Új hozzászólás Aktív témák
-
dabadab
titán
"a napokban volt hír, hogy drónról vetített fake sebességkorlátozás táblát bekajált az önvezető rendszer."
Igen, én is tökre remélem, hogy beszüntetik ezt az önvezetős marhaságot, hiszen soha nem lesz teljesen megbízható.
"2-3 hete meg arról volt hír a totálkáron, hogy az okos önvezető autó betolta a satuféket, ezért csattantak mögötte..."
Mondom én, teljesen nyilvánvalóan az önvezető autó hibája, ha mások nem tartanak elegendő követési távolságot (Egyébként így látatlanban fogadni mernék, hogy a hír nem önvezető autóról szól.)
És akkor most következzenek egyéb híreink:
[link]
[link]
[link]
[link]
[link]
[link]
[link][ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
"olyan hír is volt, hogy az önvezető autók valós baleseti statisztikája rosszabb, mint az emberi..."
Linkeld nyugodtan, legfeljebb kiderül, hogy baromira nem igaz az állításod.
"másrészt továbbra is úgy gondolom, hogy ha nekem lehetőségem van valamiről első kézből infót szerezni, az elsőbbséget élvez a véleményalkotásomban a hírekkel szemben."
Még mindig annál a bohózatnál tartasz, hogy az Opelod max level 2-es képességeit próbálod meg önvezetésnek beállítani?
DRM is theft
-
dabadab
titán
"majd megkeresed."
Akkor ezt nyugodtan vehetjük úgy, hogy füllentettél.
"még mindig annál a bohózatnál tartasz, hogy a fotelből jobban el tudod dönteni, mint más az utakon?"
Tekintve, hogy civilként legfeljebb a Waymo phoenixi Early Rider programjában résztvevőként utazhattál volna ténylegesen önvezető autóban (és annak meg nem vagy része), ezért te biztosan nem tudsz első kézből származó tapasztalattal érvelni.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
"két példa (nem ezeket láttam korábban, de mindegy):
[link] [link]"Mindkettő annyit állít, hogy nincs elég adat ahhoz, hogy bármi értelmeset lehessen mondani.
"hivatalosan l2 önvezető autó"
Ilyen nincs. Level 3-tól van önvezetés, olyan meg nincs az Opeledben, bár lehet, hogy ezt az általad olvasott marketinganyagokban nem hangsúlyozták ki.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
"hiába trollkodsz"
Tehát itt vagy te, aki nyilvánvalóan hazudik azzal, hogy a level2 Opeljét önvezetőnek hívja és azt állítja, hogy ez képviseli az önvezetés technológiájának jelenlegi szintjét (nem pl. a Waymo level 4-es cuccai) és amikor erre felhívom a figyelmedet, akkor én leszek a troll.
"ha egy ilyen, a teljes önvezetéshez képest relatíve alacsony funkcionalitást sem tudnak rendesen elkészíteni"
Tehát az, hogy létezik egy olcsó, gagyi rendszer, az egyben bizonyítéka annak, hogy nem létezhet drágán kifejlesztett és implementált jó rendszer?
Bámulatos logika!
Azt hiszem, mára ennyi elég is volt belőled.
DRM is theft
-
Ghoosty
őstag
"akkor miért nem azt tették bele az autóba?"
"1. létezik egy olyan l4-l5-ös önvezető rendszer, ami jó, és az abból levont tapasztalatokat nem alkalmazzák sehol máshol"Nem akarok állást foglalni, ezért értsd ezeket feltételes módban. De létezhet más válasz is. pl1: Túl drága lenne. pl2: Egy autó fejlesztése sok évig tart. Legutóbb 10 évet olvastam. Ezt kicsit sokallom, de olyan 6-7 év biztosan megvan. Ezt úgy kell érteni, hogy a kocsikban legfiatalabb 6-7 éves technológia van. Nem tudom, hogy mikor jelent meg a modell amit vezetsz, de ha 3-4 éves megvan, akkor azt jelenti, hogy 2009-es technológia lehet benne a legfrissebb. A Waymo project 2009-ben indult még titkosan. Szóval az autó megtervezésekor nem létezett.
pl3. Az önvezető autók teljesen más szenzorokra támaszkodnak, mint a forgalomba lévő autók vezetéstámogató rendszerei, ezért hiába van meg a jó megoldás, nem kompatibilis a kettő. -
#06658560
törölt tag
Meg tudod mutatni, mennyi közös elem van a te Opeled L2 rendszerere és a Waymo vagy az Audi megoldása között? Meg tudod mutatni, mennyi fillérbaszás van a Waymo megoldásánál jelenleg, amivel a te szutyok Opeled telebaszták, hogy ne bukjanak rajta kurva nagyot, hanem csak kicsit?
#49 Ghoosty: A tíz év soknak hangzik, de kérdés honnan számoljuk a fejlesztést. Modellciklusok alapján nézve, vagy onnan, hogy az első vonalat meghúzza a betépett formatervező a tök üres monitorra, esetleg a nem programspecifikus komponensek fejlesztésétől indítva, a piac állapotának felmérésétől? Ugyanis az utóbbi az nagyon durván program kezdet előtti.Amikor fel kell mérni, hol lesznek a beszállítók fejlettségben az adott modell szériagyártása kezdetén, adott funkció addigra mennyibe fog kerülni stb. Ezek másfél, két és fél évvel a program kezdete előtt indulnak. Aztán témánál maradva az önvezetés hova számít? Majd az első megjelenő autó fejlesztésébe? Akkor ott simán számolhatunk majd jó tizenöt évvel is.
[ Szerkesztve ]
-
Ghoosty
őstag
"de mindez lényegtelen, mert ezek a tragacsok, de kifejezetten az önvezetés rész, ugyanúgy szoftverek, mint a w10 desktop. beállsz a szervizbe, a kocsi felmászik a szerviz wifijére (teslánál mobilinternetre) és letölti az aktuális frissítést."
Szerintem nem elválasztható egymástól a hardvare és a szoftver ebben az esetben. Hasraütéses példa: a te kocsidban a szenzor 15cm-es pontosságú, mert amire szánták, arra elég, az önvezetőben meg mondjuk 1cm-es. Hiába oldódik meg a probléma pontosabb számolással, szoftveres oldalon, ha a hardvered nem tud adatot szolgáltatni hozzá, vagy csak simán nagyobb proci is kéne hozzá, hogy kiszámolja amit ki kell időben.
-
#06658560
törölt tag
-
Cathfaern
nagyúr
"mint azt megtudtam a napokban, amit az opelem adaptív tempomatja csinál, azért ott helyben elvehetik a jogsimat"
Mit tud ilyet csinálni egy tempomat?
"nézz rá egy windows desktopra. amit abban leműveltek a programozók, az alapján te rábíznál másfél tonnás, akár 130-cal is száguldó vasakat ugyanolyan programozókra, mint akik windowsokat csináltak?"
Azért kicsit más elvek és metodika mentén fejlesztenek egy operációs rendszert és egy önvezető autó szoftvert. Legalábbis remélem"kizártnak tartom, hogy ne kapjon el az ideg annak láttán, hogy milyen elemi hibák vannak a rendszerben. ez alapján nem azt kell feltételezni, hogy maradtak apró bugok, amiket majd korrigálnak"
Nyilván ezt ők is látják, pontosan ezért vagy nincs is semmi hatásuk ezeknek a rendszereknek (pl. táblefelismerők), vagy erősen csak tájékoztató jellegűek. Nyilván nem fogják ezen a szinten átengedni az autóknak a vezérlést. Legalábbis remélem
Mondjuk az mókás volt, amikor a frissen vásárolt Vitarában valami szoftverrendszer hanyatt vágta magát (mint később szervízben kiderült a menetstabilizátor), amire a reakció az volt, hogy minden "okosfunkciót" lekapcsolt, de egy motorleállítás és újraindítás után minden működött újra rendesen Azt hiszem valóság lett a régi vicc... De a táblafelismerő rendszere is inkább mutatóba van, táblákat tulajdonképpen elég jól felismeri, de azt már kevésbé, hogy mikor vesztik hatályukat (kivéve ha ki van téve explicit megszüntető tábla)."le akarjuk cserélni az embert a sofőrülésben, mert sokat hibázik. de ugyanez az ember fogja megcsinálni azt a programot, ami majd őt leváltja. miből hisszük, hogy csak a sofőrülésben hibázik, a programozószékben nem? nonszensz feltételezés."
Azért van egy drasztikus különbség: autóvezetés közben egy ember hoz meg minden döntést, és real-time kell cselekednie. Ezzel szemben programozáskor (jó eséllyel) sok ember kezén átmegy ugyanaz a kód, és van lehetőség utólagos ellenőrzésre és többszörös tesztelésre."megkapom a vezetéssegítő/önvezető rendszert "as-is"?"
Azért drasztikus különbség van a vezetéssegítő és az önvezető rendszer között. Vezetéssegítő esetén tiéd a felelősség, mindenhol leírják, hogy ugyanúgy figyelned kell az útra, mint ha magad vezetnél (az már külön kérdés ezt mennyire tartják be az emberek és ez milyen következményekhez vezet). Önvezető autó esetén nem is lehet tied a felelősség, mivel adott esetben az azt jelenti, hogy nincs, vagy csak korlátozott beavatkozási lehetőséged van. Tehát nem vagy sofőr, csak utas, innentől felelősséged se lehet (kivéve ha buheráltad a rendszert, de az külön sztori). Nem hiszem, hogy valaha forgalomba fognak engedni olyan önvezető autót, ahol a gyártónak nincs felelőssége. Legalábbis nagyon remélem
Új hozzászólás Aktív témák
- APPLE MacBook Air 2020 13" Retina - M1 / 8GB / 256 GB SSD / MAGYAR / 96% akku, 81 ciklus / Garancia
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!