- Musk mellé állhat az USA az OpenAI elleni perben
- Írók: a Meta tudta, hogy jogvédett könyvekkel tréningezik az AI-t
- A Meta húzása miatt egyre többen keresnek rá, hogyan lehet törölni a Facebookot
- Tagadja az Apple, hogy eladta volna a Siri által begyűjtött adatokat
- Nagyon nem tetszik az NVIDIA-nak Joe Biden utolsó percre tartogatott terve
- AliExpress tapasztalatok
- Synology NAS
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Hálózati / IP kamera
- A Meta húzása miatt egyre többen keresnek rá, hogyan lehet törölni a Facebookot
- Jön Trump, Zuckerberg és a Meta pedig 180 fokos fordulatot vett
- OpenMediaVault
- Windows 11
- KAÜ/Ügyfélkapu – már elérhető a kétfaktoros hitelesítés
- Bittorrent topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
boken
senior tag
Ok,csak nem találtam náluk másikat,tipp hogy milyet és hol?
Ac pumpa előtt lévő sárga szűrőnél olyan mintha lyuk lenne rajta ki a motortérbe a hűtő ventilátor felé.
de ha kell lemegyek lefényképezem,mert szerintem sem normális csak én nem nagyon értek hozzá.Tanulj, tinó, ökör lesz belőled!
-
rob210
nagyúr
Neked benzines a kocsid tehát a diesel radiátort ne tedd be.
Nem is bele való.Az, hogy spriccel mit jelent hova spriccel?
Mert ha kispriccel a benzinrendszereden kívülre ami zárt rendszer akkor az biztos, hogy marhára nem jó.De a leírásodból nem értem hol és hova spriccel.
Renault power
-
boken
senior tag
Sziasztok!Két kérdésem lenne,megtörtént a termosztát csere most már felmegy üzemi hőfokra a mutató,de a fűtés csak langyos.lehet hogy radiátor csere is kell?ha igen akkor ez az?[Skoda_Favorit_Felicia_19D_futoradiator]
A másik hogy indításkor alacsony alapjáraton jön a benzin a AC pumpa melletti szűrön,de ha rálépek a gázra abba hagyja de ha ismét alapjáraton van akkor megint spriccel.Ez normális?
Tanulj, tinó, ökör lesz belőled!
-
darius
tag
Két hete érdeklődtem szélvédő csere ügyében. Tegnap sikeresen ki is cseréltettem. Semmi flanc, maradt a sima natúr üveg. Annyi eltérés van, hogy az új szélvédőn található egy visszapillantó rögzítési pont.
Ráadásul egész olcsón megúsztam (12k) -
Atuska75
tag
Jó esetben figyelmeztet rossz esetben ugrik a forgalmi. Nekem eddig még nem volt szerencsém hozzájuk, csak láttam őket "dolgozni". EC-én írta az egyik cimbi nemrég: Mint már néhányan tudjátok, az esti kiruccanásom, ismételten az escort forgalmijába került!
Bulizni indultunk és gondoltam megjáratom a kisautót(úgy sem használom). Előtte már mentem vele és a tranyóhoz képest iszonyat feeling. Főleg mikor délután egy új M3-sal fogócskáztunk ...
A lényeg, hogy mint később kiderült, vannak figyelőautók és onnan kapják az elfogóvadászok az infót. Én is így kerültem horogra... Úgy látták xenon van a kocsiba !? Utánam jöttek, elkérték a papírjaimat és közölték, hogy kövessem őket KPM ellenőrzésre. Szabálytalanul megfordultunk(később emiatt volt kis affér, mert a rendőrautót követtük) és visszamentünk a mobil állomáshoz. Az ember egyből rácuppant a lámpáimra...simogatta, cirogatta(már kezdtem féltékeny lenni), mire mondtam, hogy gyári minden és már nincs benne xenon. Azért is vizslatták ennyire, mert időközben az előzményből kiderült, hogy már vendégeskedtem náluk és emiatt már elvették a papírjaimat.
Nem voltam ideges és már csak röhögtem, hogy milyen "szakemberek" végeznek ellenőrzést. Meglátta az üzemanyagszűrőt(ami gyári helyen van)és nagyon nézegette, majd megkérdezte, hogy miért itt van a gázolajszűrő!? Mondom: tessék!? Bocsánat, de benzines az autó. Vagy nem tudom, nem volt feltűnő, hogy gyertyakábelek vannak a kocsiban? Végül, mikor a lámpákban minden jelzést megtalált és nem tudott mibe belekötni, akkor a másik szaki ráállt a mobil fékpadra, fékhatást mérni. Azzal nem is volt semmi gond. Miután leállt róla, nyomott két gázfröccsöt, majd elment papírozni. Már azt hittem minden rendben, de mikor hozta a papírokat, hiányoltam valamit. A forgalmi nem volt közötte. Viszont ellenben kaptam mást...
A kipufogóba kötöttek bele, hogy nem gyári, meg hasonló és nincs hozzá műbizonylat!? Végül az lett, hogy a rendőr mondta, hogy ha eltekintünk a feljelentéstől, akkor nem kell újravizsgáztatni az autót, hanem elég csak egy szemle, hogy visszaalakítottuk a kipufogót vagy van róla, szabályos műbizonylat.
Most már csak abban reménykedem, hogy tényleg csak szemle lesz és ennyivel megúszom, mert volt barátnőmtől hallottam, hogy a fólia miatt(ami miatt szintén szemlére kötelezték az autót) újra kellett vizsgáztatni.
Mikor visszamentünk volt ott már másik vizsgálati alany is.
C corsa 18" kerekek, szélesítés, tejes, külső-belső átalakítás, 2.0 turbó moci és ami kell... Kérdeztem a sráctól, miután láttam, hogy nincs nagyon para, hogy nem aggódik?! Azt mondta: minek, 2009 óta úgy sincs műszaki a kocsin....
No comment[ Szerkesztve ]
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
Atuska75
tag
Ez nálunk már évek óta van. Az NKH végzi rendőrökkel karöltve és helyszínen lezavarnak egy komplett műszaki vizsgát. Illetve voltak ilyen kifejezetten erre a célra szakosodott ellenőrzések ahol csak a kipufogógázokat ellenőrizték, de azt hiszem ezt már befejezték és csak a teljes átvizsgálás maradt. Csúnya nevén gumikacsa az NKH-ás kocsinak.
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Marczi80 #9189 üzenetére
Az enyémben még ninc DPF, de nem is kell bele, mivel csak eur 3-as ezért akkora részecskéket bocsájt ki ami nem jut le a tüdőig. A katalizátorom új, nem egy olcsó holmi, de megéri az árát.
A gond euro4-5 körül kezdődik, ahol miután eltömődik a DPF, kiveszik belőle, és nincs ami szűrné a kicsi korom részecskéket. Már jön a jogszabály, legalábbis szlovákiában tervben van, hogy mobil mérő állomással fogják mérni a diesel autók kipufogógázait, és ha ki lesz iktatva a DPF, azonnal ugrik a forgalmi.
-
Marczi80
tag
Nem tudom hol olvastam, hogy a benzinmotor több a légkörre káros anyagot bocsájt ki, mint a dízel. A dízel viszont rákkeltő anyagokat bocsájt ki, amik viszont jól szűrhetők.
Nem véletlenül írtam félkövérrel. Ez az a dolog, ami nélkül is megy az autó, viszont javítása aránylag drága, így ezt szokták az emberek az esetek 99%-ban magasról lesz@rni.
Tehát mindkettőnknek igazunk van, a dízel kevésbé környezetszennyezőbb lenne, ha nem lennének ilyenek az emberek.
Ha egyszer oda kerülök, hogy új autót fogok vásarolni (ha egyáltalán odakerülök) meggondolom a dízelt is, mert sok előnye van. Viszont csak akkor, ha olyan helyzetben leszek, hogy 5 év után tudjom cserélni.
In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
peti_s
addikt
válasz Marczi80 #9185 üzenetére
Ez egy hatalmas tévedés h a dízel motor rákkeltőbb mint a benzin. Bármennyire is hihetetlen, de ez pont fordítva van. Másfelől én nem szeretem a dízelt. Volt szerencsém különböző dízel autókat vezetni, 1.6-tól 3.0 literesig majdnem mindent, és habár a legutóbbi tényleg egy élmény volt az automata váltóval, azt kell h mondjam, hosszú távon nem tudnám elképzelni az életem egy dízeles autó mellett.
-
-
Mágus2
Közösségépítő
A megbízhatósággal nincs baj, ha csak nem valami leharcolt gépet veszel. Egy milla alatt csak olyanok vannak, amibe azonnal költeni kell. Ha már benzines, akkor 1.6 102 lovas, mert ez már tűrhetően megy, és nem fogyaszt többet az 1.4-nél. Amire nagyon ügyelni kell, hogy ne legyen nagy karambol után. Nincs láncos octavia 1.
[ Szerkesztve ]
-
Atuska75
tag
-
Retro DJ
aktív tag
Ne hari, de (persze futástól függően) egy 10 éves autóra csak az olajcserét kellett költeni ott baj van (ha csak extrém keveset nem fut).
Ennyi idő alatt minimum 8 kisebb és nagyobb szervizen kellett átesnie. Kezdve a vezérlés cserén ami minimum 50e Ft, de inkább többe fáj (márkaszervizben akár 90-100 ezer is lehet egy olajcserével). (Persze ezt el szokták felejteni a tulajdonosok mert drága).
Na mindegy, egyébként mindenből ki lehet fogni a szart is, meg a jót is. Aki ilyen értékű autót vesz annak fel kell készülni, hogy úgy is költeni kell rá.
Az egyik barátom egyébként így jellemezte az átlag magyar autót használót: általában bármilyen autót addig használnak míg ki nem lóg a bele, vagy meg nem áll, és ebbe beletartoznak a kötelező megelőző szervizek is - pontosabban ezeknek hiánya.
Retro
-
Atyus77
csendes tag
Üdv. urak.
Mióta kicseréltem a váltót a régebbi ,hosszabb áttételesre ,azt kell hogy mondjam ; csökkent a fogyasztásom . Kb. fél literrel lehet kevesebb 100 km-en.
Nemrég megtettem egy hosszabb utat, volt benne bőven alsóbbrendű út és lakott területeken áthajtás is ,, szóval mentem majdnem 400 km-t kb. 24-25 literből ,..hozzáteszem autópálya nem volt benne ,de ahol lehetett ott nyomtam neki a 90-100-as tempót .
Igaz hogy lomhább lett a járgány ,de én amúgy is amolyan nyugdíjas stílusba megyek ,úgyhogy meg vagyok elégedve vele.
SKODA FORMAN
-
máyköl
veterán
Hello!
Érdemes venni 6-700k körül használtan 2003 -as, 2004 -es Octavia -kat?
Megbízhatók? -
vecsepapa
csendes tag
Boldog nyulat vagy télapót mindenkinek! Beteg féltengelycsukló miatt rázhat az autó? Mert nem lett megpadkázva de egy hete finoman rázott ma mentem vele hosszabb utra és mostmár nagyon ráz.
"1.3, 8 szelep, 62 ló+1 marha :D"
-
potyi23
senior tag
Koszi fik,ugynezki valtot kell cserelnem .. (
-
potyi23
senior tag
hali. Miben kulonbozik a favorit,es a felicia valto ? Ranezerse hogy lehet megallapitani ? Alulro lmas bordazat,vagy felfogatas ?
-
Mágus2
Közösségépítő
Szerintem az enyém a megtett kilométereket is figyelembe véve elég jól megy.
A kábel másik végén más az elosztóban a rotor.De ha semmit nem alakítasz, akkor is van némi előnye tartósságban, ha megnézel egy ilyet szikrázni, megérted. Körbe fut rajta a szikra, mindig másik száron ugrik. Annak aki normális keverékkel jár(nem a duplájával, mint én), annak simán megduplázódik az élettartam. Az MPI feldában ugyan ez a gyertya 40 000km után is friss és üde, ott az optimális keverékről a vezérlő gondoskodik.
-
Mágus2
Közösségépítő
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz wladymir #9155 üzenetére
Annyit spekulál mindenki, magam is belekeveredek, Húsvétkor átnyálazom a dokumentációt.
Szerintem neked is kék kábel kell, ha a tesla-k közül választottál, ha nem tesla, akkor lila is lehet, nem tudom megmondani, hogy milyen kábel. A zöld is jó, de tudni kellene akkor a többi gyújtás komponenst is.
-
Retro DJ
aktív tag
-
wladymir
csendes tag
Ezt tavaj novemberben írtad: "Brisk gyertyával nem fogyaszt többet, bár kevesebbet sem, csak egyenletesebb az alapjárat, meg szép egyenletesen is húz. DR15TC, de ehhez a kábelokat is cserélni kell, mert ezekben van beépített ellenállás."
Most Tesla kábelek vannak benne,akkor most berakhatom a fent említett gyertyákat?
Kérés! Egyszer írtad a gyújtásrendszerek közti különbségeket,de nem találom.Leírnád még egyszer.
Örök hála. -
Retro DJ
aktív tag
Most az Octavicska ügyében kérdeztem, mert már majdnem új kora óta küszködök a váltóval, és most megnyugtattak, hogy lehet 20-30e Ft, de lehet akár 120e Ft a javítás is. Köze lehet a kuplunghoz is. Bár a kuplungom nem csúszik, nem darál, jól fog, de lehet, hogy álló helyzetben nem emel ki teljesen, és ezért nehéz álló helyben egyes fokozatot (meg néha hátramentetet) kapcsolni.
Retro
-
Mágus2
Közösségépítő
Most milyen gyertya van benne?
Gáz üzemre a DR15YS gyertyát ajánlja a brisk.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Retro DJ #9135 üzenetére
Autó és beálljtás függő. Csere után nekem fél állás alatt fog valamivel. A régi teljesen lent fogott, majdnem a padlónál. A felicián, meg pont fordítva volt, ott meg majdnem teljesen fent fogott. Amíg teljesen kiköt, és nem csúszik meg, addig csak kényelmi szempont, hogy hol fog. Legjobb középtájon, így kiköt rendesen és elengedett pedálnál pedig fogja a lendkereket ahogy kell.
A gyertya NGK megfelelőjét megnézem neked a szervizkönyvben. Lehet, hogy benne van.
[ Szerkesztve ]
-
Retro DJ
aktív tag
Srácok, általában mi a jó a kuplungnál? Ha picit engedek és fog, vagy ha pedálút fele esetén kezt el fogni?
Retro
-
rob210
nagyúr
válasz Retro DJ #9133 üzenetére
A zavarszűrőt és az ellenállást ne keverd össze.
Nagyon sok félét gyárt az NGK az én gépembe például 5 féle NGK gyártmány van ebből kompatibilis 3, mert a másik két típus már nem az egy trafóshoz készült.
Szóval nagyon meg kell nézni mit vesz az ember, de a zavarszűrős kivitel valóban a rádió recsegésének és pattogásának megszűntetése miatt került be a kínálatba.Legjobb tudásom szerint.
[ Szerkesztve ]
Renault power
-
peti_s
addikt
Nem épp autózáshoz ideális idő van.
-
Retro DJ
aktív tag
-
Retro DJ
aktív tag
A "uj" tipusun volt (aminek kb m12-es meretu volt a menete), de ezen nem volt. Meg amit kitekertem azon sem!
A gyertya kehlek szephen egeszen pontosan 15-ot futott, majd kovetkezo olajcserenel lesz szettcsere. Ekkor jon el a 20000. Erosen gondolkodok egy olcsobb NGK szetten.
Retro
-
Retro DJ
aktív tag
-
Retro DJ
aktív tag
Persze, köszönöm, hogy agyalsz rajta, de ennyire nem vagyok amatőr, igen ráadom szép olajmécses, beindul szépen elalszik az olajmécses.
Így nézett ki a kiszerelt!
Sajnos a beszereltről nincs kép, de gyk. ugyanez az OTK.És Ti is szörnyülködjetek a gyertyán
Egyértelmű anyaghiba Azt sem tudom mióta ilyen. Most elég ramaty alapjáraton a járása, de majd ha lesz egy pici időm, megtisztítom az elosztót.
Ennek ellenére elég szép a kiszerelt gyertya képe, egy nagyon picit van rajta lerakódás, de egyébként rendben van a színe (szerintem). Pont jól fogyaszt
Retro
-
gs20
tag
Nekünk volt egy jó kis kalandunk ezzel.
A nyomáshatároló szelep golyója megszorult, nem nyitott. Indítás után egyből kinyomta az olajszűrő tömítését, kb 50 méteren elfolyt az összes olaj. Úgy 100méter múlva, harmadikba váltáskor már megfogta a motort az elkenődött csapágy.
Hát egy 5Ft-os alkatrész hibája így tudja taccsravágni az egész motort.E=MZ²
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Retro DJ #9119 üzenetére
Az ilyen aladin féle csodalámpa soha nem kellemes. Sajnos én is átéltem a nagyobbik skodával, de nálam tényleg nem kent.
Akkor gondolom most világít rendesen ha ráadod a gyujtást és elalszik, ha beindítod, ahogy kell. Csak most 3 henger életképes, mert a gyertya közepe azért jó ha hozzá van nőve az elektródához.
-
Mágus2
Közösségépítő
-
Retro DJ
aktív tag
válasz Retro DJ #9115 üzenetére
Na, tőlem szerencsétlenebb valakit...
Ma reggel elvisz asszony másik kocsi, megy autósbolt (utcánk végén) vesz gomba (Viká - 1100), örül, feltép motorházfedél, néz kulcsnyílás, zárhídon otthagy gomba, elmegy ház kulcs, visszatér, gomba sehol. Hív bolt: "hhááá lenne másik? elvesztettem... nincs", megy másik bolt (elvileg kedvezmény van) van ugyanaz vikáááá 1290 , mindegy kell. Megy otó, tép fedél kicsavar régi, becsavarNA új, nemlehet dagibb a menet... aztaĐ&]@||]Ä]@|Ä]ˇ^°^˘]Đ[@#&@>, féktisztító lepucol, visszacsolmagol, elmegy újból utca végén ótósbót: "ez nem jó, van másik? hááá a 120-é! Mutassa, ez kell!!!" 1690! OTK!!!!!! Hazamegy, becsavar, indít, örül nem világít. Elmegy tankol, hazatér, ellenőríz 4. henger gyertapipa kézben marad OOOOOO beletört a gyertya közepe a gyertyába
Lecsap motorházfedél, eljön munkába (ja és nem sikerül venni másik gyertya ).
Retro
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Retro DJ #9112 üzenetére
Ez egy teljes olajpumpa. A mint látod a főtengely meghajtja a gyújtáselosztó tengelyét ami egyenesen az olajpumpának a meghajtásáért is felelős. Az olajpumpában darab fogaskerék van csak, semmi más a belső fogaskerék egy perselyen forog, a másik ezen a tengelyen van. Ezekre a fogaskerekekre van alulról felszerelve a szívókosár a határolóval.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Retro DJ #9112 üzenetére
Hallanád a motor hangján, ha nagy lenne a baj, szerintem csak a gomba lesz.
Szombaton készülök szelephézagot állítani, már izzítom a kamerát. Lent lesz a szelepfedél, csinálok egy alapjáratos videót is fedél nélkül, mert ez elengedhetetlen, ahhoz, hogy meg tudjátok ítélni nyomásmérő nélkül, hogy van e valami olajnyomás.
Ha nem a gomba, akkor olajnyomást kell méni.
-
rob210
nagyúr
válasz Retro DJ #9109 üzenetére
Asszonyt meg kéne kérdezni illetve alá kéne menni és megnézni, hogy az olaj dekli nincs-e megütve?
Könnyű meg padkázni és ha a cső amin keresztül felkapja az olajat a pumpa eltörik akkor tud ilyet produkálni van némi kenés de nem elegendő.Ha nem ez a baj, akkor a nyomás határoló és a pumpa lehet a baj, valóban.
Renault power
-
Retro DJ
aktív tag
Sracok, beutott a menko... Eloszor is Magus, bocsi, hogy zavartalak, de Te vagy az egyetlen specialista! Megyeszer koszi a gyors segitseget!
Szoval, ugy kezdodott, hogy szolt a felesegem, hogy amikor hazaert, akkor villogott az olajos kanna kb 1000es fordulaton. Upsz ez nem jo. Megneztem az olajszintet, fel alatt volt, toltottem bele.
Ma este menni akartam tankolni, minden a szokasos, de kb. 1 perc elteltevel folyamatosan vilagitott az olajnyomas lampa.
Leallitottam, majd ujra, de tovabbra is vilagit. Gyorsan leall.
Hivtam Magust, hogyan tudnek megbizonyosodni az olajnyomasrol? Nezzek be az olajbetolton, ott latnom kene intenziv frocskolest... Hat nem lattam , igy kb 20 mp utan ujra leallitottam.
Egyebkent nem tunt kenetlennek a motor hangja, mint amikor olajcsere utan roffentjuk be.
Most annyit tudok tenni, hogy veszek egy olajgombat, kicserelem. Ha tovabbra sem jo, akkor Magus emlegetett valami nyomashatarolot.
Aztan akar meg olajszivattyu is lehet... Nagyon nem jott most ez jol !
Retro
-
rob210
nagyúr
Na gyerekek elő a polír papírral, ezt kell elérnetek.
Egy kép a tuning show ról
Renault power
-
lepke74
csendes tag
válasz Retro DJ #9079 üzenetére
Én is kinlódtam a fűtéssel a végén kiderült hogy annyi baja volt csak , hogy nem légtelenitettem le a rendszert. A radiátor van a rendszer tetején és bele tud ragadni a levegő.Járó motornál le kell a tömlőt húzni róla, de csak annyira hogy egy kis rés maradjon felül, mikor tisztán jön a viz visszadugni.
-
Retro DJ
aktív tag
Sajnos az olajat továbbra is szórja a főtengelynél a Favi, szóval a következő olajcsere időpontjára szerzek egy szíjtárcsát, meg próbálok keríteni valahonnan valami minőségibb szimeringet.
Szomorú vagyok "elvtársak".
Retro
-
peti_s
addikt
válasz Atyus77 #9097 üzenetére
Hali
Jaja, magam is tapasztaltam már párszor, amikor kitaláltam h itt meg itt milyen gyorsan fogok tolatni. Hát, elég hangosra sikerült. De, a 3-s fokozattal nálunk vmi baja lehet, mert a többi fokozatba egész szépen belemegy, sőt pl. a 3-ból 4-be váltást nagyon gyorsan meg lehet oldani, de a 3-t ha finoman, lassan teszem be akkor zörög, recseg a leginkább. De, van h semmi baja nincs, pl. egy félórás út után már úgy váltok ahogy szeretnék, nem jön ki belőle hang.[ Szerkesztve ]