Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Cassi

    őstag

    válasz Shadowbull #90 üzenetére

    "az európai autóipar leginkább azért szenved, mert az európai politika"

    Átírhatod nyugodtan német politikára. A német zöldek voltak a legerősebb zöld párt Európában, 2019-ben holtversenyben a CDU-val 26%-os támogatottsággal érthetően jelentős befolyást szereztek. Az autóipart érintő vitatott szabályozások nélkülük nem jöhettek volna létre. Arról megint oldalakat lehetne írni, hogy miért alakult így.
    Minden ország cipeli a saját társadalmának pozitív és negatív hatásait is. Az 50-es évek végén a magas képzettségű, erős felső német középosztály óriási segítséget adott a német autógyártóknak, akik a beinduló emelkedő gazdasági spirálban kiépíthették a ma ismert arculatukat és a termékeiket ezután elterjeszthették a világban. Ez a spirál mostanra megfordult, és szerintem legfeljebb csak lassítani lehet a hanyatlást.
    Mai kis színes: [link]
    Sok német abba a hitbe ringatta magát, hogy ők valamiféle speciális nép, akik a sok slendrián népség között egyedül képesek rendes autót összerakni. Ez az ostoba arrogancia csúnyán megbosszulja magát, miközben a német társadalom kibillent a hagyományos stabilitásából. Amelyik ország a technikai fejlettségre alapoz, annak folyamatosan éberen figyelnie kell a felemelkedő új erőket, hogy idejében fel tudjon készülni. Ha a kínaiak támogatják a saját iparukat, akkor a németeknek jó előre tartalékot kellett volna képezniük, amiből piacgazdasági módon lehetett volna pénzeket felvenni a szükséges fejlesztésekhez. Ez elmaradt, helyette össze-vissza rángatták a saját támogatási rendszerüket, és emiatt nem kenhetik másra a felelősséget.

Új hozzászólás Aktív témák