- A Meta húzása miatt egyre többen keresnek rá, hogyan lehet törölni a Facebookot
- Tagadja az Apple, hogy eladta volna a Siri által begyűjtött adatokat
- Nagyon nem tetszik az NVIDIA-nak Joe Biden utolsó percre tartogatott terve
- Bejelentkeztek a TikTok amerikai ágazatáért
- Ilyen még nem volt: magát büntette meg az EU az adatvédelmi törvények miatt
- Linux Mint
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- A Meta húzása miatt egyre többen keresnek rá, hogyan lehet törölni a Facebookot
- KAÜ/Ügyfélkapu – már elérhető a kétfaktoros hitelesítés
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- PR-Telecom
- Nagyon nem tetszik az NVIDIA-nak Joe Biden utolsó percre tartogatott terve
- Proxmox VE
- Milyen NAS-t vegyek?
- Windows 11
Új hozzászólás Aktív témák
-
darius
tag
válasz rob210 #12888 üzenetére
2004 májusi, Lancer Wagon CS, 1.6 98 LE, németből jött hozzánk.
Egy hónapja használom, nagyon meg vagyok vele elégedve. Épp most jött fel a nepperűzőben is -
darius
tag
Kedves Fórumtársak! Eljött az idő, és megváltam hű sárga villámomtól, bontóba adtam. 24 évével megszolgált, nem kínoztam tovább. Béke poraira.
Az utód már megvan egy Mitsubishi Lancer kombi személyében. -
darius
tag
Sziasztok, itt vagyok ismét egy újabb problémával. Nemrég hazafelé nagyobbat kellett fékeznem, és úgy tűnik, nem tett jót neki... Azóta ugyanis fog a bal első fékem, hol jobban, hol erősebben. Persze, amikor mutattam szerelőnek, akkor épp nem produkálta a jelenséget. Értelemszerűen mielőbb javíttatni szeretném, csak érdekel, hogy mi hibásodhatott meg.
-
darius
tag
Sziasztok, kellene egy apró segítség. Elkezdett csöpögni a termosztát és a kiegyenlítő tartály közötti tömlő, csereéretté vált. Meg tudjátok adni a méretét? Köszönöm.
-
darius
tag
Sziasztok! Sajnos megint kezd lebetegedni hű paripám. Arra lettem figyelmes, hogy egyre nehezebben tudom egyesbe tenni Mire számítsak?
-
darius
tag
Létezik gyári karbitalp szép pénzért, találtam utángyártottat is.
Gondolom szorít az idő. Drukkolok, hogy időben elkészülj a kocsival! -
darius
tag
Tegnap a tettek mezejére kellett lépnem. A hátso kipufogóm leszakadt, pontosabban felfeküdt a hátsó hídra.
A dob mindkét végén szépen beszakadt
Próbáltam tologatni a cserét, de tovább nem tudtam. Ilyen kis formásat kaptam. A cserével is gyorsan végeztem.
Ja, és nem érdemes a kesztyűtartóban tőmítő pasztát tárolni, mert könnyedén használhatatlanná válik -
darius
tag
válasz Pszicho7 #11390 üzenetére
Szép a kocsid!
Ti hogy viselitek a meleget a kocsiban? Én nehezen, főleg, hogy folyamatos városi használatban vagyok.
Egy régebbi Égéstérben (alá Totalcar) volt arról szó, hogy Egyiptomban taxiztak egy Favorittal. A várakozásokkal ellentétben mégsem volt elviselhetetlen forróság, a trükk pedig a műszerfalra borított szőrbunda volt, az állatra nem emlékszem már. Viszont most szívesen kísérletezgetnék. -
darius
tag
válasz Retro DJ #10157 üzenetére
Vika acpumpa kivezető ág adta meg magát anno. A fő probléma az olt, hogy nagyobb csövön (8-as) ment a benzin, mint amire tervezték (6-os), a túlhúzást pedig nem tolerálta, és kirobbant a helyéből csővestül. Iszonyat gyenge termék.
Fogok mérni emeltet is, nincs akadálya csak a feledékenységem
[ Szerkesztve ]
-
darius
tag
válasz rob210 #10155 üzenetére
Aha, értem. Annyit még érdemes tudni, hogy ez egy max 10 hónapos aksi, és az előzőt se ért meg matuzsálemi kort amaga 12 hónapjával. Akkor még nem volt gyanús a dolog, kifoghattam hibás terméket is.
Pár éve majdnem kigyulladt a kocsi, és akkor megégett a kábelköteg, illetve a generátor is kapott némi tüzet. Ugyan helyreállították, de lehet, hogy nem teljesen.
Délután megmérem. -
darius
tag
A 11 liter nekem is soknak tűnik, 8,5-9 max, ami elfogadható téli időben.
Kérnék némi segítséget. Úgy néz ki, valami nem stimmel az akku-generátor párossal, gyorsan veszít a töltöttségből az akkum.
Szeretném megmérni mennyit tölt alapjáraton, lámpával stb. Multiméterem van, de igazából nem tudom, hová tegyem az érintkezőket. -
darius
tag
Én legutoljára 5W40-es olajat tettem bele, és gép jól reagált. Szerintem jó választás. A motorban kb 140e km lehet.
[ Szerkesztve ]
-
darius
tag
Mostanában arra lettem figyelmes, hogy beázik a csomagtartóm. Trükkös, mert a szőnyeg felszívja a nedvességet, és látszólag nincs semmi probléma. A csomagtartó jobb hátsó része lesz eső után vizes, a pótkerék alatt meg szépen összegyűlik. Nem tudom, hol szökhet be az a fránya esővíz. A kalaptartó porszáraz. Hátsó ablaktörlőm nincs.
-
darius
tag
Öreg szekeremen ma ismét fogást talált az idő vasfoga. Megáltam a ház előtt, ám az utolsó fékezéskor nem volt meg a szokásos érzés. Hát kicsit pumpáltam, és sajnos én győztem...
A vezetőülés alatt megy hátra egy pár fékcső, ami megadta magát. Még szerencse, hogy épp itthon. -
darius
tag
Két hete érdeklődtem szélvédő csere ügyében. Tegnap sikeresen ki is cseréltettem. Semmi flanc, maradt a sima natúr üveg. Annyi eltérés van, hogy az új szélvédőn található egy visszapillantó rögzítési pont.
Ráadásul egész olcsón megúsztam (12k) -
darius
tag
Sikeresen letudtam a gumi témát, jöhet a következő feladat. Megrepedt a szélvédőm, és vizsgára ki kell cseréltetnem. Idáig sima, gyári natúr üvegen át nézelődtem. Találtam jópár típust, mindenféle zöld, kék laminált sávval. Ezekkel viszont semmi tapasztalatom nincs .pl. 7806ACL- 1, 7806AGN- 1, 7806AGN- 2, 7806AGNBL- 1
Ebben kérnék némi segítséget, melyiket volna érdemes választani? -
darius
tag
Tegnap lecseréltettem az első gumikat. Kb 5 évet bírtak ki, négyévszakosak voltak. Elkoptak, tapadásuk nagyon lecsökkent, ráadásul szálszakadtak is lettek. Rángatták a kormányt oda-vissza folyamatosan. Most már ismét kisimult a járása
-
darius
tag
Nekem 1 hete kellett ablakmosó motort cserélni. Hirtelen olyan erős lett a vízsugár, hogy át kell pozicionálnom a szórófejeket
-
darius
tag
A hét elején indítási problémával szembesültem. A hiba természetesen az én készülékemben volt. Azt gondoltam, hogy egy 1,5 éves akksival nem lehet különösebb probléma... Az érdekes az egészben, hogy feltölteni se lehet
-
darius
tag
Sziasztok! Ma reggel egy számomra ismeretlen hibába ütköztem. Munkába menet épp leparkoltam volna, és közben egy kisebb padkára szerettem volna feljutni, a kocsi lefulladt. Indítok, és szinte semmi. Az indítómotor kb felet teker vagy még annyit sem. Olyan, mintha erőlködne, de hiába. Akksi rendben, benzinellátás rendben.
Mitha nagyon régen csinált volna ilyet a gép, akkor ötödikben kellett hátratolni leállított motorral. Várok minden ötletet Érdemes behúzással próbálkozni?
-
darius
tag
Gázadásra leállás mindig üzemanyag ellátási problémára utal.
Ma este hazafelé az utolsó kilométeren leállt a kocsi. Indítottam, ment egy kicsit majd ismét leállt. Kénytelen voltam leparkolni. Szerintem nálam is dugulás van rendszerben. Milyen sorrendben érdemes keresgélni? A karburátort, fuvókákat sosem piszkáltam, nem értek hozzá. Kis segítséggel elboldogulhatok, vagy inkább keressek szerelőt?[ Szerkesztve ]
-
darius
tag
Úgy néz ki, hogy csak lelazult az ablakmosó motorról a műanyag cső. Kicsit visszavágtam, visszatoltam.
Először nem akart spriccelni. Az ablamosómotor kábelei útban voltak, ezért leszedtem, vissza meg richtig fordítva csatlakoztattam Most már jó. -
darius
tag
Itt az ősz, megjött az eső, előbújtak a problémák. Valahol szivárog az ablakmosóm, mert 1 hónap alatt eltűnt 2 liter, és annyit tuti nem locsoltam el. A vízsugár is gyengébb, de szemre nem tudtam megállapítani, hol szökik a folyadék. Tippek?
A másik az ablaktörlő, ami már inkább csak maszatol. 475 mm-est vettem, mert nem voltam tisztában a méretekkel. Használhatom, vagy vigyem vissza mielőbb?[ Szerkesztve ]
-
darius
tag
Tegnap végre volt időm megnézni a benzinszintmérőmet. Ez már egy utángyártott példány volt. Anno azért szereltem be, mert a réginél nem világított a lámpa, a ha kifogyóban volt a benzin. Na most szépen vissza is tettem. A képekről kiderül, miért is [link] [link]
A gyártó [link]
És a kiváló célszerszerszámom[ Szerkesztve ]
-
darius
tag
A kép.
-
darius
tag
Az ünnepek alatt vidékre mentünk, és az autópályán felverődött egyí kavics. A repedés a kezdeti 5 cm-ről megduplázta méretét, bár a tempóból visszavettem.
Javítás vagy csere? Az egyszerűség kedvéért lefotóztam.[ Szerkesztve ]
-
darius
tag
Ma rájöttem, mi az az idegesítő cicergés hátulról. Megadta magát két patent az ötödik ajtó kárpitjánál. Szerintetek árulnak még valahol ilyet, vagy irány a bontó?
-
darius
tag
Nálam az egyik hengerfej csavar nem megfelelően lett meghúzva, és ezért volt minimális vízfogyasztás. (Hengerfejtömítés csere, meg ami kell, megvolt.)
-
darius
tag
Egy kis adalék, honnan származik a Forman név
Az adás 44. és 51. perce között van a válasz, érdemes meghallgatni. -
darius
tag
válasz Retro DJ #4073 üzenetére
Nekem is ilyen hangot a kocsi, és pont 80 km óra felett, kb 5 km megtétele után ebben a nagy hidegben. Ahogy bemelegszik, a zaj is eltűnik. Az okát én sem tudom, a szíj nálam nincs egy éves sem.
Erről a szilentről tudnátok egy képet feltenni, vagy egy ábrán bejelölni? Köszi
-
darius
tag
Köszi a válaszokat! Jó ez a robbantott ábra
[ Szerkesztve ]
-
darius
tag
Sziasztok! Lassan egy hónapja, hogy megbeszéltük, kerékcsapágy problémáim vannak.
Most vált akuttá a dolog, már menni se merek vele
Holnap lesz cserélve, végre. Ami viszont elgondolkoztatott, hogy még nyáron volt felkészítés műszaki vizsgára, és akkor hozzányúltak a futóműhöz.(Talán gömbcsukló csere lehetett) Azóta folyamatosan hallottam némi kopogást, félévre rá a csapágy is megadta megát. Az a gyanúm, hogy kimaradt valahonnan egy szilent, csak melyik? Jómagam nem értek hozzá, ugyanahhoz a szerelőhöz megy a kocsi, remélem, több sikerrel.[ Szerkesztve ]
-
darius
tag
Egy új radiátor csodákra képes ám Friss tapasztalat.
-
darius
tag
Szia, erre gondolsz ? Én tavaly ilyenkor cseréltem.
-
darius
tag
Jobb oldalról hallom a hangokat jobbra tekert kormánynál, épp amikor nincs terhelés alatt.
Ezt a felemelés dolgot nemteljesen értem. Mindkét oldalt emeljem meg, az egyiket pedig magasabbra?
Balra tekert kormánynál nincsenek hangok, a jobb oldali takarólemez pedig hibádzik, de hamarosan visszakerül rá. -
darius
tag
Idén végre elszántam magam, kicseréltettem a fűtőradiátort a kocsin.
Bő egy hét tapasztalata azt mutatja, hogy nagyon megérte, végre jó meleg van a kocsiban.Van viszont egy másik problémám. Ha jobbra tekerem a kormányt különböző hangokat hallok. Alacsony sebességnél egy zörgő lemezhangot, nagyobb sebességnél meg búg.
Kerékcsapágyra tippelek, mit gondoltok? Javítása mennyibe kerülne kb? -
darius
tag
Sziasztok! Szétesett az ac pumpám, ott, ahol kilöki a benzint. Még szerencse, hogy nem menet közben... Holnap vennem kell egy újat remélem kapok eredetit. Meg tudjátok mondani, hogy az ac pumpából kifelé menő benzincső hányas méretű 6-os vagy 8-as?
-
darius
tag
Jól mennek
Nekem mindössze a motorháztetőt csukta le túl határozottan a szerelő.
Hiába húzom a kart, nem kattan ki a fedél. Gondolom csak alulról lehet valahogy kijátszani.A kicserélt ac pumpát szétszedtem, és a belsejéből egy kettészakadt alátétet bányásztam elő. Arra már nem jöttem rá, mi volt a funkciója.
[ Szerkesztve ]
-
darius
tag
Látom, csend honol a topikban
Engem a héten megviccelt a skodám. Menet közben egyszer csak leállt. A hiba: beragadt az Ac pumpa, és nem kapott benyát a motor. Na de hogy mitől, amikor 1 vagy 2 éves? Talán azért, mert utángyártott? Ki lett cseréve újra, de megpróbálom szétszedni a régit. -
darius
tag
A lánc és a kerekek nem új vétel. Tippem szerint még az előző, 105-ös skodához vette apám, így még jó eséllyel csehszlovák gyártmány lehet.
Annyit viszont észrevettem, hogy mintha alacsony lenne a fordulatszám, a vizsgalap szerint 810. Hidegindításkor kicsi gázfröccsel kell megtámogatni a legelején, utána nincs gond, csak mintha egy picit remegne. -
darius
tag
Rég írtam, mert nem történt semmi különös. Ám eljött a kötelező ideje, amin már szerencsésen túl is vagyok
Kicseréltettem a vezérműláncot, és azt hittem, nem hiszek a fülemnek, olyan csendessé vált a kocsi. Erőben egyelőre nem érzek változást, bár fura, hogy ugyanahhoz az motorhanghoz jobban kell taposni a gázpedált. Szokni kell -
darius
tag
Köszi a kimerítő választ! Valóban csak 1 dl-t töltöttem hideg motornál vízszintes talajon.
Biztos, hogy olaj volt. A nívópálca nem is volt a helyén, amikor kiderült, hogy nem stimmel valami. Még jó, hogy nem veszítettem el. Ami még info, hogy hogy az olajnyomás visszajelzője indítás után 1-2 mp-el tovább világít a kelleténél. -
darius
tag
Sziasztok! Belefutottam egy kis problémába, talán van már hasonló tapasztalatotok.
2 napja töltöttem olajat a kocsiba (kb 1 dl), mert a nívópálca szerint kb 1/3-on volt az olajszint.
Ma égett szagra lettem figyelmes, és kiderült, hogy a nívópálca nyílásán keresztül köpte ki magából. Most ott tartok, hogy letöröltem a olajat, és munkából hazafelé figyelem az állapotát. Vagyok olyan béna, hogy simán túltöltöttem? -
darius
tag
válasz Sanyo91 #2306 üzenetére
Akad egy-két online bolt, de tapasztalatom többnyire nincsen velük: Skoda Patika, Skodabolt, Zsombishop, Skodacarparts
[ Szerkesztve ]
-
darius
tag
Nekem meg elszállt a fűtésem....
Januárig, miután elérte az üzemi hőmérsékletet, jött a meleg, de most már csak max langyos levegőt fúj, hiába megy fel a hőfok mutatója.
Kissé tanácstalan vagyok, hol is kezdjem. Töltsek bele hűtő tisztítót, vagy inkább a termosztát környékén kutakodjak, vagy esetleg szedjem szét a fűtőradiátort?
A hűtőfolyadék szintje rendben van, nincs fogyás. -
darius
tag
A múlt héten megdolgoztatott az autóm. Kilyukadt a kipufogó, de nem a doboknál, hanem a leömlő cső végén. Viszonylag könnyen lejött a régi, az újat is gyorsan felraktam volna, ha nincsenek azok a rugós csavarok, melyek ráadásul még meglehetősen rövidek is. Szerencsére találtam otthon 2 hosszabb csavart, azzal pedig már prímán megoldottam.
Adott esetben érdemes ezt is beszerezni. Amúgy innen vettem az alkatrészt, nem kellett rá várnom csak pár órát sok másik hellyel ellentétben. -
darius
tag
-
darius
tag
Sziasztok! Erősen gondolkozom, hogy elviszem kasztnishoz az autót és kicseréltetem a küszöböket, megjavíttatom a rohadó hátsó kerékjárati íveket. Tudtok ajánlani jó szakembert, aki nem kér el egy vagyont egy efféle műveletért?
[ Szerkesztve ]
-
darius
tag
válasz wrx-sti #1418 üzenetére
Szép, de kissé túlzásba vitték a matricát.
A külső ne tévesszen meg, egy-két dolgot mindenféleképp érdemes átnézni. Magam részéről még hozzátenném a kézifék (illetve a hátsó fékek műszeres) ellenőrzését.
A 68 lóerő érdekesen hangzik, vajon eredetileg is ennyi volt, vagy utólag tuningolták? -
darius
tag
Sajna nem volt elég a gumigyűrű cseréje, ülepítő tartály külön nem tartanak, bontó nincs a közelben, így "beruháztam" egy új AC pumpára. De most már tényleg örülünk
Közben pluszként hozzájött az is, hogy elkezdett diszkózni a műszerfal világításom, illetőleg néha egy-egy pillanatra elment a töltés is. Már kezdtem vízionálni egy generátor cserét, amikor észrevettem, hogy csak a fesz.szabályzó saruja lazult le túlságosan. Pótgenerátorom már van ugyan (bontott), de a cseréhez nem sok időm, kedvem lett volna. -
darius
tag
Tegnap nem véletlen matattam a benzincsövek fölött. Benzinszagot éreztem néha-néha az elmúlt másfél hétben, de nem tudtam hová tenni. Nos, az AC pumpánál, egész pontosan a szűrőből csöpög a nafta. Vajon kicseréljem az egész szerkezetet vagy próbáljak valamit barkácsolni?
-
darius
tag
Most már biztos vagyok benne, hogy a kipufogó felől hallom a fura nyekergéseket. Álló helyzetben is erősen szitál a középső dob környéke. Bízom benne, hogy a középső gumifüggesztő cseréje megszünteti a hibát.
Találtam viszont másikat, de ezt már ki is javítottam. Az "okos" szerelő kicserélte az ac pumpa és a karbi közötti benzincsövemet valami nevesincs tömlőre, merthogy az nem volt jó kb fél éve. Mostanra tökéletesen szétrepedezett...
Akadt még egy kérdésem is Kicseréltem egy másik csövet is, ez a karbi hátuljából jön ki és megy az elosztófedél alá, csak a funkcióját nem tudtam behatárolni, vajon mi célt szolgál?
Lyukas volt a drága. -
darius
tag
Hétvégén nézegettem a kocsit, észrevettem, hogy nincs meg egy csövem
A karbiból jön egy kis gégecső előre, mintha ez kimaradt volna a legutóbbi szerelés óta....
Mondanom se kell, a légszűrő igen ramaty állapotban volt, miután bő 2 hónapon keresztül jártam így.