Több hónapos tanulmányt végzett az amerikai Insurance Institute for Highway Safety, és arra jutott, hogy azok a sofőrök, akik vezetéstámogató rendszereket használnak, sokkal könnyebben elterelődnek, és kezdenek mobilozni vagy enni a kormány mögött.
A teszteket a Tesla Autopilottal és a Volvo Pilot Assist segítségével végezték, arra voltak kíváncsiak, hogy a technológia használata hogyan hat a vezető viselkedésére, és mindez hogyan változik az idők alatt.
Bár a robottaxik bevezetése nehezebb a vártnál (technológiai és hatósági oldalról is), az autógyártók tovább versenyeznek technológiai téren, könnyebb és biztonságosabb vezetést ígérnének, miközben a saját bevételeiket jelentősen növelnék. Sokan azonban aggódnak a sietség és a vezetői figyelem elterelődése miatt, ráadásul igazoltan rendszeresek az ilyen technológiák miatti balesetek. Az IIHS szerint jobb védelmi megoldásokra van szükség, hogy garantálják a sofőr általi felügyeletet.
A részleges automatizáció kamerákat, szenzorokat és szoftvert használ más járművek figyelése mellett, sok nem csak a sebességet állítja és a sávot tartja, de sávot is vált. Mindegyiknél igaz ugyanakkor, hogy papíron a sofőrnek kötelező folyamatosan figyelnie az utat és bármelyik pillanatban készen kell álljon, hogy beavatkozzon. A legtöbb rendszernél a kormányt is fogni kell emiatt. Mivel a tesztek során minden sofőr egyre inkább evett és mobilozott, ezért a részlegesen automata rendszerek esetében sokkal biztosabb védelmi megoldásokat akar látni az IIHS, hogy elkerüljék a visszaéléseket, rendellenes használatot.