- Van, ahol lesz összecsomagolt Disney+ és Max
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Vírusirtó topic
- Windows Insider Program
- HBO Max & OD topic
- Milyen routert?
- Ausztrália lecsap a kriptós adócsalókra
- Windows 11
- Linux - haladóknak
- Több stúdiót is bezár költségcsökkentésként a Microsoft Xbox részlege
Új hozzászólás Aktív témák
-
gilfoyle
őstag
Kettős érzelmek vannak bennem, egyrészt várom, hogy elterjedjen, másrészt tartok is tőle.
Mondjuk idehaza az úthálózat sem megfelelő ehhez, úgyhogy nem valószínű, h az én életemben ebből lesz valami itthon.Azért ez után a cikk után az alatta lévő előzmények rovat "Az önvezető járművek magyar fejlesztése az amerikaival egyenértékű" címe erősen röhögséges...
-
Tigerclaw
nagyúr
Lehet hogy félreértem, de nem úgy lenne a logikus, hogy csak azok a cégek kapják meg ezeket a jogokat, akik már teljesítették a korábbi követelményeket? Arra gondolok, hogy van pár cég, akik már vagy 5 éve róják az utakat és biztonsági sofőrrel már teljesítettek X millió kilométert balesetmentesen?
Ennek is olyannak kellene lennie, mint pl. a gyógyszergyártásnak, vagyis csak akkor következik a következő fázis, ha már teljesítették a kötelezőt előtte. Ergó hiába jönnek az újabb és újabb startupok, vagy akár multicégek, nekik is a nulláról kell kezdeni és ebben az esetben beletenni sok-sok évet mire kiengedik őket a forgalomba sofőrrel, aztán újabb éveket mire mehetnek sofőr nélkül és persze ha új autótipus jön a képbe, akkor arra szintén külön végig kell játszani egy komolyabb tesztet.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Ghoosty
őstag
Alapvetően egyetértek vele, annyi kitétellel, hogy nem feltétlenül kell nulláról kezdeniük, meg éveket tesztelni, hanem a korábbi tapasztalatok alapján elkészített szigorúbb teszteknek kéne megfelelni. Persze azért kell valamennyi minimális tesztelési időszak is, de nem sok-sok év.
-
daninet
veterán
Egyébként kié most a legjobb önvezető rendszer?
Google csinálja már sok éve viszont Tesla brutális adathalmazt szedett össze a shadow módban futó rendszerekkel.Miért vegyem meg, ha 3x annyiért, 3x annyi idő alatt megépíthetem? ´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
-
Somatom
veterán
Senkié. Számunkra valós élethelyzetben még egyik sem bizonyított. Én nagyon szkeptikus vagyok ezekkel kapcsolatban. A kamionokban nagyon erőltetik ezeket a vezetést segítő rendszereket. Pl. tavaly óta már a távolságtkövető automatika is kötelező. Vezettem már 2018 -as Volvot, MAN -t és DAF -ot. Már egy közepes hóesésnél is vakká válik bennük az összes szenzor, a figyelmeztetésektől besárgul az egész műszerfal és az asszisztencia kb. egy IFA szintjére esik vissza. Mi lenne, ha nem ülnék ott?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Yoshida
aktív tag
hát, én is kíváncsi lennék erre, pláne hogy Elon szerint "hülye" aki LIDAR-ral fejleszt.
A Tesla tavaszi bemutatójában volt egy 5 másodperces videó, amit a kocsi vett fel (persze az összes kamerájával, tehát több videó készül), és kb. összerakták 3d-ben az utcát, házakkal, autókkal. Meg ugye vittek is már egy adag embert a környékükön teljesen önvezető módban. (ez alapján tényleg megkérdőjelezhető a LIDAR)
Az biztos, hogy az autopilot 3-mal amivel március óta minden Teslát felszerelnek -ha megrendeled-, nekik van legjobb autóba szerelt hardware. -
Tigerclaw
nagyúr
Szerintem a Waymo(Google) az első magasan. Azt viszont nem tudom, hogy a Waymo profitorientált cég-e, illetve ha igen, akkor mikor és milyen módon akarnak majd a tudásukból profitot csinálni. Saját autóban, vagy szolgáltatásban gondolkodnak, vagy licencelni akarják a kifejlesztett technológiát? Az utóbbinak nem biztos hogy sok értelme lenne, tekintve hogy szinte minden autógyártó saját megoldást fejleszt.
A Tesla esetén azt tartom egyedinek, hogy ők autónak és nem ufónak kinéző járművekből akarnak önvezetőt faragni, vagyis nem használhatnak extrém méretű és számú szenzorokat.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
őstag
Hóesésnél a kamerarendszer csak pislog, hogy mi merre, ahogy írod.
Mi van akkor, ha valaki egyik éjjel szándékosan átfesti az aszfaltot, a fehér vezetőcsíkok a semmibe vezetnek? Simán letérnek a betonútról, vagy korábbi GPS adatok alapján ahány járgány arra ment, figyelembeveszi azt, s inkább megáll / beavatkozást kér?Ha válaszolok / írok az üzenetedre, elvárom a választ. Egy minimális kommunikációs etikettet tartsunk be, még akkor is, ha nem érdekel az ajánlat.
-
Somatom
veterán
válasz Bluesummers #11 üzenetére
"inkább megáll / beavatkozást kér"
Na, az is gyönyörű lenne. Egy behavazott úton eltűnnek a sávok. Jó esetben marad egy nyom, azon kell menni, letérni nem tanácsos. Hol áll meg? Milyen infrastruktúrán kér beavatkozást? Ugye, nem mobilneten, mert akkor rügyezni fognak a fák, mire megkapja a beavatkozást.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
nagyúr
Elképesztően idegesítő ez a sok károgó minden egyes önvezető autós hírnél. Gyerekek. A repülés sem így indult, hogy azonnal robotpilótás repülők repkedtek az égben a jó Isten áldjon már meg titeket! Sőt a mai napig kibuknak emberéleteket követelő hibák pedig mióta repked az emberiség? Na ugye. Egyszer el fogunk jutni arra a szintre, hogy működni fog a dolog, ez nem lehet vita tárgya, maximum azon lehet vitatkozni, hogy a mai 20-as, 30-as autóvezetésből, kamionvezetésből élők nyugdíjba tudnak-e menni ebből a szakmából de ezen meg hülyeség vitatkozni.
Thanos was right.
-
őstag
Kérlek az egész mondanivalómat vedd alapul, ne csak azt a kiragadott részt.
Továbbá én kérdeztem valamit, erre kapok vissza több másik kérdést. Válaszra voltam kíváncsi és nem további kérdésekre.Én csak és kizárólag abban az esetben értettem, hogy inkább álljon meg, amikor nem egyértelmű a felfestett útvonal (szándékosan este valaki felfestett egy "új" pályát, ami mondjuk pont a szakadékba vinné a kocsi) + GPS adatok alapján, hogyan kellene mennie. (helyzet: szabotázs a közúron).
Szerintem inkább álljon meg a teherautó, minthogy levezessen engem a szakadékba.Havas úton be sem kapcsolnám, ez egyértelmű. Ki lenne olyan bátor, hogy bekapcsolná? Nem is tanácsos szerintem.
Kétszer ültem Teslában 2 évvel ezelőtt, vezette saját magát szépen, de autópályán mentünk, szép időben, nagyon jó útviszonyok közepette.
Ha válaszolok / írok az üzenetedre, elvárom a választ. Egy minimális kommunikációs etikettet tartsunk be, még akkor is, ha nem érdekel az ajánlat.
-
#06658560
törölt tag
válasz Bluesummers #15 üzenetére
Erre van eset, úgy hívják, útépítés. És már kezelik ezeket is.
-
Somatom
veterán
A valós kockázat fejtegetése nem károgás. Ha már a repülést említetted. Elméletileg kiforrott folyamatokról van szó. De, ott a Boeing, vagy tavaly a Heatrow esete. Azon lehet vitatkozni, hogy világviszonylatú közlekedésben ezek mennyire voltak súlyos incidensek. Ezek még csak a gondatlanságból fakadó példák. Mi a helyzet a szándékossággal? 2001 -ben láthattuk, hogy mit tud okozni négy repülőgép. De, még ez is csak lokális probléma volt. 100, megfelelő pozíciókban leállított önvezető kamion gyakorlatilag Magyarország teljes közúti közlekedését blokkolni tudná. Ezzel leállna a közúti áruszállítás is. Csak a Waberer`s -nek 4000 kamionja van. Ez óriási fenyegetettség és hatalmas pénzkereseti lehetőség bűnözőknek. Még a Nasa adataihoz is hozzá lehetett férni egy Raspberry -vel. Snowden, USA határőrség, stb. Ne legyünk már annyira naívak, hogy azt feltételezzük, hogy ez a rendszer majd biztonságos, feltörhetetlen lesz! A fejlesztő cégek, autógyártók itt is versenyben vannak egymással. Azonos képességűnek hirdetett termékek közül a vásárló melyiket fogja választani? Nyilván az olcsóbbat. De, hogyan tud olcsóbb lenni az egyik, mint a másik? Gyengébb minőségű alkatrészek, szoftveres simlik, stb. A jelenlegi típusoknál is ez a tendencia. Az önvezetőknél mitől lenne másképp?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
strogov
senior tag
válasz Bluesummers #15 üzenetére
Ez nem egy sávkövető rendszer hanem önvezető. Többet és jobban lát mint egy ember, és fel van készítve terelésre, vagy úthibára ... sőt föld útra is. Nincs szüksége sávra, és baromi sokáig elvan aktív gps nélkül is.
Sávkövetéssel egy merci is hazatalál még magyarországon is. Ez nem a jövő hanem a múlt. -
őstag
-
gilfoyle
őstag
Azért a repülés kicsit más... Nem egy 3-5 hónapos gyorstalpaló után vezetsz repülőt, meg azért nem mindenki alkalmas repülőt vezetni, míg az autóvezetés majdnem alanyi jog...
A szabályozás és a kontroll is némileg bonyolultabb a repülésben.
Az viszont igaz, h nem mostanában lesz ebből egy elterjedt közlekedési forma. -
csongi
veterán
Van kavarodas a rendszer korul az biztos .
Sajnos ha mar tavolsag tarto van a jarmuben, egybol onvezetore gondolnak az emberek.
Ez a tavolasag tarto, meg elozes segito, meg tokom tudja milyen rendszer segedek, sokat valoban nem ernek. :).
Kellemtlen es bizalmatlansagot gerjeszt . Mozgatja a kormanyt, fekez, meg ilyenek. A parkolas meg talan hagyjan. Az amugy sem megy a vezetoknek.
En is kikapcsoltam az osszeset. Egyedol az automata tavolsagi fenyt nem lehetett. Az is pazar szar volt, mert mindenki azt hitte discoba keszulok, es en leszek a strodoszkop lampa. Jomagam meg epilepszias rohamot kaptam.
Ettol nem volt onvezeto. 4 es 5 os szinten mar igen erdekes lesz.A biztonsag egy dolog, majd a jogi oldal lesz egy masik dolog.
Abban meg senkinek ne legye ketsege, hogy jelentos uzemanyag csokkenessel jar, ha mukodik a rendszer
Bar ezek mar csak elektromos gepekbe fognak leginkabb megjelenni.
De rendszerszinten, jelentos menetido csokkenes es energia sporolas lehet a vegerdmenye. Persze fugg attol, hogy a rendszer fenntartasahoz felhasznalt energia, milyen aranyba lesz azzal ha nem lenne.Monguz:
A repules is ebbe az iranyba halad. Ott jelenleg a tavolsagi iranyitas a mervado. Mivel az emberi dontest meg nem veszik ki.
Hadipar.
De a felszallas es a leszallason kivul erdemben egy automatizalt rendszer is kepes repulni.
A mai vadaszgepekben lassan a pilota csak donteshozo. :).[ Szerkesztve ]
-
Ghoosty
őstag
"Nem egy 3-5 hónapos gyorstalpaló után vezetsz repülőt, meg azért nem mindenki alkalmas repülőt vezetni, míg az autóvezetés majdnem alanyi jog..."
Csak egy jogszabály módosítás és máris sokkal szigorúbb a jogosítvány megszerzése. Onnantól, hogy van alternatíva, máris nem jogos az esetleges sírás ez miatt. Ha nem vagy elég jó, akkor te csak önvezetővel mehetsz. Aki meg szeret vezetni, az meg kénytelen lesz jobban vigyázni a jogsijára, mert könnyebben elveszítheti.
-
Hintalow
senior tag
Hajrá, én már várom!
Ha a multiverzum teória igaz, akkor van egy univerzum, ahol nem az.
-
bambano
titán
a napokban volt hír, hogy drónról vetített fake sebességkorlátozás táblát bekajált az önvezető rendszer.
úgyhogy szerintem a következő fontos mérföldkőnek annak kellene lenni, hogy leállítják a fejlesztéseket és az összes eddigi cuccot kihajítják a fenébe.
szerk: 2-3 hete meg arról volt hír a totálkáron, hogy az okos önvezető autó betolta a satuféket, ezért csattantak mögötte...
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
dabadab
titán
"a napokban volt hír, hogy drónról vetített fake sebességkorlátozás táblát bekajált az önvezető rendszer."
Igen, én is tökre remélem, hogy beszüntetik ezt az önvezetős marhaságot, hiszen soha nem lesz teljesen megbízható.
"2-3 hete meg arról volt hír a totálkáron, hogy az okos önvezető autó betolta a satuféket, ezért csattantak mögötte..."
Mondom én, teljesen nyilvánvalóan az önvezető autó hibája, ha mások nem tartanak elegendő követési távolságot (Egyébként így látatlanban fogadni mernék, hogy a hír nem önvezető autóról szól.)
És akkor most következzenek egyéb híreink:
[link]
[link]
[link]
[link]
[link]
[link]
[link][ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
bambano
titán
olyan hír is volt, hogy az önvezető autók valós baleseti statisztikája rosszabb, mint az emberi...
másrészt továbbra is úgy gondolom, hogy ha nekem lehetőségem van valamiről első kézből infót szerezni, az elsőbbséget élvez a véleményalkotásomban a hírekkel szemben.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
dabadab
titán
"olyan hír is volt, hogy az önvezető autók valós baleseti statisztikája rosszabb, mint az emberi..."
Linkeld nyugodtan, legfeljebb kiderül, hogy baromira nem igaz az állításod.
"másrészt továbbra is úgy gondolom, hogy ha nekem lehetőségem van valamiről első kézből infót szerezni, az elsőbbséget élvez a véleményalkotásomban a hírekkel szemben."
Még mindig annál a bohózatnál tartasz, hogy az Opelod max level 2-es képességeit próbálod meg önvezetésnek beállítani?
DRM is theft
-
bambano
titán
majd megkeresed.
"Még mindig annál a bohózatnál tartasz, hogy az Opelod max level 2-es képességeit próbálod meg önvezetésnek beállítani?": még mindig annál a bohózatnál tartasz, hogy a fotelből jobban el tudod dönteni, mint más az utakon?más topicokban elő szokott kerülni a fotelfizikus kifejezés. feltételezem, a kifejezést tudod adoptálni erre a konkrét kérdésre.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
dabadab
titán
"majd megkeresed."
Akkor ezt nyugodtan vehetjük úgy, hogy füllentettél.
"még mindig annál a bohózatnál tartasz, hogy a fotelből jobban el tudod dönteni, mint más az utakon?"
Tekintve, hogy civilként legfeljebb a Waymo phoenixi Early Rider programjában résztvevőként utazhattál volna ténylegesen önvezető autóban (és annak meg nem vagy része), ezért te biztosan nem tudsz első kézből származó tapasztalattal érvelni.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
Sinesol
veterán
(#26) dabadab
"Igen, én is tökre remélem, hogy beszüntetik ezt az önvezetős marhaságot, hiszen soha nem lesz teljesen megbízható."
Szerintem ez elmondható az emberi sofőrökről is, sohasem lesznek teljesen megbizhatóak, előbb utóbb mindegyik balesetet okoz.
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz #06658560 #32 üzenetére
A kamionosok tiltott túlmunkáit, túlvezetéseit drasztikusan csökkentette. Továbbá, 28 napra visszamenőleg vagyunk büntethetőek a rögzített szabálysértésekért. Ezt most tovább szigorítják. Idéntől már csak olyan új tachográfot lehet üzembe helyezni, ami GPS adatokat is rögzít és online ellenőrizhető. Tehát, a rendőrnek nem kell megállítania az ellenőrzéshez. Mögém jön, követ és közben lekéri a tachográfom adatait. Ha 28 napon belül szabálytalan voltam, akkor bukta. Eddig csak az abszolút gyorshajtásnak maradt nyoma (1 percet meghaladóan 90Km/h fölött), a helyieket csak megállításos ellenőrzéssel tudták büntetni (fizettem is már így 108 Eurót). GPS koordinátákkal bárhol elkövetett gyorshajtásért büntethetnek 28 napra visszamenőleg. Ha egy autó elhalad egy VEDA kapu alatt, akkor a kapu lekérdezheti az elmúlt 28 nap bejegyzéseit. Ettől alaposan megcsappanna a szabálytalankodási kedv.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
bambano
titán
két példa (nem ezeket láttam korábban, de mindegy):
[link] [link]tekintve, hogy a saját autóm hivatalosan l2 önvezető autó, így első kézből van infóm 21 ezer kilométernyi l2 önvezetésről. ebből pontosabban extrapolálhatok egy l3-l5 önvezető autó szintjére, mint te az általad olvasott marketing anyagokból. maradjunk annyiban, hogy te kibic vagy az önvezetés terén.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Sinesol
veterán
Sajnos túl meleg van, hogy tovább olvasgassak linkeket, csak felületesen átfutottam.
[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
"két példa (nem ezeket láttam korábban, de mindegy):
[link] [link]"Mindkettő annyit állít, hogy nincs elég adat ahhoz, hogy bármi értelmeset lehessen mondani.
"hivatalosan l2 önvezető autó"
Ilyen nincs. Level 3-tól van önvezetés, olyan meg nincs az Opeledben, bár lehet, hogy ezt az általad olvasott marketinganyagokban nem hangsúlyozták ki.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
bambano
titán
hiába trollkodsz, akkor is az a vége, hogy te a fotelből szerzed az infóid és szóhasználaton tudsz max. vitatkozni, én meg lemegyek a ház elé a parkolóba, beülök, nyomom a gázt és látom, hogy az ipar hol tart azzal a bárminek hívom, de benne van az autóban.
és legyél teljesen biztos, ha egy ilyen, a teljes önvezetéshez képest relatíve alacsony funkcionalitást sem tudnak rendesen elkészíteni, akkor az önvezetés az még nagyon távol van.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
dabadab
titán
"hiába trollkodsz"
Tehát itt vagy te, aki nyilvánvalóan hazudik azzal, hogy a level2 Opeljét önvezetőnek hívja és azt állítja, hogy ez képviseli az önvezetés technológiájának jelenlegi szintjét (nem pl. a Waymo level 4-es cuccai) és amikor erre felhívom a figyelmedet, akkor én leszek a troll.
"ha egy ilyen, a teljes önvezetéshez képest relatíve alacsony funkcionalitást sem tudnak rendesen elkészíteni"
Tehát az, hogy létezik egy olcsó, gagyi rendszer, az egyben bizonyítéka annak, hogy nem létezhet drágán kifejlesztett és implementált jó rendszer?
Bámulatos logika!
Azt hiszem, mára ennyi elég is volt belőled.
DRM is theft
-
Somatom
veterán
válasz #06658560 #41 üzenetére
Ez már egy érdekesebb kérdés. Németországban országúton kamionnal 60Km/h a megengedett. Ha én ezt betartom, az még a német személyautósoknál is kiveri a biztosítékot, mert ők 100 -zal mehetnének, ha nem tartanám fel őket. Az a minimum, hogy dudálnak. Ez még nem baj, mert egy kamionost nem nagyon érdekli a mögötte feltorlódó személyautósok nyomora. A rosszabb az, hogy olyan előzéseket is bevállalnak, amiket nem lenne szabad. Ez veszélyes. Márpedig egy robotkamion tuti, hogy nem fog 60 -nál többel menni.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
bambano
titán
"Tehát az, hogy létezik egy olcsó, gagyi rendszer, az egyben bizonyítéka annak, hogy nem létezhet drágán kifejlesztett és implementált jó rendszer?": tehát létezik egy jól implementált l2-es önvezető rendszer? akkor miért nem azt tették bele az autóba?
szerinted mi a valószínűbb:
1. létezik egy olyan l4-l5-ös önvezető rendszer, ami jó, és az abból levont tapasztalatokat nem alkalmazzák sehol máshol
2. az l2 rendszer implementálásakor tapasztalható elvi problémákat nemcsak az l2-ben nem tudták megoldani, de az l4-l5-ben sem.maradjunk annyiban, hogy a második a valószínű. az l2 bénasága azt mutatja, hogy alapvető problémák vannak az önvezetés felé vezető úton, amiket még nem oldottak meg.
"Azt hiszem, mára ennyi elég is volt belőled.": ennek örülök. ha kérhetem, tedd tartóssá.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
weiss
addikt
OK, rögzíti, hogy 140-nel mentem. És? Honnan tudja, hogy nem Ausztriában voltam? GPS? Zavarható. Jön Putyin, aztán 3 km-rel odébb vagyok. Párhuzamosan futó utak szintén kérdésesek meg egyébként is, tachográf pontos? Ki fizetné az évenkénti bevizsgálását minden személyautóban?
I did nothing, the pavement was his enemy!
-
nagyúr
Ti nem fejtegettek hanem temetitek az egész technológiát holott még be sincs vezetve. Az nem önvezetés, hogy bizonyos feltételek esetén tudja magát valameddig vezetni az autó. Önvezető technológia az lesz amikor A-ból B-be bármilyen emberi segítség nélkül eljut a jármű. Ez még nincs de biztos, hogy nem mondanak le róla a cégek csak azért mert lehet, hogy ez vagy az fog történni. Bevállalják és folyamatosan fejlesztik mert óriási költségeket takaríthatnak meg rajta ha egyszer működni fog. Jelenleg a fejlesztés nagyon korai fázisában vagyunk, biztos vagyok benne, hogy az itt felemlegetett problémák nem csak nektek jutott eszetekbe.
Thanos was right.
-
Somatom
veterán
Ez nem teória, hanem valóság. A GPS jelvesztés is egy hibaüzenet, amit nyilván figyelembe kell venni a szankcionáláskor. Meghibásodott tachográffal nem szabad tartósan közlekedni, szervízbe kell vinni. A tachográfillesztés kétévente esedékes, amit természetesen a tulaj fizet. De, szted ez a bonyolultabb, vagy egy önvezető rendszer? Azt nem lehet zavarni, nem kell rendszeresen ellenőrizni, karbantartani? Azt vajon ki fizeti? Szted egy önvezető rendszer karbantartása a drágább, vagy egy tachográfé?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Ghoosty
őstag
"akkor miért nem azt tették bele az autóba?"
"1. létezik egy olyan l4-l5-ös önvezető rendszer, ami jó, és az abból levont tapasztalatokat nem alkalmazzák sehol máshol"Nem akarok állást foglalni, ezért értsd ezeket feltételes módban. De létezhet más válasz is. pl1: Túl drága lenne. pl2: Egy autó fejlesztése sok évig tart. Legutóbb 10 évet olvastam. Ezt kicsit sokallom, de olyan 6-7 év biztosan megvan. Ezt úgy kell érteni, hogy a kocsikban legfiatalabb 6-7 éves technológia van. Nem tudom, hogy mikor jelent meg a modell amit vezetsz, de ha 3-4 éves megvan, akkor azt jelenti, hogy 2009-es technológia lehet benne a legfrissebb. A Waymo project 2009-ben indult még titkosan. Szóval az autó megtervezésekor nem létezett.
pl3. Az önvezető autók teljesen más szenzorokra támaszkodnak, mint a forgalomba lévő autók vezetéstámogató rendszerei, ezért hiába van meg a jó megoldás, nem kompatibilis a kettő. -
#06658560
törölt tag
Meg tudod mutatni, mennyi közös elem van a te Opeled L2 rendszerere és a Waymo vagy az Audi megoldása között? Meg tudod mutatni, mennyi fillérbaszás van a Waymo megoldásánál jelenleg, amivel a te szutyok Opeled telebaszták, hogy ne bukjanak rajta kurva nagyot, hanem csak kicsit?
#49 Ghoosty: A tíz év soknak hangzik, de kérdés honnan számoljuk a fejlesztést. Modellciklusok alapján nézve, vagy onnan, hogy az első vonalat meghúzza a betépett formatervező a tök üres monitorra, esetleg a nem programspecifikus komponensek fejlesztésétől indítva, a piac állapotának felmérésétől? Ugyanis az utóbbi az nagyon durván program kezdet előtti.Amikor fel kell mérni, hol lesznek a beszállítók fejlettségben az adott modell szériagyártása kezdetén, adott funkció addigra mennyibe fog kerülni stb. Ezek másfél, két és fél évvel a program kezdete előtt indulnak. Aztán témánál maradva az önvezetés hova számít? Majd az első megjelenő autó fejlesztésébe? Akkor ott simán számolhatunk majd jó tizenöt évvel is.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Bootolás USB pendrive-ról
- E-roller topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- NVIDIA® driverek topikja
- ASZTALI GÉP / ALKATRÉSZ beárazás
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Fél tucat Core Ultra CPU jöhet az asztali piacra
- Politika
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- További aktív témák...
- Keresek - Macbook Air M3 16GB / 24 GB - 512 GB SSD - Magyarországi beszerzés, tehát kb. 3 év garit
- Tyű-ha Lenovo Thinkpad T14 G2 Üzleti "Golyóálló" Laptop 14" -50% i7-1185G7 4Mag 16GB /512GB FHD IPS
- Ej-ha Lenovo Thinkpad T14 G2 Üzleti "Golyóálló" Laptop 14" -50% i7-1185G7 4Mag 32GB /512GB FHD IPS
- Eladó Nitro Venture TLS Snowboard Bakancs 46-os
- Eladó Nitro Team 2022 162W Snowboard Deszka
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen