A Xiaomi azt mondja, hogy idén 130 ezer EV-t szeretne leszállítani, vagyis többet az eddig tervezett 120 ezernél. A cég első EV-jéből azért kell több, mert egyre nő iránta a kereslet. Eredetileg csak 76 ezer SU7-et akartak idén leszállítani.
Hirdetés
A zsúfolt kínai EV-piacra érkezett Xiaomi autó már 30 ezer dollárnak megfelelő összeg alatt elvihető, így ott olcsóbb, mint egy Tesla Model 3.
Kínában ez eladások több mint felét EV-k és plug-in hibridek teszik ki, immáron negyedik hónapja. A Xiaomi a keresletet a gyártás erősítésével próbálja kiszolgálni, továbbá korábban egy prémium SU7 Ultra modellt is hozott, több mint 110 ezer dollárért.
A cég elnöke szerint már havi 20 ezer autót is tudnak gyártani, ez a jövőben még nagyobb szám lesz. Hardverben és szoftverben is erősítenek majd, komoly befektetésekre, kutatás-fejlesztésre és új modellekre készülnek. Hozzátette azt is, hogy az önvezetésen is dolgoznak.
Elemzők szerint jövőre 400 ezer EV-t is leszállíthat a gyártó, az árbevételének 8 százaléka helyett az autós ágazat akkor már a bevétel ötödét adhatja. A részleg egyelőre még veszteséges. A Xiaomi a leszállított mobilok darabszáma alapján a világ harmadik legnagyobb okostelefon-gyártója a Canalys szerint.