Hirdetés
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Proxmox VE
- 2 billió dollárt hozott a tavalyi év az NVIDIA-nak
- eBay
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kína exportkorlátozást vethet ki az akkumulátortechnológiákra
- Facebook és Messenger
- ASUS routerek
- Ingyenes vagy akciós szoftverek
- Mikrotik routerek
Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
Kár, hogy VR-ban használhatatlanul ocsmány..
DC: https://discord.gg/HzzurgHMPA
-
v2
senior tag
válasz guftabi96 #1095 üzenetére
Remélem a vr-on sokat kalapáltak mert már 1080Ti van de még mindig nem az igazi. Mondjuk csak cv1. Nektek a háló mindig egyformán látható, vagy nem látható? Nekem random ugrál, hol jobban hol kevésbé veszem észre.
MSI z370 tomahawk I9 9900k 32GB Kingston fury 3600 gainward phoenix 4070ti HP reverb
-
19ati93
senior tag
720S várós nagyon, rF2-ben imádom.
[ Szerkesztve ]
-
19ati93
senior tag
1 héten belül elvileg kijön a 2019-es content.
-
guftabi96
addikt
[Hamarosan érkezik az 1.1]
Lesz benne új tartalom is: 2019-es szezon autói és Zandvoort.#KeepFightingMichael
-
Puffin
csendes tag
Sziasztok!
Most szeretném megvásárolni Steamről az Assetto Corsa Competizione-t és az lenne a kérdésem, hogy valaki használja-e HORI Racing wheel apex kormánnyal, kompatibilisek-e egymással?
Köszi szépen a segítséget!
-
19ati93
senior tag
Redditen is panaszkodnak arra hogy az SA "pöppet" érzékeny az utóbbi időben. [link]
-
őstag
Nekem 76-ról 62-re esett vissza és alig használtam az ACC-t
DC: https://discord.gg/HzzurgHMPA
-
v2
senior tag
Ezzel az SA rendszerrel kezdhetnének valamit, az 1.10 elég szarul számol. Mióta kijött csak csökken (70-röl 54-re ) és mindig úgy,hogy belém jönnek hátulról, oldalról, véletlen vagy direkt Sok idióta gyökér, komolyan mondom életkorhoz kötném a használatát a szimnek
MSI z370 tomahawk I9 9900k 32GB Kingston fury 3600 gainward phoenix 4070ti HP reverb
-
v2
senior tag
281MB jött megint. Mi ez?
MSI z370 tomahawk I9 9900k 32GB Kingston fury 3600 gainward phoenix 4070ti HP reverb
-
19ati93
senior tag
1.0.9 Hotfix Steamen tölthető.
- ForceFeedbackIntervalSteps now defaults to the highest frequency rate (0) when generated.
NOTE: if you already have the value in your controls.json, delete the line or the entire .json for the line to regenerate with the correct value or change the value manually to 0.
- Wheel controller is now polled at 333Hz.
- AI "take space" behaviour is now less aggressive, requests less distance from the car in front, reacts less abruptly and guarantees higher minimum speed.
- Fixed incorrect driver stint times in Championship Endurance races.
- Potential fix to startup crash due to failed screen detection. -
macy
addikt
Na ez az első update amitől megmakkant a játék nálam, akadozik mint a ...
Csinálok egy friss telepítést, remélem az rendbe rakja. -
Enton
addikt
Rendszergazda joggal indítsd a fájlböngészőt majd nézd meg nem e eleve írásvédett a fájl, ha az vedd le róla az írásvédettséget majd jobb klikk és megnyitás valami editorral rendszergazdaként.
Ha más nem így engednie kéne a szerkesztést.
"just because they are spelled the same doesn’t mean they are the same" And "just because they are not spelled the same doesn’t mean they are not the same" Mert gyakorlatilag megszámolhatatlan mennyiségű papucsállatka használ gazdatestként internetezésre humanoidokat és ez követhetetlen."
-
v2
senior tag
Üdv. Kint van az 1,08 van benne egy ilyen rész /Exposed forceFeedbackIntervalSteps in the controls.json in documents/Assetto Corsa Competizione/Config to increase Force Feedback frequency (0= 333Hz 1=222Hz 2=111Hz, default is 2).
NOTE: high-end wheels will benefit from using a higher frequency, but older wheels should keep setting "2" for compatibility." / Nekem ilyen nincs. Miért nem találom? T300 high-endnek mondható?MSI z370 tomahawk I9 9900k 32GB Kingston fury 3600 gainward phoenix 4070ti HP reverb
-
19ati93
senior tag
Fb poszt, pálya képekkel:
[link]Bathurst várós.
-
őstag
Na ez már jóféle hir
Introducing The Intercontinental GT Pack, coming soon to Assetto Corsa Competizione!
A few years ago, SRO Motorsports Group introduced the Intercontinental GT Challenge, the first ever global GT3 Series, aimed to represent the highest achievement in long-distance GT racing. Its calendar includes some of the most iconic tracks in the world.
The Intercontinental GT Pack, to be fully dedicated to the Intercontinental GT Challenge, will feature new tracks such as Suzuka, Mount Panorama, Laguna Seca and Kyalami, with the South African circuit reproduced for the first time ever in a racing simulation using laserscan technology, just like all other tracks in the pack, in order to guarantee the ultimate accuracy.
More news about release date, features and media content will be available later this year. KUNOS also confirms that the team is working hard to release the 2019 GT Championship update, featuring 6 new cars and Zandvoort circuit, as a free update to the base game within Fall 2019.
The release date and pricing of the Intercontinental GT Pack DLC will be announced later on.DC: https://discord.gg/HzzurgHMPA
-
őstag
válasz 19ati93 #1068 üzenetére
Volt egy interjú az egyik fejlesztővel, volt szó arrol is ,hogy lesz új ac de az még kérdés, hogy UE4 vagy valami más motorra váltanak, bár amennyi baj van az UE4-el nem lennék meglepődve ,hogy ha váltanának szóval vagy új ac bejelentés vagy 2019-es szezon megjelenési dátum szvsz
DC: https://discord.gg/HzzurgHMPA
-
19ati93
senior tag
Valami készül: [link]
-
őstag
Nekem a iRacing-hez vagy az AC-hoz képest olyan szinten élvezhetetlen és szar a kép, hogy ezért nem használom, pedig Rift S-em van és 2700x+1080Ti, szóval van gépem hozzá, ha beállitom úgy amire azt mondom elfogadható akkor 23 fps lassitott felvétel van
DC: https://discord.gg/HzzurgHMPA
-
guftabi96
addikt
Nem nagyon követtem mostanában a program fejlődését. Azt tudom, hogy megérkezett az új gumimodall. Jött azóta valami hír, hogy milyen frissítések fognak jönni?
Esetleg valami normálisabb, használható menü és optimalizálás?Most mentem 2 kört, megint tiszta darabos az egész, szóval én feladom. Volt már, hogy jó volt, nem tudom hogy mitől csinálja ezt állandóan. Bizonyos tekintetben még rondább, mint az előző rész, de legalább szarul is fut...#KeepFightingMichael
-
19ati93
senior tag
példa elérési út:
C:\Users\neved\Dokumentumok\Assetto Corsa Competizione\Setups\mercedes_amg_gt3\Spa
Magától csak a setups mappáig van meg ez, de ha elmentesz pl 1 random setupot a játékban tegyük fel a zolder pályán akkor megjelenik a mappája. Ki se kell lépni a játékból, csak alt tab és ott is van. De kézzel is úgymond gyárthatsz neki saját mappát.
-
v2
senior tag
Üdv. Hogyan kell a setupot beilleszteni?
MSI z370 tomahawk I9 9900k 32GB Kingston fury 3600 gainward phoenix 4070ti HP reverb
-
GTR Masters
csendes tag
Magyarország első Assetto Corsa Competizione bajnoksága!
Útjára indítjuk az első Assetto Corsa Competizione GT bajnokságot.
A kőkemény szimulátor a V1.0 ellenére még fejlesztés alatt áll. Jelenlegi állapotában még vannak hiányosságok, de a legfontosabbak a fizika, a vezetési élmény és a változó időjárás, már késznek tekinthetők és ezen a terén ismét kiemelkedő munkát végeztek Kunosék. Nem készült még olyan szimuláció, ahol nagyobb élmény lenne terelgetni ezeket a vasakat, a változó időjárás pedig felteszi a pontot az i-re. Aki szeretné kipróbálni magát valamelyik GT kormánya mögött, egy valódi bajnokságban, változó körülmények közt, valódi ellenfelekkel, annak most itt a lehetőség.A bajnokság célja hogy az ACC rajongókat összegyúrja egy színvonalas és kulturált mezőnybe. Akik ellen izgalmas és színvonalas futamokon küzdhettek meg a bajnoki pontokért és a csapat bajnoki címért.
Szeretettel várunk mindenkit.A bajnokság tervezett indulása 2019.09.22. Vasárnap.
A futamok 2 hetente vasárnap kerülnek megrendezésre.
A bajnokság során, bármikor lehet csatlakozni és nevezni a futamokra.Prekvalifikációs idők és nevezés: [link]
Ezzel a hírrel kívánunk mindenkinek jó felkészülést, és jó versenyzést a GTR-Masters nevében.
Részletek: [link]Online szimulátoros autóversenyzés 2001 óta: http://www.gtr-masters.hu
-
19ati93
senior tag
válasz SoldierL #1055 üzenetére
Amilyen cpu igényes az AI benne hát... 20 AI-val megfeküdne egy jelenlegi generációs konzol. Legyen az PS, vagy XBOX.
Nem tűnik amúgy olyan sikeresnek a játék hogy egyenlőre megérje neki konzolra elkészíteni.
Eredeti AC-vel más volt a helyzet. Most is napi szinten kb 3-4 ezren játsszák a legjobb órákban, míg az ACC-vel csak 500-700-an. (steamcharts szerint)
-
SoldierL
senior tag
Mit tudtok ki fog jönni valaha xbox one s-re?
-
19ati93
senior tag
Controllerrel kb minden autós játék élvezhetően játszható, ez is. Billentyűzetről ez már nem mondható el. Vegyél egy 10k-s xbox controllert és az elég lesz sokáig, jó pár évig, ha vigyázol rá.
Egyébként ha minden igaz októberben jön majd a 2019-es content.
Zandvoort
Új autók: Lambo,R8, NSX EVO, 2019 Vantage, Porsche 911 GT3 R -
Forestgreen
aktív tag
Lehet persze irányítani billentyűzettel, de hasonló köridőkre ne számíts, akkor inkább vegyél egy 5-6 ezer forintos kontrollert, százszorta jobb lehet. Csatlakozom az előttem szólóhoz, kormány nélkül az online versenyzés kihúzva, hisz piszok sokat kell gyakorolni hogy ne legyél akadály a pályán. Egyébként ha kormányról visszafelé lépsz, akkor bill felejtős, nem tudom milyen szinten toltad, de mondom, ha nincs pénz kormányra inkább vegyél egy olcsó kontrollert, hisz a kormánynál a gáz padló, a fék padló és a kormányzás iszonyat darabos, nem beszélve arról, hogy kell plusz egy kéz, ha még váltani is akarsz...
ASROCK Z790 Riptide WiFi + Core i5-12600K+MAG Coreliquid E360, Gainward GeForce RTX 3070 Ti Phoenix, 1 TB SSD, CORSAIR 32GB Vengeance RGB DDR5 6000MHz + Corsair 6500X
-
PeAdam
tag
Sziasztok!
Sajnos nemrég tönkrement a Ferrari Red Legend Edition kormányomon a felfogató rész, viszont nagyon érdekelne a játék.
Olyan kérdésem lenne, hogy mechanikus billentyűzettel mennyire működik az irányítás? Jelenleg nem tervezek új kormányt venni. Alapvetően is keveset játszom, érdemes megvenni az ACC-t billentyűzetes irányítással is, vagy egyáltalán nem támogatja/nem komfortos ez az opció? Köszi a segítséget.Ryzen 3700X, 32Gb HyperX Predator 3200 MHZ RGB, RX 5700 XT Asus Strix OC 8GB
-
Enton
addikt
Amondó vagyok az élsimítást az SS-el célszerűbb kiváltani, sokkal szebb csak gépigényes így, majd hogy low-on van inkább minden, de kevés a rece meg "tiszta" a kép.
"just because they are spelled the same doesn’t mean they are the same" And "just because they are not spelled the same doesn’t mean they are not the same" Mert gyakorlatilag megszámolhatatlan mennyiségű papucsállatka használ gazdatestként internetezésre humanoidokat és ez követhetetlen."
-
Segal
veterán
Ne nyomd a gázt a játékba és megszűnik
"Ez nem változtat azon, hogy tisztességtelen dolog botokkal felvásárolni 160-180e indulóáron a 3060 Ti-t, aztán 250e-ért árulni a HA-n." Ez miért lenne tisztességtelen? Te is meg bárki lesheti botokkal a boltokat, ugyanúgy meg tudod venni a cuccot azon az áron, mint a scalper.(1 házigazda válasz...)
-
őstag
-
Forestgreen
aktív tag
1:48.1 a Hungaroringen, alap setuppal, úgyhogy van még mit faragni...
ASROCK Z790 Riptide WiFi + Core i5-12600K+MAG Coreliquid E360, Gainward GeForce RTX 3070 Ti Phoenix, 1 TB SSD, CORSAIR 32GB Vengeance RGB DDR5 6000MHz + Corsair 6500X
-
Forestgreen
aktív tag
-
arghoska
tag
válasz Forestgreen #1035 üzenetére
Pedig többek közt ezzel a játékkal is promózták, hogy milyen fasza lesz mert a fényezésen real time látszik a szerelőgárda ahogy elhagyja a kocsi a boxot Amúgy hagyják is a fenébe, egy ilyen játékban teljesen felesleges...
-
zsozsa74
őstag
válasz Forestgreen #1035 üzenetére
Először még optimalizálgassanak szépen, főleg a vr rész!
Automobilista 2 - www.justrace.net/ Steam: zsozsa74
-
Forestgreen
aktív tag
Nem lesz RTX támogatás. Bár nekem RTX 2070-el RTX nélkül sem fut tökéletesen...
ASROCK Z790 Riptide WiFi + Core i5-12600K+MAG Coreliquid E360, Gainward GeForce RTX 3070 Ti Phoenix, 1 TB SSD, CORSAIR 32GB Vengeance RGB DDR5 6000MHz + Corsair 6500X
-
-
SoldierL
senior tag
Sziasztok! Valaki olvasott/hallott valamit, hogy mikor várható az Xbox one-s verzió?
-
őstag
1.0.7. Out Now!
GENERAL:
- CPU optimization on the game thread resulting in less CPU usage with AI.
- Added all cars' locations to shared memory.
- Added electronics channels to shared memory, in particular TC, TC Cut, ABS, fuel cons, engine map, exhaust temps, lights and wipers stages.
- Added initial TrackIR plugin implementation.
NOTE: a specific profile is required to be set up, please follow our forums for more information:
https://www.assettocorsa.net/forum/index.php?threads/trackir-how-to.59489/#post-1079785
- Texture memory optimization.GAMEPLAY:
- Mid-session saving is re-enabled.
NOTE: 1.0.7 adds a new version of saved games and will make any saved games from earlier releases obsolete.
The feature will require saving in the most recent game version to function currently.
- Added ability to save multiple games and load then individually.
NOTE: Championship and Career can still only have a single saved instance.
- Now save games correctly handle car damage.
- Fixed bug with brake ducts and brake temperatures in saved games.
- Fixed a bug with loading incorrect brake bias and other setup values in saved games.
NOTE: it will only work with new saved games.
- Fixed a bug where restarting the engine was not possible in certain cameras.
- Fixed a bug with championship status when starting a new championship with another season in progress.
- Fixed wrong blue flag when only one car remains on the track.
- Reworked driver stint logic in Endurance game modes.
- Added driving time limit per driver in Endurance game modes.
- Added driver stint requirements per different Endurance modes as per real-life regulations.
- Improved AI strategy in stint-based game modes.
- Fixed rare bug with engine failure when saving a game on gear change.
- Fixed 24H total driver stint time.AUDIO:
- Disabled possibility to trigger the Helicam audio during intro sequence.
- Stop&Go penalty engineer audio message.CONTROLLERS:
- Mouse steering overhaul.
- Steering linearity added to controller settings.
- Race commands will not longer be intercepted for UI commands other than the directional pad (up, down, left and right).
- Fixed clutch limit bug when using maximum deadzone.UI/HUD:
- Added Save Game window in the main menu to load saved games.
- Fixed chat window auto pop-in bug when receiving messages.
- Electronics and pitstop MFD page made more compact.
- HUD and car dash delta relinked to same source.
- Adjusted button alignment in the Replay menu.
- Fixed a bug where saving a setup with "/" in the file name would create a new folder.
- Fixed a bug where controller input was lost on the leaderboard page of the career and championship.
- Car previews now reliably load high-res textures in preview screens.
- Small car previews now reliably load on the Special Event pages.
- Added replay leaderboard and 'Toggle HUD' button in the replay HUD.
- Removed redundant "Driver" button on Player page.
- Updated UI background images and logos.
- Championship end-page logic review.
- Restyling of the championship and career pages.
- Added option to scale race HUD widgets.
NOTE: in this implementation it allows the player to resize the elements of the race HUD overall.
- Added "Continue" button for championship weather page.
- Added Save Replay and Save Highlights as configurable controls (the saving will have a 1-minute cooldown before allowing it again).
- Replay HUD now allows camera cycling during free camera.
- Disabled ideal line during replay.
- More reliable 'stop the engine' message during pitstops.
- Improved lapped information for realtime leaderboard when the cars are on the same lap.
- Improved filter for gap information in the realtime leaderboard.
- Added driver stint and remaining driving time information in the pit strategy page of the MFD.
- MFD now displays mandatory pit stop requirements in relevant game modes on the pit strategy page.
NOTE: it also displays whether the selected options meet the requirements and thus count towards a valid mandatory pit stop.
NOTE: maximum driving time is the key information to follow in endurance races.
- Added pit limiter popup display when entering the pit entry zone.
- Added helicam and onboard cameras to the broadcasting app.
- Added option to toggle Server Stats widget in HUD settings.
- Minor restyle of the Special Events pages.
- Fixed excessive memory footprint of loading screen images in certain scenarios.
- Minor restyle of the Tyre widget.
- Weather Forecast widget visibility tied to Tyre widget.GRAPHICS:
- LOD adjustments on various models.
- Wheel rim material adjustments for various cars.
- Update to Black Falcon team liveries.
- Potential fix for the random open-close car door animations during gameplay.
- Fix for brake lights of hidden cars visible when limited opponents visibility is used.
- Fixed missing front indicators on the Porsche 991 GT3 R.
- Fixed indicator bug on the Lamborghini Huracán ST.
- Minor model updates on the Audi R8 LMS.
- Fixed Porsche Cup not interacting with collidable objects.
- Fixed bug with driver visibility in the Porsche Cup.
- Some optimization on scene polycount by adding missing automatic LOD stages of wheel rims on certain cars.
- Fixed wrong visual representation of wet surfaces introduced in 1.0.6.PHYSICS:
- New 5 collision points tyre model. Tyres now "climb gradually" over kerbs, sausages, bumps both in lateral and longitudinal motion.
Completely eliminates the "rail kerb" effect. Greatly improved behaviour over all kind of kerbs, improved precision, improved bumps absorption.
- Tyre model improvements to better handle high load peak situations and high rolling resistance peaks.
- Tyre model now simulates lowering of profile while the tyre flexes. Ride heights will be lower during turns.
- Tweaks to tyre model rolling resistance model. (Fixed and speed-sensitive RR variations).
- New Traction Control operation. TC now simulates a two-step operation, acting on the engine ignition timing (lowering power) and if that is not enough, cutting ignition all together as before.
This permits the TC to have a smoother operation at the start of a slide, permitting the driver to use the slide to turn the car without extreme vibrations or engine cut.
- New Traction Control logic. TC now takes into account the yaw acceleration, simulating gyroscope sensors as the real cars.
As a result, even if the slide or slip of the tyres is not enough, a sudden yaw acceleration (a fast rotation of the car) will activate the TC to save the car from spinning. It also works intelligently so that it can check if the yaw rotation is under control by the driver, allowing him to use the power at will.
NOTE: please follow our forums to find more information about the tyre model update:
https://www.assettocorsa.net/forum/...oducing-the-5-point-tyre-model-for-acc.59307/
- Tweaks on the tyre pressure loss on rough surfaces (kerbs, off road etc).
- Car collider tweaks for various models.
- Tweaks for all circuits asphalt abrasivity and tyre wear influence.
- Tyre wear tweaks
- Fixed tyre core temps not properly saved and loaded.
- Fixed incorrect tyre wear when restarting race after loading a saved game.
- Tweaks to weather temperatures and sun phase.
- Tweaks to water dissipation rates.
- Variability is adjusted so medium values give more medium weather change rates.
- Fixed a setup bug with wet/dry setups on session changes.
- Fixed bugs related to setup naming.
- Fixed a bug with speed limiter status in neutral gear.MULTIPLAYER & RATINGS:
- Automatic engines will start when the Pit Menu closes, so all engines should be on at the start of a formation lap.
- Rejoining a server while disqualified is now detected in all situations, locking down the car in the pitlane (instead of doing so on the straight after the first lap).
- "Speed up to 50kph" message will not trigger when starting in the pitlane.
- Pit menu selections now are more adaptive, also removing the "Setup" button as spectator.
- Improved race weekend simulation to deliver more gradual grip differences for friday, saturday and sunday.
- Entering an empty server as spectator will now properly start with the pitlane camera.
- Slightly increased the ping limit for CP servers.
- Fixed long formation lap to not allow waiting in the first sector. Doing so will ignore the first lap.
- Added server health diagnostics, usable in the UI for further client updates and as admin command.
- Added UI element (next to the tyre app) indicating server health stats, and colorful warnings for overloaded servers. Can be enabled via HUD options.
- Replaced "result" json outputs by a new structure containing more information like track, session data, all laps and all penalties.
- Json outputs now are also written when the session is advanced via /next command, or when the last player leaves and the server resets.
- Fixed the "rain" and "ambient" conditions setting having little to no influence on the dynamic weather.
- Adjusted the weather randomness to be closer to the Singleplayer "Variation". Value range now can be used in a better way, where 1 - 5 should result in plausible weather.
- Activated the entryList setting "defaultGridPosition", allowing to resume a race any time (any Q session will overwrite the positions, but P->R would not).
- Added "dumpEntryList" flag, usable on non-public servers.
It will save all connected cars and drivers to a entrylist.json when a Q session is finished.
- Added admin command "/manual entrylist" to save an entrylist of the currently connected cars and drivers (on a non-public server).
- Fixed total race time having an offset in result jsons.
- Fixed playerIds not filled in the json results when defined by entry list.
- Fixed car category not being configurable in every scenario (using the entry list).
- Collisions during the race wait time won't affect the SA rating.
- Removed randomization from wrong tyre warnings.
- Server performance and timing improved (massively).
- Server logfile is now readable while the server is running.
- Updated server admin handbook version 3.DC: https://discord.gg/HzzurgHMPA
-
19ati93
senior tag
Érdekes CPU optimalizálás lett ebből a hosszan beígért dologból a sok AI ellen.
Tiszta körülmények között kevesebb FPS-t kapsz mint az előző 1.0.6 verizóban. Esőben meg kb ugyanaz vagy 1-2 fps +. Szóval nem hogy jobb hanem inkább rosszabb lett. -
őstag
Public Beta 1.0.7.:
GENERAL:
- CPU optimization on the game thread resulting in less CPU usage with AI.
- Added all cars' locations to shared memory.
- Added electronics channels to shared memory, in particular TC, TC Cut, ABS, fuel cons, engine map, exhaust temps, lights and wipers stages.
- Added initial TrackIR plugin implementation.
NOTE: a specific profile is required to be set up, please follow our forums for more information.GAMEPLAY:
- Mid-session saving is re-enabled.
- Added ability to save multiple games and load then individually.
NOTE: Championship and Career can still only have a single saved instance.
- Now save games correctly handle car damage.
NOTE: it will only work with new saved games.
- Fixed a bug where restarting the engine was not possible in certain cameras.
- Fixed a bug with championship status when starting a new championship with another season in progress.
- Fixed wrong blue flag when only one car remains on the track.
- Reworked driver stint logic in Endurance game modes.
- Added driving time limit per driver in Endurance game modes.
- Added driver stint requirements per different Endurance modes as per real-life regualtions.
- Improved AI strategy in stint-based game modes.AUDIO:
- Disabled possibility to trigger the Helicam audio during intro sequence.
- Stop&Go penalty engineer audio message.CONTROLLERS:
- Mouse steering overhaul.
- Steering linearity added to controller settings.
- Race commands will not longer be intercepted for UI commands other than the directional pad (up, down, left and right).
- Fixed clutch limit bug when using maximum deadzone.UI/HUD:
- Added Save Game window in the main menu to load saved games.
- Fixed chat window auto pop-in bug when receiving messages.
- Electronics and pitstop MFD page made more compact.
- HUD and car dash delta relinked to same source.
- Adjusted button alignment in the Replay menu.
- Fixed a bug where saving a setup with "/" in the file name would create a new folder.
- Fixed a bug where controller input was lost on the leaderboard page of the career and championship.
- Car previews now reliably load high-res textures in preview screens.
- Small car previews now reliably load on the Special Event pages.
- Added replay leaderboard and 'Toggle HUD' button in the replay HUD.
- Removed redundant "Driver" button on Player page.
- Updated UI background images and logos.
- Championship end-page logic review.
- Restyling of the championship and career pages.
- Added option to scale race HUD widgets.
NOTE: in this implementation it allows the player to resize the elements of the race HUD overall.
- Added "Continue" button for championship weather page.
- Added Save Replay and Save Highlights as configurable controls (the saving will have a 1-minute cooldown before allowing it again).
- Replay HUD now allows camera cycling during free camera.
- Disabled ideal line during replay.
- More reliable 'stop the engine' message during pitstops.
- Improved lapped information for realtime leaderboard when the cars are on the same lap.
- Improved filter for gap information in the realtime leaderboard.
- Added driver stint and remaining driving time information in the pit strategy page of the MFD.
- MFD now displays mandatory pit stop requirements in relevant game modes on the pit strategy page.
NOTE: it also displays whether the selected options meet the requirements and thus count towards a valid mandatory pit stop.
NOTE: maximum driving time is the key information to follow in endurance races.
- Added pit limiter popup display when entering the pit entry zone.
- Added helicam and onboard cameras to the broadcasting app.GRAPHICS:
- LOD adjustments on various models.
- Wheel rim material adjustments for various cars.
- Update to Black Falcon team liveries.
- Potential fix for the random open-close car door animations during gameplay.
- Fix for brake lights of hidden cars visible when limited opponents visibility is used.PHYSICS:
- New 5 collision points tyre model. Tyres now "climb gradually" over kerbs, sausages, bumps both in lateral and longitudinal motion.
Completely eliminates the "rail kerb" effect. Greatly improved behaviour over all kind of kerbs, improved precision, improved bumps absorption.
- Tyre model improvements to better handle high load peak situations and high rolling resistance peaks.
- Tyre model now simulates lowering of profile while the tyre flexes. Ride heights will be lower during turns.
- Tweaks to tyre model rolling resistance model. (Fixed and speed sensitive RR variations).
- New Traction Control operation. TC now simulates a two step operation, acting on the engine ignition timing (lowering power) and if that is not enough, cutting ignition all together as before.
This permits the TC to have a smoother operation at the start of a slide, permitting the driver to use the slide to turn the car without extreme vibrations or engine cut.
- New Traction Control logic. TC now takes into account the yaw acceleration, simulating gyroscope sensors as the real cars.
As a result, even if the slide or slip of the tyres is not enough, a sudden yaw acceleration (a fast rotation of the car) will activate the TC to save the car from spinning. It also works intelligently so that it can check if the yaw rotation is under control by the driver, allow him to use the power at will.- Tweaks on the tyre pressure loss on rough surfaces (kerbs, off road etc).
- Car collider tweaks for various models.
- Fixed tyre core temps not properly saved and loaded.
- Fixed incorrect tyre wear when restarting race after loading a saved game.
- Tweaks to weather temperatures and sun phase.
- Tweaks to water dissipation rates.
- Fixed a setup bug with wet/dry setups on session changes.
- Fixed bugs related to setup naming.
- Fixed a bug with speed limiter status in neutral gear.MULTIPLAYER & RATINGS:
- Automatic engines will start when the Pit Menu closes, so all engines should be on at the start of a formation lap.
- Rejoining a server while disqualified is now detected in all situations, locking down the car in the pitlane (instead of doing so on the straight after the first lap).
- "Speed up to 50kph" message will not trigger when starting in the pitlane.
- Pit menu selections now are more adaptive, also removing the "Setup" button as spectator.
- Entering an empty server as spectator will now properly start with the pitlane camera.
- Slightly increased the ping limit for CP servers.
- Fixed long formation lap to not allow waiting in the first sector. Doing so will ignore the first lap.
- Added server health diagonistics, usable in the UI for further client updates and as admin command.
- Added UI element (next to the tyre app) indicating server health stats, and colorful warnings for overloaded servers.
- Replaced "result" json outputs by a new structure containing more information like track, session data, all laps and all penalties.
- Json outputs now are also written when the session is advanced via /next command, or when the last player leaves and the server resets.
- Fixed the "rain" and "ambient" conditions setting having little to no influence on the dynamic weather.
- Reduced the rate of weather changes for high randomness settings.
- Activated the entryList setting "defaultGridPosition", allowing to resume a race any time (any Q session will overwrite the positions, but P->R would not).
- Added "dumpEntryList" flag, usable on non-public servers.
It will save all connected cars and drivers to a entrylist.json when a Q session is finished.
- Added admin command "/manual entrylist" to save an entrylist of the currently connected cars and drivers (on a non-public server).
- Fixed total race time having an offset in result jsons.
- Fixed playerIds not filled in the json results when defined by entry list.
- Fixed car category not being configurable in every scenario (using the entry list).
- Collisions during the race wait time won't affect the SA rating.
- Removed randomization from "wrong tyre" warnings.DC: https://discord.gg/HzzurgHMPA
-
zsozsa74
őstag
Érdekes, hogy az ACC legújabb frissítése a 6-os, rendberakta nálam a játékot, az előző kettővel gyakorlatilag nem ment, nem töltött be az autók textúráit és hosszú pillanatokra befagyott a kép. A VR meg szörnyen ment a kezdetektől. Na most még a VR is egész jó használható lett. Nem is értem...
Automobilista 2 - www.justrace.net/ Steam: zsozsa74
-
Kean_Sorbo
őstag
válasz guftabi96 #1015 üzenetére
Most volt időm belemélyedni.
Na ez egy komoly előre lépés. Tényleg nagyon jó az irány. Az ember bele sem gondol, hogy mennyi mindenre kell figyelni egy ilyen szimulációnál.
Azt nem tudni véletlenül, hogy az AC is megkapja-e ezt a modellt?Vasvellával nem lehet szilvát aszalni!
-
Segal
veterán
Az a 970 nem túl acélos ma már. Az még 1060 szint sem lesz
"Ez nem változtat azon, hogy tisztességtelen dolog botokkal felvásárolni 160-180e indulóáron a 3060 Ti-t, aztán 250e-ért árulni a HA-n." Ez miért lenne tisztességtelen? Te is meg bárki lesheti botokkal a boltokat, ugyanúgy meg tudod venni a cuccot azon az áron, mint a scalper.(1 házigazda válasz...)
-
-
v2
senior tag
Elképesztően sokat javult. Valami nálad lesz rossz. Rakd újra a programot, appdata fájlt is töröld. Volumetric fog legyen kikapcsolva, árnyék és tükör is sokat fogyaszt. Ha offline játszol kevés autóval nézd meg mit csinál. És kéne,hogy milyen géped van
MSI z370 tomahawk I9 9900k 32GB Kingston fury 3600 gainward phoenix 4070ti HP reverb
-
-
koanla
aktív tag
Grafikai beállítások tekintetében kinek milyen megoldása van?
Nemrég cseréltem platformot (és kapott egy szolid tuningot is) és elkeserítően akad Oculusban (pedig ez a nagyon kis felbontású és alacsony frissítésű DK2 csak). Szétnéztem a beállítások között és egy rakás 'Epic'-et találtam; na, azokat nagyon gyorsan visszatettem 'High'-ra, de nem tudom, mit volna a legérdemesebb állítani... -
guftabi96
addikt
#KeepFightingMichael
-
Solesz84
aktív tag
Okes sracok koszonom a segitseget alapon hagyom! ✌
MSI X870 Tomahawk Wifi, Ryzen 9800X3D , NZXT Kraken X72, Kingston Fury Beast 64GB DDR5 6000Mhz Cl30, Kfa2 RTX 4090SG, Samsung 860 EVO 1 TB, 850 EVO 500GB SSD, WD 3TB HDD, NZXT H710i, LG Oled C2 42" , MSI MPG A1000GW, Fanatec DD1, CS V3 Pedal, Fanatec V1.5 Shifter, Fanatec V1.5 Handbrake
-
Solesz84
aktív tag
válasz pRoject22 #1007 üzenetére
Kiprobaltam alapon a VGA-t es az uj NV driverrel es eddig nem lepett ki! ✌
MSI X870 Tomahawk Wifi, Ryzen 9800X3D , NZXT Kraken X72, Kingston Fury Beast 64GB DDR5 6000Mhz Cl30, Kfa2 RTX 4090SG, Samsung 860 EVO 1 TB, 850 EVO 500GB SSD, WD 3TB HDD, NZXT H710i, LG Oled C2 42" , MSI MPG A1000GW, Fanatec DD1, CS V3 Pedal, Fanatec V1.5 Shifter, Fanatec V1.5 Handbrake
-
Enton
addikt
Kis tekerő a loadcell mellett félúton próbálgatva valahol, egyén és láb függő kinél hol a legjobb.
Én személy szerint középerőn és vagy lefele használgattam, de jó mert autónként tekerheted puhább vagy taposósabb fékké."just because they are spelled the same doesn’t mean they are the same" And "just because they are not spelled the same doesn’t mean they are not the same" Mert gyakorlatilag megszámolhatatlan mennyiségű papucsállatka használ gazdatestként internetezésre humanoidokat és ez követhetetlen."
-
v2
senior tag
Üdv. Van egy clubsport v1 pedálom és az istennek se tudom belőni a féket ACC ben. Vagy sikít a gumi vagy nem áll meg. Hogyan kéne beállítanom ? HELP
MSI z370 tomahawk I9 9900k 32GB Kingston fury 3600 gainward phoenix 4070ti HP reverb
-
Solesz84
aktív tag
válasz pRoject22 #1005 üzenetére
De ha kell! 😁
MSI X870 Tomahawk Wifi, Ryzen 9800X3D , NZXT Kraken X72, Kingston Fury Beast 64GB DDR5 6000Mhz Cl30, Kfa2 RTX 4090SG, Samsung 860 EVO 1 TB, 850 EVO 500GB SSD, WD 3TB HDD, NZXT H710i, LG Oled C2 42" , MSI MPG A1000GW, Fanatec DD1, CS V3 Pedal, Fanatec V1.5 Shifter, Fanatec V1.5 Handbrake
-
Solesz84
aktív tag
válasz pRoject22 #1003 üzenetére
Minden igy van. Megprobalom majd h vissza allitom alapra a VGA-t.
MSI X870 Tomahawk Wifi, Ryzen 9800X3D , NZXT Kraken X72, Kingston Fury Beast 64GB DDR5 6000Mhz Cl30, Kfa2 RTX 4090SG, Samsung 860 EVO 1 TB, 850 EVO 500GB SSD, WD 3TB HDD, NZXT H710i, LG Oled C2 42" , MSI MPG A1000GW, Fanatec DD1, CS V3 Pedal, Fanatec V1.5 Shifter, Fanatec V1.5 Handbrake
-
Solesz84
aktív tag
Akkor passz, lehet ujrarakom! 😕
MSI X870 Tomahawk Wifi, Ryzen 9800X3D , NZXT Kraken X72, Kingston Fury Beast 64GB DDR5 6000Mhz Cl30, Kfa2 RTX 4090SG, Samsung 860 EVO 1 TB, 850 EVO 500GB SSD, WD 3TB HDD, NZXT H710i, LG Oled C2 42" , MSI MPG A1000GW, Fanatec DD1, CS V3 Pedal, Fanatec V1.5 Shifter, Fanatec V1.5 Handbrake
-
v2
senior tag
Teljesen jól működik nekem is. Monitor vagy vr, mindkét megjelenítőn szépen fut. Friss az nvidia driver
MSI z370 tomahawk I9 9900k 32GB Kingston fury 3600 gainward phoenix 4070ti HP reverb
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen videókártyát?
- Rezsicsökkentés, spórolás (fűtés, szigetelés, stb.)
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Társasjáték topic
- Xiaomi Redmi Note 5 Global
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Elektromos (hálózati és akkus) kéziszerszámok, tapasztalatok/vásárlás
- Óra topik
- Motorola Moto G84 - színes egyéniség
- További aktív témák...
- HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 16/512 FHD HUN
- Szép! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 8/512 FHD HUN
- 486 CPU bazár
- S3 Trio64V2/DX 1 MB PCI videokártya
- samsung galaxy s23 ultra kifogastalan 2026 12 ho-ig sestore garancia plusz 2 tok 30 ezer ertekben
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest