Új hozzászólás Aktív témák
-
Nyúltáp
senior tag
válasz
Menthirist #3199 üzenetére
hmm..ezt azért kis szkepticizmussal fogadnám, tuti konvertálásnál, export/import közben megváltoztatta vmennyire az eredeti geometriát, valószínűleg szétszabdalta...vagynemtom. Milyen formátumba lopja ki modelleket?
Valószínűleg két lábbal rúgnák ki azt a modellert, aki 322 polyból old meg egy szemgolyót
Egy 5000-7000 poly az amire azt mondanám, hogy ok. -
Megnéztem, hány triangle egy lovag (A központi város egyik kapuját védő lovag) modellje az Oblivionban...
2000 poly a torzó
1000 a szoknya
800 a kát vállpáncél
730 a két kar
1500-1500 a két kesztyű
1300 a csípőtől a térdig
1000 a két cipő
1200 a sisak
2500 a fej
644 a két szemgolyó??? :S
66 a nyelv, 66 a száj, 444 az alsó-felső fogsor
1200 a pajzs
és 1100 a kard tokkal
Ez 17000 poly...
És mindenen textúra (összesen olyan 3-4 textúra van a modellen, 1024x512-es, 512x512-es, és 256x256-os méretűek általában), color + normal map van... alfa viszont nincs... -
hohó
[link] -
Nemrég kaptam egy tippet egy progiról, ami DX9-es progikból pakol ki objekteket, textúrákat, shadereket..stb... Legyen az bármilyen dx9-es progi... szkeptikus vagyok az ilyenekkel, de ez felkeltette a figyelmemet... Noha még nem sikerült használható illetve akármilyen modellt kiszednem vele az Oblivionból (az egyetlen DX9-es játék jelenleg a gépemen), de a textúrákat és a shadereket gyönyörűen kiszedte! már ezért megéri szerintem ránézni...
[link] -
válasz
Menthirist #3195 üzenetére
Aha, értem.
Majd jól utánanézek a MAX szmútolós lehetőségeinek, mert a jelenlegi tudásommal e téren nem vagy megelégedve.
Mosmeg nekiállok MAX-ban is szkájlájtolni, mert nekem ez biza tetszik.
[Szerkesztve] -
A maya több objekt kijelölése esetén az utoljára kijelöltet jelzi zölddel, a többit fehérrel. Amúgy az egész kard egymásba tolt, illetve pár helyen extrudált primitívekből áll, összecombine-olva (egy objektté téve)
A Maya soften-hardenjét (amivel meg lehet adni, hogy egy él két oldalán lévő felületek összemosódjanak-e) nagyon korrekttül lehet használni, mayában úgy műxik, hogy meg kell adni, hány fokos szögtől blendelje össze... én általában csak 0 és 180-at használok, 0-t oda, ahol nem szeretném, hogy egybeolvadjon (illetve ha mindenhova 180-at adok, a túl radikális helyeken elsötétedik az anyag, ezeket a megfelelő helyen való 0-s értékkel lehet szabályozni... A MAX-beli smoothing groups-szal nem sikerült megbarátkoznom, így nem tudok tanácsot adni, mit hogy érdemes... A MAX-ban face-el csináltam, és nem tudom, hogy csak azzal műxik-e, de a Maya él alapon csinálja, ha face-t adunk meg, akkor minden élével megcsinálja...
Ezt a fényforrást a Maya 8.5 a MAX-ból lopta (végre lett Maya-ban is skylight) De csak mental ray alatt műxik...ugyanúgy műxik, mint a skylight, csak a directional light irányával lehet megadni, hogy mennyire legyen nappali, mennyire napnyugta/napkelte...
-
válasz
Menthirist #3193 üzenetére
A fehér körvonalú részek egybe vannak? Mert ha igen, akkor tudnál spórolni avval, ha szétbontanád, ahol érdemes...
Amúgy nagyon érdekes, hogy a Maya manniyvel szebben mossa el az éleket...
Nekem MAX-ban még sosem sikerült a smoothing groupokkal ennyire Hi-poly hatású modellt készítenem...
Ez egyben egy kérdés is, hogy mit lehet, vagy érdemes variálni, hogy szebb legyen?
ui.: Amúgy a Mayában alapbeállítás ez a természetesnek tűnő fény, vagy ez is saját?
[Szerkesztve] -
wire:
[link] -
-
Szép kard!
wireframe? -
Nos haladtam a karddal, továbbra is 189 poly, de rájöttem, pár helyen hibáztam, nem úgy műxik a dolog, ahogy gondoltam... szóval azokat a részeket átdolgozom, és akkor remélem renderhibáktól mentes lesz:
[link] -
no de elment az idő :S
kipróbálás szintjén elkezdtem szórakozni a karddal:
189 poly, és ahogy néztem, a topológiája végleges...
[link]
Bici: neked meg nem kellene már aludnod?
[Szerkesztve] -
válasz
Menthirist #3187 üzenetére
Dánkesőn!
-
na legyőztem lustaságomat
:
[link] -
-
válasz
Menthirist #3184 üzenetére
Hali!
.mb-ben is jó. leszedek egy maya ple-t, vagy demot...
Jöhet! -
-
válasz
Menthirist #3182 üzenetére
Köszi szépen!
Leszedtem.
A maya turorhoz nincs ojjektum file?
[Szerkesztve] -
Amiket küldtem, az az egyik egy csaj modell volt, a MAX Game Modeling volume 2: characters videóból van, a másik pedig az Escalante féle Body modeling for games tutor Maya-hoz...
A MAX-os modellt el tudom küldeni neked (a csajost), de magát a leírást nem, mivel mint említettem videó
[link] -
válasz
Menthirist #3180 üzenetére
Köszi szépen!
Ez a 45 fokos négyszög jó 5let...Asszem így csinálom.
El tudod nekem küldeni a két csaj modellt?? Texturával, leírással, mindennel?
Köszi! -
-
Hali!
Nos, én is kérdeznék egyet:
ahhoz, hogy egy low-poly modellt megfelelően lehessen csontozni, hogy érdemes kialakítani a könyök, térd, és kézfej részeket?
Van róla elképzelésem, de hátha Ti jobb módszert tudtok.
(én a térdhez, és a könyökhöz 3-3 db egymáshoz közeli edge-gyűrűt raktam, de az ujjak esetén ez túl sok poly lenne.)
Köszi! -
válasz
Menthirist #3177 üzenetére
Azaz, javult a dolog.
Még egy dolog.
A térd inkább befelé domborul, és nem kifelé.
A külső rész inkább befelé ível.
A belső rész alatt meg van egy kisebb átmérőjű a csont felé menő ív.
Már ezt belinkeltem, de ide is ez illik a leginkább: [link]
Nem kell ennyire szigorúan venni, mert ezek a dolgok embertől, és ruházattól is függenek, de azért minden helyzetben irányadónak tekintendők.
Egyébként a sípcsontvédő boka felőli része elég kényelmetlen lehet a faszinak, mert vágja a lábát, vagy lábfejét. A legalsó részénél szerintem kicsit szélesítsd ki, és kb 5-10 centivel feljebb legyen a keskenyebb része, ami a szorosságot biztosítja.
Ja, és azt is írtad, hogy a páncélnak univerzálisnak kell lennie. ez igaz, de azért bele kell férnie a nagyobb bácsikank is...
Az összehasonlító képen látszik, hogy a refi modell segge 1-2 centivel szélesebb, mint a páncélod.
De ezen már javítottaál, ahogy látom. -
hoppá, most ahogy végignéztem az Escalante féle Body modeling for games végét is, rájöttem, hogy sok helyen azért sok a poly, mert olyan dolgokat nem engedtem meg magamnak, amiket lehetett (pl csak plane használata, egymás síkját átszakító felületek...stb. bár ez gondolom motorfüggő, de akkor is
Köszi mindenkinek a képeket, az előbb írtaknak, illetve az új tapasztalatok alapján átnézek megint mindent, hol tudok spórolni, illetve alakítani még...
btw mint a képen is látható : [link], a bora rész lemaradt -
Nyúltáp
senior tag
válasz
Menthirist #3175 üzenetére
A csípő sokat javult, most hirtelen nem is látok rajta kivetnivalót
Lejjebb a lábszáron viszont gyúrhatsz még. Az a gáz, amit Bici is írt, hogy oszlop lábai vannak, lehet, hogy páncél, de akkor is hiányoznak belőle az ívek. Linkelek egy képet, az talán segít (boka részhez is elég jó referencia lesz szerintem) [link]
Főleg a jobb (nekünk bal) lábát nézd. Azt a kis finom íveltséget kéne vhogy visszaadnod.
mod.: találtam még egy egész jó képet, ráadásul ez még CG is [link]
[Szerkesztve] -
-
Na most légyszíves légy szájbarágó, szerinted mit kellene tennem
Előszöris közlöm, a páncélom és a referencia összehasonlító képeit:
[link]
[link]
Szóval csináljak neki nagyobb segget?Az általános páncél egyáltalán nem egyénreszabott, egyénretervezett, így szerintem nem alapul a szoros anatómián, csak hogy minnél több fajta ember tudja hordani... a csípőjén meg épp szélesíthetek, illetve fogok is, mert a referenciarajzomnál is most látom, kicsit talán szélesebb (bár azon félprofilból látszik, így nem lehet 100%-ban saccolni, milyen is valójában
No mindegy, okoskodom rajta most, aztán 1-2 órán belül meglátjuk, mire jutottam...
Ja, amúgy te vettél fel msn-re? csak mert nem nagyon vagyok rajta amióta/amíg itthon vagyok... csak esténként, illetve éjszaka tudok felmenni... Akkor is előzetes megbeszélés után -
válasz
Menthirist #3172 üzenetére
Nahát erről van szó!
Nézd csak meg jól, hogy milyenek a referencia modelled sziluettjei!
A Te modelleden ezek nem látszanak. Oszlop lábakat csináltál neki.
Ezt egyébként nem a páncéllal felszerelt változatra modom leginkább, hanem az anélkülire.
Páncéllal együtt lehet olyan is akár a lába amilyennek csináltad, ha olyan formájú a lábvédő, de a fara akkor is kicsi. Nálad a szoknya szélessége olyan a fémráccsal együtt, mint amilyennek meztelenül kellene lennie. Nem közvetlenül a csípő szélességére gondolok főleg, hanem a szoknya aljánál lévő izom-kiszélesedésre.
Tudod hogy néz ki most a modelled lába?
Mint a star wars új részeiben a C3PO...(a régiben még ember játszotta, és jobb formája volt...)
-
válasz
Menthirist #3170 üzenetére
Ok, jól sejtettük.
Ha csaj lenne, azt mondanám rá, hogy elöl deszka, hátul léc.
Persze, itt csak a deréktól lefelé van baj.
Némi help:
[link]
[link]
A másodikon látszik, hogy a faszi combja azért van naggyából egy vonalban a törzs vonalával, metr kis terpeszben áll. A két lába közt nézd meg a távolságot.
Erre akkor is oda kell figyelni, ha nadrág, és páncél van rajta, mert a tömegeket akkor is eszerint kell felvenni. Persze így már kevésbé fog látszani, de az összhatásba nagyon beleszól.
Na még kettő:
[link]
[link]
[link]
Három lett belőle... -
-
Hali!
Nagyon szépen haladsz Menthirist!
Nyúltáppal egyet értek abban, hogy a segge túl kicsi, és ezért tűnt úgy nekem, hogy X lábú...
Dobnál egy képet róla pontosan szemből? Jó lenne, ha renderelve is, meg vájörfrémmel is látnám. Épp az imént javítottam ki egyik régi modellemet, hogy emberformájú legyen.Sokat rajzolgatok az anatómia könyvből mostanában. Ajánlom a módszert mindenkinek.
Üdv.: Bici -
Nyúltáp
senior tag
válasz
Menthirist #3167 üzenetére
Én leginkább csontozás miatt mondom, hogy legyen egy bevágás láncszoknyavagymi elején, vagyhanem, akkor úgy kell kialakítani a topológiáját, hogy értelmesen deformálódjon majd. Plö most a jelenlegi felosztással, könnyen el lehet képzelni, hogy hogyan nézne ki futás közben. Normális deformálódáshoz majd pakolj be szerintem elejére egy fordított U formájú plussz élt..esetleg kettőt.
-
válasz
Nyúltáp #3166 üzenetére
Köszi! reggeli utána majd végzek pár tesztet az ötletedre... A modell játékba készül, így nincs szimuláció... Akkor nem lenne kérdés
A szoknyával való összeépítést pedig
majd kicsit feljebb végzem, mint a szoknya alja, így hátha jobban fog kinézni (ráadásul mivel textúra kerül oda is, lehet, hogy ki lehet használni, hogy ''megfessem'' a valódi poly látványát... no persze milyen szép is lenne
A láncszoknyán meg nem látok nyílást, sőt haverom amikor beleásta magát, talán a sajátját is úgy csinálta, hogy felülről belebújt a felsőbe, aminek az alja kitágult egy kicsit, így nem zavarta a mozgásban (azaz csak annyira, amennyivel nehezebb felemelni a lábadat egy 30 kilós láncing odalógó részével) Ráadásul elég sok poly van ott, elég sokat lehetne spórolni... talán a spórolt mennyiségből párat beleépítek... Megszámoltam, nem is olyan sok poly van ott, a két oldalon összesen olyan 200... ráadásul ebből levonódik annyi, amennyi kellene a szoknya összeépítéséhez... Mindenesetre majd kipróbálom, milyen eredményt hoz... Többet spórolnék, ha a csípőjénél a láncingen lévő lapokat törölném, és csak 1-2 lapot hagynék ott, a többi majd rákerülne normal map-pal... bár úgy általában nem tudom, normal map milyen mélyedést illetve egyenetlenséget mennyire tud megmintázni... Viszont sajnálnám, ha csak egy lap lenne a sok kicsi helyett, mert az animációknál hangulatos lenne... Ha a csattokat csak normal mapra pakolom rá, akkor többet rakhatok, és spórolok 100 poly körül... Bár fej nélkül az egész test eddig már 4000 poly, No mindegy, majd átnézem, hol lehetne még spórolni (már most látom, hogy a cipőn lehet elég sokat...
-
Nyúltáp
senior tag
válasz
Menthirist #3165 üzenetére
attól függ hova készül a modell. Ha láncinget clothsim-el akarod megmozgatni, akkor mindenféleképpen kell ugye alá a láb, viszont ha csak sima csontozás lesz (esetleg game-be megy a modell) akkor csak magadat szívatod meg ha bent hagyod a lábat, mivel úgy kell majd vhogy felcsontoznod, hogy mozgás közben mégcsak véletlenül se lógjon át láncingen,nameg persze plussz poly-k, uv-zni, textúrázni kell, közben meg egy másodpercig sem fog látszódni. Olyankor szokták benthagyni, mikor a rálógó ruhadarab elég bő ahoz, hogy be lehessen látni alá. Nálad szerintem nem áll fent ennek a veszélye, úgyhogy úgy kéne megoldanod, hogy vmennyire megmodellezed lábat láncing alatt, aztán simán összezárod a kettőt (ezzel egyből vastagságot is adsz neki)....persze ez mind csak akkor áll, ha játékba megy a modell.
Másik dolog amivel az egész okfejtésem értelmét veszti: szerintem a láncingek elején szokott lenni egy hasíték, hogy könnyebben tudjon benne mozogni a katona
vagy legalábbis én tennék a helyedben, lehet, hogy akkor a csípő/ágyék részt meg kell hagynod azon a területen, viszont sokkal könnyebb lesz csontozni, mint egy egybefüggő szoknyácskát.
Mégvmi: nekem még mindig úgy tűnik, hogy az altest vhogy túl csökevényes a felsőtesthez képest, nemtudom milyen páncélokat tervezel még, de egy-eyg csípőről lelógó combvédő fémlap jót tenne az arányoknak.
ui.: ja, hülye vagyok, most látom az előző képeden, hogy raktál már rá comvédőt.....viszont lehetne egy picivel hangsúlyosabb....nemistom, az a gond, hogy az egész csípője túl keskeny....szinte már nőies
[Szerkesztve] -
no mára végeztem. A lábat is egybeépítettem, tehát már egy zárt mesh az egész, minden, ami a lábon van.
[link]
Viszont lenne egy kérdésem, hátha tud valaki rá válaszolni
Szóval adva van a modellem csípőtájéka:
[link]
Mint látható, ez áll az egész altestből + a láncingszoknyából (a többi darabot beépítettem a lábba, remélem nem követtem el vele nagy hibát)
Szóval a kérdés az lenne, hogy a szoknya eltakar mindent, ami alatta van... Azoktól nem lehet valahogy megszabadulni? Ha az egészet törölném, mindent, amit takar, akkor a deformálással (járás közben) tolnék ki mi? Ilyenkor meg kell tartani azt a részt is? ilyenkor viszont a láncingszoknyának kell térbeli kiterjedést is adni? mert ez eddig egy plane. Hogy szokták ezt megoldani?
Thx előre is... -
mivel elég sok poly kezd lenni a modellem (elértem a 6000-ret, ha a fejre 2200 polyt számolok), így elkezdtem kitörölgetni és összeépíteni azokat az elemeket, amik eltakarják úgyis egymást (pl a fel és alkar ki volt modellezve, pedig az alkar jórészét takarja az alkarvédő... ) Persze ez az összeépítés sem egyszerű, eddig csak a már említett válltól csuklóig terjedő részt építettem össze, de mivel az alkarvédő védi a könyököt is, és a könyökrészt eleve nem egyszerű megcsinálni, így pláne nehéz volt... szenvedtem vele vagy egy órát, mire sikerült, még így sem tökéletes, de majd a végén még szépítem... Az összeépítésnek köszönhetően egyre kevesebb a nyílt objekt, ami nem lehet a modellezés után. most jön a láb... A combra valami fémeset akarok pakolni, szerintem lesz egy borítás körbe a lába körül, egész jól nézett ki, amikor rápakoltam... csattokat majd a végén pakolok még, ha engedi a polylimit, illetve ha látom, hova pakoljak...
Ejj de elegem lett Enyából 2 óra után
[link] -
Nyúltáp
senior tag
válasz
Menthirist #3162 üzenetére
szerintem vmi bőr cucceráj legyen lábán soksok csattal/szíjjal. Csatt/szíj kombó mehet dögivel a többi testrészre is
-
no villámgyorsan dobtam némi textúrát a modellre, csak hogy lehessen látni (nektek és nekem), hogy hol milyen anyag lesz... A combra még ki akarok találni valamit, mert az ott nagyon natúr, az alkaron szerintem a láncing alatt fehér textilfelső lesz, meg talán egy bőrkesztyű a kezén. Persze nem ilyen anyagok lesznek rajta (kivéve a láncing anyag, az egész jó textúrának néz ki), nem akarom majd rozsdásra, de ilyen textúrát találtam hirtelen
[link]
[link] -
Nyúltáp
senior tag
válasz
Menthirist #3160 üzenetére
viszont asszem pont most árulta vki..talán savanya, keress vissza picit topicban.
-
-
tomi_r
csendes tag
válasz
DanielKaiser #45 üzenetére
Hello Daniel Láttam hogy rendelkezel ds Max ''nagykönyvel'' nagy szükségem lenne rá de a Link már nem működik...Tudnál nekem segiterni?
-
az a szoknya, mint ahogy a kéz és lábrészen is több helyen, láncing/nadrág/szoknya leszm mint ahogy gyakran volt anno... Nem full fémszörnyet akarok csinálni, a kézen-lábon csak felcsatolható páncéldarabok lesznek, a maradék helyen, illetve a páncéldarabok alatt pedig láncszövet. Ráadásul lehet, hogy ezeket a részeket majd ki kell valamennyire modelleznem, lehet hogy jól mutatna a normal map-on
Bár az is lehet, hogy a textúra mérete egyáltalán nem lesz elég arra, hogy jól mutasson rajta (1k vagy 2k-s textúrát tervezek a testre, 512-eset vagy 1k-sat pedig a fejre). Mindegy, elsőnek majd úgyis be kell mappolni a kész low poly modellt, és majd utána ráér kipróbálni, hogy hogy mutatna a normal mappolt láncingdarab, elég részletes-e. Amúgy úgy tervezem, hogy sok minta is lesz rajta, pl a mellvérten, vállrészen, sípcsont és alkarvédőn... Ezeket majd ZBrush-sal raknám rá, a kis kitüremkedések pont alkalmasak lennének egy szép normal map-ra
-
Nyúltáp
senior tag
rii: igen létezik, de csak angol nyelven, magyarországi beszerzése meg elég valószínűtlen. amazon-ról tudnál esetleg rendelni, de baromi borsos az ára. Pdf-ről nem tudok, de oktató dvd asszem létezik...megisvan: [link]
Menth: szépen alakul. A miniszoknyájamilyen anyagból lesz? merev fém, vagy vmi fémláncos megoldás? Mert az első verzió esetében talán túl szűk, nem biztos hogy tudna járni benne.
-
rii
nagyúr
hi!
rhinoceros könyv létezik?
És magyar nyelvű PDF?
előre is köcce és bocs az offért -
No ma is haladtam egy keveset:
[link]
[link]
Kb beblokkoltam a lábat, holnap első lesz alakítani a csizmáján, hogy csizmásabb legyen, mostmár tényleg kijavítom a kezét azon az 1-2 helyen, ahol még szerintem mindenképp kell, kitalálom, hogy a lábszárvédő fölött hogy legyen a páncél, illetve hogy milyen páncél legyen ott... Aztán ha ezekkel készleszek, lehet elkezdem kicsit részletezni is... Vagy elkezdem a fejét... -
lol... mindig tanul az ember... én most éppen két halálosan fontos, legalábbis hasznos tool-t, illetve opciót találtam, amit eddig nem használtam
Az egyik a move tool optionsában, be lehet állítani, hogy mondjuk egy vertexet a normálisainak irányában mozgassam, tehát pl fogok egy gömböt, split poly tool-lal rajzolok rá még éleket, akkor a vertexeket el lehet mozgatni csak amentén az él mentén, amin rajta van, így a gömb mint olyan nem változik, nem töri meg a formáját, csak máshova kerül a vertex... A másik a Transform Component, amivel végre tudok úgy scale-elni, hogy irányként a face normálisát használom, tehát egy gömbön lévő face-t kisebbre venni,d e úgy, hogy marad a síkjában... Lol... Hogy én ezeket eddig nem láttam
-
Szép... Van akinek bejött az élet... Bár azért ennyi bulival lassan óvatosan bánni, a szervezet nem bírja minden határon túl (bizonyítottan, szobatársam egyszer 1,5 héten át mindennap berúgott de kegyetlenül, utána egy hónapig nyögte a hatását...) Én nyáron nem megyek ki egyik ilyen fesztiválra sem, mert sehol sem lesz egy napon olyan, ami számomra megérné... A szigeten is lesz 1-2 olyan együttes, ami király, de más-más napokon, egyre meg nem fogok annyit fizetni (oda-vissza út + belépő + kis söröcske borocska
) Egyszer voltam a szigeten is, amikor egy napon volt Gathering, utána Nightwish, utána Hammerfall
kemény kis nap volt, sajna akkor még testvéri felügyelet mellett.. Mostmár mehetnék bárhova korlátlanul, erre nincs sehol semmi jó... Meg amúgyis a tankcsapda/kispál kombótól már falra tudnék mászni, már meg annyira úgy sincs... Még miskolcon a MEN-re sem mentem, pedig az ott volt pár méterre a kolitól
Úgy volt, hogy Quimby-re lemegyünk, azt csipázom eléggé, de lekéstük, mert szakdogát nyomtattam haverom barátnőjének... A többi koncertet meg úgyis felhallottuk tisztán
Nekem nyáron majd csak bográcsozás lesz haverokkal az egyetemen, délelőttől estig (hajnalig) És olyan ''koncert'' lesz, amit én is nagyon szeretek
Csak még nem tudom, melyik hétvégén...
No dolgozgattam a lovagomon megint egy kicsit, jelenleg főként a kézfején... holnap még lesz vele meló, kicsit könnyíteni kellene rajta, mert 350 poly, nomeg formázni, mert még nem az igazi, de majd kifolyik a szemem, szóval most nemBár szerintem azért nem lett rossz
[link]
[link]
eddig már 2500 polynál járok... el kell kezdeni spórolni, a fejre olyan 1500-2000 körül szánok, akkor marad 4-5000 a testre... Mondjuk majd még törlök éleket, ha kell... -
Nyúltáp
senior tag
lemaradt: volt-on gyütt az info, hogy vki lemondta szigeten fellépést és helyette Manu Chao lesz, ami kurvárta rajta van a must see listámon, mielőtt meghalok, úghogy egy hónap múlva megen sok okosság lesz a fejemben.
-
Nyúltáp
senior tag
nakirály má megen bebeasztam,de azé komentelek lázasan. Korn meglt persze, de nem volt olyan jó mint prodigy, pedig korn-t aúgy többet hallgatok, túl sablonosan tolkták, meg a másfél órás koncertből volt vagy fél óra zúzás, a többi csak bólogatás, míg prodigy végig halál volt a végén már vízágyúl tolták a tömeget. 30Y-t annyira nem szeretem, azon nem is voltunk, kispál volt csak (akikkel amúgy öszefutottunk indulás előtt, mer ők is ugyanott próbálnak mint haver zenekar, olimpia alatt ha őgy vágod ref) azonkívül meg peet volt még helyi bandákból, azokat mondjuk személyesen is ismerem, lesz is hétvégén koncertjük siklóson+öcsémék bandéja lesz az előzenekar.ctöbbbit majd holnap
ui: itt minnya kurva nagy vihar lesz. amúgy kajak végig meegvót tervezve hova megyünk erre összviossz vótunk balkan fanaticon (kurvajó!! énekes csaj olyan hogy nem te baszod meg őt hanem ő téged) peet-en, realistic crew-on ()szintén jó,) meg persze tankapka/prodigy/korn/kispál..quimby, többin anniyra atom részeg voltam, hogy nem is érdekelt. Amúgy rájöttünk, hogy a S-Ö-R-ben benne van minden lényeges ásványi nyomyelem, első 3 nap az égvilégon semmit ssem ettünk, csak mindendélben egy szelet pizzat négycccásszért, aztán sörasöröasörösrösrösrösör másnap délig. és még csak éhes esm vooltam reggel.
[Szerkesztve] -
Életem második világvége-hangulatán estem túl... Olyan vihar volt itt, hogy másodpercenként (!!!!!) villámlott... Ilyet régebben nem láttam, hasonlót viszont már kétszer is mostanság... Nem lesz ez így jó... Egy villám közel csapódott be, hatalmas (HATALMAS) csattanással, a környéken minden riasztós autónak bekapcsolt a riasztója... Épp kinéztem, mikor belecsapott az előttünk lévő panellakásba, hatalmas szikraesőt hányva, és olyan hangosan, hogy összecsuklott a lábam :S Soha nem ijedtem még meg ennyire életemben...
-
válasz
Nyúltáp #3145 üzenetére
Üdv újra itt!
Nos, nem kell dolgoztatnod az agyadat, mán' megódottam.Jó vastagra vettem a ''maszk''-hengert... És szupi.
Elsőre bonyinak tűnik, de nem vészes, mert pl. hosszú vonal esetén jobb, mint a különböző vastagságú profilokkal vesződni. Egyelőre megeléxem evvel, de azért kivi lennék, hogy tényleg nincs-e ennél egyszerűbb megoldás a 3dsMAX8-ban... (Költői kérdés) -
Nyúltáp
senior tag
sziasztok
i'm back, jelentem túléltem.nagynehezen, prodigy elég halálközeli élmény volt
Bici: szép nyakatekert megoldás, mit ne mondjak, na nem minth én egyszerűbbeket írtam volnaBoolean-tsmooth, naigen, boolen olyan szép topológiát tud arázsolni egy modellre, hogy nem is csodálom, hogy megfekszik tőle turbosmooth.
Az elmúlt 8 napban sikerült elpusztítanom a maradék 3 agysejtemet is, úgyhogy most ha lehet még nem ötletelnék rajta, hogy miért is bibis a booleanos megoldás.
heartdesign: szívesen válaszolnék, de ez a hogyan lehet jó textúrákat készíteni (amúgy shader, a textúra csak a shader egy része) kérdés olyan mintha azt kérdeznéd hogyan lehet hegedűlni. 3d területén nem hátrány a nagyfokú önállóság nomeg kreativitás, de kezdésnek ajánlanám a www.spot3d.com áttanulmányozását, aztán world3d.hu-n van emlékeim szerint egy egészen jó leírás külöünböző anyagcsatornákról.Amúgy SG-n is nem véletlen, hogy nem válaszolt rá senki sem.
Kerámia: diffusenak vmi alapszín, esetleg textúra, egy enyhe noise bumpnak, némi glossy reflection és megisvagy.
[Szerkesztve] -
csaboo
tag
válasz
Menthirist #3143 üzenetére
Én most egyenlőre a 2-vel ismerkedek, úgy vélem az ehhez készült tutorok alapján könnyebben megtanulhatom az alapokat, majd ha már elégnek érzem magamban a power-t, akkor majd ráállok a 3-as verzióra.
Találtam még egy jó adag tréning videót, van itt jó sok alap cucc a 2-höz, meg a 3-hoz is ([link]), remélem hasznosnak találja mindenki, mert itt is mutatnak olyan dolgokat, hogy hihetetlen!
Csak ámulok-bámulok, nagy zsenik dolgozhatnak ott a Pixologic-nál -
-
csaboo
tag
válasz
Menthirist #3141 üzenetére
Hát vannak benne csuda dolgok, az 1x biztos
Te amúgy mit alkottál, mikkel próbálkoztál ZB-ben? -
Hát jah, elsőre nem rossz...
Amúgy úgy tudom, a MAX maximum 2-2,5 milla polys cuccokat szeret (normálisan) importálni... Szóval ha a modell több ennél, célszerű lebontani ekkora darabokra (a maya gond nélkül, gyorsan importált nekem 3 millás objektet is, csak elfogyott a végére a ramomA ZBrush 3 nálam az 1G rammal olyan 3 milla polyig gond nélkül megy, utána már csomagolgatja a ramot... persze lehet, hogy 5 milla még elférne csomagolás nélkül, mert csak egész testet divide-oltam, és a 4x-ezések miatt 200k->800k->3,2 milla, de a következő lépés már 12 milla lett volna, ahol már csomagolt ezerrel
Szóval lehet, hogy azért elfér 5-6 milla teljes mesh(tehát nem HD módban, mert úgy talán több is) a memóban (ami nagyon brutális, belegondolva hogy aktívan lehet ezen dolgozni, miközben a MAX vagy a Maya már rég meghalna az ennyin való munkától...
És mindezt szoftveresen, nem a 3D kari számolja!!!!
-
csaboo
tag
Sziasztok!
Noshát, szórakoztam egy kicsit a ZBrush-al, ez lett az eredménye: [link]
Remélem műxik a link! A mesh ZSphere-ekkel készült.
Ez csak próbálgatás volt, most használtam először a progit, úgy nézzétekDe egyébként qrvajó...hihetetlen gyorsan lehet vele bármit csinálni...A 3ds-be .obj átvitel is normálisan zajlott, bár megküzdött vele, míg beimportálta a kb. 800.000 poligont
Lába, keze nincs neki, a feje is csak össze van csapva.
[Szerkesztve] -
Hát trackball helyett nekem inkább egy digitalizáló tábla kellene
Mondjuk egy Wacom Cintiq 21UX
Sajna 800e Ft, de istenem... 21''-os TFT monitor és rajztábla egyben
Ha minden jól megy, akkor október elejére tényleg beszerzek már egy wacom táblát (wacom volito 2-t tervezek, igaz, hogy csak A6, de láttam már másokat ilyennel dolgozni, és azt mondták, nem igazán érezni, hogy kicsi lenne, teljesen jól el lehet lenni vele... más gyártótól (genius, Thrust) meg nem akarok venni, mert hallottam róla hideget-meleget (a thrust A4-ese pl annyiba kerül, mint a legkisebb wacomDe wacomból az A5 már 30-40k körül kezdődik, az A4 meg 120-140k körül... Szóval csak A6-ra tellik
)
A profik amúgy táblát használnak (+bill)... Ezen a cintiq-en is van még vagy 6-8 gomb, meg scrollpad... Szóval trackballt még csak ipari környezetben láttam (CAD-eknél)
VRay: passz, Maya-hoz elég szar a VRay tudtommal, így sosem próbáltam -
Heartdesign
csendes tag
Sziasztok
Én szerenték jó hasznos texturákat késziteni vagy betenni Vray programhoz tudna ebbe valaki segíteni? pl hogy lehetne kerámiát előállitani? kerámia bögrét szerenték.
előre is köszi helpet -
Sziasztok!
Jahh, ZBrush, az fasza kis cucc!
De úgy az igazi, ha van egy track-ball a billentyűzet szélén, amivel forgatod az ojjektumot, egy ceruzával pedig alakítod a modellt.
Sajna, nekem még nem volt szerencsém kipróbálni ezt.
Egy bemutatón láttam, hogy MAC-en így nyomta valaki, és asszem Electric Image volt a progi.
Nem tudjátok, hogy a ZBrush, vagy a MAX tud-e ilyen formában kezelni két mutató eszközt?
Mert ha nem, akkor nem is gondolkodom ilyen trackball-os sliffentyű vásárlásán...
Más: Nyúltáp: A szallag dolgát megoldottam.Loft-al megcsinálom a hosszú és keskenyített/csavart szallagot, majd ugyanazon a vonalon végigvezetek pathdeform-al egy jó vastag hengert, és a kettő átfedését képezem (intersection) boolean-al. És lőn világosság!
Van azért két szívás a dologban: Egyik, hogy a pathdeform jól elpakolja a vonalat, és sokáig kell szarakodni, hogy az eredetivel egyben legyen. Ez hosszú vonal esetén jó nehéz.
Másik, hogy a boolean faszán műxik egy képkocka esetén, de ha az egyik tényezőt animálom, akkor egy-két hibás frame becsúszik. (pl.: nem a szallag látszik, hanem a henger.) Ezt úgy lehet kiküszöbölni, hogy mindkettőre rányomok egy-egy turbosmooth-ot.
Ettől aztán belassul ezerrel, sokkal jobban, mintha a scene-en lenne 2db smooth-os ojjektum, mert - tapasztalataim szerint - a boolean különösen utálja a turbosmooth-ot... Meshsmooth-ot meg sem mertem próbálni. Ugyebár, a 2.8-as CeleronD már nem mai gyerek..
Szóval a két kellemetlenség ellenére megoldottam a dolgot.
Most a világításával tökölök. Ha lesz értékelhető eredmény, belinkelem.
[Szerkesztve] -
Hát igen, a zbrush ritka nagy istencsászár progi, ha valaki ért hozzá
Nekem is van egy rakat tutorom hozzá, csak nagyrésze a 2-höz van, és van pár dolog asszem, ami nem egyezik a háromnál... de már van a háromhoz is tutor, tán azt is leszedtem, de még kicsit odébb van, míg a kis zb tudásomat valódi modellen és ''élesben'' is kipróbálhatom...
-
csaboo
tag
válasz
Menthirist #3133 üzenetére
Én is örültem anno az OS-nek, hát még a számtech szigónak, amikor 4-es lett az írásbelim, és kérdezték Vadászék (Hunter, Ficsor, meg nemtomki volt bennt), hogy akarok-e ötösért szóbelizni! Hát nem
Hogy egy kicsit témába is vágjak, nekikezdtem közelebbi ismeretségbe kerülni a Zbrush-al! Töltöttem le videjókat, melyben az alapoktól kezd az úriember, asszem 24 db mov file, és tök jól elmagyarázza a dolgokat. Lehet amúgy Ti is ismeritek ezeket, Digital-Tutors anyagról van szó, aki még esetleg nem látta, és kezdő a Zbrush-ban, de szeretne vele ismerkedni, annak ajánlom figyelmébe, isohunt-on ott a torrent-je.
Holnap reggel én is nekilátok a tanulásnak, összedobok vmi fejet -
Nem, az embermodell a ZBrush 3-ból lett átemelve, csak referenciaként használom, majd ahol kilátszik az ember, azt magam fogom modellezni
Amúgy suli tekintetében nekem sem jött be sajna sokminden ebben a félévben, de hála az égnek az OS igen (státuszos voltam belőle, harmadszorra vettem fel). Az elsőnek anno az én hibám miatt nem lett meg, második felvételre olyan IPC-s feladatot kaptam, hogy a végzős microsoft programozó haverom is csak annyit mondott, hogy bukta... Most tepertem, tanultam, mindig mindent elsőre kértem, nem vártam, hogy mondják... Utolsó 3-4 nap meg úgy tanultam, hogy napi 14-16 órát, minden nap becsúszott egy zacsi szőlőcukor, pedig rühellem, 5-6 energiaital, kávé... És így lett hármas (hála az égnek mivel jó beugrót írtam (48-ból 33-at) így nem Vadászt kaptam, hanem Répásit... Bár Répának is megvan a maga hátránya, olyanokat kérdezett, hogy csak néztem... És persze milyen tételt húztam: ''61: I-Bög-ök a Unix rendszerekben, felépítés, létrehozás, terminálás, változás''... Szép kis tétel, de mákomra azt átnéztem még hajnalban
Amikor Répa azt mondta, hogy sajnálja, hogy nem írtam meg jobbra a beugrót, azt hittem, meg akar buktatni, erre mondja, hogy sajna csak hármast tud adni rá, majd összeestem
Első utam volt a Rocky, kértem egy felest, mert nem hittem el
-
csaboo
tag
válasz
Menthirist #3131 üzenetére
Ejj-ejj, akkor valóban nem árt kicsit összeszedni magad...Én is pechesnek tartom magam, most pl információelméletből egy tetves elméleti pont kellett volna a ketteshez, mondta is Fegyverneki (a tanár), hogy sajnálja
Lényeg-a-lényeg, az utolsó 2 napra tett 3 vizsgámból egyik sem lett meg, pedig tanultam is. Na mind1, folyt.köv. augusztusban.
Más: a lovagot magát azt Te csináltad? Már az embert?
Menni kéne este inni... -
Biztos emlékszem rád, online emberekre csak hosszas beszélgetések után emlékszem...
Nekem csak két vizsgám maradt augusztusra, és sajna csak egy sikerült eddig... Szóval a top amit most elérhetek 12 kredit
Csapnivalóan megy eddig az egyetemtán 19, 14, 17, és most max 12 kredit... (legalábbis ha jól emlékszem, de az tuti, hogy nem voltam soha 20 kredit felett)
Köv félévben biztos az anál 2, meg a fizika, ezekből státuszos leszek... Mondhatnám, hogy neki kell állni jobban tanulni, de az az igazság, hogy most sem tanulok keveset ezekre a cuccokra, csak pechesnek tartom magam (pl fizikából most 30 feladatból tudtam pöccre 22-24-et, és naná, hogy a maradékból kaptam a 4 feladatból 3-at... Ráadásul mivel egyidőben volt az Anál 2 alpót és a Fizika alpót, és a fizikát sokkal jobban vágtam, így beáldoztam az anál 2-met is emiatt... Digitális rendszerekből nem fértünk be a terembe előadások során, így esélytelen volt letenni... az OS-t hálistennek sikerült letennem, maradt a makroökonómia és az adatstruktúrák és algoritmusok augusztusra...)
No ma nem kaptok képet, mert amihez csak hozzákezdtem a lovagon, az csapnivalóan sikerültmajd holnap tiszta fejjel
-
csaboo
tag
válasz
Menthirist #3129 üzenetére
Az üdvözlégyet már megkaptam anno, tudod, én vagyok aki szintén Miskolci unis, illetve keresztanyád csoporttársa
De valszeg erre Te is emléxel
Augusztusra nekem még van 6 vizsga (eddig szintén 6-ot csináltam meg), szóval fun minden mennyiségben!
Nos én asszem megnézek pár Futurama részt, aztán elindítok egy alvást!
Jóéjt belétek!
[Szerkesztve] -
Hát üdvözlünk, és reméljük aktív tagja leszel társaságunknak
-A képet várjuk
-Egyetem nekem is van/lesz, de augusztusban lesz csak vizsgám legközelebb, szóval most tudok foglalkozni a témával aug. közepéig tutira...
-Nekem már lassan sugar rush-om van a sok teától, amit mostanában iszok, szóval most megyek és csinálok egy kávét magamnak
-Bóklászok még egy kicsit Maya Normal Mapping témában, aztán lassan folytatom a lovag modellemet...
-nekem is kell vécére menni -
csaboo
tag
Üdv all!
Huhh, rég jártam erre, akkor is csak keveset, de ez könnyen betudható annak, hogy jó ideje nincs 3ds a gépemen, de a helyzet szerencsére változott mostan, termett a vinyóra egy 9-es verzió. Denemisez a lényeg, hanem hogy nekiláttam rögvest az őrültködésnek, a robotmániámat csak nem tudom levetkőzni-újra egy robotos scene-be kezdtem. Legyen elég annyi, hogy locsolókanna lesz a feje, és old-school vasaló a talpa(i)...Fogaskerekek lesznek a hasában, és, és...több poént nem lövök le belőle (lehet nem is lesz több), meg aztán lehet ebből se lesz semmi, csak úgy kallódik majd, mint sok más ilyen terv
Azabaj, hogy általában jön Mr. Egyetem, és azt mondja, hogy tedd le a max-ot fiam, eredj tanulni, mert máskülönben kukás leszel, vagy létraállító. De gondolom (sajna) ezzel nem vagyok egyedül.
Lássuk tehát:
-Felkonferáltam készülő képecskémet;
-Filozofáltam is kicsit;
-Írtam sok hülyeséget;
-Megyek budira
[Szerkesztve] -
-
Közben kiderült, hogy ha szétszedem a fényképezőgépet, leszedem a burkolatát, és csak a panel van a kezemben, akkor normálisan tud képet csinálni :S
[link] -
válasz
Bernardo20 #3124 üzenetére
Hát én sem vagyok sajna járatos a témában, plussz időm sincs rá, de hogy mennyire sok lóvé van a témában: Haverom most próbaidős egy vezető magyar játékfejlesztő cégnél, próbaidejére 300 000 Ft-ot kap havonta, ha véglegesítik, akkor 500-at fog... Ezért grafikus (illetve mellette programozó, de azért nem csak programozó, mert azért 500-as próbaidőt illetve 800-as szerződéses fizetést kellene a cégnek adnia...
) Szóval fel akarom magamat én is szívni, aztán hátha...
-
Bernardo20
őstag
Sziasztok!
Lenne egy komoly munkaajánlatom,de én sajnos nem tudom elvállalni,mivel még nem értek hozzá olyan magas szinten,mint amilyet megkövetlene ez a munka.
Arról lenne szó, hogy van egy mérnökiroda akik látványterveket csinálnak, egy olyan projekt lenne, hogy a látványtervet ami autoCad-ba készült meg kellene animálni. Tehát átjárhatóak legyen a szobák fel a lépcsőn,minden szoba más. Persze teljesen valósághűnek kell lennie.
Ez egy folyamatos munka is lenne,mert ilyenre mindíg szüksége van a cégnek.
Ha érdekel akkor hívj föl vagy írj privit és továbbítalak az illetékesekhez. Ők majd pontosan elmondanak mindent.
Megjegyzem elég nagy pénzekről van ám szó!
üdv! -
Nyúltáp
senior tag
válasz
Menthirist #3120 üzenetére
nem érek rá, de 4 nap szünet most éjjen a VOLT!!
-
No, hogy ne csak beszéljek arról, hogy postoljatok munkákat, ezért így teszek én is (bár nyúltáp már lehet nem látja, ezúton is boldog VOLT-ot
)
[link]
A modell eddig 928 poly, mellvértestől, vállpáncélostól, csattostól mindenestől. cél ismét 6-8k poly maximum... Monduk itt a fejre el fog menni sok gyanítom...
[link]
Itt egy röpke render róla, a közelebbi a low poly verzió, a távolabbi a subD verzió, kb így nézne ki, ha most beimportálnám ZBrush-ba...
Az emberkét nem én csináltam, de az a baj ezzel a lovaggal, hogy ahogy elképzelem, egy teljes low poly arcot kell majd csinálnom hozzá (a sisakját a kezében akarom majd, hogy tartsa, a másikban meg a kardját... vagy valami hasonló). Az előző mariner-es próbálkozásban az volt a jó, hogy legalább csak az arc felét kellett modellezni, a szeme a sisaktól úgysem látszott volna... De most tökre élvezem ezt a lovagot, és legalább már tudom, hogy mit fogok rajta csinálni, és hogy mihez használok majd ZBrusht... (meg van referenciaképem, továbbá szinte concept artom is (MAGUS Első törvénykönyv, 39. oldal, Lovag, bár a 61. oldal Ranagol Paplovagja is majd rajta lesz egy kicsit
)
[Szerkesztve] -
ja és állok neki megint a lovagnak (csak azért írom ezt a hozzászólást, hogy a 30-as listázás következő oldalára kerüljön, így gyorsabban meg tudom találni majd, modemes nettel fontos
.... no mindegy, ha nem értettétek volna, lényeg, hogy én értem, másrészt meg tök fölösleges számotokra
-
Nyúltáp: No igen, így már értem, mire gondoltál... bár ennyi progi közt örülök, hogy csak a zeno-ról nem hallottam...
Az meg hogy hány objektből álló cuccot mennyire bír, nincs ötletem, kipróbálom
nos mellékelek képet is:
[link]
[link]
Érdekes, kifagyni nem fagyott ki, betonstabil volt 18 000 darab 24 polys ''gömb'' mellett, de hiába volt csak vagy fél milla poly, mégis akadt mint a veszedelem... Igazából kijelölni volt főleg lassú, egy lasszózás, amivel minden objektet összefogtam, olyan 10-15 másodpercig tuti eltartott... Mondjuk érdekes volt látni, hogy a gömb neve is már pSphere18000 volt
Ref: mert ugye neked is dolgozni kellene valamin, mutatni képeket, vagy csak úgy beszélni valamiről... Egy ember nem teremt életet, de mint látod, valakinek volt valami beszélnivalója, máris összejött pár hsz... -
atm*RefeeZ
tag
ó rohadjatok ti meg..itthon vagyok egy hét alatt 2 poszt születik,elmegyek másfél hétre erre teleírtok mindent?hogy van ez?
tessék bekapni a hatlevelű lóherét
Menth koma jó az ember modell is meg mozgás is.Nyuszi zsír ez a gi dolog de mér ilyen rövid?úgyis 1másodperc alatt 500framet renderelsz
olvasgatok még visszább,de egyenlőre ennyi ^^ hajrá
-
Nyúltáp
senior tag
válasz
Menthirist #3117 üzenetére
A sok progit úgy értettem, hogy modellezéshez stúdiótól függően max/maya/xsi/modo/c4d/lightwave/zbrush/mudbox/saját fejlesztés plö zeno, mindent használnak, UVzáshoz szintúgy. Ezen munkafolyamatok fölött kezd el szűkülni a programok listája..elég erősen.
poly számmal max-nak sincs gondja, nálam is köbö 1.5-2 milláig viszi, de plö a sok objektet egyszerűen nem tudja lekezelni, kifagy a francba. -
Jaja, az XSI mindenképp elkezdett nagyon feljönni, egyszerű használni, és tényleg nagyon pro. A gigapoly vagy mi technológiával tényleg akár milla polys objektet is lehet reálisan módosítani (vertex tologatás, scale...stb). Fel akartam egyet tenni, de valahogy nem sikerült a törése (érdekes, a MAX, Maya, PS, Bodypaint, ZB3 törése nem volt gond, de az XSI-ét csak azért sem tudtam beüzemelni...) Azt, hogy sok progit használnának modellezési-textúrázási fokozatban... Hát ha sok az, ha valaki egy progit használ a low polyra, egyet a high polyra, harmadikat a textúra készítésése...
Itt elsősorban mondjuk Maya + ZBrush + Photoshop/Bodypaint-re gondoltam... Azt, hogy mennyi képernyőn található polyt tud szépen meghajtani a maya, passzolom, az én gépemmel olyan 1-1,5 milla volt a határ, amit még épeszűen lehetett forgatni (értsd olyan 1 FPS), Ezzel szemben a ZBrush-ban 8 milla!
Mondjuk 1000 másolatnál instance objekteket használnak, tehát van a modell, azt mondják, hogy minden ilyen objekt (primitív, locator) legyen egy ilyen modell, aztán forgatod, mozgatod...stb, render során meg behelyettesíti a modellt... Így lehet spórolni... no meg a LOD-on (level of display).
Szóval szerintem a lényeg, hogy az ember tisztában legyen mondjuk a modellezés elméletével (topológia, normálvektorok, zártság, stb...), onnantól már mindegy a progi, megtalálja a neki kellő eszközt. A MAX-ot amikor próbáltam, csak azért nem sikerült normálisan használnom, mert a kamerakezelését nem értettem (illetve nem találtam)... Valahogy Maya után minden más kamerakezelés olyan suta...
(beleértve a ZBrush 3-at is, a kettőt egyenesen nem tudtam irányítani... de a mudbox-ban nagyon jól tették, hogy ki lehet választani, hogy Maya, MAX vagy XSI irnyítást szeretnél...)
-
Nyúltáp
senior tag
jaigen én is azt akartam írni, hogy nem kell programbuzinak lenni, azt kell használni, amivel a legegyszerűbb/gyorsabb megoldani a problémát, persze arra sem árt odafigyelni, nehogy az legyen a vége, hogy minden programhoz értek vmennyire, de egyikhez sem úgy igazán.
Amúgy modellezési/textúrázási fázisban rengeteg programot használnak, csak animnál ill. amikor össze kell pakolni a jelenetet gyün a képbe maya, újabban houdini.
Max sajna eccerűen nem alkalmas bonyolult jelenetek lekezelésére, próbáld csak ki, csinálj egy akármilyen testről 1000 másolatot. Bár 9ben állítólag sokat javult a helyzet.
Látom még mindig nem akar százas lenni a végeredmény szegény szallaggalnéz szét itt [link] hátha írt vki egy scriptet a problémára.
Lyukbetapasztás: össze akarod forrasztani a két element találkozásánál a vertexeket, vagy a két elementen keletkezett lyukat akarod betömni? Első esetben sima weld, amúgymeg poly módban create-el tudsz létrehozni új poly-t. Vagy cap holes módosító.
ui.:
szerintem ha vki most kezd ismerkedni 3d-vel, mindenféleképpen érdemes xsi háza táján szétnéznie, egyrészt majdnem teljesen node alapú, ami nagyjából a jövő 3d-s programok terén (lasan inkább már jelencsak páran tartják magukat), másrészt Mao-n lassan ipari sztenderd lesz belőle az ára miatt. Hátrány hogy nincs egyenlőre olyan kiterjedt felhasználói bázisa mint maya-nak, max-nak, ezért segédanyagokat is sokkal nehezebb vadászni hozzá.
-
woops = oops = hoppá...
Azért írtam be, mert a nagy hozzászólásomat a gány netem miatt 3x küldtem el, és a két feleslegesből kitöröltem a szöveget, és ezt írtam helyére
Nem vagyok amúgy PLE párti... A MAX triálja korrekt, a PLE szerintem kicsit túl gagyi, és túl sok benne a szigorítás... (bár nem tudom, hogy csináltál PLE-ben hajat, tudtommal nincs benne, max Paint Effects-szel) Nem is húztam vele az időt, szinte egyből 5-ös Unlimited Maya-val kezdtem (azaz hivatalosan egy fél év MAX-al kezdtem, csak áttértem Maya-ra olyan 2,5-3 évvel ezelőtt). Azóta 5-6-6.5, 7, 8-tel toltam, és most 8.5-össel, Photoshop CS3-mal, és ZBrush 3-mal... Jelenlegi dolgaimhoz nem kell más... A ZB3 korrekt, hihetetlen dolgokat lehet vele alkotni, csak sajna kicsit kapkodtak a kihozatalával, és nincs benne multidisplacement meg hasonlók. Kicsit bugos a normal map és a displacement számolása is,tán a HD geometry-t sem tudja kiexportálni map-ba, de hamarosan jön a javítócsomag... Szerintem amire most kelleni fog (kis sima displanement festésre), arra elég lesz, és tán nem is lesz bugos (bár igazán nem tudom, még nem csináltam ilyet, teszt és tanulás jelleggel fog zajlani)
Amúgy program megismerés tekintetében szerintem édesmindegy, hogy az ember mivel kezdi, talán a MAX kicsit egyszerűbb felépítésű, elég elrettentő tud lenni elsőre a Maya node alapú felépítése... De ha az ember megtanulja, mit hol talál, akkor bizony piszok gyors tud lenni a vele való munka... (mondom én, aki most a lovag mellvértjén 2 órát szöszölt, pedig csak 450-500 poly, és még nem is vagyok vele 100%-ban elégedett
)
No lassan fexem, holnap, azaz ma fel kellene utaznom Miskolcra, haverokkal be kellene ülni a Die Hard 4-re vagy a Transformers-re... De oda is 1300 a buszjegy oda-vissza, + a mozijegy + enni is kellene valamit... -
válasz
Menthirist #3113 üzenetére
Hali!
Én egyszer próbáltam régen a Mayát, asszem 4.5 PLE volt. Az tetszett benen, hogy negyed annyi küzdelem volt hajat, és szépen csillogó texturával ellátott felületeket készíteni benne, mint MAX-ban. Bár azóta MAX-ban is tudok olyat 3 perc alatt.
Én igyexem először a MAX-ot megtanulni minnél jobban, helyesebben magát a technikát, hogy mit hogyan érdemes, és utána szerintem gyorsabb lesz a többivel ismerkednem, és rövidebb idő alatt el tudom dönteni, hogy mire jó egy másik progi, és mire nem annyira.
A ZBrush még így is ígéretesnek tűnik, de nehezen áll rá az agyam, a beépített tutorialok nekem kicsit érthetetlenek, de lehet, hogy azért van, mert nem foglalkoztam még vele 10 percnél többet egyhuzamban, vagy mert egy festőprogit sem ismerek igazán.
A MAX-al eddig ez volt az első kellemetlen tapasztalatom, és ezt is meg lehetett oldani sufni módszerrel, de azért egy ekkora, és ilyen régóta piacon lévő progitól többet vártam.
Mi az a woops?
Nyúltáp:
[link]
Erről mi a véleményed? Nem jövök rá...
Amúgy a nullás vastagságú loft, műxik, de ha feljebb veszem a self illumination-t, akkor azért látszik a hajszálvékony csíkocska...pedig megnéztem: mindenhol tényleg 0.
No, sebaj.
A fény viszont tökéletesen műxik, az általad írt dupla texturás módszerrel, bár az erősebbik textura fénye kifehéredik, de raktam rá egy jó sötét-vörös texturát, ami miatt még sokkal feljebb kellett venni a fényerőt, de a vége egészen közel van ahhoz a fényhatáshoz, amit a scanline-al csináltam, csak persze árnyékokkal együtt! És ez fontos, nagyon.
Mégegyszer Köszönöm a segítségedet mindkét témában!
Esetleg nem tudsz valami plugin-ról, ami egyszerűbbé teszi a két probléma megoldását? Nem életbevágó, mert most elég jó az elért eredmény, de szeretném, ha tökéletes lenne!
Köszi, és Üdv.: Bici
[Szerkesztve] -
-
-
Hajrá... Nem hűség-hűtlenség kérdése, gyakran célszerű több progit is ismerni, annál is inkább, hogy ha egyet már ismersz, akkor egész gyorsan meg lehet tanulni a többit is... Mondjuk nekem egyenlőre még a Maya a csúcs, de hozzá kellene tanulnom egy kis XSI-t, esetleg később Max-ot... Azt mondják, az XSI is nagyon állat progi, modellezésben a Modo-t dícsérik nagyon, karakteranimációra tudtommal a Maya a legjobb, de modellezésben talán kicsit gyengébb a többinél (bár ez számomra is kérdés, eddig sosem volt olyan gondom, amit ne tudtam volna eszköz hiányában megcsinálni...) Van egy-két hátránya a Mayanak modellezés terén, de vannak rá megoldások, csak kicsit körülményesebbek... (itt főleg a pivot irányából, meg combine-ok során való változásairól beszélek). Amúgy tudtommal a nagy cégek főleg azért használnak Maya-t, ahol azt használnak, mert mindenben egész erős, semmiben nincs nagyon lemaradva, de vannak erősségei a többiekhez képest, és ami a legfontosabb: a MEL scriptnyelve nagyon durva... Persze a MAX-é is az (bár nem ismerem), de mindenhonnan azt hallottam, hogy a MEL erősebb, illetve könnyebb programozni (és való igaz, egész könnyű, és hihetetlen dolgokat meg lehet írni, köszönhetően annak, hogy minden node alapú, és minden maya-s tevékenység amúgyis egy MEL parancsot indít)
Erre példát idézek, ha bejön majd a másik fórum is... -
válasz
Nyúltáp #3109 üzenetére
Hja, már megoldottam, hogy jó legyen. Átállítottam az fps-t 50-re, a path steps-et 500-ra állítottam, és az így elkészített videóból minden második png-t használok majd fel a konvertálásra. csináltam egy pár mp-es próbát, és nagyon jó. Ha sikerül a fényeket belőnöm, és lesz időm, akkor berenderelem az egészet, és belinkelem.
Jah igen, ezt még le akartam írni: sosem voltam egy hűtlen típus, de havernál kipróbáltam a Cinema 4D-t. Igaz jó régi, asszem 7-es, de kb. fél óra alatt megcsináltam az animot, tökéletes szallaggal és szuper fényekkel, árnyékkal együtt. Sajna csak próbaváltozat volt, így a végeredményt nem tudtam megnézni, de a viewport-ban is jól látszott, hogy az lesz az eredmény, amit szeretnék.
Kicsit hasonlít a kezelőfelülete a Mayához, a textura kezelése pedig a Bryce-hoz leginkább. Nekem sok dologban nem tetszik, de vannak benne praktikus lehetőségek, és a srác szerint nagyon jó a karakteranimációs része is.
Ha lesz rá alkalmam, még ismerkedni fogok vele.
[Szerkesztve] -
Nyúltáp
senior tag
Háméé, én is itthon vagyok
ez amúgy a felvezető kocsmatúrázás VOLT-ra, szerdán megyünk, 4 nap KO
...ja nyertem sopronival egy ingyen belépőt, ha vkinek kéne..8 tálcával kellett meginni hozzá, hogy egy végre megszólaljon
de lassan ott tartok hogy kibaszom az ablakon, mer hajnali 3-4 között renceressen úgygondolja, hogy neki el kell kezdenie pofázni és olankor nem lehet bekussoltatni, most este is elkezdhette, bár nem emlékszem rá, de reggel a párnám alatt volt
Bici, hogyne, részegen jövök csak bele igazán
Van ám amúgy még pár megoldás szallagodra, plö egy animált textúra, amivégigfut rajta, vagy egy másolat szallagról, ami pathdeformal vonul végig görbén, keresztmetszetre meg nagyobb vmivel eredeti szallagnál. rádobsz egy matte-shadow anyagot és máris megvagy. Mondjuk mind2 megoldásnál problémás lenne a szallag eleje/vége. -
Nyúltáp: neked van igazad, be kell rúgni
Csak sajna itthon vagyok, így viselkednem kell
hogy mennyire nem tudom, milyen modellt csináljak, ami low poly is, lehet rajta majd zbrusholni is, nem kell hozzá nagy fantázia, illetve van hozzá kép, organikus is, stb, szóval mi sem bizonyítja jobban, hogy nekikezdtem egy lovagnakBár a mostani modell páncélja is kicsit hasonlított ahhoz, de ez az lesz, ha lesz
nem is küldök képet, csak ha már tényleg haladtam valamerre, és legalább 3-4 napig képes vagyok egy modellen dolgozni
Lassan úgyis kimerítem a lehetőségeket, mert már majd' minden témában van elkezdett modellem
(bmw Z4, angyal highpoly, low poly sci-fi karakter, low poly fantasy karakter, textúrázás (az kerek szószék), helikopter, repülő...stb
) csak valamivel már végezni is kellene
-
Nyúltáp
senior tag
óbasszus má megen sikerült bebeasznom
naizé
aszondom, hogy megcsinálod faszán szallagod, rádobsz egy olyan anyagot, ami pont úgy néz ki ahogy szeretnéd (hogy mennyire világíccsa meg környezetet nem lényeg) aztán cinálsuz szallagról egy másolatot, arra meg olyan anyagot dobsz ahun az output-al olyan mocskosul fel van nyomva fényerő hogy viláccson mint a izéakármi, lehet beég majd mintállat, meg homogén lesuz meg mittuggyamén, de a fentebb leírt pipák kilövéséel simán lemaszatolod renderről, csak a fénye fog láccódni.
hanemérted szójjá, mejd holnap leírom megen józanul
ui.: jön vki VOLT-ra? -
-
Nyúltáp
senior tag
sikerült megen magamalávágni éccaka
na, rágyüttem neked Bici
noaszongyahogy. A loft ugyan télleg nem animálható, viszont hülyevagyok mer nem jutott eszembe hogy a deformationok viszont igen. Ésazis jólesz neked..kis trükközéssel.
Naszóval, csináltam egy videót...most épp nem vagyok olyan állapotban, hogy hosszasan magyarázzak[link]
annyi a dolgod, hogy szépen összerakod a loft-od megcsavargatod ahol akarod, ill felnagyítgatod (viszont azt majd nem scale deformal kell, minnya mondom ménem)
Aztán csinálsz egy olyat, hogy scale deformal lenyomod a loftod méretét 0ra, aztán pár pont hozzáadásával csinálsz bele egy kis púpot, végül ezt a púpot animálod, hogy szépen elvándoroljon loft elejéről a végére. Viszont mivel scale deformot animáljuk, azzal igen bajos lesz nagyítgatni a szallagod. lehetséges éppenséggel de nagyon sokat kéne vele pöcsölni animálásnál. Ezért nagyításra ne azt használd, hanem egyszerűen adj meg egy nagyobb keresztmetszetű téglalapot shape-nek az adott pontokra. Remélem ez a megoldás már jó lesz, elég sokat lőttem má mellé
Fényerő: Simán tudod fakelni a dolgot, csinálj egy másolatot a végleges animált szallagról, rakj rá egy erősebb fényerejű anyagot, aztán lődd ki tulajdonságainál a visible to camera, receive shadow meg receive GI pipákat, így ugyan világítani fog de nem látszódik renderen.
Menth.: jól alakul a modell, jóhogy előre lemodellezed az egész formát és utána állsz csak neki részleteknek, így sokkal könyebben lőhetőek be az arányok (ráadásul már a modellezés korai szakaszában) ..amúgyis arányokon szokott elbukni a karakter modellek többsége. Így is egyből láthatő már hogy kicsi a kézfej, ill láb is túl csökevényes felsőtesthez képest, de ezeket te is írtad már. Viszont ami kimaradt, az a karakter válla. A páncél hónaljrészét szerintem dolgozd át, lefelé mélyebben vágj bele vagy ne legyen ilyen széles. Így, ilyen formában nem tudná szegény tengerész egy 60 foknál nagyobb szögben leengedni a karját, az persze más kérdés, hogy ezt kis csalással oldottad meg, úgyanis a válla elég rosszul van elhelyezve anatómiai szempontból, túlságosan távol áll a törzstől, egy jó 10-15cm-vel beljebb kéne kezdődnie a karoknak és talán túlságosan is lent vannak elhelyezve. Szerintem úgy álj neki a dolognak, hogy először csak nagyjából, teljesen elnagyolva modellezd meg a karakter teljes testét, aztán erre az elnagyolt modellre próbáld meg ráigazítani a páncélt, úgy biztos nem szaladsz bele olyasmibe, hogy olyan páncélt raksz szegény katonára amiben nem is tudna mozogni
scriptelés: lassan kezdem énis felfedezni a dolog nagyszerűségét, pont minap mentett meg macro recorder egy elég nagy szívástól. Volt vagy 50 omni-m egy jelenetben(persze nem instance-k) amiknek mind rosszul lőttem be a fényerejét, macroscript nélkül egyenként állítgathattam volna át őket, így viszon macro recorderrel gyorsan kiloptam a parancsot fényerő állítgatásra ztán egy egyszerű for ciklussal meg is oldódott a problémám. wow, ájlávjú makrorekorder
lantlant, akkor nemtom...énis csak vga driver gondra tudok gondolni, de lehet csak simán újra kéne raknod maxot.
[Szerkesztve] -
válasz
Menthirist #3101 üzenetére
Há' nemtom, de ebből a szögből nekem úgy tűnik.
Amúgy a MAX mintapéldái között is akad olyan, ami szerintem elég érdekes. Jó sokáig nem vettem észre ezeket én sem, de egy ideig dolgoztam egy rajzfilmstúdiónak csúfolható helyen, és az ottani rajzolók hobbi rajzai után sírtam a saját modelleimtől, de nem csak a sajátjaimtól.
Ez nem a Tiédre értem, szerintem teljesen rendben van, de ebből a szögből számomra a lába picit fura. De lehet, hogy csal a szemem, és elölről OK.
MOD: csinálj már róla egy képet szmből, és oldalról. Mert lehet, hogy én vagyok csak vaksi.
[Szerkesztve] -
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen házat vegyek?
- Elemlámpa, zseblámpa
- Akciókamerák
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Samsung topic
- Videós, mozgóképes topik
- További aktív témák...
- Samsung Galaxy S20 FE 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy A32 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy A33 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy A32 4G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- teljesenÚJ csak aktivált Apple iPhone 16 Pro Max 512GB Black Titanium 1ÉV nemzetközi APPLE GARANCiA