-
IT café
A Blizzard 2007. május 19-én a Blizzard Worldwide International keretein belül bejelentette, hogy fejlesztik minden idők egyik legsikeresebb RTS-ének folytatását, a StarCraft II-t. A játék alapjaihoz nem nyúltak, a második részben is három fajjal szállhatunk harcba: a rovarszerű zerg-gel, a kolonizáló földlakó terran-nal és a hi-tech űrlény protoss-szal. Rengeteg új egység mellett régi ismerősökkel is fogunk találkozni, a történet pedig a Brood War után veszi fel a fonalat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
föccer
nagyúr
Majdnem. Egészen addig rakosgatja őket, amíg elfogy az energiája. Ha elfogyott, akkor megszakad a folyamat, és nem indul újra, ha ismét lesz 25 energia. Viszont az is működik, hogy ga több tumort raksz egymáshoz közel, hogy mindet kijelölöd (ctrl+klikk) és shift+v katt-katt-katt módszerrel gyorsan ledobod az összeset. persze ehhez +1 queen kell, hogy annak az összes energiáját creepre tudd költeni.
üdv, föccer
Építésztechnikus. Építőmérnök. Ingatlan adás-vétel vevő oldali támogatása. Mérnök tanácsadás, felújításhoz, átépítéshez. Excel feladatok megoldása. Lézergravírozás. Mindent IS csinálok: www.jatekosfejlodes.hu
-
kovsol
titán
beraksz a már kész hatch mellé még1 -t csak azért, hogy duplán köphess a fölös energiát elhasználva, nem értem miért lenne fölös köpni, mikor az ingyen van és a legnagyobb ellensége a zergnek az, ha nincs elég lárva és ott áll a pénzével és azt várja mikor lesz már megint +1 lárva, igenis köpni kell ahányszor csak tudsz, ha esetleg nagyobb csata van és kihagy egy köpést az benne van a pakliban, meg esetleg a belső órád csal egy kicsit és késel pár másodpercet a leesés után
többet nem reagálok ebben a témában, én úgyis egy noob vagyok zerggel majd a fő terran sasmadár elmondja hogy kell zergezni
[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
omani
tag
Team játékokban szoktam infestort hozni, 1v1-ben csak ha nagy előnyben vagyok, mert még nem kezelem őket annyira magabiztosan.
Épp most nézem az idra-s mrbitter részt, muta helyett infestorokat vett meta close position terran ellen és arra használja, hogy lassítsa vele a bio támadásokat amig egységet gyárt, meg fogyassza a medivac energiát. Ki fogom próbálni én is.
http://www.flickr.com/photos/diego_rivera/
-
omani
tag
Nekem egy hotkey-en van az összes queen. 0-1-2-re szoktam a unitokat rakni, 3-ra a hatcheket, 4-re a queeneket, 5-re az overseert, 6-ra a nydust. A groupból mindig az a queen köp amelyik a legközelebb van a hatch-hez. Arra kell vigyzáni, hogy legyen creep a bázisok között, és a legközelebbi queen-nek legyen energiája. Ha nincs, akkor a második legközelebbi indul meg, és creep nélkül azt veszed észre hogy ott kószál szerencsétlen a térkép közepén.
Ezt a közös cronoboost-ot még nem láttam, ha megvan a videó érdekelne.
iSonic, ezt akartam én is írni, zergnél kevésbé APM igényes a mikró. Lingek-et csak ömlesztem az ellenfélre, roach-ok a-move, mutákkal meg spammelek mintha valami ügyességi játékot játszanék. Egyedül infestornál kell jobban figyelni, meg is szokott néha kavarni az unburrow - fungal/np - burrow - spuri kombináció
(na jó ott a burrow mikro a roachokhoz, de az egyelőre még nagyon bénán megy, többet ártok vele mint nyerek)
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/diego_rivera/
-
Alg
veterán
-
omani
tag
Én a bázisokat a második queen első energiájából vett tumorral szoktam összekötni, és azzal a tumorral creepelem le a bázisom környékét. Viszont mid-game-ben már kihasználom az overlord creep terjesztést. Ehhez előbb kifejlesztem az overlord speedet, aztán klónozással küldöm ki őket. Pillanatok alatt kész a creep highway. A hydráknak ez nagyon fontos, nélküle nem lehet őket kimenekíteni ha a csata vesztésre áll.
http://www.flickr.com/photos/diego_rivera/
-
hajsza
aktív tag
Bár a kérdésedre nem tudom a választ, de azt hiszem Teamliqud-en arról olvastam, hogy úgy lehet a leggyorsabban elterjeszteni a creep-et, ha a tumor max hatótávjához kiküldesz egy overlord-ot és ott fosod vele a creep-et, mivel amíg a creep egy tumor teljes hatókörére kiterjed, elég sok idő telik el. Valaki ki is mérte és valóban sokkal gyorsabban lehet a creep-et így végigteríteni, mintha a következő tumort a cooldown lejárta után raknád az épp még elérhető távolságba. A leglassabban pedig úgy terjeszted a creep-et ha megvárod, amíg a tumor körül teljesen befejeződik a terjedése. Persze az overlord-os módszer hátránya, hogy sokkal több mikrót igényel.
Szerk.: megtaláltam a fent hivatkozott témát. A Shakuras Plateau pályán folyt a mérés, 4 perc 10 másodpercről 2 perc 30 másodpercre gyorsult fel a pálya egy adott szakaszának nyálkásítása.
[ Szerkesztve ]
-
föccer
nagyúr
Ezt nem tudom. Ki kellene tesztelni.
isonic, alg: Köszi, akkor én voltam elmaradva...
üdv, föccer
Építésztechnikus. Építőmérnök. Ingatlan adás-vétel vevő oldali támogatása. Mérnök tanácsadás, felújításhoz, átépítéshez. Excel feladatok megoldása. Lézergravírozás. Mindent IS csinálok: www.jatekosfejlodes.hu
-
föccer
nagyúr
Egyrészt lehet oda éptkezni, másrészt az egységeid gyorsabban mozognak rajta. És ugye nem kell tumorral végigpakolni a páylát ha van elég lordod szétszorva. Gyak nagyon gyorsan lehet creep sztrádát építani. A harmadik felhasználása, hogy ha az ellenfél naturalján kezdesz el hányni, akkor késleltetni tudod az expelését, hoszen creepre nem tud az ellen építeni. Ha lelövik a lordot, akkor még vagy fél perc amíg a creep felszívódok.
üdv, föccer
Építésztechnikus. Építőmérnök. Ingatlan adás-vétel vevő oldali támogatása. Mérnök tanácsadás, felújításhoz, átépítéshez. Excel feladatok megoldása. Lézergravírozás. Mindent IS csinálok: www.jatekosfejlodes.hu
-
DTG
csendes tag
Kiwikaki-nak van egy BO-ja ami hasonló canonozásra épít:
12 gas
14 gw
16 pylon
18 core
22 forge
22 zealot
22 robo
150 gaznal probe-okat gazrol le
23 +1 attack, folyamatos chrono
Warpgate fejlesztés
24 3db gw
24 warp prism
Pylon
Teljes befalazas
Probe vissza gazra
Warp prismbe probe zela
Ellen bazisan 1pylon 4 zela
4 zela
2 cannon
StalkerekEz akkor működik a legjobban ha fast exp-et csinál a zerg.
Ha roach-ra megy akkor gázon kell hagyni a probe-okat, és stalkereket kell hozni zelák helyett -
-
Ybron
senior tag
Jah, de akkor szerintem már védtelenebb. Azt is megpróbálhatta volna hogy átmegy a másik bázisára az összes probal és leöli probjait, vagy legalább is megpróbálja, vagy pedig elkezdi szendi a forge pylonját, arra lehet odaviszi a porbokat és nem fut el vele, ot meg kinyírhatja őket. Persze ott van a "HA" és "de"
-
-
omani
tag
Igen azt láttam hogy neked is több a team meccsed. Most elhatároztam hogy nem játszok több csapat meccset, mert az szinte egy más játék, teljesen félrevisz attól, hogy megtanuld az 1v1-et rendesen.
Persze nekem kellett a sok team meccs is hogy egyáltalán megtanuljam kezelni a játékot, 10 éve nem játszottam PC-s játékkal szóval nagyon az alapoktól kellett kezdenem. Olvastam is valahol, hogy akinek nincs Warcraft3 vagy BroodWar-os múltja, annak kell egy év amire felhozza magát rutinban az előbbiek szintjére.
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/diego_rivera/
-
kovsol
titán
mert miért ? ma ez menő, hogy a férfiak is olyan véznák mint egy 40 kilós csaj... és egyáltalán nem a kockaságra vezethető ez vissza a vézna testalkat, hanem most már középsulisok körében is terjed az alkohol, a cigaretta, a drog és nem is táplálkoznak rendesen
[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
kovsol
titán
Streamen láttam hogyan csinálta TLO múltkorában. Folyamatosan látszik a hp csíkja a stalkereknek és egyszerűen fogta és egérrel rákattintott arra ami le volt sérülve (de legtöbbször körbejelölt 2-3 -t nem csak egye) és hotkey segítségével hátrább blinkelt velük. (nem a kijelölt csoportban látható kis ikonokra nyom rá hanem a játék téren, remélem érhető amit mondok) én is így szoktam amúgy
[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
Alg
veterán
Ja, az, igen az elég rossz ötlet volt azért nem vonultam vissza mert a hidrákkal nem lehet, meg nem akartam hogy hazáig üldözzön (drone-oltam mögötte) - talán a colo techet lelassítottam kicsit, meg hát sosem jó egy P-t nyugton hagyni - lehet ha nem támadok expelt volna.
queen-ek: VR, Banshee ellen, 2 queen/VR vagy Banshee egyrészt, másrészt épp a tegnapi day9 funday monday-be kellett mass queen-es replayeket küldeni, gondolom ezért is volt több mostanában
Ha mindig időben tolod a lárvát, a qeueen energiája pont 1 hatch-re elég...
Overlord: 5:30nál nincs mese be kell küldeni, akkor látszik meg a 4gate vagy bármi más, és tudni kell mit csinál. Kicsit talán későn is küldtem, azért volt nehézkes a védelem a 4gate ellen.
[ Szerkesztve ]
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
omani
tag
Én P ellen a roach + hydra csapatot - ahol lényeges hogy a roach legyen elöl és tankolja a damage-et - úgy mozgatom hogy a roachokat rakom egy control groupba, a hydra-knak meg beállítom hogy kövessék őket. Ha csata van akkor kijelölöm mindet és a-move az ellenség irányába.
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/diego_rivera/
-
iSonic
addikt
mester.. nem kell sajnálni a terran-t.. nem is azért mondom.. mellesleg egy jó megoldás arra, hogy a stalker ne menjen előre.. megfogod a zelákat és elindítod majd utána a stalkereket és ha van colo akkor azt a legjobban hátra teszed.. ha egyszerre elindítod őket a megadott felállásba nem kell külön kombógomb..
mmm-> early gamebe.. nem tudok mmm-et hozni még ha arra is megyek... sok replay-t tudok mutatni, hogy 9 pernél stim timing attackkolok és még nincsen medivacom.. mivel 3 rax és akkor csak fingom a unitokat.. egyébként tényleg hasznos ennek kivédésre az observer odaállsz a serege közelébe és kihozol egy colo-t.. nem kell neki range fejlesztés csak legyen.. amire ő elindul mmm-el, addigra neked 2db colonak kell lennie.. ha véletlenül 2 medivac és pár marine, mara jönne addigra is lesz 1 colod és az sokat számít..
épületet rejtegetni terannal eléggé nehéz.. mivel nincs olyan unitod, ami nagyon kemény cheese-re adna okot.. ha 1 barrackot és 1 factoryt látsz, tudnod kell, hogy valszeg banshee-re megyek ezáltal 3gw robozol.. amire odaér a 2 cloack-os banshee te azt már kivéded..
ha HT-d van akkor úgyis fogod tudni, hogy a T nem hagyja, hogy azt használd így a ghost academy-t sem fogja rejtegetni..
1 BC-s push esetén pedig azért fogo észrevenni a BC-t, mert iszonyat lassú és kevés sereg jön vele.. ez ugyanígy igaz a thor rushra is..
szóval T-ként sok mindent nem tudok rejtegetni.. :/ míg te tudsz dark shrine-t, HT-t rejteni.. amit én egy scannel nem szúrok ki..játék balanszára meg visszatérve.. pont hogy sajnos nincs meg a balance.. mert egyszerűen a p high tech unitja end gameben egyszerűen nem counterelhetőek.. több a t3-as unitja és emiatt nem balanceos.. majd ha DT-hez is kell cloack fejlesztés, akkor azt mondom, hogy nem annyira gáz a dolog, meg mondjuk a 4gw sem lesz annyira erős....
-
iSonic
addikt
na most erre cinikusan írhatnám azt, hogy az observer 75 mineral és mindent felderítesz vele.. scannel pedig lókakit sem érsz, ha elbújtatta az épületét..
ghost-ra várni kell míg lesz energy-je.. nem free force fileddel jön ki, mint a sentry.. ja és pluszba fejleszteni kell, hogy legyen egy emp energy-ja..
mmm, addig erős míg neked nincs colod vagy ht-d.. sőt esetleg immo, sok zealot és sentry..
tank+viking.. toss ellen effektíven szar.. max a tank viking meg csak akkor jó, ha van colo.. ha nincs akkor szálldogálhatsz vele míg ki nem lő két stalker..
ghostra visszatérve.. míg én használok köbö 5 gombot a seregem irányítására.. addig a nagy colo+gw unitok-nál te egy gombon tarthatod nyugodtan az egész csapatot, hisz a main pioritásba a sentry lesz és a drága F betű.. ha van HT, akkor már kemény 2 ctrl group és 2 kemény gomb.. és használni kell a T betűt is.. jajj... ezzel szemben nekem a viking külön gomb.. ghost külön gomb.. mm külön gomb.. medivac külön gomb(mivel ha mikrozok akkor is heleljen..), tank külön gomb.. ja és persze ezekkel mind mikrozz és hát nyomd el a képességüket kiváncsi lennék melyik kezdő tossos tudná ezt eljátszani.. elárulom senki.. sok terrannak, még nekem is nehéz úgy nyomogatni végig a dolgokat, hogy valamit el ne rontsak.. ghosttal cloack emp lenyomás.. közbe más group stim pack go.. tank jó helyre tétele.. vikinggel meg úgy mikrozni, hogy a sok szép stalker le ne lője..
majd ha ennyi minden dolgot külön irányít a toss akkor beszélhetünk arról, hogy könnyű a terrannal játszani.. mert az, hogy team v team-be ez jön le, hogy MMM.. meg tank.. azért van ez, mert ott senki sem megy rá, arra, hogy pl.: 5 helyen droppolgasson, közbe még magára is figyeljen.. team v teambe lényeg, egyszerű csapat kombóval nyerj..
soha nem látok pl.: 2v2-ben ghostot hozni terrannal.. mindig mit hozz.. MMM, miért mert 10 perc alatt leakarja küldeni..
szóval eléggé nagy különbségek vannak a te általad játszott team v team és az 1v1 között..
[ Szerkesztve ]
-
omani
tag
OK. Eddig én is a team játékot erőltettem, de Z-ként az elég nagy lutri. Ha külön bázisok vannak 3v3 / 4v4-ben, akkor az első push mindig a Z-hez jön, így két opcióm van: ha ügyes vagyok lassan halok meg, ha pedig elrontom akkor gyorsan, szóval annyira nem nagy élmény. Amúgy is ideje lenne már megtanulnom 1v1-ezni.
http://www.flickr.com/photos/diego_rivera/
-
-
föccer
nagyúr
Grat, ügyes vagy
Úgy néz ki a dolog, hogy a köv héten nem nagyon leszek gép előtt. No nem mintha ezen a héten olyan sokat lettem volna
üdv, föccer
Építésztechnikus. Építőmérnök. Ingatlan adás-vétel vevő oldali támogatása. Mérnök tanácsadás, felújításhoz, átépítéshez. Excel feladatok megoldása. Lézergravírozás. Mindent IS csinálok: www.jatekosfejlodes.hu
-
kovsol
titán
grat, és milyen érzés volt ? én silverből mentem fel (kivéve 4v4 mert ott 7-0 al indítottam még anno) 1v1 ben jelenleg platina többi diamond szintig, és tök jó érzés volt mikor feljebb rakott így legalább tudja az ember, hogy jó úton halad ahhoz, hogy megtanuljon játszani valamilyen szinten. Nekem mondjuk nincs lelki erőm ennyi játékhoz mint amit te letoltál már csak így tovább
(#16462) sith7 gondolom a T nyert
[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
Ybron
senior tag
1v1 természetesen és protoss-al mit kell tenni.
Tudom hogy ezeket a dolgokat hogy kell kivitelezni, csináltam jó párat, mivel coop-oztam insane ellen. Csak mikor ellenem alkalmazták hirtelenjébe, nem tudtam mit is csináljak.
A ling rusht úgy ahogy fogom már ,csak mikor túlzásokba viszi és hoz vagy 20-at akkor van hogy megszívom. Zealot rush-t meg ma csinálták ellenem, egyből ki is szúrtam, scoutoltam és láttam sehol semmi, tudtam mi következik és hol keressem. Le is kaptam probokal egyik pylont ,de mivel kettő volt cseszhettem, gazdaságom nem volt, egy gate meg egy zellam volt. Marin rusht még nem kaptam, de volt hogy para volt mikor scout közben láttam lepakolt gyorsan két barackot, de nem lett gáz. Idegesítőek ezek a dolgok, de benne van a játékba. -
v2izzy
tag
Persze csak vicceltem ám, dehogy hagynám ott a játékot elbaltázott (aktuális ) játék miatt amit igazából megnyertem természetesen tudom hogy gyakorolnom kell és teszem is ahogy tudom. De azért jó volt ez arra hogy meg tudjam a hibáimat amiből az egyik már jó ideje ugyanaz mégpedig hogy nem vagyok elég agresszív...
Viszont lehet váltok zergre mert még ezelött a meccs előtt véletlen mentem egyet Z-vel (életem 2. meccse z-vel) és simán vertem egy silvert. (nem valószínű a váltás )http://flic.kr/ps/MuuJU | @gerhard_berger | https://github.com/gerhardberger
-
rt06
veterán
elvileg amugy pont ennek elkerulesere (legalabbis konnyitesere) tettek bele a legutobbi patch-be, hogy a javitast vegzo scv threat level-je ugyanakkora, mint a javitott egyseg/epulet threat levelje (esetedben a thor, vagy sokszor a planetary fortress), igy ha scan-move-val kuldod az egysegeidet, nem mind a thort fogja tamadni, hanem lesznek, akik az scv-ket
persze tovabbra is jo, ha kezzel lefokuszaold oket, de ha nem, akkor sem mind a - folyamatosan javulo - thor-t oli
[ Szerkesztve ]
Politikailag korrekt, valamint munkahely- és gyermekbarát aláírás, amiben egyáltalán nincsen p*na.
-
rt06
veterán
"nem latod a fatol az erdot" - vagyis a thor-tol nem latod a javitast vegzo scv-ket?
amennyiben igen, ugy az insert/delete billentyukkel (legalabbis ugy emlekszem ezekkel, de ha nem is, akkoris abban a hatos csoportban valamely ketto) tudod forgatni a kamerat[ Szerkesztve ]
Politikailag korrekt, valamint munkahely- és gyermekbarát aláírás, amiben egyáltalán nincsen p*na.
-
rt06
veterán
LiquidTLO (TheLittleOne), a TeamLiquid egy nemet (random) jatekosa, aki a legutobbi (#11) TL Open Cup-on masodik helyezest ert el
es csak arra kivantam reagalni, hogy azert akadnak meg akik hasznaljak (erdemes egyebkent megnezni, miket muvel vele)Politikailag korrekt, valamint munkahely- és gyermekbarát aláírás, amiben egyáltalán nincsen p*na.
-
föccer
nagyúr
Elvileg lehet ezt is csinálni, csak az a baj vele, hogy fel kell menni lair-re, hogy az overlordok hányni tudják a creepet, ami ugye nem a 3. percben van. Arról nem is beszélve, hogy a lordok szépen egyvonalba felsorakozva nem túl szerencsé a Z-nél, ha nincs akkora serege mellé, ami megvédje őket. A játék elején 1-2 overlord veszteség is sokat jelent sajnos Ezért is szopóka, ha a P ellenfél korai phonix.re megy, és Z-ként kiküldtél náhny lordot map controllra.
Üdv, föccer
Építésztechnikus. Építőmérnök. Ingatlan adás-vétel vevő oldali támogatása. Mérnök tanácsadás, felújításhoz, átépítéshez. Excel feladatok megoldása. Lézergravírozás. Mindent IS csinálok: www.jatekosfejlodes.hu
-
kovsol
titán
azt szokták, hogy nyduson átküld egy queent az ellenfél bázisára és az ottani kialakuló ideiglenes creepre rátolja a creeptumort és szétterjeszti, hogy a saját unitjai gyorsabban mozogjanak rajt, vagy pl ha leraksz egy hach -t és visszavonod egy ideig egy pici creep ottmarad amire rakhatsz ilyen tumor vagy akármilyen épületet, láttam olyat aki sunyiban így rakta el messzire a banlingnestet
(#16066) iSonic engem még mindig jobban be tud szívatni a lehoz 2 fönixet és egy voidot és azzal bejön
[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
AlyArkhon
őstag
Érdekesen segítettek neked a társaid A terran is szinte hagyta magát szétveretni . Kik voltak ezek ? Kb mintha első pár meccsük lett volna A protos is annyira jól tolta a voidozást, kb annyiból állt neki a játék, hogy csinálta a voidot aztán meg oda vitte valahova had támadjon . És még írja a zerg társatoknak hogy szép játék . D
Vannak tényleg állatok sc2-ben is , ,, , ezek is azok voltak ..Jah igen még valami, azért megnéztem volna hogy mit csinál a két láma társad ha szétszednek téged én nincs idejük kényelmesen kiexpelni és techelni ,sereget massolni mialatt téged 3 enemy támad .
[ Szerkesztve ]
Sierra Leone sokat szenvedett népének és mindazoknak , akik hiszik , hogy a pokolban is élhetnek Angyalok. UI .: Diabló él !!
-
hajsza
aktív tag
-
omani
tag
Nekem csak az ingyenes verzió van meg, ott max 4 egységet enged tesztelni. 3 Mara (300 min 75 gáz) vs 1 Immo (250/100)-nál az immo nyer és 86 HP-ja marad, 4 Maraudernél (400/100) viszont már kettő megmarad sértetlenül.
Az immo 49 damage-t csinál a maraudernek, azok viszont csak 10-et az immortalnak amig a pajzsa megvan. Ahogy elfogy a pajzs, 27-re felmegy a damage. A roachoknál is ugyanez van, de mikor elmegy a pajzs onnantól csak 15-öt sebeznek mert nincs bonusuk armored ellen.
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/diego_rivera/
-
sith7
félisten
Ez csak 1 a sok közül, de itt is 9 a pylo ...
/Istenem, mit nem adnék érte, ha magyarul lenne .... mármint a Notes - tól lefele ... ... addig értem /3 Gate Robo Timing Attack (vs. Zerg)
From Liquipedia Starcraft 2 Wiki
Jump to: navigation, search
This article does not comply to the Strategy Article Policy or the Strategy Template yet.
You can help Liquipedia by expanding it.
3 Gate Robo Timing Attack (vs. Zerg)
Matchups: PvZ
Type: Opening
Overview
A 3 Gateway Robotics timing attack is a flexible strategy that aims to punish a Zerg teching off two bases before they start producing Lair tech units.Goal
This build culminates in a 1 base attack on a Zerg while they are saving up resources and Larva to spend on Mutalisks or Hydralisks. By getting a quick Robotics Bay and Observer, the Protoss player can adjust his unit composition according to the Zerg as he macros up while being safe from a mass Roach or Zergling opener. When the Zerg Spire or Hydralisk Den is created, the Protoss player moves out and attempts to snipe the tech building or natural with 1 or more Immortals, 2 or more Sentries, and a mass of Zealots.Basic Build Order
[hide]Basic Build
9 Pylon
10 Chrono Boost Nexus after Pylon finishes
12 Gateway #1, send scouting Probe
13 Chrono Boost Nexus
14 Assimilator #1, 3 on gas when finishes
15 Pylon
16 Zealot, save Chrono Boost for this Zealot in case you scout a < 13 pool
18 Cybernetics Core
21 Zealot
23 Sentry
24 Warpgate research
24 Zealot
25 Pylon
25 Assimilator #2
27 Robotics Facility
28 Gateway #2
32 Observer
33 Pylon
35 Immortal
39 Gateway #3
Move out when Zerg Hydralisk Den or Spire begins construction.Notes
The strength of this build is that you can keep tabs on all the Zerg tech and unit composition with your Observer, and have enough Gateways to support a push to counter said units. The main concern is whether to build Zealots or additional Immortals. A brief rule of thumb is 1 Immortal for every 4-5 Roaches or 3 Spine Crawlers. 3 Sentries will give you adequate force field. If your opponent is skipping Roaches or doing a Roach Feint you do not want to make a single Immortal more than necessary as they are quite poor vs Zerglings. If your opponent is going almost solely Roaches, you will want to have more Stalkers than Roaches.
After the first two Chrono Boosts on your Nexus, the rest should be saved for unit production, especially for Sentries and Robotics production.
As you move out, leave behind one Sentry at the choke to your main ready to block your ramp in case of a Zergling counter.
Bring a Probe along with your push to drop a Pylon near the Zerg natural so you can continue warping in reinforcements.
Scouting
Sacrificing Probes to scout is not as necessary because of fast Observer; however, if you see very early Roaches you may build the first Immortal before the Observer.Execution
The build relies heavily on good micromanagement. Because Immortals are slow and easily surrounded by Zerglings, they must be kept close to your Zealot line and kept focus firing on Roaches, structures, and Queens. Good use of Force Field to funnel Zerglings, block off the enemy ramp, to prevent drones from escaping, and stopping Zerg reinforcements is critical. Picking off their Spire / Hydralisk den with the Immortal(s) is the highest priority.Adaptation
How to proceed after the initial attack is dependent on how much damage you did and what tech your opponent is attempting. If you failed to snipe their tech or their natural, or failed to kill a significant number of drones and Queens, then you are at a great disadvantage as you will be stuck on one base. If you did deal significant damage, you have the option of either expanding or get additional tech to finish them off 1 base. If they went Spire, you should add a Stargate and begin Phoenix production to complement your Zealots. If they went Hydralisks, add a Robotics Bay and switch to Colossus.Maps
Pro features
Short ground distance to your opponents base, such as the 9-12 and 3-6 positions on Lost Temple.Con features
Long ground distance and alternate paths to one's main, such as Desert Oasis[ Szerkesztve ]
-
omani
tag
P-nél 8 pylon korai. Gázra 3 elég, talán van néhány map ahol van értelme a 4-nek de 99%-ban fölösleges +1-et rátenni. Itt találsz Protoss BO-kat.
--
Kedvenc zergem Leenock most esett ki az updown meccseken CodeS-ből
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/diego_rivera/
-
föccer
nagyúr
Új hozzászólás Aktív témák
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Need for Speed Heat (PC, PS4, XO)
- CES 2025: közeleg az AMD és az NVIDIA CES előadása
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Mini-ITX
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Kvantumpontos OLED monitorokkal bővült az ASUS ROG-os portfóliója
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest