- Szabadulnak a kínai eszközöktől az amerikai szolgáltatók, de ez sokba kerül
- Irányíthat-e atomfegyvereket az AI?
- 5 év alatt 100 milliárd dollárt költött fejlesztésre az Apple, az AI a következő
- Az Insta360 ellen fordítja a hatóságokat a GoPro
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Atyus77 #6203 üzenetére
Helló, Üdv a többiek nevében is.
Én nem nagyon piszkálnám, ha csak nem volt megütve a hátsó híd. Elméletileg csak a szilenteket kell cserélned mindkét oldalon, ill a kerékcsapágyak milyen állapotban vannak? Érdemes őket néha megkenni és megspanolni, ezek kúpos csapágyak, szóval lahat rajtuk finoman húzni. A szilenteket meg lehet lógatni kézzel is, csak az egész hátulját fel kell bakolni az autónak. ha valamelyik lóg, akkor mindkét oldalon csere.
Szilentcsere után elviszed geometriára, ott belövik pontosan a hátsó hidat, szemre nem ajánlom állítgatni.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Atyus77 #6205 üzenetére
A hátsó hidat mindenképp vidd el geometriára, nem drága és ha pontosra megcsinálják, kevesebb lesz a fogyasztás, nem beszélve télen a stabilitásról, ami most nem lehet rózsás.
A fék nekem is befogott, meg volt szorulva a féknyeregben a dugattyú, arra van javító készlet, otthon simán cserélhető, csak utána rendesen légteleníteni kell, ill, meg kell kenni a nyereg csapjait, ha egy ujjal nem tudod őket benyomni, akkor szét kell húzni, fékolajjal feltölteni a járatot, 1 nap múlva kiönteni a fékolajat, a csapot megtisztítani, van hozzá spéci zsír, azzal megkenni, és olyan lesz mint az új.
A feliciás nyereg jó, a tárcsa nem biztos, évjáratfüggő.
[ Szerkesztve ]
-
Atuska75
tag
válasz Atyus77 #6209 üzenetére
Üdv köztünk!
Nem feltétlenül van nyoma a puffnak. Pl.: egy megcsúszásból eredő padkafogásnak semmi nyoma, csak a futómű mászik el.
A fékre nézd meg még azt hogy, a fékcső visszaengedi-e a fékfolyadékot. sajnos nem egy autónál tapasztaltam már ezt a hibát a rossz minőségű gumifékcsövek miatt. Eldugul és csak az egyik irányba enged (igazából arra is csak a nyomás hatására) mivel visszafelé nincs nyomás, nem megy tehát befogva marad.[ Szerkesztve ]
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Atyus77 #6212 üzenetére
Olvasd el ezt az írásomat, ha lenne kérdés, bátran kérdezz.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Atyus77 #6234 üzenetére
A rozsda minden régi skodás legrosszabb rémálma, nem nehéz az autó értékének a 3x-osát rákölteni a lakatolásra, de ha meg szeretnéd menteni, akkor megéri. Nekem első autóm volt a favorit, meg nem válnék tőle. Élég sokat kellett az enyémet is babusgatni, de megérte, mindig megbámulják.
-
Retro DJ
aktív tag
válasz Atyus77 #6298 üzenetére
Őszinte leszek, nem vagyok egy gyorsuló bajnok, de Debrecen közepesen lomha ritmusában probléma nélkül lehet autózni.
Egyébként alul kevésbé lehet érezni a lomhaságot, inkább 100 felett. Lehetne ezen még csiszolni, de a fogyasztás rovására menne. Egyelőre marad így.
A 8 liter gondolom benzines fogyasztás?
Őszintén megmondom, hogy én gázból (bár elsősorban országúton lesz használva) 9l-re számolok. Ha ettől jobb lesz akkor az királyság.
Itt a legolcsóbb gáz 220 Ft.
