- Perelnek a vallásos kripto-piramisjáték miatt
- Milyen routert?
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- ASUS routerek
- Windows 10
- Mozilla Firefox
- Microsoft Outlook topic
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Középpontba kerültek a hibrid autók, alig fogyaszt a BYD újdonsága
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
Azok a szep wowos évek, igen
De tenyleg, ha nem mond semmit, te pedig beszallsz az autojaba, o pedig elvisz valahova, ahol te kiszallsz, nem kell fizikailag semmit fizetned, minden az appon keresztul megy, akkor a hajukra kenhetik a jogszabalyokat, mert bizonyitani nem tudjak mivel, a sofor siman letagadja az egeszet, ha rendort is hivsz hozza. Megoldottak ugyesen, szerintem nem igazan lehet ezt megfogni
Everybody lies.
-
félisten
válasz Pttypang #101 üzenetére
Igen, pont ezen megy a vergődés.
Sőt, ha a sofőr leadózza, valószínűleg a NAV sem tudja megfogni.Kevés viccesebb dolog van, mint amikor a gárdányi szakértő nem tud fogást találni a cégen, de random fórumnickek nagyon tudják, hogy ez bizony törvénysértő.
"The rewards of tolerance are treachery and betrayal."
-
veterán
Igen, ez egy vicces dolog, de eleg egyertelmu, hogy nem veletlenul megy ez meg mindig tok nyugodtan, megerthetnek ezt a tobbiek is, akik ide irkalnak. Az, hogy szemmel lathatoan nem stimmel valami, nem jelenti azt, hogy az torvenyt/jogszabalyt sertene, csak esetleg trukkos
Everybody lies.
-
-Skylake-
addikt
válasz #09819904 #95 üzenetére
Aha. Tehát ha én megölök valakit , akkor a szüleim törvényt sértenek , mert ők neveltek fel és náluk élek ? Próbáldújra.
Én nem értem mire a sírás. Aki sír az vagy taxis , vagy hülye és kész. Nem bírom felfogni , hogy hogy zavarhat valakit , hogy egy ugyanolyan szolgáltatásért kevesebbet kell fizetnie Nevetséges , azon sírtok , hogy az UGYAN OLYAN JÓ csak fele annyiba kerülő alternatíva milyen rossz. Egészséges. Soha , de soha nem utazok taxival , ahogy Uber-rel sem , van saját autóm , de rettenetesen remélem és bizakodok benne , hogy az ilyen Uberhez hasonló cégek tudnak annyira erőszakosak lenni és van mögöttük akkora anyagi háttér , hogy konkrétan térdre tudják kényszeríteni a kormányt Nagyon rájuk férne egy jó alapos szopóroller.
"Those who would shave the beard for pussy deserve neither the beard or the pussy." - Ben Franklin, probably
-
Meridian
senior tag
A #40-es hozzászólásban felsoroltam. Nem mellesleg nem én taxizok, hanem apám, szóval lehet, hoyg a lista nem teljes.
A balesetes részhez meg annyit, nyúlna az arcod, ha szolgáltatás keretében baleset érne, de ezért az uberes biztosítója nem fizetne neked, mert a biztosítás csak a gépjárműre terjed ki, a "szállított" utasásra már nem. Nézd csak meg a BKV-járatokat. Még ott is ki van téve, hogyha van érvényes menetjegyed, akkor van érvényes utasbiztosításod is egyben. Persze nyilván nem boldogítana az a tény, hogy amputálják valamely végtagodat és ezért kapsz mondjuk félmillió Ft-ot, de a semminél ez is jóval több.
Ráadásul a taxisok autói műszakilag legalább biztosan rendben van, míg mindez az Uberes autóknál egyáltalán nem biztosított.
Aztán még ott van annak a vállakozónak az esete, aki fillérbaszásból elment Uber-rel, aztán amikor az elszámolható számlát kérte volna, na olyat aztán nem kapott. Kapott egy igazolást, de nem számlát, amit a NAV felé is el tudott volna számoltatni...
És ha már a számlánál tartunk az Uber egyáltalán nem ad számlát, konkrétan ÁFA-s számlát - ami viszont pont törvényellenes. A jövedelemszerzéssel kapcsolatos adózásról már ne is beszéljünk, ugye.
Persze nem kell adózni. Csak akkor még ennyi fizetése sem lesz az orvosoknak, továbbá nem lesz kórház sem, ahová betolhatnának, a balesetes eset esetén...
[ Szerkesztve ]
-
Meridian
senior tag
"az Uber pár hónapos és már a kormánytag kommunikál róluk - gusztustalan ez a megközelítés"
Sztem nem ez a felháborító. Hanem az, hogy a NAV automatikusan és azonnal nem tette meg a megfelelő lépést, hanem ehhez külön kell nekik szólni, minimum egy fél atyaúristen személyében...
bezzeg a kisvállakozókat személyesen ellenőrizgetik, vissza-visszajárva rájuk, aztán 100 Ft-ról nem ad számlát, máris megy a bünti 2-300ezerrel, vagy még többel. -
Meridian
senior tag
"Meg, hogy a taxit vezető ember kevésbé veszélyesebb mint egy über sofőr? Mitől? Milyen jogosítványa van neki amitől egy taxisofőrben valaki jobban bízik?"
Próbálj meg taxis vizsgát tenni, és megérted. Apám 15 évet németben dolgozott, és sokat járt haza. Több mint egymillió km-t vezetett le balesetmentesen, sőt, életében nem okozott balesetet, és mégis újból kellett KRESZ vizsgát tennie, és még meg is baszták azért, mert "kötelező" volt 2x menni (egyébként azzal a kifogással, hogy tartósan nem fogta a kormányt két kézzel és "10 óra 10 percen" - ami külön külön LOL kategóriák) - mivel jórészt pénzbeszedés az egész, 80rugó egy vizsga.
-
Meridian
senior tag
"így lesz a szépen hangzó 16% SZJA-ból 50%-os összes élőmunka adó, ami világrekord)"
Az elvonás több, mint 50%-os, mivel nem vetted figyelembe a megszerzett jövedelem esetén azt, amikro azt elköltöd. 27% ÁFA, jövedéki adók egész sora, és egyéb adónemek, amelyeket magánszemélyek is fizetnek, pl ha van autód...
-
Meridian
senior tag
"4 nicknek 0 jogszabályt sikerült felsorolnia, ami ellen vét az Uber.
gg no re"Ez csak azt jelenti, hogy ő nem jogász, és nem jogalkotó. Azaz nem szakmabeli. Én sem tudom miért kell ÁFA-s számlát adni egy szolgáltatásért, de van rá törvény és jogszabály, de hoyg pontosan melyik azt nem tudom. Te sem tudod biztosan, persze ki lehet keresni, ha valakinek sok ideje van rá.
Egyébként a fogyasztó is büntethető, ha nem kér számlát, tudtad? Kimész a boltból, és a NAV-os megállít egy rendőr kíséretében és megkérdik, hogy akkor az ott a szatyorban honnan származik? A boltban vette az imént? Na, akkor legyen szíves erről a bizonylatot bemutatni. Nincs? Miért nincs? Nem kapott? Miért nem kért? ... a vége egy jókora büntetés. Aztán bemennek a boltba és ráadásként megbasszák az eladót/tulajdonos is.
-
Meridian
senior tag
válasz Pttypang #101 üzenetére
"De tenyleg, ha nem mond semmit, te pedig beszallsz az autojaba, o pedig elvisz valahova, ahol te kiszallsz, nem kell fizikailag semmit fizetned"
Az egész megdől rögtön ott, amikor a megrendelő beszáll a kocsiba. Ugyanis az úticélt a sofőrrel közölnie kell, aki ennek megfelelően vezet tovább. A sofőrnek nem kel szólnia, de a kommunikció máris megvalósul, mivel értette mit kérnek tőle, és ő ennek megfelelően teljesíti azt, azaz bizonyíthatóan szolgáltatás történik - kölcsönös megegyezés alapján.
-
FF23
senior tag
válasz Meridian #108 üzenetére
...de ezért az uberes biztosítója nem fizetne neked, mert a biztosítás csak a gépjárműre terjed ki...
Arra sem. Ha megállapítják, hogy a tevékenység személyszállítás, taxizás (tökmindegy) a kgfb-s nagy vigyorral fog nemet mondani. Nem véletlen kell megjelölni kötésnél, hogy milyen céllal használod a kocsit: Magán, személyszállítás, áruszállítás...
Postázós üzenetekre nem válaszolok. Sajnálom...RT-AX58U v1
-
félisten
válasz Meridian #112 üzenetére
"Egyébként a fogyasztó is büntethető, ha nem kér számlát, tudtad? Kimész a boltból, és a NAV-os megállít egy rendőr kíséretében és megkérdik, hogy akkor az ott a szatyorban honnan származik? A boltban vette az imént? Na, akkor legyen szíves erről a bizonylatot bemutatni. Nincs? Miért nincs? Nem kapott? Miért nem kért? ... a vége egy jókora büntetés. Aztán bemennek a boltba és ráadásként megbasszák az eladót/tulajdonos is."
ROFL
Ezt a baromságot honnan szedted?"The rewards of tolerance are treachery and betrayal."
-
Meridian
senior tag
Is-is. Mivel apámnak óriási rutinja volt a vezetés területén, Budapestet meg úgy ismeri mint a tenyerét, ha ezek valakinek nincs meg, akkor ezeken tuti elbukik. De azokat is buktatják akik jobban vezetnek mint a vizsgáztatók, mert mivel muszáj több pénzt beszedniük, szőrszálhasogatási módba kapcsolnak. Egyébként a vizsga nehéz, de ezt az tudja igazán aki csinálta. Én nem, egyébként. Csak apám mesélte, kurva-anyázva a rendszert...
-
-
#79335424
törölt tag
válasz #06658560 #126 üzenetére
Na, ez érdekes. Az Uber -nek vannak követelményei a járművekre vonatkozólag? Mihez támasztanak követelményt? Egy okostelós alkalmazás használatához? Vagy ahhoz, hogy vki az Uber rendszerében személyszállítást végezzen? Hogyan ellenőrzik? Ideugrik egy holland Ubi megnézni a verdát?
-
#79335424
törölt tag
válasz #06658560 #128 üzenetére
Köszi a linket!
Hol itt a kérdés? Világosan le van írva a feltétel. Ahhoz, hogy vki az Ubernél alvállalkozó legyen, először is vállalkozónak kell lennie. Senki sem lehet Uber sofőr, ha nem fuvarozó vállalkozó. Jelen esetben a "fuvarozó" egyértelműen "személyfuvarozót" jelent. Az meg szintén szabályozva van, hogy egy Magyar vállalkozó hogyan lehet egy külföldi cég, itthon tevékenykedő alvállalkozója. Az lényegtelen, hogy az Uber miről állít ki számlát az ügyfeleknek. Neki rendelkeznie kell az alvállalkozóival kapcsolatos elszámolásokkal, számlákkal. Ezek személyszállításról kell szóljanak. Sztem ez ellenőrizhető.[ Szerkesztve ]
-
Meridian
senior tag
válasz #06658560 #128 üzenetére
Az egészben az a szép, hogy munkáltató felé a munkavállaló csak 9Ft/km térítést számolhat el... ami vagy már 20 éve van így... amikor még 60Ft volt a benzin literje, ma meg 372...
Ezzel szemben a számolótábla 70 kevesebbet nem igazán tud kihozni. Inkább csak többet, 75-80-at. Ha meg új autóról beszélünk... hát ugye.
-
Meridian
senior tag
Utoljára 2008-ban BKV-ztam... azóta semmi, csakautó. Gyorsabb, megbízhatóbb, kényelmesebb, és... drágább. De nem sokkal. Inkább csak azért, mert a bérletnek 80%-86%-át lehet kérni a munkaadótól térítésként, mármint a helyközit, addig az autóra csak 9Ft/ km. Ami a benzin árának negyede/ötöde...
-
eami
addikt
válasz Pikkolo^^ #132 üzenetére
pontosan, azaz a ha a busz előtt egy autó bevágja a féket ezért a buszvezető is rásatuzik te pedig ennek következményeként elveszted a felső fogsorod akkor a BKVtől egy buznyákot sem fogsz kapni hanem mehetsz jogászkodni a helyzetet előidéző autóssal. Azért lássuk be a balesetek többségét a forgalomban részvétel indikálja, nem önmagában a busz + sofőr.
(#134) Meridian: pedig kevésbé jobbnak kellene lennie, de teljesen megértelek
[ Szerkesztve ]
-
#79335424
törölt tag
válasz #06658560 #130 üzenetére
Olvasd el a jogról való lemondási nyilatkozatot! Nem magánszemélyre hivatkozik. Egyértelműen alvállalkozói státuszt ír. Ahhoz meg alvállalkozói szerződés kell, ahhoz meg vállalkozó. Lehet, hogy az Uber külföldi, de az alvállalkozója Magyar, ezért rá a Magyar jogszabályok és rendelkezések vonatkoznak.
-
Pikkolo^^
addikt
válasz Meridian #133 üzenetére
A 9 Ft/km-nek nincsen köze az üzemanyaghoz, az a fenntartási költség.
eami: ha utasként autóban ülsz akkor kinek a biztosítása fog fizetni ha külsős volt a vétkes? Ugyanaz csak nem BKV-val... Ahogyan írták a BKV-nak nincsen törvényi kötelezettsége arra, hogy biztosítása legyen külsős esetre.
-
adrian360
őstag
Nem utaztam még Uberrel, de ha utaznék akkor milyen számlát kapok ? Ha jól értem akkor az Uber állítja ki.
Ha az Uber nem végez személyszállítást, csak közvetitő, akkor ugye az van ráírva hogy közvetítés díj x ft. de a tényleges szolgáltatás utasközvetítés + személyszállítás, tehát csak résszámlát kapok.
Vagyis veszek egy ruhát és kapok fél méter cérnáról számlát?
-
#79335424
törölt tag
válasz adrian360 #140 üzenetére
De a cérnát nem tudom munkaruhaként elszámolni. Ha van két, azonos szolgáltatás (eljuttatás A -ból, B -be), akkor nyilván a kedvezőbb árút fogom választani. Sőt, nem vagyok benne biztos, hogy cég szinten nem kötelező -e azt választanom. De akkor nekem személyfuvarozásról szóló számla kell, hiszen ilyen szolgáltatást vettem igénybe.
-
#79335424
törölt tag
Akkor mégis, mit végeznek? De ettől fontosabb, hogy én ilyen szolgáltatást igényeltem és rajtuk keresztül ilyet is kaptam. Akkor nem kaphatom másról a számlát. Értem, hogy a számla tartalmaz egy közvetítési díjat. De valahol szerepelnie kell a tényleges szolgáltatásnak. A linkelt blogban olvastam egy százalékos meghatározásról az Uber felé. Ha nem a viteldíjnak, akkor minek az X % -át kapja? A viteldíjhoz meg "vitel" kell. Na, erről a vitelről kéne számlát kapnom. Nekem megfelel a szerződött alvállalkozótól (vagyis a sofőrtől) is, a vitel részéről. A többiről meg küldheti az Uber.
[ Szerkesztve ]
-
BiP
nagyúr
válasz #79335424 #142 üzenetére
Nem érted
A jogi kiskapu lényege, hogy az Uber, mint cég, nem végez személyszállítást, ő csak közvetít, az appon keresztül összehoz téged és a sofőrt helyben és időben.
Azért, mert Te, én, akármelyik utas laikusként azt hiszi, hogy itt személyszállítás történt, nagyot tévedünk, jogilag a cég nem végzett ilyet.
És jogilag a sofőrrel sincs az utas semmilyen pénzügyi kapcsolatban az utas, ezért se számla, se pénz, stb.
Mindenki az Uberrel van kapcsolatban, neked nincs közöd a sofőrhöz. Hogy épp "véletlenül" egy helyen és időben vagytok és egy adott célhelyre tartotok, egy autóban utaztok, ez csupán a véletlen (és az Uber szervezésének) a műve, de a magyarázat szerint jogilag ettől még nincs sok közötök egymáshoz.
Ha ez a közös utazás az adott ország törvényei szerint személyszállításnak minősül, az az Ubert egyáltalán nem érdekli, ezt a részt oldja meg a sofőr, ahogy akarja. Nem kötelező Uber-sofőrnek lenni. -
#79335424
törölt tag
De, pontosan értem és Te is érted a lényeget, hiszen leírtad:
"Ha ez a közös utazás az adott ország törvényei szerint személyszállításnak minősül, az az Ubert egyáltalán nem érdekli, ezt a részt oldja meg a sofőr, ahogy akarja."
Minden erre megy ki. Ezért használják az "alvállalkozó" kifejezést. A sofőr vigye el a balhét. Na, ez már ismerős a kamionozásból. Klasszikus fuvarszervező hozzáállás. Belevisz a szarba, aztán meg "Te vagy ott, neked kell megoldanod."
-
E770
senior tag
éppen ma láttam egy törtfehér sárga rendszámos taxit, taxi felirattal, matricákkal - újabb egyenlőbb az egyenlők között (Bp)
Emberek! Itt csak látszat az Uber kérdés!
Nézzetek körül, hány különböző, nem sárga Bp-i jármű végez már régóta személyszállítást!
Az Uber csak egy újabb - bár extrém - színes folt az amúgy is tarka palettán!
és a számtalan telekocsi lehetőség is ugyanebbe a kategóriába tartozik, azok ellen miért nincs hajtóvadászat? -
Meridian
senior tag
Csak a budapesti taxisoknak kötelező a sárga "festés" az autójukon... a vidéki taxisoknak nem.
Vidékről is jérnak fel Budapestre és vissza, így láthatsz ilyen autókat is.Amúgy az a gáz, ha a taxiautónak fehér rendszáma van, mert az azt jelenti, hogy úgy taxizik, hogy erre engedélye sincsen.
-
E770
senior tag
válasz Meridian #152 üzenetére
akkor kimaradtál a pesti "kivételekből" - elég csak pár belvárosi hotel előtt megnézi, mennyi kivétel van
(egyszer van taxi tábla a tetején egyszer nincs, sárga rendszám is egyszer van egyszer nincs)ja és a reptéri minibuszok, a limuzunok, stb. mind nem sárgák, pedig lényegében u.a. a személyszállítás mint az Uber
apropó, ha nem pesti taxi hoz pestre vendéget, felvehet másikat az utcán?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- iPad topik
- Perelnek a vallásos kripto-piramisjáték miatt
- Ukrajnai háború
- Apple iPhone 14 Pro Max - sziget fesztivál
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Politika
- iPhone topik
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Samsung QN800D: Neo QLED 8K tévét teszteltünk
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- További aktív témák...
- APPLE Mac Studio M1 Max 10C CPU, 24C GPU, 32G RAM, 512GB SSD
- Kingston A400 960GB (SA400S37/960G)
- Ohh! HP EliteBook 840 G6 Fémházas Laptop 14" -70% i5-8365U 4Mag 16GB 512GB SSD FHD IPS + Táska!
- Szép! HP EliteBook 840 G6 Fémházas Laptop 14" -70% i5-8365U 4Mag 8GB 512GB SSD FHD IPS + Táska!
- Arctic Cooling Liquid Freezer II 280
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen