EV-s garázstűz: hozzák nyilvánosságra az akkumárkákat?

Dél-Koreában sürgős tanácskozásokat tartottak a súlyos EV-garázstüzek miatt, terítéken vannak a különböző szigorítások.

Cikkek tömegei jelennek meg a dél-koreai EV-garázstüzekről és azok következményeiről, a várható szigorításokról. A helyi kormány szeretné megnyugtatni az embereket, akik a közbiztonságért aggódnak – az i-re a pontot egy Incshonban történt, augusztus 1-i EV-garázstűz okozta, ahol a mélygarázsban egy Mercedes-Benz spontán kapott lángra, majd óriási károkat okozott és rengeteg sebesült, füstmérgezett embert is el kellett látni. A Farasis Energy akkumulátorokkal szerelt autó tüzét nyolc órába telt eloltani, 140 autó égett ki, sok lakót a fenti lakásoktól evakuáltak.

Hirdetés

A dél-koreai kormány közölte, sürgetik az autógyártókat, hogy legalább az országban hozzák nyilvánosságra, milyen márkájú akkumulátorokat használtak az autóikban. Megelőző intézkedésként a BMW (Samsung SDI, CATL) és a Mercedes (CATL, Farasis Energy, LGES, SK On), valamint a Hyundai (LGES, SK On, CATL), Kia (LGES, SK On, CATL) is lép ebbe az irányba, a helyi piacra vonatkozó adatokkal. A kormány szerint önként kell ezt az információt közzétenni a félelmek eloszlatása érdekében, ugyanis eddig nem fért hozzá ilyen információkhoz a nyilvánosság, pedig az emberek egyre jobban aggódnak az EV-tüzek miatt.

Szakemberek szerint az embereknek nem szabad mindig az akkumulátorokat hibáztatni az EV-tüzek miatt, azok más okból is történhetnek. Azt is mondják, az akkumárkák felfedése bár több választ ad, a biztonságon önmagában nem javít, mert nem tudni még, melyik hajlamosabb a tüzekre. Ehelyett az akkukezelő rendszerek fejlesztése, a korai figyelmeztető rendszerek fejlesztése segítene többet, sokak szerint addig marad az EV-fóbia.

A szakértők emlékeztetnek: az EV-tüzek alapvetően más típusúak, tovább tartanak és nehezebb eloltani ezeket, ráadásul újra lángra kaphatnak az eloltott tüzek. Fontosnak tartják ellenőrizni a tűzoltók eszköztárát is.

Azóta történt

Előzmények