Új hozzászólás Aktív témák
-
MrChris
nagyúr
-
-
MrChris
nagyúr
válasz Dolphine #7166 üzenetére
Renderkor a GPU támogatott FX-eket gyorsítja, valamint a GPU támogatott tömörítő kodeket. Utóbbi ma már egyszerűen elérhető. Viszont annak utána kell nyomozni, hogy egy erős új proci ebben mennyivel lassabb a kiszemelt GPU-hoz képest. A GPU memóriája is tényező lehet, pl. Neatvideo-t 4K-nál ha GPU támogatásra állítod 8GB-ot simán lezabálja és ki is fagy. Az én konfigomon a Netavideo sokkal gyorsabb GPU-val, csak az említett 4K-val már xarakszik.
Már pár éve nem Vegasolok, ezért nemtom mennyire változott a helyzet az Nvidia támogatás terén. Ez abban nyilvánult meg, hogy a preview nézet Nvidia-t nem használta, prociból dolgozott, míg Radeonnal simán ment minden. Ez szerkesztéskor elég lényeges és kiábrándító volt. Ezért is engedtem el a Vegast mikor Nv-re váltottam és használom a Resolve-t. Tehát nézz utána ennek is.
Sajnos más tapasztalattal nem tudok szolgálni. -
MrChris
nagyúr
Hát az nem valami sok, nálam elviszi valós időben, de ha (vlog lévén) rádobok egy LUT-ot akkor akadozik, vagy kb bármi FX-et, már nem megy 25fps-el.
Most látom, hogy fent van nálam egy 19-es 341 build. Be tudtam emelni 10 másodperc dng-t, csak teljesen lehal a gép, egy képugrás kb. 10 másodperc és akármilyen szerkesztés után 10 másodperc várakozás. Hát ez így használhatatlan.A Pana G9-nek 4:2:2/10bit-ben .mov a videó formátuma, mp4-ben tudtommal nincs 10 bit és talán 422 színminta. Mást nem is tudok beállítani.
A telefonom tud raw videót lőni .dng-be, létezik direkt C(inema)DNG formátum, komolyabb videókamerák abban is tudnak felvenni. Resolve ezt a dng képsort videóként be tudja olvasni és olyan mintha sima videó fájl lenne a raw előnyeivel. Most egy ilyen tesztet lőttem, eléggé sok vele az utómunka.
[ Szerkesztve ]
-
MrChris
nagyúr
Mióta Nvidia kártyám van azóta nem túl jó a timeline lejátszás (4k 422/10bit), Radeonnal ellentétben. Vegas Nv-vel hagyományosan CPU-ból oldja meg, ezért inkább Resolve-ban tolom. Ez vajon javult? Meg az OFX-nek írt Neat video nem megy vele, Vegas verzíó kellene, csak abból nincs okosított.
-
MrChris
nagyúr
válasz BUZZLGHTYR #7099 üzenetére
Akkor a project és render beállítása legyen azonos a felhasznált videó felbontá, képsebesség és kodek paraméterekkel.
-
MrChris
nagyúr
válasz Sirandrish #7096 üzenetére
Igen látszik. Letöltöttem a youtubeost is..., ha egy lejátszóban megnyitod az akadozós rendereltet és tudod léptetni képkockánként jól láthatóan kiderül az akadás oka. Az elején minden 4. kép duplán kerül bele, de van ahol meg minden 8. duplán szerepel. Valamiért továbbra is több képet akar kevesebb képből, így kipótolja. Csak arra kéne rájönni miért.
A Project properties-ben a Frame rate ugye 29.97?Bedobtam a két videót Vegasba, de bárhogy renderelem nem lesz akadós. Nálam már volt olyan, hogy egy olyan videó került bele ami szintén elrontotta az egyenletes képváltást, meg olyan is, hogy egy mp3 okozott hasonlót. Azt át kellett konvertálnom wav-ba.
Nincs jobb ötletem mint újra felépíteni a videót. Egy üres projectbe betenném az első snittet és alá a zenét, majd renderelnék belőle 10másodpercet, majd playerben leellenőrizném van e dupla képkocka... így haladnék. Olyan is előfordult hogy egy fájl valójában hibás volt és elcseszte az egész projectet. -
MrChris
nagyúr
válasz Sirandrish #7094 üzenetére
A gépeden lejátszva a renderelt videót is ilyen akadozós?
-
MrChris
nagyúr
válasz Sirandrish #7089 üzenetére
Elvileg ez a beállítás ennek megfelel.
GPU rendernél azért nem olyan vészes a helyzet, kivágtam két képet, bal a cpu, jobb a gpu. Középen a levelek láthatóan posterizált blokkos, meg kissé színfoltos, míg a cpu-s nem.
FPS-re visszatérve, mivel két készüléket használsz az bonyolítja a dolgot, de fontos, hogy tökre azonos legyen a képkockaszám, a felbontás másodlagos. Tehát ha 30 fps akkor mindkettővel úgy videózz, de ha 29,97 akkor meg mindkettőnél az legyen.
Van még egy opció FPS-el kapcsolatban, hogy a videó event-n nyomsz egy jobbgombot -properties és átkapcsolod Disable resample-re, ekkor nem lesznek interpolált képek, csak simán megismétli az aktuálist. Ezt eleve is érdemes használni. A Confirm to Project Frame Rate-el, pedig kényszeríted, hogy ha a project 25fps és a videód 29,97 akkor is 1 project képre 1 videókép essen, így egy lassítás érhető el. 60fps->25fps-re már egészen látványos. -
MrChris
nagyúr
válasz Sirandrish #7087 üzenetére
A feltöltöttnél frame probléma lesz, vagyis egy adott fps felvétel másmilyen képkockaszámúba van belepréselve/széthúzva, amit intrepolálással hidal át, ettől elég ocsmány.
Az eredeti felvételed nem 60fps, hanem 29.97-nek írja a Vegas. A project és render beállítások mindig egyezzenek meg a forrás videó képkocka számával. Különben a 'hiányzó' képeket elkezdi kiegészíteni a két egymást követőből. Ettől lesz furcsa szellemképes.
Ha kirenderelem MAGIX HEVC/AAC MP4/ Internet UHD 2160p 29.97fps-be akkor normális marad. A GPU támogatott kodek gyengébb minőségű mint a lassú CPU-s, ez főképp gyors mozgásoknál látszik meg, széteső blokkosodás formájában.
-
MrChris
nagyúr
válasz Sirandrish #7085 üzenetére
Esetleg ha feltennél egy pár másodperces mintát akkor könnyebb lenne segíteni. Ezeket az előre definiált render profilokat nem szoktam használni, franc se tudja mi nem passzol bennük a forrás videóhoz.
-
MrChris
nagyúr
Igen, FHD. Lagarithot külön kell telepíteni, a Formats-ban a Video for vindows-t kell kiválasztani, Templates-ben valamelyikre kattintasz és beállítod az értékeket és a Video format-ban találod meg a Lagarithot.
Az alábbi hozzávetőleges bitsebesség lesz FHD esetén:
RGBA: 614 MBPS RGB/8bit
RGB: 614 Mbps RGB/8bit
YUY2: 364 Mbps YUV 4:2:2/8bit
YV12: 298 Mbps YUV 4:2:0/8bitAz x264 is free, hasonlóan tudod elérni, paraméterezni, fontos a Zero latency...
Az ffmpeg is free, parancssoros. De le lehet egyszerűsíteni és akkor a legkönnyebb használni content menüből...Ha ezeket használnád és elakadsz akkor megpróbálok segíteni.
-
MrChris
nagyúr
Bár 4k-ban is videózok, de rendernél downgradelek 2k-ba Lagarith-al lossless tömörítve, majd ebből csinálok lejátszhatót ffmpeggel, abba a formátumba ami kell. Nálam csak rövid családi projektek vannak. Ha csak gyorsan kell valami akkor Vegasból továbbra is x264 nekem a nyerő, biztos megoldás. HEVC-vel eddig csak szívtam.
-
MrChris
nagyúr
Most dolgoztam volna a Vegassal i5 9600/NV1070 hardveren és 20fps a preview, nagyon nincs támogatva az Nvidia. A video 1080/25p/10bit 422FHD, 32 bites a project, két LUT-t már nem visz el reeltime, mert csak a proci dolgozik. Persze megfordult a fejemben, hogy betennék egy AMD kártyát, talán a 2GB is elég lenne, viszont nemtom mennyire működne két kártyával a gép és program. NV-ről menne a monitor és az AMD dolgozna. Az egész kizárólag a Vegas miatt...
-
MrChris
nagyúr
Ha a videófájl 48fps akkor miért állítod a projectet 30fps-re?
Szemléltetve van két db 10cm hosszú cipzárod, egyiken 48 fog van, másikon 30. Elkezdjük összehúzni őket másodpercenként egy fogat zárva, így a 48 fogas le fog maradni. Másrészt hogyan tudnád a 48 fogat beleilleszteni a másik 30 fogába? Max úgy ha a 48-asból kicsípkedsz.
-
MrChris
nagyúr
válasz deadwing #7019 üzenetére
Szerintem felesleges vesződni az újradigizéssel, kijelölöd fájlkezelőben az összes fájlt és ráhúzod egy sávra. Elvileg névsorrendben kerülnek oda, esetleg az első-utolsó felcserélődik.
Még az is eszembe jutott, ha egy event-t effektezel és azt az effektsort szeretnéd másik event(ek)-re alkalmazni akkor ctrl+c majd a cél event-en jobb gomb és megnyomod a V-t paste event attributes. Ezt turbózhatod: ctrl+c majd az összes event kijelölése ctrl+a, majd Edit/paste event attributes. -
MrChris
nagyúr
válasz deadwing #7017 üzenetére
Olyanra van lehetőség, hogy ami egy sávon van arra a sávra a Track FX-ben teszel FX-eket és az a sáv összes event-jére érvényes lesz. Régebbi verziónál itt találod, újabbnál meg a track száma feletti 3 vonal a More...
Másik lehetőség, hogy lemented a projectet, nyitsz egy tök üreset és egérrel fájlkezelőből ráhúzod a project fájlt. Ez utóbbi néha nem müxik.
-
MrChris
nagyúr
válasz lacibacsi #7007 üzenetére
Van x265, végül is lehet használni csak szerintem több problémát okoz, eléggé lassú a kódolás, nem 100%, hogy minden lejátssza, youtube se abba kéri.
A Vegas továbbra is AMD gpu orientált, a preview nálam szenved az nv1070-el, korábban a radeon 280x-el sokkal később kezdet laggolni, egy halom effektet dobhattam rá. -
MrChris
nagyúr
válasz lacibacsi #7005 üzenetére
Ha a jó minőség a cél akkor pont ugyan úgy kell eljárni mint a 13-asnál. Letöltöd az ingyenes x264vfw kodeket és azzal renderelsz. A Video for Windows-ba kerül. Javaslom a zero latency-t bepipálni és CRF kódolást pl. 18-as értékkel. Ez minél kisebb annál jobb minőség és nagyobb fájlt eredményez. Valamint ezt érdemes feltölteni youtubra is. Amit feltöltesz azt a youtube átkódója 1080p esetén ~1.5mbps-ra.
A GPU-val sok dolgod nincs, ha be van jelölve akkor rendereléskor ami effekt támogatva van arra használni fogja, viszont a tömörítést a cpu csinálja. Utóbbival lehet küzdeni, hogy másik, gpu gyorsított kodeket használsz, de minőségben és méretben már gyengébb, valamint néha van benne hiba.
-
MrChris
nagyúr
válasz BEndre34 #6995 üzenetére
Jaja, elvileg mennie kéne, csak béna lesz a kép, mert interferencia lép fel.
Az a probléma, hogy jó pár oka lehet a render hibának, pl a GPU általi tömörítés eleve egy gyakori hibaforrás, ilyen régi kártyáknál és kevés vrmanál meg pláne. A gyári FX-ek GPU támogatásával nem szokott gond lenni.
Ezeket a gyári render profilokat nem is használtam, hanem Lagarith-el kirendereltem, ami egy zip jellegű kb tömörítetlennek nevezhető bazinagy fájlt eredményez, majd azt az ffmpeggel tömörítem a különböző igénynek megfelelően. ffmpeg szerintem a legjobb erre a célra. -
MrChris
nagyúr
válasz BEndre34 #6993 üzenetére
23fps? Az mi? Nem inkább 23.98 lesz? Ebbe is renderelj, vagyis a forrásanyagok fps-e és a kimenet, vagyis a renderelés mindig azonos legyen, esetleg közös többszörös. Legalábbis az már látszik hogy 25, 29, 50, 59 fps-be próbálkoztál ami egyáltalán nem jó a 23,98-hoz, vagy a nagyon exzotikus 23fps-hez.
Ettől még lehet hogy más a probléma. Pl. 4k anyaghoz a 2gb Vram nagyon karcsú, ha kiszalad belőle az simán okozhat render hibát, bár a Vegas elég jól gazdálkodik. -
MrChris
nagyúr
Mihez képest 90°? Nem írtad, hogy portré vagy tájkép tájolású a felvétel és mibe szeretnéd!
Az Event Pan/Crop-ban, a Rotation/Angle-t átírod 90-re vagy 270-re. Ugyan itt a Size about center-t és a Lock aspect ratio-t kapcsold be. Ekkor el lett forgatva, de értelemszerűen levágódik a kilógó rész, vagy kicsi marad. A Height értéket írd át az Y Center*(9/16) vagy Y Center*(16/9) értékre. Aszem. -
MrChris
nagyúr
válasz Dolphine #6968 üzenetére
Magam is hajlok feléje. Ez a new nvenc van az 1070-hez is? Jobb mint a radeon gyorsítása? Igazából a kódolás kevésbé fontos, a tapasztalat azt mutatja, hogy a minőség némi csorbát szenved.
A kedvenc Neat már jobban időrablóbb, valamint maga a realtime működés, editálás. -
MrChris
nagyúr
A Twixtorban kapcsoltad ki? Vagyis csak annak a rásegítését tesztelted?
Hogyha van még egy Neat video FX akkor azért jól jöhet a GPU, már ha el lehet osztogatni. Ezt teszteléssel ki lehet egyszer sakkozni, hogy az adott konfigon ezt a három terhelős feladatot (kodek, twixtor, neat) miként érdemes megosztani. Nálad az új notival úgy is fix a hardver.
Nekem a Neat a régi procin lekörözte a gpu, mostani cpu már gyorsabban csinálja. Vacillálok a gtx1070 és rx580 között... Az 'olcsó' radeonhoz képest nemtom lenne e előnyöm a gtx-el. Neatból sajnos csak a 411 van meg. -
MrChris
nagyúr
Nem értek a notebookokhoz se. Paramétereiben jól hangzik, talán az SSD-t hiányolnám eléggé, meg az örök szmájlit látnám, mindig ott vigyorogna. Mobilok LCD cseréltetései után bennem kérdéses, hogy mennyivel lesz gyengébb a tutiraeredeti mostvettükki a másikból pontolyanutángyártott csakaszakiklátják... cseredarab.
-
MrChris
nagyúr
Nálam ilyen a 17-es, talán mert több sáv van használatban, nemtom. Asszem állítható.
Nekem is szimpibb a Vegas, főképp a sáv rész, Pr-ben az nekem fúj. Az effekt rész lehetne node rendszerű, olyasmi mint a DR-ban. A preview ablak meg a Pr-ben jobban tetszik, lejátszáshoz ha kell lecsökkenti a felbontást, ha áll akkor meg azt a képkockát rendesen megjeleníti. Meg a rugalmas nagyítási lehetőség.
Néha az ablakkezeléssel meggyűlik a bajom.
Már pár éve nem Sony a Vegas, maga módján sokat is fejlődött a korábbi kiadásokhoz képest. -
MrChris
nagyúr
Bonyolultnak hangzik? Valszeg így lehet elérni a rendes fehéret, mert más programoknál profik is alkalmazzák ezt a módszert, pedig van WB csúszka.
Furcsa, hogy van Vegas-ban többféle megoldás WB-re de egyik se ad jó eredményt. Találtam egy direkt WB plugint (fizetős) de 17-essel nem működik.
Miért nem csinálsz mindent Pr-ben? Abban jó a stabi, WB, twixtor, Neat... minden pluginezhető is, lehet rendesen nagyítani a képet! Nekem a felülete nem jön be. -
MrChris
nagyúr
válasz Csinom007 #6934 üzenetére
Csak ötletem van. A projekt 38%-tól próbáld meg renderelni, hogy kiderüljön ott van e vele valami. Ha nem akad el és túl megy akkor jobb híján 2-3-4 darabban rendereld és utána egy konténer fájlba összegyűjtöd.
hito: Semmi sem tökéletes. A beépített White balance nekem nem jött be. A Color Curves-val szoktam WB-zni.
1. Vectorscope Normal-t Magnified-re állítod.
2. Pan/Crop-ban ráközelítesz egy fehér területre, töltse ki teljesen a képet, nem baj ha alacsony a felbontás, tehát csont az legyen a képen. A Vectorscope-ban kb. egyetlen pontban kell összegyűlni a fehér pontoknak.
3. Beteszed FX-be a Channel-t Redre állítod és megfogod a jobb felső végét és elkezded szépen lefele húzni, de ne görbüljön, hanem maradjon tök egyenes. Ugyan így jársz el a Greenn-el, meg Blue-val. De elméletileg elég kettővel bűvészkedni. Közben figyeled a Vectorscope-t merre megy a fehér ponthalmaz, a cél, hogy abszolút középen legyen. Így szépen be lehet lőni. Ha lehet csak két színcsatornát piszkálj.
Ugyan ezt még finomabban tudod megtenni az új Color Grade (Alt+G) ablakban lévő Color Curves-al. Ennél figyelj, hogy az aktuális event-n legyen a fókusz (sárga keret).[ Szerkesztve ]
-
MrChris
nagyúr
válasz Dolphine #6932 üzenetére
Ha nem mész bele komolyabban a szín, színmaszkolás, maszkolásba, kombináltabb motion trackingbe (lekövetés) meg hasonlók akkor teljesen jó a Vegas.
32gb a szakik szerint több mint elég.
GPU-nál arra kell figyelni, hogy mit szeretnél gyorsítani és azt gyorsítja e a GPU. Ezt csak teszteléssel tudod megállapítani. De igazad lehet, ha nvenc kodeket tudsz használni a tömörítés sokat gyorsul. Elvileg a Neat is gpu-s, csak utóbbiból az okos verzió elég régi, de ha tud valaki valamit ne tartsa vissza. -
MrChris
nagyúr
válasz Dolphine #6928 üzenetére
Handbraket évekkel ezelőtt pár alkalommal használtam, a fő előnyét nem tudom kihasználni, hogy több géppel kódoltassak. Másik előnye a külső kodek használata, de arra így nekem kicsit túl bonyolult.
Logarith az egy kodek plugin amivel veszteség nélküli bazi nagy fájlokat lehet készíteni kb ⅔ részre tömörít, így meg van a renderelet anyag. Olyasmi mint hangnál a flac formátum.
Az ffmpeg.exe egy ingyenes program, nagyon hatékony, sokoldalú cucc, de hátránya, hogy parancssoros. Viszont ez az előnye is, *.bat fájlokkal kedvedre, vagy inkább összeszedett tudásod alapján paraméterezhető. Elsőre nehéz, de bele lehet rázódni, meg egymásnak át lehet adni jó megoldásokat. Nvidiával is tud h264/265 kódolni, folyamatosan fejlesztik.
-
MrChris
nagyúr
válasz Dolphine #6926 üzenetére
Ja, pilótavizsgás. Rövidítéseket én is elkezdtem használni, mert lusta vagyok.
Igen azt, frame server-t. Bár nekem a veszteség nélkül tömörítő Logarith megoldás is bevált, mivel csak pár perces videókat készítek kiscsaládról, aztán abból tömörítek kedvemre az ffmepggel. Eleve utóbbit kéne integrálni, pluginezni... -
MrChris
nagyúr
válasz Dolphine #6923 üzenetére
Az is egy video editor. Professzionális nem csak profiknak, nagyjáték filmekre is használják, van ingyenes verziója minimális korlátozással, a gyártó mozikamerákat is készít hozzá, meg kezelő pultokat is több évtizede. Kezelőfelülete elég kötött, vágni, pakolgatni, trükközni a snitteket nekem a Vegassal könnyebb. Színkezelésben viszont meg abban könnyebb, vagy inkább jobb 'szerszámok' vannak hozzá. Renderelni, viszont a Vegas megint csak rugalmasabb, lehet Handbrake-t is használni, meg telepíthetők kodekek.
-
MrChris
nagyúr
válasz bandika0626 #6915 üzenetére
Szerintem nem. Lehet bűvészkedni és már egész olyan, de csak akadozik.
Dolphine: az nvidiára mindenhol hamarabb jelentek meg a gpu-t használó programok, meg stabilabb is ahol erről olvastam. Ez van, én is azt venném, de kell a vram a DR-nak.
-
MrChris
nagyúr
válasz bandika0626 #6913 üzenetére
hito nem szereti a 'darabos' 25p-t. Neki a fluid videós a jó.
-
MrChris
nagyúr
Ma sincs rendes GPU hardver igény leírás, meg hogy mi mire kell. Pl. NEW: GPU accelerated decoding for AVC/HEVC. Ez korábban csak az AMD kártyára volt igaz, szenvedtek is a nVidiával, hogy a csúcskártyákkal is laggol a preview, most nem derül ki, hogy ez változott e, vagy csak olyan erősek a CPU-k, hogy nem tűnik fel. Amit írnak konkrétum, hogy OpenCL-t használ amiben az AMD jobb, ugyanakkor a hardveres export/render kodek meg nVidiával jó, nyilván csak az NVEnc-el.
A video memória se tiszta, mert a méréseim szerint (meg másokén is) még egy halom effekttel 4k-val, Neat videóval se megy 2GB fölé, mégis 4GB-t ajánl hozzá.Az előző hsz-t mobilról kis ablakban írtam, jó kusza lett.
-
MrChris
nagyúr
-
MrChris
nagyúr
-
MrChris
nagyúr
Mit akarsz gyorsítani? Preview vagy render? Ha renderkor GPU gyorsított a h264/265 kodek akkor nyilván arra kell hajtani, csak nagyobb lesz majd a fájl mint cpu-val.
Nálam a szerkesztés a lényeg, 8GB és 3GB VRAM (másfél gigánal feljebb nem mér a gpu-z) a kártya ezzel az 1080p elmegy. Azt nemtom változott e a Vegas GPU típusra, mert korábban az nVidiával hadilábon állt, preview-ra nem használta és az betett. Szerintem GPU-ból nem kell extra, eddig nekem nem sokat hozott a 3szor gyorsabb, inkább a proci.Én is most fogok váltani vasat i5 9600/16gb és majd egy 8gb kártya, de ezzel inkább a DR van megcélozva.
-
MrChris
nagyúr
12-essel kezdtem, de az tiszta bug volt, folyton összeomlott és döcögött, hamar ott hagytam. Miért szenvedsz ilyen őskövület verzióval?
Nálam még fent van a 13-as, abban a project properties-ben szintén nincs erre mód, az event propertiesben lehet csak állítani az egyes eventekét. A 17-est használom abban van mindkét helyen. Elég stabil és a már gyári LUT fx se eszi annyira a gépet. -
MrChris
nagyúr
Egyszerű megoldás:
3 videó sávot használnék, alsón lenne a videó jelent. Egy fekete téglalapot rajzolsz Paint-ben (pl 1920x1080) lemented képként, majd ezt beteszed a középső sávra és behúzod pozícióba a Pan/Crop-al, az Opacity értékkel pedig az átlátszóságát állítod be. Majd ezeken felül lenne a felirat sávja, amit szintén Opacity értékkel állítanék.Arra is figyelj, hogy az Event Pan/Crop-ban (vagy bármelyik Event FX ablakban ha nem cél az animálás) pl amiben a fekete négyzetet pozícionálod hol áll a kurzor és ne csinálgass felesleges keyframeket.
-
MrChris
nagyúr
Igen, van olyan progi, de azokat nem ismerem. Kulcsképek helyén fel lehet darabolni újrakódolás nélkül, vagy ha nem keyframe akkor csak azt a pár kockát kódolja újra. Csak ez nagyon megköti a kezed. Vegas mindent mindig újrakódol még a hangot is, de ez szinte az összes profi videó editorra vonatkozik.
-
MrChris
nagyúr
Mikor az első klippet importálod akkor megkérdezi, hogy annak a tulajdonságai legyen e a project beállítása vagy maradjon az alapértelmezett. Ezt az összes további klippre ráhúzza, érdemes ezt figyelembe venni.
A renderkori kodek és annak bitrátáját a render beállításoknál kell beállítani, nincs olyan, hogy eredeti kodeket és bitrátát használjon, mindent újrakódol. Ha azt akarod, hogy megegyezzen az eredeti videóéval akkor meg kell nézni az milyen paraméterekkel rendelkezik és ugyan azt kell beállítani a renderben. Van olyan, hogy nincs a Vegasban olyan kodek, akkor azt telepíteni kell, ha lehetséges.
A renderelt videó felbontása és képsebessége alapvetően a project beállítás szerint lesz. -
MrChris
nagyúr
válasz GrooveHero #6883 üzenetére
Nem írtad mekkora felbontású videókat akarsz vágni.
A preview azaz a szerkesztéskori megtekintés a videó encodolása az AMD gpu-t szereti, Nvidia esetén tudtommal szinte csak cpu-val dolgozik még a 17-es is.
Az 1030 eleve egy elég gyenge kártya. A GPU a megjelenítést, a gpu támogatott effekteket, valamint a tömörítést gyorsítja, de utóbbit h264, h265-ben és kicsivel gyengébb eredménnyel, mint ha nélküle csak cpu-val.
Memóriából elég a 16gb, Vramból a 2-3gb. -
MrChris
nagyúr
Vegas-hoz elég kevés a valódi, igazi color correction és color grade, itt találtam egy újat. Elég sok további okos dolog van a srác többi videójában.
[ Szerkesztve ]
-
MrChris
nagyúr
Ha le akarod automatán követni azt a Vegas 16/17-ben Bézier Maskingnak hívják, 13-ban nincs, 14-ben nemtom.
Állj a kitakarás kezdő pozíciójára tedd be a Bézier Masking effektet a videósávra, a General Options-ban Invert-et pipáld be, így fekete négyzet lesz, lenyitod a Mask 1-et és akkor ezekkel minden személyre szabható. A Preview ablakban pozícionáld a kitakarást, méretét ott is tudod változtatni.
Lenyitod a Trackinget, azon belül az Options-t, Precisiont High-ra tedd. A Mode-t ha azt akarod, hogy utána forgassa akkor Rotation & Location, a Keyframe-t 1-re, hogy minden képkockában pozícionálja.
Nagyjából megnyomhatod a Start gombot. Szeret elakadni, ekkor ellenőrizd, hogy jó helyen van e a Preview-ban a kitakarás, ha kell helyezd odébb és a starttal megjelenő keyframe ablakban a Last Keyframe-re nyomj és utána megint a Startra (valamint a lakatos péklapát ikon legyen aktív, hogy szinkronban legyen a preview-al). Ez néha rabszolga munkává válik. Törölni is lehet a bézier masking pozíciókat, de tudtommal csak egyesével, vagy csoportos kijelölgetéssel.Ha a Vegas Bézier Masking nagyon nehezen követi és több időt szánsz rá akkor van másik megoldás, elvileg jobb. A Boris FX BCC Witness Protection plugin, ami valójában a Mocha profi trackingelőt hívja meg, ezeket telepíteni kell.
A Preview zoomolhatóság elég szenvedős, kb nincs. A Preview ablakon nyomsz egy jobb gombot majd a Scale Video... mellől kiveszed a pipát. Ekkor belezoomol 1:1 nézetbe, ha felül a Preview megjelenítés Full-on van. Csak az a baj, hogy nem tudod mozgatni a betekintési ablakot.
-
MrChris
nagyúr
Nekem egyik Vegas stabi se tetszett, nagyon elmaradt a többitől és csakugyan a 17-es még rosszabbnak látszik. Eddig amit kellett stabizni azt Premiere warp-al kirendereltem, kissé macerás, időigényes, de nagyon jó a minősége. Próbálkoztam Boris FX Mocha-val, sokkal körülményesebb és a rolling shutterrel mintha nem tudna mit kezdeni.
Mostanában lett egy okos Mercalli V4 pluginem, egyenlőre tökéletesnek tűnik, azt ajánlom. Van hozzá egy CMOS fxr plugin is ami a vibrációt hivatott kiszedni. -
MrChris
nagyúr
A stabilt kell használni. A color grade nagyjából egyesít pár FX-et. Amit nem értek, hogy a 16-nál is a Stabit, meg még lehet hogy más dolgokat nem az event fx-re kell rakni, hanem a media fx-re. Persze biztos van oka. Viszont jó, hogy ennek az elérési ikonját ki lehet tenni az event track-re.
Amúgy meg kezd azaz érzésem lenni, hogy a Resolve-ból, Premiere-ből merítenek és próbálják a Vegasos felületen megvalósítani. Viszont ez kicsit visszaüt az FX-ek elérésén, mert az FX/Crop... ablak nem követi a play helyzetét, ami néha jó, de általában meg nem jó. Az FX ablakban állítok aztán nem történik semmi, végül kiderül hogy épp az egy másik event FX-e, nem azé ahol áll a kurzor/play pozíció.
Másrészt meg az FX ablak a működési elve miatt sokszor kicsinek bizonyul. Az univerzális FX felület hol oszlop szerűt, hol téglalapot kívánna, hogy jól elérhetőek legyenek a funkciói. Ennyi ablak kiosztást meg nagyon körülményes lenne használni.
A Color Grade fx-nek meg érdekes mód mindene nagyobb, más 'szabvány' szerint néz ki.
Kéne egy kis ésszerű ráncfelvarrás, meg hogy a preview ablak tartalma szabadon nagyítható, mozgatható legyen, meg a proxi is paraméterezhető, ésszerűbb legyen, meg..... meg még lenne pár ötletem. -
MrChris
nagyúr
Próbálgatom a 17-est, egész profi kezd lenni, főképp hogy van Color Grade ablak, kicsit még 1.0-ás, meg nekem kissé körülményes a Bézier használata. A Stabilizerrel sikerült már kiakasztanom. Igaz W10-t ajánl, nálam W7 van. Sajnos továbbra is 'komoly' munkára felejtős a stabija.
-
MrChris
nagyúr
válasz bandika0626 #6859 üzenetére
Ha 720p-nél nagyobb a project akkor már csak azt a területet csinálja és keretezi be.
Na erre a delogo-ra nem gondoltam! -
MrChris
nagyúr
válasz bandika0626 #6857 üzenetére
A demóval sajnos nem sokra mennék, meg pont azt a felső részt vágja le, legabbis amikor demót próbáltam az kroppolt. Ahogy olvasom csak a Pro változat támogatja a két GPU-t. A Home 75$ de csak 1080p-t tud. Ráadásul minden videószerkesztőhöz külön meg kell venni. Marha drágán mérik ezt a Neat-t.
-
MrChris
nagyúr
válasz bandika0626 #6855 üzenetére
Értem. Milyen verzió a Neat? Nálam furcsán működik. Kb 10-30-szor tudom állítgatni a minta területet, vagy a paraméterező csúszkákat aztán nem csinál semmit, újra kell indítani a Vegast, Resolvot. Valamint ami nagyobb baj, hogy az elkészült videó felső részén flikkerezik, villódznak kisebb részek. Ezért nálam használhatatlan ls nemtom mitől keletkezik benne ilyen.
-
MrChris
nagyúr
válasz bandika0626 #6853 üzenetére
Az mi az a Mész videó?
-
MrChris
nagyúr
válasz bandika0626 #6851 üzenetére
Ezt jó tudni, gondolom neked másra is kell. Pedig épp nézegettem ócsó másod darabot, igaz nem csak Vegashoz, hanem Resolve-hoz. A Vegas-t mikor figyeltem a GPU adatokat 1,5GB-nál nagyon nem eszik többet, nem úgy mint a Resolve, 4GB alatt csak döcög.
Nvidiával hogy megy? Korábban gtx580 felett már nem úgy szerette, mint AMD-vel.Most láttam, hogy 17-esből alt+g-vel Resolvot lehet csinálni!
[ Szerkesztve ]
-
MrChris
nagyúr
Próbált már valaki duál GPU-t Vegasszal? Főképp a 16-os verziót.
-
MrChris
nagyúr
Nem az. Így vágni nagyon pörgősen lehet, de még gradelni is, csak az 1:1 nézet értelemszerűen a proxival történik.
Viszont fontos, hogy a renderelés előtt a project felbontást (ami eddig a proxié volt) át kell állítani a kívántra (és persze a fájlcserét is végre kell hajtani) valamint a betett feliratok és esetleg más média is proxi felbontást kapott. Ezeket át kell nézni és át kell írni, különben pixeles lesz. Meg még lehetnek aknák. -
MrChris
nagyúr
[link]
Az ffmpeg a 'C:\ffmpeg\ffmpeg' helyen legyen, persze máshogy is át lehet szervezni. Az nvidiás gyorsítást nem ismerem, mert amd kártyám van. A zajszűrős verzió csak próbaképp van benne, de egész jó. Ha kész a proxi akkor érdemes onnan eltüntetni a kódoló .bat-ot, mert véletlen kattintással felül lehet írni a forrást. Természetesen a videó fájl formátumot mindenki a sajátjára állítsa át.
Batch programozással még automatábbra is meg lehet csinálni... Ha valami nem müxik szóljál.[ Szerkesztve ]
-
MrChris
nagyúr
Csinálj egy projekt mappát, pl. 'nyaralás', abba tegyél két további mappát. Egyik legyen pl. a 'source' amiben az eredeti fájlok kerüljenek, másik pedig 'proxi' amibe pedig ugyan ezeknek a fájloknak a tömörített verziója van azonos névvel. Javaslom az ffmpeg-t .bat fájllal használni tömörítéshez. 960x540-es, h264, 4mbps videót szoktam kódolni proxinak és ekkora preview ablakot méretezek Vegasban, ez géperő és szokás kérdése.
A projekt mappába készíts egy change.bat parancsfájlt, amit ha futtatsz akkor cserélje fel a két mappát. Én ezt egy egyszerű átnevezési paranccsal oldottam meg. Ezzel ide-oda lehet cserélgetni a proxit a source-al. Mindig a source mappából emelem be a Vegasba a fájlokat.
Fontos! Csere előtt legjobb ha mentesz és bezárod a Vegas-t. Szerkesztés közben nem tanácsos cserélni.
Ez a módszer nálam, ennél jobban még nem tudtam leegyszerűsíteni. Ha érdekel elküldöm a .bat fájlokat.
Furcsa, hogy a program írói nem oldják meg ezt ésszerűen, helyette egy gagyi beépített proxi kezelési lehetősége van a Vegasnak, egy nagyon elvarázsolt, ritka formátumba tömöríti egységesen 24p-be.[ Szerkesztve ]
-
MrChris
nagyúr
Fixált motion trackingre van valami jó yt tutoriál?
Korábban csináltam
ilyet Resolvban, de majd Vegasban is szeretnék. -
MrChris
nagyúr
Lassan kezd használható lenni. 15-ben a stabi jó volt? Mercallit használok ha muszáj, vagy AP warpot.
Mostanában próbálgattam a Cmosfxr plugint, mert a promók tetszetősek. Jó is csak épp furcsa zselé kontúrok is keletkeznek a mozgó ember körül. Ha jól értem ez kiszedné a rollingot, hullámzást meg a rezgő rázkódást.
-
MrChris
nagyúr
válasz bandika0626 #6806 üzenetére
Igen.
-
MrChris
nagyúr
Hogyan tudtok renderelni HEVC-be?
Nálam egyáltalán nincs Magix/intel kodek amiben lenne a hevc. -
MrChris
nagyúr
válasz lionshamlet #6801 üzenetére
Erre nem jó a Vegas.
-
MrChris
nagyúr
Az új Vegas 16 hogyan viszonyul az Nv kártyákhoz? Korábban az AMD-t sokkal jobban favorizálta, pl timeline-on Nv-val aszem hardvergyorsítás sincs, míg AMD-vel hasít. Most egy 280x-em van azzal jól megy, de későbbiekben váltanék Nv-ra.
-
MrChris
nagyúr
14-es nekem is hasonló, inkább rosszabb mint jobb lett az elődnél. 15-t ezért ki is hagytam, nem reméltem hosszú jövőt az egész prodzsektnek. De ez a 16-os egész stabil, bár már dobta el párszor magát. Meg a lényeg, hogy úgymond reszponzívabb a gyenge hardveren, 8GB is elég neki DR -el ellentétben. Azt nemtom mennyire maradt Radeon optimalizált, mert nincs NV kártyám.
Máris egy kérdés, hol van, melyik az a kapcsoló amivel egy eventet megfogva az utána következőket is mágnesként magával húzza? Most egyesével meg kijelöléssel pakolgatom.
Valamint mivel lehet az eventek elejére ugrálni?
-
MrChris
nagyúr
válasz MrChris #6793 üzenetére
Na a lejátszás vezérlők kipipálva, ott vannak a 16-ban is.
A stabi viszont mégse túl jó, sőt, nagyon vacak.
A proxiját kiveséztem, használhatatlan. Mpeg2 formátumú, gyenge képminőség, nagy fájlméret és nem lehet kicselezni x264 fájl átnevezéssel, valamint nálam szinte semmit nem segít a sebességen, olyan mintha ezt alkalmazva nem használná a GPU dekóder gyorsítást preview-nál. Marad a manuális proxi, írtam hozzá .bat fájlt, így elég egyszerű, viszonylag kényelmes a használata. A proxi fájl készítésre is van batch fájlom, az is automatizált.
Sebességre nem lehet már nagy panasz, 720p-s proxival, 720p-s preview ablakkal, LUT-al, ColorFasttal, Broadcast colorral, WB-vel, felirattal is szépen megy, néha pufferel ekkor jól bedarabol. De egyenlőre csak egy igazi videósávon dolgoztam.
E5430-ast lecserélném i5 8600-ra, 8gb ramot 16gb-ra, valamint az amd280x-t egy újabbra valszeg még kevesebb lenne a gondolkodás, főképp a render.
Örvendetes mód program fagyás sem volt.
Új hozzászólás Aktív témák
● BigBadPlaYeR leírását olvasd el, mielőtt kérdezel
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- PlayStation 5
- Eltűntek a mobil GPU-k az AMD és az Intel útitervéből is
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Linux kezdőknek
- Interactive Brokers társalgó
- Fotók, videók mobillal
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Gaming notebook topik
- További aktív témák...
- Cégek számára kedvezmény! Irodai programok: Office, Word, Excel
- World of Warcraft Mists of Pandaria Collector s edition
- Játékkulcsok a legjobb áron: Steam
- NORTON 360 for Mobile! 1 eszköz, 1 év! DOBOZOS, BONTATLAN!
- Indiana Jones and the Great Circle kód - Digital Premium Edition - beváltás: 2025.1.30 - RTX 40XX
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest