- Hálózati / IP kamera
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- Synology NAS
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Bitcoin topic
- Háborog az Apple az iPhone-ra írt első pornóapp miatt
- Linux kezdőknek
- Milyen routert?
Új hozzászólás Aktív témák
-
#79335424
törölt tag
-
#09819904
törölt tag
Ha már a sofőr aki ilyen vagy olyan úton-módon az Uber-hez tartozik és törvényt sért, az Uber pedig nem lép fel ellene, akkor mit nem sért?
Ennyi erővel egy Cipruson lévő székhelyű céget alapítok, majd boldog-boldogtalan hozzám csak regisztrál és számlaadás, stb. nélkül marha faszán tevékenykedik. Biztos nem fognak majd az én seggembe rúgni... -
Akkor mindenkinek sikerült megállapítani, hogy az Uber nem szeg törvényt?
(gyk.: a sofőrök a törvénysértők)"The rewards of tolerance are treachery and betrayal."
-
cacasz02
aktív tag
1: A taxizáshoz páv vizsga kell xpénz ha buksz nem vazethetsz kb biciklit sem
2: Ki kell váltani a taxi rendszámot xpénz e nélkül a jogsi sem érvényes a személyszállításhoz.
3: A uber Holland székhelyü a nav nem tehet demmit, ez kormány közi ügy. Mi nem érthtö ezen? -
#09819904
törölt tag
válasz
#79335424 #89 üzenetére
"Az Uber rendszerébe bekapcsolódott magyar sofőröknek – tekintettel arra, hogy Magyarországon végeznek üzletszerű tevékenységet – az általuk szerzett jövedelem után adózniuk kell. Számos visszajelzés érkezett arra vonatkozóan, hogy az Uber rendszerében résztvevők jellemzően nem teljesítik az adókötelezettségeiket, ahogyan a személyszállításra vonatkozó szakmai követelményeket sem. A megkezdett vizsgálat célja ezért a tisztességesen működő vállalkozók és biztonságosan közlekedni akaró utasok védelme, a piaci állapotok rendezése."
Persze nem kell semmit sem mondani!
-
#79335424
törölt tag
Na és? Ha vki nem szólal meg, akkor nem büntethető? Egy szót sem kell szólnia. Nem ad számlát, nincsenek megfelelő igazolásai a tevékenységről. Ellenőr már hívja is a rendőrt. Rendőr biztos, ami tuti, berántja 72órára. De előtte szemrevételezi a járművet, ami nem felel meg a szolgáltatás követelményeinek. Mivel része a feltételezett jogsértő cselekménynek, ott, helyben lefoglalja. Mindezt szó nélkül.
-
#79335424
törölt tag
Ezt nem értem. Miért kéne megszólaljon? Kizárólag az ingatlan estében kötelező vásárláskor írásos szerződés. Minden egyéb létrejöhet írásban, szóban, vagy ráutaló magatartással. Sztem itt elég nyilvánvaló, hogy a személyszállítási szolgáltatási megállapodás létrejött. Vagy amíg a sofőr nem nyilatkozik, hogy "én taxis vagyok", addig nem minősül annak? Ez érdekes szitukat eredményezne. De egyébként jó ötlet. Ha nem volt taxiszolgáltatás, akkor fizetni sem kell. Ő odajött, nem szólt, én nem szóltam, elvitt, kiszálltam, ennyi, viszlát. Kírály!
[ Szerkesztve ]
-
Bogyi007
veterán
válasz
#09819904 #87 üzenetére
Jó hogy végre valaki felhozta azt a bizonyos MNO cikket és azért is szép hogy pont őket, mert a közelmúlt történései végett mégcsak nem is lehet őket a mostani kormány szócsövének tartani......
További idézet a cikkből:
"Tesztelés Uber-utasként: a sofőr simán megbukott az ellenőrzésen
Utasként annyi a dolgunk, hogy letöltjük az alkalmazást, amely GPS-alapú, és máris megrendelhetünk egy nem személyszállítással foglalkozó személyszállítót, sőt azt is láthatjuk, hogy milyen autó jön értünk, és hogy néz ki a sofőr. Két ellenőr regisztrált a rendszerbe, utazott is egy uberes autóval, és a következőket állapították meg:
„Az Uber által foglalkoztatott sofőr nem felel meg a Taxirendelet előírásainak, hiszen nem taxis vállalkozó, nincs ilyen dokumentuma, engedélye, elvégzett tanfolyama. A személyszállításhoz használt autó sem felel meg a taxiszolgáltatási előírásoknak, hiszen ilyen minősítővizsgálaton nem esett át, nem lett átalakítva. Az árképzés eltér a fővárosban meghatározott fix ártól, ami jogszabálysértő, ráadásul a mobilapplikáció állítja elő a tarifát, miközben a rendelet azt mondja, hogy a taxival történő utazás esetén a taxaméter által kell megállapítani a viteldíjat. Az utas nem kap senkitől számlát, a sofőr sem ad számlát sem az utasának, sem az Ubernek. Ez pedig nem felel meg a számviteli törvénynek” – fejtette ki a szakember."
Olvastam ezt a cikket egyébként magában a lapban is - itt nem szerepel a teljes cikk, ott még az is volt írva, hogy az UBER sofőr konkrétan egyetlen alkalommal sem szólalt meg és ha így tesz voltaképpen nem is tudnak tenni vele semmit sem még az ellenőrök sem.
[ Szerkesztve ]
Xbox GT: Hun Bogyi007; PSN ID: Bogyi007
-
#09819904
törölt tag
Például az MNO cikk is említi, hogy: "A gond csak az, hogy szinte semmilyen hatályos jogszabálynak nem felel meg a működésük, a sofőrökkel kötött szerződések még a legalapvetőbb formai követelményeket sem elégítik ki, maguk a sofőrök és az autóik sem felelnek meg azoknak a szigorú szabályoknak, amelyek a taxisokra vonatkoznak. Ráadásul nincs is olyan vezető személy, aki hivatalosan nyilatkozhatna a médiának, emellett felelősségre sem vonható az Uber Hungary Kft., ugyanis ők hivatalosan csak marketingtevékenységet végeznek, szolgáltatást nem."
+
"... 2014 decemberi adatok szerint a céget kitiltották Hollandiából, Thaiföldről, valamint felfüggesztették a működését több amerikai városban. Franciaországban 2015 januárjától tiltották be az Ubert..."Szóval igencsak van baj! De biztos jogszabályokat kellene előkaparnunk... Ha annyira szabályos lenne, akkor jelenleg nagy kuss övezné.
-
asdf_
veterán
Peldaul az uberes sofornek/az ubernek van-e adoszama, es ad-e szamlat/nyugtat. Adozik-e. Meg van valami fovarosi taxirendelet is pl. Igy elso blikkre jozan paraszti esszel. De mivel nem vagyok jogasz, sem a tema szakertoje, pontos torvenyhelyeket tolem -es szerintem ne csak tolem- ne varj. Annyit meg nem er ez a szajkarate, hogy egy orat guglizzak utana, hogy elokeritsem, melyik jogszabalyban van az leirva, hogy amenyiben valaki A-bol B-be ellenertek fizetese mellett, rendszeres jelleggel utast szallit, az taxiszolgaltatast vegez, es ebbol adodoan pedig ezek es ezek a jogszabalyok vonatkoznak ra...
[ Szerkesztve ]
-
Fitzgerald
veterán
Pont ugyanezt akartam írni.
Majd pont a Nemzetgazdasági Minisztérium nincs tisztában a jogi helyzettel. Azért kell a vizsgálat. Van ám értelme.
Ez egy kiskapu, amit teljes joggal használ ki az Uber.
Ha ez nem így lenne, nem is lennének itt.
Az hogy ez kinek hogyan sérti az érdekeit, teljesen más történet.[ Szerkesztve ]
-
4 nicknek 0 jogszabályt sikerült felsorolnia, ami ellen vét az Uber.
gg no reFőzök virslit, meg játszok egy kicsit, addig szedjétek össze magatokat!
"The rewards of tolerance are treachery and betrayal."
-
-
#79335424
törölt tag
Ez nem olyan bonyolult. Fizetni kell azért, hogy elvigyen A -ból, B -be. Akárhogy csűrik-csavarják, ez tökéletesen kimeríti a közúti személyszállítási szolgáltatás, azon belül a Taxi fogalmát. Meg kell nézni, hogy mi szükséges ahhoz, hogy vki ilyet végezzen. Ebből le kell vonni azokat, amiket betartanak és a maradék ellen vétenek. Sanszos, hogy lesz egy pár.
-
-
asdf_
veterán
Nem arrol van szo, hogy foloslegesse valtak/valnak-e a taxisok vagy sem. Van egy tonna jogszabaly es jelenleg kizarolag ezek betartasa mellett lehet kishazankban fizetos szemelyszallitasi szolgaltatast vegezni. Az uber ezen szabalyok jo reszet (vagy akar egyiket sem) tartja be. Tehat barmilyen fasza otlet amugy ez az uber, meg mindenkinek jo, meg olcso, meg kenyelmes, es fenyevekkel van userfriendly-segben meg ugyfelelmenyben a hagyomanyos, felhivok egy szamot, hogy ide meg ide kerek egy taxithoz kepest, jelenlegi mukodese tetszik, nem tetszk szabalytalan es jogszerutlen.
Ha a nep uberezni akar, akkor vagy az ubernek, vagy a nepnek kell kitaposnia abbol a 200 idiotabol a parlamentben, hogy valtozzanak a szabalyok, mert szerintuk az mar nem jo, idejetmult, akarmi. Mert hiaba tartunk ertelmetlennek, baromsagnak vagy unfairnek egy szabalyt (elso blikkre: ha a sajat, osszegyujtogetett, adozott es/vagy orokolt penzembol vasarolok egy 15 millas lakast, miert is kell nekem 600 ezret betolni meg emelle az allambacsi zsebebe illetekkent?, veszek egy autot, fizethetek utana vagyonszerzesi illeteket, 1 ev mulva eladom es veszek egy masikat/rommatorik alattam, megy a bontoba, autocserenel miert is nem csak a ket auto ara kozti kulonbseg alapjan kell fizetnem, totalkarnal miert nem kapom mondjuk ezt vissza, hiszen eltunt a vagyonom, es tudnank valoszinu oldalakon keresztul sorolni a peldakat), amig ezek a szabalyok, addig azt be kell tartania mindenkinek. Jelen esetben az ubernek es az uberes soforoknek is.
Az mondjuk mas kerdes, hogy ha mar egyszer allambacsi elkezd ralepni a szemelyszallitosok tokeire, akkor nem biztos, hogy feltetlenul az uberesekkel kene kezdeni, mert mondjuk evtizedes(!) elmaradasban vannak a palyaidvaros es repuloteres hienak eltuntetese kapcsan, szoval elobb talan ott tetszenenek rendet rakni szerintem...[ Szerkesztve ]
-
#09819904
törölt tag
Csak beugrott a Gyulás rész.
Persze a kérdés is felmerült bennem, hogy vajon a szabadság olyan értelmezése, miszerint Uber alapon el lehet vegetálni jó-e így, vagy inkább praktikusabb lenne egy szabályozást bevezetni? Mert ugye Vargának abban igaza van, hogyha nincsenek meg a feltételek, akkor az több, akár igen súlyos problémát is felvethet. -
Az alapvető probléma, hogy van egy bekövesedett személyszállítás, aminek a szabályozására(értsd:lenyúlására) ráment az állam.
Jön egy új lehetőség ami "elveszi a munkát", mert manapság rengeteg az autó, vezetni jóformán mindenki tud(a fiatalabb generációnál van némi visszaesés).
Ráadásul a "szakmai" részt megoldja a számítógép.
Persze, hogy "sírnak" a taxisok, mert fölöslegessé váltak."The rewards of tolerance are treachery and betrayal."
-
#09819904
törölt tag
"Én vagyok a Magyar Népgazdaság. Azért vagyok felakasztva, mert így legalább úgy látszik, mintha állnék." - Hofi Géza
-
hemaka
nagyúr
Itt a fő gond gondolom az, hogy így nem jön zsé a stadionok építésére. Szomorú.
mudi︎️ • Fuji GFX 50s/35-70/110 • MBP M4Max • Syno DS3622xs+
-
asdf_
veterán
"Ha viszont olyan szereplő tűnik fel, aki nem tartja be az alapvető személyi és tárgyi feltételeit a személyszállításnak, ezzel piaci előnyre tesz szert..."
Csak én nem értem ez mitől piaci előny?
A szemelyi es targyi feltetelek biztositasanak koltsegvonzata van (taxizni talan csak pav-os jogsival lehet, + sarga folia, vizsgaztatni is evente kell az autot, nem ketevente, mint egy privat autot, a kotelezonek is magasabb a dija taxinal, + kotelezo drosztdij, valoszinu a taxiorat is vizsgalgatja valaki evente, ketevente, elso blikkre ezek jutnak eszembe, es nekem kozom nincs a taxizashoz, biztos van meg legalabb ugyanennyi egyeb cucc, amirol nem tudok es ami utan fizetniuk kell). Ha A ceg ezt megfizeti, B ceg pedig nem, de ugyanugy taxizik, akkor B ceg piacon elonyre teszt szert A ceggel szemben, mert amit A ceg a szemelyi es targyi feltetelek biztositasara kolt, azt B ceg koltheti pl reklamra, vagy mivel neki belefer, szolgaltathat alacsonyabb aron, ezzel A ceg piacat rontani tudja, neadjsiten tonkretenni.
Ha nekem a koruton a jardan van egy mobil fagyizom, ott van 2 darab egeszsegugyi kiskonyves es vizsgalatokon rendszeresen reszt vevo dolgozom, full hapci kompatibilis rendszerem, meg online penztargepem, meg terulefoglalasi engedelyem az onkoritol es 200-ert adok egy gomboc fagyit, akkor nyilvan nem alaptalanul kezdek el pruszkolni es foglalom jelzos szerkezetbe felmenoidet, amikor te ket random emberrel, otthon a fagyasztobol hozott hapci nelkuli fagyidat, penztargep nelkul egy strandesernyo alol 130-ert kezded arulni 2 meterre tolem en meg bezarhatom a bazart miattad.
-
azopi74
addikt
Ezt most komolyan kérded? Lenyúlják a jövedelmem felét, és ez bizony szabályos lenyúlás, nem kapok érte semmit cserébe, hulladék minőségű közoktatást nem veszem igénybe, önköltséges alapítványi iskolába jár a gyerekem, közegészségügyet ne is említsük, életemben soha semmilyen szociális ellátást, táppénzt nem vettem igénybe, rendfenntartás? független ügyészség? független bíróságok? jegybank? ne röhögtess.... akkor meg miről is beszélünk? Én például azért fizetünk családi szinten havi 800k HUF-ot az államnak, hogy eltartsuk belőle a léhűtő, tolvaj politikusokat és a semmittevő korrupt köztisztviselőket, akik előtt jó példa lebeg (tisztelet a kivetélnek, talán olyan is akad elvétve) .
Szóval, nem, nem a mienk, onnantól kezdve hogy kinyúlják a zsebünkből, már nem a mienk. Onnantól bekerült a nagy, titokzatos fekete dobozba, ahol aztán már senki nem tudja nyomon követni, mi történik vele, a húsosfazékba kerül, ahol akik körül a tűzhöz közel ülők jóllaknak belőle. Így megy ez Magyarországon. Nem akkor lopják el, amikor szétszórják a "haveroknak" mindenféle zsíros közbeszerzésekre meg egyebekre, hanem már abban a pillanatban, hogy levonják a béremből (illetve kivetik a munkaadómra a plusz élőmunkát terhelő adókat, ami ugyanúgy tőlem elvonás, így lesz a szépen hangzó 16% SZJA-ból 50%-os összes élőmunka adó, ami világrekord)
-
#09819904
törölt tag
Állampolgári kötelesség! Ugyanúgy vonják felelősségre az adott országban. Lehet Ő Uber-es vagy civil, vagy bármilyen más szakadár.
Ezen kívül az, hogy ki mennyire bízik meg az Uber szolgáltatásaiban, szintén egyéni dolog. Van más társaság, magánszemély, etc., akik közül lehet válogatni. -
Fitzgerald
veterán
Semmilyennel. Van az államilag kontrollált taxikartell amiről írsz, meg van az Uber-féle kartell, amiből az államnak nem esik ki semmi, és ezért verik most itt a nyálukat.
Ha már sikerült végre felsőágyas k*cs*göt csinálni a taxisokból, akkor valamit kezdeni kell az Uber-el is.
A taxisokat mondjuk nem sajnáltam, undorító, minden hájjal megkent népség, és akkor még finom voltam. -
Rodzser Mór
senior tag
Az lehet a baj, hogy nem Mészáros Lőrincnek hívják az Uber tulaját.
-
Narxis
nagyúr
válasz
#44630784 #30 üzenetére
Sose értettem, hogy milyen extrával rendelkezik egy taxi amitől alkalmasabb és biztonságosabb személyszállításra? Van taxióra és egy rakás matrica az autón, kb. ennyiben látom a különbséget.
Ja, hogy ezekért a plusz engedélyekért plusz pénzt szedhet be az állam amit aztán az utasokon verhet le a taxitársaság? Így már mindjárt más.Meg, hogy a taxit vezető ember kevésbé veszélyesebb mint egy über sofőr? Mitől? Milyen jogosítványa van neki amitől egy taxisofőrben valaki jobban bízik?
Sajnos azt látom, hogy van itt egy ipar amin egy szűk réteg élősködött és az über felkavarta az állóvizet. Semmi sem tart örökké.
"As long as there are those that remember what was, there will always be those that are unable to accept what can be. They will resist."
-
Freiherr
őstag
Nekem van külön balesetbiztosításom,ezért ez nekem nem szempont,de ha nem is lenne,akkor is berizikóznám simán,ha feléből megúszok egy utazást.
Másrészt meg azt feltételezni,hogy ezt a vizsgálatot az utasok érdekeinek védelme miatt indítják,szerintem naívitás.Back to the future
-
#79335424
törölt tag
Hallottam erről a szolgáltatásról, de nem nagyon ismerem a működését. Nem értem, hogy miért nem büntethető, ha nem tartja be a szabályokat. A szabályozási rendszerünk sztem is egy katasztrófa (nem csak taxi témában), de ettől még a szabályokat mindenkinek be kell tartani. Ha beülök egy taxiba, akkor elvárom, hogy olyan sofőr legyen, aki képes engem biztonságosan elszállítani. Ez nem annyira piti dolog, mint ahogy azt sokan gondolják. Igenis, komoly felelősség. Én csak árut fuvarozok, de ha ezt hivatásszerűen végzem, akkor rendelkeznem kell rá megfelelő képesítéssel (GKI kártya). Ez nem hazai találmány, hanem EU -s. Semmilyen különbség nincs egy teherautó és egy busz vezetése között. Mégsem vezethetek buszt.
Az utas csak tudja, hogy milyen szolgáltatást vett igénybe. Nekem nincs jogom ellenőrizni a szolgáltatás körülményeit, de pl. a NAV -nak igen. Ha be tudnak menni egy üzletbe próbavásárolni, akkor miért ne tudnának próbataxizni? Becsüccsen a NAV -os az Uber autóba és megkérdezi a sofőrtől, hogy mivel tudja igazolni a személyszállítási szolgáltatásra jogosultságát. Sztem símán fogható a dolog, nem kell ehhez külön vizsgálat. Megfingatnak néhány Uber sofőrt, rájuk mérnek pár százezer büntit és majd nem lesz annyira népszerű uberkedni.[ Szerkesztve ]
-
Bogyi007
veterán
Mielőtt azt hinnéd nem vagyok taxis, sőt az egy kezem is sok volna ahhoz hogy megszámoljam mennyiszer utaztam taxival, csak vannak játékszabályok (még ha nem is ért velük egyet az ember) amiket nekik is be kellene tartani.
Úgy nem nehéz az árakban kiskirályt játszani ha nem az előírások szerint csinálod a dolgokat és közben még a kiskapuk által fogást sem találhattak rajtad....Ezen próbálnak most szűkíteni...
Xbox GT: Hun Bogyi007; PSN ID: Bogyi007
-
Freiherr
őstag
Egyébként ezen a baleset-bullshiten túl van még valami épkézláb ellenérv az Uber ellen ?Hmm,valaki?Senki többet?Köszönöm.
Back to the future
-
A szánalmas vergődés a mókás.
Miért szerinted le tudja tagadni, hogy ő Uber sofőr? rly?Én értem, hogy akik ebből élnek, annak nagy fájdalom, hogy nem lehet fenntartani a 30 évvel ezelőtti állapotot és minden második ember tud autót vezetni, ráadásul a technika miatt a helyismeretük sem ér manapság semmit.
[ Szerkesztve ]
"The rewards of tolerance are treachery and betrayal."
-
Bogyi007
veterán
Melyik része olyan vicces vagy lehetetlen dolog hogy megtörténjen?
Egy ilyen esetben gondolod majd a kamutaxis szépen bevárja a mentőt, rendőrt mindenben együttműködik ha igazoltatják szépen elmondja hogy ő most Uber sofőr és vállal minden felelősséget?
Nem kicsit vagy naív...
Xbox GT: Hun Bogyi007; PSN ID: Bogyi007
-
Bogyi007
veterán
Nem kívánom senkinek, de kíváncsi lennék azokra a most Ubert pártoló arcokra, hogy akkor mi lenne a véleményük ha utasként balesetbe keverednek egy Uber járatban...
Utána mindjárt más lenne a vélemény....
Xbox GT: Hun Bogyi007; PSN ID: Bogyi007
-
FF23
senior tag
De ha az uber nem taxiscég, hanem csak úgy összehozza az embereket, mert úgyis épp arra mennének, akkor mire fel határoz meg fix tarifákat?
-kiállás
-km
-perc
Ez olyan taxis dolognak látszik, nem?Miért nem mondhatja a NemtaxisNemvállalkozó civil éppenarrajáró, hogy legyen 1000.- és ebből kéccáz az uberé az app használatáért.
RT-AX58U v1
-
Pikkolo^^
addikt
Nagyon helyes.
#29 - a hirtelen probléma, hogy a kormány népszerűsége nem túl nagy
[ Szerkesztve ]
-
Meridian
senior tag
"Vagy mi lenne, ha inkább engednék a szabad versenyt"
Akkor mi lenne, ha a taxisnak nem kellene évente 45-ért műszakiztatnia a vadiúj autóját, nem kellene emelt összegő KGFB-t kötnie, nem kellene drosztdíjat fizetnie, nem kellene online pénztárgépet üzemeltetnie (még nem kell, de hamarosan igen), nem kellene matricáznia az autóját Budapesten, stb. stb. jah, és mi lenne ha nemki sem kellene sem ÁFA-t, sem pedig SZJA, plusz társait fizetnie?
Mert az UBER-rel való szabad versenyhez ezek iskellenének.
-
radi8tor
MODERÁTOR
Úgy kell elképzelni ezt az Uber-t, hogy olyan sofőrök vannak, akik szabadidejükben ezzel foglalkoznak vagy teljes állásban végzik ezt?
⭐ Stella
-
sz.balazs.95
veterán
"...ráadásul közterhet sem fizet..."
Gondolom a fő motiváció ez lehetett.
Don't sing if you want to live long, they have no use for your song, you're dead, you're dead, you're dead, you're dead and outta this world.
-
nemlehet
őstag
Az über sofőrök egy csomó taxis jogot nem kapnak meg pl nem használhatják a buszsávot, nem várakozhatnak droszton stb. Épp ezért nem is kell, hogy azonos követelmények vonatkozzanak rájuk.
Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3
-
E770 +1
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
-
#44630784
törölt tag
válasz
elmepocok #28 üzenetére
Nem büntető eljárásról van szó, hanem vizsgálatról, aminek a vége vagy az lesz, hogy konkrét törvénysértéseket tárnak fel vagy jelzik a törvényalkotónak, hogy hiányos a szabályozás.
A legtöbb kiskapu bezárását konkrét ügyekben végzett vizsgálatok előzik meg, mert sokszor egy kiskapu bezárására nem is a törvény módosítása, hanem pl. legfelsőbb bírósági döntés a megoldás, mert a kiskaput a már meglévő törvény különböző értelmezése tette lehetővé. -
#44630784
törölt tag
Ha ma hivatalosan személyszállító vállalkozást akarsz alapítani, akkor rengeteg engedélyt be kell szerezned, megfelelően képzett munkaerővel és megfelelő műszaki állapotban lévő járműparkkal kell rendelkezned.
A személyszállítást konkrétan végző személyek után nem fizeti be a TB-t és az egyéb járulékokat, amiket a többi cégnek be kell.
Az Uber ezeket a költségeket spórolja meg és ez által szerez piaci előnyt.
A szabad verseny pont akkor sérül, ha valaki kibújik a versenyszabályok alól és nem akkor, ha a hatóság fellép ez ellen.
Egy miniszternek pedig mindig is joga volt rendkívüli vizsgálatot indítani a tárcáját érintő kérdésekben, ha úgy látta jónak, miért lett ez hirtelen probléma? -
elmepocok
tag
Szerintem a jogi kiskapuknak az a lényegük, hogy kiskapuk, ergó nem ütköznek törvénybe. A jogi szabályozást kéne úgy alakítani, hogy ne lehessen megkerülni. Azért kiszemelni valakit, mert leleményesen használja ki a lehetőségeket, nettó szemétség, a "miért nem nekem jutott eszembe" típusú irigység talaján.
[ Szerkesztve ]
-
Narxis
nagyúr
Azok ellen a taxisok ellen akik a Liszt Ferenc reptérnél szinte erőszakkal támadnak az emberekre mikor tetszik intézkedni ez a szerencsétlen vízfejű tökkelütött? Azok rendben vannak? Tudtommal nekik sincs engedélyük ott taxizni de ők nem kérésre jönnek hanem keselyű módjára vetik rá magukat az utasokra.
"As long as there are those that remember what was, there will always be those that are unable to accept what can be. They will resist."
-
#06658560
törölt tag
Szerintem ez nem kiskapu, hanem tudatos szabályozás. Csak anno nem gondoltak ilyen léptékű szervezésre.
#24 Rez_Grof: SZJA-t miért kéne fizetni az utasnak? ÁFA benne van elvileg, azt az Uber kell befizesse. Az sem kiskapu. Pláne, hogy számla van, megkapod. Sőt, mivel minden elektronikusan fizetett, így még feketézni sem lehet, elcsalni a fuvart sem.
#22 Rez_Grof: Miért baj, hogy nem a sofőrnek fizetek direkt? Ha a 6x6 taxi esetében a sofőr vállalkozó, akkor ott kinek fizetek? A 6x6-nak, csak kp esetén a sofőr kezébe nyomva. Nem pedig a sofőrnek fizetek.
[ Szerkesztve ]
-
Rez_Grof
őstag
Azért én azt nem nevezném kiskapunkak hogy se Áfát, se SzJÁ-t, se semmit nem fizetsz és igy vagy olcsobb, sőt ha ezzel felszorzod a uber tarifát akkor nem is visznek olyan olcson.
Abba itt most ne menjünk bele, lehetne mind adó kisebb, meg kevesebb, meg nem kellene stadiont épiteni akkor mikor az ápoló meg az tanár külfödre megy dolgozni.
A bus station is where a bus stops. A train station where a train stops. On my desk, I have a work station....
-
-
BiP
nagyúr
válasz
#06658560 #20 üzenetére
Most ügyesen leírtad, mi is az Uber-kiskapu lényege
Egyébként teljesen vegyes érzelmeim vannak az egésszel. Egyfelől sosem szerettem a jogi kiskapukat keresőket, élősködőket, másfelől az sem tetszik, hogy baromi drága a taxi (részben pont a túlszabályozás miatt), ezért ügyes húzásnak tartom az Uber megoldását, és hogy egy jó piaci potenciált talált.
Ahogy ódzkodom az Uber-féle bizonytalan hátterű szolgáltatástól, a taxisokat sem féltem, elég furcsa és trükkös népség az is.[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
"Ha egy csomó szabályt, feltételt nem tartasz be, mert azt mondod, nem vagy taxi, de közben úgy viselkedsz, mint egy taxi, akkor olcsóbb tudsz lenni, miközben ugyanazt csinálod"
Mármint az Uber viselkedik úgy, vagy az egyes sofőrök? Az Uber mint fuvarszervező viselkedik, ahhoz meg nem kellenek a taxis engedélyek. Ahhoz sem kellenek taxis engedélyek, hogy valaki alkalomszerűen pénzért elvigyen másokat azok által megadott címre. ilyen emberekkel szerződhet az Uber. A hivatásszerű személyszállításhoz kellenek az engedélyek, megfelelések. Ahogy az Uber esetében is két szint van, két elvárással. S ha valaki az Uberen keresztül akar hivatásoskodni, akkor neki már mind egyéni vállalkozónak meg kell felelnie. A számlaadás és egyéb területek izgalmasak a magyar jogrendet tekintve, hogy érvényesek-e az Uber megoldásai is.
-
azbest
félisten
Egyetértek veled.
Furcsa azt hallani, hogy egy politikus ujjal rámutat valakire, hogy őt szedjétek szét. Ebből arra lehetne következtetni, hogy nem jól végzik a meglévő hivatalok és hatóságok a munkájukat, hiszen megvan minden jogi feltétel, hogy eljárjanak a szabálytalankodók ellen. Innen már nem vezet messze arra gondolni, hogy akkor biztosan olyanokra is rámutathatnak, akit nem szabad vizsgálni. -
BiP
nagyúr
Nem véletlenül írtam én sem, hogy "Ha pedig a jogi feltételek adottak,".
Ezért is nem értem, mi ez a nagy felhajtás. A személyszállításnak vannak bizonyos jogszabályi feltételei. Szerintem ezeket élből nem teljesíti az Über. A sofőrök meg nem rendelkeznek ahhoz engedéllyel, hogy pénzért szállítgassanak másokat. És ha ez jogilag sincs rendben, akkor az adott hatóságok el tudnak járni.
Ha pedig rendben van, akkor tetszettek volna úgy szivatni a vállalkozókat a jogalkotásnál, hogy vagy mindenki szív, vagy senki.Amúgy nem lennék meglepődve, ha kiderülne, hogy az Über alapítói magyar gyökerekkel rendelkeznek. Ez az egész annyira jogi kiskapus megoldás, ráadásul az ügyes fajtából, hogy ehhez már magyar gének kellenek
Visszatérve a párhuzamra: azért ma Mo-on nem egy olyan élelmiszer van forgalomban, főleg a legalsó árkategóriákban, ami kb. kimeríti a moslék fogalmát
(#18) E770: Gyanítom ez van mögötte.
OFF: sipárognak?sose hallottam így.
(#19) azbest: Nem ez lenne az első ilyen eset. Ezért is említetik már előre lexUber-ként, ha lesz valami.
Sajnos egyet kell értsek veled a jövőképet illetően is, ami már-már jelenkép, de nem megyek bele mélyebben, mert nem politikai a fórum.[ Szerkesztve ]
-
E770
aktív tag
éppen ma láttam egy fekete autót a körúton, sárga taxis rendszámmal - eszembe is jutott, mindig vannak egyenlőbbek
a kedves politikus jogalkotóknak pedig üzenném, hogy ha már a jogszabályokat sikerült ilyenné tenniük nekik, akkor el kellene inkább fogadni a jelent,
mert az Uber mellett van még tengernyi személyszállító vállalkozás, telekocsi, stb. ... -
E770
aktív tag
vagy több évtized előnyük - az itt a zavaró
a hiénák sok btk.-ba ütköző jogsértést követnek el, mégis eltűri a jogalkalmazásaz Uber pár hónapos és már a kormánytag kommunikál róluk - gusztustalan ez a megközelítés
szerintem egy hatóság sem tud most Uber-t büntetni, ezért van hiszti
-
BiP
nagyúr
Ezt nem értem én sem. Miért kell egy miniszternek utasítást adni?
Ha az Uber vagy az adott sofőr nem teljesíti a személyszállítás feltételeit, akkor meg kell büntetni.
(ugyanúgy, ha én pl. engedély nélkül kezdek a piacon árulni mondjuk zöldséget blokk/számla/engedély nélkül, engem is megbüntetnek).
Szóval az adott hatóság az érvényes szabályozás alapján járjon el. (legyen ez NAV, piaci felügyelet, akármi, akinek épp ez a dolga).
Ha pedig a jogi feltételek adottak, akkor hagyják érvényesülni a piaci versenyt, és minden utas eldöntheti, mit akar választani.
Gyengébb szolgáltatást alacsonyabb áron, vagy ellenőrzöttebb szolgáltatást magasabb áron.Slynt: Ugye nem komoly a kérdés?
Ha egy csomó szabályt, feltételt nem tartasz be, mert azt mondod, nem vagy taxi, de közben úgy viselkedsz, mint egy taxi, akkor olcsóbb tudsz lenni, miközben ugyanazt csinálod. Ez elég komoly piaci előny.[ Szerkesztve ]
-
Fitzgerald
veterán
"A minisztert az is zavarja, hogy az Uber úgy szolgáltat Magyarországon, hogy közben nem fizet adót."
Szerintem ennek kb. ennyi a hírértéke, is nélkül.
-
anulu
félisten
a hiénák pont ugyanúgy nem tartják be az előírásokat, ahogy az Uber. meglátásom szerint addig nem szolgáltathatnak, amíg nem felelnek meg az érvényben levő előírásoknak.
annak ellenére mondom ezt, hogy nagyon sok kormányzati döntéssel nagyon nem értek egyet
[ Szerkesztve ]
"Jelenleg a cloud nem más mint a sales által elhazudott és eladott utópia, egy ígéret, csalánba csomagolt mézesmadzag, amit az üzemeltetés f@$zával vernek" | Feel the power! Intel Core i7 | iPhone 14Pro 256GB | iPad Pro 2017 64GB
-
E770
aktív tag
szomorúan egyetértek mindenki előttem szólóval,
de még azt is kiemelném, hogy milyen világ az, hogy egy céggel szemben kell fellépni egy kormánytagnak?Ha jogszabály ellenes bármi, akkor tessék a jogalkalmazókhoz fordulni!
Pedig már sejtem, hogy ebből lexUber jogalkotás lesz
a hiénák meg csak nyugodtan fosztogassák a naív utazókat továbbra is
-
ntomka
nagyúr
"Ha viszont olyan szereplő tűnik fel, aki nem tartja be az alapvető személyi és tárgyi feltételeit a személyszállításnak, ezzel piaci előnyre tesz szert..."
Csak én nem értem ez mitől piaci előny?
ツ Headphones on - World off
-
gerii
addikt
Nem tetszik nekik, hogy nem tejelnek, nincs ellopható pénz. Ennyi.
-
Vagy mi lenne, ha inkább engednék a szabad versenyt?
"The rewards of tolerance are treachery and betrayal."
Új hozzászólás Aktív témák
it A nemzetgazdasági miniszter utasította a minisztériumot és intézményeit, hogy vizsgálódjanak, illetve tegyenek lépéseket a piaci állapotok rendezésére.
- Gyúrósok ide!
- Autós topik
- Futás, futópályák
- Honor 90 - modellalkat
- Milyen légkondit a lakásba?
- Már a héten bejelentheti az Apple az új iPhone SE-t, állítja a Bloomberg
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Milyen egeret válasszak?
- PlayStation 5
- További aktív témák...
- Xiaomi Redmi Note 13 Pro 5G 8/256GB, Megkímélt, Kártyafüggetlen, Töltővel, 1 Év Garanciával!
- Xiaomi Poco M6 8/256GB, Megkímélt, Kártyafüggetlen, Töltővel, 1 Év Garanciával!
- Lenovo Thinkpad T420 (i5 2nd, 8 GB, 120 SSD+ 320 HDD)
- Latitude 7420 2-in-1 14" FHD IPS érintő i7-1185G7 32GB 1TB NVMe ujjolv IR kam gar
- Xiaomi 12 Pro 8/128GB, Megkímélt, Kártyafüggetlen, Töltővel, Dobozzal, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest