- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Célkeresztben az OnlyFans, amiért pornót nézhetnek a gyerekek
- Delphi programozás
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Aliexpress tapasztalatok
- Hálózatokról alaposan
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 11
- eBay
- Milyen NAS-t vegyek?
-
IT café
A Blizzard 2007. május 19-én a Blizzard Worldwide International keretein belül bejelentette, hogy fejlesztik minden idők egyik legsikeresebb RTS-ének folytatását, a StarCraft II-t. A játék alapjaihoz nem nyúltak, a második részben is három fajjal szállhatunk harcba: a rovarszerű zerg-gel, a kolonizáló földlakó terran-nal és a hi-tech űrlény protoss-szal. Rengeteg új egység mellett régi ismerősökkel is fogunk találkozni, a történet pedig a Brood War után veszi fel a fonalat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
omani
tag
válasz AlyArkhon #15474 üzenetére
Az első meccs egy unalmas standard X'naga ZvT makrogame, sok ilyen láttunk/játszottunk.
Metán Jinro early agression-t csinált hogy késleltesse a fast expet. Mellette viszont gázra ment, nem 2rax-ra, így ez egyáltalán nem rush, cheese vagy all-in. Rush a 6pool volt JB-n.
MKP és Nada első basetrade-es meccse meg minden volt csak unalmas nem, szinte egy sakkjátszma volt azzal, hogy ki mikor áldozza be a saját armyját a vikingért / scv-ért. Egyik legizgalmasabb TvT amit mostanában láttam.
És akkor az olyan poénokról mint a manner mule Shakuras-on vagy a Jinro interjú még nem is beszéltem. Az biztos hogy nem hagyományos, de emlékezetes Ro8 volt.
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/diego_rivera/
-
omani
tag
válasz AlyArkhon #15481 üzenetére
Nada második és harmadik meccset sajnos már csak hallgatni tudtam nézni nem, szóval azok lehet tényleg unalmasak voltak .
Persze én is jobban örültem volna ha az Idra-Jinro hosszabb, és kapunk egy Dreamhack Mana/Namaa vagy GSL3 Clide/Leenock szintű brutál makro háborút, de remélem hogy a vasárnap még izgalmasabb lesz .
http://www.flickr.com/photos/diego_rivera/
-
omani
tag
Kitúrtam a friss statisztikákat hogy mennyire van T uralom a top játékosok között,
Global Top100 jelenleg,
39%
38%
21%
2%Top200 KR ladder alapján,
42.5%
34.5%
21.5%
1.5%Ha jól emlékszem Blizzard régebben publikálta ezeket a számokat alacsonyabb ligákra is ott azért nem volt ekkora eltérés.
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/diego_rivera/
-
omani
tag
válasz h.adam.92 #15653 üzenetére
Az én módszerem a spawn larva-ra:
Rá-bind-oltam a space-re a next base-t, az összes queen-t egy control groupba teszem (4), és a "4" - "Space" - "v" - "bal klikk" - "Space" - "v" - "bal klikk" - et nyomva pillanatok alatt bármennyi hatch-et beköpök. Arra kell figyelni hogy ha a legközelebbi queen-nek nincs elég energiája, akkor a második legközelebbi indul el köpni, ha a bázisok nincsenek creep-el összekötve akkor ez nagy szívás, viszont a creep spreading is egyszerűbb így, több queen-t veszek mint bázist és cimán "4" - "shift-c" -vel teszem le a tumorokat.
A minimap-os módszer fő problémája hogy csata közben nagyon nehéz a mikro mellett csinálni mert sok egérmozgással jár, fentieket viszont bármikor lehet.
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/diego_rivera/
-
omani
tag
válasz h.adam.92 #15732 üzenetére
h.adam.92, a "view base"-t keresd, ami alapban a backspace-re van bindolva, ami igen kényelmetlen bal kézzel mert pont a billentyűzet másik felén van mint a "v".
Én ezt raktam át a space-re, ahol default-ban a "View last warning area" volt. Ezt sose használtam így nem hiányzik.
Persze nem feltétlen kell leragadni a "space"-"v" kombinációnál, 1.2-es patch óta akár az egér extra gombjaira is rá lehet tennie ezt a két commandot.
http://www.flickr.com/photos/diego_rivera/
-
omani
tag
válasz kovsol #15753 üzenetére
A matchmaking rendszer nem figyeli hogy milyen ligában vagy, egyedül az MMR-ed érdekli. A teamliquid-en részletesen leírják hogy működik az ellenfelek keresése (még részletesebben).
A lényeg, hogy a rendszer minden játékosról nyilvántart egy rejtett MMR értéket, ami alapján az ellenfeledet keresi. Ha magasabb MMR értékű ellenfelet győzöl le a saját értéked nő, ha alacsonyabbtól kapsz ki értelemszerűen csökken.
Ha folyamatosan favored / slightly favored ellenfeleket talál a rendszer, azt jelenti hogy felfelé megy az MMR-ed, ha azt veszed észre hogy gyengébbeket rak be sorban, akkora visszafelé lépsz.
A liga váltást az utolsó x darab meccs mozgóátlagából találja ki, azaz nem feltétlenül kell minden meccset megnyerned hogy feljebb tegyen, viszont az MMR-ednek az adott liga határain belül kell lennie hosszabb ideig, pl platina játékosként hiába győzöl le egymás után három diamond player-t ha utána kikapsz három platinástól. Fontos, hogy a diamond-nak nem fix határai vannak, hanem ligánként eltérőek, van ahova alacsonyabb MMR-el be lehet kerülni van ahova jóval magasabbal.
Ha csak fun-olni akarsz, a custom game-et javaslom, én ott szoktam kipróbálni az elborult taktikákat. A ladderhez képest annyi a hátránya hogy más se veszi komolyan, így sokszor kilépnek indokolatlanul, sok a lagg, ha teamben nyomod akkor nem balance-olt a két csapat és igen nagyok lehetnek az eltérések stb.
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/diego_rivera/
-
omani
tag
válasz kovsol #15776 üzenetére
Jó kérdés hogy team esetén hogy működik a rendszer, még sehol nem olvastam róla konkrétan, pedig engem is érdekelne.
Az biztos, hogy organized team-nél az 5 placement alapján kitalál egy team MMR-t a rendszer, míg random teamnél nincs placement így ott összerakásnál kalkulálja ki az egyéni játékosok MMR-jéből .
Azt nem tudom viszont, hogy a team-beli eredmény milyen hatással van az egyéni MMR-re. A logikus az lenne, ha semmilyennel, és a rendszer külön tárolna mindenkinek egy csapatjáték MMR értéket, hiszen hülyén nézne ki, ha egy bronz játékos játszana 3 diamondos haverjával pár meccset teamben, majd ezért 1v1-ben hirtelen elkezdene diamondos ellenfeleket kapni.
Ha van ilyen külön tárolt team MMR, akkor csak sokat kell játszani off race-el csapatban és idővel a rendszer lerontja az értékelésed annyira hogy gyengébb ellenfeleket adjon, ha viszont az 1v1-es MMR-t használja erre is akkor ott kell átállnod randomra
sith7,
Ezt a mozgóátlagos számítás magyarázza. Ezt a módszert használják a tőzsdénél is azért, hogy a napi ingásokat kiszűrjék és trendeket tudjanak vele számolni. Ha az utolsó X meccsed átlaga szigorúan fölötte van egy adott diamond liga belépési küszöbének, akkor mindegy, hogy pont az X-edik meccsen kikaptál akár egy bronzostól is mert pl épp bealudtál játék közben, a rendszer feljebb rak
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/diego_rivera/
-
omani
tag
Ezen gondolkoztam már sokat. Szerintem egy játékosnak 2 MMR-je van, egyik a single másik a multi rating, azaz nincs külön 2v2, 3v3, 4v4 rating, csak 1v1 és multi.
Ha random team-el játszol, akkor a rendszer a játékosok multi ratingjét adja össze és az alapján állítja össze a csapatokat, míg ha organized team-el, akkor a csapatnak is van egy önálló ratingje, amibe akár az egyéni játékosok multi rating-je is beleszámíthat.
Ezzel a módszerrel ki lehetne küszöbölni, hogy a team játék befojásolja az 1v1 ratinget, ugyanakkor a csapatbeli teljesítményt is pontosan követi a rendszer.
Persze ez csak találgatás, senki ne vegye készpénznek.
http://www.flickr.com/photos/diego_rivera/
-
omani
tag
sith7,
Nem találtam róla semmit, de ha lesz időm átolvasom alaposabban plusz a hozzászólásokat is, hátha kiderül valami.
iSonic,
Ez igaz, de igazából a random csapatjáték egy nagy szerencsejáték, könnyű kifogni nagyon hülye csapattársakat, bár úgy vettem észre hogy felfelé haladva már egyre ritkábban ad be ilyet (játék első percében: "Battlecruser-re megyek nem érdekel mit szóltok hozzá").
Erre mondják, hogy ha komolyabban akarja az ember a csapatjátékot játszani, akkor fix csapattagokkal érdemes csinálni. Pláne hogy ez hatalmas előnyt is jelent, hiszen a rendszer összerakja az organized csapatokat randomokkal. 4v4-ben pedig már elég kevés az organized, több helyen is olvastam 1000 win / 50 lose meg hasonló arányú 4v4 csapatokról, akik valami egyszerű de _csapat_ taktikát plusz skype-ot használva szarrá verik azokat akik ad-hoc szerencsétlenkednek.
Más,
Tegnap találtam egy igen érdekes thread-et reddit-en, alsóbb ligásoknak (mint én is) érdemes elolvasni és komolyan venni:
Csávó a guest pass-át használva bebizonyította, hogy plat szintig kizárólag a makró számít (sok vita volt erről TL-en pl). Mass stalkert gyártott + upgradelt, majd a-move-olta az ellenfélre, nem is figyelve a csatákat, csak a makróra koncentrált. Simán feljutott plat-ig mire lejárt a guest pass. A cikkek mellé rep-eket is mellékelt.
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/diego_rivera/
-
omani
tag
Ideális esetben tényleg így kellene működnie, viszont van egy szűk keresztmetszet: az adott pillanatban lobbiban várakozó játékosok száma és a maximum tolerálható várakozási idő.
Mikor megnyomod a find game-et, a rendszer elkezdi keresni a többi játékra várakozó között a számodra ideális partnert. Az egy perc fölötti keresések viszont már túl hosszúak, sokan kilépnének stb, ezért ha elfogadható időn belül nem talál olyat, akinek az MMR-je összevethető a tiéddel, akkor extended search-be kezd, és inkább bead olyan ellenfelet ahol nagyobb az eltérés (silver vs diamond) mintsem hogy 5 percet várakoztasson.
Szerintem ez jogos, senki nem szeret egy meccs előtt perceket ülni tétlenül, másrészt meg az olyan meccsekből is lehet tanulni amikor egy sokkal jobb játékos ver el
---
A makro stalker-es reddit írást érdemes végigolvasni, nekem elég meggyőző amit a srác csinált.
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/diego_rivera/
-
omani
tag
válasz iSonic #15798 üzenetére
Igaz, de egy idő után könnyű felismerni az olyan szituációt amit ha befeszülsz se fogsz megnyerni 1-2 nagyon hülye társ miatt, ha azt látom hogy már menthetetlen a helyzet szó nélkül lelépek. Viszont már az sokat segít, ha ketten ismeritek egymást a négyből és játék közben beszéltek. Tegnap öcsémmel toltunk 4v4 randomban pár órát, csapattársak nem voltak toppon mégis minden meccset nyertünk. Elég volt az, hogy ketten együtt tudtunk mozogni mikor kellett. Utóbbi 20 4v4-ből 15-öt nyertem, fel is rakott diamondba
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/diego_rivera/
-
omani
tag
válasz hajsza #15912 üzenetére
Szerintem ha már ismeri az ember a hotkey-eket és képben van az alapokkal, onnantól nem szabad AI ellen játszani mert nagyon félrevisz. Hibá counterel pl a very hard AI, tech switch-et még nem láttam tőle, lassan expel, szóval nem úgy viselkedik mint egy ember. Saját tapasztalat, rengeteg időt elszúrtam coop játékkal és így visszanézve sokat nem fejlődtem.
Ha még nem akarsz ladder-ezni, akkor custom game-ben lehet gyakorolni emberek ellen minden stressz nélkül, de a team game-ek is lazák ladder-en. Ha akar vki teamben játszani vegyen fel, OldBoy #863
http://www.flickr.com/photos/diego_rivera/
-
omani
tag
Ha egy build order-t akarsz megtanulni, arra érdemes a yabot-ot használni, van pár beépített BO, de bármilyen BO-t meg lehet adni neki. Innen egyszerűen lehet bemásolni BO-kat. Minden kör végén pontozza hogy mennyire sikerült követni az adott építési sorrendet.
Ha pedig mégis az AI mellett dönt vki, akkor a green tea AI-t javaslom. Fajonként egy csomó commander, más-más taktikával. Tudja a commandereket menet közben váltani.
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/diego_rivera/
-
omani
tag
válasz kovsol #15921 üzenetére
Örülök h tudtam újat mutatni Van multitasking trainer is, ha valaki még nem ismerné.
http://www.flickr.com/photos/diego_rivera/
-
omani
tag
válasz iSonic #15923 üzenetére
Ez igaz, tényleg csak annyira jó, hogy egy adott BO-t nagyon precízen megtanulj, de reagálni nem tanít meg ezért érdemes AI helyett valódi ellenféllel játszani.
Szerintem a BO-knak diamond-tól kezdve van igazán jelentősége, addig fontosabb a már emlegetett makró fejlesztése. Sokan vannak akik nagyon pontosan betanulnak egy BO-t (1rax FE, 4gate, 7RR) és azzal elmennek diamondig, aztán mikor már nem működik a dolog, nem tudják mit csináljanak.
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/diego_rivera/
-
omani
tag
P-nél 8 pylon korai. Gázra 3 elég, talán van néhány map ahol van értelme a 4-nek de 99%-ban fölösleges +1-et rátenni. Itt találsz Protoss BO-kat.
--
Kedvenc zergem Leenock most esett ki az updown meccseken CodeS-ből
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/diego_rivera/
-
omani
tag
válasz iSonic #15937 üzenetére
Annyi a lényege hogy 3GW Robo Timing attack 1 base-ről, FE Z-t bűnteti. A push akkor van, amikor a Z techel Lair-re és mutára/hydrára gyűjti a lárvát meg pénzt. Mikor készül Z tech épülete (spire/hydra den) akkor támad P, és vagy az épületet vagy a naturalt szedi szét egy v több immoval, 2 v több sentry-vel és mass zealottal. Az obs miatt a unit comp-ot be tudod állítani push előtt. Immo mikro lényeges, közel kell tartani őket a zealot-okhoz h ne tudják a lingek surroundolni és a roach-okat, queen-eket, épületeket fokuszálni (elsődleges priorítás a tech building). Sentry-vel rámpát kell blokkolni h ne tudjanak a probe-ok visszamenni a mainre / ne tudjon ling utánpótlást hozni. Közeli bázisoknál hatásos.
"A brief rule of thumb is 1 Immortal for every 4-5 Roaches or 3 Spine Crawlers. 3 Sentries will give you adequate force field" - azt jelenti hogy 4-5 roachonként vagy 3 spine crawler-enként kell +1 immortal. 3 sentry pedig már elég az ff-ekhez.
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/diego_rivera/
-
omani
tag
Nekem csak az ingyenes verzió van meg, ott max 4 egységet enged tesztelni. 3 Mara (300 min 75 gáz) vs 1 Immo (250/100)-nál az immo nyer és 86 HP-ja marad, 4 Maraudernél (400/100) viszont már kettő megmarad sértetlenül.
Az immo 49 damage-t csinál a maraudernek, azok viszont csak 10-et az immortalnak amig a pajzsa megvan. Ahogy elfogy a pajzs, 27-re felmegy a damage. A roachoknál is ugyanez van, de mikor elmegy a pajzs onnantól csak 15-öt sebeznek mert nincs bonusuk armored ellen.
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/diego_rivera/
-
omani
tag
Végre lefordították Cocoshoo egyik GSL-es képregényét angolra
Minden nap csinál ilyen összefoglalókat a csaj de eddig nem nagyon lehetett érteni
http://www.flickr.com/photos/diego_rivera/
-
omani
tag
válasz föccer #15968 üzenetére
Sok meccs kell hogy beálljon a team MMR-je. Olyan ez mint mikor a "gondoltam egy számra" játékot játszod, leszűkíted előb: "- nagyobb mint 10 ? igen - kisebb mint 100? igen" és onnan finomítasz. A rendszer most azt látja hogy jobbak vagytok bronznál, gyengébbek gyémántnál. Következőnek bead mondjuk egy gold teamet, ha annál jobbak vagytok akkor platot, ha rosszabbak akkor silvert, minél többet játszotok együtt annál pontosabban lövi be az MMR-t és ad hasonló skill-ű ellenfelet. Egyik másik 2v2 teamben van hogy még a mi és az ellenfél portréi is azonosak
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/diego_rivera/
-
omani
tag
Tegnap bohóckodtam kicsit 4v4 custombem, felraktam az egyik repet. Maga a meccs semmi különös, de van egy jó poén az elején, amit a scouting drone-al csinálok. Én a piros zerg vagyok, és egy Terran-t csesztetek.
--
Holnap reggel GSL döntő, itt egy összefoglaló arról hogy a nagy nevek kit várnak győztesnek.
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/diego_rivera/
-
omani
tag
Írtam egy rövid összefoglalót a holnapi GSL döntő elé - http://sc2day.posterous.com/
Tippek az eredményre? Szerintem MVP - MKP 4:3
http://www.flickr.com/photos/diego_rivera/
-
omani
tag
kezdődik a döntő
http://www.gomtv.net/2011gslsponsors1/live/
restream
http://www.justin.tv/betascii#/w/808459504
http://www.ustream.tv/channel/huko1http://www.flickr.com/photos/diego_rivera/
-
omani
tag
Mostanában elég sokat szívok P ellen Z-vel, jól jönne egy kis segítség.
A protossnak igen sok opciója van early/mid game-ben arra, hogy szivassa zerget. Olyan BO-k, ahol szinte alap ismeretekkel is el lehet verni a zerget, míg zerg oldalról a makro mellett non-stop scoutolni kell, ami nem lenne baj, de: egy kicsit rutinosabb P-nek elég egy stalker a bázisára, amivel kilövi a scouting drone-t, az ajtón a zealot miatt nem lehet befutni, az öngyilkos overlord elől meg eldugja az épületet. A gyors stalker simán kilövi az ovit mire annak esélye lenne körbenézni. A legtöbb P 4gw-re megy, ha nincs scouting info kénytelen vagyok arra készülni, amit aztán röhögve szétver phoenix/dt/voidray buildekkel. Ha roach helyett lair-re techelek látatlanban, akkor nem tudom megfogni a 4gw-t.
Persze ha van scouting info akkor nyilván tudok a szerint épülni, de ha nincs, akkor az esetek nagy részében kivégez.
14pool-al szoktam nyitni hogy ne tudja akadályozni a korai expelést.
http://www.flickr.com/photos/diego_rivera/
-
-
omani
tag
Köszönöm
A Mr Bitter-es tréningről ma találtam egy jó összefoglalót, srác kivonatolta a lényeget: http://www.teamliquid.net/forum/viewmessage.php?topic_id=190896
Van egy másik igen jó leírás is TL-en: The Art of ZvP érdemes ránézni nagyon részletes. Van ZvT párja is.
Én sajna még nem tartok olyan szinten hogy a crono boostokat számoljam, de a tippjeidet megpróbálom beépíteni a játékomba.
http://www.flickr.com/photos/diego_rivera/
-
omani
tag
OK. Eddig én is a team játékot erőltettem, de Z-ként az elég nagy lutri. Ha külön bázisok vannak 3v3 / 4v4-ben, akkor az első push mindig a Z-hez jön, így két opcióm van: ha ügyes vagyok lassan halok meg, ha pedig elrontom akkor gyorsan, szóval annyira nem nagy élmény. Amúgy is ideje lenne már megtanulnom 1v1-ezni.
http://www.flickr.com/photos/diego_rivera/
-
omani
tag
válasz Tuco Ramirez #16516 üzenetére
Terrannal ekkora csapdák nincsenek mint Z-nél, mert van (szinte) alapból detection és olyan tier1 támadóegység ami lő levegőre is.
Egy oldalt ismerek amit érdemes megnézni, itt elég sok t stratégia / bo össze van gyűjtve:
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/diego_rivera/
-
omani
tag
válasz Tuco Ramirez #16519 üzenetére
Persze, sőt, napokban próbáltam T-vel pár meccset, mindig rájövök hogy nem nekem való Inkább azt mondanám, hogy a terran kevésbé bűntet ha hibázol, míg zergnél egy rontás early/mid game-ben és nagyjából véged is van.
http://www.flickr.com/photos/diego_rivera/
-
omani
tag
Én P ellen a roach + hydra csapatot - ahol lényeges hogy a roach legyen elöl és tankolja a damage-et - úgy mozgatom hogy a roachokat rakom egy control groupba, a hydra-knak meg beállítom hogy kövessék őket. Ha csata van akkor kijelölöm mindet és a-move az ellenség irányába.
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/diego_rivera/
-
omani
tag
A speed creepen:
Hydra 2,25x1,5 = 3,375
vs
Roach 2,25 x 1,3 = 2,925
szóval csak off-creep gyorsabb a roach (vagy ha megveszem a speed upgrade-et ami +0,75), de oda hydrával csak akkor megyek, ha már tuti a győzelem, különben esély nincs kimenekíteni a szerencsétleneket.[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/diego_rivera/
-
omani
tag
válasz kovsol #16547 üzenetére
P ellen én hydra range-et hozok előbb, aztán inkább a +1 attackot, így a GW unitokat simán megeszi a roach hydra kombóm, persze creep highway kell. Ahogy oxox írja, amint látom a robobay-t már dobom is le a spire-t. Corruptor nélkül colossus ellen menni instant GG.
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/diego_rivera/
-
omani
tag
A balance kérdés nem egyszerű, de szerintem aki master szint alatt játszik, annak még annyi javítani való van a saját játékában, hogy nem a balance lesz a döntő ami miatt kikap, hanem a saját hibái.
Arról nem beszélve, hogy a matchmaking rendszer az 50% win-rate-re állít be, mindegy hogy milyen a balance, max annyit látsz hogy x fajjal 120apm-el egy másik faj 40apm-es játékosa is elver, de az apm amúgy is csak hab a tortán, nem feltétlen jelent valós játéktudást.
A PTR-en a Blizz kirakott pár új mapot, amitől a balance kérdésre várják a megoldást, de elég sok kritikát kaptak rá. A GSL viszont saját mapokat hoz a márciusi szezonra. A meglévő mapokon kivették a két bunkeres lefalazhatóságot (idra-jinro meta meccse előző szezon), és benga nagy új mapokat raktak be hogy lassítsák a játékot. A probléma ott lesz, ha Blizz a saját imba mapjait erőlteti, és a ladder map pool teljesen szétválik a versenyeken használtaktól.
Erről volt szó egyébként a legújabb SOTG-ben is. Ha egy map bekerül a ladder poolba, iszonyat mennyiségű játékot játszanak rajta, ami azt jelenti, hogy nagyon ki van tesztelve, míg ha a versenyeken kénytelenek a szervezők saját map pool-t használni, akkor könnyen maradhat olyan rejtett előny, amit egy-egy versenyző ha kihasznál az egész tornát tönkrevágja (erről előbbi linken InControl beszél).
http://www.flickr.com/photos/diego_rivera/
-
omani
tag
Tegnap elég sokat gyakoroltam custom 1v1-ben a 4GW levédést Z-vel. Nekem elég stresszes, és ha bármi hibát vétek, nagyjából bukom is a meccset, míg P oldalról többször lett a gyakorló partner supply blocked, hibázott mikroban stb mégis simán bevert.
Protossal nagyon keveset játszottam, pár meccset talán, ennek ellenére a 4GW annyira egyszerű, hogy simán megcsináltam elsőre mikor próbáltam. Z-vel ezer meccs fölött vagyok, levédeni igen nehezen tudom. Néztem a Mr Bitter-es 4GW adásokat, hiába high diamond a srác, ő is szív vele.
Ha van egy all-in taktika, amit könnyű megcsinálni, de nehéz levédeni, akkor ezzel a játék nemcsak a védőt kényszeríti rossz helyzetbe azzal, hogy frusztrálttá teszi mikor egy szinte kezdő játékos is elveri, hanem a támadót is, hiszen miért tanulna meg bármi más taktikát, makrót, stb, ha ezzel az eggyel is ennyire jól el lehet lenni.
Persze megoldás lehet ha P ellen defaultban 7RR-re megyek, de én nem akarok leragadni egy buildnél és ugyanazokat az unalmas játékokat játszani napról napra. Ezzel ti hogy vagytok?
http://www.flickr.com/photos/diego_rivera/
-
omani
tag
Xelnagan gyakoroltuk, mass ling + 2-3 spine-t használtam de ezen a mapon a spine-ok nem hatékonyak. Ma megpróbálom spine nélkül ling+roach-al. Itt azt írják, hogy a kulcs - a scoutolás mellett - hogy jó időben kell leállítani a drone gyártást.
iSonic már nézte a repeket és segített kiszúrni a hibákat
Gyakorolni fogom amennyit csak tudom és remélem, hogy idővel biztosan fogom meg, de egyelőre nagyon stresszesnek érzem
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/diego_rivera/
-
omani
tag
"Cserébe az idegeskedésért viszont, van két teljesen biztonságos bázisod a védés után, meg egy adag maradék linged amivel megakadályozhatod, hogy ő expeljen..."
Mivel a 4GW all-in, ha levédem, nyerek ez szinte biztos.
Általánosságban viszont, az hogy Z-nek +1 bázisa van, sajnos nem előny hanem muszáj. Nem véletlen erőlteti minden Z a fast exp taktikát. P (chronoboostolt probe) és T (mule) behozhatatlan előnybe kerül ha Z nem expel. Az early agression buildek épp ezt használják ki.
Kivétel persze a ZvZ ahol egy bázisról is lehet gyepálni egymást.
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/diego_rivera/
-
omani
tag
Imbalanced EP02 - TvP Openings. Artosis és IdrA beszélget a balanceról. Az első részt is érdemes megnézni, a coloról szól.
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/diego_rivera/
-
omani
tag
válasz kovsol #16621 üzenetére
Én melóban vagyok itt nem tudok sorikat nézni Viszont most megy a GSTL döntő, azt hallgatom. ST vs IM.
BTW tegnap végre sikerült egy stabil buildet találni XNaga-n a 4GW védésre:
"14 Gas (at 100 minerals)
14 Pool
15 Overlord
16 Queen
18 Zergling Speed & pull Drones from Gas
18 Zergling
19 Zergling
20 Drone
21 Expand"Az első crawlert lerakom scoting info nélkül a mainre, ahogy lerakom az expet elkezdem a második queen-t gyártani, aztán az első queen második adag energiáját tumor-ra használom, majd elindulok vele a naturalra. A scouting drone-al kb itt látom hogy lerakja a P a +3GW-t. Innen csak linget gyártok. Az első két set lingel folyamatosan keresem a probe-ot, de nem mindig lehet késleltetni a pylont mert P hozhat egy zealotot és egy stalkert megvédeni a probe-ot. Amint kész az natural, átrakom rá a kész crawlert és lerakok egy másikat is, mindkettőt a natural és a rámpa közé, egymás mellé. A 4GW timingban itt már jönnek az egységek, azaz egy rövid ideig crawler nélkül kell kihúzni. Ha sikerül, onnantól már csak annyi a dolog hogy a lingeket a crawlerek közelében tartsam, a queen-el meg transfusion-t használjak a crawleren ha nagyon kell. Ezzel a taktikával folyamatosan nő a ling sereg, a protoss meg egyre többet veszít minél jobban erőlteti a támadást. Ahogy látszik az előny, el kell kezdeni drone-ozni, 3 drone-t vissza a gázra és lerakni a roach warrent, meg elkapni a proxy pylon-t. Innentől már csak arra kell figyelni, ha P egy bázisról csinál egy erős támadást, azaz nem szabad csak kizárólag makrózni.
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/diego_rivera/
-
omani
tag
válasz iSonic #16630 üzenetére
Jobban tetszik a mechanikája, jobban tudok multitaskingolni vele, tetszik a speedling - ovi - muta map control és a makró. Viszont még nem tudok mit kezdeni a korai agressziókkal, azaz ha nem jutok el mid-game-ig 100% hogy kikapok, silver ligásoktol is simán. Ennek szerintem a fő okat hogy keveset 1v1-eztem.
T-vel elég jól költeni, aztán a stim timing attack platig nekem elég jól működött. Diamondos zergeket is simán megszorongatok terrannal, mert tudom mi fáj a zergnek. Z-vel viszont annyi minden miatt kell parázni early game-ben - bunkeres lefalazás, 2rax, helion harrass, cloack bansee, dt rush, 4gw, 2gw, stb) - amiket meg kell tanulni kezelni ha mid-game-be el akarok jutni.
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/diego_rivera/
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- iPhone topik
- A Play Áruházban is fellelhető a legjobb Samsung segédalkalmazás
- Politika
- Hardcore café
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Okos Otthon / Smart Home
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- TCL LCD és LED TV-k
- Óra topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest