Hirdetés
- Feháborodott az Apple, a Meta az iPhone-felhasználók üzeneteit akarja olvasgatni
- A luxusmárkáknak kell a bitcoin, az USA jegybankjának nem
- Letiltja az USA a politikusokat a telefonhívásokról és szöveges üzenetekről
- Nagy áttörés jön a napelemek piacán, nem kell annyi hely a paneleknek
- Belenyúlt az USA az Epic Games igazgatótanácsába, nyomoz az NVIDIA
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
Helyzetfüggő. Most toltam le egy Olasz-Mo 1000 Km-t, és lehetett szépen haladni. A nyári csúcsban nyilván reménytelen. Persze nem hajtok én se különösebben gyorsan, 140-150 GPS szerint. De a valóság tényleg az, hogy a megállók kiiktatásával lehet igazán spórolni. Nekünk pl. egy tankolás-wc-kaja kombó 30+ perc volt. Még egy ilyennel el is bukod sok-sok órányi gyorshajtás előnyét.
-
Medocsabi
addikt
Itthon azért nem jellemző napi szinten ilyen ingázás személyautóval. De holnap megyek egy Pest-Zalaegerszeg-Nyíregyháza-Pest kanyart, kíváncsi vagyok azon mennyi lesz. Bár amilyen dugó van mostanában az M3-ason,gyanítom nem lesz nagy különbség. Repülni meg nem tud az autó
-
Pá
addikt
Ha 50km-nél nincs értelme, akkor 1000-nél miért lesz?
Értem, hogy több időt spórolsz, de arányosan annyival nagyobb eséllyel kerülsz bajba is. A nyereség-kockázat arányod ugyanaz.Mármint ugyanaz lenne, ha robot lennél, de ember vagy és 1000 km-en jobban fáradsz, szóval aránytalanul nagyobb mértékben nő a kockázatod és arányosan a nyereséged.
''Annyira vagyunk egészségesek, amennyire a gondolataink humánusak.''
-
Medocsabi
addikt
válasz arnyekxxx #78 üzenetére
Abszolút egyet értek. Én mindösszesen azt mondom, hogy más szabálytalansága nem ok az enyémre.
Egyébként pont a múlt héten meglepő tapasztalatra tettem szert Dunaújvárosból haza Pestre. Odafelé késésben voltam, bevallom volt ahol 200-at is mentem, és egy Budapest-Dunaújváros távon spóroltam 5,5 percet...
Haza rányomtam a tempomatot 110-re(pályán 130ra,mindenhol amennyivel lehet menni, egy huncut egységgel se többre), spotify-on a kedvenc mixemet max hangerőre nyomtam, és szépen egyenletesen mentem hazáig, boldogan dalolászva, szeletelve.
Szóval 5 per miatt kockáztattam egy esetleges balesetet, és/vagy több szézerer forint büntit, ráadásul emiatt ugye akaratlanul is jobban stresszel az ember, jobban figyeli a trafikat, a forgalmat.
Számomra a konklúzió az lett, hogy rohadtul nem éri meg.
-
veterán
válasz arnyekxxx #80 üzenetére
Attól az még előzési helyzet marad, hogy előtted haladnak, mert előzési szándékkal tartózkodsz a belsőben. Ha igaz lenne, amit írsz, akkor sohasem tudnád jelezni az előzési szándékodat az előtted szabálytalanul haladó számára. Vagy előállnának olyan abszurd helyzetek, hogy ki-be húzódsz a belső-külső között. Ez nem életszerű, és nem is jogalkotói szándék.
-
veterán
válasz arnyekxxx #78 üzenetére
Megbeszéltük már, linkeltem is, miért ilyen nehéz megérteni, hogy nincs igazad? A mögötted 200-zal érkező előzési szándékkal, előzési helyzetben van a belsőben, teljesen jogosan. Ha neked lenne igazad, az olyan jogi helyzet lenne, ami teljesen életszerűtlen, és rengeteg vitát szülne a bíróságokon.
De nincs így.
-
-
miqlas
őstag
Tippre akkor ti is a gyorshajtó F#%$ kategóriában játszotok és csak a számotokra elõnyös KRESZ szabályokat tartjátok be!
42
-
miqlas
őstag
Ha autópályán 130-al elõzöl egy 120-al haladó kocsisort, és berobban a seggedbe valaki villogva 150-160-al, akkor ki kell takarodnod elõle, mert neki elsõbbsége van (mielõtt végeznél a sorral), csak mert gyorsabb?
[ Szerkesztve ]
42
-
veterán
válasz arnyekxxx #67 üzenetére
...ha ki lehet menni a külsőbe akkor nem csak az előtted lassan haladónak kötelessége kimenni oda hanem neked is...
Téves. A hatályos bekezdés a kresz-ből:
...megmaradhat a belső forgalmi sávban feltéve, hogy ezzel a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza
Ha a belsőben előzési szándékkal közlekedsz, és az előtted haladó lassabb nálad, akkor ő szabálytalan. Te szeretnéd őt megelőzni, hiszen gyorsabban haladsz, de elállja az utat. Ha jobbról előzöd, szabálytalan. Mivel te előzés céljából tartózkodsz a belsőben, teljesen szabályosan vagy ott, nem kell jobbra kihúzódnod, hiszen akkor járnál el szabálytalanul, ha utána előznél jobbról.
Azt, amit írsz és sugallsz már milliószor megcáfolták, akár a TC kérdezz-felelek rovatában jogászok is. Nem tarthatod fel a mögötted jövőt indokolatlanul, és az első lehetőségnél ki kell menned a külsőbe. Akár a kamionok közé is. Ez a törvény.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Ha meg nem, akkor - szeretjük vagy sem, de - szabályosan van ott.
Marhára nem. Hányszor látom azt, hogy a 2 sávban egymás mellett haladnak szépen komótosan. Vagy a legjobb, hogy nekiáll kocsisort "előzni" 120-szal, mögötte meg toporognak. Aztán 5 kilométerrel odébb hajlandó visszamenni a külsőbe.Ez mind szabálytalan, ha valaki jön mögötted nagyobb tempóval, akkor az első lehetőségnél ki kell húzódnod, és elengedned.
-
arnyekxxx
veterán
válasz Blindmouse_ #63 üzenetére
Tényleg nem, ahogy fentebb írták, az autósok jelentős része teljesen komolyan gondolja.
-
arnyekxxx
veterán
válasz Blindmouse_ #60 üzenetére
Dehogy minősül annak.
Jobbratartási kötelezettséged van. Kimész a külsőbe szabálykövetően. Mást nem is tehetsz ha szabályosan közlekedsz. Hogy bent ki mit csinál, az az ő dolga, semmi közöd hozzá. Aztán ha valakit utolérsz megelőzöd szabályosan balról majd visszamész a külsőbe szabálykövetően.
Akkor lenne jobbról előzés, ha kimész a külsőbe, megelőzöd és visszamész elé.
[ Szerkesztve ]
-
arnyekxxx
veterán
válasz Blindmouse_ #58 üzenetére
ha utóléred megelőzöd balról aztán visszamész a külsőbe, hiszen szabálykövető vagy.
-
arnyekxxx
veterán
válasz Blindmouse_ #56 üzenetére
ha üres akkor de, ott kell, hiszen a jobbratartás kötelező
-
Blindmouse_
aktív tag
Ezt amúgy egész korrekten összefoglaltad.
BTW az orrát kidugó kisteher amúgy észrevette hogy jövök, mire odaértem, és kényelmesen visszasoroltam, addigra vissza is tolatott, és intett hogy bocs.. amúgy nem volt necces szitu túlzottan, de ha valaki hülye, és teligázon eltolja hogy na most végigmegy a soron, pont telibeveri..
Nem tudom miért ment negyvennel, de az volt a Vmax neki.
És nem a forgalmat kell kezelni. előtte kuka üres volt az út, a sebességének köszönhetően kilómétereken át.Megtehetem, Flúgos vagyok...
-
dabadab
titán
Ehhez képest a járművezetők döntő többsége képtelen a járművét a menetirányának megfelelő sávjában (párhuzamos közlekedés mellett az épp használni kívánt sávjában) tartani.
Dehogynem, az autópályán egy csomóan kiválóan tartják az autót a legbelső sávban, akkor is, ha minden más sáv üres és amúgy is lassan mennek
DRM is theft
-
dabadab
titán
Igazából én már a tempomat mániát se értettem
Pedig az hosszú utakon tényleg istenáldása, berakod és onnantól kezdve szép, egyenletes tempót mész, nem kell izgulnod, hogy véletlenül jobban megnyomod és leradaroznak vagy csak simán osszcillálsz a sebességgel és a hasonló sebességgel haladókat hol megelőzöd, hol feltartod és ahelyett, hogy a kilométerórát figyelné az ember, nézheti a forgalmat.
A lábadat meg értelemszerűen nem lógatod közben ki az ablakon, hanem a pedáloknál tartod.
DRM is theft
-
koanla
aktív tag
akkor hadd konkretizáljam picit:
iszonyúan teli van a tököm azokkal a balfaszokkal, akik
a) akkor is levágják a nekik balkanyart/kereszteződést, amikor nem látják be (struccpolitika: amit nem látok, az nem létezik)
b) akkor is levágják a nekik balkanyart/kereszteződést, amikor _látják_ hogy "jé, valami hülye itt jön szemből, de majd csak megoldja!"
És a mai napig nem tudom eldönteni, hogy melyik csapat képviselői a nagyobb balfaszok.
Ez a sávom bal oldalán közlekedem, mert rossz az út különösen akkor szokott furcsa lenni, amikor amúgy tök jó minőségű úton is ott mennek. És pont amikor a szembejövőnek kerülnie kéne valamit, akkor együttműködés helyett vakon rajzolja tovább a vonalat a drága jóember; ahelyett, hogy legalább ilyenkor jobbra húzódással segítené azt.
Iszonyat önzőek vagyunk a közlekedésben, ez mindenképp nagy probléma szerintem -
koanla
aktív tag
válasz Blindmouse_ #46 üzenetére
"Háát.. vagy türelmetlen vagy előzni nem tudó.."
Árnyalnám , íme:
Előzni nem tudó + türelmetlen: menne, de annyira, hogy nagy igyekezetében letolja az előtte haladót, előzni mégsem tud/mer. Elég kontraproduktív, mert amellett, hogy balesetveszélyes, amit csinál, ő maga sem nyer semmit (a balfasz kövtávból fakadó konstans balesetveszélyen kívül persze!), de legalább az összes többi mögötte lévő is szívhat miatta
Előzni képes + türelmetlen: akkor is előz amikor baromira nem kéne: totál és közvetlen életveszély.
Előzni tudó + türelmes: tudja, mikor lehet előzni és akkor el is megy. Ez a legritkább állatfaj. Úgy hajt végre előzést, hogy nem veszélyeztet - uram bocsá' még azt a KRESZ kitételt is tartja, hogy nem zavar másik közlekedőt."...mert ott a keresztutca, ha kidugná valaki az orrát, akkor vissza tudjak sorolni.. na és pont így is történt.."
Igen, ez azért van, mert a legtöbb járművezető nincs tisztában azzal az amúgy életmentő kitétellel, hogy védett útra jobbra nem hajtunk fel anélkül, hogy _jobbra_ IS szétnézünk. Kurva sokan csak elnéznek balra és már kanyarodnak is, ha onnan szabad. Volt olyan hülye, akit egy ilyen esetben - természetesen a totál szabályos előzésem megszakítása mellett - ledudáltam és a zseni visszadudált. Nem elég, hogy életveszélyesen hülye, de még ez sem ébresztette rá."...a rutinpályán tanulod meg hogy fel kell gyorsítani ötvenre..."
Ugye Te sem gondolod komolyan, hogy azért ment az arc 40-nel, mert előtte a rutinpályán - Szerinted - nem gyorsított fel 50-re sem..?"...ne vigye ki közútra a tanulót, ha a megengedett környékét még nem tudja biztonsággal tartani..."
Ebben nem értünk egyet: a forgalmat csak a forgalomban lehet megtanulni kezelni, rutinpályán biztosan nem."...miután nagynehezen meglett a jogsi, még jártunk faterral vezetni,.."
Engem apám még a jogsi előtt engedett menni, utána már nem nagyon szólt bele. Felteszem, az is hozzájárult ahhoz, hogy az akkor kötelező 20órából elég sokat el tudott csalni az oktatóm.UI: ez csak az én szerencsétlen preferenciám, de nem nagyon szeretem a mazsolázást. Annyira hihetetlenül szubjektív és a legtöbb esetben annyira nem veszi figyelembe az akkor aktuális - másik közlekedő által észlelhető és észlelhetetlen - faktorokat, hogy nagyon.
De ha nem bánod (és ha bánod, akkor is! ) megvilágítom egy példával: egy pesti belvárosi, Parlament könyéki, kisutcás, teli jobbkezes részen mentem, mendegéltem, minden tetvedék keresztutcán lelassítottam annyira, hogy meg tudjam nézni, hogy vajon az adott keresztutca jobbkezes vagy sem - és ha igen, akkor még elsőbbséget is tudjak adni az esetleg jobbról érkező(k)nek. Nem kellett hozzá sok, hogy megérkezzen egy taxis (ugye, PÁV, hivatásos jogsi, egyebek, ha jól tudom), akinek már nagyon kellhetett kakikálnia; legalábbis a kövtávjából itélve. El is engedtem, már zúzott is végig szemre 50-60-nal. Na most akkor vagy Neki volt iszonyat helyismerete (és a mindkét oldalt parkolók autók között is átlátott röntgenszemekkel, hogy kiszédülő gyalogost se gázoljon), vagy pedig kurvára fogalma sem volt vagy le se szarta. Nem mellesleg én még utána találtam gazdagon jobbkezest itt. Szóval bizonyára mazsola voltam a taxis szemében. -
Hi!King
őstag
Hát pedig nagyon sokan autópályáznak, ott meg van sávelhúzás útfelújításokkor. Meg nem csak ez, hanem a többi is amit írtam, szűkebb sávok, ahol a nagyobb szembejövő járművek miatt a szélére kell húzódnod, aztán a sávtartó számára nehezen észlelhető, kopott sávok, havas, latyakos sávok, stb., stb. A sávtartó nagyon sok életszerű helyzetben nem jó vagy kimondottan problémás.
Nagyvárosi szituációkban meg nagyrészt nem segít a sávtartó, mert rengeteg sáv megy ide-oda, szűnik meg, a legnagyobb faszságait a sofőrnek nem tudja kiküszöbölni ez a technika. Legalábbis a mai szintjén.
-
Blindmouse_
aktív tag
Háát.. vagy türelmetlen vagy előzni nem tudó.. mert a mazsola mögött összegyűlik 4-5 aki nem mer előzni, és fix a sor.. utána a sor végére megérkezik a türelmetlen, aki teligázzal ész nélkül kezdi előzni a 10 autós sort... na ott szokott lenni a baj.. mondjuk a mai példán élve én voltam a türelmetlen, bár annyi eszem volt hogy a helyismeret okán ne teligázon, csak félgázon óvatosan előzzek, mert ott a keresztutca, ha kidugná valaki az orrát, akkor vissza tudjak sorolni.. na és pont így is történt..
A rutinpálya azt adja meg hogy legalább egy minimál kezelési ismerete legyen.. a rutinpályán tanulod meg hogy fel kell gyorsítani ötvenre... mondjuk a régi oktatás sem volt valami értelmes, de azóta csak hanyatlott a színvonal.. a régi vezetésoktatásnak tökéletes illusztrációja a Buhera Mátrix c. film 3. fejezete...
De amúgy komolyan. ne vigye ki közútra a tanulót, ha a megengedett környékét még nem tudja biztonsággal tartani. vagy akkor ne menjen vele hetvenes szakaszra ahol kilómétereken át záróvonal + kanyar is van.+ anno mi miután nagynehezen meglett a jogsi, még jártunk faterral vezetni, aki türelmesen magyarázta mit csinálok jól, mit rosszul, mit hogy kéne.. manapság, ha valaki megkér ismerőst hogy segítsen már neki ebben akkor aki beül, az nem "oktat" hanem ordít hogy "micsinásztehülye!!!" De amúgy alapesetben 30 éve mondjuk 10 emberből aki elment vezetésoktatásra abból 9 szeretett volna vezetni mert érdekelte.
Manapság 10 emberből max 2-3 az akit tényleg érdekel, és aki nem utálja az egészet már az elején.Megtehetem, Flúgos vagyok...
-
koanla
aktív tag
válasz Blindmouse_ #43 üzenetére
A balesetveszélyt a türelmetlen, előzni nem tudó majmok csinálják. Meg azok, akik ugyanabban a sorban a másik lökhárítóján szerencsétlenkednek, hogy még az se tudjon elmenni, aki amúgy merne/tudna előzni, hiszen egy forgalmasabb helyzetben nagyon nem mindegy, hogy egy járművet kell megelőzni, vagy tizet.
Mai konkrét példám, még friss: kétszer egysávos kétszámjegyű főút, megelőztem egyszer egy, majd öt , majd még egy személyautót, utána tudtam menni 90-nel kábé 1-2 km-t, majd megérkeztem egy olyan sor mögé, aminek az elején tőlem többszáz méterre egy kamion haladt. Köztem és a kamion között úgy össze voltak állva, hogy már bele sem kezdtem sorban megelőzni ezeket a szerencsétleneket, mert fölösleges. Plusz amit kibebaszottul utálok, hogy mivel korábban sem hagytak kövtávot az istenbarmai, így biztos, hogy valami degenerált egy ilyen előzésem után, amikor még nem lehet leküzdeni a sort, az én lökhárítómon utazna, mer'azolyanjó.Azt meg pont tudnod kéne, hogy ezt a fajta rutint nem a rutinpálya fogja megadni, mivel ott leginkább csak a mindenféle parkolási manővereket lehet gyakorolni. Na nem mintha az nem/sem férne rá az átlagra egyébiránt.
Szóval azt gondolom, hogy egy óriási adag toleranciára volna ilyenkor szükség, mert sajnos nincs mindenki olyan szuper képességekkel megáldva, mint amennyien képzelik ezt magukról. A jármű meg egyre több, de ami az igazán "fájó pont", hogy sajnos az átkos óta egyre többet is használjuk azokat. A mai forgalom sokkal nagyobb, mint ami akár csak két-három évtizeddel ezelőtt is volt.Szerk: ja, igen, vezetésoktatás: óriási legendárium, hogy a régi oktatókban még volt anyag. Csak az a baj, hogy én meg nem így tapasztaltam. Azt persze nem tudom, hogy _most_ hogy van, de azt tudom, hogy annak idején ha és amikor tudtak, elcsaltak órákat. Ha látták, hogy a delikvens anélkül is meg tudja ugrani, akkor elég volt csak papíron levezetni a penzumot.
És mielőtt bárki azt hinné, hogy megtanították az autó határait, akkor jelzem, hogy max a fizikai kiterjedését* a már megénekelt rutinpályákon, hogy épp hogy abszolválni tudja a pó'gár a vizsgát; a többit meg majd a forgalomban megtanulja.
De hogy alattam egyszer sem csúszott meg a tanulóautó, az is biztos.
Nem mellesleg annak idején még vezetéstechnikai pályák sem voltak; na nem mintha most is tömegek járnának oda és/vagy a nebulókat olyan helyekre is kivinnék.
* csak egy gyors példa: jobbra hátra párhuzamosan konkrétan elmondta az oktató, hogy amikor jó kis Skoda 120-ban a bója és a c-oszlop valamilyen konstellációban van, akkor kell tekerni a kó'mányt. Ha mondjuk a jogsi megszerzése után a nebuló másik autóval szeretett volna járni, hát akkor...[ Szerkesztve ]
-
koanla
aktív tag
Sajnos (vagy nem, ezt még nem tudom.. ) nem volt dolgom sávtartóval. De azt tudom, hogy az átlag sofőr nem tud mit kezdeni azzal a sok össze-vissza vonallal, ami fel van festve az utakra a legtöbb helyen.
A sávelhúzás, sárga ideiglenes festéses rész érthető, de lássuk be, a döntő többségében nem olyan helyen megy az átlag. Oké, aki _tényleg_ sokat pályázik, az jobban bele tud futni, de arra a 2-3-8-15km-re szerintem csak ki lehet kaccsojni, nemde? -
Blindmouse_
aktív tag
Hát amilyen szinten van a vezetésoktatás.. ma IS alkalmam volt látni.. hetvenes szakaszon, szédelegnek alig negyvennel.. mögöttük egyre idegesebb sor.. konkrét balesetveszélyt idéznek elő folyamatosan. az életben nem fog megtanulni vezetni az a szerencsétlen kicsit sem. vagy ha még itt tart, akkor lehet menni vissza a rutinpályára kicsit.
Megtehetem, Flúgos vagyok...
-
Blindmouse_
aktív tag
Te horizontális lifteket akarsz inkább használni. ha ennyire rühelled, ne vezess, járj busszal, taxival, sofőrrel, etc.
Elmúltam 40, imádom a régi vasakat. azokból még kilátsz, nem ugat/csipog bele a vezetésbe, sokkal közvetlenebb a kapcsolatod a külvilággal, igen, van hangos/erős autóm is..
Gondolom szeretsz a belvárosban szűk nadrágban szójaláttézgatniMegtehetem, Flúgos vagyok...
-
Hi!King
őstag
Nekem kétféle sávtartóval / sávasszisztenssel van tapasztalatom.
Az egyik a Toyota sávtartója. Jól, megbízhatóan működik, de baromi darabos. Enyhén kanyarodó úton nem az van, hogy befordítja az ívben, aztán max. korrigálna, hanem másodpercenként korrigál. Igazából működik, oké, de nem kellemes.A másik a Skoda sávasszisztense. Ez fura egy dolog, mert egyrészt sávtartást is csinál, de eléggé szelektíven, kipróbáltam biztonságos helyen, simán kienged a sávból kanyarban, ha nem kanyarodok, máskor meg mégis érezhetően húz a kanyarban.
Emellett folyamatosan figyeli mennyire vagyok a sáv közepén, és brutális hangot ad, ha nem tetszik neki, amit csinálok. Ezzel az a probléma, hogy nem mindig a sáv közepe az optimális. Pl. párhuzamos közlekedéskor ha nagydarab jármű van mellettem, nyilván nem a sávom közepén haladok, hanem igyekszek nagyobb távolságot tartani a sávelválasztótól. Ugyanez országúton, ahol a sáv széle rossz állapotú, akkor inkább befelé vagyok, ha kesken országúton szembeforgalom van, akkor meg inkább kifelé. Ezeket meg nyilván nem veszi figyelembe.
Emellett sávtereléskor életveszélyes, mert simán van hogy a fehér sávot veszi alapul, nem a narancsot. Simán húz az ellenkező irányba.
-
Hi!King
őstag
3 éve vezetek egy Corolla hybridet, kombi változatot, szerintem szuper autó, de azért pár hátulütőjét leírom:
- Autópályán az 1.8-as változat sokat eszik, ha 130-al mész (vagy gyorsabban). Olyan 110-től elkezd meredeken többet enni. Többet mint egy hasonló kategóriás turbós autó. Országúton persze jól fogyaszt, városban verhetetlen.
- Nagyon alacsony az alja, már kisebb padkáknál is vigyázni kell parkolásról, földútra ne nagyon menj vele.
- A miénk szerencsére mindig megúszta mélygarázsban, de jégesőt nagyon nem bírja, simán totálkáros tud lenni egy olyan jégesőtől, ami az átlag autón csak látszik. Amúgy érzésre is észrevehető, hogy a tetőn a kaszni nagyon gyenge.[ Szerkesztve ]
-
Hi!King
őstag
Mondjuk attól függ milyen vezetéstámogató rendszerről van szó. A tempomat például kényelmet ad, mikor alig van forgalom, te meg rohadt sokat autópályázol.
De pl. a sávtartás vagy sávasszisztens az tud erősen kontraproduktív lenni. Pl. Skoda sávtartója simán ellenirányba húz sávterelésnél, ami bizonyos helyzetekben életveszélyes lehet, viszont valamilyen szabályozás miatt már nem lehet úgy kikapcsolni, hogy újra elindítás után ne kapcsolódjon be automatikusan.
-
koanla
aktív tag
válasz Medocsabi #33 üzenetére
Tegyük hozzá, hogy a nem márkaszervizek is ugyanígy süllyednek. Szaktudásban mindenképp. És az igazi baj a "húszéves" autókkal, hogy lassan már nem ért hozzájuk senki, mert annyira bonyolultak lettek időközben (oké, talán nem a húszévesek, vagy nem az összes, de a tendencia egyértelmű).
Szerintem lassan kezdünk odáig jutni, hogy ha más miatt kell szervizbe vinni az autót, mint kötelező karbantartás, akkor marad a garanciális újautó, mert ha a szerviz mégsem tudja feltárni egy hiba okát, akkor legfeljebb motort cserél a gyár költségére, de legalább a júzernek ez (akkor, közvetlenül) nem fáj -
koanla
aktív tag
válasz olcsoleves #12 üzenetére
Szerintem pedig az igazi kérdés az ilyen jelegű példáknál, hogy adott esetben, vészhelyzetben (értsd: igazán már nincs idő gondolkodni, fontolgatni, patikamérlegen kiméregetni, hogy kit válasszon az egységsugarú sofőr) mit csinál az _ember_.
És értem én a vadromantikára való hajlamot, de lássuk be, hogy az átlagsofőr vészfékezni sem tud rendesen.
Szóval talán fölösleges ilyen akadémiai példákkal jönni, érdemesebb lehet ezt meghagyni a jogászoknak. -
-
koanla
aktív tag
A hozzászólás nagy részével egyetértek nagyon is, de azért tennék két kitételt:
"...még vezettünk szar autókat és megtanultunk vezetni." Sajnos közülük sem mindenki. És azt sem gondolom, hogy akik igen, azok a szar akkori autóink miatt tették.
"...birkák a fos bmw-ikkel meg lassan már csak kihalnak egyszer." A BMW-kben is elérhető egy rakás vezetéssegéd; ugyanúgy, mint más márkák autóinál is. Aki olyan, az kikapcsolja ebben is, abban, mert úgyis jobban tudja. Vagy csak hiszi, hogy jobban tudja. -
koanla
aktív tag
Olyat mennyire nehéz elképzelni, hogy tempomat bekapcsolva, a láb pedig fékkészenlétben?
Kezek 9-3 óránál és a(z adaptív) tempomatot hüvelykujjal lehet módosítani, ahogy az aktuális sebességkorlátok megkívánják?
Ez ugye nem vindízeles? Pláne automata váltó mellett? Mer'ugye, vindízel gangolgatott is mellé keményen, az kell nagyon a vezetéshez...
Nem mellesleg a tempomat használata - szerintem, de ezt ugye hozzá sem kell tenni - egy sor előnyös dologgal jár(na) - de ezzel is élni kell tudni és nem visszaélni. És ugye, ez mennyi minden másra is igaz..? Szóval akkor tarthatunk-e ott, hogy nem az eszköz a gond, hanem a használója/nem-használója? -
Medocsabi
addikt
Nem minden 20 éves autó megbízható, de minden megbízható autó 20 éves
Minden autó mindegyik fajtájából ki lehet fogni olyat, amire rácseszik valaki, ugyanakkor vannak bizonyos típusok, amiknek ismert a működése, megbízhatóak (ha karban voltak tartva), és mivel sokáig gyártották őket, fillérekért kapni használt alkatrészt. Ilyen pl a H Astra 1,6-os benzinmotorja, vagy a Suzuki 1,3-asa. De ez is csak általánosság Autót tartani mindig rizikós, ha csak a szervíz óradíjakat nézem, akkor is. Ráadásul a szervizek minősége is lassan a béka feneke alatt van, 6 éve van céges autóm, eleinte az olajcsere 20 perc volt, időpontrfa mentem, pontosan fogadtak, pikpak ment minden, közben adtak kávét is, mindenki tök kedves volt. Aztán ahogy teltek az évek, egyre esett a színvonal, tegnap vittem el megint, időpontra vittem, a pultos faszi úgy tett, mintha ő tenne nekem szívességet amiért felveszi a munkalapot, közben folyamatosan vágta a pofákat, a wc ótvar, széthugyozva, pedig reggel nyitásra mentem, és 2 óra volt az olajcsere, így a bal hátsó féklámpát meg sem említettem hogy nem világít, év végén úgyis műszakiztatni kell. De csak mert szóltam, hogy innentől akkor mi is számlázzuk az óradíjat. Ugyan abba a 3 szervízbe járok folyamatosan, mindenhol ezt tapasztalom sajnos.[ Szerkesztve ]
-
Alaaf Pi
senior tag
válasz arnyekxxx #27 üzenetére
Az alap felvetés pedig az, itt is onnan jött, hogy azzal nincs gond. Olcsón fenntartható megint nem igaz, ha olyan modell, amelyikhez nincs minden bontóban száz donor, addigra már a gyártói kötelező alkatrész utánpótlás sem él. Én konkrétan mostanában szopok kormányszervó cső beszerzésen, aminek a cseréje is lesz vagy 6 óra munka, ami viszont önmagában 480€ óradíj.
-
Alusky
aktív tag
Ezek nagyrésze likvidálható, el kell vinni chipes műhelybe. Mi is kiirtottuk az autókból. A néhány éves példányokban már nagyon mélyen integrálva vannak, nem biztos minden megoldható, de a régebbiekben még ki lehet őket kapcsolni véglegesre. Vannak vezetéstámogató rendszerek amik jók és nem kapcsolom ki, meg vannak a faszságok. Utóbbiakkal van a gond.
Ha nem akarja a porszívó használati utasítása, hogy lábbal nyomjam le a vezeték feltekerő gombot, miért tervezik úgy lábbal legyen kényelmes használni?
-
PuMbA
titán
Nekem is lassan húszéves szívó van, 2005-ös 1.6-os Opel Astra H 5 sebességes Easytronic automata váltóval Amit el kell kerülni használtan az a kókányul szervizelt és a kevés szervízt látott jármű.
Megvételkor kellett a váltóba olajat utántölteni, mert kicsit kevés volt, meg nem volt meghúzva egy fedél és ezért szivárgott kicsit az olaj. Ezen felül sosem frissítettek rajta szoftvert, pedig az automata váltóhoz is volt, ami azért fontos, hogy optimálisan működjön. Külsején kisebb horpadások, karcolások, de amúgy az alja patika állapotú volt átnézéskor.
Háromszor is megjártam vele Ausztriát, ami 3 x 1400km oda-vissza. Felmentem vele 2500m magasra a Großglockner Hochalpenstraße-n. Kiváló autónak és vételnek bizonyult. Nagyon szeretem, de eljön az idő, amikor le kell cserélni. Valami hasonlóan megbízhatóra, ami fogalmam sincs, hogy mi lesz.
[ Szerkesztve ]
-
-
arnyekxxx
veterán
-
Medocsabi
addikt
A vészfékasszisztens de egy rohadék dolog,az Octaviában olyan hangja volt, mintha neki mennék valaminek De amúgy ja, minden indulás előtt beállítani ezeket bosszantó. Értem, hogy azért nincs erre rögzíthető profil, mert próbálják hülyebiztosra csinálni, de van az a sofőr, mint pl én, aki annó a '96-os Suzukit minden elektroinka, szervó, tökömtudja mi nélkül is elvezette évekig baleset nélkül, és van kolleginám, aki a max felszereltségű új EV-t harmadszorra töri össze. Mert nem figyel, telefonál, és/vagy szimplán balf@sz. Na utóbbiakat semmilyen vezetést támogató rendszer nem menti meg a balesettől, előbbieknek meg fölösleges nyűg.
-
Diabolis
aktív tag
Csere autó van nálam, semmi extra, kábé alap Ford Transit, 2.0 dízel.
Indulás előtt:
- Bzmeg, ez gombbal indul nem kulccsal :D
- Sebességtúllépőscsipogós kikapcsol a harmadik almenüben ( 15 kilométeren kábé négy táblát néz be)
- Sávtartó bizbasz kikapcsol kormányról ( folyamatosan visít, hogy kávéznom kellene, fáradt vagyok. Pedig csak a kátyúkat kerülgetem)
- Fordulatszámmérő kábé szart nem ér, egy centi széles csík (alig 1k km van az autóban, csak nem kellene szétpörgetni)
- Lámpa automatáról tompítottra kapcsol (autópálya ugyebár, plusz a rendes fényt jobban szeretem)
És indulhatok.... Közben visít a közelségjelző: kábé bármitől. Tegnap speciel az enyhén balra kanyarodó út jobb oldalán (bőven a füves részen a házak előtt) parkolt egy kisbusz. Az elektronika szerint előttem van, de azt nem látta, hogy az út is kanyarodik.
Középkonzolon egyetlen fizikai gomb van, a hangerő (amiből a kormányon is van amúgy). Hőmérséklet és tartozékai valami érintős faszságon a középső képernyő alján. Időnként állítom, vagy az irányt, vagy a hőmérsékletet. Marha biztonságos ott tapicskolni.Bőven van km a seggem alatt, kábé minden mérettel amin négy kerék van és B jogsival vezetni lehet. De ez a sok elektromos bizbasz rohadtul idegesít. És nem Józsi vagyok a lakatos. IT-s vagyok és kütyümániás. De egy autóba nekem ez már sok.
Mindamellett, ha ennyire okosak az autók, miért van egyre több hülye az úton?
[ Szerkesztve ]
Ne vegyél kutyát! Inkább fogadj örökbe. Tele vannak a menhelyek.
-
Medocsabi
addikt
Oké, én általánosságban írtam, használt autónál bármikor ott a rizikó hogy összefossa magát. De garantáltan akkor is olcsóbb a szerviz mint egy 5 éves autónál,amire már nincs garancia. Utóbbinál az alkatrész is 5x annyiba fog kerülni,mint mondjuk a híresen megbízható H Astrákba szerelt 1,6-os benzines motor teljes cseréje. De ez sem fekete/fehér, és hal istennek nincs ilyen gondom,mint írtam,szerencsés vagyok,és céges autóval járok
-
Alaaf Pi
senior tag
Egyébként így ennél a motornál kétszeri vezérmüszíj "szakadás" után is imádom a konkrét motort is, és kényelmesen haladva a magyar prémium mol benzinböl 9 litert fogyasztva a német 95-ös E5-ösböl, meg az osztrák 95-ösböl megelégszik 7,6-tal százon, amit jónak tartok. Bár egy kis SUV Toyota hibrid 200k+km-mel meg fedcomp szerint 1800 km-en nálam 4,8-as fogyasztást produkált, miközben 5,4-gyel vettem át, és nem nulláztam, szóval a számítási mód bizponytalan. (Csak a hangját tudnám feledni, ha véletlen hozzáérek a gázpedálhoz.)
-
veterán
Sajnos mindenki fejébe az él, hogy a 20 éves szívó benzin az etalon. Ne döntsd össze az álmaikat. Minden autó tud szar lenni és mindegyik szar tud jó lenni, ha figyelnek rá. Nyilván vannak tapasztalatok nagyszámban én ezért biztos nem vennék német, francia vagy olasz autót, pedig azokból is van jó. Majd ha hétvégén meglesz az 5-ös lottón a főnyeremény, akkor egy német utazóst újítók, de mellette csak elektromos lesz.
-
Alaaf Pi
senior tag
Az a húszéves szívó megvan, és most szopok vele.
Apáméktól vettem át, mert nekik van egy városba rohangáló kisebb, ezt meg alig használták. Elötte átnézették, hogy minden rendben legyen. Szervíz, amelyikbe ezer éve hordják, és a ötbbi családi autó is ott volt javítva vagy húsz éve minimum.
Kijöttem vele gyönyörüen Németországba, minden szuper. Itt egy elnézett parkolás miatt elvontatták, amikor hoztam volna el, akkor látom, áll a hatalmas tócsa alatta. Elsö sokk a váltó, motor valamelyike, de utána láttam milyen a vontatási mód, hogy odafigylenek, ne tegyék tönkre. Megemelték az autót, s akkor derült ki, mi történt. A motorvédö lemezt hegyes végü lemezcsavarral/müanyagba való önmetszö csavarral rögzítették, de nem az eredeti helyén, hanem elörébb, s a csavar vége belefúródott a kormányaszervö olajkör egyik csövébe. Minden olajat elengedve.most már két hónapj alkatrészt hajkurászok, mert a pozíció alapján rendeltem egyet, megjött, elkezdtme kicserélni, majd kiderült, az pont a rossz, azaz a nem sérült csö. Viszotn a gyári perspektivikus ábra azt mutatta az érintettnek. Most kereshetem a másikat, ami sokkal nehezebb feladat.És a csere minimum egy napnyi munka, vagyis csak a mukadíj lesz 600€+.
Kieg.: a szervizben, ahol átnézték, a motorvédö lemezt egyik oldalon kábelkötegelövel rögzítették, mert a váz konozlja annyira el van rohadva, másk oldalon kevésbé, de szintén nagyon, müszakin nem menne át. És nem szóltak róla.[ Szerkesztve ]
-
olcsoleves
csendes tag
Szélsőséges a példa és sokáig lehetne még cizellálni. Persze nem arra gondoltam, hogy egy ember könnyedén meghozna egy ilyen döntést, csak számomra nem tiszta, hogy a gép mégis milyen tanulási folyamat eredményeként tenné meg. Plusz, szerintem ez olyan jogi kérdéseket is felvethet a jövőben, amelyekre vizsgált precedens hiányában még nem lehet gyakorlat és nem vagyok benne biztos, hogy az önvezető autók piacának jót tenne az út, amíg odáig eljutunk. A dolog lelki oldala sem mindegy.
Számomra egyébként is fontos a vezetési élmény, bár nincs is 1m+ km a lábamban, mint nekedKissé messze kerültünk az eredeti témától, úgyhogy visszatérve, azt kifejezetten pozitív iránynak tartom, hogy a gép letiltja bizonyos szolgáltatásait, ha azt látja, hogy nem figyel a sofőr.
-
Alaaf Pi
senior tag
Ehhez nem kell Tesla, sima Opel Mokka tudja, ha nem fogtad a kormányt, akkor a sávtartó és egyéb asszisztenseket kikapcsolja.
Cikkhez: a távolságtartó tempomat szeretem, a többit nem igazán. És már a tempomattal is sokkal hamarabb fáradok, romlik a reakcióidöm, mint nélküle. -
veterán
válasz olcsoleves #9 üzenetére
" A gép hol fogja reálisan eldönteni, hogy egy csapat óvodást üt el, vagy inkább félrerántja a kormányt és nekimegy a villanyoszlopnak?"
Az emberek többsége se döntene egységesen, hidd el.
Ez ugyan olyan mint az eü vizsgán. Egy balesethez érve látod, hogy anyád ott fekszik és nem lehet megmenteni, de vannak mások akiket igen. Mit teszel? -
olcsoleves
csendes tag
Nem vagyok otthon az önvezető autók témájában, szimplán azért, mert a vezetést olyan dolognak tartom, amit mindenképp emberi kontroll alatt kell tartani. Ezért nem is szeretem, amikor ezt tekintik a jövőnek. A gép hol fogja reálisan eldönteni, hogy egy csapat óvodást üt el, vagy inkább félrerántja a kormányt és nekimegy a villanyoszlopnak?
Megy a mantra az önvezetésről, aztán meg nagy a csodálkozás, hogy a kényelmességben lankad az ember figyelme. Ez szerintem teljesen várható eredmény volt, pláne egy olyan világban, ahol az emberek még a járdán sétálva, zebrán átkelve, biciklizés közben is nyomkodják a telefont. Ilyen az agy, a monoton vezetésnél nyilván érdekesebb a kerekseggű modell az instán.
A vezetést segítő rendszereknek szerintem meg kellett volna állnia a tempomat és az automata parkolás környékén. -
Feketelaszlo
senior tag
Még mindig jobb, mint ha a vezetéstámogató rendszerek figyelmét terelnék el az izgága sofőrök.
-
Kinder
senior tag
Igen, így van, annyi kiegészítéssel, hogy van az "alap" radaros tempomat, ami fékez és gyorsít, megáll, ha az előtte haladó miatt ez szükéseges. Ez nem tilt le. Ez az első fokozat.
A második az EAP/FSD, azaz az "önveztés", ami ordas nagy betűekkel kiírja, hogy oké, vezet, de figyelj oda te is. Na az letilt, 3-5-7 napra, ha te ennek ellenére mégsem figyelsz. Azaz annyi napig ezt nem fogod tudni újra használni. Az egyes fokozatú radaros tempomatot természetesen tudod használni továbbra is.
Szóval még ha szeretnél, sem igazán tudsz mobilozni a Teslában, mert megszívod, de nem balesettel, hanem a kényelmeddel fizetsz.
Ehhez hozzátarozik, hogy itt az európai önvezetés az EU bürokraták miatt fostalicska szinten van, az amerikai Teslák teljesen más kóddal futnak(önvezetnek), mint az európaiak.
Amerikában már tényleg bevisz a melóhelyre otthonról, itt még nem vihet be a jogszabályok miatt. De hoztak át amerikából olaszországi tesztre egy model3-ast, meghekkelték, letiltották a frissítést és a geolokációt, tehát azt hitte az autó, hog ymég amerikában van, és láss csodát, a számára full ismeretlen olasz kisvárosban 100% pontossággal elvitte az embert a célhoz, piros lámpástól, stoptáblával, körforgalmastul, kukásautó kikerüléssel, mindenel együtt. Ez kéne már, és akkor végre hátradőlhetnénk, és nyomkodhatnánk a mobilt. Elvileg 2025 első felében enyhít ez EU, és akkor az európai Teslák ( az enyém is természetesen ) megkapják az amerikai kódot.
Kiváncsi leszek.Aztán mindjárt jön Árnyékbika, és közli, hogy hazudok.
Már ha innen még nem tiltották ki, mint kb már mindenhonnan.[ Szerkesztve ]
-
Medocsabi
addikt
"Legyen benne minél több elektronika és keveset kelljen vele foglalkozni"
Ezzel egész addig én is így vagyok,amíg a cég fizeti az autót. Egyébként ha nem így lenne,akkor vennék egy 20 éves szívó benzin motorral szerelt autót,minél kevesebb elektronikával. Ami szerintem abszolút érthetetlen,és használhatatlan dolog,az a sávtartó. Viszont az automata váltó,a távolsagtartó tempomat ,ezek mind rohadt jó dolgok,pláne ha napi szinten mész mondjuk egy Budapest-Tatabánya-Budapest-Nyíregyháza kört Mire a városból mostanában kijutsz,begörcsöl a vádli a kuplungtól kb -
Kinder
senior tag
Nekem egy Teslám van ( Model3P-2020 ) , lassan 5 éve, én pedig 50 éves vagyok.
Eszembe nem jutna vezetés közben mobilhoz nyúlni, még ebben az autóban sem, akkor sem, amikor gyakorlatilag az autó vezet, pedig tulajdonképpen a mobilomból élek, az az "irodám".
Vezetés közben én nem bambulok el, teljes mértékben képben vagyok, mi történik körülöttem.
De ez mindig is így volt, 17 éves korom óta van jogsim, azóta vezetek.
Viszont jövőre lesz 17 éves a nagyobbik fiam, és akar jogsit, és akar vezetni, és látom rajta, hogy ő sem az a sofőr lesz, aki unalmában a mobilhoz nyúl vezetés közben.
Ez emberi hozzáállás és intelligencia kérdése, nem az autó problémája.
Aki elbambul egy Teslában, az elbambul egy Suzukiban is, meg egy Maybachban is.[ Szerkesztve ]
-
veterán
Mi akik a kispolszki, tarbant és 120-as sokda vonalról jöttünk még vezettünk szar autókat és megtanultunk vezetni. jövőre 40 leszek a f*szom akar már ilyen autókkal járni és váltogatni. Az autó arra van, hogy eljuss vele a-ból b-be. Én örülök neki, hogy már nincs nagy hangja a kocsiknak, vagy egyáltalán nincs, pedig nekem is volt sportkipufogós swiftem. A "benzinvérű" (jelentsen ez bármit is) birkák a fos bmw-ikkel meg lassan már csak kihalnak egyszer. Legyen benne minél több elektronika és keveset kelljen vele foglalkozni, egészen addig amíg nem lehet teleportálni. (mielőtt kinyírtok 1m km felett járok már személyautóval)
-
Igazából én már a tempomat mániát se értettem... Minek is lenne a láb a pedálon
Az oktatóm is azt mondta, lehet menőzni hogy egy kézzel vindízelezel a kormányon, a fontos hogy vészhelyzetben stabilan két kézzel fogd. Ja hogy a vészhelyzetet honnan fogod tudni...?"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest