- Musk mellé állhat az USA az OpenAI elleni perben
- Írók: a Meta tudta, hogy jogvédett könyvekkel tréningezik az AI-t
- A Meta húzása miatt egyre többen keresnek rá, hogyan lehet törölni a Facebookot
- Tagadja az Apple, hogy eladta volna a Siri által begyűjtött adatokat
- Nagyon nem tetszik az NVIDIA-nak Joe Biden utolsó percre tartogatott terve
- Hálózati / IP kamera
- Synology NAS
- Jön Trump, Zuckerberg és a Meta pedig 180 fokos fordulatot vett
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- OpenMediaVault
- AliExpress tapasztalatok
- Windows 11
- KAÜ/Ügyfélkapu – már elérhető a kétfaktoros hitelesítés
- A Meta húzása miatt egyre többen keresnek rá, hogyan lehet törölni a Facebookot
- Bittorrent topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Atuska75
tag
válasz KisCobiii #8799 üzenetére
5000-re szerintem számíts nyugodtan. Egyébként ez a fogyasztás nem olyan sok ha figyelembe veszed hogy, tél van és sokat megy a szívató. Az enyémbe 83 ezer km van és 9 körül eszik télen városban rövid távokon.
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
Atuska75
tag
válasz KisCobiii #8797 üzenetére
Egy frissen generálozott motortól ne várj alacsonyabb fogyasztást! Annak idő kell hogy beálljon a rendes fogyasztás, mivel jelenleg még nagyobb a súrlódás. Ha veszel egy zsír új autót akkor is az a történet hogy, a bejáratás ideje alatt soha nem fogod elérni a gyári értékekhez közeli értéket (a gyári értéket meg utána se mert, az meg laboratóriumi érték) Ismerős vett egy zsír új autót szalonból és egy hónap múlva ment reklamálni hogy a gyár 6.2 adott meg azt tudja hogy, ezt sose fogja elérni, de mégis azért a 8.4 az nem 6.2. Aztán közölte vele egy szerelő a fent leírtakat és mondta hogy türelem, azóta eltelt másfél év kb 16 ezer km és a kocsi fogyasztása 6.8 literre beállt
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
-
KisCobiii
aktív tag
Hát igen, most a favi motorgenerál után csináltam egy ilyet, de olyan magas fogyasztás jött ki hogy nem igaz... Pedig a karbi is fel lett teljesen újítva, a beállítások is az itteni beállítási megbeszélések alapján történt és még is hideg időben szinte 8-10liter..
Meg ha kicsit melegebb az idő, akkor már a -5 re belött karbibeállítás egyből más +5 +6 fokban...
"nincs olyan hogy lehetetlen, csak tehetetlen.."
-
KisCobiii
aktív tag
Értem, tehát az MPI esetén mindenképp kell másol blokktest?
Akkor lehet valóban jobban megéri egy feliciát venni ,mint súlyos pénzekből egy SPI-t csinálni és még gyengébb is lesz a kocsi.MPI felicia esetében a vezérlőegység az OBD vagy OBDII?
"nincs olyan hogy lehetetlen, csak tehetetlen.."
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz KisCobiii #8786 üzenetére
Bosch Mono motronic:
Másik üzemanyag tartály elektromos szinattyúval, kipifogó labda szondával, vezérlő egység a kábelozásal, szívótorok folytószeleppel, befecskendezővel, hőmérővel, aktív-szén szűrő, fordulatjeladó.Az MPI csak annyiban különbözik, h nem kell elosztó a gyertyákra, hanem egy trafósor van helyette, más a szjvótorok, 4 injektor van + egy kopogás érzékelő(ehhez kell egy MPI blokk, mert nem lehet belefaragni a karbis blokkba)
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz KisCobiii #8782 üzenetére
Szerintem nem sok értelme van. kb. annyiba van mint az MPI, és az már finomabb technika.
A közpoti injektorostól a karburátoros is nyomatékosabb, bizonyos fordulatszám tartományokban az MPI-től is nyomatékosabb. Persze fogyasztásban nem tud versenyezni az MPI-vel.
Ha már alakítod, és lesz benzinpumpa, vezérlő, lambda, akkor érdemes egy MPI vezérműtengelyt betenni, meg szívósort.
-
KisCobiii
aktív tag
Favi esetében a központi injector jó döntés?
"nincs olyan hogy lehetetlen, csak tehetetlen.."
-
rob210
nagyúr
válasz Retro DJ #8777 üzenetére
90-es volt a favorit.
97es a megane.
Mind a kettő trehány gazdától van.
Sajnos a meganon is látszik és a favoriton is látszott.
A favoritot nyugodt szívvel úgy adtam el, hogy tudtam mindene hibátlan a külcsínyen kívül.
A megan szintén hibátlan most már, csak ezen is vannak esztétikai hibák.A favorit majd 600.000.-be került de tényleg olyan lett a motorja is, hogy nem akarták sokan elhinni, hogy favorit motor van benne. Jól ment jól fogyasztott és csendesen duruzsolt.
A meganom eddig 510.000.- ben van és mindene tipp topp a külsejét kivéve.
Tanuló autó volt szegény a rózsadombi úricsemeténél, parkolási sérülés és egy két horpadás rondítja, nem vészes csak a szépérzékemet zavarja.
Amúgy ez a kocsim is megkapott mindent amit kellett vezérlés csere fékcsere szűrök olajok, és most hibátlan és teszi a dolgát.Kényelmes és minden reggel ha beülök, tudom el fog indulni------
Renault power
-
Retro DJ
aktív tag
Mennyi idős volt a Favóka és mennyi idős a Megane? Hogy tartották rendben a Favókát és hogy a Megane-t? Nem tudhatod, és ezek NAGYON NAGYON sokat számítanak egy autó élettartamában.
(Egyszer családban eladódott egy autó. Addig mi mindig javíttatuk, ha valami pisszent, sosem hagyott ott sehol. A következő tulaj ezt nem tudta megadni neki. Egy egy évig tolerálta, utána hetente volt mindenféle baja, végül a bontóban kötött ki, hogy ez egy szar autó.)
Retro
-
Retro DJ
aktív tag
Akkor most leírom, hogy mennyibe került a LOW COST project (vagy már írtam? ):
Az autó árával együtt 540e Ft (Igaz ebből csak a gáz 150e Ft, amiből már 71e Ft megtakarítodott.)Minden autóra költeni kell, csak nem mindegy, hogy a tulaj pénztárcája, igénye mennyire engedi meg, hogy rendbe legyen a szekér. Van aki csak akkor javíttat autót, ha már kifeküdt, én akkor ha megpisszen valami, mert nekünk nap mint nap szükség van a rendelkezésre állásra. Ez pedig nem megy ingyen.
Most pl. a csomagtér teleszkóp adta meg magát, mivel nem használjuk ennek a csomagtartóját, ezért ezt csak később fogom kicserélni.
Ezzel azt akarom mondani, hogy az igaság valahol középen van!
[ Szerkesztve ]
Retro
-
rob210
nagyúr
Nekem jobb választás volt, én belenyúltam a tutiba.
A favoritom 69.000km el vettem és imádtam első autó volt azon tanultam még vezetni.
De elég sokat költöttem rá egy kétszer az én hülyeségemből azt nem számolom.
De a meganera negyedét nem költöttem még és már hosszab ideje van a családnál mint a favóka volt.
Szóval a 8szelepest csak ajánlani tudom nagyon megbízható.
Én is úgy vettem amikor nézegettük a kocsikat, hogy egy ismerős fia 20 évig renaultnál volt szervizes és ő mondta melyik verzióval van a legkevesebb gond.Renault power
-
Mágus2
Közösségépítő
Félre ne érts, nincs semmi bajom a francia autókkal. Kategóriájukban szinte a legkényelmesebb autókat gyártják, az unalomig szidott elektronika sem francia bennük, hanem bosch. A minap majdnem beleszerettem egy laguna 3 grandtour-ba
.
Amire én utalni akartam. Ennyiért a megan még nem tökéletes, kb. a vételár felét rá lehetne költeni, h tip-top legyen. a faviba meg csak tankolni kell. Alacsony költségvetésű projektnek a favi jobb választás, de nehéz összehasonlítani a körtét az almával. A megan sokkal nagyobb, kényelmesebb, de drágább is hozzá minden.Knédli forevör.
[ Szerkesztve ]
-
-
rob210
nagyúr
Na ezt jól megkaptam mind a kettőtöktől.
Most el is megyek inkább dolgozni.(inkább zabálok csigát, mint üljek Német fapadosban .)
Renault power
-
Retro DJ
aktív tag
Srácok nézegettem a hahu-n a használt Favorit kínálatot, hát elég lehangoló a kép
Retro
-
Atyus77
csendes tag
válasz KisCobiii #8753 üzenetére
Üdv.
Tapasztalatom szerint akkor rángat így ahogy írod ,ha túl nagy az előgyújtás . Ilyen esetben egy picit fordítok a gyújtóegységen az óramutató járásával ellentétes irányba .
Egyszerre csak éppen egy picit fordíts és próba .Teljesen ki fog jönni ez a kis-fordulaton jelentkező rángatás.Igazából én így végzem a finombeállítást. ...Amikor megszűnik ez a rángatás akkor tudom hogy fasza lett a gyújtás.
SKODA FORMAN
-
KisCobiii
aktív tag
Véletlen nemtudod, hogy a favinál a gyertyakábelek ellenállásainak egyformának kell lennie az összesnek vagy hosszúságtól eltérő az ellenállásuk? Mert van egy barátom, akinek egy ford escort-ja van és neki egyforma az ellenállássa az összes kábelnél, eltérő hosszúságuaknál is, nálam viszont mindnek más.
"nincs olyan hogy lehetetlen, csak tehetetlen.."
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz KisCobiii #8753 üzenetére
A bosch gyertya nem a barátunk. Biztosan jól van beállítva a gyujtás??
Sima brisk gyertyát neki, gyujtást 5 fokra, és mennie kell, ha a hozzávaló kábelek vannak, mert egy párszor már említettem, h a kábelek ellenállása létfontosságú a favorit gyujtás szempontjából!!! Nem lehet legózni az alkatrészeket, a gyujtás rendszerben biztosan nem.
VIKA elosztófedél és rotor nem jó ötlet, ha ez van benne, akkor ezeket is dobd oda a kutyának, h játsszon vele.
[ Szerkesztve ]
-
KisCobiii
aktív tag
Igen ez a " tiporni kell a féket rendesen"-ben egyszer már volt kellemetlen élményem , amugy üresbe vagy gyujtás nélkül gurulva nem rágat sebességbe sem.
Alapjáraton is néha néha be-be puffan a kipufogó és a fordulatszámmérőn is lehet látni némi visszaesést, szóval akkor lehet télleg a gyújtás lesz a bibi. Ott mi lehet?, most valami premium bosch gyertya van benne, van egy komplett francia és japán ngk szettem is mindkettővel ez volt."nincs olyan hogy lehetetlen, csak tehetetlen.."
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz KisCobiii #8751 üzenetére
2 tippem van: kuplung, vagy gyújtás.
A gyújtást ki lehet zárni, ha valami meredek lejtőn leengeded motorfékkel a kocsit, közben lekapcsolod a gyújtást. Ha megszűnik a rángatás, akkor valami a gyújtással van, ha marad, akkor a kuplung a ludas(vetemedett tárcsa, görbe lamella).
Óvatosan azért, ha lekapcsolod a motort, akkor csak annyi fékrásegítés maradt, amennyi vákum van a rendszerben, ha elhasználod a vákumot, tiporni kell a féket rendesen.
-
KisCobiii
aktív tag
Az mitől van, hogy ha szép lassan egyenletesen megyek/gyorsítok 1300-1700rpm között, akkor rángat a kocsi, mind motorféknél mind sebességtartásnál és finom gyorsításnál is. Amint erőteljesebben kigyorsítok, mondjuk 2000 rpm-ig és mondjuk ott tartom az utazó sebességet, akkor nem csinálja ezt. 1800-2000rpm-ig a motorfékkel sem rángat alatta igen.
Ez mitől lehet?, mert borzasztóan zavaró...
"nincs olyan hogy lehetetlen, csak tehetetlen.."
-
Mágus2
Közösségépítő
-
wladymir
csendes tag
Köszönöm.Megnyugodtam.
-
szmarci
újonc
Sziasztok .. először is nagyon örülök ennek a forumnak, már egy ideje olvasom. Jelentős felújításokon van túl az én kis 136L-esem. (telók,fékek,vezérműlánc,sárvédők,szilentek stb) viszont egy dolgon most elakadtam. Miután felraktam a sárvédőket az első ajtókat nem tudom levenni. Van ötletetek, hogy az ajtó saruit hogyan és mivel lehetne kiütni?
köszi
üdv -
Atuska75
tag
válasz wladymir #8738 üzenetére
Nem kell megijedni ez télen teljesen természetes jelenség a páralecsapódás okozza. Annyit tegyél meg hogy melegítsd be a motort és figyeld a kipufogó gázt hogy nem fehér-e illetve meleg motornál a kiegyenlítő tartályba nem dolgozik-e bele a motor. Ezenkívül nem fogy-e a víz a rendszerből. Van egy nagyon egyszerű teszt nyald meg a habot ha olaj ízű akkor csak pára és nem kell vele törődni ha viszont édes mint a fagyálló akkor vegyél be aszpirint mert fejfájást okoz a prognózis
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
vecsepapa
csendes tag
nálatok tényleg nincs mindig 2 db fluxuskondenzátor vészhelyzet esetére???
"1.3, 8 szelep, 62 ló+1 marha :D"
-
Marczi80
tag
válasz Retro DJ #8734 üzenetére
Röhögni fogsz, de van. A motor helyén akkumulátorok, és a tulaj szerint megy, mint a versenyparipa...
Skoda Eltra ill Skoda ElcarIn a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
Atuska75
tag
Igen, ezt is felajánlották csakhogy akkor megint csak ott hagytam volna a vasat. Nem lett volna másik aksi és az igazság az hogy nem próbáltam, de valószínűleg a visszakapott pénzt hiába raktam volna be a helyére (szerintem nem ment volna vele)
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
rob210
nagyúr
válasz Atuska75 #8724 üzenetére
Garanciális idő lejártával, ha a kereskedőnek ráfizetés a csere, akkor elálhatsz a vételtől, ami azt jelenti, hogy a vásárláskor kifizetett összeget köteles megtéríteni számodra.
Sajnos az új szabályozás szerint valóban nem köteles cserélni.
Én winchesterrel csináltam végig ugyan ezt.
Engem akkor felvilágosítottak, szóval, nem kúrtak át a boltban csak a kereskedőnek kedvező szabályozást használták ki.Renault power
-
KisCobiii
aktív tag
XI.ker-be szinte víz esik délután óta megállás nélkül. Tiszta latyakosak az utak, semmi móka
Max a kisebb parkolókba, de ótt meg a hold domborzati térképvel fagyott rá és szint csúszkáli sem lehet..."nincs olyan hogy lehetetlen, csak tehetetlen.."
-
Atuska75
tag
Ez igazából nem tudom hogy, hogy van. Elvben a termék meghibásodása esetén ha él a garancia akkor köteles lenne kicserélni, itt ők arra hivatkoztak hogy, a termék közben áremelésen esett át és így nem köteles azt az eredeti áron kicserélni csak ráfizetéssel. Nekem meg nem volt kedvem a vizsgálat alatt tologatni a kocsit és így bele mentem. Pedig a fogyasztóvédelem szerint köteles lett volna így is cserélni, de mindegy így legalább csak egyszer kellett betolni. Igazából azt mondta a csaj hogy ott kéne hagynom és elviszik bevizsgáltatni, mondom neki: ja vazze meg itt hagyom a kocsit is mert, ugye aksi nélkül nem tud menni. Kimentem egy villamossági ismihez és aláírattam vele a szakvéleményt.
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
Atuska75
tag
válasz Retro DJ #8710 üzenetére
Hát őőő kérem szépen, le a kalappal a Favi előtt kb 32 cm szűzhóban nem akart elakadni. Pedig adtam rá neki okot mert, nem takarítottam el a havat a garázs elől. Viszont a jégbordás úton izgalmas volt Veszprémig az út, azt nem szereti se a kocsi se a téligumma. Én viszont mazochista vagyok mert, én élveztem Remélem lesz még ilyen.
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
Atyus77
csendes tag
Hozzáteszem ,inkább kerülni fogom a hólánc használatát mert ahogy vándorol a gumin úgy lekoptassa a dísztárcsát . Igaz az egyik feléről levehettem volna ,de a másik kerékanyás felfogatású.
SKODA FORMAN
-
Atyus77
csendes tag
-
rob210
nagyúr
válasz Retro DJ #8704 üzenetére
Én meg annyira beleszerettem a megane-ba, hogy nem veszek mást.
Csak frissebb évjáratból ugyan ezt a kasznist.
Egyszerűen annyira a szívünkhöz nőtt nem csak nekem a gyereknek meg a feleségemnek is, hogy nem veszek kettes megane-t az egyes kasznija ezerszer szebb.Szóval 2002-es megane I-full felszerelt 1.6 107 lóerő vadászat van.
Az minket még 5-6 évig ki fog szolgálni.Renault power
-
rob210
nagyúr
egy kis kasznis munka vár rá, de jóval olcsóbb
Ezt meg a sok átalakítani akarónak ajánlom, egész jónak tűnik.
[ Szerkesztve ]
Renault power