Új hozzászólás Aktív témák
-
Meridian
senior tag
Csak a budapesti taxisoknak kötelező a sárga "festés" az autójukon... a vidéki taxisoknak nem.
Vidékről is jérnak fel Budapestre és vissza, így láthatsz ilyen autókat is.Amúgy az a gáz, ha a taxiautónak fehér rendszáma van, mert az azt jelenti, hogy úgy taxizik, hogy erre engedélye sincsen.
-
Meridian
senior tag
Utoljára 2008-ban BKV-ztam... azóta semmi, csakautó. Gyorsabb, megbízhatóbb, kényelmesebb, és... drágább. De nem sokkal. Inkább csak azért, mert a bérletnek 80%-86%-át lehet kérni a munkaadótól térítésként, mármint a helyközit, addig az autóra csak 9Ft/ km. Ami a benzin árának negyede/ötöde...
-
Meridian
senior tag
válasz #06658560 #128 üzenetére
Az egészben az a szép, hogy munkáltató felé a munkavállaló csak 9Ft/km térítést számolhat el... ami vagy már 20 éve van így... amikor még 60Ft volt a benzin literje, ma meg 372...
Ezzel szemben a számolótábla 70 kevesebbet nem igazán tud kihozni. Inkább csak többet, 75-80-at. Ha meg új autóról beszélünk... hát ugye.
-
Meridian
senior tag
Is-is. Mivel apámnak óriási rutinja volt a vezetés területén, Budapestet meg úgy ismeri mint a tenyerét, ha ezek valakinek nincs meg, akkor ezeken tuti elbukik. De azokat is buktatják akik jobban vezetnek mint a vizsgáztatók, mert mivel muszáj több pénzt beszedniük, szőrszálhasogatási módba kapcsolnak. Egyébként a vizsga nehéz, de ezt az tudja igazán aki csinálta. Én nem, egyébként. Csak apám mesélte, kurva-anyázva a rendszert...
-
Meridian
senior tag
válasz Pttypang #101 üzenetére
"De tenyleg, ha nem mond semmit, te pedig beszallsz az autojaba, o pedig elvisz valahova, ahol te kiszallsz, nem kell fizikailag semmit fizetned"
Az egész megdől rögtön ott, amikor a megrendelő beszáll a kocsiba. Ugyanis az úticélt a sofőrrel közölnie kell, aki ennek megfelelően vezet tovább. A sofőrnek nem kel szólnia, de a kommunikció máris megvalósul, mivel értette mit kérnek tőle, és ő ennek megfelelően teljesíti azt, azaz bizonyíthatóan szolgáltatás történik - kölcsönös megegyezés alapján.
-
Meridian
senior tag
"4 nicknek 0 jogszabályt sikerült felsorolnia, ami ellen vét az Uber.
gg no re"Ez csak azt jelenti, hogy ő nem jogász, és nem jogalkotó. Azaz nem szakmabeli. Én sem tudom miért kell ÁFA-s számlát adni egy szolgáltatásért, de van rá törvény és jogszabály, de hoyg pontosan melyik azt nem tudom. Te sem tudod biztosan, persze ki lehet keresni, ha valakinek sok ideje van rá.
Egyébként a fogyasztó is büntethető, ha nem kér számlát, tudtad? Kimész a boltból, és a NAV-os megállít egy rendőr kíséretében és megkérdik, hogy akkor az ott a szatyorban honnan származik? A boltban vette az imént? Na, akkor legyen szíves erről a bizonylatot bemutatni. Nincs? Miért nincs? Nem kapott? Miért nem kért? ... a vége egy jókora büntetés. Aztán bemennek a boltba és ráadásként megbasszák az eladót/tulajdonos is.
-
Meridian
senior tag
"így lesz a szépen hangzó 16% SZJA-ból 50%-os összes élőmunka adó, ami világrekord)"
Az elvonás több, mint 50%-os, mivel nem vetted figyelembe a megszerzett jövedelem esetén azt, amikro azt elköltöd. 27% ÁFA, jövedéki adók egész sora, és egyéb adónemek, amelyeket magánszemélyek is fizetnek, pl ha van autód...
-
Meridian
senior tag
"Meg, hogy a taxit vezető ember kevésbé veszélyesebb mint egy über sofőr? Mitől? Milyen jogosítványa van neki amitől egy taxisofőrben valaki jobban bízik?"
Próbálj meg taxis vizsgát tenni, és megérted. Apám 15 évet németben dolgozott, és sokat járt haza. Több mint egymillió km-t vezetett le balesetmentesen, sőt, életében nem okozott balesetet, és mégis újból kellett KRESZ vizsgát tennie, és még meg is baszták azért, mert "kötelező" volt 2x menni (egyébként azzal a kifogással, hogy tartósan nem fogta a kormányt két kézzel és "10 óra 10 percen" - ami külön külön LOL kategóriák) - mivel jórészt pénzbeszedés az egész, 80rugó egy vizsga.
-
Meridian
senior tag
"az Uber pár hónapos és már a kormánytag kommunikál róluk - gusztustalan ez a megközelítés"
Sztem nem ez a felháborító. Hanem az, hogy a NAV automatikusan és azonnal nem tette meg a megfelelő lépést, hanem ehhez külön kell nekik szólni, minimum egy fél atyaúristen személyében...
bezzeg a kisvállakozókat személyesen ellenőrizgetik, vissza-visszajárva rájuk, aztán 100 Ft-ról nem ad számlát, máris megy a bünti 2-300ezerrel, vagy még többel. -
Meridian
senior tag
A #40-es hozzászólásban felsoroltam. Nem mellesleg nem én taxizok, hanem apám, szóval lehet, hoyg a lista nem teljes.
A balesetes részhez meg annyit, nyúlna az arcod, ha szolgáltatás keretében baleset érne, de ezért az uberes biztosítója nem fizetne neked, mert a biztosítás csak a gépjárműre terjed ki, a "szállított" utasásra már nem. Nézd csak meg a BKV-járatokat. Még ott is ki van téve, hogyha van érvényes menetjegyed, akkor van érvényes utasbiztosításod is egyben. Persze nyilván nem boldogítana az a tény, hogy amputálják valamely végtagodat és ezért kapsz mondjuk félmillió Ft-ot, de a semminél ez is jóval több.
Ráadásul a taxisok autói műszakilag legalább biztosan rendben van, míg mindez az Uberes autóknál egyáltalán nem biztosított.
Aztán még ott van annak a vállakozónak az esete, aki fillérbaszásból elment Uber-rel, aztán amikor az elszámolható számlát kérte volna, na olyat aztán nem kapott. Kapott egy igazolást, de nem számlát, amit a NAV felé is el tudott volna számoltatni...
És ha már a számlánál tartunk az Uber egyáltalán nem ad számlát, konkrétan ÁFA-s számlát - ami viszont pont törvényellenes. A jövedelemszerzéssel kapcsolatos adózásról már ne is beszéljünk, ugye.
Persze nem kell adózni. Csak akkor még ennyi fizetése sem lesz az orvosoknak, továbbá nem lesz kórház sem, ahová betolhatnának, a balesetes eset esetén...
[ Szerkesztve ]
-
Meridian
senior tag
"Vagy mi lenne, ha inkább engednék a szabad versenyt"
Akkor mi lenne, ha a taxisnak nem kellene évente 45-ért műszakiztatnia a vadiúj autóját, nem kellene emelt összegő KGFB-t kötnie, nem kellene drosztdíjat fizetnie, nem kellene online pénztárgépet üzemeltetnie (még nem kell, de hamarosan igen), nem kellene matricáznia az autóját Budapesten, stb. stb. jah, és mi lenne ha nemki sem kellene sem ÁFA-t, sem pedig SZJA, plusz társait fizetnie?
Mert az UBER-rel való szabad versenyhez ezek iskellenének.
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Nők, nőügyek (18+)
- Micro Four Thirds
- iPhone topik
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Jövedelem
- Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Lancia topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest