 GB RAM! | Make Asia Great Again!
-
X2N
őstag
A toyota majd megfinanszírozza zsebből az egész hidrogénes autózás alapjait? A töltőállomásoktól kezdve mindent? Elektromos autózás se lesz ha elfogy a lítium meg a kobalt.
Lítium: Egyes források szerint 50-100 évre elegendő készlet áll rendelkezésre, feltételezve, hogy a kitermelés és az újrafeldolgozás hatékonysága javul, és új lelőhelyeket fedeznek fel. (Nem úgy néz ki hogy napról napra új lelőhelyeket találnának)Kobalt: A kobaltra vonatkozó becslések általában konzervatívabbak, mivel ennek az anyagnak a nagy része konfliktusos területekről származik, például a Kongói Demokratikus Köztársaságból. Jelenleg a meglévő készletek 20-60 évig lehetnek elegendőek, a kitermelés és az újrahasznosítás fejlesztése nélkül. Hadd ne mondjam hogy ennek a kitermelése se "zöld..."
Elméletileg van még pár évtizedre elegendő, persze mivel az igények is egyre nagyobbak még sincs mert mindenki elektromos autózni akar....
Arról nem beszélve hogy maga a cella legyártása is rengeteg tiszta vizet igényel...egyes becslések szerint egy lítium-ion akkumulátor legyártásához több ezer liter víz szükséges. -
válasz moongoose #52 üzenetére
Egyelőre nem tartunk ott, hogy annyi elektromos energiánk legyen, hogy a hatásfok lényegtelenné váljon.
A lítiumból az a szerencsénk hogy nincs belőle sok, drága bányászni, így előbb-utóbb piacilag megtérülő lesz újrahasznosítani. Habár az lenne a legjobb, ha nem használnánk lítium akkut. Habár azért van előrelépés: lítiumoshoz már nem kell ritka földfém (kobalt), ráadásul az tűszúrásra már nem is gyullad ki, cserébe picit kevesebb a kapacitása. Illetve ott a nátriumos, ami úgy tudom már működik, bár ennek is a kapacitása jelentősen kisebb, de legalább olcsóbb is.
Thinkpad P16 eladó: 16(24) mag(szál), 96 GB RAM! | Make Asia Great Again!
-
senior tag
És hogy tárolod a hidrogént úgy igazán?
periódusos rendszer első eleme.
azaz nincs olyan ismert anyag a kémiában aminek a
rácsszerkezetén ne jutna át a hidrogén.
legyen kötött formában, oxigénnel, azaz vízként.
Bontásához EGYENáram szükséges.
Akkor arról miért is ne az elektromotort hajtsuk meg már direkten az akkuról?Szerintem ez elég kardinális kérdés, mielőtt kapzsiságit kiáltasz.
Új S23 / S24 / S24+ / S24 Ultra rendelhető! /// People with passion can change the world for the better |||
-
Amint írtam a kapzsiság mindenek felett.
A nap ingyenes energiáját lenne szükséges hasznosítani elektrolízis útján.
Itt már nagyon nem kellene foglalkozni a hatásfokkal.
Az üzemanyagcella hatásfoka viszont a belsőégésűek felett van, ugyan nem éri el az akkusat.
A sok akkuval mi lesz majd?
Mert mindig csak tolják, hogy azt majd akkor oldják meg amikor odaérnek.
Jahh akár a vörösiszap.
Abban is még van bőven kinyerhető ritkaföldfém, és azért tárolják nyitott tárolókban, immár 50-60 éve.
Most elértünk oda, hogy csak a gond van vele, de megoldás még mindig nincs rá.
A co2-t nem sorolnám ide, arról mások a nézeteink.
Ha már valamit akkor inkább a vízgőzt a légkörben.
A technológia valószínűleg már régen készen van, csak az érdek ami ezt meggátolja abban, hogy hasznosítsa az emberiség.Mindenki jó valamire. Ha másra nem, hát elrettentő példának. "Chasing Spiders and overheat"
-
válasz moongoose #50 üzenetére
A hidrogén nem megváltás, sőt, valaki szerint inkább scam. Szvsz jelenleg a hatékonyság a legnagyobb probléma a hidrogénhajtással:
1. Maga az üzemanyagcella ~60-70%-os hatékonysággal állít elő áramot hidrogénből. A belső égésű hidrogénes még rosszabb, valami 30-40% körül működik.
2. Miből állítasz elő hidrogént? Jelenleg a hidrogén tömeggyártása CO2-vel jár, amit kerülni kéne. Az elektrolízis jobb megoldás lenne, de sajnos annak se jó a hatékonysága, kb 70%.
Ezek miatt gyakorlatilag jó ha 50% hatékonyság elérhető a hidrogénnel, miközben az akkumulátoros technológia simán 90% felett van.
Egyébként meg nem az elektromos autók fognak mindenkit megmenteni, nettó greenwashing az egész. A városokban lévő légszennyezettséget rendes tömegközlekedéssel és az autók kitiltásával lehetne megoldani. Illetve kezd kipukkadni az EV lufi, aláhagyni a hype, az irreális elvárások.
Itt jöhet képbe a Toyota, akik lehet előrukkolnak valamivel, mert sok hidrogén lelőhely van Japánban, érdekükben áll egy ilyen autó kifejlesztése. Valószínűleg ezért nincs érdemi EV-jük, vagy csak szimplán tudták, hogy az EV lufi lesz.
[ Szerkesztve ]
Thinkpad P16 eladó: 16(24) mag(szál), 96 GB RAM! | Make Asia Great Again!
Új hozzászólás Aktív témák
- AppleCare+ biztosítás - új / maximum 60 napos Apple termékekhez - Apple Biztosítás
- AppleCare+ biztosítás - új / maximum 60 napos Apple termékekhez - Apple Biztosítás
- Új Lenovo Yoga 7 ProX Gamer Tervező Ultrabook -50% Ryzen 7 6800HS 32/1TB AMD 4GB + 3050 4GB 3K 120Hz
- HP EliteBook 840 G6 Fémházas Tartós Laptop 14" -70% i5-8365U 4Mag 16GB 512GB SSD FHD IPS
- Eladó JURA ENA 5 Svájci Kávéfőző gép
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest