Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
darius
tag
Jómagam is egy Favoritot használok
Olvasgattam a korábbi hozzászólásokat, nézegettem a képeket, és tetszettek.
Nálam most épp a km óra mondta be az unalmast legnagyobb bánatomra. Vettem km óra javító készletet meg km óra spirált is, csak nem tudom, hogyam szedjem szét a műszerfalat, egyáltalán hogyan jutok el a műszeregység plexije mögé. Egyelőre nem találtam útmutatót, minden épkézláb iránymutatást szívesen veszek.
Az üzemanyag szintjelző szintén típushiba, én tavaly cseréltem ki a tankban lévő egységet. -
darius
tag
válasz drake911 #118 üzenetére
Köszi a leírást, már szét is kaptam a műszerfalat! Könnyebb volt, mint hittem. A spirált kipróbáltam, működik, a fogaskerekek épnek tűnnek, szóval egy csöppet meg vagyok lőve.
A hiba valahol a spirált fogadó részen lehet, de azt nemigen tudtam szétszedni, mindössze a a rajta átmenő kis fogaskerekes rudat tudtam kiszedni belőle, utána megállt a tudomány...Augusztus 20-án sajnos dolgozom
-
darius
tag
Jut eszembe, nem tudtok ajánlani egy pár bp-i skodás bontót?
-
darius
tag
Végre jutott időm átszerelni a kilométerórát. Szépen megtisztítottam meg minden, valamit mégsem csináltam jól, mert a sebesség mutató nem esik vissza nullára, hanem 10-re...
Biztos a spirál bekötésekor nem volt megfelelő a sorrend, vagy a fene tudja. Holnap ismét nekiesek -
darius
tag
Szia Rob! A múltkoriban beszéltünk arról, hogy mit is kell csinálni akkor, ha nedves-párás időben nehezen indul a gép. Ha jól emlékszem, akkor az eloszótfedél szigetelését javasoltad, de már nem emlékszem pontosan, és lassan beköszönt megint az a fránya idő.... A elosztófedelet kicseréltem, nem ártott neki viszont tömítést, meg neki való helyet nem nagyon láttam. Kéne egy kis help.
Amúgy az óra rendesen teszi a dolgát, már nem is zavar, hogy nem nulláról indul. ez legyen a legkisebb baja!
A benzinszag okát én is a abban két csőben keresném. Én tavaly cseréltem az enyémen. -
darius
tag
Köszi a választ. A végén még teszek bele egy kávéfőző tömítést
Egyszer mindent el kell kezdeni. Ha kiveszed a hátsó ülést és felhajtod a kárpitot, akkor először ki kell pattintanod egy fém fedelet. Olyan, mintha egy festékesdoboz zárófedele volna. Innentről kezdve adja magát a dolog. Egy nagy csavaros kupakba torkollik két, kb 40 cm-es benzincső. A méretük mintha eltérő volna. A kocsi alján pedig láthatod, hogy hol érnek véget.
Egyedől a szűk hely miatt gyúlt meg a bajom nekem ezzel, illetve nem árt valamilyen krémet használni, amikor cseréled újra a csövet, mert nem fog felcsusszani egykönnyen. -
darius
tag
Üdv Mindenkinek!
Egy kis infóra volna szükségem egy favo hibával kapcsolatban. Csöpög a hűtővizem a fűtőventillátor környékén (az aksi mögött középtájt), és nem vagyok képben, mivel találom magam szembe, ha apródarabokra szedem szét, pontosabban mi az, ami csereéretté válhatott. Érdekes módon a hűtés (ha-ha) - fűtés állító kar is csak középállásig megy, ha a kék szín felé akarom tolni. A hiba nem új keletű, de most kezdett el zavarni -
darius
tag
Ma nekiláttam a fűtéscsapnak. Kaptam a boltban hozzá még két kis műanyag gyűrűt és hozzávaló tömítést, de nem jöttem rá, ugyan hová is való. Azzal a bowdenes megoldással szívtam egy jó negyedórát az tuti. Végül csak összecsavaroztam.
Majd bőszen nekiláttam a hideg-meleg választó karnak, aminek következtében ugyan simán csúszik a két végállás között, csakhát valami megszakadt a szerkezet belső részében... Én voltam az erősebb
Na majd legközelebb megpróbálom orvosolni.Korábban volt olyan problémám, hogy nem működött a hátsó rendszámtábla világításom, mostanra viszont sikerült orvosolni egy új csatlakozóegységgel, ami a hátsó ajtóba való. Szemlátomást a réginek se volt különösebb baja, csak dolgozni nem akart mindig.
Lengéscsillapítók terén mindössze annyi tapasztalatom van, hogy az enyimen 4 éve ki lett cserélve mind a négy.
[ Szerkesztve ]
-
darius
tag
Nekiveselkedtem ismét a fűtés problémámnak. Sajnos sokkal előrébb nem jutottam, pár képet készítettem a további gondolkodás végett.
A skodaklub.racingnet.hu oldalán találtam egy kevés dokumentációt , de a fűtési rendszert nagyvonalúan elintézik.
Ahogy nézegettem, a fűtéskarral egyfelől szabályozni lehet a fűtőradiátor alatt egy kis nyílást (ez a hideg állásban van nyitva), másfelől meg magát a fűtéscsapot nyitja-zárja.Szóval azt nem vágom, hogy fűtéscsapot szabályzó bowdent melyik irányból kellene szerelni. Próbáltam a motortér felől, de nem igazán tudtam megmoccintani se radiátort és környékét, a kocsi belsejéből nézbe meg le kéne bontani a fél műszerfalat.
[ Szerkesztve ]
-
darius
tag
Szerencsére nekem sem melegszik túl.
Menet közben megtaláltam a hiba forrását, a fűtéskarra két bowden van felfűzve, az egyik lecsúszott. Valóban ügyes kézre lesz szükségem...
Menet közben foglalkoztam egy keveset a középső műszeregységgel is, kivettem egyszer-kétszer, aminek az lett a vége, hogy az új spirál is szétesett. Ekkora gagyit. De baj nem jár egyedűl, a fűtőmotor se akar működni. Szóval csináltam magamnak bőven elfoglaltságot -
darius
tag
Mint utólag kiderült, a trabant spirálja kompatibilis, csak nincs a közepén gumiharang.
Éljen a kgst -
darius
tag
Ilyesmi tünet anno nálam is jelentkezett, annyi kitétellel, hogy felvillant az akksi jele, azaz csak olyan elektromos eszköz működött, ami gyújtás nélkül is elérhető. A biztosítéktáblán egy relét kellett kicsit megmozgatni, utaána helyreállt a rend, végül egy autóvillamosságis számolta fel a kontakthibát.
Kíváncsi vagyok, most milyen állapotú a kasztni, és mennyiért sikerül helyretenni? Nekem is már érik a beavatkozás, mert nyáron vizsgára kell mennie.
-
darius
tag
Felmerült egy számomra új hibajelenség, és még nem tudom a hiba pontos okát.
Amikor hidegen beindítom a motort, akkor az első 1-2 km-en belül nagyon furcsán jár a motor, mintha remegne. Utána helyreáll a rend, de kezd egyre inkább aggasztani.
A gyertyákat ellenőriztem, jóknak tűnnek, a kábelek és az elosztófedél még féléves sincs. Ötlet? -
darius
tag
Egy kis javítási tippre volna szükségem kedves uraim. Most mérték a hátsó fék eltérését, és nem volt kevés, 40 % felett. Azt rudom, hogy típushiba, csak azt nem, hogy mit is kellene kicseréltetni. Két éve átestek a dobfékek egy felújításon, ezek szerint mégse stimmel valami.
-
darius
tag
Találtam egy jó kis skodás oldalt, tele sok-sok leírással, szerelési tanáccsal, fényképpel.
[link]
Nekem pedig menetrendszerűen cseréltetnem kell a hengerfejtömítést... -
darius
tag
Én már elhoztam a kocsimat a szerelőtől. Szerencsére találtam egy szakit, aki már húsz éve skodázik. A biztonság kedvéért lekapta a hengerfejet, cserélte a tömítést, termosztátot, hőgombát, gyertyákat, meg még egy pár dolgot, amire már nem emlékszem pontosan, de a végeredmény magáért beszél. Az elkért pénz se volt vészes. Ajánlom figyelmetekbe.
Bozi Antal, 1138 Bp, Madarász Viktor u 52. (újpesti tesco mellett)
tel 30-412-8202 -
darius
tag
A héten ismét egy kisebb sikerélményben volt részem. Kicseréltem a generátor feszültségszabályozóját, ami elsőre nem nagy kaland, de a csehek azért tettek róla, hogy az lehessen.
A hibajelenség, ami az eszköz cseréjével megszűnt: a töltésjelző lámpa nem gyulladt ki egyből indítás után, csak a második, harmadik nagyobb gázadásra, plusz a műszerfal fényei vibráltak pl. tompított fény, ahogy ingadozott a feszültség.
Nekem gyárilag egy Tesla WNC 914-essel szerelték, és mint menet közben kiderült, a most forgalmazott példányok ellentétes polaritásúak, ezért át kellett delejezni a generátort.
Ez abból állt, hogy egy vezetékkel össze kellett kötni a generátoron két érintkezőt (D+ és B+), pár másodpercet járatni, motort leállítani, vezeték leszedni és kész is. Még jó, hogy súgott a biblia és egy lelkes szaki.
Az élet apró örömei.[ Szerkesztve ]
-
darius
tag
Rég jelentkeztem, örömmel látom, hogy pörög a topik!
Abban a szerencsés helyzetben voltam, hogy a jobb hátsó fékem piszkosul melegedett. Elvittem a szerelőmhöz a gépet, aki egyből azt kérdezgette, mikor szerelték ezt utoljára. Emlékeim szerint az előző vizsgáztatáskor rendbe tették, de kiderült, ehhez se nyúltak hozzá mélységében... Így ki lett cserélve mindkét oldalon a munkahenger, a betétek, meg persze fel is lettek szabályozva a dobok, és most olyan a fékem, mint egy álom! Csak azt sajnálom, hogy hamarabb nem leltem rá erre az aranykezű mesterre -
darius
tag
A kendácsolásban jó vagyok
Javaslom, a sérült részt próbáld valamennyire megtisztítani, rozsdagátlóval bekenni (pl. hammerite) és gyurmával kitömni. Lehet kapni kicsi, henger alakú kétkomponensű gyurmát (quicksteel vagy pattex néven is megtalálható), és azzal betömöd a lyukat. Szép nem lesz, és igazán hatásos se, de jó el lehet vele tölteni az időt -
darius
tag
Kicsit megkésve, de boldog, kilométerekben gazdag új esztendőt kívánok Nektek!
Az idei év nekem is eseménydúsan indult. Történt ugyanis, hogy elkezdett emelkedni a vízhőfok mérője meredeken, és fűtés se volt. Persze, mert eltűnt a hűtővízből vagy 2 liter...
Eleinte nem találtam a szivárgás helyét, de végül megtaláltam a vízpumpa személyében.
A szerelőm tanácsára nem az olcsóbb, utángyártott kínai alkatrész került bele, hanem egy drágább. A kínaiban állítólag nagyon gyenge minőségű a szilent.
Remélem, sok gondom nem lesz idén a kocsival -
darius
tag
Ezek a magnók már csak ilyenek, szívják a delejt. Én konkrétan egy kis villanykapcsolót eszkábáltam a magnó hátuljához. Nem túl autentikus, de megteszi. Gondoltam, hogy majd befogom valamelyik vakkapcsolót, de már annyira megszoktam, hogy ez már így marad
-
darius
tag
Sziasztok! Elkélne egy kis segítség. Fura hangokat hallok a kocsiból, és nem igazán tudom hová tenni a dolgot.
Leginkább nyekkenéshez tudnám hasonlítani a zörejt. Akkor jelentkezik, amikor felengedem a kuplungot és sebességbe teszem a kocsit. Régóta megvan már ez a zaj, de amióta a vízpumpa ki lett cserélve, azóta fokozottan jelentkezik minden váltásnál. Mintha szét akarna esni valami.
A másik érdekesség, hogy a sebesség növekedésével hallok egy másik hangot, ezt leginkább ahhoz tudom hasonlítani, ahogy pörög egy fúrógép ill. mosógép centrifugázik.
A favi amúgy normálisan megy, nincs különösebb probléma a menet-teljesítménnnyel. -
darius
tag
Álló helyzetben teljesen normális, csak amikor elindulok, akkor adja ki a hangot, rögtön váltáskor, és csak arra kicsi időre, amikor megkapja a nyomatékot a hajtáslánc, és belenyikkan. A váltás érzetre nem változott. Én megnyúlt láncra tippelek, lehet tévesen.
A spirált megnézem, úgyis ki akarom cserélni a km számláló egyik fogaskerekét.
-
darius
tag
Hétvégén nézegettem a kocsit, észrevettem, hogy nincs meg egy csövem
A karbiból jön egy kis gégecső előre, mintha ez kimaradt volna a legutóbbi szerelés óta....
Mondanom se kell, a légszűrő igen ramaty állapotban volt, miután bő 2 hónapon keresztül jártam így.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- QNAP hálózati adattárolók (NAS)
- Béta iOS-t használók topikja
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Bluetooth hangszórók
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- EAFC 25
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: DHP Global Kft
Város: Sopron