100 km benya (6,5l fogyasztás / 420 Ft) = 2730 Ft, 100 km gáz (9L / 220 Ft) = 1980 Ft.Nem akarok buzdítani senkit az átállásra, mert egy ilyen korú (árú) autó esetén már gazdasági totálkár (155e Ft tokkal vonóval, vizsgával, papírral, 57l gázzal).
Azonban évi kb 20e km esetén már nullára fut a beszerelés. Két év alatt (ezzel az árkülönbséggel) 150e Ft termel.
[ Szerkesztve ]
Retro
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Atyus77 #6357 üzenetére
Alaposan át kell tisztítanod a fékrendszert, valahol el lehet dugulva, vagy a cső, vagy maga a főfékhenger. Én a helyedben elkötném a csövet a főfékhengertől és átfújnám, mindkét irányból, ha nincs benne semmi kosz, akkor sajna a főfékhenger lesz a ludas. Érdemes a fékhengert is megpumpálni, csak valamibe fel kell fogni az anyagot, vigyázz vele, mert megeszi a kezed, meg a festéket is.
Utána alaposan légteleníteni, mindegyik keréknél.
Ha a nyeregben szorulna a dugattyú, akkor nem engedett volna fel a légtelenítő meglazítása után, így ezt kizárnám.
[ Szerkesztve ]
-
Atuska75
tag
válasz Atyus77 #6357 üzenetére
A tünetek egyértelműen a fékcsőre utalnak!!! A főfékhenger nem lehet a ludas ha csak az egyik oldal fog mivel nem oldalanként van bekötve. Írtam már hogy gumicsövet kell cserélni, El van dugulva és nem fog belőle kijönni mert, a cső saját anyaga miatt van benne a dugulás. Az hogy kiengeded a légtelenítőt és megszűnik a szorulás az ennek a jele
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
Mágus2
Közösségépítő
-
Marczi80
tag
válasz Atyus77 #6462 üzenetére
Szia. Szerintem semmi gond nics vele. Ha visszagörgeted a fórumot, kb egy éve jelentkeztem, hogy folyik a hűtővizem, illetve akkor fel is forrott. Azóta sokminden el lett követve az autóval, többek között tegnap hoztam haza szervizből.
Eddig volt benne cserélve: Hűtő, termosztatház, termosztat, csövek nagy része, fűtéscsap, vízpumpa. Tehát már teljesen jónak kellene lennie (kiszaladtam megnézni, a termosztatház pakolásánál mintha szivárogna valami) csak ami kicsit zavaró, hogy a vízhőmérsékletmutató standardon 3/4-en van (ugye másoknak ilyenkor már a hűtés szokott beindulni), és sokszor voltam úgy, hogy a piros alján állt a mutató, de se vízforrás, se ventilátor...
Sokszor megesik, hogy ha lekapcsolom a világítást visszaesik a mutató a 1/2 felé kicsivel. Ja, órát is cseréltem.Ma reggel dugóba kerültem, és gond nélkül vette az akadályt. Mutató persze piros alatt, világítással és nélküle is.
Én még arra tippelek, hogy a gomba lehet a ludas, egyszerűen baromságokat publikál a műszerfal felé. A hűtőben levő gombát akkor teszteltem, amikor decemberben hűtőt cseréltem, és jónak bizonyult. Tegnap elenőriztem a hűtőventillátort is, összezárva a két kábelt elindult szépen. A hiba az,hogy a mutató szerint már többször is működnie kellett volna, de még csak 1x hallottam, hogy megy.
In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Atyus77 #6634 üzenetére
Gyakorlatilag nem egy agyműtét. 2 emelőre lesz szükséged, egyik jó ha hidraulikus.
Felemeled a kocsi elejét, lekapot a kereket, picit aláemelsz az alsó villa alá, és megengeded a csavart ami felül van a lengéscsillapító tetején. Leveszed a tányért. Ha ez kint van alul elkötöd a másik csavart ami az alsó gömbfejet fogja a kerékagyba. Kihúzod a talpas gömbfejet az agyból (lefelé kell nyomnn a villát). Ezután annyira leesik a felfüggesztés, h simán kiveszed a csapágyat felül. Kicseréled a csapágyat és jól megkened gépzsírral a kis tányérkét ami a csapágyra van borítva. Visszatenni neccesebb. Én a szállítmányozásban használatos szalagot szoktam a rugóra kötni, és csavarhúzót áthurkolva addig forgatom, míg össze, nem húzza a rugót. 2 ilyen kötés egymással szemben tökéletesen elég. Ha nem húzod össze a rugót, akkor nem lehet visszatalálni a lengéscsillapító tengelyével a csapágyba. Összehúzott rugóval gyerekjáték, csak rápakolod a tengelyre a dolgoat és mehet is vissza a felső tányér az anyával, Alul a talpas csavarja is vissza és készen is vagy. Amikor el lesz kötve az alsó talpas, óvatosan mozgasd a kerékagyat nehogy kihúzd a féltengely csuklóját(a külsőre és a belsőre is ügyelj).
[ Szerkesztve ]
-
-
Atuska75
tag
válasz Atyus77 #6744 üzenetére
Az igazsághoz hozzá tartozik hogy nekem is főleg megszokásból van benne ennyi minden meg azért mert én olyan perverz vagyok, ha valaki áll az út szélén akkor mindig segítek. Saját magamnak kb 4 éve volt rá szükségem utoljára. Szerencsére se a Ford se ez a Favi nem lerohadós fajta. kop.kop.kop...
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
Marczi80
tag
válasz Atyus77 #6744 üzenetére
Az mit jelent, hogy félúton forr? Ha azt vesszük, hogy 6 liter az összes hűtővíz, a 2 liter több mint sok.
Én elég sokat szívtam a hűtőfolyadékkal, de ha a csöveknél futott el, akkor annak volt nyoma.
Állás közben nem fogy a hűtővíz?In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Atyus77 #6744 üzenetére
Valahol ereszt a rendszer, meg kell keresni, h hol. Vízpumpa, hűtő alja, csövek, ezekkel kezd, elég nehéz megtalálni, legjobb hideg motornál, egy nap állás után kutakodni, mert a forró motorról leszárad a folyadék, ha csak kicsit ereszt.
Ha valahol ereszt, akkor nincs nyomás alatt, nyomás nélkül pedig a víz forráspontja 100 fok, nyomáson 120 fok fölött van, ezért forr a víz.
Ha nem füstöl fehéren, akkor nincs nagy baj, valószínűleg kilyukadt a hűtőd, vagy elfáradt a kiegyenlítő tartály nyomástartó szelepe.
[ Szerkesztve ]
-
rob210
nagyúr
válasz Atyus77 #6758 üzenetére
Tessék szépen elsétálni egy autósboltba és venni másik kupakot.
Ezt azért írhattad volna rögtön.Én egyszer elfelejtettem feltenni a sapkát 3lier vizet elhasználtam a hűtőből, mire eszembe jutott megnézem a szintet.
Igaz nekem fel nem forrt, mert rövid távokra használtam,
de vagy 4 napig hánykolódott a kupak a motortérbenRenault power
-
Marczi80
tag
válasz Atyus77 #6759 üzenetére
Angyalom, 3 euroert vettem VIKAs kupakot, es tart is. Nekem van valami egyéb gond, mert én lefelejtett kupakkal is megjártam 60 kilométert forrás nélkül - bár akkor eleve lyukas volt a rendszerem.
kicsit más: Mi lehetett az az alkatrész: réznek néztem, kis kupak max fél centi magas, 1-1,5 centi átmérő. Valahol a hűtővíz körét zárta. Nekem lyukas volt, nem láttam tőle, hogy fogyna a víz, de ha keveset mentem vele a motor aljáról párolgott a víz, jött mindenhol a vízgőz. Amikor a szerelő cserélte, le kellett szednie a kipufogót a motorról.
In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
Marczi80
tag
válasz Atyus77 #6795 üzenetére
Nekem szinten formanom van. Nekem valahol 3/4-en van a mutató standardon (ugye nálunk felvideken folyton világítani kell, lakott településen belül is), és elég sokat mászkál még magasabbra.
A nyomásomra viszont nem panaszkodhatok, másnap is szusszan, ha nyitom a kupakot.
Viszont dugóban már volt, hogy a piros tartományban is járt a mutató, így annak, hogy cserélgetted a gombát, mert van amelyik rosszul mutat, nagyon megörültemIn a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
rob210
nagyúr
válasz Atyus77 #6813 üzenetére
Hát ez nem egyszerű.
(ha a motortartó bakok kivannak akkor a rántás egyértelműen meglesz akár mit cserélsz, mert ahogy nyomatékot kap a hajtás, az ránt egyet a motoron, ezért van a bakos rendszer kitalálva, szóval amíg a bakokat nem cseréled ki jó féltengellyel is rántani fog.)
Ha ez oké és fennáll a hiba akkor egyértelműen féltengelyre gyanakodnék, a kuplung nem így viselkedik.
Illetve a kuplungot egyszerű kitesztelni.
Behúzod a kéziféket és megpróbálsz elindulni vele, ha lefullad a kocsi akkor a kuplungnak nincs baja( és a kéziféked is jó )
Ha nem fullad le akkor valóban kuplung bajod van. (ha a kézifék kizárható)De mondom én inkább a féltengelyre gyanakszom, és nem a külső hanem a belső csuklókra.
Külsőnél rázna menet közben meg alászedett kormánynál komoly hangja lenne.De hallgasd meg más véleményét is.
Renault power
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Atyus77 #6813 üzenetére
A motortartó bakot cseréld ki(azt amelyik a vízpumpába van sajtolva), és meg fog szűnni minden hiba, a rántás és a vibráció is.
Egyszerű ellenőrizni, csak 2 ember kell hozzá. Egyik felhúzot tkézivel, 1.ben próbál elindulni, a másik nézi mennyire lóg a motor közben(jobb oldalról felnyitott géptetővel a bakot sasolja). Az elszakadt bak miatt nagyon kimozdul a motor(csavarodik a hajtásláncs a menetiránnyal szemben és felfekszik az aluminium tartó konzolra a vízpumpa O gyűrűje, amiben a bak van). A jó bak nem engendi nagyon kimozdulni a motort.
Csak eredeti bakot tegyél bele, a VIKA kb. rosszabb mint a szakadt eredeti.
[ Szerkesztve ]
-
rob210
nagyúr
válasz Atyus77 #6848 üzenetére
Az a hengerfej valóban kuka, valószínűleg valahol meg van repedve.
Jól szét hajtottad a gépet?
Mert ha sokat jöttél víz nélkül akkor a főtengelynek is megadtad a magáét.A felíciánál sok mindenre kell figyelni, pl. a rohadásra.
Szerintem jobban rohad mint a favorit.A másik az a motor mert elég gyenge szvsz szét van pörgetve elég sok.
Ha találsz dieselt azzal még óvatosabban ha gondos gazdája volt szuper kocsi, ha szétcsapták, öntheted bele a pénzt.Szvsz ha felíciát kéne vennem akkor az 1.6-os verziót keresném.
Az használható menetdinamikával rendelkezik.[ Szerkesztve ]
Renault power
-
Atuska75
tag
válasz Atyus77 #6866 üzenetére
Ez igaz, de utána ne csodálkozz ha sűrűn kell majd hengerfejpakolást cserélned. Mindenképp javaslom a gépműhelyt, vagy ha rövidtávon gondolkozol akkor esetleg a te megoldásod is jó lehet, de akkor mindenképp menetragasztóval.
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
Új hozzászólás Aktív témák
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Hálózati / IP kamera
- Hardcore café
- LEGO klub
- Milyen egeret válasszak?
- DIGI kábel TV
- Microsoft Edge (a Windows Internet Explorer utódja)
- FOTÓS beárazás
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen