Hirdetés
- Felháborodott az Apple, a Meta az iPhone-felhasználók üzeneteit akarja olvasni
- A luxusmárkáknak kell a bitcoin, az USA jegybankjának nem
- Letiltja az USA a politikusokat a telefonhívásokról és szöveges üzenetekről
- Nagy áttörés jön a napelemek piacán, nem kell annyi hely a paneleknek
- Belenyúlt az USA az Epic Games igazgatótanácsába, nyomoz az NVIDIA
Új hozzászólás Aktív témák
-
Cassi
őstag
Mától figyelmeztető sztrájk van a VW szinte összes német gyárában.
[link]
És tegnap suttyomban lemondott a Stellantis főnöke, bár ott az amerikai eladások problémáit tartják a fő oknak, de több Stellantis-márka eladásai is nyeletlen baltaként zuhannak. Fiat-eladás az EU-ban, október: 17 500 db, fele a tavalyinak stb.
Van mit rendbe tenni.[ Szerkesztve ]
-
Cassi
őstag
válasz Shadowbull #90 üzenetére
"az európai autóipar leginkább azért szenved, mert az európai politika"
Átírhatod nyugodtan német politikára. A német zöldek voltak a legerősebb zöld párt Európában, 2019-ben holtversenyben a CDU-val 26%-os támogatottsággal érthetően jelentős befolyást szereztek. Az autóipart érintő vitatott szabályozások nélkülük nem jöhettek volna létre. Arról megint oldalakat lehetne írni, hogy miért alakult így.
Minden ország cipeli a saját társadalmának pozitív és negatív hatásait is. Az 50-es évek végén a magas képzettségű, erős felső német középosztály óriási segítséget adott a német autógyártóknak, akik a beinduló emelkedő gazdasági spirálban kiépíthették a ma ismert arculatukat és a termékeiket ezután elterjeszthették a világban. Ez a spirál mostanra megfordult, és szerintem legfeljebb csak lassítani lehet a hanyatlást.
Mai kis színes: [link]
Sok német abba a hitbe ringatta magát, hogy ők valamiféle speciális nép, akik a sok slendrián népség között egyedül képesek rendes autót összerakni. Ez az ostoba arrogancia csúnyán megbosszulja magát, miközben a német társadalom kibillent a hagyományos stabilitásából. Amelyik ország a technikai fejlettségre alapoz, annak folyamatosan éberen figyelnie kell a felemelkedő új erőket, hogy idejében fel tudjon készülni. Ha a kínaiak támogatják a saját iparukat, akkor a németeknek jó előre tartalékot kellett volna képezniük, amiből piacgazdasági módon lehetett volna pénzeket felvenni a szükséges fejlesztésekhez. Ez elmaradt, helyette össze-vissza rángatták a saját támogatási rendszerüket, és emiatt nem kenhetik másra a felelősséget. -
Cassi
őstag
válasz tranceplanet #44 üzenetére
Európában mindössze 5 ország autói játszanak érdemi szerepet (japán, koreai, kínai, német, francia), ezért kár sírni, hogy nincs magyar autóipar, mert más hasonló országnak sincs. Az olaszok most rúgják az utolsókat. Ezzel kell együtt élni. Az autógyártás távolról sem olyan alantas tevékenység, és az iparon belül viszonylag jó fizetéseket és munkakörülményeket tud nyújtani.
-
Cassi
őstag
Az a fontos, hogy milyen rövid idő alatt be tudtak indítani sikeresen egy új BEV márkát, minden más csak azután jön. A Xiaomihoz hasonló történetek is húzzák felfelé a globális BEV eladásokat, ami mostanában minden hónapban rekordot dönt, októberben 1,7 milliós az eddigi rekord.
Száz évvel ezelőtt volt csúcson a Ford T-modell gyártása, évi 2 millió darab körül. Az ugye egy szar autó volt, de nem ez volt a lényeg, hanem az igazi tömeggyártás elérése.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest