- A Meta húzása miatt egyre többen keresnek rá, hogyan lehet törölni a Facebookot
- Tagadja az Apple, hogy eladta volna a Siri által begyűjtött adatokat
- Nagyon nem tetszik az NVIDIA-nak Joe Biden utolsó percre tartogatott terve
- Bejelentkeztek a TikTok amerikai ágazatáért
- Ilyen még nem volt: magát büntette meg az EU az adatvédelmi törvények miatt
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- A Meta húzása miatt egyre többen keresnek rá, hogyan lehet törölni a Facebookot
- KAÜ/Ügyfélkapu – már elérhető a kétfaktoros hitelesítés
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- PR-Telecom
- Nagyon nem tetszik az NVIDIA-nak Joe Biden utolsó percre tartogatott terve
- Proxmox VE
- Milyen NAS-t vegyek?
- Windows 11
- Az USA pénzügyminisztériumától loptak fájlokat a hackerek
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
bringasisti
Topikgazda
válasz darius #12167 üzenetére
Ez egy egydugattyus fék és egy prizmán csúszik. Van ott sár rozsda meg minden ami nem kell. Azonkívül meg kell nézni hogy a munka dugattyú képes e rendesen mozogni, nem csak a fékerő hatására kifelé hanem a tárcsa kicsit vissza is pofozza hogy mikor nem nyomod ne töröljön a fékbetét
BENEFON DELTA--------N8
-
gs20
tag
válasz darius #11587 üzenetére
Az idő annyira nem szorít, van még két hetem indulásig.
Ha azt nézzük, a gyárinak mondottnak nem is olyan vészes az ára.
Nekem pont az a fajta utángyári volt amit linkeltél, mondom, 3 hónapot sem volt fent, egyszerűen elvált a gumi a lemezről.
Most ezzel szemezek, ilyen van itt boltban, a srác dícsérte, csak fura, hogy a ?gumi? része az olyan kemény hogy körömmel nem tudom megnyomni:
http://skodapatika.hu/spd/047129928/Skoda-Favorit-es-Felicia-karburator-talp-tomites-k
De majd meglátjuk mit tud
[ Szerkesztve ]
E=MZ²
-
Retro DJ
aktív tag
-
rob210
nagyúr
válasz darius #10654 üzenetére
Srácok elárulok egy trükköt, én soha nem vettem és nem is fogok olajleszedőért pénzt kiadni.
A régi generátorszíjjal szoktam leszedni simán lejön bármelyik olajszűrő vele.Ráhurkolom meghúzom felfelé és tuti, hogy megindul innentől már mehet kézzel és bármelyik olajszűrőre jó.
Renault power
-
Elvagyok
senior tag
válasz darius #10161 üzenetére
Szia.Egy gyakorlati tapasztalat.Az a feszültség amit írtál,jó.Azt nézd meg hogy valamelyik cella vagy több cella nem tejes e enyhén vagy fehér morzsalék nem úszkál-e a savban.Ebben az esetben ez a cella vagy cellák zárlatosak mert az a paszta amivel a cellaelemek rácsait bekenik (pozitív,negatív)lepergett alulra a cellában és azt rövidre zárja.E miatt már sok autó gyulladt ki és égett le.Ezt nem tudod javítani,venned kell egy másik akkumulátort.Laci.
Soha többé ...
-
Atuska75
tag
válasz darius #10161 üzenetére
Csak egy kérdés: Milyen aksi van benne? Egy időben évente cseréltem aksit aztán bele tettem egy márkásat kétszer annyiért és azóta nincs vele baja az új tulajnak se. Pedig már 5 éves lesz.
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
rob210
nagyúr
válasz darius #10154 üzenetére
Nem egy agysebész mutatvány.
Multiméter DCV állás 20asra tekered.
Piros a pozitívra fekete a negatívra.
Amit kiír az a töltés.Emelt fordulaton olyan 14Volt lehet a töltés, alapon 12.5 körül lesz, ha jó a generátorod.
De ha az aksi veszíti el a töltést akkor ne a generátort akard mérni, mert nem azzal lesz a baj.
HA csak nem túltölt, de azért arra kisebb az esély mint, hogy szar az aksi.Renault power
-
-
Retro DJ
aktív tag
Szia!
Engem az ablakmosó motor szívatott meg, ott folyt el kb. 4 l
Egy kis érzékkel szét lehet szedni, és letömíteni. Persze engedhet még a cső csatlakozásoknál is. Tegyél a csatlakozásokhoz egy papírtörlő darabot, az azonnal megmutatja, hogy ha egy csatlakozás rossz.Ablaktörlőt keret nélkülit vettem, a sofőr oldalon 500 mm, az anyós csak 475-öst kapott. A gyári méret nekem (90) 450 mm volt.
Retro
-
rob210
nagyúr
Ezt már nem hiszem, hogy meg fogják tudni javítani, de ha sikerül megfúrnia akkor marha nagy mákod van.
Vastag celluxal ragaszd, le, utána pedig minél előbb menj el egy javítóshoz.
Ha koszt kap akkor ugyanis nem fognak vele foglalkozni, a javítás alap követelménye, hogy a kagylós lepattanás és a repedés közé ne menjen kosz.
Az új szélvédő 14.000.- körül mozog ez a zöld napfényvédős és 2.500.- teszik be.Renault power
-
rob210
nagyúr
-
Atuska75
tag
A fehér közepére be kell hajtani egy csavart és akkor nem megy föl pirosig
Komolyra fordítva meg kell nézni a termosztátot meg a ventilátor kapcsológombát. Valamelyik rossz lesz[ Szerkesztve ]
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
Retro DJ
aktív tag
Gondolom kitaláltad, hogy neked nem kell szimeringet cserélni.
A tárcsákat pedig azért kell letisztítani (mondjuk én a féktisztítóra szavaznék, mert az minden zsíros szennyeződést old), mert a szimering hiba miatt mindent összeken motorolajjal.
Egyébként a zsír újan vásárolt Fabia-m (majdnem ugyanezzel a motorral) ~80e km-nél (kb 6 évesen) kifosta ugyanezt a szimeringet. Szóval egy 22 éves autónál mit is várok?
Retro
-
Mágus2
Közösségépítő
Csak 1 oldalt kell megemelni, mivel van diferenciálmü, nem fog elszaladni az emelőről. Mintha kereket akarnál cserélni, csak alá kell támasztani a kocsit biztonság kedvéért valamivel az emelőn kivül is. Jobb ha ketten vagytok, 1 'vezet' , a másik hallgatja.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
A csapágy hobáját nem nehéz megállapitani, felemeled az egyik oldalt, 3.ban felpörgeted a kereket vagy 70-re és leállitod a motort, majd kintről lehet hallgatózni. Vagy csapágy, vagy külső féltengelycsukló. A csukló nem búg, hanem alacsony fordulaton kattog, ropog, ezt kitekert kormállyal érdemes hallgatni. Búgó hangot és vibrációkat tud okozni a lelazult kiegyenlitő súly a hosszabb féltengelyen, talán 92-től rakta rá a skoda, csavarozva és ragasztva van, ha elenged a ragasztó, akkor nagyon tud hangoskodni.
A lemezhang meg lehet egy meglazult takarólemez a motor körül, a jobb oldaliból 3 darabot vesztettem el, azóta nincs.
[ Szerkesztve ]
-
rob210
nagyúr
Az nem a membrán volt?
HA elkezd hámlani akkor rétegekben jön le.A motorháztetőt úgy tudod kinyitni, hogy meghúzod a kart és egy fogóval a mögötte lévő bovdent tovább húzod kicsit.
Egyszer nekem is előfordult utána beállítottam a zsanért meghúztam a rögzítést és nem volt vele többet bajom.Renault power
-
Mágus2
Közösségépítő
Akkor meg is válaszoltad a kérdést, kiesett a nivópálca a helyéről.
Szerintem nem lesz ott semmi komoly gond. Ami az olajnyomás lámpát illeti, az 3 dologtól függ, h mennyire hamar alszik el.
1. Olaj mennyisége és állapota és viszkozitása. (8000km után szinte azonnal elalszik mert higabb, 10w-40 és 5w 40 es olaj között 3 másodperces külömbség van az 5w-s javára)
2. Olajszűrő márkája. (a gyenge minőségü olcsó szürő nem tartja magában az olajat, ami miatt lassabban épül fel az olajnyomás)3. és a legvalószinütlenebb, olajpumpa és motor állapota. (a nagyon kopott főtengelycsapágyak elengedik a nyomást, bár ilyenkor már menetközben is pislog, világit)
Ha a pumpa kopott szintén jelentkezik a hiba magasabb fordulaton is.[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
Szerintem egyszerüen nem tömit jól a nivópálcád.
Amugy az olajat álló motornál minimum 5 perc állás után mérjük(természetesen egyenes talajon). Ha nem igy mérted és 1/3 on volt akkor bizony túltöltötted. Biztis csak 1 dl öntüttél, ne egy litert?
szerintem fél liter alatt nem érdemes tölteni a motorba 1 dl nem menti meg ha kevés van benne, bár kevésnek a minimum számit. Amig a minimum felett van nem kell töltögeni.
Égett szaga anak volt h menet közben a forrü kipufogó csonkra fröccsent az olaj.
Biztosan az olaj került oda? Nekem hasonlót a hosszabb féltengely belső gumiharangja csinált, elszakadt és a forró zsir szétrepült minden felé, főleg a pálcára és környékére jutott belőle, meg a kipufogóra.. (140km/h -nál)
Mérj egy pontos olajszintet, ha tultöltötted engedj ki belőle, ha meg rendben és tényleg veri azolajat akkor jobb esetben nem tömit a nivó, rosszabb esetben megszorult az olajpumpa nyomásszabályzó szelepe és tulnyomás alatt van az olaj a motorban, esetleg elfujta a hengerfej tömitést a (szél).
Ez a három jut eszembe.
Első lépés a müanyag tömités cseréje a nivón.
A másik kettőt már nehezebb lesz bizonyitani
Ha nem segit asz első, akkor vedd le a szelepfedelet és inditsd be a motort, ha nagyon veni kezdi az olajat a szelephimbáknál (alapjáraton csak csörgedezik az olaj) akkor megszorult a szabályzó szelep.Majd irj, h mit deritettél ki, és segitek a szeleppel is ha kell.
[ Szerkesztve ]
-
rob210
nagyúr
Akkor most örülünk
Megnyugtatlak, hogy a favorit javítási költségei messze elmaradnak egy mostani autóhoz képest tehát csak mihez képest drága némely alkatrész javítása cseréje.
HAvernak most durrant el az önindítója bontótt önindító került 34.000.-
Ez pl. egy favorit esetében 5-6.000.-Renault power
-
rob210
nagyúr
Ahogy az el is hangzott a vákumos előgyujtás szabályzó csövet cserélted ki.
Ami csoda hogy eddig nem dadogott a kocsi.
Enélkül ugyanis írtó szarul kéne mennie, meg fulladozni gázadáskor.A szelepeknek ehhez semmi köze.
HA a szelepek el kezdenek hangot adni akkor azokat be kell állíttatni, vagy meg kell csináltatni.
Egy vákumcső nem varjál semmit a szelepeken.Renault power
-
rob210
nagyúr
Nem tudom ha kinyomod a kuplungot akkor van hang vagy nincs hang?
Nem a kinyomócsapágyad szarakszik?
Bár az inkább zörögni szokott mint nyikkanni.
Lehet hajtás lánc is de ha az annyira ki van hogy nyikkanjon akkor alapjáraton álló helyzetben is zörög mint a fene.Renault power
-
rob210
nagyúr
Hát ezt jó volna kiszűrni, hogy honan jön a hang.
Területileg melyik oldal motortér eleje hátujja alulról felülről.
Ha nem mész és álló helyzetben váltogatsz akkor is csinálja-e vagy csak menet közben.
Első körben a fúrógéphangot a kilóméter óra spirálnak tulajdonítanám, de ezt is hallani kéne.
Annyi minden pörög egy autóban lokalizálni kéne a helyeket.Minden esetre a váltó rudazatot érdemes megnézni.
Ha minden sebessé fokozatnál ezt csinálja.
Ha csak bizonyos sebességnél akkor már más a helyzet.Renault power
-
rob210
nagyúr
Erre voltam kíváncsi.
6.000.- a vízpumpa felújított a bontóban.
A cseréjét meg én mondjuk jómagam is meg tudom csinálni, de aki nem akar bükölni ilyen időben az szereltet.
8.000.- ért csinálja itt a Keresztúron a szerelő.No ezzel nem elkeseríteni akartalak, csak jelezni, hogy máskor járd jobban körbe a témát szerintem.
Renault power
-
rob210
nagyúr
Igen a fékekkel annó én is sokat szívtam.
Egy erőteljes fékezéskor 4 irányba kezdett menni az autó.
Na mondom most volt elég.
Kicseréltem a betéteket pofákat.
Lecseréltem a dobokat.
Olcsóbb volt a bontóból venni mint felszabályoztatni.Na onnantól olyan volt a fékem mint az álom
Renault power
Új hozzászólás Aktív témák
- Büszke apukák és anyukák topikja
- TCL LCD és LED TV-k
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Gaming notebook topik
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- nVidia tulajok OFF topikja
- DUNE médialejátszók topicja
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Androidos fejegységek
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- További aktív témák...